/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Mekett 138734 2006. március 26. 07:47
Válasz erre
Vasárnap lesz az óriásrepülő utolsó nagy próbája

Több mint 850 utasnak kell elhagynia másfél perc alatt az Airbus óriásgépét, különben nem kap repülési engedélyt a modell.

index.hu/x
Farkaskoma 138733 2006. március 14. 17:01
Válasz erre
Ja akinek kellenek lépek a szétvágásról, elletve az "elvérzett, földre került" gépről az dobjon mailt. Akinek tu-134 referencia anyag kell, az szintén dobjon mailt, vagy hívjon fel, és meghívom egy Emlékpark látogatásra. Pár képet inne is be tudtok szerezni, ha kell nayobb felbontásba is, akkor megint írtok mailt, és elküldöm cd-n www.repulogepemlekpark.hu aki fel akarna hívni: 06-30-639-56-09, dr. Palágyi Gábort keresse. Csak egy ötlet: a tu-134-es hajtóművet úgy is meg lehet tekinteni, hogy felnyitogathatod a borító paneleket. Nem láttam még olyan utaszállító mekettet, aminek ki van dolgozva a hajtóműve... talán egy fanatikus ezt is megcsinálhatná... Amiben tudok segítek mindenkinek,aki a magyar polgári repülés háború utáni időszakát választja témának!
Farkaskoma 138732 2006. március 14. 16:54
Válasz erre
Ki kell ábrándítsalak már az sem. Az egyik hajtóműve nállunk van az Emlékparkban, eg lemez töredék meg az irodában a polcon. Ennyi maradt belőle... a másik hajtómű a katasztrófa védelmé lett, de a további sorsáról nem tudok. A gép egy tüzoltási gyakorlat után megrogyott, a farok leszakadt. Ezután mivel életveszélyessá vált, szétvágták, és elszállították. A mentési, és kényszerhelyzeti gyakorlatok azóta a 737-200-ason zajlanak. Ezt még nem gyujtották ki egyenlőre fémtűz gyakorlása céljából a srácok.
Mekett 138731 2006. március 13. 18:02
Válasz erre
barackdr 138730 2006. március 13. 16:39
Válasz erre
1-1 kép a készülő repülőmről és az eredetiről.
Andriska 138729 2006. március 2. 16:29
Válasz erre
Sziasztok!

Összerakott utasszállító repülőgépeket vennék.
HA van neked egy amitől megakarsz válni, írj a b_u_b_u@freemail.hu-ra

Köszi!

Üdv:

András
barackdr 138728 2006. március 2. 12:01
Válasz erre
Zsolesz!

Megsúgom, hogy a vákuumos repülők törzsét 1,5 mm vastag lapból húzzák, úgyhogy nem túl nagy probléma a ragasztási felületek összeragasztása.
Zsolesz 138727 2006. március 2. 07:39
Válasz erre
Az jó,bár még nem raktam össze sem vákuumost,sem gyantásat,de tudtommal a v.-t nehezebb,mivel a két törzsfél illesztésénél a lehelletvékony anyag miatt nincs ragasztási felület.Persze van trükkje,de azért fainabb a gyanta,vagy a plasztik.
Jó nehéz lesz,nem?/Súly/.
Az Ilcsiről tudsz feltenni pár fotót,hogy áll?
Zs.
Kislõcsös 138726 2006. március 2. 07:33
Válasz erre
Tuti hogy gyanta, a vákumos macekás.
Zsolesz 138725 2006. március 1. 23:07
Válasz erre
Kislõcsös 138724 2006. március 1. 22:40
Válasz erre
Szia kalóz
Én úgy tudom a 134-es a 104-es orrát kapta és a vízszintes vezérsík is csak a T modosításban tér el.
Egy OKB-s 104-est már csináltam,szerintem alapnak jó lesz(tudom ennyi erövel csinálhatnám seprünyélből is csak az túl szálkás ) :)
De ez még odébb van most befejezem elöbb az Il-18-ast
Kalóz 138723 2006. március 1. 19:02
Válasz erre
Kislőcsös!

