/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Sennás 603265 2016. február 14. 21:58
Válasz erre
Az az érdekes az Angol wiki azt írja "érdekes a második gép is a 21142 lajstromot kapta". Ebben mi lehet a csavar?
Fóka 603261 2016. február 14. 21:38
Válasz erre
Ezen a filmen 3:50 körül kezdődik annak a rosszul sikerült próbának a felvétele, amikor a helikopter lengeni kezdett, és 2 méter magasról visszahuppant a földre. A futók jól meg is roggyantak. Ez a prototípus volt, és a felvételeken (a későbbieket is beleértve) nem látszik rajta lajstromjel.
Fóka 603259 2016. február 14. 21:28
Válasz erre
Ó, daliás idők - akkor még íróasztalok hosszú soránál születtek a légijárművek tervei, és sehol egy számítógép...
(az előző cikk végén szereplő második filmfelvétel első kockáin)
Fóka 603256 2016. február 14. 21:20
Válasz erre
Az első példány lajstromjelére még nem bukkantam rá, találtam viszont 1 orosz cikket a típusról rengeteg érdekes képpel (ez is 2 példányról tesz csak említést). Az elején pár kép a korábbi elképzeléseket mutatja, a végén pedig egy igazi sci-fi ötlet, a "Hotelicopter", nekem nagyon tetszik :-)

masterok.livejournal.com/447335.html
Sennás 603253 2016. február 14. 20:59
Válasz erre
A CCCP-21142 amit képeken látni akkor ez a proto2 gép? Mi volt az elsőnek a száma?
Fóka 603251 2016. február 14. 20:55
Válasz erre
Lám, közben én is rátaláltam a másodikra - sőt, egy harmadikra is :-)

F.
Fóka 603250 2016. február 14. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az elismerő szavakat!

Először is 1 helyesbítés: rosszul írtam, nem egy, hanem két példányban épült meg a Mi-12, sőt, egyes források egy harmadikat is említenek (forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Mi%E2%80%9312). A másodikkal röpködtek mindenféle bemutatókra világszerte. Ami a sci-fi könyveket illeti, még a mamám kezdte gyűjteni őket az ötvenes (!) években, és az érdeklődés bennem is gyökeret vert. Nagy büszkeségem a Galaktika első szériája (60 kiadás a hetvenes évekből), ma is élvezettel lapozgatom őket. Éppúgy, mint az "Élhetetlen feltalálók..." két kötetét :-)

Fóka
zoli1989 603248 2016. február 14. 20:46
Válasz erre
_IGP8885
_IGP8885
DSCF1019
DSCF1019

Szia Fóka!

A V-12-ről sokáig én is úgy tudtam, hogy egy példányban készült. De bizony kettő is elkészült belőle. Az egyik Moninoban, a másik pedig a gyártó telephelyén található.
Rumcájsz_52 603247 2016. február 14. 20:40
Válasz erre
Szia Fóka
Nekem meg a csodálatos (nagyságú) Mi-12 mellett a polcon sorakozó jóféle sci-fi könyveken akadt meg a szemem, úgy látszik, a repülős-lelkű emberektől nem esik messze ez a téma sem. Őszintén gratula a makettekhez meg a jó könyveidhez is!
Üdv R.
Sennás 603246 2016. február 14. 20:33
Válasz erre
Szeva. A scud-ot nem szó szerint értettem de jól mutatná a méretét egy verda mellete. Találtam képet ezzel jártak az NDKban? Ott repült a gömb TV torony mellet,meg csomó wartburg között pihent.
Fóka 603243 2016. február 14. 20:08
Válasz erre
Mi-12_1

Mi-12_1
Mi-12_1
Mi-12_2

Mi-12_2
Mi-12_2

Sziasztok!

Köszönöm a támogató hozzászólásokat! Ma sem tétlenkedtem, két újabb szín került rá, már csak a világoskék hiányzik és jöhetnek a futóművek ágas-bogas elemei.

Íme a válaszok pár kérdésre:

- A gyorsaság inkább hátrány, mint erény. Abból ered, hogy képtelen vagyok nyugton ülni, ha összeállítandó makett van a lakásomban. A non-stop műszakok viszont megleherősen fárasztóak. Utólag pedig nem ritkán sokat kell még javítgatnom egy-egy elnézett íven vagy állásszögön.

