/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Newman 139649 2008. augusztus 3. 21:21
Válasz erre
Sziasztok!
Gondolom már más is észre vette, de az új Zvezda 154es matricája hibádzik egy kicsit.. A Gagarin Test Centeres gép lajstroma az RA-85665 helyett Ra-85655.
Üdv.
Fodi 139648 2008. augusztus 3. 14:51
Válasz erre
Ennek le kellett vágni az alját, belelógott az ujjam... :)
Ennek le kellett vá...
Mekkora sasmadár
Mekkora sasmadár
A leendő Malév Q400-asok?
A leendő Malév...

Kihasználva a viszonylagos jóidőt, ebéd után kitekertem a repülőtérhez (nem kell mondani, végig kerékpárút, sőt, a reptéri kerítés mentén is, széles, sima, karbantartott kerépárút...). A 22L pálya kb. 400 méterre van a kerékpárúttól, most pont a tenger felé fújt a szél, így ezen szálltak le a gépek. Kb. 20 percig bámultam a gépeket, egy nagyvas volt, egy A340. Szegény utasok valószínűleg izgalmas pillanatokat élhettek ma Koppenhágában, némelyik leszállás elég rázósra sikerült. Na ja, erős volt az oldalszél és nagyon turbulensnek is tűnt a billegő gépek alapján.
Kicsit távolabb pedig a leállíttt Q400-as gépek várják sorsuk jobbra fordulását, talán épp közülük kerülnek ki a leendő Malév-gépek.
Kislõcsös 139647 2008. augusztus 1. 06:44
Válasz erre
Sziasztok!

Már festik a Li-2est(HA-LIX)ferihegyen.Új ruháját Kecskeméten csodálhatja meg a nagyközönség.Kaptam pár képet a munkálatokról de ezt még nem tehetem fel,csak majd A repnap után.

Retro forever!
Cebes 139646 2008. július 31. 23:49
Válasz erre
Szerintem gyogyithatatlan...

Es ha ram hallgatsz,beszerzel meg egy 1/72-es Concorde-ot is :)
Meg par 1/100-as Doyusha utasgepet is.
Bocsi az irasert egy Norveg legibazison vagyok kikuldetesben.

udv:Cebes
PETI 139645 2008. július 31. 15:15
Válasz erre
Én szerény ismereteimmel szeretném segíteni a t.topiktársat, miszerint az iskolában azt tanultam, hogy
aerofil,
anaerob,
mikroaerofil és
AEROFLOT
baktériumok vannak.
Kétségtelen, hogy ez utóbbival állunk szemben :)
Gabcsi 139644 2008. július 31. 13:55
Válasz erre
Szia HADvezér!

Eszembe jutott még ötlet a Malévos matricák ügyében. Pár sorral lejjebb írtad, hogy a készülő matrica 9 féle gép elkészítésére ad lehetőséget. Szerintem a 1:100-as kivitelnél lehetne leszűkíteni a kört kizárólag Malévosra, azon belül is a feliratokra kellene fektetni a hangsúlyt( az IATA, és egyéb házilag nehezen elkészíthető motívumokra gondolok). Egyúttal egy univerzális lapot is lehetne próbaképpen készíteni, ami a felratok szempontjából alkalmas lenne a Tupoljevek és az IL-18 maketthez, az IL-62 és a Jak-40 -ről már nem is beszélve. Ezen lehetne a kétféle nagy M betű, a zászlók, a Hungarian Airlines feliratok, lajstrombetűk stb.
Hamár ennyire jól felkavarodott az állóvíz... ami nagyon jó!
Hajrá Malév-fanok!
Üdvözlettel: Gabcsi
HADvezer 139643 2008. július 31. 13:45
Válasz erre
kedves Zoli1989!

Miért nem keresel meg minket a honlapunkon mailben, vagy telefonon? van rengeteg HAD matrica - Mi - 8 is :)
www.had.hu info@had.hu
üdv: HADvezér, a gyártó
HADvezer 139642 2008. július 31. 13:40
Válasz erre
Szia Makettes!
Egyelőre nincs betervezve, de nem zárkózom el teljesen tőle, legyen meg az első 3 1:100 as szett (Tu-134, Tu-154, Il-62) és ezeknek a fogadtatása után már jobban látom a további 1:100 as gyártás értelmét
zoli1989 139641 2008. július 31. 10:57
Válasz erre
Ráadásul An-24-es nemsokára kapható lesz az Amodeltől is 1:72-ben.
(lehet a csillagos mellett akár az ékes verzió is, Vitéz Háry László Air Transport Squadron felirattal...)

