/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
PETI 597987 2015. december 16. 15:59
Válasz erre
Szia Fóka!
Persze, bár nekem még csak 15-20 éves "hulladékaim" vannak, de a jelenség létezik.
A gyerek kérdés nekem is eszembe jutott már és szinte biztos, hogy kérdőn fognak nézni a rájuk maradt roncstelepre. De nem fáj a szívem, mert evolúció van. Csak a program rossz sajnos...
Üdv
Fóka 597985 2015. december 16. 15:41
Válasz erre
...mint ahogy a saját létezésünk is, beleértve az áporodott, ragasztó- és festékszagú műhelyben eltöltött keserves órák ezreit, amikkel a Hiábavalót és Mulandót alkotjuk meg újra és újra.
Fóka 597984 2015. december 16. 15:37
Válasz erre
...a gyerekeim pedig - ha eljön az ideje - majd tanácstalanul nézik, hogy "mennyire odavolt ezekért az öreg, pedig csak egy rakás retkes műanyag". Meg is mondtam nekik, hogy dobják majd ki őket lelkifúró nélkül, az Univerzum 14 milliárd évéhez képest létezésük úgyis teljesen elhanyagolható epizód...
Fóka 597982 2015. december 16. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!

Borús a kedvem, hadd osszam meg veletek. Nem rosszindulatból, hanem mert tanulságos. A makettek öregedéséről van szó. Tapasztaltátok már, hogy a régen (2-3 évtizede) összeállított makettek állapota képes annyira elromlani, hogy szinte már restaurálhatatlanokká válnak? A kis mütyürök (antennák, ilyen-olyan tüskék) rideggé válnak és letörnek, a festésre eltávolíthatatlanul rákövesedik a por és a zsíros kosz, az ablakok bemattulnak, a matricák repedeznek, a damilok (pl. szálantennák) maguktól elszakadnak, és minden vadul sárgul, még az átlátszó lakk is. Pár napja esténként az aktuális időszakos karbantartásokkal bíbelődöm, és nyomorult érzés látni, hogy a flottám korosabbik fele jóvátehetetlenül megindult az enyészet útján :-(

Semmi sem állandó, csak a változás maga /Herakleitosz/
Derűs napot /Fóka/
Fóka 597895 2015. december 14. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

Gabusch, köszönöm a felajánlást. Azóta átgondoltam a dolgot, és arra jutottam, hogy inkább elajándékozom a 380-ast egy ismerősöm tizenéves fiának. A szárnyhajlítás ugyanis eléggé barbár műveletnek bizonyult, és az eredmény nem üti meg az általam még elfogadható szintet (konkrétan: elbarmoltam), de gyakorlásnak jó lesz. Ráadásul nekem profilidegen is, én csak az 1979. előtt repült típusokat gyűjtöm. Egyszóval: a kérés tárgytalan.

Derűs napot,
Fóka
Gabusch 597833 2015. december 14. 12:15
Válasz erre
Ha van valakinek, aki kölcsön tudja adni, megpróbálhatom ezeket is leönteni.
Fóka 597829 2015. december 14. 11:03
Válasz erre
Revell_A380_1-144

Revell_A380_1-144
Revell_A380_1-144

Sziasztok!

Képzeljétek, a hét végén baj történt. A Qantas A380-asom már régóta frusztrált, mert a szárnyai gyárilag a földön álló repülőgép "lógó" állapotát mintázzák, én pedig állványra raktam, így teljesen élethűtlenné vált. Szombaton nekiveselkedtem, hogy orvosoljam a problémát, és 1 fazék forrásban lévő vízben próbáltam lágyítani a szárnyakat, hogy feljebb tudjam hajlítani őket. A művelet többé-kevésbé sikerült is, de a két winglet-et sajnos elmulasztottam előtte leszedni, ezért kissé elformátlanodtak. Utólag kiegyengettem őket, de kicsit még látszik rajtuk a tortúra nyoma. Ha esetleg volna valakinek roncs makettról, vagy bármilyen módon feleslegessé vált ilyen darabja, jelentkezék rá. A "Segítség" rovatba is beleraktam a kérést.

Köszönöm,
Fóka
losonczi.attila.foka kukac mail.ru
Fóka 597826 2015. december 14. 10:35
Válasz erre
Szia!

