/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
Cébés 139801 2008. október 10. 19:11
Válasz erre
Boeing E-4B
Boeing E-4B

Különleges vendég járt ma nálunk...
Cébés 139800 2008. október 10. 06:28
Válasz erre
Ennyi...
Jól tippeltél így hívjuk de a leírásokban természetesen nálunk is angolul van.

delcom! És milyen az élet a Schiphol-on? LHBP mellett előfordul hogy ENGM-en is szolgálatban vagyok.Lehet hogy most is megyek,bele a jó kemény télbe.
Ha itt 0 fok van akkor ott már -15 :)) és ha itt esik 1cm hó akkor ott 1m :)
Tibcsi 139799 2008. október 10. 05:56
Válasz erre
Csak tippjeim vannak:

WLG: szárny alatti (fő)futómű
BLG: törzs alatti (fő)futómű
delcom 139798 2008. október 9. 22:31
Válasz erre
Bocsi Cebes, valoban nem voltam szoszaporito. B747 fofutomuvekre gondoltam. Ezeket hogy hivjatok magyarul?

1. Wing Landing Gear (WLG)
2. Body Landing Gear (BLG)

udv,
delcom, ja egyebkent EHAM
Cébés 139797 2008. október 9. 21:03
Válasz erre
Tervrajzokról akarsz megtudni valamit?
Egyébként honnan írsz? Úgy értem melyik országból?
harold 139796 2008. október 9. 19:30
Válasz erre
Cébés 139795 2008. október 9. 17:33
Válasz erre
Wellington & Belaga

Vagy nem erre gondoltál? :)))
delcom 139794 2008. október 9. 14:24
Válasz erre
Cebes,
volnal kedves elarulni, hogy ezeket hogyan hivjak magyarul a rep. muszakiak?
WLG, BLG

elore is koszonom,
delcom
Carbonos 139793 2008. október 9. 07:57
Válasz erre
Okés akkor szólok majd ha megvan, bescannelem a rajzot és elkészítem a profilokat.
Gábor
harold 139792 2008. október 8. 21:02
Válasz erre
Részemről OK a 380-as!
delcom 139791 2008. október 8. 12:37
Válasz erre
Tibcsi,
jol ertelmezted a logikat:
738, 744, 752, 763, 772...stb

udv,
delcom, EHAM
Tibcsi 139790 2008. október 8. 12:10
Válasz erre
delcom,

Már rég meg akartam kérdezni, de eddig azt hittem, csak valami elírás. Következetesen B744-et írsz a 747-es helyett. Ez valami gyári tipuskód?

Valahogy így:

740 = 747 nullszéria, prototipusok
741 = 747-100
742 = 747-200
ésígytovább, 744 = 747-400

Jól gondolom? :)
delcom 139789 2008. október 8. 11:52
Válasz erre
Carbonos es termeszetesen a tobbiek,
koszonom a megerto szavakat. Orulok, hogy (eddig) nem lett haboru. Sok sikert az A380 elkeszitesehez. Biztos vagyok benne, hogy sok embernek oromet fogtok okozni. Ha a kesobbiekben a B744 ismet teritekre kerul, termeszetesen szamithattok ram.

