/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
zoli1989 140010 2009. február 9. 20:10
Válasz erre
Gyönyörű lett az IL-86!

Látom a háttérben ott van az An-124 is, nekem is megvan, most készülget. A cikkek között megtalálod :)
Newman 140009 2009. február 9. 20:02
Válasz erre
RA-86091
RA-86091

Sziasztok!
Megépült az első Il-86osom! Az alap még nem készült el hozzá, ezért van "kiékelve".
Üdv.:
Péter
Gerasimenko 140008 2009. február 8. 23:49
Válasz erre
A Tu-154 b-2 -es szárnya mennyiiben tér el az 'M'-től?
-Azt hittem ,hogy csak a hajtóművek különböztek.. Na, Puff.
PETI 140007 2009. február 8. 20:33
Válasz erre
Szia KislőcsöS!

RBK-n volt alkalmam meglesni a 737-esed. Ne haragudj, de nem kellett volna egy kicsit elvékonyítani belülről azt a törzsfelet, amelyiket aztán kivágtad? Vagy összeragasztás előtt? Mert így szerintem nagyon vastag.

Üdv PETI
Gerasimenko 140006 2009. február 6. 21:15
Válasz erre
Tu-154 B-2

Zvezda..
Tu-154 B-2

Így lesz 'M' -ből B-2
Gerasimenko 140005 2009. február 6. 21:13
Válasz erre
Köszönöm. Bent lesznek a plexik! :-) Arra is gondoltam ,hogy kivágom a matricán az ablakok 'teli' részét. -Mert ugye túl sötét.. De nem vetemedem inkább ilyesmire.
Ahhoz túl apró és nem is lenne egységes. Fújni nem fogom a csíkot, ha már ennyi pénzt adtam a matricáért.. De abban egyet értek ,hogy szebb lenne!
..és még ,ha pisztolyom is lenne... :-)
Fóka 140004 2009. február 6. 13:47
Válasz erre
Én az utasgépek ablakait szeretem meghagyni átlátszónak (ha nem adnak hozzá átlátszó műanyagot, akkor clearfix-szel kitöltve). Szerintem ez élethűbb, mint a feketével, vagy neadjisten szürkével kitöltött ablak, hiszen a valóságban is át lehet látni a repülőgépeken oldalról. Ha olyan a matrica, hogy az ablakok nem átlátszóak, akkor rendszerint inkább festem (fújom) a csíkot - ez egyébként szerintem szebb is. A matrica ablakcsíkjairól legfeljebb az ajtó- és vészkijárat-kereteket használom fel.

Persze rengeteg makettező kolléga csinál gyönyörű maketteket betömített ablakokkal és átlátszatlan matricával, ez inkább csak szokás kérdése.

Ha a matricát átlátszó plexi nélkül rakod rá az ablakkivágásokra, akkor érdemes utána átlátszó lakkal is megerősíteni - jártam már úgy, hogy az öregedő matrica töredezni kezdett az ablakoknál, kis repedéseket, lukakat létrehozva. Ilyen célra az ecsettel felhordott Revell 01-es lakk kiváló, szépen elvékonyodik a réteg száradás után, azaz nem maradnak ecsetnyomok, és nekem nem is sárgult meg később.
Gerasimenko 140003 2009. február 6. 11:11
Válasz erre
Most már csak az a dilemmám ,hogy beragasszam az ablakokat vagy ne?
Az utastér ablakaira gondolok. Régi Malévest (Tu-154 B-2)építek.. és ,ha ráhúzom a matricát, nem sok fog látszani belőle. ..és nem tudom épített-e mostanában valaki ilyet ,de nekem a HAD matricáinak az ablakai valahogy túl sötétek. Mert ugye nagyon sok gyártó nem is ad plexit az ablaksorhoz és így is nagyon látványos gépeket lehet építeni. ..és ,ha nem raknám be a plexit talán több fényt engedne át a matrica is..
-Lehet ,hogy kicsit bonyolultan fogalmaztam.. :-)
Gerasimenko 140002 2009. február 6. 11:04
Válasz erre
Köszönöm! Tökéletes képek! Az első lapátsorra gondoltam..
Fóka 140001 2009. február 6. 10:54
Válasz erre
Kiegészítés - csak a precizitás miatt :-)
- ami elölről látszik a képeken, az az első kompresszorfokozat álló- és járólapátsora, maga a turbina az égőtér után következik, ami hátulról nemigen látszik, mert utána jön még a sugárfordító mechanizmusa, és rendszerint az egész nagyon kormos.
Fóka 140000 2009. február 6. 10:49
Válasz erre
PETI 139999 2009. február 6. 10:20
Válasz erre
Newman 139998 2009. február 6. 00:07
Válasz erre
Milyen csokit adnál?
Gerasimenko 139997 2009. február 5. 23:58
Válasz erre
Szia Mindenki!
Nincs Valakinek esetleg olyan képe ahol látszanak a Tu-154 B-2 hajtóműi..
A turbinalapátok színe érdekelne! Kösz
PETI 139996 2009. február 5. 19:38
Válasz erre
Hali!
Valakinek nincs eladó OKB-144 JAK-40 és GAVIA L-410 makettje? Adnék érte egy tábla csokit.
Üdv
kape21@gmail.com
Newman 139995 2009. február 4. 22:07
Válasz erre
AWD144-2086
AWD144-2086
1153897
1153897