Tényleg, látom hogy itt most nagyon pörög a HAD. Mi van most a gyártóval? Szükségem lenne néhány matricára, de egyszerűen nem találtam egyet sem az elmúlt versenyek börzéin. (konkrétan Mi-8 matricára lenne szükség, magyart akarok mindenképp, megaztán a Revell kifelejtette a matricát a dobozomból:D)
Tibcsi 139640 2008. július 31. 09:46
Válasz erre
Igazán nem szeretném a véleményemmel befolyásolni Önöket, de én a Concorditis Acuta és a Jumbonela Chronica tüneteit vélem felfedezni a képen. :)
Tibcsi 139639 2008. július 31. 09:42
Válasz erre
Gyógyítható még?
Gyógyítható még

A kolléga urak véleményét kérem. A képen látható kórjegyek alapján mit gondolnak? Az eset még gyógyítható, vagy már nagyon előrehaladott állapotban van a beteg és már menthetetlen? :)

Köszönöm: Dr. Med. Univ. Tibcsi

:)
tobika 139638 2008. július 29. 14:44
Válasz erre
Zsolesz!
Írj magánba:
szuzgyorgy@gmail.com
Várom a leveled.
Üdv
Zsolesz 139637 2008. július 29. 14:39
Válasz erre
Szia!
Először is stipistopi:-)
Árat légyszi írj.
Zsolesz
makettes 139636 2008. július 29. 14:34
Válasz erre
HADvezer!
Esetleg AN-24 matrica 1/100-ban?
Szerintem sokaknak ott rejtőzik a szekrényében és magyar matricára vár.
Hat csillag vagy ék és kétféle számozás,ennyi lenne..
üdv. makettes
tobika 139635 2008. július 29. 12:28
Válasz erre
Igen tisztelt Uraim!
Eladó egy Tu-154,valamint egy Tu-134 1/100-as makett.Bontatlan állapotban.
Kizárólag egyben vihető el.
Lapi 139634 2008. július 29. 09:48
Válasz erre
Ez igen Uraim !
szép teljesitmény !

ennyi csodálatos makett ujdonság !

le vagyok maradva teljesen...
nekem meg ilyenkor kell autobalesteben eltörni a kezem...

az 1/100 méretet én is támogatom !

Kislőcsös !
szereztem egy Tu-154 donort 1/48 ban...
igaz,csak egy törzs...
HADvezer 139633 2008. július 29. 08:31
Válasz erre
Köszi ZoZZY a rajzokat, már használom is :), előtte a ZSille Petivel is átnézzük és neked is elküldöm a nyomás előtti állapotot
HADvezer 139632 2008. július 29. 08:29
Válasz erre
JA és már készül a Tu-134 és az Il - 62 is igaz ezek csak 1:100 ban, egyelőre nincs hozá makett 144 ben
HADvezer 139631 2008. július 29. 08:27
Válasz erre
természetesen 1:100 ban is lesz én is az a korosztály vagyok és retro mániás :)
HADvezer 139630 2008. július 29. 08:26
Válasz erre
Sziasztok!
A had.hu oldal éppen frissül és még nincs fent a tu-154 es makett+matrica, de már csak napok kérdése az egész.
a makett megrendelhető már most is E -mailben: info@had.hu
ára: 4700.- + matrica, melynek ára: 3000.-, együtt 7500.- 9 féle gépet tudsz mnegépíteni, 3 MALÉV, régi és új festés is + Atlant Hungary Airlines + a Pannon Airline + a Samara Airline
nemsoká fent lesz a neten a had.hu-n
makettes 139629 2008. július 28. 17:33
Válasz erre
Támogatom,kellene 1/100-ban is a MALÉV matrica,nekünk "öregeknek" is.
üdv.makettes
Gabcsi 139628 2008. július 28. 13:51
Válasz erre
Szia HADvezér!

