/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123.
kató 646010 tegnap 22:45
Válasz erre
Mutatós madarak Tibcsi !
Az Il-18-as , ahogy elnézem a képeket igencsak munkás lehetett . Én is most kezdek neki ugyanennek a makettnek . Mire figyeljek ? Hol vannak a legnagyobb buktatói ?
Tibcsi 646003 tegnap 20:29
Válasz erre
Igen, az AZ-model IL-18-asa átlátszó alkatrészektől mentes. :)
Fóka 645992 tegnap 15:37
Válasz erre
AZ_Model_Il-18

AZ_Model_Il-18
AZ_Model_Il-18

Szia Tibcsi!

A neten fellelhető képeken úgy látom, hogy az AZ-Model makettjén a pilótafülke ablakainak nincs kiváltása a törzsfeleken. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem is adnak hozzá átlátszó ablakokat?

Fóka
Fóka 645991 tegnap 15:22
Válasz erre
Modern_1

Modern_1
Modern_1
Modern_2

Modern_2
Modern_2
Modern_3

Modern_3
Modern_3
Modern_4

Modern_4
Modern_4

Sziasztok!

Én sem tétlenkedtem a hétvégén: befejeztem a modern flotta utolsó két példányát. Az Eastern Express 737-300-asa végülis nem volt olyan tragikus, mint először látszott, a rengeteg felesleg lefaragása és a pontatlan illeszkedések leküzdése után egészen formahű makett kerekedett ki belőle. Még a futóműszárak hosszát is eltalálták, ami ritka. A repülőgép így egészen élethű, 0 fokos állásszöggel áll a lábain, amint azt az eredeti 300-asok is teszik*. Az A380-ashoz fontos megjegyzés, hogy ha valaki állványon, repülési pozícióban akarja megcsinálni, akkor a szárnyakat mindenképpen egyenesbe kell hajlítani, hogy szépen felfelé álljon, mert alapértelmezésben a készlet "lógó" állapotban ábrázolja, mégpedig kicsit eltúlzottan. Ezért a szárnyak alakítása nélkül a külső hajtóművek lejjebb lógnának a kész maketten, mint a belsők, ami szörnyű látvány, de állványon állva mégszörnyűbb. A szárnyfeleket még az összeragasztás előtt lágyítottam ~90-95 fokos vízben pár mp-ig, és lábasfogó kesztyűvel alakítgattam, így egészen szépen be lehetett állítani őket deformáció nélkül. Az első 2 kép ezt az utolsó 2 makettet mutatja, a második 2 a végleges helyüket.

Egyelőre többet nem tervezek, bár Tibcsi kolléga Il-18-asa (ami ebben a méretarányban nekem szintén EE kiadásban van meg Malév színekben, és azzal is megszenvedtem) beletette a bogarat a fülembe, hogy a LOT késői festésével is előállítsam, ami nekem szinte elviselhetetlenül újszerűnek tűnt, amikor a 80-as évek elején megpillantottam Ferihegyen - talán ezért is választottam 1979-et a választóvonalnak.

* - nekem az ismeretszerzés úgy megy, mint az elefántnak: lassan tanul, gyorsan felejt, de a 90-es években a B-737-300 típustanfolyamból az egyik infó, ami máig megmaradt bennem az, hogy a 200-asok jellegzetes, negatív állásszögéhez képest a 300-asok törzse a földön állva párhuzamos a talajjal - erre makettezőként már akkor is egyből felfigyeltem.

Fóka
Tibcsi 645986 tegnap 08:09
Válasz erre
Köszönöm mindkettőtöknek! A fotó sokat javít a látványon és sok hibát eltakar. :)
Propellerfanatic 645961 tegnapelőtt 15:11
Válasz erre
Gyönyörűek!
Respect és Tisztelet!
LP
Fóka 645954 tegnapelőtt 09:41
Válasz erre
Szia!

Gyönyörűek, gratulálok!