A 104-es eléggé nem hasonlít a 134-esre, más a törzs, a szárnyak, a hajtóművek elrendezése és a farokrész is. Szerintem építsd meg a 104-est a maga valójában (bár magyar felségjellel nem repült), és a 134-est készítsd el inkább házilag. A szárnyakat, stabilizátorokat lehet vastagabb műa. lemezből elkészíteni, a testnek érdemes szerszámot készíteni és húzással elkészíteni, mint a kabintetőt. A kisebb alkatrészek elkészítése biztosan nem okozhat gondot.
Csabi 138722 2006. március 1. 14:47
Válasz erre
Múlt vasárnap a Discovery-n (Flying Heavy Metal) Bruce Dickinson görkorcsolyázott az alsó és felső fedélzeten.
Bombraider 138721 2006. március 1. 14:33
Válasz erre
Kislõcsös 138720 2006. február 28. 11:18
Válasz erre
Most meg is rendeltem a Tu-104-est és abból fogom átfarigcsálniTu-134-essé,de elöbb az Il-18-ast befejezem.
Zsolesz 138719 2006. február 28. 11:08
Válasz erre
Oké,tehát türelem,Tu-134-est terem:-))
Kislõcsös 138718 2006. február 28. 09:19
Válasz erre
Szia Zsolesz
De tervbe van véve hogy kifaragon a34-est is.Meg az IL-14 est és az L-410-est is.
Lapi 138717 2006. február 27. 23:22
Válasz erre
szia makettes

képzeld én kint voltam ,amikor szegénynek egy gyakorlás közben
leszakadt a farokrésze.tucatnyi fotot csináltam
hála a katasztrofavédelemnek ,az uj nagy tüzoltokocsin is voltam.
némi barkas roncs is látszik a háttérben.

persze csak akkoe ha van szived megnézni
irj, ha érdekel a dolog
csao
makettes 138716 2006. február 27. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!
A ferihegyi Tu-134-t ne nézzétek meg,tűzoltók gyakorlásra használják...
Szívszorító...
makettes
Zsolesz 138715 2006. február 27. 13:00
Válasz erre
Te nem tervezel az Il,és a Bombardier mellé 134-est?
Neked van makettben?
Zsolesz 138714 2006. február 26. 21:28
Válasz erre
Köszi a linket,szép Piroska,de Malév festéssel a legszebb.
Kislõcsös 138713 2006. február 26. 21:21
Válasz erre
Kislõcsös 138712 2006. február 26. 21:20
Válasz erre
úgy tudom 1:144-ben csak a BrazModels gyártja gyantából és aranyáron van
www.brazmodels.com/.../ Tu-134/TU134kitphoto.htm
Zsolesz 138711 2006. február 26. 21:13
Válasz erre
Ezeket mikortól lehet kapni,és hol,mennyiért???
Bár kamionozok,de ezek nagyon tetszenek,és Tu-134-est hol lehetne beszerezni?A Keleti Blokkéknál nincs,bár OKB gyártja/?/az katasztrófális minőségű.
Az a 134-es kormánygép nagyon megfogta a fantáziámat...
Kislõcsös 138710 2006. február 26. 21:07
Válasz erre
1_1.jpg méret: 60.2 KB
1_2.jpg méret: 69.2 KB
1_3.jpg méret: 52.4 KB
1_4.jpg méret: 80.2 KB
1_5.jpg méret: 80.4 KB
1_5_b1.jpg méret: 93 KB
1_o_3.jpg méret: 64.1 KB
1_o_4.jpg méret: 90.9 KB
5020_1.jpg méret: 108.5 KB
az_tu-134ubl_3_m.jpg méret: 64.3 KB
ezek speciális Tu-134-es változatok
Kislõcsös 138709 2006. február 26. 20:56
Válasz erre
Igazad van Tu-126-ost akartam írni.
MrChef 138708 2006. február 26. 20:34
Válasz erre
A Tu-134-es orrkupolája a navigációs tiszt (vagy kicsoda) munkahelye, nem? Én így tudom.
Mekett 138707 2006. február 26. 20:02
Válasz erre
A Tu-124 a Tu-104 kisebb kapacitású és méretű, szitén utasszállító leszármazottja.

