/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
mirci18 140676 2009. szeptember 19. 16:21
Válasz erre
persze csakis itthonról akarom megvenni
Ronin 140675 2009. szeptember 19. 14:04
Válasz erre
Passz. Ebben lehet hogy nem tudok segíteni. Hazai vebáruház kellene?
Ronin.
mirci18 140674 2009. szeptember 19. 05:53
Válasz erre
ronin köszi az infót.
abban tudnál segíteni hogy hol keressem mert beírtam a keresőbe a dobozszámot és külön a nevét is és semmi
Ronin 140673 2009. szeptember 19. 01:40
Válasz erre
Jó hír! Wright gépet gyártja a Revell, ha hól tudom 1:32 ben. Na de ennél régebbi repülő..? Talán Leonardo helikoptere?:)
Üdv:Ronin
mirci18 140672 2009. szeptember 18. 21:25
Válasz erre
0dv mindenkinek

lenne egy olyan kérdésem hogy repülőmaketteknél léteznek e olyan korai repülőkről készült modellek mint pl wright fivérek gépe vagy még régebbi
Ronin 140671 2009. szeptember 18. 15:55
Válasz erre
Kontrolcsoport 004
Kontrolcsoport 004

Sziasztok! Ez a napfénnyel fakításos módszer kíváncsivá tett. Egy Tomcat már vasárnap óta napozik, de most megtaláltam a tökéletes kísérleti alanyt. 15 éves Humbrol lakk van az őreg Aston Martinon, és eredetileg ezüst színű volt. Ha ez kivilágosodik, az akkora csoda lesz, amekkorát csak a teleshoppos csodaszerek bemutatói tudnak...:)Egy hét mulva újjabb képet teszek fel.
Ronin
Fóka 140670 2009. szeptember 17. 10:55
Válasz erre
Remek összefoglaló! Kösz az akrilos tanácsokat, hamarosan neki is látok alkalmazni őket. Ami az enamel festékeket illeti, a Humbrollal nekem is hasonló tapasztalataim vannak ("szétkenősen idióta" :-)), és szemcseppentővel szoktam kinyerni a tégelyből a festéket, így a széle nem lesz csupa trutymó, és a szórópisztolyba is jól lehet vele adagolni.

Régen (20-25) éve a Bp.-i Váci utcai Märklin játékboltban és a Nefelejcs utcai maszeknél, a Keleti pályaudvar mellett (van még, ki emlékszik e boltra?...) lehetett parányi, parafadugóval lezárt üvegekbe kimért makettfestéket kapni - nos, nem tudom, miből csinálták, de annál jobbal azóta sem találkoztam...

Fóka
MrChef 140669 2009. szeptember 16. 15:46
Válasz erre
Mindig a saját oldószerét használd az akril festékeknek. A szórópisztoly tisztításához megfelelő az acetonmentes körömlakklemosó, a denaturált szesz, a kissé drága gyógyszertári alkohol és egyebek, DE a festék tökéletes higításához (és hogy ne romoljon meg) csakis a sajátját használd. Ezt mondják.
Én desztillált vízzel higítom őket AMIKOR szórópisztolyhoz higítok, abból baj nem lehet. Legfeljebb nem terül olyan szépen, mintha alkoholos okossággal megvadított saját higítóval keverném. A tégelybe viszont csakis a sajátjával. A Vallejo-t nem kell a tégelyében higítani, mert nem döglik be, ha csak jól rá van csavarva a kupakja.

Enamel festékek közül nagyon szeretem a Humbrolt, mert sosem hagyott cserben, akár ecsettel, akár szórópisztollyal használtam. Csak a tégelye olyan szétkenősen idióta. A Model Master között is van jópár, ami baromi szép (csak a lakkjaik felejtősek), ennek pedig betonmódon odaköt a kupakja, ha nem törlöm le körbe ronggyal.
A Tamiya olajfestékekkel nem kísérleteztem tovább néhány balul sült festés után...

Üdv,

Tamás
Fóka 140668 2009. szeptember 16. 15:00
Válasz erre
Köszönöm!

