/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124.
turpiurfi79 647878 tegnapelőtt 20:41
Válasz erre
Szia.
Nrm utasgépes hozzászólás de légyszíves keress mailben. turpiurfi79@freemail.hu
Üdv.
newman 647712 2018. augusztus 7. 20:12
Válasz erre
Szia Chrisi!
A panelvonalakat nagyon híg Revell feketével futtattam be, felesleget pedig higítós fülpiszkálóval visszatöröltem.
Üdv.
Peti
Gabusch 647707 2018. augusztus 7. 18:48
Válasz erre
Éppen ma láttam egy fészbúkos fórumon, hogy valaki folyékony maszkoló helyett mustárt ajánlott, bár csak úgy, hogy hallott róla valakitől. Állítólag vastagon kell kenni és fújás után le lehet ronggyal törölni. Gondolom, hagyni kell megszáradni is, nehogy a pisztoly elfújja.

Ha valakinek van roncs utasgépe ablaksorral, esetleg kipróbálhatná, mert ha működik, az azért egy elég olcsó és könnyen javítható megoldás lenne. Tekintve, hogy "túlkenés" esetén az ablak széle talán ki is tapogatható egy fogpiszkálóval.
De még az sem lehetetlen, hogy a bekent és leszárított ablaksor gond nélkül behelyezhető a helyére.
Fóka 647699 2018. augusztus 7. 12:42
Válasz erre
Szia Vackor!

Igen, svanc a skanzenban, a többi pár km-rel odébb a tűzoltóbázison.

Fóka
Chrisi 647698 2018. augusztus 7. 12:12
Válasz erre
Szia Newman,

Nagyon szép lett a 737-es, nem gondoltam volna, hogy az Eastern Express 737-es készletéből ilyen minőséget is elő lehet állítani .

Egy kérdés: a panelezést hogyan oldottad meg?

A választ előre is köszönöm!

Üdv,
Krisztián
Tibcsi 647697 2018. augusztus 7. 12:01
Válasz erre
Szép lett, gratulálok! Ez van a mostani AeroMagazinban is?
vackor 647696 2018. augusztus 7. 11:42
Válasz erre
Szia Fóka !

Gyönyörű lett, gratulálok ! Ha szavaidból jól sejtem, ennek a gépnek van a svanca a ferihegyi skanzen egyik sarkában ?

Peti, a Tied is szép lett, kevesen érnek a nyomotokba...
Fóka 647695 2018. augusztus 7. 10:16
Válasz erre
Szia!

Gyönyörű lett, gratulálok! Én az utóbbi hetekben küzdöttem meg az Eastern Express 737-300-asával, a nehézségek valóban embert próbálóak... Bár utána ugyanazon cég B-717-ese kellemes csalódás volt: nagyságrendekkel jobb a 737-es szériájuknál.

(az előző hozzászólásom a Malév 767-esemre vonatkoznak)

Fóka
Fóka 647694 2018. augusztus 7. 10:12
Válasz erre
A matrica a HAD nagyszerűségét hirdeti. Párszor már megemlékeztem a remek kidolgozásukról és a kiváló alapanyagról, de ezen a 767-es íven volt valami egészen nagyszerű. A pilótafülke szélvédőjének keretét a makettgyártók újabban a matricaívre is ráteszik, de a tapasztalataim alapján mondhatom, hogy a legritkább esetben pontosak. Nos, ez a HAD matrica két szélvédőt is ad: egy átlátszó ablakút a magamfajtáknak, akik az átlátszó ablakokat preferálják, és egy szürkével kitöltöttet. De ami a legjobb bennük, hogy tökéletesen passzolnak a Zvezda makettjének szélvédőjéhez. Én persze az átlátszót használtam fel, így az eredeti fémszínű keretek a szegecsekkel (!) tökéletesek lettek, az ablaktörlőkről nem is beszélve. Ilyen részleteket matrica nélkül előállítani lehetetlen lett volna.
newman 647693 2018. augusztus 7. 10:08
Válasz erre
vq-bbo-3
vq-bbo-3
vq-bbo-1
vq-bbo-1

Sziasztok!
Eastern Express Boeing 737-500.. Kemény dió, csak a legelszántabbaknak ajánlható..
Üdv.
Péter
Fóka 647692 2018. augusztus 7. 10:06
Válasz erre
HA-LHB_1

HA-LHB_1
HA-LHB_1
HA-LHB_2

HA-LHB_2
HA-LHB_2

Sziasztok!