Szépen alakul! További sok sikert kívánok a befejezéshez :-)

Fóka
Chrisi 597495 2015. december 9. 20:58
Válasz erre
DSC_0007
DSC_0007
DSC_0010
DSC_0010
DSC_0018
DSC_0018

Sziasztok,

Kicsit haladtam a Tu-70 építésével. Íme pár kép a fejleményekről.

Üdv,
Chrisi
Kislőcsös 597438 2015. december 8. 22:06
Válasz erre
12348605_1016494905067474_1793788585_n
12348605_10164949050...
12336320_1016494925067472_2055736033_n
12336320_10164949250...
12336329_1016494911734140_367429546_n
12336329_10164949117...

Helló srácok :)
Eladóvá vált egy 1:100-as NDK-s Tu-154-es,a képen látható állapotban.
Érdeklődni: kislocsos@gmail.com
Az ára egy 10.000,- forintos.
PETI 596690 2015. november 27. 21:09
Válasz erre
Ez igazán érdekes! Soha nem hallottam róla, pedig milyen szép. Köszi, hogy feltetted!
PETI 596689 2015. november 27. 21:08
Válasz erre
Jó cucc! Gratulálok! Nálam is lapul egy. Meg néhány ismerősömnél is... :)
Fóka 596687 2015. november 27. 20:46
Válasz erre
Il-74

Il-74
Il-74

Íme a kép is, az előbb nem sikerült feltölteni.
Fóka 596686 2015. november 27. 20:45
Válasz erre
A dugattyús motoros DC-8 után íme egy újabb érdekesség. Hallottatok már az Il-74-esről? Én is csak nemrég ismertem meg :-) A hatvanas évek közepén, amikor a Tupoljev tervezőiroda nekiveselkedett megtervezni a kiöregedő Tu-104-esek utódját, az Iljusin iroda sem maradt tétlen. Az Il-62 rövidített, háromhajtóműves verzióját alkották meg - sajnos csak papíron és pár makett formájában. A döntéshotók ugyanis a Tu-154 terveit ígéretesebbnek ítélték, így az Il-74 a tervezőasztalon maradt.

Érdekes makettező téma, egy ukrajnában dolgozó barátom el is kezdte építeni egy Il-62-esből. (Bár lenne nekem is lelkierőm hozzá, de még a légcsavaros DC-8 makettje is egyelőre csak az álmaimban kísért...)

Fóka
Fóka 596684 2015. november 27. 20:24
Válasz erre
An-22_1

An-22_1
An-22_1
An-22_2

An-22_2
An-22_2

Sziasztok!

Ismét csodálatos makett landolt nálam: An-22 1:144-ben.
Teljes az eufória :-)

Fóka
newman 596315 2015. november 22. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy eladó holmi:
Eastern Express 1/144 Il-96 Aeroflot (elkezdett) +Braz models futók 6000Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
newman 596168 2015. november 20. 12:19
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó holmik 1/144-ben:
Ascensio matricák:
KMV Tu-154M 1500Ft,
Ural Airlines Tu-154M 1500Ft,
Gazpromavia Tu-154M 1500Ft,
Alrosa Tu-154M,
Kolavia Tu-154M 1500Ft,
Aeroflot Nord Tu-134 1500Ft,
Kolavia Tu-134 1500Ft.

Pas decals:
UTAir Tu-154M 1000Ft
Vnukovo Airlines Tu-154M 1300Ft,
Il-86 Megadecal A4-es matricalap (Atlant Soyuz, Pulkovo, Aeroflot, Vaso Airlines Siberia) 3000Ft,

Pointerdog decal
Alrosa Tu-134B 1500Ft,
Orenair Tu-134A-3 1500Ft,

Airfix makettek:
Trident 3000Ft,
Tristar 7000Ft,

Revell:
A321 Retro Lufthansa 4500Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemaiponthu
rizibacsi@freemail.hu 595726 2015. november 12. 18:16
Válasz erre
Szia Mandras!
Nagyon köszönöm írásodat. Érthető és minden lányeges részletet érintő. Akkor először is egy LBK lesz, aztán a nehezebb. Még egyszer köszönöm, üdv Rizmajer.
Mandras 595661 2015. november 11. 16:16
Válasz erre
HA-LBE 1971 CPH

HA-LBE 1971 CPH
HA-LBE 1971 CPH

Szia Rizibácsi!

