/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Benedek 601014 2016. január 23. 16:25
Válasz erre
Szia Cébés!
Az IL-62-es nálam van...én is üzleteltem Edyt felhasználóval,sőt An-124-est is sikerült tőle vennem.
Chrisi 601007 2016. január 23. 14:44
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Sziasztok,

Az érdeklődésre való tekintettel írnék pár szót a fóliás technikáról. Magáról az eljárásról először itt a makettinfón olvastam Fonák Tamás egyik munkája kapcsán és elhatároztam, hogy ezt a technikát ki kell próbálnom és alkalmaznom kell az utasgépeken is. Az első próbálkozás alkalmával alufóliával próbálkoztam amit füstfólia ragasztóval rögzítettem a maketten, de az eredmény kiábrándító volt. Ezt követően kaptam MIGI kollégától postán az általa használt 40 µm vastagságú alumínium ragasztószalagból és ezt alkalmaztam a már egy éve az asztalomon porosodó Revell 747-100 törzsének alsó részén. Sajnos ugyanezt a vastagságú alumínium szalagot nem tudtam beszerezni, így végül a TESA 90 µm vastagságú alumínium ragasztószalagnál maradtam amivel szintén jól lehet dolgozni, a 747SP törzsének alsó felét már ezzel burkoltam be.

Eleinte az alumínium szalag felragasztását követően próbálkoztam csiszolgatással és polírozással, de végül rájöttem, hogy egy műanyag lappal egész szépen rá lehet simítani a fóliát a makettre, így a csiszolásra nincs is szükség. A felragasztás után éles szikével körbevágom a fóliát a panelvonalak mentén, amik szépen megvezetik a szikét és így egy egész élethű alumínium felületet kapok.

Amit érdemes megtenni az alumínium fólia felragasztása előtt, az a fóliázni nem kívánt terület lemaszkolása, mert a fólia hátoldalán található ragasztó elég erős és annak eltávolítása a műanyag felületről elég nehézkes.

A saját építésű Tu-70 esetében is próbáltam alkalmazni a fóliázást, de itt csak néhány panel esetében és sajnos nem vált be úgy, ahogy azt elterveztem, túl éles a kontraszt a festett és a fóliázott panelek között, ezért itt még ki kell találnom valamit, így ez a projekt jelenleg parkolópályán van.

Tettem fel pár közeli képet, de a fényképezés műfaja sajnos nem az én világom, így a fényképek minősége miatt elnézést kérek.

Ami érdekes, hogy öcsém múlt héten megjegyezte, hogy milyen jól sikerült lefestenem a 747-es törzsének alsó felét, így ez alapján kijelenthetem, hogy az eredmény kielégítő.

Üdv,
Chrisi
Fóka 601003 2016. január 23. 14:13
Válasz erre
Szia Gábor!

Hát igen, szép kollekciót árultak. Én kissé elsiettem a vásárlást, nem számoltam azzal, hogy ez a kategória nem illik a gyűjteményembe. Ezért szeretném továbbadni.

Fóka
Cébés 600980 2016. január 23. 10:43
Válasz erre
Szia Fóka!

Én is szemeztem vele,de látom te le is csaptál rá.
Én egy 1/144 C-5 Galaxyval lettem gazdagabb Editnek köszönhetően.
Volt még egy Interflug Il-62-es gépe amit sajnálatos módon elvittek az orrom elől.

üdv
Gábor
Fóka 600951 2016. január 23. 01:14
Válasz erre
Sziasztok!

