/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
airchive 140198 2009. március 28. 20:59
Válasz erre
Bocsánat, de belelendültem a történelembe, ahogy végiböngésztem
egy-két más hozzászólást is. Kinyílt a csap...

1. Az Interflug nem két, hanem három A310-es spjázolt be összeomlása
előtt (DDR-ABA, ABB és ABC) Egyetértek viszont azzal, hogy nagyon
ocsmányra sikeredett a festésük. Annak idején láttam pár grafikai
tervet, hát azok sem voltak éppen nagy durranásnak nevezhetőek. Vastag,
meg vékony piros csík az ablak alatt, meg felett, piros berlini mackó
a svancon, vagy ha éppen nem ez az egész vezérsík szép keletnémet
zászlóra pingálva. Amikor az Interflugot a két német állam egybesülése
után felszámolták, a Treuhand nevű németvagyonügynökség mind a három
A310-est a hadseregnek adta el és a gépek így kerültek a Köln/Wahn-i
székhelyű Luftwaffe Flugbereitschafthoz (Repülőkészenlét, vagy valami
hasonló), ahol csodaszép B-707-eseket cseréltek le velük. Mind a három
A310-es itt repül ma is, ebből egy különleges festéssel VIP gép. Járt
Ferihegyen is vagy három éve), a többi elég unalmas szürke.
A Flugbereitschaftnak ma hét, vagy nyolc A310-ese van, ebből kettő
MEDAWAC/kórházgép a többi általános jellegű szállító/légiutántöltő
gép teherajtóval, megerősített padlóval. Csak mellékesen említem, hogy
vagy öt éve berlinben az ILA-n fecsegtem egy ezredessel az egyik kórház-
gépen, aki elmondta, hogy a Flugbereitschaftnak még két teljes MEDEWAC
felszerelése van, és ezeket 18 óra alatt bármelyik gépre fel tudják
szerelni.

2. Schönefeld: A kiegészítések igazak, de egy-két emlék. Amikor 1976-
ban megnyílt a repülőtér, a teraszra 0,50 (keletnémet) pfennigért le-
hetett kimenni. Egy zsaru (párdon: a Volkspolizei = Népi rendőrség tag-
ja) mindig kint állt, de sok vizet nem zavart, és tény, hogy senkinek
sem néztek a zsebébe, és nem tapogatták végig. Lehetett fényképezni
- ha sütött a nap, mindig ragyogóan tiszta idő volt, aminek diáim
kifejezetten örültek. Éppen ezért dühít, ha a kezembe került a
nagynevű japán spotter könyve, aki minden második korabeli Interflug
képhez hozzábiggyeszti, miszerint ezt éppen élete kockáztatásával,
titokban készítette a teraszról, mert a kemény keletnémet kémelháírítás,
meg a Stasi.

3. HA-LIA, mármint Il-62M: Én történetesen nem tartom sem elhamarkodott-
nak, sem átgondolatlannak az Il-62-es bérlését. Sőt! A történet úgy kezdő-
dött, hogy a CSA-nál 1990-91-ben dúlt "a fessünk mindent másra" akció, és
az OK-JBJ-t Pestre küldték átpingálásra. A gép már itt volt a nagy ak-
cióra, amikor kettyent valakinek a Malévnél az agya, hogy a gépet a
nyári szezonra wet-leasben (személyzet+karbantartás)béreljék japán
charter utakhoz. Ennek oka meg az volt, hogy a Malév már megrendelte az
1992 májusában leszállítandó két B-767-200-ast, amelyekkel menetrend
szerinti járatokat akartak nyitni Japánba is, lehetőleg Tokióba. Ettől
viszont a japánok kaptak sikítófrászt, a tokiói repülőterek tőlzsúfolt-
sága, meg slot-hiány miatt. Akkor állítólag 18 nagy légitársaság vára-
kozott arra, hogy menetrend szerint mehessenek Tokióba, ráadásul minde-
gyik már hosszabb ideje repült charter, vagy rendszeres chartert vala-
melyik japán városba. Hasonló cselekedetet vártak a Malévtől is, és
ez volt az oka a gép bérlésének. Más kérdés, hogy csak pár IT utat
sikerült összehozniuk az akkori utazási irodáknak.

