/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
PETI 140388 2009. június 1. 13:33
Válasz erre
Lapi 140387 2009. június 1. 13:07
Válasz erre
rewell
rewell

Szia T.G.

itt a kép a donorról.
én nem akarok vele vesződni, ott a két doyusha jumbó !
Zozó 140386 2009. május 31. 18:00
Válasz erre
Schultz,

köszi a választ! Várjuk majd a képeket a kész gépről is!
További szép napot!

Üdv
Zoli
Schultz 140385 2009. május 31. 17:56
Válasz erre
Szia.

Kicsit szerintem csal, annál is inkább, mert a futóműakna ajtajai még nincsenek a helyükön. A réz jó, csak nagyon sok minden nem látszik összeépítés után. Az ajtó meg kólásdobozból készült, a gyári csukott pedig fúrógép és műszerészreszelő martalékává lett.
Zozó 140384 2009. május 31. 17:25
Válasz erre
Szia!

Szép lett, gratulálok! Végre látok egyet összeépítve is.
Az ajtónál az égész panelt kivágtad? A réz mennyire volt használható?
Csak egy észrevétel. Nem ül egy kicsit magasan a madár? Vagy csak a fotó csal?
Emlékeim szerint jobban tapadt a betonhoz az "öreg hölgy".

Üdv
Zoli
Schultz 140383 2009. május 31. 16:18
Válasz erre
Viper,

Köszi szépen. Kicsit lehet hogy lehangoló lesz a válasz, de simán 3-4/0ás ecsettel, maszkolással meghúzom a fehéret. Annyi van még, hogy egy másik ecset készenlétben van, és ha kicsit megremeg a kezem vagy megcsúszik a festékes ecset, akkor simán higitós ecsettel "visszafestem". Ezzel azonban vigyázni kell, a felnyalt higitót rögtön el kell távolítani PZSvel vagy ronggyal, mert hamar mar. Üdv
Fodi 140382 2009. május 31. 16:13
Válasz erre
Maszkolással jónak kellene lennie. Hogyan csináltad?
viper 140381 2009. május 31. 16:12
Válasz erre
Nagyon szép a makett! Ezért lenne is egy kérdésem:)
A kabin ablakokat hogyan tudod olyan szépen festeni? Tökéletesen egyenes csíkok. Én próbáltam már maszkolással, kézi festéssel, de egyik se lett az igazi. Főleg azt az üveg orrkúpot nem tudom, hogy hogyan csináltad:)
Amúgy grat.
Lapi 140380 2009. május 31. 16:10
Válasz erre
Szia T.G.

kattintok egy képet majd.
Szerintem hiánytalan.

nem ismerem a rewellt, de valószinű, hogy komplett.
emlékeim szerint wingletes, 400 kiadás Lufthansa dekorral..
Schultz 140379 2009. május 31. 15:47
Válasz erre
roden_an12_cockpit
roden_an12_cockpit
roden_an12_ajto
roden_an12_ajto
roden_an12_torzs
roden_an12_torzs
roden_an12_orr
roden_an12_orr
roden_an12_szarnyak
roden_an12_szarnyak
roden_an12_csonk
roden_an12_csonk
roden_an12_alakul
roden_an12_alakul

Szeretném veletek megosztani hosszas kihagyás utáni első komolyabbnak szánt munkámat, egy Avia Expo AN-12 személyében. A gép eredetije sajnos már kólásdobozként éli az életét. Alapja a nekem nagyon szimpatikus Roden 1:72es AN-12ese, valamint a cseh feljavító fotomaratás. Az üvegfelületek milyensége miatt nem használtam fel belőle mindent, de szerintem így is elég látványos az "iroda". Kapott egy ledsort a raktérbe, illetve cockpit-világítást is. A gép nagyjából kezd összeállni, a pillanatnyi állapotról az utolsó kép tanúskodik. Egyébként dio lesz belőle, remélem még ebben a kormányzati ciklusban elkészül :) A panelezést meg a koszolásokat igyekeztem a lehető legvalósághűbbre csinálni, remélhetőleg tetszik majd nektek is.
Schultz 140378 2009. május 31. 15:26
Válasz erre
Sziasztok!