Szia KislőcsöS!
Íme:
KislõcsöS 139994 2009. február 4. 19:40
Válasz erre
Szia Newman!
Nincs képed a matricáról,au ural melyik festése?

Köszi:Kislőcsős
Newman 139993 2009. február 4. 18:28
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó matricák:
Aerowings decal
Ural Airlines Il-86 2000Ft
Aeroflot/S7 Il-86 1500Ft

peter.newman@freemail.hu
Üdv.
Péter
KislõcsöS 139992 2009. február 4. 12:18
Válasz erre
photo_4600

ez kellene nekem
photo_4600
photo_4601
photo_4601
photo_4602
photo_4602

Tanár úr!
Hát én ültem a gépnél és vártam hogy 7:37-et mutasson az ora a hozzászolásnál :D
Amúgy mek soha nem is voltam normális,de ezt tudod.Majd szombaton meglátod mi lesz a következő munkám (csak annyit árulhatok el hogy citibank logojet).
Tényleg már akartam kérdezni nem eladó véletlenül azOdecals CSA matricád?

Szia
Varjúbácsi 139991 2009. február 4. 07:37
Válasz erre
rizmajer 139990 2009. február 3. 22:21
Válasz erre
Szia Zoli!
Nem szorulsz rá, de gratula! Szem kidülled, áll leesik, kis irigység (de csak a normális), és csak a bámulás.És mi lesz a következő? Kösz, hogy felteszed a fotókat.
Na, üdv Rizmajer.
KislõcsöS 139989 2009. február 3. 21:26
Válasz erre
DSCF0001
DSCF0001
DSCF0004
DSCF0004
DSCF0006
DSCF0006
DSCF0007
DSCF0007
DSCF0016
DSCF0016
DSCF0018
DSCF0018
DSCF0021
DSCF0021
DSCF0022
DSCF0022
DSCF0023
DSCF0023
DSCF0024
DSCF0024

Sziasztok!
Egy kis haladás a CityLine 737-essel...
efroland 139988 2009. február 3. 19:47
Válasz erre
http://www.airliners.net/

Sziasztok, abszolút kezdő vagyok a modellezésben, kezdetnek egy Rewell mentőhelikoptert raktam össze, az nagyon szarul sikerül, olyan nagyon nem is mertem a festést megcsinálni.
Második próbálkozásom szintén Rewell Concorde, 1/144 méretben, ehhez már egy kicsit máshogy álltam, talán egy picit szebb is lett, de a festést itt is csak minimálisan próbálgattam.
A fenti honlapon a repülőket lajstrom szám szerint is lehet keresni!
Amit tudok ajánlani, hátha kell valakinek:
Az Eurocopter EC 135-nek a teljes maticázása, illetve a Concorde-nak maradt matricája.
ungi 139987 2009. február 2. 19:51
Válasz erre
Engem Revell 144 Airbus a340 austria matrica érdekelne
Muzzy 139986 2009. január 31. 22:57
Válasz erre
Szia Decente!
Ha bejelentkezel láthatod az adatlapomon az email címem, az rendesen él, csak az a munkahelyi, és többnyire munkaidőben szoktam nézegetni. Elvileg Mekették már kijavították, most néztem, a jó van ott.
Akkor egy sima csereüzlettel meg tudjuk oldani? Bár én Pesti vagyok, és ha lehet kerülöm a postán való küldést.
Üdv Muzzy
decente 139985 2009. január 31. 20:01
Válasz erre
Nagyon megköszönném!
Kell helyette a gyári lap?
Írtam mailt is, mert ez a cím már nem él.