Egyébként: Szerintem ez volt a legszebb fesétű Malév-gép, mármint az
1988-as festésmintával szerint. Ennél ugyanis végre találkozott Zsótér
grafikus 45 fokos elképzelése (a vízszinteshez képest 45 fokban áll a
három madártoll a farkon, meg az M-betű a törzsön) az Il-62-es tervezői
koncepciójával. Ez üdítő ellentétben áll más repülőgéptípusokkal, ahol
nem a szigorú grafikai terveknek megfelelően hozták össze a gépet.

Hát ennyi mára. Ha még eszembe jut valami, nem ússzátok meg!
KislõcsöS 140197 2009. március 28. 20:52
Válasz erre
Köszönjük a sok értékes infót :D
Akor ha jól értem az N107BV lett lecserélve a fötartó miatt az N108BV-re?
airchive 140196 2009. március 28. 20:16
Válasz erre
Akiket esetleg érdekel, néhány szösszenet a történelmi hűséghez:

1. Az ex Continental/Varig készletből a Buffalo-tól két B-707-es
is volt Pesten, az N108BV és az N110BV. Van olyan képem, ahol a két
gép egymás mellett áll. Egyébként valószínűleg gépcseréről volt csak
szó, az egyik valamiért elment, és a másikkal pótolták.

2. A TNT-Malév vegyesvállalat volt, amelyben a Malév kisebbségi tulajdo-
nos volt. A többségi egy ausztrál tulajdonú kiscsomag/gyorsposta/
integrátor jellegű intézmény volt, és már Budapesten is működött TNT
néven. Ha jól emlékszem ez valamiféle Thomas National Transportnak volt
a rövidítése. A TNT ekkorra már rendesen kiépítette európai csomag-
küldő hálózatát és ehhez rendelt vagy húsz darab BAe-146QT (a
QT egyébként a Quite Trader = csendes szállító rövidítése)típusú
teherszállító repülőgépet. Ezekkel az éjszakai fuvarokat is le tudta
gabalyítani, anélkül, hogy az őrületbe kergette volna a repülőterek
környékén lakókat. Csak az ifjabbakkal közlöm, hogy ekkor álltunk a
gengszterváltás előtt, és a TNT, meg a Malév sikeresen egymásra talált
a közös vállalat létrehozásához.

Az elképzelés az volt, hogy a TNT-Malév közösen üzemelteti a repülőgé-
pet éjszakánként a TNT összeszedett holmijaival, a Malévtól bérbe
vett pilótákkal és egyéb kiszolgálási szolgáltatásokkal, elfuvarozza
Kölnbe, ahol a TNT európai átrakó központja volt és innen hajnalra haza-
hozza a budapesti rendeltetésű cuccot. Ez a fele rendesen működött is a
dolgonak, a gép általában Kölnbe repült esténként, de volt jó pár útja
Lutonba is. Az ügy másik fele nem lett kerek. A közös vállalati szerző-
dés értelmében ugyanis a terv részét képezte, hogy a nappal Ferihegyen
ácsorgó repülőgépet viszont a Malév Cargo fogja bérelni a TNT-Malévtől
saját árufuvarozásra. Ekkortájt már elfogyott a Malév utolsó Il-18-asa
is, és elméletileg a BAe-146-os nagyszerűen megfelelt volna igényeinek.
Elég kevés ilyen járat jött csak össze. Úgy hallottam annak idején,
hogy előfordult egy nappali naposcsirke-fuvar során, hogy a púdernél is
finomabb naposcsirke-por (lehet, hogy van ennek valami hivatalos neve
is) mindent eltömített a repülőgépen amit csak lehetett. Hiába, a 146-os
inkább hasonlított a schaffhauseni órákhoz, mint az Il-18-as.