Kislőcsös! Ha nem titok, a HA-TAC 737es grafikádon az European Overnight Express felirat milyen karakter (font)?
Köszi
Toth_Gabor 140377 2009. május 30. 17:51
Válasz erre
Lapi!

Milyen változat, van róla kép? Hiánytalan?

Üdv,
T.G.
Lapi 140376 2009. május 30. 17:42
Válasz erre
Sziasztok !
van egy Rewell B-747 -es
(részben összerakva kaptam alkatrésznek..)
hiánytalan..

megválnék tőle szivesen !

NDK donor előnyben !
Toth_Gabor 140375 2009. május 30. 16:48
Válasz erre
Szia!

Kevésben különböznek a többitől. Talán előnynek tűnik, de ezek a gépek nem kell, hogy koszosak vagy kopottak legyenek, 1:144-ben ezek nehezebben láttathatók, bár van rá példa.
A gondok inkább csak a kis méretből következnek: a kis alkatrészek elnagyoltak lehetnek bizonyos maketteken, a szárnyak vezérsíkok kilépőélei túl vastagok, vagy éppen a szárnyak-vezérsíkok V beállítását kell korrigálni.
Nagyobb maketteken, pl B-747, A-380 előfordulnak vetemedések a hosszú, de vékony fődarabok miatt.
A legtöbb makettnél nincs ablaksor alkatrész - pl Revell - és a törzsfeleken az ablakok üresen tátonganak. Ennek megszűntetésére több mód is elterjedt. A legegyszerűbb, ha az ember külön vásárol ablaksor-matricát, de az körülményes, mert a hazai kereskedők sohasem forgalmaztak ilyesmit, tehát a netes vásárlás marad.
Van, aki a humbrol clearfix-re esküszik, amit a kész maketten, az utolsó lakkozás előtt ecsettel húz hártyaként az ablakokba. Olyat is hallottam, hogy valaki átlátszó műgyantát kevert, és öntött beléjük. Ezt azonban vákuumozni célszerű. Biztos vannak más ötletek is. A Zvezda makettjein azonban vannak ablaksorok, úgyhogy ott jobb a helyzet. A Minicraft ki sem dolgozza az ablaksorokat, alapból matricát ad rájuk.

Amire figyelj, hogy szépek legyenek az illesztések, ne legyenek rések, vagy nem megfelelően illesztett darabok. érdemes a fehér, vagy fém színekben domináló festés elkészítése előtt az alapozást az illesztések ellenőrzése végett is csináld meg. Ha beszívódásos a felület, vagy az illesztések sok csiszolást igényelnek, a felületen sok a karc, érdemes felületkezelőket használni. Ebben a kis méretben a kész festésen keresztül ezek a hibák ordítanak, tehát célszerű pl Mr. Surfacerrel kezelni azt.
Én festés előtt is políroztam az alapozott felületet, utána méginkább. A száradási időket ezért mindenképp be kell tartani.
A panelvonalakkal én nem törödnék sokat, ha egyáltalán nem látszanának az se gond. feketével semmiképpen sem érdemes befolyatni.
Jó maketteknél megjátszható, hogy a törzset, szárnyakat, hajtóműveket külön részegységként építik meg és festik, csak a festés befejezésével ragasztják össze. Ez jó maszkolás szempontból, de vagy tökéletes makett, vagy rengeteg szárazpróba és trükk kell a rések és hibák eltűntetésére.

Biztos lenne még sok minden, de ennyi jutott most eszembe...

Üdv,
T.G.
zoli1989 140374 2009. május 30. 15:32
Válasz erre
Szia!

Hát én sem elsősorban csak utasszállítókat készítek, de van-egy két ilyen makettem is. (én harci gépekben utazom)
Hát igazából ezek is olyanok mint a többi makett. Ha a "nehezék"-et úgy érted, hogy kell-e a makett orrába, akkor arra az a válaszom, hogy általában igen. Öszeépítés is hasonló a többi maketthez. Kabin ilyen kis méretarányban nemnagyon szokott lenni, úgyhogy törzs összeragasztás, szárnyak, futóművek összeragasztása... ilyesmi.
Fehér festéked mindenféleképpen legyen :)
Építés közben természetesen itt is ajánlott az eredeti gépről fotók tanulmányozása.
www.airliners.net oldalon rengeteg képet találhatsz.

