/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 587467 2015. június 13. 15:16
Válasz erre
Szia Vackor!

Bocs, ha 1/2-reérthető voltam, a vonalak egymással és a makett vonalaival (ablaksor és a törzs kontúrja alul és felül) párhuzamosak, nem pedig a kép szélével. A képszerkesztőm (klasszikus, 3.1-es Windowshoz készült PaintShop.pro) ilyenkor lépcsőseket csinál. (Hagyománytisztelő vagyok, a maroktelefonom Nokia 5110-es.)

A meleget jól bírom, sőt szeretem - éppúgy, mint az Amodel maketteket, nem is értem, hogyan inoghatott meg a bizalmam. Levezeklem egy élménydús építéssel.

Fóka
vackor 587465 2015. június 13. 14:50
Válasz erre
Szia Fóka !

Lehet, hogy a nagy meleg okozza, de mintha a párhozamosaid kissé lépcsőzetesek lennének...(lehet, hogy csak nekem). Esetleg az is megoldás, hogy ez egy olyan alváltozat - amiből csak egy db készült - aminek emelkedik egy kicsit az ablaksora. A 104-esnél sincs minden ablak egyvonalban.
Fóka 587462 2015. június 13. 13:41
Válasz erre
TU1_1

TU1_1
TU1_1

- - - B R É K I N G - - -
(...ha van még valaki, aki még nem unja az "emelkedő ablaksor" kérdéskört)

Mégsem emelkedik!

Addig-addig nézegettem, amíg egyre jobban elbizonytalanodtam, végül párhuzamos vonalakat szerkesztettem a képre, és lám, párhuzamos minden!

Jól elnéztem, biztos a korral jár. Vissza kellene vonulnom :-(

Na mindegy, akkor marad a pilótafülke ablakainak javítása (hacsak azt is el nem néztem...)
newman 587457 2015. június 13. 11:17
Válasz erre
Az "emelkedő ablaksor" alig észrevehető így. Az viszont valószínű, hogy a kész maketen jobban fog látszódni, ha felrakod a matricacsíkokat az ablaksor alá..
Hiába, nem könnyű az utasgépépítők élete...
Fóka 587425 2015. június 12. 16:48
Válasz erre
"emelkedő ablaksor" - az utastér hátsó harmadának ablaksora, amiről az 587317-ben sopánkodtam, hogy hátrafelé emelkedik.
Fóka 587424 2015. június 12. 16:46
Válasz erre
TU1_1

Tu-114_1
TU1_1
TU1_2

Tu-114_2
TU1_2
TU1_3

Tu-114_3
TU1_3

Nos, íme az enyém, ahol tartok éppen. Az elsőn jól látszik az emelkedő ablaksor, a harmadikon pedig a pilótafülke-ablakot próbáltam meg valahogy láthatóan lefényképezni.

Azért nem nyavalygok, gyönyörű darab, csak hát tényleg szokatlanok az Amodeltől ezek a melléfogások.

Fóka
Fóka 587423 2015. június 12. 16:33
Válasz erre
Igen, íme a forrás:

www.airlinercafe.com/photo_10512.details.large

És sajnos a pilótafülke ablakkeretei az én példányomon is így vannak kialakítva, ezért kell átalakítanom.

A linken a kép alatti Previous és Next gombokkal még pár kép előhívható ugyanerről a makettről.

Fóka
newman 587372 2015. június 11. 21:55
Válasz erre
Az biztos, hogy Amodel a képen? Nekem valami igénytelenebb makettnek tűnik. Egy panelvonal sem látszik és az Amodelen azért azok elég határozottak...
PETI 587325 2015. június 11. 13:31
Válasz erre
Szia Fóka!

Hát ez elég gáz valóban... Köszi, hogy megosztottad ezt a hasznos észrevételt.
A szélvédő hibájának orvoslása szerintem jó eredményt fog hozni,
az ablaksorok emelkedése pedig talán nem olyan hatalmas egy 70cm-es makettnél.
De azért érdemes odafigyelni. Pedig az Amodel igényes az ilyesmire...
Fóka 587318 2015. június 11. 11:20
Válasz erre
...az előzőben látható képen nem az én makettem látszik, hanem egy neten talált példány. Az enyém még csak éppen kezd összeállni.
Fóka 587317 2015. június 11. 11:17
Válasz erre
Tu-114

Tu-114
Tu-114

Sziasztok!