Fóka
Tibcsi 645922 2018. június 16. 15:41
Válasz erre
IL-18_1

AZ-Model, 1/144
IL-18_1
IMG_2677
IMG_2677
tu-134a_1

Zvezda, 1/144
tu-134a_1
IMG_2679
IMG_2679
IMG_2680
IMG_2680

Sziasztok!

A legutóbb befejezettnek nyílvánított makettjeim. AZ-Model IL-18 és Zvezda Tu-134A. Mindkettő 1/144 és mindkettő a HAD matrica miatt tűnik Malév-esnek. :)

T.
Muzzy 645703 2018. június 12. 08:23
Válasz erre
Fóka! Mi történt veled? :):):)
Csak így tovább a "qurvulás" útján!:):):)
Fóka 645669 2018. június 11. 15:07
Válasz erre
- - - K ö z l e m é n y - - -

Az elmúlt napok történései miatt módosítottam az adatlapomon a bemutatkozást. Beszúrtam egy "többnyire" szócskát.
Fóka 645668 2018. június 11. 14:49
Válasz erre
Ruszlan

Ruszlan
Ruszlan

Nicsak, mit találtam :-) A Ruszlánom 2009-ből. Az eredetit lásd a hivatkozott hozzászólásban - akkor is neked válaszoltam ;-)
És bizony ott van még a legelső A380-asom a Revell első, sohanemvolt gyári festés-fantáziájában pompázva...
Fóka 645667 2018. június 11. 14:44
Válasz erre
Szia Muzzy!

Egyszer már az is megvolt, valóban pompás makett. És olyan szépre sikerült annak idején, hogy most - szellemi és fizikai képességeim aggasztó hanyatlása közepette - már valószínűleg nem tudnám olyan szépen reprodukálni. Emlékszem, mennyit güzöltem vele annak idején, és közben többször is megfordult a fejemben, hogy abba fejezem, annyira nagynak bizonyult a kihívás már akkor is.

Fóka
Muzzy 645664 2018. június 11. 14:25
Válasz erre
Fóka!
Ha már moderneket is építgetsz, egy Ruszláncsik is befér abba a sorba! Ráadásul van hozzá némi kötődésed is...(Annak ellenére, hogy nem a profilom, mind az A380-as, mind a ruszláncsik félkész állapotban van nálam is.)
Muzzy
Fóka 645645 2018. június 11. 09:45
Válasz erre
B-737_A380

B-737_A380
B-737_A380
Modern_sor

Modern_sor
Modern_sor

Sziasztok!

Ó, bárcsak én is tudnék ilyan mesterien törzset szabni... Nálam valószínűleg marad az EE példány a B-737-300-ból. Az első képen látható, hogy már sikerült viszonylag elfogadhatóra tömíteni-csiszolni. A pilótafülke ablakait kell még teljesen átlátszóra políroznom, mert a szintbe csiszoláskor egyelőre csak 400-as polírpapírt használtam, ami bemattította.

A figyelmesebb szemlélők 1 másik makettet is észrevehettek a 737 mellett. Hát igen, beindult a bolt, és különben is, a modern nagyvas-sor (2. kép) nem lenne teljes az A380 nélkül. Ezt egyszer már elkészítettem, de az akkori példány csúfos véget ért (ld. a hivatkozott hozzászólást). Mivel ezt is állványra helyezem (látod, Chrisi, mégiscsak felhasználom a dobozos 747-es állványát), ezúttal már a két-két szárnyfél összeragasztása előtt elvégeztem a kiegyenesítési akciót. Közel 100 fokos, de nem forrásban lévő vízben pár mp-ig áztatva éppen annyira lágyul a műanyag, hogy pár mp-ig alakítható, de nem formátlanodik el. Nemtom, mennyire látszik a képen, de egészen jól sikerült a szárnyak repülési pozícióba emelése. Alig várom, hogy folytathassam. Utálom, hogy a hasznos tevékenységre (makettezés) fordítható időm tetemes részét a "munkahelynek" nevezett játszótéren kell töltsem...