Én évtizedeken keresztül csak olajalapú festékeket használtam, és a fő gondom nekem is a sárgulás meg az előző réteg feloldása volt.

Az akrilfeswtékek oldószere a víz és az alkohol, ugye? Mi dönti el, hogy mikor melyik?

Fóka
MrChef 140667 2009. szeptember 16. 13:47
Válasz erre
A Vallejo lakk nagyon barátságos anyag. Nem büdös, és vízalapú (meg egyéb okosságok vannak benne). Egyáltalán nem bántja a makettet, nem mar, és nem teszi tönkre a fényezést. Van belőle matt, félfényes és fényes. A Vallejo a Wargammers-eseknél is kapható. A Gunze is csúcsminőségű. A lakkokat általában jobban higítom, így több, vékony rétegben lehet őket felfújni: nem száradnak meg vastagon, mivel jól fel vannak higítva (a higító meg elpárolog).

Az enamel (olajalapú) lakkok már neccesebbek, mert megsárgulhatnak, illetve feloldhatják a már lefújt/festett felületet.
Szórópisztollyal az olajalapút is jól lehet fújni.

A Revellről inkább nem ejtenék szót...:-P (a Revellt kerülöm, mint k. a templomot)

Üdv,

Tamás
Fóka 140666 2009. szeptember 16. 08:54
Válasz erre
Érdekelne ez a Vallejo lakk, vagy a Gunze is, ha akril. Milyen kiszerelésben árulják - tégely? szórópalack? Létezik színtelen magasfényű (nem selyemfényű) formában? És vajon hol lehet hozzájutni Bp-en? Ha pisztollyal fújom, van valami különbség az akril- és az olajos bázisú festékek használatában (én eddig kizárólag az utóbbit használtam)?

Nekem a makettépítést befejező utolsó lakkozásokkal az a visszatérő gondom, hogy félek a lakk maró hatásától - előfordult már, hogy Revell 90-nel (alumínium) fújt felületet jóvátehetetlenül tönkretette a többnapi száradást követő lakkozás (Revell 01, saját hígítóval). Gondolom, az akril lakkok esetében ilyesmitől nem kell tartani, ugye?

Fóka
kelair74 140665 2009. szeptember 14. 19:40
Válasz erre
Köszi a "lakkos" válaszokat most már tudok próbálgatni.
Fókának is köszi az erkélyes-napos-fehérítős ötletet!Kipróbálom.
MrChef 140664 2009. szeptember 13. 21:09
Válasz erre
Vallejo lakkot ajánlok neked. Én is azt használom, és baromi jó. Desztillált vízzel higítható (kevés tiszta alkohol is adható hozzá). A Gunze is csúcsminőségű.
A Revellt nem ajánlom, mert esélyes, hogy megszívod vele...(nekem ahány Revell festékem volt, mindet kukába hajítottam. A Revell célcsoportja a gyerekek)
Ronin 140663 2009. szeptember 13. 21:00
Válasz erre
Akkor nálam mától egy Jolly Roger Tomcat állomásozik az erkélyemen. Reméljük nem indúl parancs nélküli felderítő feladatra.:)...
SzuhÁkos 140662 2009. szeptember 13. 13:52
Válasz erre
Sziasztok! Revell A380 Airbushoz keresek rézmaratást! Hol kaphatok hozzá,honnan lehetne rendelni?
zoli1989 140661 2009. szeptember 13. 12:51
Válasz erre
Szia!

Én is Revell lakkot használok, és én is rendkívül megvagyok vele elégedve. VOlt itt a makettinfón aki nagyon szidta, de végre valaki aki dícséri is :)
Fóka 140660 2009. szeptember 13. 12:23
Válasz erre
Szia!

Én a Revell 01-es lakkját szoktam használni. A tégelyében is tökéletesen színtelen, olyan, mint a víz - ellentétben a Humbrollal, ami az üvegben is már sárgás színű. Kb. 5 éve használom, azóta nem tapasztaltam sárgulást.

Egy ötlet a megsárgult makett helyrehozására: ki kell rakni olyan helyre, ahol jól rásüt a Nap (erkély, terasz), és kb. 1 hét alatt gyönyörűen kifehéredik.