Kezd összeállni a Tu-114-es, és sajnos nem hallgathatok el pár kritikai észrevételt.
Eddig feltétlen híve voltam az Amodelnek, de ezen a horribilis árú maketten két elképesztő hibát is találtam. Az egyik, a könnyebben orvosolható: a pilótafülke üvegezését teljesen elrontották. A képen középen látható a makett, mellette két oldalt a valódi. Mivel ez a rész egy egybeöntött átlátszó alkatrész, azt fogom tenni, hogy lecsiszolom a szerencsére pozitív vonalú ablakkereteket, polírozom és a helyes formában maszkolom majd. A másik gond azonban nagyobb, és egyelőre fogalmam sincs, mit kezdek vele: a törzs jobb oldalán a hátsó utastér ablaksora hátrafelé enyhén emelkedik. Kissé (illetve inkább szörnyen) letört vagyok, mert már túl vagyok a kis átlátszó, perem nélküli korongok (68 db) beillesztésén. Az emelkedés 1-1,5 mm, tehát nem nagy, de észrevehető. Hát itt tartok...

Fóka
Alexandros 587006 2015. június 3. 22:25
Válasz erre
Szia Bandi!
Ha kell a Maléves,írjál.Nekem is az van meg.
Üdv. S.
PETI 587003 2015. június 3. 21:30
Válasz erre
PETI 587002 2015. június 3. 21:30
Válasz erre
Szabi77 587000 2015. június 3. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!
Nem akarok beleszólni,de a két gyártó IL-14-e nem ugyanaz!
www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11178-ilyushin-il-14p-amodel.html hobbyterra.com/product/plastic-model-1-144-transport-aircraft-il-14t-eastern-express-14473.html
Az EE IL-14T-nek a törzse teljesen más az M-hez képest is mert azon nagyobb a raktérajtó is szerintem!
Szabi77
Sennás 586999 2015. június 3. 21:10
Válasz erre
indexkn.b
indexkn.b
images
images
index
index
99274097a1
99274097a1
LH-AN2
LH-AN2
129364
129364

Nem borzolom a kedélyeket tovább nemigazán érdekel itt senkit egy Ancsa.De megvan ez a D-FOKK(DM-SKK) volt itt nagyjavításon Nyíregyházán(1999-2000 körül). Valami "kormány gép" lehetett,érdekesek a kocka ablakok és a nagy fél buborék is.Itt már 2011-ben a régire átfestve visszaállítva, müködőképesen.
Pilatus 586988 2015. június 3. 16:56
Válasz erre
Tjoe 586981 2015. június 3. 14:51
Válasz erre
il3i
il3i
il5i
il5i

Ezt pedig nemrég követtem el.
Tjoe 586980 2015. június 3. 14:47
Válasz erre
Az EE 14473-ast. Van benne gyárilag Malév matrica.
Sennás 586978 2015. június 3. 14:44
Válasz erre
Fénykép0415
Fénykép0415

A színre nem jól emlékeztem a hagyományos "Interflug" piros-fehér de tényleg itt van(volt).
Sennás 586975 2015. június 3. 13:17
Válasz erre
Voltál a hangárban mostanság?Olyan régi emlékem van,talán volt ott bent egy An-2 ami Erich Honecker saját gépe lett volna.(talán az is sárga-fekete csak az NDK rombusz címerrel)De lehet csak lázálom volt.
Varjúbácsi 586974 2015. június 3. 13:08
Válasz erre
Bocs, még egy kérdés. Az A-modell-nek is van Il-14-ese, igaz másik verzió. Szerintetek melyiket érdemes beszerezni, ha Malévest szeretnék csinálni?
Varjúbácsi 586973 2015. június 3. 13:02
Válasz erre
PETI 586971 2015. június 3. 12:22
Válasz erre
Rumcájsz_52 586958 2015. június 3. 08:46
Válasz erre
Szia Varjúbácsi
Hobbyterra-n vannak fotók a fröccs-keretekről, ezek szerint nekem úgy tűnik süllyesztett panelvonalakkal készült, a doboz-grafikával ellentétben - és helyesen - négyágú légcsavarokkal. A részletezést nem vitték túlzásba, a motor nagyon gagyi, a futóművek is elég kezdetlegesek, szóval van tere a feljavításnak, ha valaki ebben a méretarányban is igényes. Az "átlátszó" alkatrészek úgy tűnik, némi polírozást igényelnek, kérdés, hogy segít-e ez, mert ha az anyaguk homályos, akkor biza bakfitty. Két sor matrica, egyik a dobozfedél, a másik kék törzs-csíkkal. Mindenesetre ritkaság, és azt hiszem egyhamar nem lesz másik.
Üdv R.
Varjúbácsi 586957 2015. június 3. 08:19
Válasz erre
Eastern_Express_14474
Eastern_Express_1447...