Engedj meg egy kiegészítő hozzászólást a készülő Malévos Nagyvas matricához!
Megoldható lehetne esetleg, hogy 1:100-as méretarányban is készüljön a matricalap? Kimondottan a régi NDK-s makettekhez.
Persze nem olyan nagy szériában mint a 1:144-es, de szerintem sokan örülnének neki a korunkbeli (már a 30-40 éves korosztály) régi gyűjtők.
És még egy kérdés: mindkét festési minta rajta lesz, vagy csak a mostani dizájn?
Köszi! Gabcsi
Zsolesz 139627 2008. július 26. 17:25
Válasz erre
Szia!
A had.hu az oldalad,ugye?Nem találtam rajta rendelhető makettet,meg ugye az ár,postaköltség is kellene.
üdv:zs.
merciboy 139626 2008. július 26. 16:19
Válasz erre
hali.engem érdekelne.este lelevelezzük!8kor gépnél leszek
Kislõcsös 139625 2008. július 26. 15:30
Válasz erre
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
A Malév Tu-154 B2...
bal hm

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
bal hm
bal hm LCM
bal hm LCM
balszárny alul

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
balszárny alul
balszárny felül

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
balszárny felül
jobb hm

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
jobb hm
jobb hm LCM

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
jobb hm LCM
jobbszárny alul

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
jobbszárny alul
jobbszárny felül

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
jobbszárny felül
M

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
M
ds

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
ds
régilogo

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
régilogo
régi felirat

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (régi változat)
régi felirat
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
A Malév Tu-154 B2...
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
A Malév Tu-154 B2...
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
A Malév Tu-154 B2...
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
A Malév Tu-154 B2...
A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
A Malév Tu-154 B2...
ooldaljobb

A Malév Tu-154 B2 festési dokumentációi (új változat)
ooldaljobb

Szia Feri!

Ha csinálsz hozzá matricát akkor dolgoz ezek alapján.Mindennek megvan az eredeti mérete csak la kell kicsinyítened 144-esre.
A hajtóművet meg mire megcsinálnám addigra valamelyik cég (Braz,F-RSIN,In-Formation) biztos hogy kiadja.Így jártam már a Carvairel,a 737ng fékszárnyakkal,a Cfm-56-os hajtó művekkel stb.Úgy hogy egyenlőre nem tervezek hajtó művet fabrikálni,inkább kivárok.
Mielőtt elkezded gyártani a matricát,megnézhetem majd?
Szia:ZOZY
HADvezer 139624 2008. július 26. 13:09
Válasz erre
Zozzy!

Mi lenne ha megcsinálnád hozzá a hajtómű átalakítást gyantából?
HADvezer 139623 2008. július 26. 13:03
Válasz erre
természetesen nálunk a makett is megrendelhető, akár már most is . postázni is tudjuk
HADvezer 139622 2008. július 26. 12:59
Válasz erre
Üdv mindenkinek! Készül a Malév Tu-154 es HAD matrica szett! Őszre már a klubban is lesz, üdv:HADvezér

Köszi Zoli az átépítés instrukciókért, mi a helyzet IL-18 ügyben? lesz gyártás?
Zozó 139621 2008. július 26. 12:01
Válasz erre
Helyesen: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu
Zozó 139620 2008. július 26. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!

Van egy eladó Zvezda '54-esem (kollégám visszamondta) 3200 pénzért. Akit esetleg érdekel keressen meg mailben. (zoltan.pribekszki@chapman-freeborn.hu)

Üdv
Zozó
Kislõcsös 139619 2008. július 26. 11:39
Válasz erre
DSCF8404
DSCF8404
Q400
Q400
q400
q400
Q400
Q400
q400
q400
Q400
Q400
Q400
Q400

És ezredszerre!

Egy kis Q400-as frissítés.Lassan elfogy egy kis doboz gitt (250g),de sebaj még nem tökéletes,még csak a 8.réteg van rajta.
Kislõcsös 139618 2008. július 26. 11:27
Válasz erre
Szia Zsolesz!

Igen,szép ablaksorok vannak benne,a 7.képre ha rákattintasz akkor láthatod is hogy milyen berakva.
Malév matricát pedíg senki nem gyárt hozzá.
Mag kell rajzolni és kinyomtatni Bare Metál féle matrica lapra.

helló
Zsolesz 139617 2008. július 26. 10:53
Válasz erre
Köszi a képeket,és a tanácsokat!
Két kérdés:
-a Zvezda ad átlátszó ablaksort?
-Malév logót,feliratokat honnét lehet beszerezni,amik bersze illenek a 154-esre?