A Revell lakkot csakis a saját hígítójával szabad hígítani, mással keverve fújáskor pókhálószerű képződményekké szárad már a levegőben.

Bizonyára van más jó minőségű lakk is, én is kíváncsian várom a további ötleteket...
kelair74 140659 2009. szeptember 13. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki javasolni nekem egy jó minőségű lakkot?Ami után a fehér festés fehér is marad.Én a humbrol fényes lakkot használtam,de az besárgította a fehéret.Tudom vannak sokkal jobb lakkok is.
Köszi
MrChef 140658 2009. szeptember 6. 12:29
Válasz erre
Ideális esetben legalábbis, hermetikusan lezáródik a törzs, ha jól tömítettem.:-) A futóműakna egy részén bemegy a levegő (legalábis az én makettemen, ha ki nem tömítem), úgyhogy csak nem fog kidudorodni a Clearfix-es ablak. Különben belülről sokkal könnyebb megcsinálni, mint kívülről, mert sokkal kisebb eséllyel lesz Clearfix-es az ablaksor mellett.
Toth_Gabor 140657 2009. szeptember 6. 00:53
Válasz erre
Sziasztok!

Az említett állványon a "tálca" nem volt alkalmas a makett biztos rögzítéséhez. Nekem megvan még, de ha felújítom a makettet, a tartót is módosítom: nekem az a megoldás tetszett eddig a legjobban, hogy a gép törzsébe egy Evergreen profilt (csövet, vagy négyszög hasábot) ragasztottak, abban a szögben, ahogy a tartóból kiálló elem is áll. Ez lehet akár egy vékony rozsdamentes acélrúd, vagy plexi is, a lényeg, hogy a vége a beragasztott profillal megegyező kialakítású. Ehhez a tartót házilag is el lehet készíteni, vagy a makettekhez árusított fa talapzatokat is fel lehet használni.

Üdv,
Tóth Gábor
Tibcsi 140656 2009. szeptember 5. 20:34
Válasz erre
Jajjj.. az Aurora és a Patyomkin... és a többiek... :)) Ezek mind-mind nekem is megvoltak. :)

Érdekes: nekem is a szekrény tetején, meg a vitrinben, meg a tévé tetején. Az volt a "fő" hely, mindig odakerültek a legújabbak. :))
Ronin 140655 2009. szeptember 5. 20:31
Válasz erre
beolvasás0031
beolvasás0031

Amúgy most került elő egy két régi képem. Azt hiszem ebben a környezetben fertőződhettem meg...:)Kár hogy ezen nem látszik a szekrény teteje, aminek teljes hosszában olyan NDK klasszikusok sorakoztak, midt a Trident.
Ronin 140653 2009. szeptember 5. 20:21
Válasz erre
Na ja, család és földrengés biztos... Szerintem ha sikerül egy elég erős talapzatot kitaálálni, legfeljebb a gyerek épp azzal veri agyon a gépet...:)
Fóka 140652 2009. szeptember 5. 17:08
Válasz erre
Na, eszembe jutott még valami a Clearfix-es ablakozással kapcsolatban. Egyik-másik makettemen különös dolgot tapasztaltam: az utolsó ablak betömítése után a még lágy Clearfix-ablakok elkezdtek kigúvadni :-) Azaz kifelé domborodni... Egyik-másik ablakból már szabályos kis buborék képződött. Ne is mondjam, sokkoló élmény volt. A jelenség az utolsó ablak újbóli megnyitásakor elmúlt, de pár ablak így is tönkrement, cserére szorult. Hogy ez miért következett be, nem tudom. Mindenesetre az biztos, hogy ha a törzs az utolsó ablak berakása után hermetikussá válik, a bentrekedt levegő tágulni kezd, és kinyomja az ablakokat. Talán a Clearfix termel hőt száradás közben, talán a makettet szorongató markom melegíti, ki tudja. Mindenesetre az ilyen jelenség elkerülése céljából azóta valami kevéssé látható helyen parányi lyukat szoktam fúrni a törzsön, amit aztán a Clearfix száradása után eldolgozok.

