/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
4WD 593932 2015. október 14. 12:49
Válasz erre
IMAG2022
IMAG2022
IMAG2190
IMAG2190
IMAG2225
IMAG2225
Ju-52
Ju-52

Elég jól néz ki élőben is.
Fóka 593928 2015. október 14. 10:10
Válasz erre
Szia Ronin!

Tudomásom szerint eredetileg natúr alumínium volt, csak a motorok mögött festették feketére. A Smithsonian Lufthansa Ju-52-esén eredetiben látható (ez a példány Spanyolországban készült a Junkers licensze alapján):

airandspace.si.edu/collections/artifact.cfm

"Junkers (CASA) Ju52; low wing tri-motor aircraft; natural corrugated aluminum finish with matte black painted on the nose and engine cowlings; Lufthansa livery with black letter text registration code "D-ADLH" painted on the aft fuselage."

Fóka
Ronin 593807 2015. október 12. 22:05
Válasz erre
Ju 52
Ju 52

Sziasztok!

Ju 52-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A háború előtti, klasszikus civil ezüst szín, a natúr alumínium szine, avagy festés eredménye? Sok képet megnéztem, és nem tűnik egyértelműnek, sok képen még matt szürkének néz ki..
A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv:Ronin
Fóka 593673 2015. október 11. 14:38
Válasz erre
DC-8_1

DC-8_1
DC-8_1
DC-8_2

DC-8_2
DC-8_2
DC-8_3

DC-8_3
DC-8_3

Sziasztok!

Készen van az első fecske, már csak 5 maradt a 6-ból.

Ez az építés igazi őstörténeti időutazás volt, ugyanis ezzel a festéssel a hatvanas évek közepéig árulták a készletet. A DC-8 volt az egyetlen klasszikus* Plasticart utasgép, amit 3 különféle festésmintával is árultak, az évtizedek során lekövetve a KLM valódi festésmintáinak változását. Most végre egymás mellé tudtam tenni őket egy valóságban elképzelhetetlen csoportkép kedvéért.

Fontos felhívás annak, akit esetleg egy Plasticart DC-8-assal hozná össze a jó sorsa: a bal oldali törzsfélen nagyon elrontották az utastér-ablakok elhelyezését: az ablaksor kb. 2 mm-rel lejjebb van, mint kellene, s amint a jobb oldalon van. Ennek orvoslására a következőt találtam ki: az ablaksor alsó 2 mm-ét tömítem és színre fújom, az ablakok tetejét viszont sötétszürke festéssel megmagasítom. Ez a berhelés csak közvetlen közelről látszik, az összkép viszont sokkal jobb, mintha beletörődnénk az ablaksor gyárilag elrontott pozíciójába, talán látszik is az első két képen.

Fóka

* - a későbbi utángyártásokat nem számítva
migi 593210 2015. október 4. 19:23
Válasz erre
Szia
Van egy ötapadós fémszinű szallag amit a légtechnikások használnak , probáld ki nekem bevált , ird meg a email cimemre a postacimedet küldök egy darabot ki probálni ,
Üdv migi
Chrisi 593209 2015. október 4. 19:11
Válasz erre
Szia Fóka,

Látom alakul a 727-200. Várjuk a folyamatos helyzetjelentéseket az építésről.

Üdv,
Chrisi
Chrisi 593208 2015. október 4. 19:06
Válasz erre
Sziasztok,

Köszönöm az elismerő szavakat. Jelenleg a törzs és a szárnyak panelezésén illetve a B-29 nagyobb elemeinek a törzzsel történő egyesítésén dolgozom.

Azt vettem a fejembe, hogy mivel a gép eredetileg nem volt külön lefestve ezért próbálom a törzs minél nagyobb felületén én is meghagyni a festés nélküli tiszta fém felületet, és csak az illesztéseket és azokat a részeket lefesteni ahol javítótapaszt kellett használnom.

Másik technika, amit ki akartam próbálni az a fóliázás, de a kísérleteim sajnos elég lehangoló eredménnyel zárultak Füstfólia ragasztó felhasználásával ragasztottam alufólia darabokat a makett felületére, de az minden alkalommal összeráncosodott. Ha valaki tud ezzel a technikával kapcsolatosan tanácsokat adni azért nagyon hálás lennék.

