/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
f2d 652143 2018. december 4. 09:10
Válasz erre
Revell 04208 Avro RJ85
Revell 04208 Avro...

Sziasztok,

ha esetleg valakinek meglenne a képen látható Revell 04208 Avro RJ-85 (Lufthansa) makett, és nem szándékozik megépíteni, akkor én szívesen átvenném.

f2d.hun@hotmail.com
vackor 651231 2018. november 15. 21:35
Válasz erre
Szia !

Mindegyik 144-es. a Caravelle lengyel Mistercraft, az IL-18 Eastern Express, ez utóbbi HAD matricával.
rizibacsi@freemail.hu 651215 2018. november 15. 18:39
Válasz erre
Szia!
Milyen méretarány, és ki a gyártó? köszönöm,Rizmajer
vackor 650844 2018. november 7. 09:06
Válasz erre
WP_20181029_10_51_48_Pro
WP_20181029_10_51_48...
WP_20181029_10_52_03_Pro
WP_20181029_10_52_03...
WP_20181029_10_53_56_Pro
WP_20181029_10_53_56...

Elkészült a Caravelle és az Il-18 is (a "szenvedés" teszi felejthetetlenné a makettezést...)
kató 650841 2018. november 6. 23:15
Válasz erre
il-18-1
il-18-1
il-18-2
il-18-2
il-18-3
il-18-3
il-18-4
il-18-4

Üdv. Mindenkinek !

Egy barátomnak készítettem el az AZ Model Il-18-ast . Maga a makett klasszikus AZ , sajnos . Gyengén kidolgozott részletek , egyenetlen panelvonalak , rossz illeszkedés , szerszámtervezési és öntéstechnológiai hibákból adódó aszimmetriák . Még a matricákat is elszúrták . A törzs bal oldalán végigfutó piros csíkon a két utastérajtó nem ott van , ahol a panelvonalak jelölik . A jobb oldali csík pedig egyszerűen rövidebb kb. 4 mm-rel mint kéne ...
Szóval nem egy felhasználóbarát makett .
Zozó 650763 2018. november 4. 15:16
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó utasgépes gyanták és matricák 72-144-200-as méretben.
1/72
Flight Path FP72-48 DO-228-200 Northwest Airlink 800-
ASH7025 Dash8-100 Air Atlantic 800-
1/144
Braz Models
BZ4015 B747-200 CF-6-50 engine 3000-
BZ4010 A300 PW JT9D-59 engine 1000-
BZ4008 B747-400 PW-800 engine 2000-
BZ4028 Satellite Antennas 9 pcs. 1000-
BZ4003 JT9D 737-200 1000-
Brasil decals BD144-210 A330-200 Delsey 1000-
Microscale 44-0002 Lockheed Tristar 1000-
Flight Path FP44-181 DC-9-30 Columbia Air 600-
Welsh Models No6. D.H. Comet 3B. 600-
Leading Edge Windows Decals DC-3,DC-6,L-11049 1200-
Airfix B737-200 British Airways 300-
Revell Fokker 100 Swissair/KLM 500-
Revell A380 stencil (ablakok, szélvédő, walkaway lines) 300-
Convair CV 990 Modern Air 300-
C-130 Pacific Western 300-
1/200
Skyline Decals SKY200-60 737-400 CityBird 1000-
Flight Path FP20-29 MD-80 Alaska 800-
FP20-128 737-300/400/500 Coroguard panels 300-
FP20-98 727 Coroguard panels 300-
Scaleliners MD80 Coroguard panels 300-

Mail: zoltan.pribelszki@ceaviation.eu
Tel. 30/525-9596
Üdv
Zoli
Kickukac 650181 2018. október 19. 18:59
Válasz erre
Sziasztok utasgép barátok!
A mai naptól kapható az Zvezda újdonsága, a Boeing 737-8 MAX 1/144-es méretarányban a Játék Makett Centrumban (Gyáli út).
Ráadásul most akciós áron, október végéig, 5800Ft-ért lehet hozzájutni.
Ajánlom mindenki figyelmébe!
Jó makettezés mindekinek
Karesz
vackor 649821 2018. október 10. 22:27
Válasz erre
WP_20181002_22_17_04_Pro

Nyárvégi "újdonságaim"
WP_20181002_22_17_04...