Az egész Clearfix dolgot egyébként csak a nagyobb ablakok esetében (1:100 és alatta) szoktam alkalmazni, 1:144-es makettek parányi ablakait többnyire üresen hagytam. Talán majd ha nyugdíjas leszek, és még nem reszket a kezem...
Fóka 140651 2009. szeptember 5. 16:55
Válasz erre
Kitűnő ötlet :-) Mármint a mágnes. És ha a kis tálca vasból készül (persze formára alakítva), belül meg ott a mágnes, akkor ez igazán család- és földrengésbiztos megoldás lesz.

Még annyit tennék hozzá, hogy ha a tálca éppen a kész makett súlypontja alá kerül, akkor az igazi. A 2030-on látható képen a 747-es törzs alatti futói mögé javasolják rakni az alátámásztást, de a valóságban éppenhogy elé kell kerülnie, akkor lesz tökéletes az egyensúly.
Ronin 140650 2009. szeptember 5. 15:08
Válasz erre
Köszi, ez már használható kiinduló alap! Bár ezt a módszert biztos megtubózám még mondjuk egy jó erős mágnessel, nehogy nekem zuhanórepülésbe kezdjen a kész makett..:)
Fóka 140649 2009. szeptember 5. 08:13
Válasz erre
Allvany

Állvány
Allvany

Szia Ronin!

A Revell a régi 747-es készleteihez adott olyan állványt, aminek a tetején egy kis tálcaféle volt. Ez a törzs aljának ívét mintázta, és a makettet egyszerűen csak rá kellett tenni. Gondolom, ezt a módszert más makettekre is lehet alkalmazni, a lényeg, hogy sikerüljön pontos mintát venni a törzs aljáról, hogy aztán ne billegjen az állványon. A mellékelt kép egy Revell Boeing 747-100-as készlet összeszerelési útmutatójából való.
Ronin 140648 2009. szeptember 4. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Létezik olyan talapzat megoldás utasgépekhez, ami miatt nem kell szétbarmolni a makett hasát?
Üdv:Ronin
MrChef 140647 2009. szeptember 4. 10:54
Válasz erre
Zoli,

ez jó ötlet! gyakorlatilag csak kívülről is jól eltávolítható tömítő-maszkolóra van szükségem a végső fázisig. (üröm az örömben, hogy a kis ablakokat belülről a legjobb elkészíteni, mert elég cseppenteni és kicsit megnyomi. Kívülről már macerásabb, mert mellékenődhet...

Üdv,

Tamás
Zozó 140646 2009. szeptember 3. 21:36
Válasz erre
Chef!

Ugyan én még Clearfix-el nem dolgoztam, de szerintem hasonló lehet, mint a Microscale Kristal Klear nevű anyaga, amit én használok. Én a helyedben először lefesteném az ablakok (lyukak) élét metál- vagy a végleges külső színnel, majd - száradás után - bekenném, tőmíteném Clearfix-el (mintha már készre csinálnád). Fújás után, ha kész a festés, akkor csipesszel kiszedném az összefújt Clearfix-et és újra - most már véglegesen - betömíteném az ablakokat.

Üdv
Zoli
MrChef 140645 2009. szeptember 3. 20:49
Válasz erre
Szevasz Keri,
OK, de hol húznám ki a szivacsot? Mert szerintem csak belülről mehetne a kis ablaknyílásokba ilyen szivacs-sort tenni. Kívülről azért necces, mert ilyen kicsi ablakokba nem találok megfelelő sűrűségű szivacsot, ami ne esne be, elég erősen a lyukakban maradna.

Hmm, talán úgy lenne jó, hogy külön alapozom és fújom a törzset és a szárnyakat, majd az ablaksorról belülről leveszem a maszkolószalagot, összeillesztem + tömítem + csiszolom a törzset és szárnyakat, végül az illesztések mentén is alapozok és fújok.

