/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Lapi 140157 2009. március 22. 23:08
Válasz erre
Kedves Zsille Péter !

ujra beszámitható vagyok a sok rossz ellenére,
kérlek jelentkezz nálam valamilyen formában !
Privát e-mail vagy itt a fórumon !

telefont sajnos váltanom kellett , irom az újat a priváton .

köszönöm előre is : Gábor
Lapi 140156 2009. március 22. 23:04
Válasz erre
Nagyon érdekeseket olvasok itt mindig !
Arról ki tud mondani valamit , hogy a jet korszak hajnalán valamikor a Malév tervezett venni vagy bérelni 4 db Trident tipusú vasat is.
valahol jelent is meg róla skicc, meg lajstrom..
ennek igazán tudnék örülni !

véletlenül lenne hozzá vagy 4 Tridentem...
az ilyen témák mindig felpörgetnek !

KislőcsöS légyszives irjál priváton egy telefonszámot, hogy végre megbeszéljük az időpontot !
KislõcsöS 140155 2009. március 22. 22:32
Válasz erre
Az a BAe-146.-os prospektus megvan nekem is ,majd holnap be szkennelem és közzé teszem.
Én tudok még Saab 2000-esek ről,annak is láttam a prosiját.Ez még ha jól emlékszem a fokkerek beszerzésével egyidőben volt.Volt szerencsém ismerni OSZETZKY ISTVÁN (Oszi)akkori vállalati főpilótát.Ő tárgyalt a Saab-al és nála láttam a prezentációt.
Egy másik ismerősömtől tudom,(aki valamilyen főmérnök)hogy a Dash8-asok előttpár héttel még 2db ATR-72-es bérléséről volt szó,de akkor még nem volt biztos hogy magyar lajstromba kerülnek és nem is volt tervben hogy malév szinekre festenék.Annyit tudott csak mondani hogy valószínüleg francia lajstrommal és személyzettel repült volna.Erre két héttel később már a Q400-asok festési terve készen is volt.
Ja és bersze az Airbus is itt járt mikor a 737NG-k beszerzéséről döntöttek.
Abban pedíg 100%ig egyetértek hogy ha a Dérit hagyták volna kibontakozni,akkor az ilyen Abramovics féléknek esélye sem lett volna így szétraboli a Malévet,de ez már egy másik fórumra tartozik :(
Fóka 140154 2009. március 22. 21:42
Válasz erre
Megemlíteném még, hogy a Malév kilencvenes évek elején tapasztalható, kívülálló számára talán kissé hektikusnak tűnő gépbérlési és vásárlási politikája, amikoris váratlanul sosemvolt új típusok jelentek meg a flottában (Il-62, Jak-40, Il-62, B-707), talán improvizatívnak és át nem gondoltnak tűnhet, de mindez a (szerintem) első, és utolsó valóban alkalmas és rátermett vezérigazgató, D.T. úr bravúros próbálkozásai voltak az éppen teljes erővel újrarendeződő légiforgalmi piac zavaros vizein. Bizonyos vagyok benne, hogyha hagyják kibontakozni, akkor merész húzásainak többsége bejött volna, és most nem ott tartana a Cég, ahol (és talán én sem hagytam volna ott rengeteg valóban elkötelezett kollégámmal együtt...). De sajnos a Malév mindig is nagyon izgatta a politika tehetségtelen percemberkéit, D.T.-t is el kellett távolítani - és megindult a mélyrepülés.