Jövő szombaton képviseli valaki a Bolyai Makettversenyen az utasgépek rajongóit?

Üdv,
Chrisi
Fóka 593196 2015. október 4. 16:47
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_3

NDK_makettek_felujitasa_3
NDK_makettek_felujit...
727_1

727_1
727_1
727_2

727_2
727_2
727_3

727_3
727_3
727_4

727_4
727_4

Íme az én hétvégi helyzetjelentésem a főnix flottáról:

- 5 a 6-ból összerakva, festésre vár.
- A helyüket az íróasztal alatti részen alakítottam ki. Az íróasztal ezzel végleg elveszítette eredeti funkcióját, bár a tetejére épített vitrin miatt már eddig se nagyon lehetett írásra használni. De arról, hogy hova férne el még makett, fogalmam sincs.
- A törzsszabászat is kész: a 727-200 törzse kialakíva, tömítésre és csiszolásra vár.

Fóka
Fóka 593194 2015. október 4. 16:33
Válasz erre
Szia Chrisi!

Gyönyörű! Csak bámulom a technológiádat: nem függsz a makettgyártóktól, bármit meg tudsz csinálni :-) A téma is izgalmas, várjuk a folytatást!

Fóka
vackor 593166 2015. október 4. 09:42
Válasz erre
Ez már felér egy igazi repülőgép-építéssel.. bordák, héjszerkezet, stb..

Gyönyörű lesz és egyedi !
Szabi77 593142 2015. október 3. 21:31
Válasz erre
Chrisi!

Dúrván nyomod!
Nagyon jó lesz a madárka.
Majd képeket tegyél még fel az építésről.
Szabi77
Chrisi 593087 2015. október 3. 11:55
Válasz erre
1. kép

1.
1. kép
2. kép

2
2. kép
3. kép

3
3. kép
4. kép

4
4. kép
5. kép

5
5. kép
6. kép

6
6. kép
7. kép

7
7. kép
8. kép

8
8. kép
9. kép

9
9. kép
10. kép

10
10. kép
11. kép

11
11. kép
12. kép

12
12. kép
13. kép

13
13. kép

Üdv Mindenkinek,

Legújabb projektem: Minicraft B-29 Superfortress átalakítása Tupoljev Tu-70utasszállítóra 1:144 méretarányban.
Fóka 593047 2015. október 2. 12:02
Válasz erre
/pirulva, meghatottan/ Köszönöm :-)
V43-1123 592964 2015. október 1. 08:16
Válasz erre
Szentül hittem, hogy ilyen maketted még nincs. Ez a kicsike meg jól elbújt a többi között. Nagy rajongója vagyok a munkáidnak, a gyűjteményednek, építs, újíts, gyarapíts, és orcánk mosolyra derül :)
Visszatérve a tárgyalt gépre, ha egyszer csinálsz ilyet, az első változatot kéne megépíteni, üvegezett orral, tandem futóművel, szerintem az látványosabb.
Fóka 592947 2015. szeptember 30. 21:16
Válasz erre
baade

Baade_152
baade

Szia!

Ó, hát tényleg nagyon tetszettek a képek, a behúzhatóra elkészített futóművek pedig egyenesen lenyűgöztek. Ez a különös sorsú repülőgép engem is megihletett, ott is pihen egy a polcomon - igaz csak 1:144-es méretarányban. Talán egyszer 1:72-ben is landol nálam, bár ahogy most elnézem magam, egy ideig inkább csak a meglévő makettjeimet bámulnám kifejezéstelen tekintettel naphosszat - csak készülnék már el ezzel a mostani 6 darabbal...

Fóka
V43-1123 592919 2015. szeptember 30. 15:29
Válasz erre
Nahát, azt hittem, hogy a Baade 152-nek nagyobb sikere lesz :) Gondoltam, Fóka mester ezt meglátva fókából karvallyá transzformálódik, és összes karmával lecsap rá :)
Az biztos, hogy gyűjteményének egyik ékköve, koronája lehetne egy ilyen madár.
vackor 592880 2015. szeptember 29. 21:54
Válasz erre
Szia Fóka !