A Tu-134 szintén a 104-esből származtatható le, de persze már csak nagy vonalakban.
Kislõcsös 138706 2006. február 26. 20:00
Válasz erre
Szewasz Bendeguz!
Én meg úgy tudom hogy a Tu-134-est, a Tu-124-es katonai(bombázó) és a Tu-104 es szerkezeti elemeinek felhasználásával készült
Bendeguz 138705 2006. február 26. 19:31
Válasz erre
A 134-es esetében nem igazán design okoból van ott az üvegkupola. Én úgy tudo, hogy azért lett rárakva, mert ha balhéssá válik a helyzet a hidegháborúban, akkor a szerelősoron egy kapcsolás és máris nem székek, hanem bombatér kerül a gép belsejébe, a kupolába pedig a bombavető,(vagy mittoménmi a hivatalos megnevezése) foglal helyet. És ha megnézzük, akkor van is valami alapja, mert a cigi sem viccből 7,62-es meg a májkrémkonzerv is kísértetiesen hasonlít a nyelesgránát fejeére. Meg hát akkoriban nagyon ugrásra készen állt a világ. Meg a zetorgyárról is hallottam olyat, hogy ott is csak kevésen múlik, hogy traktor, vagy harckocsi gurul-e le a szalagról
Kaloz 138704 2006. február 26. 19:16
Válasz erre
Na, ez volt az igazi dizájn (a 2. és 3. kivétel)
Kislõcsös 138703 2006. február 26. 19:11
Válasz erre
1.jpg méret: 72.4 KB
5.jpg méret: 39.6 KB
lb383.jpg méret: 37 KB
982788.jpg méret: 124.8 KB
1.jpg méret: 123.7 KB
5.jpg méret: 59.4 KB
10.jpg méret: 49 KB
a "kisvas" nekem is az egyik kedvencem
No,akkor még egy kis csemege...
Mekett 138702 2006. február 26. 19:07
Válasz erre
Hát igen, pl az Öreg, nem is beszélve a fél orosz tervezőgárdáról, akik nála tanulták ki a mesterséget. :)
MrChef 138701 2006. február 26. 19:00
Válasz erre
Hát ez az...nekem ez volt az egyik gyerekkori álmom!:-))
A Tupoljevnél nagyon ütős designerek lehetnek.
Bendeguz 138700 2006. február 26. 18:55
Válasz erre
Nagybátyám a Malévnél volt pilóta, így édesapám, mikor repülőre ült a le- és felszállást mindíg az üvegkupolából csodálhatta végig. Állítása szerint hihetetlen élmény, mintha te magad repülnél és a gép ott sem volna
MrChef 138699 2006. február 26. 18:29
Válasz erre
Ezek a Tupoljevek gyönyörű gépek. A 134-esnek az orrán az üvegkupola is baromi pofás.
Tökjó lett volna, ha még üzemben tartanak ilyen gépeket a MALÉV-nál. A modernebbek sem mennek gyorsabban, nem?:-)
A mostani magyar kormányoknak is lehetne kormánygépe...

Már írtam lentebb: ha lesz egy össznépi Tu-134-es másolás, pár alkatrész másolását én is bevállalnám.
Kislõcsös 138698 2006. február 25. 23:51
Válasz erre
Szewa Lapi!
dumáljunk az MSn-en,hogy ne zavarjuk a többieket,ok?
A kamionos kép a HA-LBH ról készült Shinsheimben
Lapi 138697 2006. február 25. 23:28
Válasz erre
Sziasztok

Zozy papa
jok a képek a kis Tu-rol
főleg a kamionos tetszett.van még valami hasonló ?
persze tudokén is küldeni
Zsolesz 138696 2006. február 25. 19:39
Válasz erre
Asztakutyafáját,az a kormánygép nagyon tuti lenne makettben...
Kislõcsös 138695 2006. február 25. 19:21
Válasz erre
131_1.jpg méret: 20.8 KB
tupolevtu-134.jpg méret: 16 KB
malev_tu134a_65892.jpg méret: 85.5 KB
malev_tu134a_haysa.jpg méret: 92.5 KB
lbh.jpg méret: 179.3 KB
HA-LBS2lk.JPG méret: 261.1 KB
Hello skacok !