Ennek a vezérigazgatónak volt még egy -nekem igen tetsző- gondolata: a Tu-154-esek áthajtóművezése JT8D-re, a 737-200-asok hajtóművére. Egészen komoly tárgyalások folytak a TU OKB-val (a Tupoljev tervezőirodával), és megvalósíthatónak látszott az ötlet. Igaz, hogy a JT8D tolóereje csak 7 tonna az NK8-2U 10 tonnájához képest, de ezt a borzalmasan nagy tolóerőt csak ritkán használták ki, a felszállások 99%-át névleges teljesítményen (kb. 70%-os tolóerő, azaz 7 tonna) végezték. Ha megvalósult volna a projekt, akkor a Tupoljevek leggyengébb láncszemének a hajtóműnek a problémája megoldódott volna (volt, amikor 25-30 tartalék, vagy üzemképtelen NK8-2U pihent Ferihegyen, a raktárakban), egységessé vált volna a Tu-154-es és a 737-200-as flotta hajtóműparkja, gazdaságossá az 54-esek üzemeltetése - és talán nem is adtak volna túl rajtuk ócskavas-áron, az újabb példányok életének delén, óriási (10,000 óra körüli) üzemidő-tartalékokkal. Persze D.T. távozásával ez a terv is elbukott.
Fóka 140153 2009. március 22. 21:25
Válasz erre
Érdekelne engem is az a video, mert bizony nemigen tudom elképzelni, hogy ilyesmi valóban létezett. A festési terveket akkoriban a Malév Technológiai Osztályán készítették, ahol én is dolgoztam, és 707-es mintákat sohasem láttam. Egy valódi festéshez pedig ilyen centiméterre pontos tervre van szükség, és a gyárak nemigen szoktak improvizálni.

Reklámkiadványokon már annál inkább. Én két soha meg nem valósult Malév festést is láttam fényképeken - persze montírozva.

Az egyik a BAe-146-os volt. Talán nem közismert, hogy a Malév a nyolcvanas évek elején, még a szocializmusban egészen közel állt ahhoz, hogy nyugati típust vásárolhasson, és ez a BAe-146-os volt. Komolyan érdeklődtünk a piacon, erre készítette el a cég a kiadványait szép, régi Malév festésű BAe-146-osokkal - ablakcsíkkal együtt. Az üzletet aztán a kormány nem engedélyezte, viszont azért a TNT-s HA-TAB-on megjelent - ha nem is a teljes festés, de a svanc Malév színeket kapott.

A másik az A310-es volt. Amikor a Malév (és a volt szocialista országok légitársaságai) elkezdték tervezni a nagy hatótávolságú, szélestörzsű flottájukat, az Airbus és a Boeing is presztízskérdést csinált az üzlet megnyeréséből. Az Airbus impozáns kiadványokat készített, Malév festésű A310-esek fényképeivel. Mivel akkor már repültek a 737-eseink, az A310-esek képeire már az új festésmintát montírozták.
Fóka 140152 2009. március 22. 20:44
Válasz erre
LHBP 39

707 Ferihegyen, a Műszaki Bázis állóhelyén
LHBP 39

Találtam én is egy képet, bár nem valami nagy szám, alig látszik a 707-es - de én magam készítettem valamikor '89-90 körül. Az UHMB állóhelyén állt jó sokáig, valahol az 1. hangár magasságában. Sokszor meglátogattam - akkoriban az "A" épületben dolgoztam, és az ablakból pont odaláttam. Pár kollégám még egy sebtiben szervezett 707-es típustanfolyamra is beiskolázták (ha jól emlékszem, németek jöttek oktatni), nekem nem volt ilyen szerencsém...
A kép érdekessége, hogy látszik rajta egy Swissair A310-es, akkoriban a KLM és a Swissair is A310-est járatott Bp-re a nyári időszakban, volt elég utas.
L.P 140151 2009. március 22. 17:28
Válasz erre
Sajnos nincs. az indexen olvastam, hogy volt 707esünk, mert akkor írták ezt a főtartórepedést, és, hogy 3hetet szerelték a hangárban.
Lapi 140150 2009. március 22. 11:27
Válasz erre
Szia L.P !

kieg.ként - csak 2 db fotom volt a gépről , ami ferihegyen készült..
a gyűjteménybe jól jönne még..
ha van esetleg ilyen képed, szivesen venném.
vagy még valami érdekes "Malévos kincsed" akad ?
szivesen megfestem az egyedi mintákat..
köszi előre is !
L.P 140149 2009. március 22. 09:31
Válasz erre
Szupi!
Lapi 140148 2009. március 21. 23:34
Válasz erre
707
707