Összetett és komplikált okok miatt máris megválnék a Trimotortól. Túl nagy, kilóg a sorból, egy üvegasztalt már összetörtem miatta (a lépcsőn lefelé cipelve az asztalt elbotlottam, az asztal szerencsésen földet ért, de azt már nem bírta ki, hogy én is ráhuppantam), csak a tetőtérben tudtam elhelyezni, az meg méltatlan megoldás. Szóval hátha valakinél jobb helye lenne. A gyárból megrendelve kb. 130,000 Ft-ba kerül, én 99,000-ért szereztem, és további 10%-ot engednék belőle, 90,000-ért tehát elvihető. Átvétel a mérete miatt személyesen, Bp-en és környékén.

losonczi.attila.foka kukac mail.ru
lacipapa 600852 2016. január 22. 09:28
Válasz erre
Szervusz!
Nagyon tetszik,tennél fel még képeket,ahol jobban látszik az alu.?
Laci
Tjoe 600850 2016. január 22. 09:13
Válasz erre
Erről a fóliás technikáról én is szívesen hallanák/olvasnák.
Fóka 600822 2016. január 21. 22:33
Válasz erre
Szia Chrisi!

Nagyon ígéretesen alakulnak! A fólia is jól néz ki. A Tu-70-esnél is beveted?

Derűs napot,
Fóka
migi 600759 2016. január 20. 23:06
Válasz erre
Szia
Nagyon szivesen , örülök hogy tudtad használni és bevált .
Chrisi 600758 2016. január 20. 23:03
Válasz erre
IMG_20160120_230212
IMG_20160120_230212
IMG_20160120_230114
IMG_20160120_230114

Szia Fóka,

Kicsit megkésve, de mellékelek pár képet a a 747SP aktuális készültségi áplapitáról. Mögötte az SP alapját képező Revell 747-100 hasonló készültségi szinten. Már csak be kell őket fejezni.

A törzs alsó része alumínium fólia, amit első ízben próbáltam ki. A segítségért köszönet Migi kollégának!

Üdv,
Chrisi
Fóka 600714 2016. január 20. 11:38
Válasz erre
Szia Vackor!

A bumeráng 1:1-es, a Trimotor a számításaim szerint 1:22-re jön ki. Jó közelítéssel odatehetők mellé az 1:24-es teherautóim. A fémlemezek - hát igen, ezt műanyagból szinte lehetetlen imitálni.

Fóka
vackor 600712 2016. január 20. 11:26
Válasz erre
Szia Fóka !

Csak nem a bumeránggal akarsz helyet csinálni az újabb szépségeknek ? Mi a méretaránya ? Ami még káprázatos, a fémlemezek felületi kidolgozása. (Egyébként az ötéves terveket illik túlteljesíteni !)
Tibcsi 600705 2016. január 20. 10:15
Válasz erre
Eeez igen! Gyönyörű madár! :)
Fóka 600672 2016. január 19. 19:41
Válasz erre
Szia!

Az Authentic Models nevű cég terméke a makett, íme a honlapjuk:
authenticmodels.com/ ...ez pedig a repülőgép-katalógusuk második oldala, itt van a trimotor:
authenticmodels.com/collection2/product-category/flight/airplane-models/page/2/

Szép, míves dolgokat készítenek, de úgy tűnik, sorozatgyártásban. És bizony az én példányom alján is ott egy kis matrica, hogy "Authentic Models China"... De ettől még (vagy éppen emiatt) nagyon precíz, még nem találtam rajta hiányosságot, pedig már órák óta nézegetem :-)

Fóka
lacipapa 600670 2016. január 19. 19:31
Válasz erre
Ez,egy gyönyörű darab!Akár repülhetne is a méreténél fogva.Gratulálok!Lehet tudni,hogy hol és ki építette?
Fóka 600663 2016. január 19. 18:50
Válasz erre
Trimotor_1

Trimotor_1
Trimotor_1
Trimotor_2

Trimotor_2
Trimotor_2
Trimotor_3

Trimotor_3
Trimotor_3
Trimotor_4

Trimotor_4
Trimotor_4
Trimotor_5

Trimotor_5
Trimotor_5
Trimotor_6

Trimotor_6
Trimotor_6
Trimotor_7

Trimotor_7
Trimotor_7
Trimotor_8

Trimotor_8
Trimotor_8

Sziasztok!