minden jot,
delcom
Carbonos 139788 2008. október 8. 11:02
Válasz erre
Harold.
Ha a hetekben megveszem a 380-at tudsz azzal valamit kezdeni, ha elküldöm az útmutatót? Vagy összerakás elött készítsek a törzs és szárnyfélbe illó profilokat amiket felkell csak nagyítani? Így gondolom menne...
Te benne vagy egy ilyen típusban?
Gábor
Carbonos 139787 2008. október 8. 05:46
Válasz erre
Hát ezt a szavazást már felvetettem én is, de nagyon senki sem szállt be...
Gyakorlatilag3-an vagyunk akiket érdekel igazán. És 3-an 3 félét mondunk:)
harold 139786 2008. október 7. 21:09
Válasz erre
harold 139785 2008. október 7. 21:07
Válasz erre
amd.zveza-zgpms.si/model_list.html
harold 139784 2008. október 7. 20:18
Válasz erre
Hali!
Nekem igazából mindegy hogy milyen típus lesz, lehetne akár Tu-154 is!
Akár meg is szavazhatnánk hogy mi legyen, vannak típusok bőven!
Carbonos 139783 2008. október 7. 18:56
Válasz erre
Az az igazság delcom, hogy ezek szerint Téged abszolút hidegen hagy a dolog, hogy viszont láthass egy ilyet a polcodon, vagyis teljesen önzetlenül "profit" nélkül
szerettél volna segíteni. Annak ellenére, hogy szeinrtem mindenki az ellenkezőjét hitte. Ez ritka és igazából ahelyett, hogy "kapnál":) inkább ez nagyon becsülendő és köszönjük.De még mindig nem sikerült megvitatni, hogy mi legyen. Habvagdosós kolléga benne vagy egy Airbusban? Téged izgat?
delcom 139782 2008. október 7. 13:58
Válasz erre
*** Delcom attól függetlenül, hogy nem értesz hozzá érdekel valamennyire? ***

Carbonos. Pont ettol feltem, hogy megkerdezed.

Rovid es tomor leszek: A380 NEM, A3xx SEM, "A" alapbol EGYALTALAN NEM. Probalom magam tavol tartani magam ettol a tipustol. Bovebben nem szeretnek nyilatkozni, mert biztos kizarnak a makettinforol.

Termeszetesen nem allt modomban senki lelkivilagaba tiporni, bar tudom valaszom felettebb cinikusan hangzik. Ez csak az en mihaszna velemenyem, ne is torodjetek vele. Pontosan ezert ez ne hatraltasson a gyartasban...sok sikert.

Na...most biztos kikapok.

tisztelettel,
delcom
Carbonos 139781 2008. október 7. 13:10
Válasz erre
Delcom attól függetlenül, hogy nem értesz hozzá érdekel valamennyire?
Carbonos 139780 2008. október 7. 13:10
Válasz erre
Harold úrat mennyire érdekli az Airbus? Cébés?
delcom 139779 2008. október 7. 11:22
Válasz erre
ScAirbus-hoz nem ertek.
udv,
delcom
Carbonos 139778 2008. október 7. 10:37
Válasz erre
Persze ha a többiek is belemennek a nagyvas elkészítésébe...:)) Mivel dumáljalak rá titeket?
Carbonos 139777 2008. október 7. 10:36
Válasz erre
Igen tudom, őt szándékozom megvenni majd valamikor.
Azért köszönöm Muzzy.
Gábor
Muzzy 139776 2008. október 7. 10:28
Válasz erre
Carbonos!
A Revell kiadja 1/144-es méretarányban az A-380-ast.
Muzzy
Carbonos 139775 2008. október 7. 07:36
Válasz erre
Annyi a gondom csak, hogy nagyon nagy meló elébe nézünk és nem tudom hogyha elkészül lesz e kedvem türelmem belevágni egy másikba.ÉS csak elővigyázatos szeretnék lenni, ha nekiállunk legalább, legyen NAGY durranás. ÉS nem utolsó sorban igazán sok energiát abba tudunk fektetni, ami valóban foglalkoztatja a fantáziánkat. Ha ellenvetés van, vagy érdektelenség a típus irányába, beszéljük meg.
Gábor
Cébés 139774 2008. október 6. 22:52
Válasz erre
Szerintem így elsőre nem kéne ekkora fába vágni a fejszét mint egy 380-as vagy egy Jumbo.
Kezdésnek én speciel a Boeing 757-est tudnám elképzelni 1/50-es méretarányban.
Szerintem gyönyörű egy madárka és nem lenne olyan munkás mint a két nagyvas.
Ha elkészül meglátjuk milyen és utána jöhetnek az óriások.
(ez csak az én véleményem)

delcom!