Makett is készült már róla
L.P 140147 2009. március 21. 10:16
Válasz erre
Ráadásul a 110nek elrepedt a kereszttartója, így üresen elrepülhetett innen.
L.P 140146 2009. március 21. 09:56
Válasz erre
91ben Varigosan, 92ben meg már fehérben repült, de mi már 90ben vissza is adtuk, tehát nem valószínű, hogy átfestették volna Malévre.
L.P 140145 2009. március 21. 09:49
Válasz erre
Igen tényleg a 107 is volt.
PP-VJS Varig
PP-VJS Transbrazil
N107BV Buffalo AW
N107BV Malev Cargo lsd
N107BV Fast Air Cargo
N107BV Buffalo AW ret
4K-AZ3 Azerbaijan AL
N8190U ALG Inc, Kansas City
KislõcsöS 140144 2009. március 21. 09:03
Válasz erre
51829_1137794728
51829_1137794728
0960707
0960707
0648300
0648300
707

Ferihegyen
707
N107BV
N107BV
0195059

talán ez előtt lehetett a malév festés ...
0195059

Szia L.P.!
Igen tudok róla.Kettö is volt a másiknak N107BV volt a lejstromjele,de ugy tudom hogy csak az N110BV járt ferihegyen.Egy pár hete épp beszéltem valakivel aki azt állítja,hogy az egyik gépet(szerintem a z N107BV-t)egy Maléves pilóta ismerőse levideózta amerikában egy hangárban hogy át volt festve régi maléves festéssel mint a Tupoljevek.És hogy állítolag aki bérbe adta a Malévnak még árut is szerzett rá hogy ne jöjjön üresen ferihegyre,de nem lett semmi belöle és a gépet nem is vette át a Malév sosem.Nekem ez kicsit legenda szerűen hangzik ée ez idáig nem is hittem egyáltalán,de nem zárom ki mert találtam 1990-1991-es képeket ahol még a varig csíkos a festése,meg találtam 1992-es képet ahol fehér a törzs és kék a vezérsík,tehát a kettő közt elméletileg belefér idöben.Azt igérte megszerzi azt a videót,de majd meglátjuk.
Minden esetre a másik 707-es az N110BV biztos hogy nem volt átfestve mert 1991-es évelei és évvégi képeken ugyan az az ex-varig-os festéssel látható.De az biztos hogy ez a gép járt ferihegyen,erröl a fenti kép is tanuskodik.

Az IL-62-es hasonloan sikertelen próbálkozás volt csak az legalább át lett festve.Ezen próbálták ki kisérleti jelleggel hogy néz ki ha a teljes törzsön szerepel a Malév felirat...

Szi:Kislőcsös!
HUJBI 140143 2009. március 21. 08:06
Válasz erre
már meg is adták. talán még az easyn vagy a luckyn is van belőle. persze nem akarlak mindenáron rábeszélni. az egyik gép a Sidney olimpiához kötődik, az a matrica is benne van.
L.P 140142 2009. március 21. 08:00
Válasz erre
Hello Kislőcsös

Látom szereted megcsinálni a Magyar vonatkozású utasgépeket. Ezt ismered? N110BV no erre a lajstromra keress rá, a 90es évek elején volt itt a Malévnál.

www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL-62M%20Malev%20Morgan.JPG
Ez meg egy 1:144es Malév IL62es.
lacee 140141 2009. március 20. 19:00
Válasz erre
Ment a rajz freemailre pdf-ben.

Üdv,
lacee
makettes 140140 2009. március 20. 18:43
Válasz erre
Szia!
OKÉ!
Előre is köszi!
ÜDV.makettes
lacee 140139 2009. március 20. 14:27
Válasz erre
Szia makettes,

Én be tudom scannelni neked.
Ma este küldöm.
A freemail-es cím az adatlapodon él?
Ha esetleg másik címre kéred, írd meg.
Pdf-ben mehet?

