/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
Gabusch 585722 2015. május 15. 19:56
Válasz erre
Én láttam az eredeti Tu-144-et, nem olyan nagy dög az. Ha mondjuk egy Revell IXC 30 eFt, ennek sem lenne szabad az ötszörösébe kerülni.
migi 585715 2015. május 15. 18:32
Válasz erre
PETI 585714 2015. május 15. 18:30
Válasz erre
De hát 1530Ft értékű pontot kapsz érte, nem értem mi a baj... :):):)
Gabusch 585713 2015. május 15. 18:26
Válasz erre
Az ára, az komoly? Ennyi pénzből röhögve meg lehet nézni az eredetit Sinsheimben.
migi 585711 2015. május 15. 18:18
Válasz erre
Fóka 585709 2015. május 15. 17:21
Válasz erre
Sziasztok!

Hát már úton van! Egy hét múlva ér ide, alig várom.
Amíg nem lesz a kezemben, inkább nem dicsekszem előre. Annyit azért elárulok, hogy Amodel, 1:72-es, és Tu-114-es! Várható volt, hogy 1x elszánom rá magam. Életem újabb csúcspontja lesz.

Derűs napot,
Fóka
sanyi 585515 2015. május 12. 10:25
Válasz erre
Kép1178
Kép1178

Sziasztok!
Eladó NDK-s Boeing-727 matrica. Kicsit hullámos, de nem látott vizet, egyebet. 1000Ft
axe8299kukacgmail.com címen lehet érdeklődni.
Lapi 585507 2015. május 11. 23:57
Válasz erre
Nagyon köszi !
elmentettem a számot !
Holnap hívlak !
merciboy 585494 2015. május 11. 17:59
Válasz erre
Lapi 585484 2015. május 11. 12:45
Válasz erre
Sziasztok !
Segítsetek kérlek, ha tudtok..
elnyomkodtam a telefonon Hábele Mihály számát.
Misi ,vagy jelentkezz kérlek, vagy valaki meg tudná adni nekem ?ha tudja
Gerasimenko 585352 2015. május 8. 20:59
Válasz erre
Szabi77 585279 2015. május 7. 22:14
Válasz erre
Gerasimenko!
Itt is találsz jó matricákat!pas-decals.com/index.php/category/view/7

Ha kell segítek a rendelésnél is!
Szabi77
Gerasimenko 585186 2015. május 6. 22:44
Válasz erre
..csak kár ,hogy egy matrica annyi vagy drágább mint maga a makett!
Gerasimenko 585185 2015. május 6. 22:25
Válasz erre
sárkányos 585157 2015. május 5. 23:59
Válasz erre
Gerasimenko 585142 2015. május 5. 19:38
Válasz erre
Valaki épített már új 787-est (Revell) ? A törzse egész kis finom szemcsés, érdes. Nem olyan sima mint a régi utasgépeiknél! Ez azért van ,mert az eredeti gép is ilyen? Nem hiszem.. A másik; tudtok valami jó oldalt ahonnan 1:144-es matricákat lehet rendelni? Köszi!
Tibcsi 585091 2015. május 4. 20:19
Válasz erre
Egy kis nyálcsorgató... mielőtt megnyitjátok a linket, készítsetek oda a monitor alá némi papírzsepit... :)

www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11854-ilyushin-il-62m-zvezda.html
lacipapa 584522 2015. április 26. 14:20
Válasz erre
Szia!Nyugodtan csináld kívülről,de így több rétegben kel felvinni,ablakonként.Egy réteg,legalább 24 órát kössön.Vagy,az egyik oldalt be csöpögteted és úgy fordítod,hogy lefelé legyen az ablaksor,úgy száradjon meg.Így nem biztos,hogy kell még egy réteg.A következő alkalommal,meg a másik oldalt.Ez egy tipp,én így csináltam az 1:48-as AN-2-es ablakait.
Laci
Topi 584510 2015. április 26. 12:40
Válasz erre
Hali!
Érdeklődnék, hátha tudja valaki, a móvári versenyen látott kényszerszállt utasgép diorámájában szereplő repülőgép makett gyártója felől.
Üdv: Topi
Gerasimenko 584472 2015. április 25. 16:09
Válasz erre
Hát már össze van állítva a törzs. Max kívülről tudnék még cseppenteni..
Gerasimenko 584470 2015. április 25. 16:08
Válasz erre
Köszi, anno már tettem így fel ablaksort, azzal nem volt gond viszont akkor nem lakkoztam! A 787-esnél nem lényeg a gyári matrica ,mert nem azt fogom felhasználni!
vackor 584467 2015. április 25. 15:56
Válasz erre
Sziasztok !