És megint csak egyébként: A BAe-146QT HA-TAB 1988. november 18-án este
érkezett,néhány órával azelőtt, hogy (néhány órás késsel) megjött
az első B-737-200-as, a HA-LEC is. Az egész 146-os TNT-flottában ez
volt az egyetlen gép, amely erőteljesen (a farokfestéssel) utalt az
üzemeltető légitársaságra. Az összes többinél a standard TNT-fes-
tést alkalmazták és csak a gépek orrára nyaltak fel egy kisméretű
légitársasági logót. Ez lett a HA-TAB sorsa is vagy két és fél évre rá,
amikor modernizálták a TNT festését, és erre a gépre is csak egy kis-
méretű - az 1988-as mintájú Malév emblémát kenték fel.

És újabb egyébként: Nem akarok másnak a ..., így csak név nélkül jegyzem
meg, hogy egyik makettező barátunk elég sokat hajtotta a típust capita-
noként.Tudom, mert egyszer vele sikerült elhiénáznom magam Kölnbe.
Lehet, hogy érez most némi késztetést egy-két emléke leírásához?
airchive 140195 2009. március 28. 19:33
Válasz erre
Szia Lapi!
Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu
Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille
airchive 140194 2009. március 28. 18:51
Válasz erre
Szia Lapi!
Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu
Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille
Szabi77 140193 2009. március 28. 18:04
Válasz erre
P1020287
P1020287
P1020285
P1020285

Sziasztok!
Lehet valakit itt érdekel,van két eladó origi makettem,
meg egy újraépítésre váró 1/100-as Being-727-esem!
A 727-es nincs festve ahogy néztem a ragasztás könnyen eelengedi a két szárny már csak bele van tűzve!Futóművei nincsenek meg!
Ha valakit érdekel valami dobjon egy mailt!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
KislõcsöS 140192 2009. március 28. 17:38
Válasz erre
707malevcargooriginal
707malevcargoorigina...

Szia Tibcsi!

Szerintem is az a festés lett volna a legszebb.Valójában meg így nézett ki:
Tibcsi 140191 2009. március 28. 13:06
Válasz erre
A régi festés szerintem jobban áll az öreglánynak. :) De ez sem rossz. :)
KislõcsöS 140190 2009. március 28. 12:57
Válasz erre
707malevcargonew
707malevcargonew

elkészült az uj Malév festés is.
Boeing 140189 2009. március 28. 09:56
Válasz erre
Az Airportal-on van is egy spotter túra leírás, amiben főleg a 707-esért utaztak Teheránba na meg azért, hogy repülhessenek vele.
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe!

www.airportal.hu
Tibcsi 140188 2009. március 28. 07:19
Válasz erre
KislõcsöS 140187 2009. március 28. 00:49
Válasz erre
707malevcargo
707malevcargo

Elkészültem a Malév bérelt Boeing 707-esével.Kb így nézne ki ha tényleg létezik az a videó felvétel,bár én ezt már egyre inkább kétségbe vonom.Ja és persze ablaksor nélkül.
Természetesen megrajzolom az eredeti Varig csíkos verziót is.
Boeing 140186 2009. március 26. 20:56
Válasz erre
Tudom, nem is ezért linkeltem be, hanem a humorosságáért.
Fóka 140185 2009. március 26. 20:54
Válasz erre
Az objektivitás érdekében tegyük hozzá, hogy azért a maradék fizetésüket is megkapták, csak három hét csúszással (+ késedelmi kamat), és ez a Malév dolgozókkal is így történt. Azóta pedig ismétlődött a történet: március elején is 50K jutott mindenkinek egységesen, aztán a napokban a többi.
Boeing 140184 2009. március 26. 20:15
Válasz erre
Nem tudtam hova tegyem, ezért ide teszem.

www.youtube.com/watch

Hát ez nagy! xD
harold 140183 2009. március 25. 19:32
Válasz erre
Köszi!
Fóka 140182 2009. március 25. 15:57
Válasz erre
Scönefeld 2008

Scönefeld 2008
Scönefeld 2008
Schönefeld - az étterem

Schönefeld - az étterem
Schönefeld - az é...
Útban Berlin felé - HA-LIX

Útban Berlin felé - HA-LIX
Útban Berlin fel...