Nálam most ezek készültek el: két ősrégi Airfix nosztalgiaként, a Super Guppy sem mai csirke, a B 737-800 és a Tu-134 pedig HAD matricás. Készül még egy Caravelle és egy Malév IL-18 is 144-ben.
Fóka 649275 2018. szeptember 29. 19:05
Válasz erre
Malev_1
Malev_1
Malev_2

Malev_2
Malev_2

Sziasztok!

Aktualizáltam a profilképeimet. Helyreállt a világ rendje: a Malév triumvirátus tagjai ismét egymás mellett pompáznak. A Tu-134-esen eszközöltem pár kisebb javítást. A HAD matricáról csak jót tudok mondani. Olyannyira, hogy szerintem a Kistuskó esetén érdemes mindjárt kettőt beszerezni. Így az orr-rész kisebb pontatlanságai tökéletesen korrigálhatók, a bámulatosan vékony fólia esetleges sérülései nyom nélkül javíthatók, és a svanc nagy fehér parabolikus foltja, ami alól egy rétegben kicsit átlátszik a kék alap, duplán felrakva csodálatos eredményt ad. Most a hosszabb pihenés és a kellemes passzív makettezés ( = az egyes makettek építésének felidézése gondolatban) időszaka következik.

Hasonló jókat,
Fóka
dzsoniendoszkop 648723 2018. szeptember 10. 16:35
Válasz erre
20180904_172733
20180904_172733
20180904_172803
20180904_172803
20180904_172915
20180904_172915
20180904_172924
20180904_172924

Sziasztok!
6 év kényszerű kihagyás után, jól kiéhezve végre újra belevágom a fejszémet az orosz vasak világába. Viszont egyetlen hatalmas projektbe kezdek, ezért ezek a makettek, melyek bontatlanok, sértetlenek, és évek óta a szekrényben porosodnak, eladó sorba kerültek. Nekem sajnos még legalább 5 évig biztosan nem lenne időm rájuk, ezért, ha valaki megtalálja itt a nagy Ő-t, akkor írjon bátran az airdaniel4u kukac gmail.com címre. Azért oda, mert telefonon ezt az oldalt nem mindig látom, de az emaileket mindig megkapom.

Az árak MEGEGYEZÉS SZERINTIEK, nem meggazdagodni szeretnék belőle, csak hátha valakinél jobb sorsuk lesz. Mondjon rá az illető egy korrektnek hit árat, és én odaadom annyiért. :-)

Hogy miket lehet belőle építeni, azt kb. 6 évet itt visszapörgetve megtalálhatjátok képes galériában.. :-)

Sok szép vasat mindenkinek.
Chrisi 648549 2018. szeptember 4. 14:21
Válasz erre
Sziasztok,

1:144-es Airbus A380-hoz illetve A340-300-hoz van valakinek eladó / cserélendő Lufthansa matricája (pl.: megmaradt gyári Revell matrica lap)?

Ha igen, kérem jelentkezzen, mert nagy szükségem lenne ezekre a matricaívekre.

A segítséget előre is köszönöm !
Fóka 648508 2018. szeptember 2. 21:08
Válasz erre
Foka_24

Foka_24
Foka_24
Foka_25

Foka_25
Foka_25
Foka_26

Foka_26
Foka_26
Foka_21

Foka_21
Foka_21

Sziasztok!

Vége a nyárnak, befejeztem a '79 utáni repülőgépek témájában tett kitérőmet. 12-nél sikerült leállnom.

Fóka
newman 648157 2018. augusztus 24. 19:37
Válasz erre
IMG_20180824_202905891
IMG_20180824_2029058...