Megint valami egészen csodálatosat szereztem: a patinás holland-amerikai Authentic Models Ford Trimotorját. Óriási darab, a szárny fesztávja több, mint 1 méter (102 cm)! Gyönyörűen kidolgozták, a vezérsíkok mozgathatók, és velük együtt mozognak a vezérlőhuzalok és a kis konzolok is, amikre a huzalok vannak bekötve az orr-résznél. A makett mindenben az eredetit követi: fából készült vázra építették rá a fém hullámlemez paneleket. A motorok klapnijait és kipufogóit részleteiben kidolgozták, és még a műszaki rekeszek fedőlemezeit is külön applikálták rá. A pilótafülke és utastér is pompásan kidolgozott. Méretét a képek talán érzékeltetik.

Ezzel nagyívű makettező pályafutásom is szünetelni fog egy darabig, mert a hobbi-költségvetésem erre az ötéves tervre szánt összege ment rá a beszerzésre...

Fóka
Fóka 600662 2016. január 19. 18:33
Válasz erre
Mercure

Mercure
Mercure

Szia!

A folyékony maszkolót nem ajánlom, az belefolyik az esetleges résekbe a keret és az ablak között, még ha egészen apró is a rés. Onnan később nehéz kipiszkálni és a festés is sérülhet (jártam már így). Nekem a gyurmaragasztó vált be. Parányi golyókat gyúrok, ráteszem az ablakra és fogpiszkálóval igazítom pontosan formára. úgy csinálom, hogy az igazítás után 1-1,5 mm-rel emelkedjen ki a felszínből. Ha kész a festés, szemöldkcsipesszel csippantom össze és szedem le, más csipesz nem fogja meg igazán. A módszer előnye, hogy viszonylag gyors (legutóbb 1 Plasticart Mercure-t csináltam így, van vagy 50-60 ablaka), és nem hagy éles peremet a maszkolás széle. Ha véletlenül mégis festékes lesz az ablak, száradás után fogpiszkáló hegyével könnyedén lekaparható a felesleg.

Fóka
lacipapa 600622 2016. január 19. 09:50
Válasz erre
...akkor,ami nem kör alakú,én úgy csinálom,hogy a szalaggal (Tamiuya) leragasztom és fogpiszkálóval bele masszírozom a szélekbe a szalagot.Ezután éles szikével körbe vágom.Az ablak vonala vezeti a pengét.Eléggé macerás,de oda figyelve meg lehet csinálni.Az ablak egy kicsit bele süllyed a helyére és egy pici perem alakul ez elég a penge vezetéséhez.Csak nagyon óvatosan.
Gerasimenko 600592 2016. január 18. 21:42
Válasz erre
Nincs lyukasztóm és nem kör alakúak az ablakok! De köszi.
lacipapa 600584 2016. január 18. 20:42
Válasz erre
Ha van Tamiya maszkoló szalagod és akkora bőr lyukasztód,mint az ablak átmérője,vágjál ki köröket és ragaszd rá.Persze,ha kör alakú az ablak.
Gerasimenko 600582 2016. január 18. 20:36
Válasz erre
Sziasztok! Folyékony maszkolóval (Microscale) ajánlatos ablaksort maszkolni?
..már bent van a plexi. vagy gyúrjak pattafixből golyócskákat? -Az utóbbi macerásabb és talán nem is olyan pontos.. Mit tanácsoltok?
slaviamarksman 600457 2016. január 17. 13:29
Válasz erre
" Óriásiak vagytok " Nagyon szép . Klm-színekben különösen tetszenek a gépek . Egerbe is ilyenkor van a zsibi . Jó szerencsét ! Vörd písz .
Ronin 600452 2016. január 17. 13:05
Válasz erre
Óriás Jumbo
Óriás Jumbo

Sziasztok!

Ezt az apróságot csíptem meg, ma reggel a szombathelyi zsibin. Az 1:100-as IL-62 a méretek szemléltetésére lett odatéve. Sajnos a bal belső hajtómű hiányzik, de majd megpróbálom lemásolni a másik oldalt.
Gerasimenko 599759 2016. január 10. 10:05
Válasz erre
Köszi, Fóka! Rengeteg ilyen képet láttam amin látszik (Zsótér) a 'lefolyás'. De azért ez tényleg inkább azokra a gépekre volt jellemző amik már egy ideje 'álltak'. Egy hófehér gép (színes dekorral) szerintem nagyon szép tud lenni! De tényleg köszi ,h ilyen részletesen írtál és vetted a fáradtságot!
Fóka 599507 2016. január 7. 09:32
Válasz erre
Szia!