Az a szomorú helyzet, hogy nem létezik a piacon olyan makett, amelyből nagy átalakítások nélkül lehetne egy sima Tu-134-est készíteni. Egy ilyen átalakítást, amilyent Te szeretnél, talán még soha sem csinált senki, avagy nem dicsekedett ezzel. Csupán egyetlen erre vállalkozó emberről tudok, de az ő műve sem készült még el. Sajnos én még egyetlen egy élethű Tu-134-es makettet sem láttam semmilyen méretarányban.

Pedig neked teljesen igazad van abban, hogy ha egy jó Tu-134-est szeretnél, akkor egy 1:144-es (vagy egy 1:72-es) méretarányú Tu-134A/B készletet kellene átalakítani sima Tu-134-re. Ez ugyanis jóval kevesebb munkával járna, mint az 1:100-as KVZ / Plasticart / ADP készlet átalakítása, amely olyan sok sebből vérzik, hogy csak az igazán profik vállalkozhatnának rá. (Ám erre idáig még ők sem vállalkoztak.) Egy jó kiindulási alap lehetne tehát az általad már beszerzett Zvezda Tu-134A/B készlet, amely azoknak a változatoknak viszonylag jól meg is felel. (Az Eastern Express készletét nem ismerem.)

A Tu-134 típusú repülőgép elkészítése során nemcsak a Tu-134A/B törzsének a megrövidítéséről lenne szó, hanem néhány további dolgot is át kellene alakítani. A törzs lerövidítésével az ablakok száma lecsökkenne ugyan a kívánatos mértékre, és a bejárati ajtó is közelebb kerülne az orr-részhez, de ezen kívül le kellene rövidíteni a törzs farokkúpját is, mert a sima 34-eseken még nem volt VSzU fedélzeti gázturbina, továbbá rövidebb hajtóműgondolákat kellene készíteni, mert a simák hajtóművein még nem volt sugárfék.

Ha nem szeretnél mindezzel bíbelődni, akkor készíthetsz átalakítás nélkül egy üvegorrú Tu-134A gépet, de akkor csak HA-LBI vagy HA-LBK lehet a lajstromjel.

Ha mégis egy sima 34-est szeretnél készíteni a ferihegyi emlékeid miatt, akkor viszont a bejárati ajtó mögött ki kell vágni egy egyablaknyi helyet az ablakkal együtt (7,3 mm-t) és a bejárati ajtó előtt is ugyanennyit úgy, hogy a jobb oldalon a kis konyhaablak megmaradjon. Összesen 14,6 mm-rel kell így a törzset megrövidíteni (a valóságban ez 2,1 m). Ezzel eltűnik mindkét odalról egy-egy utastéri ablak, tehát 15-15 ablak helyett 14-14 lesz. A jobb oldalon továbbra is megmarad a két kisméretű ablak a szolgálati ajtón és a konyhánál, a bal oldalon pedig a bejárati ajtón lévő ablak, amely így a 15. lesz a 14 utastéri ablak előtt.

A számításaim szerint a törzs farokkúpját 3,25 mm-rel kell megrövidíteni 1:144-ben, majd áramvonalasan lekerekíteni; a hajtóműgondolákat pedig 4,85 mm-rel kell megrövidíteni, és a hátsó részüket szintén áramvonalasan átalakítani. Talán érdemesebb lenne csak a sugárféki, zsaluzott részt kivágni a gondolákból, majd tömíteni és összecsiszolni a maradék két darabot. A hajtóműtartó pilonokat ugyanennyivel kell megrövidíteni.

A törzs farokrészének az alján egy kis dudor felhelyezésével lehet jelezni a fékernyőt bekötő csomópont burkolatát, mert a Tu-134A és B gépeken az nincsen. A pilótafülke tetejére kell két homlokablak, amelyek a Tu-134A és B típusokon már nem léteztek. Az orrfutón a sárvédő csak a Tu-134A típussal együtt jelent meg, a sima 34-es gépeken a Te idődben még nem volt, le kell csiszolni. Az első négy gépen akkor még rövid volt az örvényorsó, a további három gépen már hosszú, és mindegyik gép szálantennás volt. (Igen, az örvényorsó a T-alakú vezérsíkok közepén található.)

1971 februárjáig, amíg Ferihegyen voltál, valóban sima Tu-134-esek léteztek csak, a legelső két Tu-134A 1971 júniusában érkezett meg (HA-LBI és HA-LBK).