Sziasztok!
Moszkvai szerzemény.
Üdv.
Péter
Fóka 648141 2018. augusztus 24. 11:00
Válasz erre
Gabusch 647939 2018. augusztus 16. 15:53
Válasz erre
Köszönet kedves Lajos!

A leírásod alapján használhatónak tőnik, ámbár lehet, hogy a festék sem mindegy. Vallejoval jártam úgy, hogy a hajlakkos technikánál hatalmas darabokban le lehetett tépni onnan is, ahol nem akartam volna. Lehet, hogy Tamiya, Gunze esetében inkább működőképes az eljárás.

Esetleg érdemes lehet megpróbálni a hajlakkoshoz hasonlóan vizezni, hátha úgy tényleg letörölhető.
slaviamarksman 647936 2018. augusztus 16. 14:32
Válasz erre
1 ; Beírásra ezt írtam de nem lett elküldve akkor frissen :
Tiszteletem kedves Gabusch

Maszkoltam mustárral . Tőlem is indulhatott , találtam ki ilyen őrültséget 2017 június elején .
Konyhába véletlenül vettem észre , hogy a mustár fóliára rászáradva néhány nappal később egyben is lehúzható . Nem hártyavékonyan kenve persze . Le is kentem akkor azonnal egy repcsi átlátszó kabintetejét szélvédőjét matricáit de a festésig azóta se jutottam el . --( Az már igencsak megszáradhatott . Ennyit nem kell várni :-) )-- . A festés utáni leszedésről nincs tapasztalatom . Mezei flakonos spray vastagon szór és sokat , így a hely várat magára ahol fújhatnám . A flakon miatti vastagabb festékréteg miatt sem kentem hártyavékonyan --( de airbrust használva talán lehet )-- és azért , hogy egyben lehúzható legyen --( megszáradva nincs olyan erős és gumis mint amilyennek a folyékony fóliát gondolom )-- meg a maszkolás szélei kitapinthatóbbak legyenek .
Bár nincs tapasztalatom , hogy mennyire válik be , mennyire váltható ki ezzel a gyári folyékony fólia , a már régebben festett makett repcsik átlátszó részeit ezzel szándékozom továbbiakban is maszkolni , hogy a régi színezésre semleges szürkét , fehéret fújjak és utána más színűre átfesthessem . Az újonnan készülőknél is ezt használom majd . Gondolom nagy foltozásnál még jobban használható és kitölti a vékony panel csatornát , panel bordához is jobban hozzásimul mint egy merevebb ragasztószalag .
A konzervgyári mustárt minimálisan hígítottam , hogy ecsettel könnyebben lehessen kenni .
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos

2; Az említés miatt közel egy éve pihenő , festésre várót elővettem , lefújtam .
Ebből szerzett egyik tapasztalatom , hogy ilyen vastagra sikerült festékréteg után éles késsel kell a mustár maszkolás szélét körbevágni . Ebbe azért biztos voltam . Airbrush festésnél , hogy vékonyabb rétegű bizonyára nem kell késsel körbevágni a maszkolást festés után , hogy lehúzható legyen . Látható ahol felszakadt a fehér a kabintetőnél . Ott nem volt rendesen átvágva a festék .
A képek az adatlapomon vannak , sajnos ide még nem tudom , hogy kell beilleszteni .

Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Chrisi 647911 2018. augusztus 15. 11:06
Válasz erre
Szia Peti,

Köszönöm az infót. Igyekszem erőt venni magamon és kipróbálni a technikát valamelyik makettemen.

Üdv,
Chrisi
turpiurfi79 647878 2018. augusztus 13. 20:41
Válasz erre
Szia.
Nrm utasgépes hozzászólás de légyszíves keress mailben. turpiurfi79@freemail.hu
Üdv.
newman 647712 2018. augusztus 7. 20:12
Válasz erre
Szia Chrisi!
A panelvonalakat nagyon híg Revell feketével futtattam be, felesleget pedig higítós fülpiszkálóval visszatöröltem.
Üdv.
Peti
Gabusch 647707 2018. augusztus 7. 18:48
Válasz erre
Éppen ma láttam egy fészbúkos fórumon, hogy valaki folyékony maszkoló helyett mustárt ajánlott, bár csak úgy, hogy hallott róla valakitől. Állítólag vastagon kell kenni és fújás után le lehet ronggyal törölni. Gondolom, hagyni kell megszáradni is, nehogy a pisztoly elfújja.