És már készen is vagyok a matricázással, hála egy itthoni műszaknak. Miközben csináltam, rájöttem, hogy miért ódzkodtam ettől a festéstől. A helyzet az, hogy még mindig nem tudom feldolgozni, hogy 2001-ben egzisztenciális okokból távoztam a Malévtól. A 2012. február 3-i katasztrófáról nem is beszélve. Bár csak maketten, de így is kicsit fájó nézni szegény LHB-t, amihez - mint a többihez is - személyes emlékek tömege fűz. A képek kompozíciója a virágokkal meglehetősen érzelmesre sikerült, de éppen a napokban szembesültem iszonyattal az LHB-val Ferihegy kerítésén át, mármint ami ebből az élettartama közepén, erejének teljében fűre kényszerített egykori büszkeségünkből maradt. Ha a múzeumoknak nem is kellett, legalább a kis házioltáramon megbecsült helye lesz.

Fóka
Fóka 647685 2018. augusztus 7. 07:45
Válasz erre
Egy megjegyzés a hasonló technológiával élőknek: fura tapasztalalom, hogy amikor egy géptörzs utolsó ablakát is lezárom Clearfix-szel, és ezáltal a törzs hermetikussá válik, az ablakok elkezdenek kifelé domborodni - néha extrém mértékben. A fizikai magyarázat valószínűleg a száradó anyag hőelvonása körül keresendő. Ezellen úgy védekezem, hogy egy alig látható helyen (pl. alul, hátul) tűhegynyi lukat csinálok, ezáltsl biztosítva lesz a hőkiegyenlítődés és nincs domborodás.
Fóka 647684 2018. augusztus 7. 07:36
Válasz erre
Szia!

Így van, bár a gyártó adott hozzá átlátszó ablaksorokat, nem éltem vele. Az ekkorka ablakok maszkolása és szép festése nagyon macerás lenne. Egyszerűbb üresen hagyni, és utólag Clearfix-szel vagy valami hasonlóval kitölteni.

Fóka
Kickukac 647681 2018. augusztus 6. 22:40
Válasz erre
Nem lett maszkolva, nincs benne ablak, csak üres lyukak vannak.
kelair74 647678 2018. augusztus 6. 19:31
Válasz erre
Jól halad!
Az ablakokat maszkoltad?
Fóka 647646 2018. augusztus 5. 19:44
Válasz erre
20180804_101601

1
20180804_101601
20180805_081630

2
20180805_081630
20180805_143537

3
20180805_143537
20180805_191905

4
20180805_191905

Sziasztok!

Íme pár kép a hétvégi haladásról. A kerekek és a matricák vannak még hátra.

Fóka
Fóka 647468 2018. július 31. 08:08
Válasz erre
767_1

767_1
767_1
767_2

767_2
767_2
767_3

767_3
767_3
767_4

767_4
767_4

Sziasztok!

Jól alakulnak a dolgok, szerencsére az átszabásból nem lett elszabás. A tűzőgépkapocs-távtartós módszer bevált, a széles rések ellenére a törzs felülete egyenletes lett a csiszolás után, mintha sohasem lett volna szétvágva. Szóval már látszik az alagút vége. További felületkezelés következik, aztán jöhet az alapozó. A képeken 3 különböző fázis látszik, és a darabolás részleteit immár bátran ajánlhatom referenciának is.

Fóka
kelair74 647418 2018. július 29. 16:26
Válasz erre
Szia Fóka!

Pedig jónak látszik,de ezek szerint mégsem.Azért remélem lesznek fotók a további alakulásról.