Fóka
Chrisi 645599 2018. június 9. 13:54
Válasz erre
IMG_20180609_1316516
IMG_20180609_1316516
IMG_20180609_1318502
IMG_20180609_1318502
IMG_20180609_1318265
IMG_20180609_1318265
300-02
300-02
300-03
300-03
400-09
400-09
IMG_20180303_0848591
IMG_20180303_0848591

Szia Fóka,

Az Eastern Express 737-es engem is sokkolt, ráadásul annyira, hogy a 737-300-asom törzse végül a Revell 737-800-as készlet alapos átszabása révén készült el.

Annyiban szerencsém volt, hogy az Eastern Express készleteket sikerült félkész állapotban, akciósan beszereznem (darabját 2000 forintért), így annyira nem viselt meg, hogy csak a szárnyakat, a vezérsíkokat és a hajtóműveket használtam fel az eredeti Eastern készletből.

Az így készült hibridről csatolva pár kép, illetve ezúton is köszönöm a gép orrán látható , általad nyomtatott Boeing 737-300 feliratot!
Fóka 645598 2018. június 9. 12:07
Válasz erre
Modern_1

Modern_1
Modern_1
Modern_2

Modern_2
Modern_2

Sziasztok!

A fehércső-projekt állása: készen van az első három. A B-737-300 még alakul - a kezdeti meghökkenés lassan múlóban. Ha a felesleget lefaragom, egészen szép makett kerül ki belőle. És hát berepült a képbe egy Revell A380-as is, ha már modernkedek. Az 5 úgyis kerekebb szám, mint a 4. Utóbbi még dobozban pihen.

Fóka
Fóka 645571 2018. június 8. 16:11
Válasz erre
Mai hír:

index.hu/tech/2018/06/08/a_jovo_repulojen_nem_lenne_ablak/

... . ... ...! ... ... ...! ...?
... ... ... ... . ...! ... . ...*

* - öncenzúra

Fóka
vackor 645541 2018. június 8. 07:41
Válasz erre
Szia Fóka !

A sok bosszantó apróság mellett azért van egy kis öröm is a képeken: a szárnyak pozicionálása az egymáshoz ragaszthatósággal mintha visszaidézné némelyik Plasticart makettet...

Az eredmény biztosan szép lesz, kitartást !
Fóka 645537 2018. június 7. 21:44
Válasz erre
B733_1

B733_1
B733_1
B733_2

B733_2
B733_2
B733_3

B733_3
B733_3
B733_4

B733_4
B733_4

Sziasztok!

A dráma elkezdődött, nekiláttam az EE B-737-300-asának. Megrázó történet következik, csak erős idegzetűeknek!

A törzsfelek olyan szinten nem illenek össze, hogy szinte centiméterenként hol lejjebb, hol feljebb van az egyik a másikhoz képest, és az egész széthajlik, gumikkal lehetetlen összeszorítani. Ilyenkor még a pillanatragasztó sem segít. Barbár és ritkán használt megoldáshoz voltam kénytelen folyamodni: felhevített csipeszvéggel pár ponton összeolvasztottam a törzsfeleket, így a gyors hűtés után elfogadhatóan összeálltak. Ezek a pontok csiszolással és tömítéssel később eltüntethetők (1-2. kép).

A pilótafülke ablakeleme sírnivalóan gyenge: legalább 1 mm-rel keskenyebb, mint a törzs (2. kép). Az ablakok átlátszóságát meg akarom őrizni, ezért a szintbe tömítés szóba se jöhet. Mivel a törzs formája arányos, azon nem keskenyíthetek, ezért majd a kis átlátszó darabot kell forrásban lévő vízbe mártogatva meglágyítani és a helyes méretre igazítani. Ez nálam általában kétesélyes: vagy sikerül, vagy nem.

Az utolsó kép pedig azt szemlélteti, hogy a bumfordi szárnyfelek is olyan mértékben kajszák, hogy ennyi csipesz kell a többé-kevésbé elfogadható összeillesztés rögzítéséhez.