Ha valakinek van roncs utasgépe ablaksorral, esetleg kipróbálhatná, mert ha működik, az azért egy elég olcsó és könnyen javítható megoldás lenne. Tekintve, hogy "túlkenés" esetén az ablak széle talán ki is tapogatható egy fogpiszkálóval.
De még az sem lehetetlen, hogy a bekent és leszárított ablaksor gond nélkül behelyezhető a helyére.
Fóka 647699 2018. augusztus 7. 12:42
Válasz erre
Szia Vackor!

Igen, svanc a skanzenban, a többi pár km-rel odébb a tűzoltóbázison.

Fóka
Chrisi 647698 2018. augusztus 7. 12:12
Válasz erre
Szia Newman,

Nagyon szép lett a 737-es, nem gondoltam volna, hogy az Eastern Express 737-es készletéből ilyen minőséget is elő lehet állítani .

Egy kérdés: a panelezést hogyan oldottad meg?

A választ előre is köszönöm!

Üdv,
Krisztián
Tibcsi 647697 2018. augusztus 7. 12:01
Válasz erre
Szép lett, gratulálok! Ez van a mostani AeroMagazinban is?
vackor 647696 2018. augusztus 7. 11:42
Válasz erre
Szia Fóka !

Gyönyörű lett, gratulálok ! Ha szavaidból jól sejtem, ennek a gépnek van a svanca a ferihegyi skanzen egyik sarkában ?

Peti, a Tied is szép lett, kevesen érnek a nyomotokba...
Fóka 647695 2018. augusztus 7. 10:16
Válasz erre
Szia!

Gyönyörű lett, gratulálok! Én az utóbbi hetekben küzdöttem meg az Eastern Express 737-300-asával, a nehézségek valóban embert próbálóak... Bár utána ugyanazon cég B-717-ese kellemes csalódás volt: nagyságrendekkel jobb a 737-es szériájuknál.

(az előző hozzászólásom a Malév 767-esemre vonatkoznak)

Fóka
Fóka 647694 2018. augusztus 7. 10:12
Válasz erre
A matrica a HAD nagyszerűségét hirdeti. Párszor már megemlékeztem a remek kidolgozásukról és a kiváló alapanyagról, de ezen a 767-es íven volt valami egészen nagyszerű. A pilótafülke szélvédőjének keretét a makettgyártók újabban a matricaívre is ráteszik, de a tapasztalataim alapján mondhatom, hogy a legritkább esetben pontosak. Nos, ez a HAD matrica két szélvédőt is ad: egy átlátszó ablakút a magamfajtáknak, akik az átlátszó ablakokat preferálják, és egy szürkével kitöltöttet. De ami a legjobb bennük, hogy tökéletesen passzolnak a Zvezda makettjének szélvédőjéhez. Én persze az átlátszót használtam fel, így az eredeti fémszínű keretek a szegecsekkel (!) tökéletesek lettek, az ablaktörlőkről nem is beszélve. Ilyen részleteket matrica nélkül előállítani lehetetlen lett volna.
newman 647693 2018. augusztus 7. 10:08
Válasz erre
vq-bbo-3
vq-bbo-3
vq-bbo-1
vq-bbo-1

Sziasztok!
Eastern Express Boeing 737-500.. Kemény dió, csak a legelszántabbaknak ajánlható..
Üdv.
Péter
Fóka 647692 2018. augusztus 7. 10:06
Válasz erre
HA-LHB_1

HA-LHB_1
HA-LHB_1
HA-LHB_2

HA-LHB_2
HA-LHB_2

Sziasztok!