Üdv.:Laci
Fóka 647388 2018. július 28. 13:48
Válasz erre
767-0

767_0
767-0

Ó, valamit elrontottam. Az első 3 kép az előző hozzászólásomban mind a mai állapotot mutatja. Az eredeti szétdarabolás itt látható. Akkurátusan fotóztam, de negatív példa lett belőle...
Fóka 647386 2018. július 28. 13:41
Válasz erre
767_1

767_1
767_1
767_2

767_2
767_2
767_3

767_3
767_3
HS-125

HS-125
HS-125

Sziasztok!

Belekeveredtem egy komplikált építésbe. A modern flottámat hiányosnak éreztem egy Malév B-767-200 nélkül. Bár nem szeretem a Zsótér-féle festést, az LHA és LHB mégiscsak közel áll hozzám. Életem legszebb 2-3 évében, amikor a harmadik székben személyzetként repültem jópárszor a 737-300-asok üzemeltetésének kezdetén, a 767-eseken is történt 3-4 hasonló alkalom. Bp. - New York JFK - Bp. oda vissza egy menetben, maga a Paradicsom. Szóval beszereztem a Zvezda pompás készletét, és mivel az 300-as, nekiláttam szétszabdalni. Megfontolt mérnöki hozzáállással minden tervezés nélkül, csak szemre. Gyönyörű lett, összeállítottam - és akkor jött a hidegzuhany: a szárnyak kicsit hátrébb kerültek, mint kellett volna. Sebaj, újra szétszed, átszab, összerak. És újabb zuhany. Igen, most meg előrébb kerültek a szárnyak a helyes pozíciónál. A harmadik szétszedés után már inkább a gányolásra hasonlított a tevékenységem, de fűzőgépkapcsokból kialakított felhevítve belenyomott távtartókkal végül sikerült a helyes formát kialakítani. A többi már a tömítés és a csiszoláson múlik. Ha szemérmesen elhallgatok a témáról és nem rakok be több képet, az azt fogja jelenteni, hogy eltoltam...

Az első kép az eredeti szétdarabolást mutatja - nos, így NEM szabad. A másik kettő a mai állapotot. Innen lesz szép nyerni... Van 1 újabb beszerzésem is, a hatvanas-hetvenes évek háromszínű műanyagból készült Matchbox kitek egyike, egy HS-125-ös. A negyedik képen ez látható.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 647197 2018. július 24. 08:37
Válasz erre
Sziasztok!

Vége a nyári szabadságnak, teljes volt a kikapcsolódás. Ez azt jelenti, hogy nem repülőgépeket készítettem, hanem egy kamiont :-) A részletek a szaktopicban olvashatók.

Hasonló jókat,
Fóka
rod666 646766 2018. július 9. 09:01
Válasz erre
Fóka 646710 2018. július 7. 14:52
Válasz erre
B-717

B-717
B-717

Sziasztok!

Új taggal bővült a kenguru-farm: elkészült a B-717-es. Ezzel be is teljesült a modern flottával kapcsolatos minden elképzelésem. Az A320 törzsfeleinek elrontott illesztését is sikerült helyrehozni. Eredetileg meghagytam a törzsfelekkel egybeöntött antennákat és egyéb kitüremkedéseket, de csúf lett. Tegnap éjjel az egészet lecsiszoltam, újratömítettem, majd külön darabként illesztettem rá az antennákat és újrafújtam - így már elfogadható lett.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 646519 2018. július 2. 10:41
Válasz erre
717_tomites_1

717_tomites_1
717_tomites_1
717_tomites_2

717_tomites_2
717_tomites_2

Sziasztok!

Újabb dícsérete következik az EE B-717-esnek. Amitől a korábbi tapasztalatoktól legjobban féltem, a pilótafülke átlátszó részének illeszkedése, ezen a maketten tökéletes. Mérete, formája, ívelése, illeszkedése tökéletes. Ami a legjobban mutatja egy makett alkatrészeinek egymáshoz való illeszkedését, az a tömítés és csiszolás utáni látvány: minél több látszik a tömítőanyagból, annál pontatlanabb volt az alkatrészek formája. Nos, talán látszik a képeken, hogy ezen a maketten szinte alig látszik tömítőanyag, csiszolás után csak a közvetlen illesztések hajszálvékony vonalaiban maradt, ott se mindenütt.