- A Mi-12 egyetlen példányban készült, sorozatgyártását a költségekre hivatkozva sohasem kezdték el. Más festésmintája sem volt, de ezt is eléggé macerás előállítani.

- Minden makettemet zárt ajtókkal szoktam elkészíteni, igy olyan kellemesen kompaktak. A SCUD amúgy is kívül esik az érdeklődési körömön, javíthatatlan - bár katonaviselt - civil vagyok.

- A helye egy újabb polc lesz a "Cargo bázison", az Ikea notebook-tartó asztalkája éppen odaillik. A képeken már a végleges helyén látható.

- Immár három évtizedes frigyünk hajnalán egyszer azt találtam mondani hitvesemnek: "te makett" - és tetszett neki. Már akkor is tudta, hogy ez kedveskedés volt, nem gorombaság :-)

Fóka
vackor 603173 2016. február 14. 09:36
Válasz erre
Szia Fóka !

...és az Asszonykának is mondod, hogy olyan vagy, mint egy rég vágyott, gyönyörű makett ?...

Ezt hol fogod elhelyezni ?
Sennás 603168 2016. február 14. 09:04
Válasz erre
Szia Fóka! Brutáll a madarad!Jól látom bezártad a hátúlját? Nem tolsz bele egy SCUD-ot? Csak ezzel az 1 festéssel létezett? Nem túl fantáziadús.Jó építést!
Gabusch 603154 2016. február 13. 22:41
Válasz erre
Valentin nap van, vagy mi a rosseb. :D
Nem tudom amúgy, nincs Bálint a családban.
TAMÁS78 603151 2016. február 13. 22:38
Válasz erre
Vagy felfedezni egyet... :)

Te nem sz@rral gurigázol, feleannyi idő alatt szinte megépítesz egy kissé bonyolult short-run makettet, mint amennyi alatt én összecsiszolok két alkatrészt.
Fóka 603149 2016. február 13. 22:19
Válasz erre
Mi-12_1

Mi-12_1
Mi-12_1
Mi-12_2

Mi-12_2
Mi-12_2

Sziasztok!

Reggeli és esti helyzetjelentés a képeken. A "short run" makettek szokásos nehézségei ellenére nagyon élvezem. Bensőséges, szinte transzcendens élményt jelent a hosszas bíbelődés vele, a lágy asszonyi test felfedezésének misztériumához hasonlatos. (mostanában ilyesmik jutnak az eszembe, talán pihennem kellene...)

Fóka
PETI 602903 2016. február 10. 15:13
Válasz erre
Szia Fóka!
Hát ez nagyon jól hangzik! Bár én is építhetném az enyémet... de megint a játszótéren vagyok, majd kicsit később a szellemvasútra szállok (az meg a tömegközlekedés).
Igen, néha valóban be kell vetni az ipar vívmányait. Néhány korai makettjüknél betonkeverőben szoktam keverni a tömítő anyagot! :)
Na, ez szép project lesz, majd tegyél fel képeket az építésről!
Üdv
KP
Tibcsi 602900 2016. február 10. 14:30
Válasz erre
Lám-lám, néha érdemes elővenni az ágyút a verébre... :)
Fóka 602888 2016. február 10. 11:24
Válasz erre
Sziasztok!

Egy érdekesség - hogy mik meg nem történnek az emberfiával az A-model makettjeinek építése közben... A műgyantával laminált üvegszövetből készült törzseken az ablakok kifúrása a kis műszerészfúrómmal mindig szörnyen macerás munka volt, és rendszerint rá is ment 1-2 marófej. Tegnap este gondoltam egyet, és a nagy, téglaportól patinás kézi fúrógépembe egy 4-es csigafúrót fogván nekiestem a darabnak. És lám, 5 perc alatt végeztem a rendszerint kétnapos munkával, mégpedig csodás eredménnyel! Kicsit fura érzés volt, hiszen ezzel a készülékkel szoktam a falat is fúrni - bár az ütvefúró üzemmódot most mellőztem :-) A végén már csak a lukakba belógó szövetszál-maradékokat kellett eldolgozni a műszerészfúró kis marófejével.