Zsolt
Muzzy 139984 2009. január 30. 10:18
Válasz erre
Decente!
Nekem megvan az Emirates matricalapja, nekem nem kell, mert én meg éppen gyárit készítek, ha érdekel odaadom leírással együtt.
Muzzy
delcom 139983 2009. január 29. 13:41
Válasz erre
A380 decals 1/144: Virgin Atlantic, SAL, Lufthansa.

www.lhshop.nl

udv,
delcom
Varjúbácsi 139982 2009. január 29. 10:18
Válasz erre
Decente!
A Twosix a Quantas, a BrasilDecal a Singapore matricákat adta ki.
Rendelni pl.:www.hannants.co.uk
Toth_Gabor 139981 2009. január 29. 08:13
Válasz erre
Az első üzembe állító a Singapore Airlines volt.
decente 139980 2009. január 29. 07:35
Válasz erre
Uraim!
Azt szeretném kérdezni, hogy az A380-ashoz 144-ben adott már ki valaki a gyári festésen kívül más variációt?
Az emiratesen és a qantason kívül kinek van még ilyen madara?
Hol lehetne ilyen matricakészleteket keresni/rendelni a neten?
Akár más típusokhoz is.
Előre is köszi.

Zsolt
delcom 139979 2009. január 29. 02:38
Válasz erre
Carbonos,
lett valami az 1/72 A380 tipus legyartasabol?

udv,
delcom
sanyi 139978 2009. január 28. 20:22
Válasz erre
Áhán!
Értem! Nem vagyok egy törzstag, szóval bocs!:)
Üdv
Sanyi
L-1011 Whisperliner 139977 2009. január 28. 19:20
Válasz erre
"Hosszú percekig, órákig vadászni." Csak egy kattintás az Adatlapra. Két másodperc és meg is van, ha elég ügyes vagy.
Üdv.
Attila
sanyi 139976 2009. január 28. 18:45
Válasz erre
Egy valamit nem értek!
Ha már oda tudtad írni: "Ajánlatokat e-mailban kérek", nem tudtad volna odabiggyeszteni az elérhetőségedet is? Ne értsd félre, de sokkal könnyebbé tennéd a bizniszt, hogy nem kellene vadászni hosszú percekig, órákig.
Remélem nem vetted nagyon Magadra, nem Te vagy az egyedüli ilyen emberke:)
Üdv
Sanyi
L-1011 Whisperliner 139975 2009. január 28. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az alábbi 1/144-es utasgépek váltak eladóvá:

Revell Airbus A320 Thomas Cook + Swiss
Revell Boeing E-3A A.W.A.C.S. NATO + US AIR FORCE
Zvezda Tu-154M Aeroflot

Ajánlatokat e-mailben kérnék rájuk.
momi 139974 2009. január 23. 08:26
Válasz erre
Szia!

Napi Öt járat van Amszeterdamba, közös üzemeltetés KLM-mel,de a MALÉV repüli mindet.
Költségcsökkentés és vagyunk olyan jók mint a KLM.
momi
Fóka 139972 2009. január 19. 21:37
Válasz erre
Annak a BOAC Britanniának a linken gyönyörű a festése... Sok sikert a reprodukálásához! Viszont a főfutók kicsit hosszúak, a valódi repülőgépnek nem volt a földön állva ilyen negatív állásszöge. Általános tapasztalatom, hogy a makettgyártók hajlamosak a főfutókat a kirugózott állapotra méretezni, ami csak a levegőben stimmel. Nem kevés makettemen kellett rövidebbre venni a főfutó-szárakat, hogy a leállított makett állásszöge élethű legyen.