Zs.
Kislõcsös 139616 2008. július 25. 23:29
Válasz erre
TU-154 átalakítás
TU-154 átalakítás
TU-154 átalakítás
TU-154 átalakítás
TU-154 átalakítás
TU-154 átalakítás
DSCF8340
DSCF8340
ZVEZDA TU-154M
ZVEZDA TU-154M
TU154 FLEET :D

Asszem jól állok már a nagyvasakból :D
TU154 FLEET :D
zvezda tu-154

Az ablakok nagyon szépek
zvezda tu-154
zvezda tu-154m
zvezda tu-154m
zvezda tu-154m

Gyönyörűek a főfutók,asszem lemásolom az OKB-144es hez,mert abban nem túl szépek.
zvezda tu-154m

Üdvözlet a Nagyvas FANoknak!

Irnék pár szót a Zvezda tu-154-es átfabrikálásáról,mert ugy látom nagyon sokan szeretnének belőle Malév gépet csinálni.
-A hajtóművek a legszembetűnőbbek.Nem csak arra gondolok hogy a sugárfordító nagyobb az M változaton de méreteikben is különböznek.Az M hajtóműpilonja rövidebb mint a Malév által használt B2-eseké.Ezzel nem is érdemes pepecselni hogy átalakítsuk,vagy teljesen újat csinálunk ,vagy várunk egy kicsit és valaki úgyis meg csinálja nem sokára gyantából.
-A másik látványos külőnbsék a szárnyak belépőélénél,a törzs és a szárny csatlakozásánál vannak.A szárnyaknál egyenesre kell vágni a belépőéleket, a törzsön pedíg el kell kerekíteni az ék alakot kerekre.Valamint le kell csiszolni a hátsó csomagtér ajtón található dudort.
-A harmadik nagy különbség a kettes hajtómű kiömlője.Ezt meg kell kissé toldani,majd oválisra kell vágni(erről holnap csinálok még képeket).Továbbá ki kell alakitani a segédhajtómű kiőmlőjét, és el kell csiszolni a függőleges vezérsík jobb oldalán azt a 35 mmes kiálló csíkot.
Röviden ennyi a különbség,de lehet hogy kihagytam valamit.

Jó munkát mindenkinek,kalandra fel :D

Kislőcsös
Richyke90 139615 2008. július 25. 21:55
Válasz erre
Sziasztok!
Végre megjelent a TU 154-es :)
Pont ma akadtam rá és szerintem elég elérhető áron is van!
Remélem minél hamarabb beszerzek magamnak egyet... :)
Nem tudja esetleg valaki, hogy MALÉV matricát ki tudna rá csinálni?
Előre is köszönöm!

Ricsi
Zsolesz 139614 2008. július 24. 07:11
Válasz erre
Sziasztok!

A Tu-154 ből is legalább akkora ellátmány leszmint az Il-86-ból?
Nem kisszéria lesz,ami hamar elfogy?Remélem,mert nem pesti vagyok,vagy ittis lesz,vagy rendelnék.
Másik kérdés:ehhez Malév matricát honnan lehet szerezni?

Zs.
Fodi 139613 2008. július 23. 22:47
Válasz erre
ATR-42 az Italeritől? Hmm, kezdek érdeklődő lenni. :)
Kislõcsös 139612 2008. július 23. 22:20
Válasz erre
Én ma vettem 2db-ot. valami gyönyörű! és nagyon olcsó!
Szerintem 3160,- ezért a minöségért nem pénz.Akármennyire keresem nem találok benne hibát.Egyedül talán a matrica lap.Annak is csak az a baja hogy már most sárgul :(
El is kezdtem a föbb elemeket össze illaszteni csak űgy szárazon,és nagyon szépen illeszkedik.
Utoljára a Skyline Boeing 737-ese teccet ennyire.Megérte kivárni ezt a 3 évet.
A következö repcsijük a Boeing 767-300 lesz.Én is azt gondoltam hogy a Revell 767-esét csomagolják ujra,de nem.Új szerszámos készlet lesz,reméljük ez is ilyen szép lesz.talán lesz benne szép CF-6-os hajtómű.Kivárjuk azt is.(meg az Italeri ATR-42-esét.)
Szombatra megirom és rajzokkal meg képekkel illusztrálom,hogy mit hogyan kell átalakitani hogy M-változatbol B2 legyen,gondolom sokan szeretnének belőle Malév gépet csinálni.