Üdv, Tamás
Keri 140644 2009. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Szia Chef!
Mi lenne,ha szivacsot dugnál az ablaknyílásokba?Kicsit nagyobbra vágni,mint a nyílás,és akkor szépen belefeszül a likba.
Keri
MrChef 140643 2009. szeptember 3. 20:32
Válasz erre
Megint én...:-)
Most azzal vagyok gondban, hogy az ablaksort nyilvánvalóan
1. le kell maszkolni belülről azért, hogy amikor kívülről fújom a gépet, a festék nehogy a lyukakon átmenve beszínezze a már középszürkére fújt belső teret; viszont ekkor nem tudnám leszedni a maszkolószalagot, mert már összeapplikáltam a két fél törzset a szárnyakkal együtt; az egész gépet amúgy is egyben akarom végsőre alapozni és fújni.
2. vagy kívülről maszkolom le a már Clearfix-szel megkreált ablaksort. nade egyenként, minden egyes kis ablakot? (egy maszkolócsíkkal nem lehet, mert az ablakok körül is színezni kell).

Vagy fődarabonként (törzs, szárnyak) alapozzak és fényezzek?
Zozó 140642 2009. augusztus 30. 19:01
Válasz erre
Szerintem valahol mind kollégák maradunk azért...
Egyébként már jó ideje én sem szerelem a gépeket. Bár a szerelem persze megmaradt...
Fóka 140641 2009. augusztus 30. 18:17
Válasz erre
Szia! Bennem már sajnos csak a volt kollégát lehet üdvözölni. 2001 elején pályaelhagyás történt velem, ami bizony nemcsak egy repülőgépnek komoly trauma :-/
Zozó 140640 2009. augusztus 30. 17:43
Válasz erre
Kicsi a világ. Én 86-ban szereztem meg az 54-es szakszót, de csak másodikként. A 34-es már megvolt addigra.

Üdv a kollégáknak.
Zoli
Fóka 140639 2009. augusztus 30. 17:21
Válasz erre
Lám, én is a Tu-154-esre szereztem meg a ROK-ban az első típusvizsgámat. Mégpedig -ki hinné- gépész szakon...
MrChef 140638 2009. augusztus 30. 17:17
Válasz erre
A Festés című topikba beírtam egy kérést/kérdést, csak nem akarom ide is bemásolni. Tudnátok segíteni nekem abban?
Muzzy 140637 2009. augusztus 30. 17:05
Válasz erre
Szia Attila!
Hát sajnos ez így van! (akinek nincsen esze, legyen notesze! (nekem egy nagy van :)
A volt nagyvas nekem is a kedvencem, 20-21 évvel ezelőtt volt még típusvizsgám is rá!
Muzzy
Lapi 140636 2009. augusztus 29. 20:08
Válasz erre
Tu-154 nagy
Tu-154 nagy

Tu 154-es volt Tu 154-es van és Tu 154-es mindíg is lesz !

mert mi szeretjük..
ez tartja életben !
Fóka 140635 2009. augusztus 29. 19:56
Válasz erre
Szia Zoli!

Ó, áldott aggkori demencia... Igen, pár éve még én is emlékeztem az egész B-2 történet kiváltó okaira (háromfős ekipázs igénye), de lám, rohamosan felejtek. 8 év távlatából lassacskán már az is csak sosemvolt álomnak tűnik, hogy valaha közöm volt a repüléshez :-/

Fóka
Muzzy 140634 2009. augusztus 29. 17:25
Válasz erre
Fóka!
A Malév mindenképpen érintett volt a dologban, mert az Ö (ti:)) igénye volt és kérte a rádiós és navigátor nélküli kialakítást. Még most is sok orosz gép külön rádióssal repül, bár e területen is van némi fejlődés.
Muzzy
MrChef 140633 2009. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Hát nem tudom...számomra ezek apróságok, ahhoz hogy csak itt nézegessem a szobámban, meg néha más is megbámulja.:-)
Fóka 140632 2009. augusztus 29. 16:13
Válasz erre
A Tu-154M kitet kicsit át kell alakítani a Malév festéshez, a Malévnek ugyanis alap verzíójú Tu-154-esei voltak, amiket az évtizedek során B-2 verzióvá alakítottak, de ez csak a "KLGS" (különleges - azaz nem gépész, hanem elektromos és elektronikus) berendezéseket érintették. Nem tudom, mennyire ismert, hogy a végső, B-2 verzió kialakításában a Malév és a Balkan KLGS szakembereinek is része volt, a Tu OKB (Tupoljev tervezőiroda) mellett. Próbálnánk csak most belepiszkálni bármelyik Boeingbe... :-/