Üdv,

lacee
decente 140138 2009. március 20. 10:19
Válasz erre
nincs lehetőségem scannelni, de jó a gépem, megpróbálom lefényképezni
makettes 140137 2009. március 20. 10:13
Válasz erre
Sziasztok!
Én is szereztem egy Boeing 737-800-s gépet,Malév festésű lesz majd.
De a srácnak már nem volt meg az összerakási útmutató,ha esetleg valaki elküldené nagyon megköszönném.
üdv. makettes
Varjúbácsi 140136 2009. március 20. 08:06
Válasz erre
decente 140135 2009. március 19. 21:59
Válasz erre
ez tényleg nagyon jó
van forrásod, ahonnan be lehetne szerezni?
HUJBI 140134 2009. március 19. 21:06
Válasz erre
decente 140133 2009. március 19. 20:46
Válasz erre
Ahhoz van matrica?
Tudnál egy képet dobni róla?
Zsolt
HUJBI 140132 2009. március 19. 17:54
Válasz erre
decente 140131 2009. március 19. 16:20
Válasz erre
Üdv Urak!
nemrég szereztem egy Boeing 737-800-ast occóér
1444-es revell 04238-as dobozszámmal
nem vagyok különösebben utasgépes (bár van airbus380-asom is)
egy CFM hajtóműves, winglet nélküli van benne Hapag-Lloyd festéssel
egy barátom azt mondja, hogy az pont az, amiből magyart lehet csinálni
igazítsatok el légyszi!
Lapi 140130 2009. március 16. 12:18
Válasz erre
Szia Kislőcsös !

van munkám azóta, délelőtt vagy szombatokon vagyok szabad !
uj telefonszámom van , megírom Neked, de az emailen jöhet a válasz
KislõcsöS 140129 2009. március 14. 20:25
Válasz erre
Szasz Lapi4
És mifelénk mikor jársz?
Fóka barátom ma járt nálam.

Csocsesz

Malév forever :D
Fóka 140128 2009. március 14. 20:15
Válasz erre
Kedves Lapi!

Semmi akadálya, az adatlapomon ott az e-mail címem, szervezzük meg.
Lapi 140127 2009. március 14. 19:24
Válasz erre
Szia Fóka !

igazán szép a repülő !
kellemes a nosztalgia érzés !

én ugyan "csak" Malévot készitek, azért egy-egy régi szoci is becsusszan.

Egyszer szivesen megnézném a gépeket közvetlen közelről !
Fóka 140126 2009. március 14. 19:14
Válasz erre
Készen van

Készen van
Készen van
Társai közt, a végleges helyén

Társai közt, a végleges helyén
Társai közt, a vé...

Hát elkészült ez a sosemvolt piros madár... Nagyon tetszik, mert gyerekkori nosztalgiát ébreszt bennem. 1973-ban csináltam meg ezt az impozáns makettet először, persze most sokkal szebben sikerült. Egy szokatlan megoldásra is szükség volt építés közben: állványra szántam a repülőgépet, és a horgászólmot a futókon álló makettekhez képest ezúttal nem az orrba, hanem a farokrészbe kellett pakolnom, mert a tartókonzol bekötését a súlypontnál sokkal hátrábbra tették, és faroksúly nélkül meglehetősen instabilnak bizonyult az állványon álló makett.

Ez volt jó időre az utolsó új makettem, most nekiveselkedem a meglévőket tunningolni. Az első projekt az elméretezett ablakcsíkú Lufthansa 727-esem és 737-esem javítgatása lesz, hála KislőcsöS barátunk matricáinak :-)
Fuentes 140125 2009. március 14. 18:07
Válasz erre
KislõcsöS 140124 2009. március 14. 00:01
Válasz erre
Szia Fuentes!
Ez nem az a CityLine.Amire te gondolsz Az a Lufthansa CityLine,ez pedig a CityLine Hungary,egy magyar-ukrán-német légi teherszállító cég.Asszem 6 db An-26-ossal és ezzel az egy 737-200 assal.Ez a 737-es Olaszországban dolgozik Bologna-Róma-Szicília utvonalon repülve szállít légiárut,tehát nem várhato Ferihegyen.Csak magyar ezért építem meg,mint mindent amin HA- lajstrom van felfestve.

Szia Kislőcsös
Fuentes 140123 2009. március 13. 23:05
Válasz erre
Lehet ,hogy hülye a kérdés ,de milyen légitársaság ez a Cityline?
Annyit tudok ,hogy a Lufthansa regionális leányvállalata..
De ez mit takar pontosan?