A jelzett időszakban öt Malév Tu-134-es létezett:

HA-LBA 1968. dec. 22-től 1969. nov. 19-ig (baleset Isztambulban)
HA-LBC 1968. dec. 28-tól
HA-LBD 1969. márc. 28-tól 1971. szept. 16-ig (baleset Kijev mellett)
HA-LBE 1969. április 4-től
HA-LBF 1970. május 6-tól

Láthattál még további két Malév-festésű Tu-134-est is, de azok annak idején még kormánygépek voltak:

HA-LBG 1970. júl. 30-tól
HA-LBH 1970. aug. 5-től

A szóban forgó időszakban az üvegezett orr-rész váza és a kerek ablakok peremei kékre voltak festve az első négy gépen, a további három gépen ezek festetlen aluszínűek voltak. Mindegyik gép alsó részei, tehát a törzs alja és a szárny, valamint a hajtóműgondolák alja és a vízszintes vezérsík festetlen lemezszínűek voltak. (Ezüstre nem voltak festve soha.) Szürke festés annak idején még nem létezett, a Malév Tu-134-es gépei csak 1978-80 között lettek szürkére festve az esedékes ipari javításokon. Az orr-rész alatti radarburkolat és a törzs tetején a rádióiránytűk két hosszúkás antennaburkolatai viszont szürkék voltak.

Érdemes korabeli fényképek alapján dolgozni, egyet csatolok.
Ennyit tudtam segíteni. Bárhogyan is döntesz, jó munkát kívánok!

Üdv., András
rizibacsi@freemail.hu 595618 2015. november 10. 19:54
Válasz erre
Szia Newman!
Lehet valamit elírtam, de én egy 1970-es Tu 134-est szeretnék építeni. '69 Húsvéttól-1971. február 14. ig voltam ott kishatárőr. Szerintem nekem faragni kell. Kérdezem, az örvényorsó a "T" hátsóvezérsík közepén van? Köszönöm, Rizmajer
newman 595613 2015. november 10. 19:12
Válasz erre
Rizibácsi!
A Zvezda és Eastern Express makettek a hosszabb törzsű 134-est (A-3, B, B-3) ábrázolják, így nem kell szétvagdosni a törzset.
Itt pont fordított a helyzet: rövid törzsű, korai Tu-134 esetén kell megrövidíteni a törzset..
Üdv.:
Péter
rizibacsi@freemail.hu 595612 2015. november 10. 18:48
Válasz erre
Szia Chrisi!
Köszönöm a felvilágosítást, remélem megértem. Egy bajom van hogy ott a Plasticart átalakítása van bekottázva. Még át kell ültetnem a Zvezda- vagy az EE makettre az ott látottakat.Köszönöm, Rizmajer.
Chrisi 595586 2015. november 10. 08:42
Válasz erre
Szia,

2015. szeptember 8. dátummal erről a témáról egy elég részletes és átfogó értekezés zajlott le itt az Utasgépek fórumon. Szerintem ha azt átolvasod akkor minden kérdésedre választ kapsz.

Üdv,
Chrisi
rizibacsi@freemail.hu 595560 2015. november 9. 20:09
Válasz erre
Segítség!
Van 1 Zvezda és 1 Easter Express Tu-134-es dobozom. Kedvencem a Tu-134, mert egy- időben kerültünk a Repülőtérre.Én '69 húsvétra, volt amelyik már ott volt, volt amelyik utánam ért oda. Nézegetem a dobozokat, Hát, hogy lesz bármelyikből LBA, LBC, LBD, vagy E, F gép? A Tu134/B re olvastam, hogy 2 méterrel hosszabb.(az 14mm)Honnan vágjam ki? Ablak kiosztás? Ez lenne az első felnőtt makettem.Vagy rakjam így össze ahogy van? Kösz ha segítetek. Rizmajer József
kelair74 595509 2015. november 8. 18:57
Válasz erre
1445801531

Újra "lábakon"?
1445801531

Újra "lábakon"?
Zozó 595495 2015. november 8. 14:25
Válasz erre
Sanos nincs szerencséd. Megvolt mind a három, de már csak a RR-t és a CF-6-ost találtam meg. Ezek szerint a JT-t már eladtam valamikor...
Elnézést. Ha a másik kettőből kell esetleg valamelyik, akkor szólj!