Az alább sok szó esett a Revell Boeing 737-800-asáról. Szerintem annak az egyébként impozáns készletnek is ez a legnagyobb hibája. A 200-as verzió még valóban negatív állásszöggel állt a földön, de a 300-astól kezdve már vízszintesen (a nagyobb átmérőjű CFM-56-os hajtóművek miatt). A Revell 800-as makettet korrekció nélkül elkészítve azonban előredőlő makettet kapunk, és ráadásul még a hajtóműveknek is adtak némi pozitív állásszöget. Én jó sokat küszködtem a sajátjaimmal, amíg mindezt rendberaktam.
Fóka 139971 2009. január 19. 21:21
Válasz erre
Na, akkor van egy újabb élethűtlen makettem :-/ Az acélszínű gyűrűt persze megcsináltam, ez a hajtómúvek égőterének külső burkolata, de a festési utasítás szerinti szürke ezek szerint tévedés. Hát így jártam, sajnos utólagos korrekcióra nincs lelkierőm...
KislõcsöS 139970 2009. január 19. 21:04
Válasz erre
Én nem láttam szürkére festett britanniát csak fémszínüt.Külön jellegzetessége a hajtómüveken a sötétebb fémszínű gyűrű.Én így szeretném elkészíteni www.707fan.de/Modellbau_Neu/Modelle_1_144_Props/BritanniaBOAC/britannia_boac.html Nagyon teccik ez a technika amit Rüdiger Hain-tól lestem el.www.707fan.de
több fémszínt használ és külön festi a peneleket,ezáltal sokkal élethűbb lesz.
Ezt a CL-44est fogom átalakítani,ezen ki próbálom majd ezt a festést www.707fan.de/Modellbau_Neu/Modelle_1_144_Props/CL-44_Turas/cl-44.html
Fóka 139969 2009. január 19. 20:35
Válasz erre
Szia Zoli!

A harmadik képeden a Cubana-csíkos Britannia hasa nyers alumínium. Tudsz olyanról, hogy később szürkére átfestették (mint pl. az Interflug Il-18-asait a hetvenes évek közepén), vagy az Eastern Express volt slendrián, és tévedésből írtak/rajzoltak szürkét - aminek alapján aztán én is szürkére fújtam?...

A.
KislõcsöS 139967 2009. január 19. 19:50
Válasz erre
nem enged a szerver képet felrakni,ezzel kicsit várok...
KislõcsöS 139966 2009. január 19. 19:50
Válasz erre
Sziasztok srácok!
Látom végre felpörögtek az események :)
Fóka:Egyet értek veled én is rengeteg mindent szemre és főlleg fotók alapján festek.Ha lehet megnézek egy esös és egy napsütéses képet és valahogy közé lövök,de persze fontos az eredeti szinkód,mint például a kék,zöld,sárga és piros színeknél.A szürke és a fémszin pedig inkább a már leirt saccolásos technikával készűl.Erre alegjobb példa az ÉROFLOT szürke.Szerintem nem hogy két gép,de még két panelen sincs ugyan az a szürke festék és ha mégis akkor az idöjárás miatt millió helyes megoldás lehetséges.csak arra kell figyelni ne legyen túl sötét vagy világos.
A Cubana britannia nagyon csinos :D
Van egy kis össze függés a két készlet között,de csak prózai :)
A CSA-nak 2db Britanniája volt (OK-MBA,OK-MBB),mind a kettö gépet a Cubanatól bérelték.Az OK-MBA át volt festve korabeli CSA szinekre,de az OK-MBB maradt kubai csak a feliratokat cserélték le.

