/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Cébés 140404 2009. június 7. 15:05
Válasz erre
tapasztaltam,ahogy majdnem beköszönt az ablakon... (4-es kishangár) :)
Schultz 140403 2009. június 7. 09:55
Válasz erre
Fórumtársak! Nagyon keresek Fokker 50-es hajtóműveket meg tollakat, lehet műgyanta, utángyártott is. Néztem a Welsh-t meg az F-Rsin-t, de nem találtam semmi hasonlót. Tud esetleg valaki segíteni? Köszi
Schultz 140402 2009. június 7. 09:52
Válasz erre
És marad is egy kicsit, hajtóműcserére jön. Ha valaki tervezi az A-model 26-os megépítését, és kell részletfotó, szóljatok. Üdv
Schultz 140401 2009. június 7. 09:50
Válasz erre
:) Ismerős érzés. Láttam egymás mellett ezt meg a trumpeter 100as AN-12esét, nekem a Roden panelezésileg is jobban bejön. Ha nekiállsz, jótanácsként annyit, hogy még a törzs összerakása előtt ess neki kicsit a szárnytöveknek, a rések ahova a szárnyak illeszkednek finoman szólva is el vannak cs*szve, jó egy mm-t tágítani kell minden irányban, ami összeszerelve már nem egy leányálom, ugyanis baromi vastag a törzs anyaga. Üdv
Tibcsi 140400 2009. június 7. 09:19
Válasz erre
Rájöttem, hogy kell nekem egy Roden An-12-es... :))
L.P 140399 2009. június 7. 08:56
Válasz erre
Ma Ferihegyre látogat a HA-TCO An-26os! Kb. 15.00.
Én legalábbis régen láttam már LHBPn. Szép festésű gép.
Schultz 140398 2009. június 5. 11:39
Válasz erre
Még én sem. Most hogy őszinte legyek kicsit leült az antonov körüli étvágyam, nagyjából kész lett maga a gép, de valahogy a dioráma építésnek nem tudok nekikezdeni. Azt hiszem, ahogy egy társfórumban írták, most igazán egy gyors sikermakettre vágyom, úgyhogy nekiállok a Malév 737-600nak. Ha az meglesz, folyatom az ancsa körüli tereppel :)
viper 140397 2009. június 4. 22:18
Válasz erre
Kösz, majd próbálkozok még, nem vagyok még egy nagy mester:)
De azért alakul:)
Schultz 140396 2009. június 3. 19:29
Válasz erre
Atesz 140395 2009. június 3. 19:27
Válasz erre
Szia!

Szeretnélek megkérni, hogy ha lehet, nekem is küldd el légyszíves az említett fontot.

Köszönöm!
Atesz
Schultz 140394 2009. június 3. 16:23
Válasz erre
Ehe, átnéztem én is pár fotómat és tény hogy néhány mm-t azért ki kell ollózni. Amúgy köszi a képeket, én tegnap nem értem rá bemenni :)
Zozó 140393 2009. június 3. 14:53
Válasz erre
AN-12
AN-12
AN-12
AN-12
AN-12
AN-12

Sziasztok!
Itt van ni, ez volt az.
Schultz, nekem a makett futószára még mindíg magasnak tűnik, főleg most, hogy megvizuáltam kicsit közelebbről is az igazit. A főfutók teteje magasabban van a törzs aljánál. És ez egy üres gép a betonon!

Üdv
Zoli
L.P 140392 2009. június 1. 21:32
Válasz erre
Szép. Holnap érkezik egy Ferihegyre élőben.
Schultz 140391 2009. június 1. 20:23
Válasz erre
Szia!

Megköszönném :) skyarts /kukac/ invitel /pont/ hu
KislõcsöS 140390 2009. június 1. 18:46
Válasz erre
Szia Schultz!

A betű típus neve DIN 1451
mélben eltudom küldeni neked.

Kislőcsős
Toth_Gabor 140389 2009. június 1. 13:38
Válasz erre
Szia Lapi!

Ez gyakorlatilag teljesen össze van rakva. Ilyen állapotú nekem is van, ami felújításra vár, úgyhogy újabbat nem veszek. Minden esetre köszönöm!

Az a még festetlen nagytuskó viszont jöhetne...

Üdv,
T.G.
PETI 140388 2009. június 1. 13:33
Válasz erre
Lapi 140387 2009. június 1. 13:07
Válasz erre
rewell
rewell

Szia T.G.

itt a kép a donorról.
én nem akarok vele vesződni, ott a két doyusha jumbó !
Zozó 140386 2009. május 31. 18:00
Válasz erre
Schultz,

köszi a választ! Várjuk majd a képeket a kész gépről is!
További szép napot!