Üdv
Zoli
Chrisi 594817 2015. október 29. 11:10
Válasz erre
Szia Zozó!

Ha megtalálod kérlek mindenképp szólj!

Előre is köszönöm!

Üdv,
Chrisi
Zozó 594781 2015. október 28. 14:57
Válasz erre
Szia!

Nekem megvolt ez a Braz készlet, szerintem még most is megvan.
Fel kell túrnom a padlást. Ha megtaláltam, szólok...

Üdv
Zoli
Kickukac 594779 2015. október 28. 13:12
Válasz erre
T.Admin!
Elrontottam a linkeket :((
Kérlek javítsátok ki őket!
Thx
Kickukac 594778 2015. október 28. 13:10
Válasz erre
Szia Chrisi!
Nem próbálod meg egyenesen a gyártótól?
http://www.brazmodels.com/boeing.html
Matricát itt nem néztél?
http://www.26decals.com/epages/62035508.sf/en_GB/?ObjectID=79984&ViewAction=FacetedSearchProducts&SearchString=747sp&=
http://www.f-dcal.fr/decals/index.php?id_category=19&controller=category&id_lang=1

Üdv
Karcsi
Chrisi 594775 2015. október 28. 11:25
Válasz erre
Szia Kickukac,

Köszönöm!

A függőleges vezérsík toldása folyamatban van, illetve a vízszintes vezérsík és a szárnyak is kisebb-nagyobb módosításra szorulnak. Ezek elvégzése még várat magára, jelenleg a legnagyobb kihívás megfelelő hajtóművek beszerzése. A Hannants oldalán találtam hajtóműveket (a matricát is onnan fogom beszerezni), de sajnos nincs készleten, így a projekt jelenleg most egy kis időre várakozó státuszba kerül.

Üdv,
Chrisi
Chrisi 594774 2015. október 28. 11:18
Válasz erre
Szia Fóka,

A PanAmániám természetesen erre a gépre is rányomja a bélyegét, terveim szerint a Clipper Lindbergh lesz belőle.

A Tu-70-et a 747 miatt kicsit félretettem, nem bírtam magammal, látni akartam a törzset az átalakítás után. Most, hogy az SP törzse elkészült és ezzel megtaláltam a lelki békém visszatérek a Tu-70 építéséhez.

Üdv,
Chrisi
Kickukac 594749 2015. október 27. 21:19
Válasz erre
Szia!
Gratulálok a vállalkozó kedvedhez.
A függőleges vezérsíkot se felejtsd el megnagyobbítani :)
Fóka 594743 2015. október 27. 20:18
Válasz erre
Szia Chrisi!

Profi munka, mint mindig!
Azt már eldöntötted, hogy milyen festése lesz?

Sok örömet az építéshez!
A Tu-70 alakulását is érdeklődéssel követném :-)

Fóka
Chrisi 594661 2015. október 25. 23:54
Válasz erre
0.
0
1.
1
2.
2
3.
3
4.
4
5.
5
6.
6

Sziasztok,

A hosszú hétvége eredménye: Fóka kollégától beszerzett Boeing 747-100 átalakítása 747SP-re. Az első lépés, a törsz átalakítása kész, de messze még a vége. Folytatása következik, amint sikerült hozzá 4 darab JT-9D hajtóművet szereznem 1:144 méretarányban. Ha bárkinél véletlenül van eladó bármilyen állapotban azt szívesen megvásárolnám.

Üdv,
Chrisi
Gerasimenko 594555 2015. október 24. 10:07
Válasz erre
Sziasztok! Nem tudjátok? Úgy volt ,hogy a Revellnek megjelenik idén Embraer ERJ 195 -e! Aztán most nagy a csend.. Van valami infó? Köszi
Fóka 594419 2015. október 21. 16:26
Válasz erre
...ahogy másoknak is, akik meg is tudták valósítani:

en.wikipedia.org/wiki/Airplane_house
Fóka 594418 2015. október 21. 16:21
Válasz erre
Szia Vackor!

Annak idején, ifjú malévesként komolyan fontolgattam, hogy hitvesemmel be kellene költöznünk az egyik, éppen akkoriban fűre tett Il-18-asba (v.ö. repülőgépben ház). A terv elbukott, de legalább volt egy szép álmom.