Fóka
PETI 602664 2016. február 7. 22:14
Válasz erre
Fóka, gratulálok! Nálam is itt pihen a kicsike... :) nem rossz cserét csináltál, elég meglepő volt számomra, hogy ezt (is) kaptad érte, de hát, van ilyen. Csak mert ilyet véletlenül nem vesz valaki, utána meg nem szívesen válik meg tőle.
Mindegy, lényeg, hogy egy újabb gyönyörűség landolt nálad!
Üdv
Fóka 602663 2016. február 7. 22:01
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm, pulzus rendben :-) Még nem tudtam nekiállni, de készülök a nagy kalandra. Találtam egy oldalt, ahol 1 angol kolléga örökítette meg a Mi-12 összeállítását - már előre bizsergek:

www.flankers-site.co.uk/modl_v-12.html
Fóka
kittihawk 602597 2016. február 7. 11:17
Válasz erre
Hú ez tényleg nem semmi! Mennyit vert a pulzusod doboznyitáskor?
sanyi 602578 2016. február 7. 08:27
Válasz erre
Gratula, impozáns makett, elfogadnám - aztán hozzáépítenék a tömbhöz egy új szobát, vagy lépcsőházat foglalnám el...:) Ez sokkal szebb és látványosabb, mint Ford!:)
Fóka 602566 2016. február 6. 22:46
Válasz erre
Mi-12_1

Mi-12_1
Mi-12_1
Mi-12_2

Mi-12_2
Mi-12_2
Mi-12_3

Mi-12_4
Mi-12_3
Mi-12_4

Mi-12_4
Mi-12_4

Tádááám!

Sziasztok!

Ismét új szerzeményt ünneplek. Egy bartel ügylet keretében megváltam a fém Trimotortól, és egyebek mellett a képeken látható készletet kaptam érte. Makettező pályafutásom legbonyolultabb darabja, nem kevesebb, mint 38 öntőkeretet tartalmaz a doboz a két fődarab és a belső borítás mellett. A kész makett is hatalmas lesz, a fesztávja a rotorokkal együtt majd' 1 méteres. Az idei évre ezennel megvan az elfoglaltságom. (Lehet, hogy ez lesz a vége, de tényleg...)

Fóka
Tjoe 602249 2016. február 4. 12:11
Válasz erre
Vennék Minicraft Boeing 737-est.
Muzzy 601564 2016. január 28. 11:24
Válasz erre
Nem mondtam azt, hogy a Ruszláncsik az A400M-assal egy kategória, igaz, elkövettem azt a hibát, hogy számot nem írtam utána. Akkor az A400M-asnak az AN-70-es a versenytársa, így jobb már?
Muzzy
Sennás 601542 2016. január 27. 20:50
Válasz erre
De csak én ennyit nem tudok lefordítani.Google a barátunk:)
Gabusch 601540 2016. január 27. 20:43
Válasz erre
Nem-e lehetne-e magyarul ugyaneztet? :)
vackor 601537 2016. január 27. 20:30
Válasz erre
Sennás 601536 2016. január 27. 20:28
Válasz erre
BBloNt6.img
BBloNt6.img

Utazók, akik rendszeresen repülnek az USA-ból Európába és vissza kell örülni, hogy hallja, hogy az Airbus lehet a fejlődő vadonatúj szupergyors jet tenné a útjára Londonból New York-ban csak egy óra.

Ez sokkal gyorsabb, mint a Concorde jet, hogy szükség három és fél órát utazni ugyanolyan távolságra. Eközben a rendszeres kereskedelmi járatot kell hét-nyolc óra az út.

NE HAGYD: Windows 10 kémkedett bármit is tesz, - itt van, hogy kilépjen

Az új Airbus repülőgép, leírt egy nemrég felfedezett szabadalmi bejelentés, elérné csúcssebessége eléri a Mach 4.5, vagy négy és félszerese a hangsebesség. Ehhez képest a Concorde elérte a maximális sebesség Mach 2 fénykorát.

Ugyanez jet lenne szüksége, csak három órát utazni Párizsból San Francisco vagy Tokiótól Los Angeles, Business Insider megjegyzi.

A szabadalmi bejelentés szerint a repülőgép fog használni a különböző motorok, amelyek különböző célokat szolgálnak, és a hatalom által nyújtandó különböző formái hidrogén tárolt fedélzetén.