Ezzel kapcsolatban még nem találkoztam "hivatalos" információval, de az a sejtésem, hogy leginkább esztétikai és takarítási okai vannak (voltak). A natúr lakkozott, vagy szürke alsó részen a kerekek által felcsapott sár és egyéb szennyeződés sokkal kevésbé látszik, mint a fehéren. Példaképp a Malév Tu-154-eseit hoznám fel: az átfestés a Zsótér-féle mintára szerintem lehangoló eredményt hozott: nem elég, hogy az orrfutó mögött egészen a törzs középső részéig alul szürkés-barnás koszcsík jelent meg pár leszállás után, de a teljes ablaksor alatt az ablakokból kiinduló szürke csíkok is láthatóvá váltak a koszos csapadék miatt, ezért sokkal gyakrabban kellett mosni őket. Ez a csíkosodás korábban is jelentkezett, de a szürke festésen nem látszott.

Ezen a képen az látszik, milyenné vált egy ilyen fehér repülőgép leselejtezés után, amikor már nem takarították:

www.airliners.net/photo/Untitled-(Malev--/Tupolev-Tu-154B-2/0665103/L/&sid=92df5982bda2ea4364553cd338251e1f

Fóka
Gerasimenko 599107 2016. január 2. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!
Az miért van ,hogy a gépek alsó részét gyakran szürkére festik? Még a fehérekét is.. Karbantartási oka lehet?
PETI 599046 2016. január 1. 15:30
Válasz erre
Sziasztok!
Utasgépekben gazdag, boldog új évet kívánok!
Üdv
KP
PETI 598795 2015. december 28. 22:27
Válasz erre
Nagyon szép lett Fóka, gratulálok! Üdv KP
Fóka 598467 2015. december 23. 13:03
Válasz erre
Szia Chrisi!

Csak nem a 747SP készült el? Ha van róla kép, érdekelne :-)

Fóka
Chrisi 598466 2015. december 23. 12:53
Válasz erre
Szia Fóka,

Ismerős az érzés. Egész este hasonló szemmel méregettem a tegnap reggel késznek nyilvánított Boeing 747-esem. Azt hittem készen van, de felfedeztem rajta egy apró festési hibát amit javítanom kell, bár rajtam kívül szerintem senki nem venné észre a problémát. Nyugtatgatom magam, hogy nem is látszik, de tudom hogy ott van, szóval ki kell javítani.

Az Antanov nagyon szép lett, gratulálok hozzá.

Kellemes Karácsonyt!

Üdv,
Chrisi
Fóka 598464 2015. december 23. 12:41
Válasz erre
An-22_a

An-22_a
An-22_a
An-22_b

An-22_b
An-22_b
An-22_c

An-22_c
An-22_c

Sziasztok!

Na, MOST készült el az An-22 végleg. Amikor a polcra helyeztem, bekövetkezett az a frusztráló állapot, ami oly gyakran előfordul nálam: hibát fedeztem fel rajta. Ilyenkor napokig ferde szemmel nézem, közelről, távolról, zseblámpával, nagyítóval, hátha tévedek, és az eredeti fotók alapján igyekszem meggyőzni magam, hogy a felfedezett hiányosság csak vélelmezett, vagy valós, de belefér a hibahatárba. Aztán pár napos vergődés után csak elhatározom, hogy kijavítom, ami egy készre jelentett makett esetében erősen kétesélyes vállalkozás... Ezúttal azt fedeztem fel, hogy a törzs oldalán végigfutó kék csík íve eltér a valóságostól. A tépelődés eredménye ma jelentkezett: hajnal óta bajlódtam a javítással: újranyomtatás, újralakkozás, tizedmilliméteres korrekciók fehér matricaalapból, megint lakkozás - de készen van, és most tényleg elégedetten dőlhetek hátra. (Hitvesemnek büszkén mutattam az eredményt, hiszen tanúja volt gigantikus erőfeszítésemnek - aszonta, hogy "Fóka, én nem látok semmi különbséget...")