Fóka
vackor 594342 2015. október 19. 20:18
Válasz erre
Szia Fóka !

Biztosan emlékszel, valamikor a 90-es években volt valamilyen kísérlet egy makettmúzeum létrehozására, fent a Hármashatár hegyen. Ha jól rémlik, pár éven keresztül még kiállításokat is szerveztek oda. Mellesleg a kályhában ház analógiára egy ötlet - hátha olvas minket az illetékes - a ferihegyi repülőskanzen gépeiben nem lehetne néhány kicsinyített madárkát is elhelyezni üvegvitrinben ?
Gabusch 594339 2015. október 19. 19:29
Válasz erre
Jaaa, hát aki ügyes, az ügyes! :)
Akkor majd kijavítom a szerszámot, hátha kell még. :)
Chrisi 594270 2015. október 18. 17:53
Válasz erre
Szia Fóka,

Szépek lettek. A 727-200 különösen jól mutat!

Üdv,
Chrisi
Fóka 594083 2015. október 16. 17:01
Válasz erre
jelentőséggűvé = jelentőségűvé
Fóka 594082 2015. október 16. 17:00
Válasz erre
Szia Vackor!

Egyszer felvetettem már a hitvesemnek a plafon ötletét, de nem arattam sikert, konkrétan megtiltotta.

De őszintén szólva nem is akarok eljutni Örkény egyperces hősének állapotába: Gróh főorvoséba, aki annyira beleszeretett hálás betege, a kályhakészítő ajándékába, a termokoksz kályhába, hogy elméje szelíd elborultával arról ábrándozott, nem házakat kell építeni s bennük kályhákat, hanem fordítva: nagy kályhákat, bennük kis házakkal...

Én még nem rendeltem alá a maketteknek a létezés értelmét, de ideje a józan belátásnak. Igaz, hogy életem első "nagy" makettje, a Plasticart Il-18 Interflug festéssel már-már szakrális jelentőséggűvé nemesült nálam, de talán mégsincs rendjén, hogy most állítottam elő belőle az ötödiket...

Fóka
vackor 594081 2015. október 16. 16:37
Válasz erre
Szia Fóka !

Kalapot le Előtted ! Esetleg nem gondolod, hogy a plafon még üres (a múzeumokban is lógnak le csecsebecsék...)
Fóka 594079 2015. október 16. 16:26
Válasz erre
2015_31

2015_31
2015_31

Köszönöm, Peti! Csak tudnám, melyik bútorból tudnék még vitrint csinálni. Most az íróasztal volt a kiválaszott, de már csak az ebédlőasztalunk őrzi eredeti funkcióját...
Fóka 594078 2015. október 16. 16:22
Válasz erre
Legcsavarok_1

Legcsavarok_1
Legcsavarok_1

De még mennyire, mind a négyet felhasználtam, meg sem lehet különböztetni őket az eredetiektől! Na jó, éles szeműek esetleg a színük alapján ;-)
Gabusch 594051 2015. október 15. 21:15
Válasz erre
Igazán nincs mit, nekem megtiszteltetés, ha hozzájárulhattam a remekművedhez!
PETI 594050 2015. október 15. 20:35
Válasz erre
Kiraly nagyon, remek munkat vegeztel Fóka! :)
Fóka 594045 2015. október 15. 20:00
Válasz erre
Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Gabusch kollégának, akinek az önzetlen segítsége nélkül nem készültek volna el a jugoszláv Il-18 utángyártott légcsavarjai!
Fóka 594042 2015. október 15. 19:40
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_1

NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_2

NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_3

NDK_makettek_felujitasa_3
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_4

NDK_makettek_felujitasa_4
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_5

NDK_makettek_felujitasa_5
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_6

NDK_makettek_felujitasa_6
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_7

NDK_makettek_felujitasa_7
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_8

NDK_makettek_felujitasa_8
NDK_makettek_felujit...

Sziasztok!

Hát készen vagyok a felújításokkal, talán kicsit túlzásba is vittem, mert nem bírtam nyugodni és munka mellett éjszakánként berheltem őket leginkább. Most egy darabig lazítok, és megpróbálom összeszedegetni a széthullott személyiségem darabkáit...

Az első képeken a meghosszabbított törzsű 727-200-as látható az eredeti, rövidebb verziójú makett-társai mellett, a többin pedig a szovjet blokk.

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.