Amikor a főszereplő egy orvosi lexikon összes betegségének tüneteit felfedezi magán, csak a házicselédek térdének kóros elváltozását nem...
Fóka 592874 2015. szeptember 29. 20:53
Válasz erre
Szia Vackor!

Olvastam, nem is 1x :-) Melyik részre gondolsz?

Ami a csiszolást illeti, nemcsak a tömítőpasztával kellett megküzdenem. A Plasticart 60-as években szokásos előfestett technológiájának volt 1 nagy hátránya (illetve több is, de azok itt nem relevánsak): a festék felmarta a műanyagot. A mostani 6-ból 3 makettem ilyen, ezért ezeknek a teljes felületét át kellett csiszolni 400-as, 600-as majd 800-as papírral, végül fogkrémmel átpolírozni. Sz'al jól elvoltam vele, az éjszakámból 5 óra ment rá. Most viszont már kedvtelve nézegetem az eredményt - és mintha a kezeimet is kicsit tudnám már mozgatni...

Fóka
vackor 592857 2015. szeptember 29. 14:58
Válasz erre
Szia Fóka !

Olvastad véletlenül a "Három ember egy csónakban" örök klasszikust ? Onnan is tudnék citálni egy idézetet állapotodra... De mi lett volna, ha nem 100-as, hanem 72-es léptékeket szereztél volna be ?

Ettől függetlenül gyógyuljon meg a könyököt mielőbb, mindannyiunk gyönyöre érdekében !
PETI 592855 2015. szeptember 29. 14:49
Válasz erre
Szia!

:)

Jobbulást!
Fóka 592852 2015. szeptember 29. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!

Friss tapasztalaton alapuló jótanács: 5 nagy makettet egy menetben átcsiszolni nem tanácsos, mert cudar izomlázat és átmeneti mentális zavarokat okozhat, hosszú távon pedig kialakulhat az ún. makettkönyök.

Fóka
Pilatus 592769 2015. szeptember 28. 11:51
Válasz erre
amodel_1425

8500.- ft
amodel_1425
Eastern express_14401

5500.- ft
Eastern...
revell _04215

3500.- ft
revell _04215

Sziasztok !

Árak a képek alatt !
Elérhetőségem : lutyoludovikusz@gmail.com

üdv
P.
V43-1123 592743 2015. szeptember 27. 21:13
Válasz erre
Jó estét!
Ha még nem unjátok az NDK maketteket :))
www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php
Fóka 592728 2015. szeptember 27. 17:50
Válasz erre
Szia Vackor!

Ez tetszik :-) Ami azt illeti, a Tu-114 szárnyait és hajtómű-gondoláit már megkurtítottam (ajánlott átalakítás, mert nem mérethű - ld. az "NDK makettek" c. cikkem vonatkozó bekezdését), és a négy kis csődarab meg a két kb. 8 cm-es szárnyszelvény akár ki is adna egy újabb makettet...

Fóka
vackor 592725 2015. szeptember 27. 17:28
Válasz erre
Szia Fóka !

A képekeről eszembe jut egy réges régi ifjúsági könyv egyik alszereplőjének jellemzése: szerette szétszedni az órákat és összerakás után mindíg maradt elegendő alkatrész egy új órához...
Fóka 592721 2015. szeptember 27. 17:15
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_1

NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_2

NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujit...

Sziasztok!

Helyzetjelentés. A két kép a szombat és vasárnap délutáni állapotot tükrözi.
Következik a tömítés, csiszolás, polírozás.