Előre is kösz!
KislõcsöS 140122 2009. március 13. 21:42
Válasz erre
infora
infora
infora2

matricalap terv
infora2
DSCF0165

matricázás elött
DSCF0165
DSCF0170
DSCF0170
DSCF0172
DSCF0172
DSCF0173
DSCF0173
DSCF0174
DSCF0174
DSCF0175
DSCF0175
DSCF0176
DSCF0176

Nálam így áll most a projekt.
Az ablaksor ,a menekülési utvonal és a lajstrom már saját nyomtatás.
Ma elkészültem a teljes matrica lap szerkesztésével.Sajnos a konvertáláskor a színek kicsit átalakulnak de a lényeg így is látszik.
KislõcsöS 140121 2009. március 13. 21:03
Válasz erre
Ja,és a fű is túl zöldre sikerült ahoz képest hogy borús idö volt :D
KislõcsöS 140120 2009. március 13. 21:01
Válasz erre
Szia Ati!
Tegnap már épp irni akartam az IF tu-154es miatt,de akkor tudod hogy nem volt ilyen :D
Szép lesz.
Mikor érsz rá eljönni hozzánk?

Szia: Zoli
Fóka 140119 2009. március 13. 20:32
Válasz erre
Hát valóban úgy tűnik, az első kép a másodikból készült. Szerintem a legárulkodóbb a háttér: nemcsak az épületek és tereptárgyak, hanem a még a nem statikus dolgok, pl. a KLM svanc és a markológép is pontosan egyező helyen és helyzetben vannak mindkét képen. A markológép ráadásul valószínűleg éppen működött, mert a markoló karja (vagy ahogy hívják...) láthatóan kitérített üzemi helyzetben van. Ezek alapján kizárt, hogy különböző időpontban készült a két kép.
KislõcsöS 140118 2009. március 13. 20:10
Válasz erre
pict_014

Az a gyanúm hogy ez csak fotósopp (PhotoShop)...
pict_014
eredeti

Ez lehetett az eredeti kép ami Amszterdamban készült 2006 szeptember 2.án
eredeti
6ago32

2008 június olaszország,Bologna
6ago32
1020824682
1020824682
6ago32
6ago32
sh025
sh025
Voliamo G

Frissen feste a Voliamo szineiben F-GIXA lajstrommal.
Voliamo G

Szewasztok Srácok!

Asszem megdönthetetlen bizonyítékot találtam ma arra,hogy a CityLine-os 737-es nem is úgy néz ki mint ahogyan a CityLine honlapján fent van.Először az volt gyanús hogy nem találtam sehol képet róla amin a vezérsíkon a CityLine logo szerepel,de gondoltam csak én nem találok ilyet.A másik gyanús dolog pedíg hogy a fotósoppos képen nincsenek a vezérsíkon és az orrfutóakna ajtón a lajstromjel utolsó két betűje az EW.
A gép előző lajstromjele F-GIXA volt,tehát az XA volt felfestve ezekre a helyekre.
Namármost.Ha átlajstromozzák a gépet és átfestik a lajstromokat,felkerül a CityLine logo a törzs jobb oldalára,de a vezérsíkon megmarad a Voliamo Logoja,akkor amikor a CityLine logót később felrakták,miért festenék le a EW lajstromot.Ez nem túl logikus.
Tehát szerintem ez elsö kép csap retusált,mert elég nehéz lenne egyan azzal a háttérel elkapni ugyanabból a szögből kétszer.ráadásul szerintem kicsit ferdére is sikerült a vezérsíkra felrakni a logót a törzshöz képest.
Szerintetek?
Fóka 140117 2009. március 13. 07:54
Válasz erre
Hit-Color