A Tu-154 B-2 és a Tu-154M közti különbségekről és az átalakításról ezen a fórumon is szó esett pár hónapja. Én nemrég csináltam egy ilyen átalakítást, és amikor már kész volt, és büszkén szemléltem, rájöttem, hogy egy jó részét újracsinálhatom: nem elég ugyanis, hogy a D-30KU hajtóműnek és segédberendezéseinek a formája egészen más, mint az NK-8-2-é, de még a felfüggesztése is majd' 1 méterrel előrébb van a törzsön.
MrChef 140631 2009. augusztus 29. 11:05
Válasz erre
Köszi a linkeket! Elég szép áruk van... én is remélem, hogy a Zvezda is kiadja majd, akkor legalább olcsóbban hozzáférhető. A Tu-154M-et meg akarom venni, mivel az volt az első repülőgép (Malév-os), amivel repültem, úgyhogy meg kell örökíteni.:-)

Az építés alatt álló utasgépemnek (Boeing 737-800, Revell) a pilótaablak-keretei a repülő színével megegyezőek, tehát nem olyan kényesek (habár fehér lesz, előre kíváncsi vagyok rá...).

A Clearfix-szel és a Gunze-féle csodával kísérletezek, aztán szólok neked, mi hír.:-)
Fóka 140630 2009. augusztus 29. 08:36
Válasz erre
Bocs a csúnya tördelésért, a linkek utáni sorközöket elsumákolta a rendszer :-/
Fóka 140629 2009. augusztus 29. 08:34
Válasz erre
Il-62: 1:144-ben a Braz Models és a Welsh gyártja. Előbbi teljesen műgyanta, utóbbi vegyes vákuum (törzs), műgyanta (szárnyak, hajtóművek, vízszintes vezérsík) és valami fehér fém (futóművek).

www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL62kitphoto.htm
aviationtreasures.com/sl82.html

A Hannants kínálatában jelenleg mindkettő kapható, bár a Welsh csak "limited availability" kategóriában:

www.hannants.co.uk/search/index.phpÉs persze ne feledkezzünk meg a Veb Plasticart 1:100-as készletéről, ami az Il-62 prototípusát mintázza.

Ha jól emlékszem, a Zvezda is ígérte 1:144-es fröccsöntött készlet kiadását, de azt még nem láttam sehol.
Fóka 140628 2009. augusztus 29. 08:24
Válasz erre
Clearfix hígítóra én is szívesen vennék tippeket. Én egyelőre csak azt tudom, mi nem jó: a lakkbenzin pl. mattá és átlátszatlanná teszi.
Fóka 140627 2009. augusztus 29. 08:22
Válasz erre
A pilótafülke-ablakokat én rendszerint egészben befedem maszkolófolyadékkal, a kereteket meg a fújás után tűecsettel ráfestem. Kívül is, belül is. Kevésbé macerás, és tökéletesen egyenes vonalakat lehet előállítani, csak közben nem szabad levegőt venni...

Ha a külső keretek színe eltér a környezetétől (pl. fémszínűek), akkor a festés előtt maszkolószalaggal körbemaszkolom, de csak a törzsön, hogy szép éles legyen a sarkok kontúrja.
MrChef 140626 2009. augusztus 28. 14:47
Válasz erre
A gyönyörűszép Il-62-es makettjét gyártja vmelyik cég?

Most realizálom, hogy több meló lesz a repülőmakettel, mint hittem. Pl. a pilótafülke ablakait is le kell belülről fújnom (középszürkével), különben enyhén átlátszana. Csakhogy belül nincsenek meg a kis ablakok vonalai, úgyhogy élmény lesz maszkolni..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.