...ez pedig Schönefeld ma, a fotón ugyanaz a terasz. Természetesen immár csak belülről, az étteremből látszik, kimenni a teraszra már nem lehet :-( A képen azért még felismerhető az az épület, ami az előző három felvételen is látszik.

Ez a kép tavaly májusban készült. A régi Schönefeld terminál jelenleg fapados cégeknek ad otthont, én pl. az EasyJet-tel indultam onnan haza az ILA-ról. Kifelé a HA-LIX-szel mentem :-)))
Fóka 140181 2009. március 25. 15:41
Válasz erre
Schönefeld 1981

Schönefeld 1981
Schönefeld 1981
Schönefeld 1990

Schönefeld 1990
Schönefeld 1990

Kerestem a saját készítésű képeim között kettőt, amik hasonló beállításból készültek Schönefelden, az egyik 1981-ből, a másik 1990-ből való. Utóbbin látható az Interflug flotta büszkesége, a két vadiúj A310-es egyike - talán ha egy évig repültek az új (szerintem ronda) Interflug színekben, aztán beolvadtak a Lufthansa flottába.
Akkoriban jót mulattunk az Interflug mérnökeinek ergonómiai újításán: a 310-esek pilótafülkéje mögé egy-egy szobabiciklit szándékoztak telepíteni, hogy a hosszú interkontinentális utakon nehogy elmacskásodjon a személyzet lába - vagy neadj'isten trombózist kapjanak. Bár a veszély reális, kicsit túlzásnak tűnt az ötlet, nemtom, végül megcsinálták-e...
Fóka 140180 2009. március 25. 15:32
Válasz erre
Ez Berlin Schönefeld repülőtere a békebeli időkből :-)
A Malév Tu-134-es mellett egy Balkan madár látható, a másik kettő viszont Interflug.
A teraszon a hetvenes-nyolcvanas években, amikor még szabadon ki lehetett menni bámészkodni, nem volt terroristaveszély-hiszti, nagy táblákon mutatták be a szocialista légitársaságok festésmintáit, hogy fel lehessen ismerni őket. Egy ilyen tábla csücske is látszik a kép alján.
Boeing 140179 2009. március 25. 15:25
Válasz erre
A Malév gép után álló 3 azonos légitársaságú gépet néztem és ha jól láttom a lajstromszámuk LZ-vel kezdődik, ami bolgár gépre utal. Sajnos a légitársaság nevét nem bírom elolvasni, de így ha megnézed a Wikipédián a társaság bázisát, akkor talán megkapod a jó választ. Én vagy Sofia-ra vagy Bourgas-ra vagy Varna-ra tippelek.
harold 140178 2009. március 25. 11:51
Válasz erre
vorfeld_tu134
vorfeld_tu134

Sziasztok!

Hol készülhetett vajon a kép?
harold 140177 2009. március 25. 09:46
Válasz erre
Szia!

Egyébként a cikket Zsille Péter írta, és nála vannak az egykori dokumentumok.
Ha tudod keresd meg, biztos tud segíteni.

Üdv.
Lapi 140176 2009. március 25. 00:26
Válasz erre
Zozy !

ne legyél elkeseredve, van nálam egy régi cd. , amin rengeteg munkásságod fotoja meg van örökitve...
ha megyek Hozzátok , elviszem azt is !
Lapi 140175 2009. március 25. 00:24
Válasz erre
Köszi harold !

majd csak lesz valahogy...
harold 140174 2009. március 24. 20:05
Válasz erre
Szia Lapi!