Hit-Color
Hit-Color
Alakul

Alakul
Alakul

A kilencvenes évek közepén fedeztem fel és használtam a Tamiya spray-ket nagy, leginkább fényes fehér, vagy alumínium felületek festésére. Jól be is váltak, szerettem őket, de aztán jó ideig nem lehetett kapni, ezért leszoktam róluk. Pár éve viszont felfedeztem egy német gyártmányú dekorációs festékspray-t, Hit Color a neve és "nem makettezős" festékboltokban árulják, az is bejött. Csak nagyon kell vigyázni az optimális fújási távolságra (túl messziről fújva érdes lesz a felület, mert igen hamar szárad, túl közelről pedig megfolyik) ezért könnyű elrontani - viszont első fújásra is tartós, gyönyörű felületet ad. Mindezek ellenére a hagyományos fújást kedvelem még mindig a legjobban. Lám, végül a Tu-154-es is megszáradt, tegnap délután már fújhattam a szürkét, éjjel pedig a kisebb részletek következhettek ecsettel: a szárnyak törővégei, a szívótorkok pereme, a pilótafülke-ablakkeretek, kerékagyak, stb. Holnap matricázás :-)
Fuentes 140116 2009. március 12. 23:08
Válasz erre
Tamiya sprayfestékkel sosem próbálkoztál?
Fóka 140115 2009. március 12. 11:49
Válasz erre
Igen, Interflug. Malév és Aeroflot festéssel már megcsináltam, most nagy örömömre 35 év után megszereztem a Veb Plasticart eredeti készletét (képeket ld. pár hozzászólással lejjebb), ami egy megelőlegezett, végül soha meg nem valósult Interflug festésű matricát tartalmazott. Az Interflug késő nyolcvanas években beszerzett két Tu-154M-je egészen másképp nézett ki, mint ahogy a Plasticart tervezői elképzelték 15 évvel korábban. Ez a makett éppen olyan makettgyár-történeti kuriózum lesz, mint a Revell legelső, hagyományos gyári (kék-piros-narancs-sárga csíkos) festésű A380-asa, ami később szintén csak a Revell tervezők fantáziaszüleményének bizonyult.

A függőleges vezérsíkot a 2. hajtómű szívócsatorna-burkolatával együtt pirosnak szánták, amihez nagy, amorf matricát is adtak, ezt festéssel helyettesítem, a többi matrica fel fog kerülni a makettre.
Fuentes 140114 2009. március 12. 11:35
Válasz erre
Fóka 140113 2009. március 11. 16:26
Válasz erre
Készül

Készül
Készül

Tetőfokán az izgalom! Már 3 színt ráfújtam szépséges Tu-154-esemre, de most várakozásra kényszerülök, mert harmadik napja nem szárad meg a fehér (Testors - insignia white), és nem tudom folytatni a szürkével :-/ Talán az utolsó réteget túlhígítottam, nem tudom. A Testors fehérrel jártam már így párszor. Pedig külsőre csodaszép.
Cébés 140112 2009. március 9. 18:31
Válasz erre
eladni nem akarod?

Milyen gépekről van szó?
Topx 140111 2009. március 9. 16:07
Válasz erre
Van néhány összerakatlan 1/144es gépem, tudtok valakit aki "bérmunkában" elkészítené?

Tibi
Tel, 30/258-8736
sarkozi@citromail.hu
Fuentes 140110 2009. március 7. 14:42
Válasz erre
Sziasztok!
Az Eduard állítólag csinál 'matricasablonokat'utasszállító repülőgépekhez ,de én sehol nem találom ennek nyomát..
Tu-154 -eshez kellene. A pilótakabin üvegezéséhez..

Ha valaki esetleg tudna érdemi információt..
Fóka 140109 2009. március 5. 13:37
Válasz erre
Keret

Kék keret a Tu-154 ajtói körül
Keret

Közben észrevettem, hogy a lenti Malév Tu-154-es képem akkor készült, amikor még nem csináltam meg rajta az ajtók és vészkijáratok világoskék keretét. Azóta ezt a hiányosságot már pótoltam :-)
Fóka 140108 2009. március 5. 13:26
Válasz erre
Ragaszto 1

Ragaszto 1
Ragaszto 1
Ragaszto 2

Ragaszto 2
Ragaszto 2
Ragaszto, festek

Ragaszto, festek
Ragaszto, festek
Ragaszto, gyurma, celofan

Ragaszto, gyurma, celofan
Ragaszto, gyurma,...

Hát igen, ezek jó régen készültek. Ha jól emlékszem, a hetvenes évek közepén tértek át az alumínium tubusra. A hatvanas években másfajta üvegtégelyeket gyártottak, azok keskenyebbek voltak ezeknél, amiket a Tu-154-es dobozában találtam. A képek időrendben vannak. Az utolsón a korai típusok (pl. Il-18, Tu-114, DC-8) készleteinek jellegzetes tartozéka, a gyurma és a celofánlap is látható.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.