A Skyline makett valóban ígéretesebb, de a kockát már elvetettem, és most igyekszem a kihívásnak megfelelni és csak az elengedhetetlenül szükséges mértékben bosszankodni.

Fóka
Varjúbácsi 645517 2018. június 7. 14:25
Válasz erre
A 737/300-as család legjobb makettje szerintem ez:www.dacoproducts.com/KSky03b.php
Aránylag korrekt ár, és jól építhető, pontos makett.
rod666 645516 2018. június 7. 13:52
Válasz erre
Értem, de egyenlőre én nem tervezek keletről makettet beszerezni (az ICM szoros kivétel, bár én autózom), nincs túl jó hírük az orosz/ukrán/moldáv ect. gyártóknak.
Fóka 645510 2018. június 7. 12:16
Válasz erre
...na, a szokásos hibajavítás (miért is kapkodok?...)

- két törzsbetoldást
- a törzsnek negatív állásszöge van a földön álláskor
Fóka 645509 2018. június 7. 12:13
Válasz erre
Szia!

Ez az idézet vélhetően a 737-200-asra vonatkozik, ha már az Airfixet hozza fel alternatívának. Ez az Airfix kit nekem is megvan, de abból csak hatalmas munkával lehetne 300-ast csinálni, beleértve a szárnyak és a vezérsíkok teljes átszabását, a hajtóművek legyártását és egy törzsbetoldást. Én 737-300-ast akartam, amit viszonylag kevés cég adott ki, és azokból is csak az EE volt elérhető. A gyár termékeivel korábban is találkoztam, az An-24 pl. nem volt annyira gáz, de ez a 300-as igen. Alternatívaként szóba jöhetett volna a Revell 737-800-as készlete, de az meg a részletes kidolgozása mellett pontatlan: a kerekek hossza miatt a törzsnek negatív állásszöge van a törzsnek földön álláskor, ami utoljára a 200-as változatra volt jellemző, ennek ellensúlyozására pedig a hajtómű-gondoláknak pozitív állásszöget adtak, amit a gondola formája miatt nehéz orvosolni.

Fóka
rod666 645505 2018. június 7. 11:00
Válasz erre
Hát, nem akarok okosnak tűnni, de minimális guglizással lehet találni ezt-azt. A britmodeller.com-on nagyon diplomatikusan azt írták:

"Eastern express are not the best kits and require a lot if work but is like them and they look like a 737. I would say the airfix kit is better and requires a lot less work."
Fóka 645498 2018. június 7. 09:24
Válasz erre
'épülő flotta' = 'épülő modern flotta'
Fóka 645497 2018. június 7. 09:19
Válasz erre
Sziasztok!

Nem szokásom ledorongoló kritikával illetni makettet, mert tartok az építés közben jelentkező karmikus visszahatásoktól, de most nemtom véka alá rejteni a megrázkódtatást, ami tegnap ért. Beszereztem az épülő flotta utolsó, negyedik darabját, az Eastern Express B-737-300-asát majd' 10,000 Ft-ért. És hát a dobozbontás nem töltött el az ilyenkor szokásos boldog zsigerbizsergéssel. Rettenetesen elnagyolt kidolgozású, igazi 'short run' kategóriájú készlet. Bármiféle részletezettségnek nyoma sincs, durva beszívódásoknak és vastag sorjának annál inkább. Az utastér ablaksora még jelzés szinten sincs meg, csak az ajtókon lévő kis kémlelőnyílásokat próbálták lukakkal imitálni - ez kettőn is úgy sikerült, hogy az öntőformából eltávolításkor a környezetük is kiszakadt. Az alkatrészek illeszkedése pontatlan, a hajtóműveket gyakorlatilag újra kell gyártani. Persze össze lehet rakni. Boldogult ifjúkorom hiánygazdálkodási időszakában seprűnyélből is készítettem repülőgépet*, tehát semmi sem lehetetlen. De ennek a készletnek az ár-érték aránya finoman szólva is szörnyű.