Sajna nem tudok szkennelni.:(

Üdv!
Boeing 140173 2009. március 24. 19:35
Válasz erre
Gondoltam, hogy már nem létezik. De mi célt szolgált? Gondolom cargo, de miket szállított? Vegyesen össze vissza?
KislõcsöS 140172 2009. március 24. 18:50
Válasz erre
tnt737
tnt737

Szia L.P.!
Igazad van :)
Elgépeltem a szoveget,de már ki is javítottam.
Az IL-18-ast és az IL-14-est is megrajzoltam egyszer újfestésben,a 18as nagyon jol nézett ki,a 14-es már kissé bután.Sajnos ezek az adotok elvesztek (3év munkájával együtt).
Egyik kedvenc oldalam www.aviation-design.net/ itt minden furcsaság megtalálható ami festésekkel és fantázia dús repcsikkel kapcsolatos.Érdemes megnézni a maléves repcsiket.
Boeing!
Ez a TNT-Malév express már nem létezik.HA jol csal a szimatom 1989-ben alakult és talán 1994-ig működött.
Boeing 140171 2009. március 24. 15:21
Válasz erre
Milyen cég ez a TNT? Emlékszem, Egerben is volt egy ilyen cég. Vagy ezek teljesen különböznek?
L.P 140170 2009. március 24. 07:42
Válasz erre
Érdekes!
Azért a felirat hibás:-)
Overnigth-OvernigHT

Hogy festett volna egy új festésű IL-18?
Toth_Gabor 140169 2009. március 23. 23:19
Válasz erre
Sziasztok!

Ez a két matricakészletem lenne, amire nincs szükségem:

Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft
? Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft

Üdv,
Tóth Gábor
KislõcsöS 140168 2009. március 23. 23:09
Válasz erre
tnt737

mi lett volna ha...
tnt737

Üdvözlet az utasgépes szakosztálynak !
Ha már a sosem volt Malév gépekről beszéltünk,ime egy újabb agymenésem:
TNT-MALÉV Express Boeing 737-200QC
Már készülöben van a Boeing 707-es több változata.
:D
harold 140167 2009. március 23. 21:32
Válasz erre
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm.
harold 140166 2009. március 23. 21:32
Válasz erre
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm.
harold 140165 2009. március 23. 21:31
Válasz erre
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm.
harold 140164 2009. március 23. 20:39
Válasz erre
Szia!

Megnézem én is és ha megvan akkor akkor valószínűleg (szkennel telepítő kérdése) el is tudom küldeni. De csak holnap ha sikerül.
Boeing 140163 2009. március 23. 19:15
Válasz erre
Gondolom le lesz (vagy volt) zárva jó ideig az a kifutópálya.
Meg egy Pc-12-es is lezuhant Amerikában. Meghaladták az engedélyezett személyszállítási limitet. Amúgy szinte csak gyerekek voltak rajta.
KislõcsöS 140162 2009. március 23. 19:06
Válasz erre
Szasz Lapi!
Hétvégén megkeresem neked és beszkennelem.Még a régi IL-18as nyilas festéssel volt megfestve és nagyon jól nézett ki.volt egy 1:50 körüli makett HA-MO. lajstrommal asszem.

Láttátok a hiradóban szegény FedEx MD-11-est.
Szőrnyű látvány volt.A pilótáknak semmi esélyük sem volt a túlélésre :(
Szabi77 140161 2009. március 23. 15:54
Válasz erre
Sziasztok!
Nemrég találtam a lomjaim között egy régi 1/100-as Boeing-727-est,össze volt rakva,festve nem volt de fel van matricázva,futóművek nélkül,tartón volt!
Úgynéztem minden alkatrésze megvan könnyen újjá lehetne varázsolni!
Mivel én nem építkezek ilyen méretarányban,esetleg elcserélném 1/144-es repcsire,természetesen értékegyeztetéssel!
Tu-154,Il-86 előnyben!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Gyula 140160 2009. március 23. 12:18
Válasz erre
Sziasztok.