Sziasztok!
Van valakinek infója erről a gépről? Milyen a minősége? Érdemes beruházni rá? Kösz a segítséget.
Sennás 586955 2015. június 3. 07:43
Válasz erre
Jó képek:-) Ezek itt készültek Nyírbe a reptéren?
Köszi
PETI 586945 2015. június 2. 20:49
Válasz erre
Sennás 586937 2015. június 2. 17:36
Válasz erre
migi 586936 2015. június 2. 17:32
Válasz erre
Sennás 586934 2015. június 2. 17:27
Válasz erre
0_6fb24_b2dff09d_XXL
0_6fb24_b2dff09d_XXL
9
9
17
17
25
25
0_824a9_e28f1b02_orig
0_824a9_e28f1b02_ori...
10csnsk
10csnsk
73.150.1_diorama
73.150.1_diorama
022318
022318
1301814_85798_004
1301814_85798_004
2013-a-13-01-airport-taftanaz-5-copie
2013-a-13-01-airport...

Kösz fiúk a segítséget.Sajnálom kicsit.Diorámát nem gondoltam csak simán mondjuk vontatott volna valamit.Még egy kérdés utolsó képen mi lehet vontatmányként?
PETI 586927 2015. június 2. 16:22
Válasz erre
Általában beáll a helyére önerőből és kész. Ha már ráncigálni kell, akkor arra elég egy kistraktor is. Van ilyen képem, este felteszem. Üdv
lacipapa 586916 2015. június 2. 13:55
Válasz erre
Szervusz Gabi!
Az AN-2-est saját akkumulátoráról indítják!Az APA-5D-hez semmilyen esetben nincs köze!
Nem is vontatja,legfeljebb kézzel tologatják (ha muszáj).Sugár hajtású gépekhez (orosz)
alkalmazzák leginkább az APA-5D-t!
Sennás 586913 2015. június 2. 12:45
Válasz erre
Szia.Erre gondoltam mivel csillag motoros legfeljebb vontatni jó.Esetleg ilyen képed nincs?Van az AN-2 külön vontató rúdja amúgy?
PETI 586912 2015. június 2. 12:35
Válasz erre
Hahó! Sok értelme nem lenne mellé tenni, mert nem arról indítják. :)
Sennás 586902 2015. június 2. 10:32
Válasz erre
Sziasztok.Kérdezném AN-2 repülőhöz(nél) használnak(tak) APA-5D reptéri indítót?Vagy csak simán vontatásra?Semmilyen körülmények között nem tehetem mellé?
Köszi SENNÁS
mkornel 586863 2015. június 1. 15:24
Válasz erre
tristar
tristar

Kedves Repülőbarátok!

A segítségeteket szeretném kérni. Szeretnék készíteni egy British Airways felségjelzésű Tri Start. A gép és a matrica már megvan, mindössze a a színek RAL kódjaira lenne szükségem. Valaki esetleg tudja, hogy a képen látható összeállításnak mik a RAL kódjai?

Köszi szépen!
Üdv:
Kornél
5Norbi5 586746 2015. május 30. 21:15
Válasz erre
2_
2_
3_
3_

Üdvözletem!
Eladóvá vált az alábbi 1/144-es Airbus A380 Emirates makett.
8000Ft+Posta
A függőleges vezérsík matrica kicsit sérűlt!
Személyes átvétel Budapesten, más esetben előre utalás után posta megoldható.
Csere is érdekel 1/144-es utasszállító gépek, elsősorban DC-10-es, de más géptípusokról is szívesen fogadok ajánlatokat.
Érdeklődéseket a verkmannorbert@gmail.com címre várom.
Köszönöm, Norbert
Fóka 586742 2015. május 30. 20:52
Válasz erre
P 001