Én ilyenkor Clearfixet cseppentek (kenek...) belülről az ablaksorba, és még egy celluxcsíkkal is megerősítem. Így tömített lesz az ablaksor, és kívülről mehet rá a matrica, nem fog besüllyedni.
newman 584443 2015. április 25. 12:38
Válasz erre
Szia Gerasimenko!
Ha jól értem, akkor nincs eltömítve az ablaksor. Ha felteszed a matricát az üres ablakok helyén biztos be fog szívódni, a Revell matricái elég lágyak még matricalágyító nélkül is. Berepedezni szerintem nem fog, viszont betörhet, ha száradás után pont az ablaksor mentén fogod meg a makettet...
787 szinten nem tudok nyilatkozni, de könnyen lehet, hogy a két készlet ugyanaz. Ha így van, akkor a Revell makettel jobban jársz, annak szebb a matricája... A Zvezdáéban még lehet, hogy a sárguló lakkos típus van.
Üdv.:
Péter
Gerasimenko 584442 2015. április 25. 12:17
Válasz erre
Szia Mindenki! Adva van a gép (A320) , lefestve fehérre ,ha felteszem az ablaksor matricát, utána erre mehet a lakkréteg? -Nem fog berepedezni/betörni? Mert Revell makettről van szó és ugye nem ad plexit az ablakba! Másik kérdés! Ha Dreamlinert akarok akkor a Revellt vagy Zvezdát érdemesebb? Köszönöm.
newman 584414 2015. április 24. 20:28
Válasz erre
vq-bmm
vq-bmm

Sziasztok!
Revell A319 Tatarstan Airlines, VQ-BMM. Polcra költöztetve...
TAMÁS78 584411 2015. április 24. 19:27
Válasz erre
tu-114 27073-004-10512E5F
tu-114 27073-004-...
tu-114 CCCP-L5611-Aeroflot-Soviet-Airlines-_PlanespottersNet_311073
tu-114 CCCP-L5611-...
AeroflotTu114
AeroflotTu114

Azok a légcsavarok megnyújtották a "nyakát".
Mandras 584410 2015. április 24. 18:45
Válasz erre
Tu-114 hosszu lepcsos

Tu-114 önjáró utaslépcsővel
Tu-114 hosszu...

Talált!

Ráadásul ez itt még a régi, kerek végű változat a hosszú "nyakkal".
Gabusch 584402 2015. április 24. 17:25
Válasz erre
Köszönöm szépen. Egy ilyesmit össze is tudok szerintem hozni. Versenyre úgysem megyek vele, de eléggé hülyén nézne ki "semmibe nyíló" ajtóval.
Mandras 584401 2015. április 24. 16:19
Válasz erre
Igen, könnyen lehet, hogy arra készült. Sőt, lehet, hogy már a 104-es hoszabbított változata is arra készülhetett. Bár a Tu-114-hez létezett egy lépcsőfordulós-lépcsőházas megoldás is.
TAMÁS78 584399 2015. április 24. 15:57
Válasz erre
Köszi! Akkor ez feltehetően a Tu-114-hez készült? Ha jól sejtem, annak az átlagosnál hosszabbak a futószárai.
Mandras 584398 2015. április 24. 15:43
Válasz erre
Szerintem ez inkább a 154-es hoszabbított változata, vagy ha onnan nézzük, akkor ennek a rövidített változata a 154-es. A 104-esnek is létezett ilyen hosszú változata.
TAMÁS78 584397 2015. április 24. 15:30
Válasz erre
Mandras 584396 2015. április 24. 15:18
Válasz erre
Vontatott utaslepcso 1

Vontatott utaslépcső
Vontatott utaslepcso...

Szia!

A 70-es évek közepén kétféle utaslépcső-típust alkalmaztak széleskörűen a közepes nagyságú gépekre(Il-62, Tu-154). Az egyik az Il-18-asok miatt beszerzett, szovjet gyártmányú, önjáró, SzTP-104 típus volt, annak is a rövidebbik lépcsős változata. Az egyik makettgyártó kiadta.

A másik egy vontatott utaslépcső volt, amelyet a 70-es évek elején vásároltak nagy darabszámban az SzTP-104 leváltására. Ez utóbbi ugyanis az elektromos meghajtása miatt nagyon lassan haladt, és gyakran előfordult, hogy a repülőgpnél már összes jármű ottvolt, miközben a lépcső meg még csak félúton cammogott.