Kislőcsős
Newman 139611 2008. július 23. 22:04
Válasz erre
Ha igaz, akkor már el is fogyott!
Zozó 139610 2008. július 23. 17:39
Válasz erre
Érdekeltek!

A Zvezda TU-154M megérkezett a nagykerbe.
Gabcsi 139609 2008. július 23. 16:22
Válasz erre
Okés, megbeszéljük priváton!
Gabcsi 139608 2008. július 23. 16:20
Válasz erre
Okés, megbeszéljük priváton!
Lapi 139607 2008. július 22. 18:12
Válasz erre
Szia Gabcsi !
szép a repüéőgép !
magamról csak annyit, hogy autobalesetem volt és egy kicsit megviselte a kezeim mosgzását..
renbe fog jönni csak kicsit nyűgös a dolog.
sajnos minden függöben van.
kispesten a műhelyben tudlak fogadi, hétfőn vagy kedden.ha jó Neked.
üdv : Gábor
Fodi 139606 2008. július 22. 17:28
Válasz erre
Ezzel nem sokat vártál. :) Hajrá. :)
Gabcsi 139605 2008. július 22. 13:12
Válasz erre
Iljusin 1
Iljusin 1
Iljusin 2
Iljusin 2
Iljusin 3
Iljusin 3

Sziasztok!

Csatlakoznék én is hamár nagy átalakításokról van szó. A tárgy egy régi NDK-s IL-18, ilyen állapotban került hozzám. A képekből kiderül, hogy mi a szándékom vele és milyen madár fog belőle készülni. Teljesen szét kellett szednem, és pótolni ezt-azt. Nagyon régi makettről van szó, és az eredeti összerakás is hagyott némi kívánnivalót maga után. Ablaksor nem volt ezen a maketten, ezért plexiből kellett oldalablakokat esztergálni, és a pilótafülke ablakai is 1-es plexi lemezből fognak készülni. A törzs és a szárnyak voltak eddig a legnehezebb rész, aki ismeri ezt a régi német szürke festéket, az tudja, hogy milyen nehéz eltávolítani. Eddig a törzs festése készült el, most a terelőlapok újrakarcolása van soron, utána a festés. A munkáról folyamatosan fogok beszámolni.
Lapi! Mi a helyzet Nagyvas ablaksor ügyben?

Üdv mindenkinek! Gabcsi
Kislõcsös 139604 2008. július 22. 00:20
Válasz erre
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

Az egész művelet a szétfürészeléssel kezdödött(persze a tervezés után).
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

az orr rész...
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a középrész...
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a farokrész a vizszintes vezérsík amputálása előtt
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a hosszabitás elsö lépéseként 3mm-es  habosított polisztirol lemezeket ragasztottam össze pillanatragasztóval,majd satuban összepréseltem.Ebböl egy szép kis tömb lett.2-2cmráhagytam ragasztási felületnek. elöl 8cm,hátul 7 cm-t kellett betoldani.
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a szárnyt és a hajtómű gondolát is meg kell hosszabitani.
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a hajtóműgondolába is előre és hátra is be kellett toldani 12-12mm-t
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a polisztirol tömb keresztmetszete + alakú melyet tovább burkoltam sztirol lapokkal,hogy ne kelljen annyi gittet felhordani és hogy ne legyen olyan nehéz
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a törzs jobb oldala
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

az eredeti méret és a megtoldott hosszú változat
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a merevités már a sztirollappal beburkolva az autos gitt felhordása elött
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a törz hátsó része a sztirollapok felrakása elött
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

a függőleges vezérsíkot visszintesre kellett vágni.oda majd egy szép buborék kerül amit szintén polisztirol lapokból összeragasztott tömbböl fogok kifaragni.
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

az első réteg autós gitt már megcsiszolva
Dash8-100 átépít...
Dash8-100 átépítés Dash8-Q400-assá

ugyan az felülröl
Dash8-100 átépít...