A reklámkiadványok mellett az Airbus az asztali modelt (A-310) is megcsinálta Malév festéssel.
Lapi 140159 2009. március 23. 11:11
Válasz erre
Szia harold !

sajnos nem láttam az Aeróban, csak mesélték nekem.
ezért keresem ..
sok Aeromagazinom megvan ,igaz néha elfelejtem megvenni !
melyik szám volt ?
esetleg beszkennelni ?
köszi : Gábor
harold 140158 2009. március 23. 08:38
Válasz erre
Valamelyik nem túl régi AERO-ban egy egész hosszú cikk jelent meg róla. Ismered?
Lapi 140157 2009. március 22. 23:08
Válasz erre
Kedves Zsille Péter !

ujra beszámitható vagyok a sok rossz ellenére,
kérlek jelentkezz nálam valamilyen formában !
Privát e-mail vagy itt a fórumon !

telefont sajnos váltanom kellett , irom az újat a priváton .

köszönöm előre is : Gábor
Lapi 140156 2009. március 22. 23:04
Válasz erre
Nagyon érdekeseket olvasok itt mindig !
Arról ki tud mondani valamit , hogy a jet korszak hajnalán valamikor a Malév tervezett venni vagy bérelni 4 db Trident tipusú vasat is.
valahol jelent is meg róla skicc, meg lajstrom..
ennek igazán tudnék örülni !

véletlenül lenne hozzá vagy 4 Tridentem...
az ilyen témák mindig felpörgetnek !

KislőcsöS légyszives irjál priváton egy telefonszámot, hogy végre megbeszéljük az időpontot !
KislõcsöS 140155 2009. március 22. 22:32
Válasz erre
Az a BAe-146.-os prospektus megvan nekem is ,majd holnap be szkennelem és közzé teszem.
Én tudok még Saab 2000-esek ről,annak is láttam a prosiját.Ez még ha jól emlékszem a fokkerek beszerzésével egyidőben volt.Volt szerencsém ismerni OSZETZKY ISTVÁN (Oszi)akkori vállalati főpilótát.Ő tárgyalt a Saab-al és nála láttam a prezentációt.
Egy másik ismerősömtől tudom,(aki valamilyen főmérnök)hogy a Dash8-asok előttpár héttel még 2db ATR-72-es bérléséről volt szó,de akkor még nem volt biztos hogy magyar lajstromba kerülnek és nem is volt tervben hogy malév szinekre festenék.Annyit tudott csak mondani hogy valószínüleg francia lajstrommal és személyzettel repült volna.Erre két héttel később már a Q400-asok festési terve készen is volt.
Ja és bersze az Airbus is itt járt mikor a 737NG-k beszerzéséről döntöttek.
Abban pedíg 100%ig egyetértek hogy ha a Dérit hagyták volna kibontakozni,akkor az ilyen Abramovics féléknek esélye sem lett volna így szétraboli a Malévet,de ez már egy másik fórumra tartozik :(
Fóka 140154 2009. március 22. 21:42
Válasz erre
Megemlíteném még, hogy a Malév kilencvenes évek elején tapasztalható, kívülálló számára talán kissé hektikusnak tűnő gépbérlési és vásárlási politikája, amikoris váratlanul sosemvolt új típusok jelentek meg a flottában (Il-62, Jak-40, Il-62, B-707), talán improvizatívnak és át nem gondoltnak tűnhet, de mindez a (szerintem) első, és utolsó valóban alkalmas és rátermett vezérigazgató, D.T. úr bravúros próbálkozásai voltak az éppen teljes erővel újrarendeződő légiforgalmi piac zavaros vizein. Bizonyos vagyok benne, hogyha hagyják kibontakozni, akkor merész húzásainak többsége bejött volna, és most nem ott tartana a Cég, ahol (és talán én sem hagytam volna ott rengeteg valóban elkötelezett kollégámmal együtt...). De sajnos a Malév mindig is nagyon izgatta a politika tehetségtelen percemberkéit, D.T.-t is el kellett távolítani - és megindult a mélyrepülés.