Csatolok egy részletnagyított képet a vontatott típusról. Általában egy sárga színű, Leprotto nevű apró traktorral vontatták. Ez a lépcső annyira bevált, hogy megérte a Malév új arculati korszakát is. Ha csak egy utaslépcső állt a gépre, akkor az utasforgalmi Il-62-eseken a második ajtóhoz szokták állítani.

A makettgyártó által szintén kiadott SzTP-154 típus Ferihegyen nem üzemelt, ez a régi önjáró utaslépcső továbbfejlesztett változata. Hasonlít a régire, de a végei nincsenek annyira lekerekítve. Amint a neveik is mutatják, az egyiket a Tu-104-es korszakhoz, a másikat a Tu-154-es korszakhoz tervezték.

Ezeken kívül léteztek még egyéb vontatott utaslépcsők is Ferihegyen a Tu-134 méretű és a nagy gépekre is, kis darabszámban.

Üdv., András
Gabusch 584294 2015. április 22. 14:57
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen.

Akkor valószínűleg utaztam TU-154-gyel is 1979-ben, de arról nincs képem.
Mandras 584280 2015. április 22. 10:11
Válasz erre
Szia!

A kérdéses Aeroflot járat száma SU-410 volt, szerdán és szombaton közlekedett az Algír - Budapest - Moszkva útvonalon. Algírból hivatalosan 15:55-kor érkezett, és 17:05-kor indult tovább Moszkvába.

(Az odafele mene utu járatszáma SU-409 volt, és reggel 9-kor ment el Ferihegyről.)

1978-tól az Il-62 típust Tu-154-re cserélték ezen a járaton.

Üdv., András
Gabi 584255 2015. április 21. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Egy látványos festés elkészítése:

www.youtube.com/watch

Gabi
Fóka 584218 2015. április 21. 14:51
Válasz erre
Molotok

Molotok
Molotok

Ezt külön is iderakom, mert hamarosan lejárnak: Il-14-esből kettő is van potom 150,000 Ft kikiáltási áron (villámár: 200,000 Ft).
Ha belegondolok, hogy én kb. 10K-ért vásároltam meg a Vaterán...

Fóka
Fóka 584217 2015. április 21. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekesség: NDK makettek elképesztő mennyiségben az eBay orosz verzióján:

molotok.ru/listing/listing.php

Az árak sajnos teljesen elrugaszkodottak. A számokat 5-tel kell szorozni, hogy Forintban kapjuk meg, ennyi nagyjából az árfolyam.

Fóka
Gabusch 584188 2015. április 20. 23:56
Válasz erre
Valami ilyesmit kéne csinálnom. Azt hiszem, menne.
TAMÁS78 584185 2015. április 20. 23:03
Válasz erre
Gabusch 584184 2015. április 20. 22:50
Válasz erre
Igen, de egyfelől szkreccselgessen ilyet aki akar, másfelől erre biztosan emlékeznék, tehát sima lépcső volt. :)
TAMÁS78 584180 2015. április 20. 22:27
Válasz erre
5755944_cff6b24bda0db1b99e8ce9c90fb8745a_wm
5755944_cff6b24bda0d...

Ez látványos lenne...
Gabusch 584173 2015. április 20. 21:54
Válasz erre
Mint említettem, nézegetjük egymást. Feleségem meg röhög ("Mi van, már megint elővetted?").

Jönnek ötleteim, de kellene hozzá infó, nálam sokkal okosabb emberektől. Úgyhogy azt hiszem, kérdezgetni fogok, reszkessetek! :)

Egyrészt kérdezném, hogy nincs-e véletlenül valakinek fényképe az 1976-ban Ferihegyen használt lépcsőkről? Mivel elvileg meg lehet építeni nyitott ajtóval, ha meg tudnám szkreccselni a lépcsőt, talán érdemes lenne mellétenni, mert nélküle hülyén nézne ki. Pedig ahogy nézem, nyitva be lehetne látni a függönyig, meg talán a szélvédőn át az egész tisztességesen kidolgozott pilótafülkébe is.

A másik, hogy meg lehetne-e tudni valahonnan a járatszámot így lassan 40 év után?
Az Aeroflot repülő Algírból Budapesten át Moszkvába ment, 1976. augusztus 21-én és kb. 16:45-kor landolt Ferihegyen. De vélhetően az volt az egyetlen járat onnan talán azon a héten, de nem emlékszem, milyen rendszerességgel közlekedett.
Gabusch 584149 2015. április 20. 19:15
Válasz erre
Köszi. Én Vallejo lakkot használnék, az elvileg vízzel hígul, de akkor előbb mindenképpen megfújok vele egy CD-tokot.