Igazából én csak ennyit tudok írni, majd még hátha ír valaki.
Ungi 140373 2009. május 29. 21:01
Válasz erre
Varjúbácsi! kösz szépen
Vörösfenyõ 140372 2009. május 26. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!

Ugyan a makettezésben már nem vagyok annyira kezdő (főként harckocsikat építettem), de most építeném össze első utasszállító gépemet. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi különöset kell tudni ezzel a műfajjal kapcsolatban. pl. festés, nehezék, összeépítés

A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm!

Vörösfenyő
lacee 140371 2009. május 25. 16:01
Válasz erre
Kicsit rövidebb:43-44 cm.
Ha esetleg érdekel, privátban egyeztessünk.
JazzZ 140370 2009. május 25. 13:49
Válasz erre
Nem nagyon értek a témához, de a 1/144 méretarány kb. félméteres hosszúságot jelent..?
Toth_Gabor 140369 2009. május 25. 12:37
Válasz erre
Sziasztok!

Eladnám az alábbi matrica készletet:
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html

Üdv,
Tóth Gábor
lacee 140368 2009. május 25. 11:01
Válasz erre
Szia JazzZ,

Még megvan.

Üdv,

lacee
JazzZ 140367 2009. május 25. 10:42
Válasz erre
Ladislav 140366 2009. május 25. 09:59
Válasz erre
Szia Lacee

tothladiszlav@citromail.hu
Köszönöm, várom.
lacee 140365 2009. május 25. 09:24
Válasz erre
Szia Ladislav,

Van bescannelt B738 összeállítási rajzom.(PDF)
Ha adsz egy email címet, elküldöm.

Üdv,

lacee
Ladislav 140364 2009. május 25. 07:54
Válasz erre
Szervusztok ismét.
Ha nem nagyon van ilyen lap amin 737-800 jellegrajz található, akkor megtenné valaki, hogy elküldni a bescannelt összerakási útmutatónak azon részét, amin a többnézeti rajzok vannak összerakva.
Köszönöm mégegyszer.
sanyi 140363 2009. május 24. 19:49
Válasz erre
Szia!
Máris utállak, amiért élőben láttad a kismadarat:)
Szép fotók! Köszönjük!
Üdv
Sanyi
Vörösfenyõ 140362 2009. május 24. 17:06
Válasz erre
P1000592
P1000592
P1000594
P1000594
P1000598
P1000598
P1000602
P1000602
P1000611
P1000611
P1000613
P1000613
P1000619
P1000619
P1000621
P1000621

Na, a galéria lemaradt...
Vörösfenyõ 140361 2009. május 24. 16:58
Válasz erre
Legutóbbi utazásom alkalmával készítettem néhány fényképet. Azért ez az A380-as nem semmi. :)
Ladislav 140360 2009. május 24. 16:57
Válasz erre
Sziasztok
Tudnátok abban segíteni, hogy hol találhatok a neten sok jellegrajzot 737-800-ról?
Előre is köszönöm, ha lenne valaki oly segítőkész.
Fóka 140359 2009. május 20. 20:04
Válasz erre
Attól tartok, az egész flottát Lapi barátunk csinálta meg, az ő képén látható az az impozáns Malévsvanc-tömeg, köztük a 737-200-asok, azokról őt kell megkérdezni. Én csak 1-1 példányt csináltam meg a két Iljusinból (14, 18), és a két Tupoljevből (134, 154).
HDG370 140358 2009. május 20. 19:55
Válasz erre
Igen hallottam már hogy azokban az időkben sokan hagyták ott a MALÉV-et sajnos. A képeidet elnézve gyakorlatilag majdnem az egész akkori flottát megcsináltad nem? Bár Tupiból nem tudom pontosan mennyi volt.
Akkor a kis Boeingek nem NG-k, honnan sikerült beszerezned régebbi 737 típusokat? Milyen gyártótól?