Fóka
newman 646458 2018. június 30. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Eastern Express 1/144-es MD-11 KLM matricával, 12000Ft-ért.
Üdv.
Péter
pjotrpontnewmankukacgmailpontcom
Fóka 646455 2018. június 30. 09:31
Válasz erre
B-717_1

B-717_1
B-717_1
B-717_2

B-717_2
B-717_2

Sziasztok!

Elnézést, hogy ennyire túltengek a makettjeimmel, de mindig történik valami...
Ezúttal az, hogy az Eastern Express maketteket illető ledorongoló bírálatomat finomítanom kell. Nem bírok leállni a modern flottával, ezúttal a B-717-es típus megszerzésének gondolata fészkelte be magát a fejembe, és a Hannants jóvoltából egy hét alatt realizálódott is. Az Eastern Express készletet a korábbi tapasztalatok után félve bontogattam, és jött a meglepetés. Minőségi kidolgozású alkatrészek, egészen apró részletek, finom negatív panelvonalak - egyszóval teljesen rendben volt. Aztán neki is estem az összeállításnak, a 2. képen látható állapotig jutottam ma hajnalban. Az örömöm ezzel tovább fokozódott: tökéletesen illeszkedő törzs- és szárnyfelek, csiszolásra alig, összeszorításra egyáltalán nem volt szükség. Hát nemtom, mit is mondjak: a 737-300-as és a 717-es között ég és föld a különbség, mindezt ugyanattól a gyártótól...

Az egyetlen üröm az örömben: a forint árfolyamának sajnálatos alakulása miatt az Angliából rendelt makett váratlanul és minősíthetetlenül sokba került :-(

Hasonló jókat,
Fóka
V43-1123 646414 2018. június 28. 22:18
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat! Azért a többes szám, mert közben levélben is kaptam segítséget. A lényeg: a reális(nak tűnő) ár 10.000 Ft. Ha a fórumtársak közül senkinek sem kell, felteszem a Facebook-ra, ott jóval többen láthatják majd. Bár elsősorban azt szeretném, ha az ide látogatók közül kellene valakinek :)
vackor 646396 2018. június 28. 18:23
Válasz erre
Egy másik hirdetési oldalon egy TU-144-et kínálnak 10 eFt-ért, ugyanaz a régi Plasticart széria, ugyanúgy 1/100-as méretarány. Esetleg az itteni, korábbi hirdetésekben is találsz Tu-154 árakat...
V43-1123 646388 2018. június 28. 16:29
Válasz erre
Tisztelt Urak!
Tanácsot, segítséget kérek, mert elbizonytalanodtam :) 4 nappal ezelőtt hirdettem egy Tu-154-es makettet eladásra. Az árképzésnél a német Ebay-re hivatkoztam. Ma újra megnéztem ezt az oldalt, és nagyon nagy a szórás az árakat tekintve. 18,95-től 159 €-ig található ilyen modell. Láthatóan ugyanaz a szerszám, ugyanazon öntőkeretek, csak a dobozgrafika más:
www.ebay.de/sch/i.html
Kérdésem: kb. mennyit ér az általam feltett készlet? Senkit sem akarok lehúzni, becsapni, tényleg azt szeretném, hogy értő kezekbe kerüljön a Nagyvas :) Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibcsi 646355 2018. június 28. 06:03
Válasz erre
Köszönöm mindenki segítségét! :)
Norm 646344 2018. június 27. 20:38
Válasz erre
vackor 646337 2018. június 27. 16:42
Válasz erre
saját fotó beszállás előtt
saját fotó beszá...

