/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Kislõcsös 138709 2006. február 26. 20:56
Válasz erre
Igazad van Tu-126-ost akartam írni.
MrChef 138708 2006. február 26. 20:34
Válasz erre
A Tu-134-es orrkupolája a navigációs tiszt (vagy kicsoda) munkahelye, nem? Én így tudom.
Mekett 138707 2006. február 26. 20:02
Válasz erre
A Tu-124 a Tu-104 kisebb kapacitású és méretű, szitén utasszállító leszármazottja.

A Tu-134 szintén a 104-esből származtatható le, de persze már csak nagy vonalakban.
Kislõcsös 138706 2006. február 26. 20:00
Válasz erre
Szewasz Bendeguz!
Én meg úgy tudom hogy a Tu-134-est, a Tu-124-es katonai(bombázó) és a Tu-104 es szerkezeti elemeinek felhasználásával készült
Bendeguz 138705 2006. február 26. 19:31
Válasz erre
A 134-es esetében nem igazán design okoból van ott az üvegkupola. Én úgy tudo, hogy azért lett rárakva, mert ha balhéssá válik a helyzet a hidegháborúban, akkor a szerelősoron egy kapcsolás és máris nem székek, hanem bombatér kerül a gép belsejébe, a kupolába pedig a bombavető,(vagy mittoménmi a hivatalos megnevezése) foglal helyet. És ha megnézzük, akkor van is valami alapja, mert a cigi sem viccből 7,62-es meg a májkrémkonzerv is kísértetiesen hasonlít a nyelesgránát fejeére. Meg hát akkoriban nagyon ugrásra készen állt a világ. Meg a zetorgyárról is hallottam olyat, hogy ott is csak kevésen múlik, hogy traktor, vagy harckocsi gurul-e le a szalagról
Kaloz 138704 2006. február 26. 19:16
Válasz erre
Na, ez volt az igazi dizájn (a 2. és 3. kivétel)
Kislõcsös 138703 2006. február 26. 19:11
Válasz erre
1.jpg méret: 72.4 KB
5.jpg méret: 39.6 KB
lb383.jpg méret: 37 KB
982788.jpg méret: 124.8 KB
1.jpg méret: 123.7 KB
5.jpg méret: 59.4 KB
10.jpg méret: 49 KB
a "kisvas" nekem is az egyik kedvencem
No,akkor még egy kis csemege...
Mekett 138702 2006. február 26. 19:07
Válasz erre
Hát igen, pl az Öreg, nem is beszélve a fél orosz tervezőgárdáról, akik nála tanulták ki a mesterséget. :)
MrChef 138701 2006. február 26. 19:00
Válasz erre
Hát ez az...nekem ez volt az egyik gyerekkori álmom!:-))
A Tupoljevnél nagyon ütős designerek lehetnek.
Bendeguz 138700 2006. február 26. 18:55
Válasz erre
Nagybátyám a Malévnél volt pilóta, így édesapám, mikor repülőre ült a le- és felszállást mindíg az üvegkupolából csodálhatta végig. Állítása szerint hihetetlen élmény, mintha te magad repülnél és a gép ott sem volna
MrChef 138699 2006. február 26. 18:29
Válasz erre
Ezek a Tupoljevek gyönyörű gépek. A 134-esnek az orrán az üvegkupola is baromi pofás.
Tökjó lett volna, ha még üzemben tartanak ilyen gépeket a MALÉV-nál. A modernebbek sem mennek gyorsabban, nem?:-)
A mostani magyar kormányoknak is lehetne kormánygépe...

Már írtam lentebb: ha lesz egy össznépi Tu-134-es másolás, pár alkatrész másolását én is bevállalnám.
Kislõcsös 138698 2006. február 25. 23:51
Válasz erre
Szewa Lapi!
dumáljunk az MSn-en,hogy ne zavarjuk a többieket,ok?
A kamionos kép a HA-LBH ról készült Shinsheimben
Lapi 138697 2006. február 25. 23:28
Válasz erre
Sziasztok

Zozy papa
jok a képek a kis Tu-rol
főleg a kamionos tetszett.van még valami hasonló ?
persze tudokén is küldeni
Zsolesz 138696 2006. február 25. 19:39
Válasz erre
Asztakutyafáját,az a kormánygép nagyon tuti lenne makettben...
Kislõcsös 138695 2006. február 25. 19:21
Válasz erre
131_1.jpg méret: 20.8 KB
tupolevtu-134.jpg méret: 16 KB
malev_tu134a_65892.jpg méret: 85.5 KB
malev_tu134a_haysa.jpg méret: 92.5 KB
lbh.jpg méret: 179.3 KB
HA-LBS2lk.JPG méret: 261.1 KB
Hello skacok !

