/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Mekett 144903 2007. június 27. 07:47
Válasz erre
Sihanoukville-nél megtalálták a lezuhant AN-t

Megtalálták szerdán Kambodzsában az ország délkeleti vidékén két nappal korábban lezuhant kisrepülőgép roncsait, de azt továbbra sem lehet tudni, hogy a szerencsétlenségnek vannak-e túlélői. A belföldi útra bérelt, Siem Reapból Sihanoukville-be tartó AN-24 típusú repülőgép az indokínai ország délkeleti csücskében, a Thai (Sziámi)-öböl partján elterülő Kampot tartományban zuhant le öt perccel a landolás kitűzött időpontja előtt. A gépen, amelyet egy orosz pilóta vezetett, az ötfős kambodzsai személyzeten kívül 13 dél-koreai és három cseh turista utazott.

index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/
boriszjelszint 144902 2007. március 7. 18:32
Válasz erre
Sziasztok!
Mit tudtok az ausztriai szerencsétlenségről?
én annyit, hogy heli+kisgép. fő hír volt az ORF en, meg csomó helyen, csatornán, csak magyarországi adókban nem hallottam semmitsem. Ha jól emlékszem hétfő délelőtt, délkörül volt. Láttam menni menteni Blackhawkot(?) mag még valamit, amiről csak a felségjelet láttam, meg azt, hogy két csúcsal arrébb leszáll
Zoli 144901 2007. február 17. 10:14
Válasz erre
Bendeguz 144898 2007. február 2. 22:38
Válasz erre
köszi, valahogy elkerülte a figyelmemet
Tophatters 144897 2007. február 2. 14:51
Válasz erre
Szia Bendegúz!

221 és 222 hozzászólásokban le van írva. :)
Bendeguz 144896 2007. február 1. 23:42
Válasz erre
Hi
lehet, hogy én vagyok tudatlan, de nem ismerem a történetet, le tudnád írni, hogy mi történ anno?
Solo 144894 2007. február 1. 22:35
Válasz erre
Nem is tudnál bántani. :))

Azt meg, hogy pontosan mi történt, nem lehet megmondani.
Nem állíthatsz ilyet, hogy nem vezetett senki egy leszállásban lévő gépet.
Azt mondtad te is repültél, akkor tudnod kell, hogy a repülés legveszélyesebb része a leszállás. Nincs az a pilóta aki leszállás közben bambulna el. Elrontani el lehet ,de az más kérdés.
Robidoki 144893 2007. február 1. 22:30
Válasz erre
Értsd meg ROBI!!!nem akartalak bántani ezzel a k műszerrel.
Visszatérve az Ancsára,az az RV nem 300ig mér,hanem jóval tovább,Ott és akkor senki nem vezette a madarat.Vagy túlságosan megosztott volt a figyelem.

Jóéjt!
Solo 144892 2007. február 1. 22:17
Válasz erre
Na a te agyad teljesen más dimenziókban jár. :))

Ha figyelmesen olvastál, akkor észrevetted, hogy a műszerer szerinti repülésekről beszéltem. Az RV-t kis magasságban használjuk inkább. Jelzi ha elérjük a beálított magasságot. Függés közben, földközelben nem a barometrikus alapján emelkedünk pl 10 méterre. Szóval jó dolog az RV. 300m alatt, de inkább 100m alatt. Műszerrepülésnél, Minyóval ha rendszert repülünk akkor 100m-re kell állítani az RV-t, hogy halljuk mikor kellene a közeli fölött lennünk. Rá se nézek közben az RV-re mert a barometrikus alapján repülök.
Ezenkívül földközeli útvonalon is jól jön, mikor 15 méterre kell állítani. Az ember szeret minél alacsonyabban suhanni a fák fölöt. Az RV szól ha túl alacsonyra merészkedünk.
Nem tudom miből gondoltad, hogy egyátalán nem használjuk az RV-t.
Most már kiváncsi vagyok, hogy szerinted miért tették be az RV-t. :)
Cébés 144891 2007. február 1. 22:02
Válasz erre
Szia Robidoki!

Küldtem mailt,megkaptad?