Talán ezen a fotón is látszik a géptörzs és a talaj viszonya...
Fóka 646333 2018. június 27. 15:16
Válasz erre
Az első képen az is látszik, hogy a hajtóművek alja a törzs aljával is párhuzamos (naná, hiszen mindkettő párhuzamos a talajjal...), ezért a pozitív állásszög, ami a harmadik képen látszik, borzasztó látvány, mindenképpen javítandó.
Fóka 646332 2018. június 27. 15:15
Válasz erre
KL_738_Eredeti

KL_738_Eredeti
KL_738_Eredeti
KL_738_Makett

KL_738_Makett
KL_738_Makett
738_Makett

738_Makett
738_Makett

Szia Tibcsi!

Szerintem a főfutó is magas, de az orrfutó is rövidebb a kelleténél a Revell maketten, én tehát mindkettőt javítanám. Az első kép jól mutatja a valós méreteket. A főfutó kurtítását viszont óvatosan kell végezni, nehogy a hajtóművek túl közel kerüljenek a talajhoz. Van azonban még egy nagyobb baj is: a maketten a hajtóműveknek a valóságtól teljesen elrugaszkodva pozitív állásszögük van, ez különösen jól látszik a 3. képen. A valóságban a hajtóművek és a törzs alja is párhuzamos a talajjal, ennek a pozitív állásszögnek az eltüntetése tehát erősen kívánatos - csak hát a konzol és a gondola kialakítása meglehetősen nehézzé teszi a feladatot.
Tibcsi 646330 2018. június 27. 12:49
Válasz erre
35716274996_66c39be0f1_o
35716274996_66c39be0...

Ez is egy Revell 738-as, én úgy gondolom, hogy a főfutó magas...
Tibcsi 646329 2018. június 27. 12:42
Válasz erre
Tibcsi 646328 2018. június 27. 12:42
Válasz erre
Szia Fóka!

A Revell 738-asról írtad, hogy a talajon állva negatív állásszögben áll és ez hiba. Én az építése előtt állok, és érdekelne, hogy azért áll így, mert az orrfutó túl rövid, vagy a főfutó túl magas?

Kösz: Tibcsi
Fóka 646292 2018. június 26. 17:47
Válasz erre
HA-LBI_egykor

HA-LBI_egykor
HA-LBI_egykor
HA-LBI_most_1

HA-LBI_most_1
HA-LBI_most_1
HA-LBI_most_2

HA-LBI_most_2
HA-LBI_most_2

Sziasztok!

Ma vált a flottám befejezetté a saját elvárásaim szerint. Az A-model remek 1:72-es Tu-134-esét 4 éve készíettem el, de azóta egyfolytában ott motoszkált bennem, hogy ezt még valahogy be kellene fejezni. A festést-matricázást ugyanis annak idején önerőből csináltam, nem éltem a HAD matricájával. Pedig kellett volna. A Malév 134-eseire olyannyira jellemző ezüst keretek az ablakok körül ugyanis lemaradtak, mert akkoriban semmi ötletem nem volt, miképp állíthatnám őket elő (1. kép). Ez aztán kötelező elvégzendő feladatként nyomta azóta is a vállamat. Ma viszont megtörtént az áttörés. Sok keserves és sikertelen próbálkozás (pl. ezüst filc, parányi körsablon, stb.) után ma Vackor kolléga jóvoltából mégiscsak hozzájutottam a HAD matricájához. Persze nem is pihent sokat a fiókomba (sőt, ha jól belegondolok, be se tettem), egyből nekiláttam felrakni. Az eredmény számomra pompázatos lett, nem bírok vele betelni. Nem szedtem le az eredeti festést, mert szép és sima volt a makett felülete. Egy alapos mosás után egyszerűen csak felraktam rá az ablakcsík és az ajtókeretek matricáit. A matrica minősége elsőrangú: mindenféle lágyító és feszítő löttyök nélkül is tökéletesen ránctalanul rásimult a felületekre, még a domborúakra is. Az eredmény a második és harmadik képen látszik. Óriási élmény hogy az eddig ferde szemmel méregetett Kistuskóm most végre ekkora lépést tett az élethűség felé.