Ezek is magyar Tu-134-esek.
Lacee 138694 2006. február 23. 22:38
Válasz erre
Én nem ! Muti ! :)
Lacisajt 138693 2006. február 23. 22:13
Válasz erre
Sziasztok!

Láttatok ti már Revell által gyártott Qantas 747-es gépet?
Kalóz 138692 2006. február 23. 21:46
Válasz erre
Hali!
Akinek esetleg letöltés után nem tudja megnyitni, az egészítse ki a .jpg kiterjesztéssel. Nekem bevált.
Kalóz 138691 2006. február 23. 21:42
Válasz erre
Kislőcsös!
Ez, ha jól látom, az újabb dizájn, aminél a farokrész sötétkék. Én még a régi festéssel utaztam (nem is egyszer).
Egyébként köszi, lementettem.
Kalóz
Kislõcsös 138690 2006. február 22. 22:50
Válasz erre
Tu-134A alul.jpg méret: 60.6 KB
Tu-134A bal.jpg méret: 97.8 KB
Tu-134A fell.jpg méret: 67.5 KB
Tu-134A jobb.jpg méret: 61.3 KB
Figarónak,Kalóznak és mindenki másnak akit a Malév gépek tűzbe hoznak!

Ezek a Tu-134-A3 eredeti festési tervei,ennek alapján festették az igazi gépeket.
Sajnos kicsit le kellett butitani a képeket hogy átférjen,de így is használható.
A rajzokat Zsaludek Endre barátom engedélyével teszem közzé nektek,annak reményében hogy sok szép maléves makettet látunk majd.

Kislőcsös
Figaro 138689 2006. február 22. 18:42
Válasz erre
Tudom,hogy így meg lehet oldani, csak arra gondoltam, ha sikerül alkatrészhez
jutni úgy egyszerűbb lesz.
De, köszi az ötletet.
Kalóz 138688 2006. február 22. 18:01
Válasz erre
Figaro!
Ha nem sikerül törzsdarabhoz jutni, akkor ki lehet egészíteni házilag is. Én ilyen esetekben vastagabb sztirollapokból kivágok a törzs méreténél nagyobb gyűrűket, és összeragasztom a szükséges vastagságig. A két végére olyan méretűt ragasztok, ami a meglévő törzs belső átmérőjének felel meg. A pozicíonáláshoz ajánlatos az elemek közepét kifúrni, amin egy tüskét átdugva biztosítható a központosság. A ragasztás után a közepét ki lehet fúrni, reszelni, hogy ne legyen olyan vastag ill. nehéz.
A külsejét a törzsbe beragasztás után lehet lemunkálni.
Az ablakok vagy süllyesztéssel, vagy az ablak "lyuk" elkészítése után az anyag belülről történő kikönnyítésével lehet elérni.
Ha van gyakorlatod műanyag húzásában, akkor esetleg érdemes sablont készíteni, és két félből melegen húzni, az elég közel lesz az eredetihez.
Figaro 138687 2006. február 22. 17:49
Válasz erre
Szia Kalóz!

Van egy egészen ép Aeroflot-os üvegorrú rövid 134-esem, ebből szeretnék Malév
Tu-134A-t ami radarkúpos és hoszabb a törzse. A törzs hosszabbításhoz kellene
alkatrésznek való törzsbarab (kb. 20-25mm).
Egyébként az üvegezése tényleg szörnyű, a szélvédőnek pedik köze sincs a valósághoz.
Ezeket mindenképpen át kell építeni.
MrChef 138686 2006. február 21. 21:21
Válasz erre
Én ugyan nem vagyok "repülős", de a Tu-134 láttám felcsillant a szemem! Esetleg én is tudnék másolni pár alkatrészt!
Mekett 138685 2006. február 21. 20:43
Válasz erre
Köszönöm Tibcsi! Örömmel élnék majd a lehetőséggel, sör vagy egyéb értéktárgy képezheti a cserealapot részemről ;-)
Kalóz 138684 2006. február 21. 17:35
Válasz erre
Sajnos a 134-es az egyik (a másik a 104-es), ami nem maradt meg a hazaköltözés során az NDK-s makettekből (nem tudom, miért, a többi átvészelte). Amennyire emlékszem, az ablakok tényleg katasztrófák, nem illeszkednek és dorong méretűek a keretek. Úgyhogy mindenképp ajánlatos új ablak készítése.