Üdv Heading370
Fóka 140357 2009. május 20. 19:44
Válasz erre
- - - Hibajavítás - - -

"a 60-as és 70-es típusokat szeretem"

helyett

"a 60-as és 70-es évek típusait szeretem"

olvasandó.
Fóka 140356 2009. május 20. 19:41
Válasz erre
Az egyetlen "új" Malév makettem

Az egyetlen "új" Malév makettem
Az egyetlen "új"...

Kedves HDG370,

A Malévet, ahol szakmérnökként dolgoztam a Technológián, és ahonnan eredetileg sohasem akartam eljönni, 2001-ben magamtól otthagytam 18 évi törzsgárda-tagsággal a hátam mögött (ugye ez a szó még nem számít káromkodásnak szép új világunkban?...), mégpedig frusztráltan és csalódottan. Nekem az igazi fénykort az Iljusinok és Tupoljevek jelentették, B-737-300-asokkal és B-767-200-asokkal két felejthetetlen évig személyzetként is repültem, igaz, csak a 3. székben, de az F-70-esekkel kapcsolatban inkább már csak rossz emlékeim vannak (a HA-LMC átvételén kint voltam a Fokker gyárban, rá két nappal pedig végleg bezárták a gyárat), a többi típust pedig már nem is ismertem személyesen, ezért nem is csináltam meg őket. Leginkább a 60-as és 70-es típusokat szeretem.

Persze nem akartalak elkedvetleníteni, fentiek az én egyéni problémáim, és ma is sok csoda van a repülésben, de bennem már inkább a nosztalgia dolgozik :-)
HDG370 140355 2009. május 20. 16:51
Válasz erre
Fóka én nem utállak a képed miatt de nagyon irigyellek:D,

Fokkert, Crj-t, vagy esetleg DASH-t nem csináltál véletlen? Ha igen nem raknál fel pár képet érdekelne.
A ferihegyi látogatásokkal én sem vagyok másképp na meg a gépek fel és leszállásának figyelésénél sem :)

Ha nem veszed személyeskedésnek a Malévnál dolgozol még? Milyen pozícióba? Csak mert engem is nagyon érdekel a kerozinillat...

Üdv
sanyi 140354 2009. május 20. 16:26
Válasz erre
Üdv!
Az utolsó képnél telitalálatod van...:)
Sanyi
Fóka 140353 2009. május 20. 13:49
Válasz erre
...és 18 évi maléves munkaviszonyom alatt se tudtam leszokni arról, hogy minden felszálló repülőgépet megbámuljak. Kár, hogy azóta összeomlott a világ.
Fóka 140352 2009. május 20. 13:46
Válasz erre
Mi több: Zs. Endre ex-kollégám csak kicsit idősebb nálam, de ő még DC-7-est meg Constellationt is fényképezett Ferihegyen...
Fóka 140351 2009. május 20. 13:44
Válasz erre
Egészen könnyen lehet :-) Engem gyerekkoromban a szüleim nem a vidámparkba, állatkertbe, vagy hasonló -teljességgel érdektelen- helyekre vittek, hanem a repülőtérre, és egész napokat képes voltam bámészkodni - gyakori látvány voltam ott. Tisztán emlékszem még az Il-14-esekre, Viscountokra, Cometekre, Caravelle-ekre, Tridentekre, sőt a tengerentúlról érkező nyári charter DC-8-asokra meg Boeing 707-esekre is - de a kedvencem az Il-18 volt.
Tibcsi 140350 2009. május 20. 13:10
Válasz erre
Ugyanezt a gépet (vagy az egyik tesóját) én is bámultam onnan. Lehet, hogy egymás mellett álltunk? :))
Fóka 140349 2009. május 20. 11:46
Válasz erre
Il-18

Il-18
Il-18

Én most ebbe a festésbe vagyok szerelmes (korai, ezüst hasú Interflug). Emlékszem, amint gyerekkoromban a ferihegyi teraszon szájtátva bámultam, mert nagyon tetszett, hogy hatalmas, piros, hangos - egyszóval gyönyörű.
Fóka 140348 2009. május 20. 10:55
Válasz erre
Úristen... Most csak kapkodom a levegőt a képeid láttán... Ilyen lehet a mennyország :-)))