Belül
P 001

1 érdekesség: a mellékelt képen látszik, hogyan néz ki egy ilyen kézzel egyedileg készített törzs belülről. Hátul nem pókháló látható (bár amikor először megpillantottam, annak néztem, és félve vártam, hogy előmásszon a készítője), hanem elszabadult és odaragadt fonálszerű szálak. A kép még az ablakok kifúrása előtt készült. Az ablakok kialakításakor kiderült, hogy a falvastagság 2 és 5 mm között váltakozik. Mindazonáltal virágos a kedvem, ez igazi örömmakettezés lesz, fülig beleszerelmesedtem az A-model makettjeibe (v.ö.: "beléd estem, mint ló a gödörbe").
Fóka 586703 2015. május 30. 14:15
Válasz erre
P 002

Előtte
P 002
P 003

Utána
P 003

Sziasztok!

Nekiláttam a Tu-114-esnek. Az A-model makettekben nekem a legnagyobb kihívást az utastér ablakai jelentik. A laminált műgyanta törzsön először is ki kell őket fúrni, majd a perem nélküli átlátszó ablakkorongokat valahogy rögzíteni benne. Ezen a hatalmas törzsön nem kevesebb, mint 67 ablak van. Egyelőre az egyik oldal fúrásával végeztem. Parányi, 1,5 mm-es marófejet használtam, ezzel pontos, akkurátus lukakat lehet kialakítani. Ennél a műveletnél feltétlenül érdemes valami védőmaszkot használni, mert az üvegszál-műgyanta keverék veszélyes, amint a levegőben szálldos.

Fóka
Rumcájsz_52 586421 2015. május 26. 11:50
Válasz erre
Ez már nem vicc, ez már keserű kacaj-kategória sajnos.
Cébés 586420 2015. május 26. 11:36
Válasz erre
Biztos nem az.De az ára az vicc kategória...
Lapi 586393 2015. május 25. 22:23
Válasz erre
Gerasimenko 586379 2015. május 25. 19:40
Válasz erre
Sziasztok! Régi Malévos festésnél, Tu-154-esen a svanc TamiyaSprayben TS-10-es vagy inkább TS-23-as lehet? Előre is köszönöm, itt mindig sok segítséget kapok!
zsocate 586357 2015. május 25. 14:36
Válasz erre
Szia!
Jól néz ki és egyedi lett. Szubjektív: nekem mindig valószínűtlenül hatnak a középszürke ablakmatricák, különösen a szélvédőnél.
üdv:
Chrisi 586349 2015. május 25. 13:49
Válasz erre
30. kép

30. kép
30. kép
31. kép

31. kép
31. kép
32. kép

32. kép
32. kép
33. kép

33. kép
33. kép
34. kép

34. kép
34. kép
35. kép

35. kép
35. kép

Sziasztok,

Elkészült.

Üdv,
Chrisi
Fóka 586282 2015. május 24. 11:55
Válasz erre
Ukrajnában vásárolva kb. 45000 Ft, másutt viszont (fogalmam sincs miért, talán a vámok miatt) ennek legalább duplája, ami szerintem már aránytalanul sok.
Persze még a 45K is, de ezek a laminált elemek láthatólag egyedileg készült darabok, bizonyára ez nyomja meg az árat. Nekem 1 ukrajnai barátom hozta ennyiért, de aszonta, hogy már alkudni kellett rá a boltban, mert most ott is éppen elszabadulóban vannak az árak. Ez valószínűleg az exportált példányok árfekvésébe is begyűrűzik majd :-(

Fóka
zsocate 586281 2015. május 24. 11:46
Válasz erre
És mennyibe kerül egy ilyen monstrum, ha nem titok?
Fóka 586280 2015. május 24. 11:33
Válasz erre
1967-1969 között az Aeroflot és a Japan Air Lines közös járatot üzemeltetett a Moszkva-Tokió útvonalon (és persze vissza). A légiutas-kísérőket a két légitársaság közösen adta, és a hajózó személyzet egyik tagja is JAL alkalmazott volt. 4 repülőgépet alakítottak át ebből a célból 105 személyes, kétosztályos formára, és a törzs elejére felfestették a JAL logót és a légitársaság nevét. Az első járat 1967 április 17-én repült. Amikor 1969-ben befejezték ezt a Tu-114-es járatot, az érintett repülőgépeket visszaszékezték a 200 üléses belföldi konfigurációra.

Forrás:
en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-114
Gerasimenko 586279 2015. május 24. 11:11
Válasz erre
Japan airlines? plusz CCCP-s lajstrom?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.