Jól láttad! 1/1-es utasgépekkel dolgozom én is,LHBP forgalomban.
Nem tudom még meddig,sajna kezdi már elveszíteni a varázsát a reptér,vagyis inkább már rég elvesztette...
Most már inkább a légierő(lködés) felé kacsingatok

(csöbörből vödörbe)

Cébés
harold 139773 2008. október 6. 22:10
Válasz erre
Nekem megvan a revell 400-as rajza. A vágáshoz csak a metszetek meg a profilok kellenek. Persze ezeket valahogy 1/72-es méretre kellene kicsinyíteni/nagyítani.
merciboy 139772 2008. október 6. 20:48
Válasz erre
Carbonos 139771 2008. október 6. 18:55
Válasz erre
Srácok nem variálni akarok, meg azt sem, hogy komolytalannak nézzen bárki is, de senkinek nem jön be az Airbus A380? Azt egyből megvenném felnagyítandó prototípusnak. Nem tartjátok szebbnek a Boeingnál? Elnézést ha valakinek a lelkébe típortam. Személy szerint szívesebben vágnék bele ebbe ha már ekkora vállakozáshoz készülünk összefogni! Vagy fogjam be arcom és maradjak a seggemen? :) Igazából jó lenne mindkettő:)))
Gábor
delcom 139770 2008. október 6. 12:10
Válasz erre
Ha lesz valami rajz...nyugi oda majd beintegralom a keresztmetszet mereteket. Peldaul a nehany hozzaszolassal ezelotti 741 rajzba mar bele is tudnek piszkalni. A 744 torzs felepitese alapjaiban hasonlo. Kezdesnek ez is jo, bar jo volna egy 744 rajz a felreertesek elkerulese vegett. Ezerrel keresek gagyi abrakat a neten, de mind olyan kicsi.
Carbonos 139769 2008. október 6. 11:58
Válasz erre
Delcom nem mondtál semmit a profilokra. Szerinted honnan kerítsünk? Haroldnak mindenképp kéne a habvágáshoz.
Carbonos 139768 2008. október 6. 11:39
Válasz erre
Egyelőre ha nem muszáj, nem vennék makettet, így is ez a része a dolognak elég sok pénzt el fog vinni. Szerszám stb. Majd meglátjuk, mert azért jó lenne részletezni.
Amit Cebes belinkelt képet, azzal is megelégednék, csak azért panelvonalak szegecsek egyéb nyílások stb. Szóval annyira nem vinném túlzásba. Mérethelyességet azért tartanám amennyire lehet. Inkább dekordarab mint makett de majd meglátjuk.
Merciboy nincs meg Neked az összeépítési útmutató amit rendelkezésünkre tudnál bocsájtani? Én betudom scannelni 4000dpi-ben.
Gábor
delcom 139767 2008. október 6. 11:13
Válasz erre
Kozben vettem a faradtsagot, es szorgalmasan vegigolvastam ezt a topikot. Ugy tunt nem en vagyok az egyetlen AML holder. Mintha Cebes kollega is a repiparban dolgozna gondolom LHBP forgalomban. Valoban jol latom a dolgokat? Esetleg masok is keresik 1:1 meretaranyu madarakkal a tejbe apritani valot? Az off-topikban nem talaltam szakmabelieket.

Tisztelettel,
delcom
delcom 139766 2008. október 6. 10:29
Válasz erre
Tibcsi meg is elozott amig gepeltem...koszi
delcom 139765 2008. október 6. 10:28
Válasz erre
Akkor meg egy otlet:
ha mar ugyis veszel egy 1/144-es 744-t modjuk Revelltol, szerintem egyszerubb ha az alapjan keszitesz egy 1/72-est. Megmersz rajta mindent es beszorzod kettovel. Persze csak ha a Revell minosege ugy gondolod hogy megfelel. Bar gondolom 1/72 meretaranyban sulyos meretbeli hibak jonnenek elo a "felnagyitast" kovetoen. A kidolgozatlan reszletekrol nem is beszelve. Kozel egy meteres madarba azert illene komolyabb reszleteket integralni. (szereny velemenyem szerint).