A szombat jó lenne nekem is, otthon leszünk egész nap, hívj majd.
Fóka 140347 2009. május 20. 10:53
Válasz erre
Pörög az elmém: hibrid modellt tudnék elképzelni, mint egyes Welsh termékek. A törzsfeleket a mesterdarabról melegített plasztiklap húzásával lehetne legyártani, így üreges lehetne - tömör műgyantából bizonyára túl nehéz lenne (úgy értem, maga a cucc, nem a gyártás). A szárnyak és vezérsíkok mehetnének műgyantából, akár merev öntőformával is, nincs rajtuk konkáv elem. A futóművek pedig szinte kiabálnak az ólom után :-)
Lapi 140346 2009. május 20. 10:48
Válasz erre
Il - 18 donorok
Il - 18 donorok
Anyuka épitette 77 ben
Anyuka épitette 77...
Ezért a képért sokan utálnak
Ezért a képért...

Szia Fóka !

megvan , hivlak..
nekem a d.e. örák a jók, de egyezkedünk ..

esetleg a "szombat , alkot a mester " mert az nakam is szabad...
a műgyante öntés jó ötlet ...
nekem pl 8 db Il- 18 as van
ilyen - olyan állapotban
Muzzy 140345 2009. május 20. 10:40
Válasz erre
Nem emlékszem, de mintha éppen a Makettinfón jött elő ez a kérdés (esetleg a Hyperscale-n), sajnos a korral az emlékező képesség csökken.
Muzzy
(Egy Tgercatot sikerült nekem is tönkretennem, Palma ragasztóval rögzítettem az légpuska töltényeket, és nekem is baromira beszívódott, talán mostanra (3 év) kipárolgott belőle a ragacs és nem dolgozik topvább.)
Tibcsi 140344 2009. május 20. 09:59
Válasz erre
Az ötlet jó, engem is érdekelne egy ilyen sokszorosított Il-18-as. :)
Fóka 140343 2009. május 20. 09:48
Válasz erre
Kedves sorstársak!

Eszembe jutott valami. Mennyire lenne megvalósítható ötlet az Il-18-asomról jelenlegi állapotában (törzs összerakva, szárnyak a hajtóműgondolákkal, ahogy a 1715 utolsó 2 képén látható) mintát venni, mesterdarabot készíteni, és azt műgyantából sokszorosítani?

Én magam is szívesen megépítenék még párat (kék orrú Malév, Tarom, korai Lot stb.), de gondolom, más is örülne neki.

Én még sosem csináltam ilyesmit, de tudom, hogy sokan (pl. Kislőcsös barátunk) profik a műgyanta- és matricagyártásban. Ha valaki kisegítene a technológiával, nekilátnék íziben.
Tibcsi 140342 2009. május 20. 07:50
Válasz erre
Muzzy,

ez nekem is új. Az ólom nehezékeket én is pillanatragaccsal rögzítem a makettben és eddig semmi káros mellékhatás. :) A Neoflex-el beragasztott nehezék viszont valóban feloldotta a MiG-21-esem orrkúpját és (mivel száradáskor zsugorodik) jól össze is szottyantotta... :(
Fóka 140341 2009. május 20. 06:56
Válasz erre
Hát nem megmondtam, hogy ez lesz?... ;-)
Fóka 140340 2009. május 20. 06:55
Válasz erre
telefon

telefon
telefon

Szia Lapi!

Semmi akadálya, mostanában hézköznap este 7 után vagyok csak itthon, ha neked megfelel, gyere bármikor. Illetve ma, vagy pénteken, mert csütörtökön később érek haza. Szombatra már az Il-18-as festését tervezem...

Számom megvan? Nekem elveszett a telefonkönyvem, mert új készüléket szereztem, és nem lehetett áttölteni (régi, igazi telefonra váltottam, nemcsak makettben szeretem a retrót - ld. a képet).
Fóka 140339 2009. május 20. 06:48
Válasz erre
Il-86

Il-86
Il-86
Ruszlán

Ruszlán
Ruszlán

Szia Zoli!

Ó, ez az ólom-ügy kissé megrázott... Évek óta azt használom nehezékként. De hát mivel lép reakcióba? A pillanatragasztóban van valami? Mert gondolom, nem a műanyaggal.

Il-86, Ruszlán természetesen ott pihen a polcomon :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.