* - ld. a 3. törvényt: "utasszállító repülőgépet bármiből lehet készíteni"

Fóka
vackor 645478 2018. június 6. 19:52
Válasz erre
vackor 645476 2018. június 6. 19:51
Válasz erre
ez is Rotodyne
ez is Rotodyne

Szia Fóka !

Köszi a választ, találtam egy más kialakítású példányt is...
Fóka 645393 2018. június 4. 21:57
Válasz erre
Szia Vackor!

A Revell készletben ott van a középső függőleges vezérsík, a két szélsőneka a felső része pedig kihajlik oldalra, ami a járgány földi pozíciójának felel meg. Emiatt a középsőt is valamelyik irányba elhajlítva kellett volna felrakni. Nekem azonban ez nem tetszett, a ferde középső vezérsík kifejezetten frusztrált, és maga a készlet is eléggé gyengécske. A teljesség igénye nélkül:

- kivágott jobb oldal kezdetleges belsőtér-utánzattal
- a kivágott rész lefedésére adott lap nem illeszkedik jól
- a pilótafülke üvegezése sok bumfordi darabból áll, lehetetlen szépen megcsinálni
- és hát a méretarány: 1:78, ki hallott már ilyet?...

Sz'al mindezek miatt nem építettem meg (mit szépítsem, kidobtam, mert bármilyen óvatosan álltam neki, az eredmény nem ütötte meg az elvárt minőséget. Helyette beszereztem az Airfix 1:72-es (mennyivel jobban hangzik!) készletét, és azt csináltam meg. Bár ez is a 60-as évek terméke, sokkal pontosabb, az egybeöntött átlátszó orr-részen az összes ablak kialakítása szinte sétagalopp volt.

Az Airfix készletből hiányzik a középső föggőleges vezérsík, ami nekem nem is tetszene, ha lenne, az oldalsók helyzete pedig függőleges, azaz repülési pozícióban vannak, ami az állványra helyezett makettnek jobban is áll.

A valóságban mindkét verzióról láttam képeket. Feltételezésem szerint (mert nem olvastam utána) a középső darabot később biggyeszthették oda, feltételezhetően stabilitási problémák miatt. Ilyen okból került pl. egy-egy kis kiegészítő függőleges stabilizátor vezérsík az An-10-esek késői példányaira is, mert a korai An-10-esek hosszirányban instabilnak bizonyultak.

Fóka
vackor 645358 2018. június 4. 09:56
Válasz erre
Szia Fóka !

"Azért" szépek ezek a fehér "csövek" is - különösen a Te precizitásod dob sokat rajtuk. Állványon jól fognak mutatni a bárpult felett - esetleg a rejtett világításon talán érdemes lenne gondolkodni. A Rotodyne-val kapcsolatban lenne egy kérdésem: néhány eredeti fotón látni lehet, hogy középen is van egy függőleges vezérsík, nem csak a két oldalon. Ezt nem adja a Revell ?

Sok örömet a további fehér csövezéshez !
Fóka 645335 2018. június 3. 18:27
Válasz erre
20180603_175748

Modern flotta
20180603_175748
20180603_180046

Fairey Rotodyne
20180603_180046

Sziasztok!

Hadd mutassam meg a naptári nyár első vasárnapjának estéjén, hol tartok a modern repülőgépek világába tett kirándulásomban. Készen vannak, már csak matricázni kell őket. Hát mit tagadjam, szépek ezek a légijárművek is, de azt nem mondhátnám, hogy a változatosságukkal nyűgöznek le ;-)

E három mellé még egy B-737-300-ast is megrendeltem, ha már itt az A320 is.

A fehér csövek oldalvizén egy régi restanciámat is pótoltam. A Rododyne a korosztályomnak kötelező gyakorlat, hiszen a 60-as években az Airfix ezen pompás makettjének lengyel gyártású, zacskós, matrica nélküli példányait nálunk is lehetett kapni, ki tudja miért "Helikoplán néven", és emlékeim szerint mindenkinek megvolt, akit egy kicsit is megcsapott a makettragasztó illata.