Kellemes Karácsonyt mindenkinek!
Fóka
Gabusch 598283 2015. december 20. 21:34
Válasz erre
Csodálatos!

Lassan csak neki kéne állnom az IL-62M "hatvankettősítésének". Az lesz a következő, szinte biztosan. Csak fejezzem már be a két futó projektemet!
Fóka 598281 2015. december 20. 21:28
Válasz erre
Köszönöm!

Fóka
vackor 598267 2015. december 20. 17:49
Válasz erre
Csodaszép, gratulálok ! Már csak a Ruszlán és a Mrija hiányzik mellőle...
Szabi77 598255 2015. december 20. 15:17
Válasz erre
Nagyon mutatós lett az Antonovod!Én is csak gratulálni tudok,hozzá!
Bár én is itt tartanék a megépítésével.:)
Szabi77
zoli1989 598246 2015. december 20. 14:11
Válasz erre
Nagyon szép lett! Gratula a maketthez! Remekül mutat a vitrinben. :)
Fóka 598240 2015. december 20. 13:22
Válasz erre
An-22_5

An-22_5
An-22_5
An-22_6

An-22_6
An-22_6
An-22_7

An-22_7
An-22_7
An-22_8

An-22_8
An-22_8

Sziasztok!

Készen is van. A matrica kitűnő minőségűnek bizonyult: lágy, jól tapad de nem formátlanodik - igazi jutalomjáték volt ez a makett. Az utolsó képen az egykor megérdemelten világrekorder típus arányai is jól látszanak a többi 1:144-eshez képest.

Fóka
Fóka 598209 2015. december 19. 21:25
Válasz erre
An-22

An-22
An-22

Szia!

Remek makett, jó szívvel ajánlom a megépítését. Az elmúlt órákban sem tétlenkedtem: az összes kiegészítést megcsináltam (ablakok, orrkúp, tűzálló acél, légcsavarok, futók és a kisebb javítások), már csak a függőleges vezérsíkok kékje hiányzik. Az Eastern Express készleteiben nekem az egyik legrokonszenvesebb megoldás a panelvonalak kialakítása. Pontos, hajszálvékony, nem eltúlzott, de mély - festés után egészen élethű.

Fóka
Fóka 598208 2015. december 19. 21:20
Válasz erre
Szia Vackor!

Kösz az infót, fantasztikus vagy :-) Ez a téma jellegéből adódóan még csak nem is képzavar :-) Ha még hozzávesszük azt is, hogy "Réges régen, egy messzi galaxisban...", akkor teljes a megfelelőség.

Fóka
zoli1989 598203 2015. december 19. 20:31
Válasz erre
Ejj, de jó lesz ez ! :)
Ilyenektől kap kedvet az ember... :) (Nekem is itt pihen egy, már régóta. Épp a napokban mentettem le hozzá pár részletképet.)
vackor 598194 2015. december 19. 19:16
Válasz erre
Szia Fóka !

A Te megnyugtatásodra direkt rákerestem, 1977. májusában mutatták be a Csillagok háborúját, úgyhogy az Általad felállított 1979-es évkorlát tartható lesz a Sólyommal...
Fóka 598182 2015. december 19. 17:24
Válasz erre
An-22_1

An-22_1
An-22_1
An-22_2

An-22_2
An-22_2
An-22_3

An-22_3
An-22_3
An-22_4

An-22_4
An-22_4

Sziasztok!

Íme a mai nap eredménye: a szürke fújása után maszkolás előtt, maszkolás után, és a fehér fújása + a maszkolás leszedése után. Holnap következnek az apró javítások és kiegészítések: a pilótafülke ablakainak kialakítása festéssel, a függőleges vezérsíkok fújása kékre, stb. Karácsonyra készen is lesz az egész.

(Nap közben meg kellett szakítanom a munkát: a családommal filmszínházba mentünk. Láttam a Star Wars 7-et, és ismét, sokadszor felhorgadt bennem a késztetés, hogy csináljak 1 Millenium Falcont...)