Jani(remélem nem haraxol meg hogy tegezlek):
Persze hogy nem titok.A műgyantát BiresinG26-nak hívják és ha jól emléxem 2700,-körül van az ára,de nem emlékszem hogy csak az egyik komponensnek vagy mind a kettönek.
a Noviánállehet kapni zuglóban a Nagy Lajos királyút 106-ban.
Nagyon könnyű dolgozni vele mert fele-fele arányban kell keverni.Csak viszonylag gyorsan ,mert másfélperc alatt köt és félóra mülva álltalában ki is lehet venni a formából.
Van egy másik gyanta amiból átlátszó alkatrészeket lehet önteni,ezt víztiszta öntögyantának hívják és 1000,-/kg. Ezzel még csak most kisérletezek,de eddig nagyon jol alakul.
a gumit bedíg a T-Silox-nál veszem kelenföldön az Andor u.60-ban. Oxam S2 a neve és 2800,-/kg
Kérdezz nyugodtan szívesen válaszolok.Én is nehezen vágtam bele,mert valamiért túl van ez is misztifikálva.Nekem a Barack Dr.mesélt el mindent és azóta kisérletezem,egyre több sikerrel.
A kedvedért teszek fel neked képet a kiskutyámról is.

Sziasztok:KislőcsöS
Fóka 139962 2009. január 19. 10:44
Válasz erre
Akkor bizony romlott a színvonal :-( Én annak idején mindent meg tudtam ott vásárolni, eszközöket, kiegészítőket, festékeket stb. Ráadásul nemcsak repülőgépeket árultak, hanem minden mást is, pl. 1:43-as kis autókat, szinte az összes szovjet márka összes verziójáról. Ha azokat gyűjteném, valószínűleg egy vagyont otthagytam volna - pl. sokáig szemeztem egy régi-régi Pobjedával, aztán otthagytam. Ezért nem is nagyon kerestem más boltokat. Egyetlen kis makettboltot látogattam még, az Orehovo metrómegálló mellett (arrafelé laktam), de arról biztosan tudom, hogy bezárt... Ugyanis még ott voltam, amikor lehúzták a rolót.

Fóka/Attila
Newman 139961 2009. január 19. 10:06
Válasz erre
Szia Fóka!
Én 2007-ben jártam ott, de nem volt ekkora a választék. Eastern Express például egyáltalán nem volt, pedig az Il-96osukra nagyon fájt a fogam... Akkor a makettek gerincét a következő gyártók adták: Zvezda, ICM, Roden, Berkut, Revell, Italeri és néhány Heller. Kiegészítőkkel egyáltalán nem találkoztunk.
Jártál kint kifejezetten makettboltban?
Üdv.:
Péter
Muzzy 139960 2009. január 19. 09:49
Válasz erre
Fóka!
Esetleg kapcsold be az összes hozzászólás mutatása gombot! :)
Muzzy
Fóka 139959 2009. január 19. 09:37
Válasz erre
Gyetszkij mir

Gyetszkij mir megint - makettosztály az első szinten végig
Gyetszkij mir

Szia Newman!

2003-2004-ben dolgoztam Moszkvában, a képek 2003. végén készültek.
Ezen a másik képen a makettosztály a kép tetején, az emeleti szint teljes hosszában látszik.

/szörnyű aggodalommal/ Csak nem megszűnt azóta?...

Fóka
Newman 139958 2009. január 19. 09:28
Válasz erre
Szia Fóka!
A moszkvai képet mikor készítetted?
Üdv:
Péter
János 139956 2009. január 19. 00:53
Válasz erre
Szia Kislőcsös!
A 737-700-as témáról már csak annyit, hogy a Te törzsbontási módszereddel sokkal
könnyebb és pontosabb a Minicraft ablaksor (és így tuti viszonyítási pontok)nélküli
törzseinek az átalakítása. Köszi!
Kettőt kérdezhetek Tőled? Ha igen, akkor:
1.) Milyen műgyanta van a szilikongumi-negatívokban? Beszerezhető és megfizethető-e
itthon? (Ha "ipari titok", akkor bocs, már vissza is szívtam...)
2.) A kutyának miért csak a törzshátsórésze meg az egyik futószára látszik az öntvény-
kiemeléses fotókon? Ha van pár megapixelnyi szabad hely a gépeden, mutass róla -légy-
szíves- egy egészalakosat is.
Üdv János
sanyi 139955 2009. január 18. 23:18
Válasz erre
Na ebbe a boltba nem szabad bemennem - legalábbis amíg nincs ötösöm a lottón...
Sanyi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.