Üdv
Zoli
Schultz 140385 2009. május 31. 17:56
Válasz erre
Szia.

Kicsit szerintem csal, annál is inkább, mert a futóműakna ajtajai még nincsenek a helyükön. A réz jó, csak nagyon sok minden nem látszik összeépítés után. Az ajtó meg kólásdobozból készült, a gyári csukott pedig fúrógép és műszerészreszelő martalékává lett.
Zozó 140384 2009. május 31. 17:25
Válasz erre
Szia!

Szép lett, gratulálok! Végre látok egyet összeépítve is.
Az ajtónál az égész panelt kivágtad? A réz mennyire volt használható?
Csak egy észrevétel. Nem ül egy kicsit magasan a madár? Vagy csak a fotó csal?
Emlékeim szerint jobban tapadt a betonhoz az "öreg hölgy".

Üdv
Zoli
Schultz 140383 2009. május 31. 16:18
Válasz erre
Viper,

Köszi szépen. Kicsit lehet hogy lehangoló lesz a válasz, de simán 3-4/0ás ecsettel, maszkolással meghúzom a fehéret. Annyi van még, hogy egy másik ecset készenlétben van, és ha kicsit megremeg a kezem vagy megcsúszik a festékes ecset, akkor simán higitós ecsettel "visszafestem". Ezzel azonban vigyázni kell, a felnyalt higitót rögtön el kell távolítani PZSvel vagy ronggyal, mert hamar mar. Üdv
Fodi 140382 2009. május 31. 16:13
Válasz erre
Maszkolással jónak kellene lennie. Hogyan csináltad?
viper 140381 2009. május 31. 16:12
Válasz erre
Nagyon szép a makett! Ezért lenne is egy kérdésem:)
A kabin ablakokat hogyan tudod olyan szépen festeni? Tökéletesen egyenes csíkok. Én próbáltam már maszkolással, kézi festéssel, de egyik se lett az igazi. Főleg azt az üveg orrkúpot nem tudom, hogy hogyan csináltad:)
Amúgy grat.
Lapi 140380 2009. május 31. 16:10
Válasz erre
Szia T.G.

kattintok egy képet majd.
Szerintem hiánytalan.

nem ismerem a rewellt, de valószinű, hogy komplett.
emlékeim szerint wingletes, 400 kiadás Lufthansa dekorral..
Schultz 140379 2009. május 31. 15:47
Válasz erre
roden_an12_cockpit
roden_an12_cockpit
roden_an12_ajto
roden_an12_ajto
roden_an12_torzs
roden_an12_torzs
roden_an12_orr
roden_an12_orr
roden_an12_szarnyak
roden_an12_szarnyak
roden_an12_csonk
roden_an12_csonk
roden_an12_alakul
roden_an12_alakul

Szeretném veletek megosztani hosszas kihagyás utáni első komolyabbnak szánt munkámat, egy Avia Expo AN-12 személyében. A gép eredetije sajnos már kólásdobozként éli az életét. Alapja a nekem nagyon szimpatikus Roden 1:72es AN-12ese, valamint a cseh feljavító fotomaratás. Az üvegfelületek milyensége miatt nem használtam fel belőle mindent, de szerintem így is elég látványos az "iroda". Kapott egy ledsort a raktérbe, illetve cockpit-világítást is. A gép nagyjából kezd összeállni, a pillanatnyi állapotról az utolsó kép tanúskodik. Egyébként dio lesz belőle, remélem még ebben a kormányzati ciklusban elkészül :) A panelezést meg a koszolásokat igyekeztem a lehető legvalósághűbbre csinálni, remélhetőleg tetszik majd nektek is.
Schultz 140378 2009. május 31. 15:26
Válasz erre
Sziasztok!

Kislőcsös! Ha nem titok, a HA-TAC 737es grafikádon az European Overnight Express felirat milyen karakter (font)?
Köszi
Toth_Gabor 140377 2009. május 30. 17:51
Válasz erre
Lapi!

Milyen változat, van róla kép? Hiánytalan?

Üdv,
T.G.
Lapi 140376 2009. május 30. 17:42
Válasz erre
Sziasztok !
van egy Rewell B-747 -es
(részben összerakva kaptam alkatrésznek..)
hiánytalan..

megválnék tőle szivesen !

NDK donor előnyben !
Toth_Gabor 140375 2009. május 30. 16:48
Válasz erre
Szia!