Fóka
merciboy 592608 2015. szeptember 25. 13:43
Válasz erre
Sziasztok keresnék veb tu 114-t.ha valakinek... habelemihaly@gmail.com
newman 592589 2015. szeptember 25. 06:49
Válasz erre
Szia Kiskukac!
A makett Zvezda gyártmány, szerintem a jobb makettboltokban beszerezhető. Kb. 6 e forint körül lehet. A matrica PAS decals gyártmány, ezt viszont nehéz beszerezni.
Üdv.:
Péter
Kickukac 592569 2015. szeptember 24. 17:33
Válasz erre
Szia!
Gratulálok a madárkához!
Az "alapot" honnan, merről és mennyiért szerezted be?
Lapi 592568 2015. szeptember 24. 17:16
Válasz erre
Szia Misi !
0630-7472945
Gyere.. itt van !
merciboy 592559 2015. szeptember 24. 15:19
Válasz erre
Lapi tu 20 ha meg van venném számodat elkevertem...habelemihaly@gmail.com
zoli1989 592557 2015. szeptember 24. 15:11
Válasz erre
Lapi 592553 2015. szeptember 24. 09:09
Válasz erre
Sziasztok !
Eladásra kínálok pár repülőt, dobozban.. újak.
WEB Plastikart Tu-20
Dobozban 5000.-
WEB Plastikart Boeing 727 do ozban 5000.-
És egy régi Airfix 737-200 1:125 méret.
Szintén dobozban 3500.-
Képet nem tudok most linkelni mobiltól,
newman 592511 2015. szeptember 23. 17:43
Válasz erre
Il-86
Il-86

Sziasztok!
Egy frissen elkészült vas...
Üdv.:
Péter
Fóka 592455 2015. szeptember 22. 17:28
Válasz erre
A nagyon makacskodó alkatrészeket pedig a műszerészfúróba fogott, éles peremű köszörűkoronggal dolgozom meg, de ilyenkor már anyagvesztéssel is kell számolni.
Fóka 592454 2015. szeptember 22. 17:26
Válasz erre
Snitzer

Snitzer
Snitzer

Szia Vackor!

A ragasztásokat a snitzer néven emlegetett éles, mozgatható pengéjű késsel szoktam megbontani. Amit most használok, azt a Kék kobrában vásárolam, a Revell által csomagolt példány, remek darab.

Fóka
Varjúbácsi 592448 2015. szeptember 22. 15:04
Válasz erre
B747SP
B747SP

Volt egy B747SP verzió, ami rövidebb törzzsel készült.
vackor 592445 2015. szeptember 22. 14:33
Válasz erre
Szia Fóka !
Ha jól rémlik, a B 747-nek volt (van ?) egy rövidített törzsű változata. De ha boncolgatás, az érdekelne, hogy a ragasztásokat hogyan és mivel szoktad megbontani?
Fóka 592442 2015. szeptember 22. 12:54
Válasz erre
Nagyon szép ez a Pan Am Boeing flotta!
Fóka 592440 2015. szeptember 22. 12:45
Válasz erre
A300-as típuscsalád = A320-as típuscsalád
Mert kapkodok, és csak akkor ellenőrzöm, amit írtam, miután már elküldtem :-/
Fóka 592439 2015. szeptember 22. 12:44
Válasz erre
727-100-200_konverzio_plus

727-100-200_konverzio_plus
727-100-...

...és ha már toldozgatunk, szabadjon bemutatnom a projekt továbbgondolását: a maradékból előállítható az extra-rövid 050-es verzió, ami persze nem létezett, de akár létezhetne is, elég, ha az A300-as típuscsalád kurta A318-asára gondolunk :-)
Fóka 592438 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
Fóka 592437 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
727-100-200_konverzio

727-100-200_konverzio
727-100-...
727-737

727-737
727-737

Szia Chrisi!

A mellékelt képen látható az elképzelésem, amint két 100-asból 200-ast csinálnék.

Tpasztalatom:

Makett-törzs hosszabbításakor célszerű a két hosszirányú törzsfelet külön-külön toldani, és azután összeragasztani, mert így sokkal pontosabban szintbe illeszthetők, mint ha a "csöveket" próbálnánk toldani.

A festés egészen bizonyosan Air France lesz:

www.airliners.net/photo/Air-France/Boeing-727-228/1672907/L/&sid=1db4e7d51afdc242de35897f8abfb072

Nagyon tetszik, hogy a középső hajtómű szívócsatorna-burkolatát nem mázolták fehérre, hanem natúr alumíniunszínűre hagyták. Ezt a festést már 1:144-eseben elkészítettem az Airfix makettjén (ld. második kép - ezek így ketten gyakorta voltak láthatók Ferihegyen a 70-es években), szerintem még impozánsabb lesz másfélszer nagyobban.

Fóka
Chrisi 592429 2015. szeptember 22. 10:25
Válasz erre
15.