Hasonló jókat,
Fóka
V43-1123 646198 2018. június 24. 11:36
Válasz erre
Tu-154 (001)
Tu-154 (001
Tu-154 (002)
Tu-154 (002
Tu-154 (003)
Tu-154 (003
Tu-154 (004)
Tu-154 (004
Tu-154 (005)
Tu-154 (005
Tu-154 (006)
Tu-154 (006
Tu-154 (007)
Tu-154 (007
Tu-154 (008)
Tu-154 (008

Kellemes vasárnapot mindenkinek!
Első körben itt hirdetem meg eladásra ezt az NDK-ban gyártott, 1:100-as Tu-154-es makettet, valószínűleg ezen a fórumon található a témára legfogékonyabb közönség :)
Tehát: egy ismerősöm kért meg erre, neki nem kell, az árképzést, ügyintézést pedig rám bízta. A készletnek - elsősorban a kora miatt - van néhány hiányossága: hiányzik róla a dobozfedél, illetve a "röptető", a matricaív pedig elég viseltes, bár aki manapság ilyen old timer-t épít, úgyis új matrica készletet használ majd :)
Egyébként a Nagyvas minden alkatrésze megvan, néhány kerék, és egy fél hajtómű gondola vált le az öntőkeretről (lásd mellékelt képek). Az árról: utánanéztem az Ebay-en, mivel ritkaságról van szó, 110-130 € között láttam ilyen készletet, ami szvsz. pofátlanul magas ár (bár hol van ez a Baade-152 4.500 Eurójától...). Tekintettel a hiányosságokra, én 20.000 Ft-ot kérek érte. Köszönöm a figyelmet!
kató 646043 2018. június 19. 22:53
Válasz erre
Köszönöm az infókat !
Igen , a légcsavaroktól én is fázom kissé már előre is ... :)
Na , majd kialakul . Építettem már AZ-t , csodára nem várok .
csabi747 646034 2018. június 19. 15:08
Válasz erre
Sziasztok.
Keresek megvételre Revell Boeing 787-8 Dreamliner matricát. (csak a revell jó Zvezda nem)
Ha valakinek van esetleg maradeék kérem irjon.
csabi747@freemail.hu
Tibcsi 646020 2018. június 19. 08:14
Válasz erre
Szia!

Hogy hol vannak buktatói? Mindenhol. :) Azért nem olyan veszélyes, de a törzsfelek illesztési síkjait érdemes üveglapon síkba csiszolni és a vékony alkatrészek leválasztásához egy pengefűrész erősen ajánlott.

Ami a legmunkásabb rész, azok a légcsavarok. Először össze kell ragasztani és simára csiszolni a légcsavarkúpokat. Tolómérővel lemértem a légcsavartollak tövének átmérőjét és egy akkora fúróval kifúrtam a légcsavarkúpon a helyüket (természetesen előbb egy millis fúróval előfúrtam), majd lefestettem a végleges színére. Az előzőleg lefestett és felmatricázott légcsavartollakat ezután ragasztottam a helyükre, gondosan ügyelve a beállításra. Itt pillanatragasztót használtam.

A légcsavartollak tövébe szánt ezüst matricákat csak úgy tudtam feltenni, hogy áztatás előtt félbehajtottam őket. Így már könnyebben rásimultak a légcsavartoll belépőjére. :)

Kb. ennyi. Ne felejts el súlyt tenni a törzs elejébe! :)

Jó építést: Tibcsi
kató 646010 2018. június 18. 22:45
Válasz erre
Mutatós madarak Tibcsi !
Az Il-18-as , ahogy elnézem a képeket igencsak munkás lehetett . Én is most kezdek neki ugyanennek a makettnek . Mire figyeljek ? Hol vannak a legnagyobb buktatói ?
Tibcsi 646003 2018. június 18. 20:29
Válasz erre
Igen, az AZ-model IL-18-asa átlátszó alkatrészektől mentes. :)
Fóka 645992 2018. június 18. 15:37
Válasz erre
AZ_Model_Il-18

AZ_Model_Il-18
AZ_Model_Il-18

Szia Tibcsi!