Kevésben különböznek a többitől. Talán előnynek tűnik, de ezek a gépek nem kell, hogy koszosak vagy kopottak legyenek, 1:144-ben ezek nehezebben láttathatók, bár van rá példa.
A gondok inkább csak a kis méretből következnek: a kis alkatrészek elnagyoltak lehetnek bizonyos maketteken, a szárnyak vezérsíkok kilépőélei túl vastagok, vagy éppen a szárnyak-vezérsíkok V beállítását kell korrigálni.
Nagyobb maketteken, pl B-747, A-380 előfordulnak vetemedések a hosszú, de vékony fődarabok miatt.
A legtöbb makettnél nincs ablaksor alkatrész - pl Revell - és a törzsfeleken az ablakok üresen tátonganak. Ennek megszűntetésére több mód is elterjedt. A legegyszerűbb, ha az ember külön vásárol ablaksor-matricát, de az körülményes, mert a hazai kereskedők sohasem forgalmaztak ilyesmit, tehát a netes vásárlás marad.
Van, aki a humbrol clearfix-re esküszik, amit a kész maketten, az utolsó lakkozás előtt ecsettel húz hártyaként az ablakokba. Olyat is hallottam, hogy valaki átlátszó műgyantát kevert, és öntött beléjük. Ezt azonban vákuumozni célszerű. Biztos vannak más ötletek is. A Zvezda makettjein azonban vannak ablaksorok, úgyhogy ott jobb a helyzet. A Minicraft ki sem dolgozza az ablaksorokat, alapból matricát ad rájuk.

Amire figyelj, hogy szépek legyenek az illesztések, ne legyenek rések, vagy nem megfelelően illesztett darabok. érdemes a fehér, vagy fém színekben domináló festés elkészítése előtt az alapozást az illesztések ellenőrzése végett is csináld meg. Ha beszívódásos a felület, vagy az illesztések sok csiszolást igényelnek, a felületen sok a karc, érdemes felületkezelőket használni. Ebben a kis méretben a kész festésen keresztül ezek a hibák ordítanak, tehát célszerű pl Mr. Surfacerrel kezelni azt.
Én festés előtt is políroztam az alapozott felületet, utána méginkább. A száradási időket ezért mindenképp be kell tartani.
A panelvonalakkal én nem törödnék sokat, ha egyáltalán nem látszanának az se gond. feketével semmiképpen sem érdemes befolyatni.
Jó maketteknél megjátszható, hogy a törzset, szárnyakat, hajtóműveket külön részegységként építik meg és festik, csak a festés befejezésével ragasztják össze. Ez jó maszkolás szempontból, de vagy tökéletes makett, vagy rengeteg szárazpróba és trükk kell a rések és hibák eltűntetésére.

Biztos lenne még sok minden, de ennyi jutott most eszembe...

Üdv,
T.G.
zoli1989 140374 2009. május 30. 15:32
Válasz erre
Szia!

Hát én sem elsősorban csak utasszállítókat készítek, de van-egy két ilyen makettem is. (én harci gépekben utazom)
Hát igazából ezek is olyanok mint a többi makett. Ha a "nehezék"-et úgy érted, hogy kell-e a makett orrába, akkor arra az a válaszom, hogy általában igen. Öszeépítés is hasonló a többi maketthez. Kabin ilyen kis méretarányban nemnagyon szokott lenni, úgyhogy törzs összeragasztás, szárnyak, futóművek összeragasztása... ilyesmi.
Fehér festéked mindenféleképpen legyen :)
Építés közben természetesen itt is ajánlott az eredeti gépről fotók tanulmányozása.
www.airliners.net oldalon rengeteg képet találhatsz.

Igazából én csak ennyit tudok írni, majd még hátha ír valaki.
Ungi 140373 2009. május 29. 21:01
Válasz erre
Varjúbácsi! kösz szépen
Vörösfenyõ 140372 2009. május 26. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!

Ugyan a makettezésben már nem vagyok annyira kezdő (főként harckocsikat építettem), de most építeném össze első utasszállító gépemet. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi különöset kell tudni ezzel a műfajjal kapcsolatban. pl. festés, nehezék, összeépítés

A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm!

Vörösfenyő
lacee 140371 2009. május 25. 16:01
Válasz erre
Kicsit rövidebb:43-44 cm.
Ha esetleg érdekel, privátban egyeztessünk.
JazzZ 140370 2009. május 25. 13:49
Válasz erre
Nem nagyon értek a témához, de a 1/144 méretarány kb. félméteres hosszúságot jelent..?
Toth_Gabor 140369 2009. május 25. 12:37
Válasz erre
Sziasztok!

Eladnám az alábbi matrica készletet:
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html

Üdv,
Tóth Gábor
lacee 140368 2009. május 25. 11:01
Válasz erre
Szia JazzZ,

Még megvan.