Figaro!
Egyáltalán nincs törzs, vagy csak összetört ill. hiányos?
Tibcsi 138683 2006. február 21. 11:30
Válasz erre
Mekett,

Szerintem mindenképpen érdemes újat faragni, mert ami van hozzá gyári plexi, az egy katasztrófa. Én is azt tervezem, hogy újat készítek, de még nem tudtam rávenni magam. Ha elkészül a saját, akkor a "gyári" a tiéd. :))
Figaro 138682 2006. február 20. 18:41
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Köszi a felajánlást, de sajnos nem tudom a másolást megoldani, ezért gondoltam
sérült, törött alkatrészekre.

Figaro
Mekett 138681 2006. február 19. 21:32
Válasz erre
Nekem csak egy szélvédőplexi kéne ugyanehhez a kézlethez szintán felújítás céljából :) Meg esetleg a futóművek. Meg tudnánk beszélni valahogy egy másolást/mintakészítést ezekről?
Nagyon hálás lennék érte.
Tibcsi 138680 2006. február 19. 20:33
Válasz erre
Figaro,

Nekem van egy komplett NDK Tu-134-esem dobozban. Ha meg tudod oldani a másolást pl. műgyantából, a törzsfeleket esetleg el tudom küldeni.

DE CSAK FEJVESZTÉS TERHE MELLETT!!!

:-))
Figaro 138679 2006. február 19. 20:22
Válasz erre
Szaisztok!

Egy később újjáépítendő 1:100 régi NDK-s Tu-134-es törzshöz keresek alkatrészt.
Ha esetleg van valakinek elfekvőben, akár törött v. sérült, alkatrésznek való
törzs, akkor légyszi' írjatok.

Köszi.

Figaro
Lacisajt 138678 2006. február 2. 12:37
Válasz erre
Kislõcsös 138677 2006. február 1. 20:23
Válasz erre
no,akkor ott találkozunk.
Szewasz
Lapi 138676 2006. február 1. 20:17
Válasz erre
Szevasz igy van Én vagyok
pár hete megcsapott ujra a kerozin szaga,és visszanéztem a repülős csapatba
1 éves a kislányom van egy kertesházunk,megvagyunk
elhagytam a repülést egy "kicsit" de azért nem szórtam ki azt ami van
sokkakkal probáltam felvenni a kapcsolatot de nem jo a szám vagy elköltözött vagy ilyenek
Rád véletlenül találtam ma du itt az infon
hogy vagytok ?
Az E-mailen ha irunk az nem annyira nyilvános.
holnap kötik be nekem a gyors netet,most az apámnál vagyok.
többnyire vidéken dolgozom,de nagyritkán a régi pincében dolgozom
én csak a szére meg a jora emléxem
most a Te régi pirosra festett Tu-114 est csinálgatom.
szombaton megyek az RBK-ra talizok valami ismeretlen emberkével
Ha gondolod ott összefuthatunk.
Kislõcsös 138675 2006. február 1. 19:37
Válasz erre
Lapi 138674 2006. február 1. 19:32
Válasz erre
Szevasz Zozy papa
én még igy ismertelek meg valamikor
Amikor a négykerekű "Joli"val jártál
Látod el is felejtettük már egymást
Szerintem nem is számit , hogy miért---Magam sem tudom
Egy cél vezérelt minket: a magyar repüléstörténet lekicsinyitése.
Nos ,segitett valamit vagy irjam meg a teljes nevemet ?
Kislõcsös 138673 2006. február 1. 17:59
Válasz erre
Szia Lapi!
Segíts egy kicsit nekem mert nem ugrik be hogy ki vagy.

Szia Lacisajt!
Árakat még nem tudok mert nincs még minden alkatrész kifaragva.
Most arra voltam kíváncsi van-e rá érdeklödő,hogy érdemes e neki fognom.
De úgy látpm van ugyhogy rákapcsolok.
Lapi 138672 2006. február 1. 17:19
Válasz erre
Szia Kislocsos .véletlenül találtam rád itt.
a fotoid árulták el ,hogy ki vagy
Született-e azota gyermeked ?...(vagy 3 éve)
Mert az enyém már 1 éves .
Régen nem láttalak.meg a Ferihegydiorámádat sem
Én a HC-ben meg a Közlekedésiben nyomulok mostanában.
részben felhagytam a makettekkel.másban utazom azota
Eredmányes munkát kivánok..csao
Lacisajt 138671 2006. január 28. 17:18
Válasz erre
Hú engem ez a busz érdekelne nagyon! mennyi, és hol lehetne megkapni?
A CRJ átépítő szett egy műgyanta alkatrésze mi?