üdv:Cébés
Robidoki 144890 2007. február 1. 21:54
Válasz erre
Figyeltem!!!
Ja már értem, azért írtátok be mindíg hogy esetleg nem áll nullán, vagy meszel,mert nem figyeltétek?
Az Orosz sem dilis hogy csak passzióból tette be az RV.t még a KAMOV-ba is.Pedig az aztán 1 percig nem repül üzemszerűen vízszintesen.Ezzel én már nem akarok foglalkozni,én is repültem, még az MHSZ-ben ZLIN-ig jutottam,és nem csak mint földhözragadt patkányként osztok.Még egy kérdés:Miért is tettek a MI-8 ba RV-t? Talán azért mert lyuk volt a műszrfalon? ugyan-ugyan!Lehet hogy Csani-nak is csak darabra kell a KÉK-FEHÉR Ukrán MI-8 ba?
A témát lezártam ,részemről legalábbis.
Solo 144889 2007. február 1. 21:10
Válasz erre
Kicsit figyelhetnél olvasás közben. Nincs benne a rádiómagasságmérő a műszerfigyelési sorrendben, ezért nem is kell látnom jobbról.
Tophatters 144888 2007. február 1. 20:36
Válasz erre
Szia!

Kösz hogy írtál egy kicsit a makettről, majd ezekre a részekre sokszorosan fogok figyelni...
Majd ha elkezdem, akkor fogok írni, de most van még mit befejezni előtte:))
Amúgy Amodel An-26-ról íme két példa:
www.modellversium.de/galerie/artikel.php Ennél a makettnél lehet látni sok helyen az illesztési hibákat, meg hát a koszolás sem ártott volna...
www.aircraftresourcecenter.com/Gal3/2901-3000/Gal2987_An-26_Dedigurov/gal2987.htm
Hát igen, ez Evgenij Dedigurov makettje, láttam neten sok makettjét, mind ilyen szép, egy-egy képen olyan a gép mintha igazi lenne.
Robidoki 144887 2007. február 1. 20:28
Válasz erre
Nem volt szándékom megkérdőjelezni a hozzáértésed,de egyem meg a kalapom,ha te jobbról látod a bal szélső RV-t, akár milyik műszerfigyelési sorrendnél is.Na de félre a vitával a repülésben is igaz,hogy az elődök hibáiból tanulhatunk legtöbbet!

funker

Ja ! a ROTORCRAFT-ban a KA-52 függesztménye nem 500 litres póttank,hanem inkább zavaró konténer. Volt a MI-8 -ok hoz is,ami pont így nézett ki.
Bombraider 144886 2007. február 1. 16:20
Válasz erre
Szia!
Nagy bátorság kinyitni a belteret:)
Nekem is megvan a készlet,egy két beszívódást,ilyenek leszámítva nagyon tetszik. Főleg a lehelet panelvonalak. Balaton is építi,aztmondta h a belsőtér illeszkedésénél elég nagy problémák vannak...Én ezért nem merem megnyitni:( De majd számolj be róla,hogy neked hogy sikerült!

üdv:bomb
Tophatters 144885 2007. február 1. 15:54
Válasz erre
Szia Bomb!

Az Extratech EX-72153 számút. A rámpafeljavító Extratech már megvan:)
Tudom hogy neten is meglehetne venni, csak azért börzéken próbálkozok, mert így nem kell postaköltséget fizetni...

www.keletiblokk.com/pic/hird/1497.jpg
Bombraider 144884 2007. február 1. 15:51
Válasz erre
Szia!
Melyik maratást szeretnéd megvenni hozzá?

üdv:bomb
Tophatters 144883 2007. február 1. 15:50
Válasz erre
Szia!

Apu már akkor is a tököli reptéren dolgozott, és látta a gépet az utolsó felszállása előtt. Állítólag a rossz időjárás miatt már Tökölről is nehezen tudott elindulni. (mármint, úgy értve hogy nem nagyon akarták elengedni a gépet)De aztán sajna mégis útnakindult...

Egyébként én először még nem tudtam melyik gépet építsem, aztán Aput kérdeztem,hogy Ő melyiket javasolja, azt mondta hogy a 210-est építsem, végülis így jött az ötlet erről az elfelejtett gépről. (lassan 25 éve hogy lezuhant...) A makett már 2006 márciusa óta megvan, de egy maratás még kell, de ha meglesz, akkor élből kezdem az építést.
Solo 144882 2007. február 1. 09:29
Válasz erre
Helló!