727-100
15

Szia,

A 727-200-as átalakításra nagyon kíváncsi vagyok. Pont ezen agyaltam amikor feltetted a képeket a legújabb szerzeményekről és megpillantottam a 727-est, hogy ha 1:100-as méretarányban tevékenykednék, biztos elkészíteném a 727-200-as verziót.

Mivel az én méretarányom 1:144, így nekem pont az ellenkező megoldás jutott, az Airfix 727-200 készletét alakítottam át a rövidebb törzsű 727-100-ra.

Festés terén mi az elképzelés?

Jó munkát az átalakításhoz. Kíváncsian várom a végeredményt.
Fóka 592426 2015. szeptember 22. 10:02
Válasz erre
A ragasztótól behomályosodott ablakok átlátszóvá varázslása - hátha valakit érdekel...

A régi utasgépek jellegzetes problémája, hogy készítője annak idején kicsit összekente az ablakokat ragasztóval (főleg az olyan típusokra jellemző, mint a Tu-114 vagy a DC-8, amiken az utastér-ablakokat egyesével kellett beragasztani), és ez az évtizedek során teljesen homályossá teszi őket.

A most kipróbált megoldás:

- kézi miniköszörűvel az ablakokat belülről addig vékonyítani, amíg elérünk az oldószer által már nem érintett részig, ez az NDK makettek kb. 2 mm vastagságú ablakainál akár 1,5 mm-es réteg lecsiszolását is jelentheti

- 400-as majd 800-as polírpapírral átcsiszolni

- műszerészfúróba fogott filckoronggal befejezni a polírozást

- átlátszó fényes lakkal (pl. Revell 01) átkenni

...és belülről már kész is.

Kívülről ugyanez ismétlendő, az első lépés kihagyásával. Tehát az egész törzset ablakostól átpolírozni. Ha egyik-másik, vagy akár az összes ablak mélyebben van, mint a törzs felülete, akkor Uverapid kétkomponensű műgyantával lehet befolyatni a mélyedést. Száradás után csiszolható, polírozható. Így teljesen sima törzsfelületet lehet nyerni, még az ablakoknál is.

Fóka
Fóka 592423 2015. szeptember 22. 09:34
Válasz erre
A Boeing 727-esből pedig megcsinálom a 200-as verziót, azért fehér még. Már megrendeltem 1 másik példányt is a törzsbetoldáshoz.
Fóka 592422 2015. szeptember 22. 09:32
Válasz erre
Felujitas

Felujitas
Felujitas

Sziasztok!

Adrenalin-szintem az egekben, a felújítás azon stádiumánál tartok, amikor a makettek a legapróbb részeire vannak szétszedve, innen már az újra összeállítás következik.

Törzsfelek belülről befestve sötétre (ez kötelező lépés a fehér belsejű maketteknél), ólomsúlyok beragasztva, minden alkatrész kívül-belül alaposan letisztítva. Csuda élmény, jobban szeretem, mint újonnan építeni valamit.

Fóka
newman 592356 2015. szeptember 21. 13:44
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó makettek 1/144-ben:
Airfix DC-10 6000Ft,
Airfix A300 6000Ft,
Airfix Comet 4 4000Ft,
Airfix VC-10 Tanker (megkezdett, törzs összeragasztva) 2500Ft,
Welsh Model Tu-114 9000Ft,
Eastern Express An-14 3000Ft.

1/72-ben
Amodel An-10 15000Ft,
Amodel An-32 10000Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Fóka 592276 2015. szeptember 19. 18:39
Válasz erre
Kedves Migi és Slaviamarksman!

Igen, erre a hirdetésre mozdultam rá :-)

A vitrin impozáns volt, a hatvanas-hetvenes évek tárgyi emlékei közül emeltem ki az én 6 makettemet. Pár darabot ott is hagytam, és persze sok egyéb izgalmas dolgot is láttam: ha pl. az italgyűjtés lenne a profilom, akkor bizonyára nem hagytam volna ott azt a kis üveget, amire még gyerekkoromból emlékszem, és a kissé bizarr Boszorkánytej márkanevet viseli.

Fóka
migi 592272 2015. szeptember 19. 18:06
Válasz erre
Fóka mester nézzél csak erre a hirdetésre rá .

www.jofogas.hu/budapest/Repulogep_hajo_auto_makettek_eladok_32053636.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.