Laci
Kalóz 138670 2006. január 25. 17:13
Válasz erre
kisnemethke 138669 2006. január 25. 14:03
Válasz erre
sziasztok
tud nekem vki segíteni makett építésben?
Fodi 138668 2006. január 24. 20:01
Válasz erre
Az Il-18 lehet, hogy érdekel. Kíváncsian várom a pontos árat.
Kislocsos 138667 2006. január 24. 19:04
Válasz erre
Szia Varjú bácsi!
Árakat majd akkor tudok ha minden alkatrészből kiöntöttem már egyet.
Még egy kis türelem,majd RBK-n tájékoztatlak a részletekről.
Kislőcsös
varjubacsi 138666 2006. január 24. 09:18
Válasz erre
Kislöcsös!
Érdekelne a dolog, légy szíves írd meg hogy mennyibe fog kerülni.Kösz.
Varjú bácsi
Kislocsos 138665 2006. január 24. 00:18
Válasz erre
doboz.png méret: 197.4 KB
doboz.png méret: 207.5 KB
neoplan.png méret: 240.2 KB
DOUGLAS_dc-1244.png méret: 141.2 KB
Nemsokára elkezdem a gyártást és kaphatóak lesznek a következö makettek:

14401 ILJUSIN IL-18V 1:144

37 darab műgyanta alkatrészből álló makett,fém futóművekkel .A matricalap a MALÉV HA-MOA,-MOE,-MOF,-MOG és a –MOI lajstromjelű gépeihez tartalmaz matricát. Korlátozott számban,100 darabos szériában kerül kiadásra.

14402 BOMBARDIER CRJ-200 1:144

Átépítő készlet a Revell 04207 számú Challenger CL-604-es készletéhez készült.A doboz
1 darab műgyanta alkatrészt tartalmaz.A mat-rica lapon a MALÉV EXPRESS összes gépé-hez találunk jelzéseket. Korlátozott szám-ban,50 darabos szériában kerül kiadásra.

14403 NEOPLAN 9022 1:144

3 darab műgyanta alkatrészből álló makett. A busz víztiszta műgyantából készült. A matricalap a MALÉV buszaihoz tartalmaz jelzéseket és tartalmaz még maszkoló sablont az ablakok kitakarásához.

14404 DOUGLAS DC-12/44 1:144

A makett 10 darab műgyanta alkatrészből áll. A vontató víztiszta műgyantából készült. A matricalap a MALÉV,KLM,BRITISH AIRWAYS és FINNAIR változatokhoz tartalmaz jelzéseket és maszkoló sablont az ablakok kitakarásához.
Mekett 138664 2006. január 17. 21:00
Válasz erre
Újra lehet szuperszonikus utasszállítás

Öt évvel a Concorde katasztrófája után több cég is készül a hangsebességnél gyorsabb utasszállító repülőgépek újjáélesztésére. Az egyik modellje már repül.
www.nol.hu/cikk/389116/
Fodi 138663 2006. január 13. 22:22
Válasz erre
Kalóz!

Én sztirollból csináltam, de tényleg jobb lenne valami keményebb, merevebb anyag. Lehet, hogy keresek valamit, de semmi kedvem újra nekiállni kicsiszolni... :)

Kislocsos!

Kösz a felajánlást, majd írok!
Kaloz 138662 2006. január 13. 21:48
Válasz erre
Fodi!
Polimetakrilát lemez? Azaz plexi. Én abból szoktam ilyesmiket csiszolgatni.
Kislocsos 138661 2006. január 13. 21:42
Válasz erre
Fodi!
Szerintem tudok neked segíteni.Én nem rég kezdtem a mügyanta öntögetést,és nem is bonyolult.Ha gondolod megmutatom hogy kell csinálni és meglátod neked is fog menni.
kb. 10.000,-ből meg lehet venni mindent hozzá.
Ha érdekel írj egy mailt
Kislőcsős
Fodi 138660 2006. január 13. 21:02
Válasz erre
Bakker, nem kis meló lehetett... :) Gratula hozzá!
Én annak idején egy DG-500-as vitorlának álltam neki, a törzs készen is van, viszont a szárny a vékony szárnyvégeknél pár nap alatt állandóan eltorzul, elhajlik. Hónapok alatt sem sikerült megoldást találni rá. Egy megoldás persze lenne, gyanta másolatot csinálni a szárnyról, de ehhez nem értek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.