Üdv,

lacee
JazzZ 140367 2009. május 25. 10:42
Válasz erre
Ladislav 140366 2009. május 25. 09:59
Válasz erre
Szia Lacee

tothladiszlav@citromail.hu
Köszönöm, várom.
lacee 140365 2009. május 25. 09:24
Válasz erre
Szia Ladislav,

Van bescannelt B738 összeállítási rajzom.(PDF)
Ha adsz egy email címet, elküldöm.

Üdv,

lacee
Ladislav 140364 2009. május 25. 07:54
Válasz erre
Szervusztok ismét.
Ha nem nagyon van ilyen lap amin 737-800 jellegrajz található, akkor megtenné valaki, hogy elküldni a bescannelt összerakási útmutatónak azon részét, amin a többnézeti rajzok vannak összerakva.
Köszönöm mégegyszer.
sanyi 140363 2009. május 24. 19:49
Válasz erre
Szia!
Máris utállak, amiért élőben láttad a kismadarat:)
Szép fotók! Köszönjük!
Üdv
Sanyi
Vörösfenyõ 140362 2009. május 24. 17:06
Válasz erre
P1000592
P1000592
P1000594
P1000594
P1000598
P1000598
P1000602
P1000602
P1000611
P1000611
P1000613
P1000613
P1000619
P1000619
P1000621
P1000621

Na, a galéria lemaradt...
Vörösfenyõ 140361 2009. május 24. 16:58
Válasz erre
Legutóbbi utazásom alkalmával készítettem néhány fényképet. Azért ez az A380-as nem semmi. :)
Ladislav 140360 2009. május 24. 16:57
Válasz erre
Sziasztok
Tudnátok abban segíteni, hogy hol találhatok a neten sok jellegrajzot 737-800-ról?
Előre is köszönöm, ha lenne valaki oly segítőkész.
Fóka 140359 2009. május 20. 20:04
Válasz erre
Attól tartok, az egész flottát Lapi barátunk csinálta meg, az ő képén látható az az impozáns Malévsvanc-tömeg, köztük a 737-200-asok, azokról őt kell megkérdezni. Én csak 1-1 példányt csináltam meg a két Iljusinból (14, 18), és a két Tupoljevből (134, 154).
HDG370 140358 2009. május 20. 19:55
Válasz erre
Igen hallottam már hogy azokban az időkben sokan hagyták ott a MALÉV-et sajnos. A képeidet elnézve gyakorlatilag majdnem az egész akkori flottát megcsináltad nem? Bár Tupiból nem tudom pontosan mennyi volt.
Akkor a kis Boeingek nem NG-k, honnan sikerült beszerezned régebbi 737 típusokat? Milyen gyártótól?

Üdv Heading370
Fóka 140357 2009. május 20. 19:44
Válasz erre
- - - Hibajavítás - - -

"a 60-as és 70-es típusokat szeretem"

helyett

"a 60-as és 70-es évek típusait szeretem"

olvasandó.
Fóka 140356 2009. május 20. 19:41
Válasz erre
Az egyetlen "új" Malév makettem

Az egyetlen "új" Malév makettem
Az egyetlen "új"...

Kedves HDG370,

A Malévet, ahol szakmérnökként dolgoztam a Technológián, és ahonnan eredetileg sohasem akartam eljönni, 2001-ben magamtól otthagytam 18 évi törzsgárda-tagsággal a hátam mögött (ugye ez a szó még nem számít káromkodásnak szép új világunkban?...), mégpedig frusztráltan és csalódottan. Nekem az igazi fénykort az Iljusinok és Tupoljevek jelentették, B-737-300-asokkal és B-767-200-asokkal két felejthetetlen évig személyzetként is repültem, igaz, csak a 3. székben, de az F-70-esekkel kapcsolatban inkább már csak rossz emlékeim vannak (a HA-LMC átvételén kint voltam a Fokker gyárban, rá két nappal pedig végleg bezárták a gyárat), a többi típust pedig már nem is ismertem személyesen, ezért nem is csináltam meg őket. Leginkább a 60-as és 70-es típusokat szeretem.

Persze nem akartalak elkedvetleníteni, fentiek az én egyéni problémáim, és ma is sok csoda van a repülésben, de bennem már inkább a nosztalgia dolgozik :-)
HDG370 140355 2009. május 20. 16:51
Válasz erre
Fóka én nem utállak a képed miatt de nagyon irigyellek:D,

Fokkert, Crj-t, vagy esetleg DASH-t nem csináltál véletlen? Ha igen nem raknál fel pár képet érdekelne.
A ferihegyi látogatásokkal én sem vagyok másképp na meg a gépek fel és leszállásának figyelésénél sem :)

Ha nem veszed személyeskedésnek a Malévnál dolgozol még? Milyen pozícióba? Csak mert engem is nagyon érdekel a kerozinillat...

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.