Ja es meg par dolog: lesz futomu? esetleg otodik hajtomu, combi, egyeb erdekessegek?

delcom
Tibcsi 139764 2008. október 6. 10:15
Válasz erre
Nemrég Merciboy kolléga itt hirdetett egy Revell 747-400-ast, 1:144-ben. Revellt. Azt lehetne mintának használni. Minden méretét fel kell kettővel szorozni és kész a 72-es méretezés. :))
Carbonos 139763 2008. október 6. 10:01
Válasz erre
Biztos van itt valaki akinek megvan a típus rajza. Ha nem hát megveszem majd mert a részletek miatt amúgy sem ártana. De azért jó lenne ha valaki jelentkezne...:)
delcom 139762 2008. október 6. 10:00
Válasz erre
Ja hogy neked sincs...felreertettem elozo mondatod. Hatha van valakinek, vagy veszi a faradtsagot es bescanneli vagy 4000dpi-ben.
delcom 139761 2008. október 6. 09:56
Válasz erre
Szerintem rogton scanneld be, egy oldalnezetet mar fel is rakhatsz...rogton kezdhetem is a meretezest. Szerintem ez a megoldas nem torvenybeutkozo. Ha esetleg valaki ugy gondolja, az kerem jelezze.
Carbonos 139760 2008. október 6. 09:41
Válasz erre
Hoppá, hogy Te mekkora arc vagy:)) Óriási ötlet! Kéznél is van vagy kell szerezni egyet? Szerintem annál méretarányosabb úgysem lesz! Számoljunk kb 1,5mm gittet mindenhova.
Gábor
delcom 139759 2008. október 6. 09:18
Válasz erre
Revell 744 rajzok mennyire lehetnek meretaranyosak? Szerintem azzal tudunk valamit kezdeni. Csak egy otlet.

delcom
Carbonos 139758 2008. október 6. 07:07
Válasz erre
Valami megoldást kéne találni srácok a zökkenőmentes "repgépgyártásra".
Harold letudnád írni mire van szükséged pontosan a méreteken kívül, mert Te tudod, mi alapján tudsz dolgozni.
Carbonos 139757 2008. október 6. 05:52
Válasz erre
Rendben delcom felteszem ide ahogy megvan. Segítesz abban, hogy ha nem küldheted el a törzs és szárnyprofilokat akkor honnan szerezhetném meg?
Harold ilyesmi lesz a rajz igen. Csak 400-as típus "hátrébbnyúló" púppal.
Gábor
harold 139756 2008. október 5. 21:10
Válasz erre
b747_3v
b747_3v

Szóval valami ilyesmi kellene 1/72-ben!
harold 139755 2008. október 5. 20:45
Válasz erre
Kellene egy méretarányos rajz, és a törzs metszetek meg szárnyprofilok, mert anélkül nem tudom sajnos megoldani a vágást.
delcom 139754 2008. október 5. 20:19
Válasz erre
***Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek.
Egy mail címet dobsz nekem delcom?***

Szerintem ide felrakhatod oket nyugodtan.

delcom
delcom 139753 2008. október 5. 19:37
Válasz erre
Ja SATCOM antenna. Voltak ennel vadabb probalkozasok is, mint pl ezen az SP-n.

www.airliners.net/photo/United-Arab-Emirates/Boeing-747SP-Z5/1147065/L/
Carbonos 139752 2008. október 5. 18:11
Válasz erre
Delcom, hogy őszinte legyek nem meditáltam ezen. Megelégszem annyira, hogy legyen 747-400 formája és akkor jól fogom érezni magam ha összejön a "hasonlóság":)
Gábor
Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek.
Egy mail címet dobsz nekem delcom?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.