Két gázturbinás a törzs és egy rakéta motor a hátsó fognak használni a felszállás. Az Airbus emelné a kifutópályáról függőlegesen, mint a Space Shuttle, és a sugárhajtású lenne leállt, és visszahúzódik a hasa a gép jobb, mielőtt elérte a hangsebességet
Sennás 601535 2016. január 27. 20:24
Válasz erre
BBoJiCp.img
BBoJiCp.img
BBoJkPN.img
BBoJkPN.img

Úgy tűnik, hogy egy új hiperszonikus jet bejelentette kéthetente ígéretes az álomszerű kilátás a hosszú távú nemzetközi utazási vevő puszta percet is igénybe vehet, de a Antipode tervezői Charles Bombardier a leginkább nyáladzó még.

Powered by hajtóanyagú a felszállásra, a Antipode akar mászni, hogy 40.000 láb Mach 5 Innen a szárnyait is távolítsuk el, és repülni magukat vissza a bázisra - ez önmagában is megragadó - aztán a pilóta kirúgja azt sebességbe hevítésével a szuperszonikus motorok megütni Mach 24 - vagy sebesség 12.427 mérföld óránként.

A Antipode célja egy magánrepülőt és képes lenne befogadni akár 10 (rendkívül gazdag) emberek utazni szerte a világon a megdöbbentő sebességgel, hogy akkor alig adnak utasok elég ideje, hogy a gin-tonikot. Azt állította, a repülési időket tartalmaznak New Yorkból Londonba, 11 perc, New York Shanghai 24 perc alatt, és New York Sydney 32 perc alatt.

A tervezés következik Bombardier előző hiperszonikus jet fogalom, az Skreemr, amelyek meghatározzák az utasok nyelvek csóválja a jövőkép catapulting utasok Mach 10 a mágneses railgun-stílusú rendszert vetette a repülőgép az égen, majd a folyékony oxigént rakétákat, hogy elérje nagy sebességgel.
p-51 601516 2016. január 27. 17:55
Válasz erre
Az AN-124-nek nem kategóriatársa az A400. Egy kategóriában csak a C-5 van vele. nyilván polgári életben azt is veri, mert azt nem lehet bérelni.(100-120-150 t teher kb)
Az A400M inkább a valamikori C-141 és az Il-76 család kategóriája. (40t teher kb.)
Gabusch 601512 2016. január 27. 17:07
Válasz erre
Pedig eléggé valószínű, hogy a Szent Piac tett be a nagyrészüknek. Úgyhogy akkor mégis érdekel, ha hiányoznak. :)

Abba gondolj bele, hogy valamiből fenn kell tartani a termelést. Állami vállalat (CCCP) esetében ha veszteséges is, van miből fizetni (legfeljebb kevesebbet zabál a muzsik, öt helyett tizenöt évet vár Pobjedára), piaci (avagy mondhatni normális) viszonyok között ez nagyon nem így működik.
Fóka 601511 2016. január 27. 17:03
Válasz erre
Fóka 601510 2016. január 27. 16:58
Válasz erre
Gyerekkoromban a következő repülőgépgyártók repülőgépeit láttam rendszeresen Ferihegyen:

- Iljusin
- Tupoljev
- Antonov
- Jakovlev
- Aerospatiale
- De Havilland
- Hawker Siddeley
- BAC
- Boeing
- McDonnel Douglas
- Convair

Most:

- Boeing
- Airbus

Fűcsomó legyek, ha ez valakinek is jó. A Szent Piac pedig nem érdekel.

Fóka
Gabusch 601509 2016. január 27. 16:48
Válasz erre
Ez mind lehet, de el is lehet adni olyan mennyiségben, hogy megérje a gyártást?
Muzzy 601505 2016. január 27. 16:10
Válasz erre
Ja így kell a konkurenciától megvállni, mint annó a hazai Tungsram izzóktól...
Az Antonov gépek paraméterek alapján jobbak nmint a "nyugati gépel, de azon nincs a nyugatiaknak nyereségük...
Ne felejtsük el, hatalmas üzlet az AN-124-es Ruszláncsikok üzemeltetése, és az Airbus M400-ast veri az Antonov kategóriájában.
Muzzy
Gabusch 601499 2016. január 27. 15:21
Válasz erre
Biztos, hogy "nyugat majmolás" van a háttérben és nem a gazdasági racionalitások egy globális világpiacon?
PETI 601498 2016. január 27. 15:17
Válasz erre
Nee! Ez csodálatos! :( Az ukránok nagyon nagyon hibáztak ezzel a nyugat majmolással.
Fóka 601497 2016. január 27. 15:12
Válasz erre
Íme egy orosz link, amiben az átpasszolásról is szó van, de a címe ennek is az, hogy "Az ukrán kormány likvidálta az Antonov repülőgépgyártó konszernt":