A neten fellelhető képeken úgy látom, hogy az AZ-Model makettjén a pilótafülke ablakainak nincs kiváltása a törzsfeleken. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem is adnak hozzá átlátszó ablakokat?

Fóka
Fóka 645991 2018. június 18. 15:22
Válasz erre
Modern_1

Modern_1
Modern_1
Modern_2

Modern_2
Modern_2
Modern_3

Modern_3
Modern_3
Modern_4

Modern_4
Modern_4

Sziasztok!

Én sem tétlenkedtem a hétvégén: befejeztem a modern flotta utolsó két példányát. Az Eastern Express 737-300-asa végülis nem volt olyan tragikus, mint először látszott, a rengeteg felesleg lefaragása és a pontatlan illeszkedések leküzdése után egészen formahű makett kerekedett ki belőle. Még a futóműszárak hosszát is eltalálták, ami ritka. A repülőgép így egészen élethű, 0 fokos állásszöggel áll a lábain, amint azt az eredeti 300-asok is teszik*. Az A380-ashoz fontos megjegyzés, hogy ha valaki állványon, repülési pozícióban akarja megcsinálni, akkor a szárnyakat mindenképpen egyenesbe kell hajlítani, hogy szépen felfelé álljon, mert alapértelmezésben a készlet "lógó" állapotban ábrázolja, mégpedig kicsit eltúlzottan. Ezért a szárnyak alakítása nélkül a külső hajtóművek lejjebb lógnának a kész maketten, mint a belsők, ami szörnyű látvány, de állványon állva mégszörnyűbb. A szárnyfeleket még az összeragasztás előtt lágyítottam ~90-95 fokos vízben pár mp-ig, és lábasfogó kesztyűvel alakítgattam, így egészen szépen be lehetett állítani őket deformáció nélkül. Az első 2 kép ezt az utolsó 2 makettet mutatja, a második 2 a végleges helyüket.

Egyelőre többet nem tervezek, bár Tibcsi kolléga Il-18-asa (ami ebben a méretarányban nekem szintén EE kiadásban van meg Malév színekben, és azzal is megszenvedtem) beletette a bogarat a fülembe, hogy a LOT késői festésével is előállítsam, ami nekem szinte elviselhetetlenül újszerűnek tűnt, amikor a 80-as évek elején megpillantottam Ferihegyen - talán ezért is választottam 1979-et a választóvonalnak.

* - nekem az ismeretszerzés úgy megy, mint az elefántnak: lassan tanul, gyorsan felejt, de a 90-es években a B-737-300 típustanfolyamból az egyik infó, ami máig megmaradt bennem az, hogy a 200-asok jellegzetes, negatív állásszögéhez képest a 300-asok törzse a földön állva párhuzamos a talajjal - erre makettezőként már akkor is egyből felfigyeltem.

Fóka
Tibcsi 645986 2018. június 18. 08:09
Válasz erre
Köszönöm mindkettőtöknek! A fotó sokat javít a látványon és sok hibát eltakar. :)
Propellerfanatic 645961 2018. június 17. 15:11
Válasz erre
Gyönyörűek!
Respect és Tisztelet!
LP
Fóka 645954 2018. június 17. 09:41
Válasz erre
Szia!

Gyönyörűek, gratulálok!

Fóka
Tibcsi 645922 2018. június 16. 15:41
Válasz erre
IL-18_1

AZ-Model, 1/144
IL-18_1
IMG_2677
IMG_2677
tu-134a_1

Zvezda, 1/144
tu-134a_1
IMG_2679
IMG_2679
IMG_2680
IMG_2680

Sziasztok!

A legutóbb befejezettnek nyílvánított makettjeim. AZ-Model IL-18 és Zvezda Tu-134A. Mindkettő 1/144 és mindkettő a HAD matrica miatt tűnik Malév-esnek. :)

T.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124.