Fóka
Lapi 645291 2018. június 3. 02:26
Válasz erre
Malév 

Q:50
Malév

Sziasztok !
Csak nem adom fel ...
newman 645122 2018. május 29. 11:53
Válasz erre
Sziasztok!
Eladók az alabbi 144-es Revaro matricák:
Tu-134A-3 Belavia 1500Ft,
An-24RV Alrosa 1500Ft,
An-24RV Yakutia 1500Ft,
Superjet SSJ100 Gazpromavia 1500Ft.

Udv.
Péter
pjotrpontnewmankukigmailpontcom
vackor 644936 2018. május 25. 13:54
Válasz erre
A remény hal meg utoljára... meg az illető, aki átvert...
Fóka 644929 2018. május 25. 09:51
Válasz erre
Hibajavítás...
"~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, ebbe a benzin is simán belefért"
helyett
"~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, emellé a benzin is simán belefért"
olvasandó.
Fóka 644928 2018. május 25. 09:49
Válasz erre
...hasonló tényállás fennállása esetén szívesen vállalok autós szállítást. Szigetvárra pl. kétszer is elmentem NDK makettért. Egyszer egy Il-18-asért, egyszer pedig egy dobozos, originál Il-14-esért. Nagyon megérte, mert utóbbi az eBay-en 3000 EUR-ért szokott elkelni, én meg ~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, ebbe a benzin is simán belefért. Az már az én orbitális baromságom, hogy össze is állítottam, és a doboza most üresen díszíti a polcomat - mai eszemmel inkább valahogy lemásoltam volna.

Fóka
Fóka 644927 2018. május 25. 09:44
Válasz erre
Szia Vackor!

Tudom, hogy utópia, de ha véletlenül mégis megérkezik, szóljál mindenképpen, valamit ki kellene találni a sokszorosítására :-) Pl. 3D szkennelés és nyomtatás.

Fóka
Fóka 644926 2018. május 25. 09:39
Válasz erre
Sziasztok!

Ne legyen igazam, de szerintem valami nem stimmel ezzel a lengyel eladóval ('godfather-2009' - a név is eléggé beszédes...). Az NDK maketteket folyamatosan figyelve az eBay-en már korábban kiszúrtam, hogy évek óta újra meg újra megjelenik olyan elképesztő kuriózumokkal, mint ez a Baade 152-es, de a többi igen keresett, 60-as évekbeli ritkaság is mindig ott szerepel szinte hiánytalanul a kínálatában. Ehhez képest 72 visszajelzése van mindössze. Nekem ez kicsit életidegen... Bár az is lehet, hogy 50 éve alaposan bespájzolt, és most kiárusítja - bár a felrakott képek mindig ugyanazok.

A Baade ára mindazonáltal piaci, a legmagasabb ár, amiért elkelni láttam hasonló készletet, 6000 EUR volt.

Fóka
vackor 644912 2018. május 24. 22:06
Válasz erre
Én 6*kör évekkel ezelőtt még a boldogult Expressz hirdetési újságban találtam egy hirdetést valahonnan Csongrád megyéből, hogy 16 eFt-ért eladó egy ilyen - kapcsolatfelvétel után utaltam, azóta is várom, hogy megérkezzen. (Lehet, hogy ez volt az !)
V43-1123 644901 2018. május 24. 21:14
Válasz erre
Jó estét!
Ha valakinek van felesleges kb. másfél millió forintja:
www.ebay.de/itm/Veb-Plasticart-KVZ-Dresden-Baade-152-Flugzeug-Modellbaukasten-1-100/273219559468
Fóka 644841 2018. május 23. 14:27
Válasz erre
Fóka 644840 2018. május 23. 14:24
Válasz erre
Szia Laci!