És ujra egy kis Dash8-as
Már biztos nagyon unjátok :D
A donor repcsit kb 10-éve csereberéltem Lapi barátommal. Ez a Hobbycraft DHC Dash8-100as makettje 1:72-esben.Már akkor is roncs állapotban volt,de szétszedtem és ujra építettem.Ma már szörnyulködve nézem hogyan maketteztem 10 éve,pedig akkor nagyon tetszett az akkori alkotásom :D Egy jó pár évig dobozban pihent mert nagyon kilógott a sorbol és ma már nem büszkélkednék vele.Ezért is volt remek apropó hogy magyar lajstromba kerül.Kézenfekvő volt tehát hogy ezt muszály megépíteni,így hát kitudja hányadszok a makett ismét szétszedésre lett ítélve.
Az első lépés a tervezés volt.Csináltam egy 1:72-es méretü skiccet papiron hogy mekkora is lesz az akkora valójában.Nem csak a törzset kell meghosszabítani elől 8,hátúl 7cm-el,hanem a hajtómügondolát is két helyen 12-12mm-el.A fesztávot is meg kell hosszabitani,valamint a függőleges vezérsíkot vízszintesre kellett vágni.

Folyt.köv.
Kislõcsös 139603 2008. július 21. 23:06
Válasz erre
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV

A Sky feliratot szikével vágtam ki fehér matricalapból
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV

A sky felirat után lehetett az ablaksort a helyükre rakni
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV

a dobozban csak stencil matricák vannak,viszont azok gyönyörűek.Minden oda passzol ahova valo,még a corungard is
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV

már csak pár apróság hiányzik hogy kész legyen.
Skyline Models...
Skyline Models Boeing 737-300 Skyeurope HA-LKV

már szinte teljes a magyar fapados polc.már csak a HA-LKM hiányzik
Skyline Models...

Sziasztok!
Egy kis frissités.
Lassan-lassan végre elkészül a Skyeurope Boeing 737-300-asom.
A matricázást elvileg úgyterveztem hogy a HAD-os 737-500-as matricát használom fel,de sajnos csak a weblap címet tudtam haszálni rola mert a többi feliratvagy kisebb,vagy nagyobb volt mint kellene.Ezért aztán minden felirat saját munka.Már csak egy kis apróság hiányzik,mégpedíg az oldalkormány,amit sehol se találok.Úgyhogy vagy faragok egy újat,vagy veszek még egy dobozzal és lemásolom abbol.
Röviden ennyi.És most gőzerövel a Q400-ason dolgozom 1:72-ben...

Jó munkát mindenkinek.
Fodi 139592 2008. július 20. 22:44
Válasz erre
Szép kis gépek ezek. Csak jó legyen az a futómű. :)
Újra repülnének a SAS-nál? Múltkor még össze voltak tolva egy helyen, a koppenhágai reptér egyik sarkában. Nem nyújtottak túl szívderítő látványt.
Kislõcsös 139591 2008. július 20. 22:23
Válasz erre
80
80
96
96
75
75
90
90
93
93

Valószínű hogy az SAS-től jön az első 5db.A futóműveket gyártó cég elvileg már kicserélte a konstrukciós hibás alkatrészeketés az SAS-nél is újra repül pár darab.
Egy barátomtól tudom aki benne volt a gépek kiválasztásában,hogy eredetileg 2,vagy 4 db ATR-72-est terveztek bérelni.De gondolom hogy a Bombardier javára az alkatrész beszerzés és az üzemeltetési tapasztalat(a CRJ-k révén)miatt döntöttek.
Közben megkaptam egy másik barátomtól a Q400-asok festési terveit,méretezve,szinkódokkal,ami alapján a repcsiket festik majd le.Ezek alapján kijavitottam a képeket.
Sokan ugy gondolják hogy ez volt végre az a lépés a Malévtől amit évekkel ezelött meg kellet volna lépni,még pedig hogy ne a veszteséges New York és egyébb tengerentúli járatokat eröltessék,hanem a regionális piac felé nyissanak.Ennek az elsö lépése a két 767-200as leállítása volt.
Az én véleményem csak annyi hogy végre elkezdödött valami a sok éves vegetálás után.
:)

Kislőcsös
Zozó 139590 2008. július 20. 22:16
Válasz erre
Igen, a SAS-tól vesznek át négy gépet (ha jó a belső infó). A maradék CRJ-k és a Fokkerek meg mennek a levesbe.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.