Fóka
PETI 598021 2015. december 16. 20:38
Válasz erre
Na ennek örülök! :) Nekem sajnos az evés sem segített, teljesen kakukk vagyok ma, ráadásul megtetéztem kedvenc zeneszerzőm egyik cikkének elolvasásával (ezt majd magánban átküldöm), na ez végképp lerombolt mára...
Úgyhogy most ki is vonom magam a forgalomból egy időre! :)
De hogy ne csak szétoffoljam itt a topikot: a festésre váró An-22-esedről tennél majd fel ide képeket? Nagyon érdekelne.
Köszi!
Fóka 598003 2015. december 16. 18:48
Válasz erre
Pontosítás: félig teli pohár - félig üres pohár dilemma
Fóka 598002 2015. december 16. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést a délutáni bejelentkezésem kissé elégikus hangvételéért. Nem volt jó napom, de most, hogy hazaértem a játszótérről* és lakmároztam egy jót, máris jobb színben látom kis repülőgépeimet :-) Ez tipikusan a teli pohár - üres pohár dilemma: nap közben az elaggott makettek sorsa foglalkoztatott, most viszont a még szép és attraktív példányoké - pedig ugyanarról a készletről van szó...

Fóka

* - munkahely = játszótér a védikus megközelítés szerint
Fóka 597988 2015. december 16. 16:08
Válasz erre
Szia Peti!

Hát igen, az evolúció... Még az egyed létezésén belül is tetten érhető. Én pl. régebben türelmes és kitartó voltam, most meg már napok óta beteggé tesz az a gondolat, hogy a hét végén akarom lefújni az An-22 bonyolult határú fehér felületét - ahelyett hogy csak ülnék és átadnám magam kedvenc időtöltésemnek, a semmittevésnek.

Fóka
PETI 597987 2015. december 16. 15:59
Válasz erre
Szia Fóka!
Persze, bár nekem még csak 15-20 éves "hulladékaim" vannak, de a jelenség létezik.
A gyerek kérdés nekem is eszembe jutott már és szinte biztos, hogy kérdőn fognak nézni a rájuk maradt roncstelepre. De nem fáj a szívem, mert evolúció van. Csak a program rossz sajnos...
Üdv
Fóka 597985 2015. december 16. 15:41
Válasz erre
...mint ahogy a saját létezésünk is, beleértve az áporodott, ragasztó- és festékszagú műhelyben eltöltött keserves órák ezreit, amikkel a Hiábavalót és Mulandót alkotjuk meg újra és újra.
Fóka 597984 2015. december 16. 15:37
Válasz erre
...a gyerekeim pedig - ha eljön az ideje - majd tanácstalanul nézik, hogy "mennyire odavolt ezekért az öreg, pedig csak egy rakás retkes műanyag". Meg is mondtam nekik, hogy dobják majd ki őket lelkifúró nélkül, az Univerzum 14 milliárd évéhez képest létezésük úgyis teljesen elhanyagolható epizód...
Fóka 597982 2015. december 16. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!

Borús a kedvem, hadd osszam meg veletek. Nem rosszindulatból, hanem mert tanulságos. A makettek öregedéséről van szó. Tapasztaltátok már, hogy a régen (2-3 évtizede) összeállított makettek állapota képes annyira elromlani, hogy szinte már restaurálhatatlanokká válnak? A kis mütyürök (antennák, ilyen-olyan tüskék) rideggé válnak és letörnek, a festésre eltávolíthatatlanul rákövesedik a por és a zsíros kosz, az ablakok bemattulnak, a matricák repedeznek, a damilok (pl. szálantennák) maguktól elszakadnak, és minden vadul sárgul, még az átlátszó lakk is. Pár napja esténként az aktuális időszakos karbantartásokkal bíbelődöm, és nyomorult érzés látni, hogy a flottám korosabbik fele jóvátehetetlenül megindult az enyészet útján :-(

Semmi sem állandó, csak a változás maga /Herakleitosz/
Derűs napot /Fóka/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.