És már készen is vagyok a matricázással, hála egy itthoni műszaknak. Miközben csináltam, rájöttem, hogy miért ódzkodtam ettől a festéstől. A helyzet az, hogy még mindig nem tudom feldolgozni, hogy 2001-ben egzisztenciális okokból távoztam a Malévtól. A 2012. február 3-i katasztrófáról nem is beszélve. Bár csak maketten, de így is kicsit fájó nézni szegény LHB-t, amihez - mint a többihez is - személyes emlékek tömege fűz. A képek kompozíciója a virágokkal meglehetősen érzelmesre sikerült, de éppen a napokban szembesültem iszonyattal az LHB-val Ferihegy kerítésén át, mármint ami ebből az élettartama közepén, erejének teljében fűre kényszerített egykori büszkeségünkből maradt. Ha a múzeumoknak nem is kellett, legalább a kis házioltáramon megbecsült helye lesz.

Fóka
Fóka 647685 2018. augusztus 7. 07:45
Válasz erre
Egy megjegyzés a hasonló technológiával élőknek: fura tapasztalalom, hogy amikor egy géptörzs utolsó ablakát is lezárom Clearfix-szel, és ezáltal a törzs hermetikussá válik, az ablakok elkezdenek kifelé domborodni - néha extrém mértékben. A fizikai magyarázat valószínűleg a száradó anyag hőelvonása körül keresendő. Ezellen úgy védekezem, hogy egy alig látható helyen (pl. alul, hátul) tűhegynyi lukat csinálok, ezáltsl biztosítva lesz a hőkiegyenlítődés és nincs domborodás.
Fóka 647684 2018. augusztus 7. 07:36
Válasz erre
Szia!

Így van, bár a gyártó adott hozzá átlátszó ablaksorokat, nem éltem vele. Az ekkorka ablakok maszkolása és szép festése nagyon macerás lenne. Egyszerűbb üresen hagyni, és utólag Clearfix-szel vagy valami hasonlóval kitölteni.

Fóka
Kickukac 647681 2018. augusztus 6. 22:40
Válasz erre
Nem lett maszkolva, nincs benne ablak, csak üres lyukak vannak.
kelair74 647678 2018. augusztus 6. 19:31
Válasz erre
Jól halad!
Az ablakokat maszkoltad?
Fóka 647646 2018. augusztus 5. 19:44
Válasz erre
20180804_101601

1
20180804_101601
20180805_081630

2
20180805_081630
20180805_143537

3
20180805_143537
20180805_191905

4
20180805_191905

Sziasztok!

Íme pár kép a hétvégi haladásról. A kerekek és a matricák vannak még hátra.

Fóka
Fóka 647468 2018. július 31. 08:08
Válasz erre
767_1

767_1
767_1
767_2

767_2
767_2
767_3

767_3
767_3
767_4

767_4
767_4

Sziasztok!

Jól alakulnak a dolgok, szerencsére az átszabásból nem lett elszabás. A tűzőgépkapocs-távtartós módszer bevált, a széles rések ellenére a törzs felülete egyenletes lett a csiszolás után, mintha sohasem lett volna szétvágva. Szóval már látszik az alagút vége. További felületkezelés következik, aztán jöhet az alapozó. A képeken 3 különböző fázis látszik, és a darabolás részleteit immár bátran ajánlhatom referenciának is.

Fóka
kelair74 647418 2018. július 29. 16:26
Válasz erre
Szia Fóka!

Pedig jónak látszik,de ezek szerint mégsem.Azért remélem lesznek fotók a további alakulásról.

Üdv.:Laci
Fóka 647388 2018. július 28. 13:48
Válasz erre
767-0

767_0
767-0

Ó, valamit elrontottam. Az első 3 kép az előző hozzászólásomban mind a mai állapotot mutatja. Az eredeti szétdarabolás itt látható. Akkurátusan fotóztam, de negatív példa lett belőle...
Fóka 647386 2018. július 28. 13:41
Válasz erre
767_1

767_1
767_1
767_2

767_2
767_2
767_3

767_3
767_3
HS-125

HS-125
HS-125

Sziasztok!