news-front.info/2016/01/26/pravitelstvo-ukrainy-likvidirovalo-aviastroitelnyj-koncern-antonov/
Fóka 601496 2016. január 27. 15:07
Válasz erre
Pontosítás: az angol link szerint átjátsszák valami katonai cégnek: Ukroboronprom Concern.
Fóka 601495 2016. január 27. 15:04
Válasz erre
Ehhez már szavam sincs :-(((

Az USA uszályába került Ukrajnai vezetés bezárja az Antonov gyárat!
Egy újabb patinás gyár válik a globális kapitalizmus áldozatává :-(((

news-front.info/2016/01/27/unichtozhenie-aviakoncerna-antonov-chisto-amerikanskij-zakaz-aleksandr-rodzhers/
uatoday.tv/news/ukraine-s-antonov-aviation-group-liquidated-578864.html
Fóka 601493 2016. január 27. 14:58
Válasz erre
Szia!

Én szürke alapozóval fújnám át, és rá a fényes fehéret. Esetleg más fajta festéket használnék, mint először: ha az enamel volt, akkor akrillal vagy fordítva.

Nekem 1x már bevált ez a vegyes technika, de előtte próbadarabon azért kipróbálnám, nem okoz-e gondot.

Fóka
Gerasimenko 601489 2016. január 27. 14:18
Válasz erre
Dreamliner
Dreamliner
dreamliner 02
dreamliner 02

Sziasztok! A segítségeteket kérném! Összeragasztottam a két törzsfelet előtte a belsejét szürkével fújtam. Aztán tömítettem (Tamiya white putty) összecsiszoltam, fehérrel alapoztam ( Tamiya fine surface primer L) majd fényes fehérrel két réteget már feltettem ,de az illesztésnél a szürke még mindig átüt! Még egy és még egy fehér réteg? Vagy mit tanácsoltok? Fújjak rá egy világos szürke alapot és erre a fehéret?
PETI 601471 2016. január 27. 09:58
Válasz erre
Szia Fóka!
Nagyon tuti! Jó is az a photoshop! :)
Üdv KP
Fóka 601468 2016. január 27. 09:10
Válasz erre
Sziasztok!

További árengedményt hirdettem meg a Trimotorra, ld. Cserebere rovat!

A gyárból megrendelve kb. 130,000 Ft-ba kerül, én 99,000-ért szereztem, és további 25%-ot engednék belőle, 75,000-ért, tehát féláron elvihető. Átvétel a mérete miatt személyesen, Bp-en és környékén.

losonczi.attila.foka kukac mail.ru
Fóka 601392 2016. január 26. 12:42
Válasz erre
An-12_1

An-12_1
An-12_1
An-12_2

An-12_1
An-12_2
Caravelle_1

Caravelle_1
Caravelle_1
Caravelle_2

Caravelle_2
Caravelle_2
Tu-104_1

Tu-104_1
Tu-104_1
Tu-104_2

Tu-104_2
Tu-104_2
Il-18_1

Il-18_1
Il-18_1
Il-18_2

Il-18_2
Il-18_2
Il-18_3

Il-18_3
Il-18_3

Sziasztok!

Nagy és élvezetes projekt végére értem: a teljes 1:100-as Plasticart sorozatot végigfotóztam (doboz, doboznyitás, alkatrészek), az összeszerelési útmutatókat és a matricákat pedig beszkenneltem és javítottam. Az utóbbi volt a legnagyobb kihívás, mert némelyik matrica már teljesen elsárgult, elbíbelődtem velük egy darabig. 600 DPI felbontású .bmp filéket csináltam, ez már kellően pontos felbontás. A képek 3 ilyen volt - ilyen lett matricát mutatnak, valamint kedvencem, az Il-18-as három képét.
Tjoe 601386 2016. január 26. 11:07
Válasz erre
migi 601335 2016. január 25. 20:47
Válasz erre
Nekem a fölös ragasztó eltávolitásához bevált a denaturált szesz .
Tjoe 601334 2016. január 25. 20:40
Válasz erre
Nincs valakinek eladó Airfix B737 classic-ja?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.