Ezek is magyar Tu-134-esek.
Lacee 138694 2006. február 23. 22:38
Válasz erre
Én nem ! Muti ! :)
Lacisajt 138693 2006. február 23. 22:13
Válasz erre
Sziasztok!

Láttatok ti már Revell által gyártott Qantas 747-es gépet?
Kalóz 138692 2006. február 23. 21:46
Válasz erre
Hali!
Akinek esetleg letöltés után nem tudja megnyitni, az egészítse ki a .jpg kiterjesztéssel. Nekem bevált.
Kalóz 138691 2006. február 23. 21:42
Válasz erre
Kislőcsös!
Ez, ha jól látom, az újabb dizájn, aminél a farokrész sötétkék. Én még a régi festéssel utaztam (nem is egyszer).
Egyébként köszi, lementettem.
Kalóz
Kislõcsös 138690 2006. február 22. 22:50
Válasz erre
Tu-134A alul.jpg méret: 60.6 KB
Tu-134A bal.jpg méret: 97.8 KB
Tu-134A fell.jpg méret: 67.5 KB
Tu-134A jobb.jpg méret: 61.3 KB
Figarónak,Kalóznak és mindenki másnak akit a Malév gépek tűzbe hoznak!

Ezek a Tu-134-A3 eredeti festési tervei,ennek alapján festették az igazi gépeket.
Sajnos kicsit le kellett butitani a képeket hogy átférjen,de így is használható.
A rajzokat Zsaludek Endre barátom engedélyével teszem közzé nektek,annak reményében hogy sok szép maléves makettet látunk majd.

Kislőcsös
Figaro 138689 2006. február 22. 18:42
Válasz erre
Tudom,hogy így meg lehet oldani, csak arra gondoltam, ha sikerül alkatrészhez
jutni úgy egyszerűbb lesz.
De, köszi az ötletet.
Kalóz 138688 2006. február 22. 18:01
Válasz erre
Figaro!
Ha nem sikerül törzsdarabhoz jutni, akkor ki lehet egészíteni házilag is. Én ilyen esetekben vastagabb sztirollapokból kivágok a törzs méreténél nagyobb gyűrűket, és összeragasztom a szükséges vastagságig. A két végére olyan méretűt ragasztok, ami a meglévő törzs belső átmérőjének felel meg. A pozicíonáláshoz ajánlatos az elemek közepét kifúrni, amin egy tüskét átdugva biztosítható a központosság. A ragasztás után a közepét ki lehet fúrni, reszelni, hogy ne legyen olyan vastag ill. nehéz.
A külsejét a törzsbe beragasztás után lehet lemunkálni.
Az ablakok vagy süllyesztéssel, vagy az ablak "lyuk" elkészítése után az anyag belülről történő kikönnyítésével lehet elérni.
Ha van gyakorlatod műanyag húzásában, akkor esetleg érdemes sablont készíteni, és két félből melegen húzni, az elég közel lesz az eredetihez.
Figaro 138687 2006. február 22. 17:49
Válasz erre
Szia Kalóz!

Van egy egészen ép Aeroflot-os üvegorrú rövid 134-esem, ebből szeretnék Malév
Tu-134A-t ami radarkúpos és hoszabb a törzse. A törzs hosszabbításhoz kellene
alkatrésznek való törzsbarab (kb. 20-25mm).
Egyébként az üvegezése tényleg szörnyű, a szélvédőnek pedik köze sincs a valósághoz.
Ezeket mindenképpen át kell építeni.
MrChef 138686 2006. február 21. 21:21
Válasz erre
Én ugyan nem vagyok "repülős", de a Tu-134 láttám felcsillant a szemem! Esetleg én is tudnék másolni pár alkatrészt!
Mekett 138685 2006. február 21. 20:43
Válasz erre
Köszönöm Tibcsi! Örömmel élnék majd a lehetőséggel, sör vagy egyéb értéktárgy képezheti a cserealapot részemről ;-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.