Az ablaksoron gondolom, mindegy matricázás után, mert a ragasztót vélelmezem még a matricázás előtt le kell venni róla. Nem tudom azt sem, hogy lyukas-e ott, vagy csak simán átlátszó.
Fóka 584115 2015. április 20. 16:39
Válasz erre
Hááát én még nem fújtam soha átlátszó felületet, mert félnék, hogy a hígításhoz használt oldószer kikezdené (mattítaná).

1x kipróbáltam, hogy nagy átlátszó felületet, konkrétan CD tokot megkenegettem mindenféle hígítóval (Revel és Humbrol nitrohígító, szintetikus háztartási hígító, stb.), és egytől egyig mind kikezdte a műanyagot valamilyen mértékben. Nem nagyon, de a kis mattulás is éppen elég egy ablakon. Alkoholos cuccokat nem próbáltam, mert olyan festékeket nem használok. Sz'al én az ablakokat festetlenül hagyom mind.

Fóka
Gabusch 584105 2015. április 20. 16:01
Válasz erre
Szia Fóka!

Köszönöm. Ez volt az én tippem is, de lehet, hogy csak megkísérlem majd maszkolószalaggal is, mert kétlem, hogy sikerülne több szép csíkot húzni. Bár van plexim, tudok gyakorolni. :)

Az átlátszó felületekre egyébként lehet lakkot fújni? Gondolom, ennek fényesnek kellene lenni.
Fóka 584100 2015. április 20. 15:35
Válasz erre
Szia Gabusch!

Nem, a szélvédőt inkább másképp maszkolnám, mert - ahogy mondod - a nagyobb átlátszó felületen már nyomot hagy. Ez sajnos tapasztalat.

A repülőgépeim pilótafülke-ablakait én maszkolófolyadékkal szoktam maszkolni, mégpedig az egészet egy felülettel. A vékonyka közbülső kereteket pedig utólag, tűecsettel festem be (nagy levegővel, nem szuszogva közben...).

Fóka
myROB 584099 2015. április 20. 15:34
Válasz erre
Sziasztok!

Én arra lennék kíváncsi, hogy milyen fehér festékkel lehet szépen nagy felületet festeni. Katonai gépeket építek ezért a fehér nálam a futóaknákra korlátozódik. Most viszont ajándékba építek/építenék egy Revell 747-8-ast Lusfthansa festéssel. Gunze festékeket használok az ő fényes fehér festékük jó lehet vagy valami mást jobb erre a célra?
Gabusch 584091 2015. április 20. 15:02
Válasz erre
Szia Fóka!

Köszönöm szépen, ezt fogom csinálni. Még egyelőre csak a nézegetés fázisában tartok, nem késtem el semmivel. :)
Esetleg a szélvédőt is lehet ilyennel maszkolni, vagy ott már esélyes, hogy nyomot hagy?
Fóka 584088 2015. április 20. 13:59
Válasz erre
Gyurmaragaszto_1

Gyurmaragaszto_1
Gyurmaragaszto_1
Gyurmaragaszto_2

Gyurmaragaszto_2
Gyurmaragaszto_2
2015_11_

2015_11_
2015_11_
2015_17_

2015_17_
2015_17_

Szia Gabusch!

Amit én használok, és nagyon bevált, az a papírboltokban kapható gyurmaragasztó.
Parányi golyókat képzek belőlük, ujbeggyel rányomom az ablakra, és esetleg formázom még egy kicsit. A Zvezda Il-62-eséhez kb. 1-1,2 mm átmérőjű golyók kellenek, a Plasticart 1:100-asához (csináltam vagy 5 darabot így) 1,5-1,8 mm-es. Sok más makettemet is így maszkoltam (pl. Tridentek 1:100-ban és 1:144-ben), és nagyszerű eredményt adott.

A módszer előnyei:

- mivel a golyók az odanyomáskor szétlapulnak egy kicsit, a nyomóerőn múlik, mennyire. Tehát nem kell századmilliméter pontos maszkoló formát kialakítani. Nem baj, ha kiáll a felületből, annál könnyebb lesz leszedni.

- a maszkolt felület széle nem olyan éles, mint amit a maszkolófolyadék vagy -szalag képez, eltávolításkor tehát nem lesz "lépcsős" a határvonal

- fújás után az eltávolítás egyszerű: én szemöldökcsipesszel szoktam, mert azzal nagyon jól meg lehet ragadni, még ilyen kicsi ablakok esetében is, mint az 1:144-es Il-62.

Szemléltetésképpen, hogy milyen gyakran alkalmazom ezt a módszert, betettem 2 képet, amiken bekereteztem azokat a maketteket, amiknek az ablaksorát gyurmaragasztós módszerrel maszkoltam.

Derűs napot,
Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.