Kivételes eset a 777-es, bár beszerezés alatt ál még egy A330-as is, hogy ne unatkozzon egyedül. Van 3 teherautóm és 1 Titanic-om is, de azok is kivételek maradnak, a szívemnek a '79 előtti utasgépek a legkedvesebbek. Ez a 777-es mindazonáltal igazi technikai csoda, és 30-40 éve el sem tudtam volna képzelni 50 tonna tolóerőt termelő hajtóművet sem. Szóval ami szép, az szép :-)

Fóka
kelair74 644805 2018. május 22. 19:44
Válasz erre
Szia Fóka!

Nagyon jól alakul ez a 777-es,jó látni,hogy a '79 utáni gépek felé is kacsintgatsz.Vagy ez csak egy kivételes típus?
Szerintem jól néznének ki még ott a polcon az ehhez hasonló évjáratok.
Hátha csoda történik... :)

Laci
Fóka 644703 2018. május 21. 10:08
Válasz erre
Cím: losonczi.foka kukac mail.ru
Fóka 644702 2018. május 21. 10:07
Válasz erre
Revell_allvany_1

Revell_allvany_1
Revell_allvany_1
Revell_allvany_2

Revell_allvany_2
Revell_allvany_2

Sziasztok!

Ismét aktuális, hátha megint szerencsém lesz :-)
Jó áron KERESEK egy Revell állványt, olyan szögleteset, amit régen a nagy utasszállítók (pl. Jumbo) mellé adtak.

Fóka
Fóka 644701 2018. május 21. 10:04
Válasz erre
777_1

777_1
777_1
777_2

777_2
777_2
777_3

777_3
777_3
777_4

777_4
777_4
777_5

777_5
777_5
Gauzy_Agent

Gauzy_Agent
Gauzy_Agent

Sziasztok!

Majdnem kész a B-777, már csak a matrica hiányzik róla. Arra azonban várni kell, postán rendeltem meg. Mivel nem tetszenek a modern festések amorf mintái, a Japan Airlines decens mintáját választottam, ld. az 5. képen.

A makett bámulatos kivitelezésű. Első alkalom, hogy a hajtómű kompresszorának fan-fokozatát forgatható kivitelben építhettem meg. Az AK Interactive Intermediate Gauzy Agent-jéről is kikívánkozik belőlem pár lelkes szó: mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki utasgépeket gyárt: gyönyörű, egyenletes, szép csillogású és tartós felületet biztosít.

Hasonló jókat,
Fóka
Toth_Gabor 644633 2018. május 19. 19:55
Válasz erre
Akkor egy cipőben jár(t)unk, de én még a törzs és a szárnyak előkészületeinél tartok... A hajtómű gondolákat a szárnyak felrakása előtt fel kéne tennem, annyi a tömíteni való. Nem is tűnik szimmetrikusnak, a részletek meg hiányoznak.
Igen én is ezt hallottam, az EE jobb, de nem jutottam hozzá.
Fóka 644623 2018. május 19. 12:29
Válasz erre
Sziasztok!

Ó, a kedvenc korszakom kedvenc típusai a valaha látott legszebb festésekkel :-)
Tibcsi, Vackor, gratuálok hozzájuk :-)

Fóka
Tibcsi 644617 2018. május 19. 10:30
Válasz erre
Szia Gábor!

1/144 AZ Model HAD matricával. Állítólag az Eastern Express szebb, de nekem ez volt. Ez is megdolgoztatott rendesen, főleg a légcsavarok és a matricával is küzdenem kellett egy kicsit a kabin környékén és a légcsavartollakon.

De végre elkészült. Mellette a Jak-40 egy Herpa 1/200-as fém modell. Aeroparki emlék... :)
vackor 644613 2018. május 18. 23:15
Válasz erre
Eastern Express IL-14
Eastern Express IL-...
Plasticart IL-14
Plasticart IL-14
Amodel TU-134
Amodel TU-134

Hadd növekedjék a Makettinfó MALÉV-flottája...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123.