Ennek a vezérigazgatónak volt még egy -nekem igen tetsző- gondolata: a Tu-154-esek áthajtóművezése JT8D-re, a 737-200-asok hajtóművére. Egészen komoly tárgyalások folytak a TU OKB-val (a Tupoljev tervezőirodával), és megvalósíthatónak látszott az ötlet. Igaz, hogy a JT8D tolóereje csak 7 tonna az NK8-2U 10 tonnájához képest, de ezt a borzalmasan nagy tolóerőt csak ritkán használták ki, a felszállások 99%-át névleges teljesítményen (kb. 70%-os tolóerő, azaz 7 tonna) végezték. Ha megvalósult volna a projekt, akkor a Tupoljevek leggyengébb láncszemének a hajtóműnek a problémája megoldódott volna (volt, amikor 25-30 tartalék, vagy üzemképtelen NK8-2U pihent Ferihegyen, a raktárakban), egységessé vált volna a Tu-154-es és a 737-200-as flotta hajtóműparkja, gazdaságossá az 54-esek üzemeltetése - és talán nem is adtak volna túl rajtuk ócskavas-áron, az újabb példányok életének delén, óriási (10,000 óra körüli) üzemidő-tartalékokkal. Persze D.T. távozásával ez a terv is elbukott.
Fóka 140153 2009. március 22. 21:25
Válasz erre
Érdekelne engem is az a video, mert bizony nemigen tudom elképzelni, hogy ilyesmi valóban létezett. A festési terveket akkoriban a Malév Technológiai Osztályán készítették, ahol én is dolgoztam, és 707-es mintákat sohasem láttam. Egy valódi festéshez pedig ilyen centiméterre pontos tervre van szükség, és a gyárak nemigen szoktak improvizálni.

Reklámkiadványokon már annál inkább. Én két soha meg nem valósult Malév festést is láttam fényképeken - persze montírozva.

Az egyik a BAe-146-os volt. Talán nem közismert, hogy a Malév a nyolcvanas évek elején, még a szocializmusban egészen közel állt ahhoz, hogy nyugati típust vásárolhasson, és ez a BAe-146-os volt. Komolyan érdeklődtünk a piacon, erre készítette el a cég a kiadványait szép, régi Malév festésű BAe-146-osokkal - ablakcsíkkal együtt. Az üzletet aztán a kormány nem engedélyezte, viszont azért a TNT-s HA-TAB-on megjelent - ha nem is a teljes festés, de a svanc Malév színeket kapott.

A másik az A310-es volt. Amikor a Malév (és a volt szocialista országok légitársaságai) elkezdték tervezni a nagy hatótávolságú, szélestörzsű flottájukat, az Airbus és a Boeing is presztízskérdést csinált az üzlet megnyeréséből. Az Airbus impozáns kiadványokat készített, Malév festésű A310-esek fényképeivel. Mivel akkor már repültek a 737-eseink, az A310-esek képeire már az új festésmintát montírozták.
Fóka 140152 2009. március 22. 20:44
Válasz erre
LHBP 39

707 Ferihegyen, a Műszaki Bázis állóhelyén
LHBP 39

Találtam én is egy képet, bár nem valami nagy szám, alig látszik a 707-es - de én magam készítettem valamikor '89-90 körül. Az UHMB állóhelyén állt jó sokáig, valahol az 1. hangár magasságában. Sokszor meglátogattam - akkoriban az "A" épületben dolgoztam, és az ablakból pont odaláttam. Pár kollégám még egy sebtiben szervezett 707-es típustanfolyamra is beiskolázták (ha jól emlékszem, németek jöttek oktatni), nekem nem volt ilyen szerencsém...
A kép érdekessége, hogy látszik rajta egy Swissair A310-es, akkoriban a KLM és a Swissair is A310-est járatott Bp-re a nyári időszakban, volt elég utas.
L.P 140151 2009. március 22. 17:28
Válasz erre
Sajnos nincs. az indexen olvastam, hogy volt 707esünk, mert akkor írták ezt a főtartórepedést, és, hogy 3hetet szerelték a hangárban.
Lapi 140150 2009. március 22. 11:27
Válasz erre
Szia L.P !

kieg.ként - csak 2 db fotom volt a gépről , ami ferihegyen készült..
a gyűjteménybe jól jönne még..
ha van esetleg ilyen képed, szivesen venném.
vagy még valami érdekes "Malévos kincsed" akad ?
szivesen megfestem az egyedi mintákat..
köszi előre is !
L.P 140149 2009. március 22. 09:31
Válasz erre
Szupi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.