Belekeveredtem egy komplikált építésbe. A modern flottámat hiányosnak éreztem egy Malév B-767-200 nélkül. Bár nem szeretem a Zsótér-féle festést, az LHA és LHB mégiscsak közel áll hozzám. Életem legszebb 2-3 évében, amikor a harmadik székben személyzetként repültem jópárszor a 737-300-asok üzemeltetésének kezdetén, a 767-eseken is történt 3-4 hasonló alkalom. Bp. - New York JFK - Bp. oda vissza egy menetben, maga a Paradicsom. Szóval beszereztem a Zvezda pompás készletét, és mivel az 300-as, nekiláttam szétszabdalni. Megfontolt mérnöki hozzáállással minden tervezés nélkül, csak szemre. Gyönyörű lett, összeállítottam - és akkor jött a hidegzuhany: a szárnyak kicsit hátrébb kerültek, mint kellett volna. Sebaj, újra szétszed, átszab, összerak. És újabb zuhany. Igen, most meg előrébb kerültek a szárnyak a helyes pozíciónál. A harmadik szétszedés után már inkább a gányolásra hasonlított a tevékenységem, de fűzőgépkapcsokból kialakított felhevítve belenyomott távtartókkal végül sikerült a helyes formát kialakítani. A többi már a tömítés és a csiszoláson múlik. Ha szemérmesen elhallgatok a témáról és nem rakok be több képet, az azt fogja jelenteni, hogy eltoltam...

Az első kép az eredeti szétdarabolást mutatja - nos, így NEM szabad. A másik kettő a mai állapotot. Innen lesz szép nyerni... Van 1 újabb beszerzésem is, a hatvanas-hetvenes évek háromszínű műanyagból készült Matchbox kitek egyike, egy HS-125-ös. A negyedik képen ez látható.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 647197 2018. július 24. 08:37
Válasz erre
Sziasztok!

Vége a nyári szabadságnak, teljes volt a kikapcsolódás. Ez azt jelenti, hogy nem repülőgépeket készítettem, hanem egy kamiont :-) A részletek a szaktopicban olvashatók.

Hasonló jókat,
Fóka
rod666 646766 2018. július 9. 09:01
Válasz erre
Fóka 646710 2018. július 7. 14:52
Válasz erre
B-717

B-717
B-717

Sziasztok!

Új taggal bővült a kenguru-farm: elkészült a B-717-es. Ezzel be is teljesült a modern flottával kapcsolatos minden elképzelésem. Az A320 törzsfeleinek elrontott illesztését is sikerült helyrehozni. Eredetileg meghagytam a törzsfelekkel egybeöntött antennákat és egyéb kitüremkedéseket, de csúf lett. Tegnap éjjel az egészet lecsiszoltam, újratömítettem, majd külön darabként illesztettem rá az antennákat és újrafújtam - így már elfogadható lett.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 646519 2018. július 2. 10:41
Válasz erre
717_tomites_1

717_tomites_1
717_tomites_1
717_tomites_2

717_tomites_2
717_tomites_2

Sziasztok!

Újabb dícsérete következik az EE B-717-esnek. Amitől a korábbi tapasztalatoktól legjobban féltem, a pilótafülke átlátszó részének illeszkedése, ezen a maketten tökéletes. Mérete, formája, ívelése, illeszkedése tökéletes. Ami a legjobban mutatja egy makett alkatrészeinek egymáshoz való illeszkedését, az a tömítés és csiszolás utáni látvány: minél több látszik a tömítőanyagból, annál pontatlanabb volt az alkatrészek formája. Nos, talán látszik a képeken, hogy ezen a maketten szinte alig látszik tömítőanyag, csiszolás után csak a közvetlen illesztések hajszálvékony vonalaiban maradt, ott se mindenütt.

Fóka
newman 646458 2018. június 30. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Eastern Express 1/144-es MD-11 KLM matricával, 12000Ft-ért.
Üdv.
Péter
pjotrpontnewmankukacgmailpontcom
Fóka 646455 2018. június 30. 09:31
Válasz erre
B-717_1

B-717_1
B-717_1
B-717_2

B-717_2
B-717_2

Sziasztok!

Elnézést, hogy ennyire túltengek a makettjeimmel, de mindig történik valami...
Ezúttal az, hogy az Eastern Express maketteket illető ledorongoló bírálatomat finomítanom kell. Nem bírok leállni a modern flottával, ezúttal a B-717-es típus megszerzésének gondolata fészkelte be magát a fejembe, és a Hannants jóvoltából egy hét alatt realizálódott is. Az Eastern Express készletet a korábbi tapasztalatok után félve bontogattam, és jött a meglepetés. Minőségi kidolgozású alkatrészek, egészen apró részletek, finom negatív panelvonalak - egyszóval teljesen rendben volt. Aztán neki is estem az összeállításnak, a 2. képen látható állapotig jutottam ma hajnalban. Az örömöm ezzel tovább fokozódott: tökéletesen illeszkedő törzs- és szárnyfelek, csiszolásra alig, összeszorításra egyáltalán nem volt szükség. Hát nemtom, mit is mondjak: a 737-300-as és a 717-es között ég és föld a különbség, mindezt ugyanattól a gyártótól...

Az egyetlen üröm az örömben: a forint árfolyamának sajnálatos alakulása miatt az Angliából rendelt makett váratlanul és minősíthetetlenül sokba került :-(

Hasonló jókat,
Fóka
V43-1123 646414 2018. június 28. 22:18
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat! Azért a többes szám, mert közben levélben is kaptam segítséget. A lényeg: a reális(nak tűnő) ár 10.000 Ft. Ha a fórumtársak közül senkinek sem kell, felteszem a Facebook-ra, ott jóval többen láthatják majd. Bár elsősorban azt szeretném, ha az ide látogatók közül kellene valakinek :)
vackor 646396 2018. június 28. 18:23
Válasz erre
Egy másik hirdetési oldalon egy TU-144-et kínálnak 10 eFt-ért, ugyanaz a régi Plasticart széria, ugyanúgy 1/100-as méretarány. Esetleg az itteni, korábbi hirdetésekben is találsz Tu-154 árakat...
V43-1123 646388 2018. június 28. 16:29
Válasz erre
Tisztelt Urak!
Tanácsot, segítséget kérek, mert elbizonytalanodtam :) 4 nappal ezelőtt hirdettem egy Tu-154-es makettet eladásra. Az árképzésnél a német Ebay-re hivatkoztam. Ma újra megnéztem ezt az oldalt, és nagyon nagy a szórás az árakat tekintve. 18,95-től 159 €-ig található ilyen modell. Láthatóan ugyanaz a szerszám, ugyanazon öntőkeretek, csak a dobozgrafika más:
www.ebay.de/sch/i.html
Kérdésem: kb. mennyit ér az általam feltett készlet? Senkit sem akarok lehúzni, becsapni, tényleg azt szeretném, hogy értő kezekbe kerüljön a Nagyvas :) Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibcsi 646355 2018. június 28. 06:03
Válasz erre
Köszönöm mindenki segítségét! :)
Norm 646344 2018. június 27. 20:38
Válasz erre
vackor 646337 2018. június 27. 16:42
Válasz erre
saját fotó beszállás előtt
saját fotó beszá...

Talán ezen a fotón is látszik a géptörzs és a talaj viszonya...
Fóka 646333 2018. június 27. 15:16
Válasz erre
Az első képen az is látszik, hogy a hajtóművek alja a törzs aljával is párhuzamos (naná, hiszen mindkettő párhuzamos a talajjal...), ezért a pozitív állásszög, ami a harmadik képen látszik, borzasztó látvány, mindenképpen javítandó.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.