A hiányos tudásom szerint a műszer szerinti repüléseknél van egy műszerfigyelési sorrend (Mi-8/17), amiben a rádiómagasságmérő nem szerepel. Mást nézni nincs is nagyon időd. Minden nagyon gyorsan történik. Ha be is volt állítva egy veszélyes magasság ahol bebúgott nekik az RV-4, az se soka segített rajtuk, mert a rádiómagasságmérők nem azt mutatják, hogy milyen magsan leszel hanem inkább azt, hogy milyen magasan voltál.
A lokátor dolgot már Kalóz kivesézte. Az időjárás lokátorok nem alkalmasak terepkövetésre, ezért nem is használják őket arra.
A pilóták műszeres repülés közben a műszerekre vannak utalva. Vakon kell bízniuk bennük. Ezt tanítják. Ha valamelyik rossz és nem veszik észre időben akkor nem tehetnek semmit. Sok baleset volt már ebből kifolyólag.
Robidoki 144881 2007. január 31. 22:59
Válasz erre
Utánnanyesek az akkori "őregek" fényképei között.Őket nagyon sajnálom,mer önfeláldozásból kitünőre vizsgáztak,és mégis katasztrófa lett a vége.
Ha jól tudom,így volt,aztán az első bejövetelből következő körre küldték őket.Közben lejegesedtek,keresztben is jöttek,valami volt a fékszárny-nyal is(nem volt kinnt a megfelelő állásban.A RU-300 talán megmenthette volna(plussz tolóérővel) de késő.
Pontosan meg fogom kérdezni.(csak tudnám hogy hová lettünk ,merre szóródtunk)

Addig is üdv Robi
Tophatters 144880 2007. január 31. 20:38
Válasz erre
Szia Robidoki!

Nagyon megköszönném ha tudnál valamit küldeni a 210-esről.
Jól tudom hogy a gép Berlinből jött, Tökölön szállt le és innen indult aztán Szentkirályszabadjára?
Makettben ezt fogom megépíteni majd, csak még kell egy Extratech maratás...
Robidoki 144879 2007. január 31. 20:01
Válasz erre
Igazad van ,maximálisan!
Nem is őket akartam bántani,csak azt próbáltam érzékeltetni,mennyire észnél kell lenni még akkor is,amikor már gondolatban otthon voltak. Aztán mégsem!

Üdv Robi
Kaloz 144878 2007. január 31. 19:19
Válasz erre
Robidoki!
Nem szorosan véve kapcsolódik a repüléshez, de radarral kapcsolatos. 1975-ben hajóztunk eg iskolahajóval. nagyon jó radar volt rajta, térképező meg követő üzemmóddal, szerettük használni. Rotterdam előtta köd miatt radar alatt hajóztunk, szerencsére kinéztünk a hídról szabad szemmel is. A foszladozó ködfelhő közepéből egy ballasztban hajózó szupertanker bontakozott ki előttünk, szerencsére még masnővertávolon belül. Képzelheted az ügyeletes tiszt (épp a kapitány volt az), megrökönyödését, meg manővereit, hogy elkerülje az ütközést. A radar ui. nem jelezte, pedig egy ballasztban hajózó szupertanker elég nagy vasdarab! Szóval a technika is hibázhat, nemcsak az ember. A szlovák pilóták védelmében: olvastam, hogy megállapították, nem igaz, hogy fühggelemsértésük okozta a katasztrófát. Valóban rosszul mérték fel a helyzetet, de nem azért, mert mással voltak elfoglalva. A magassági kormány egy ekkora gépnél amúgy is elég lusta szerkezet. Nem arra találták ki, hogy meredek manővereket végezzenek vele. És akkor még nem említettem egy szélnyírás lehetőségét, ami hasonló tüneteket szokott produkálni, mint a szerencsétlenség során valószínűsíthető. Talán a hazai reptér közelsége is megzavarhatta a pilótákat, mivel siettek hazafelé, és nem ugrott be minden a fejükbe. Bocsi, hogy hosszú voltam, de ennyit megérdemelnek a fiúk. Nyugodjanak békében, ne mozgassuk még mi is őket sírjukban.
Kalóz
Robidoki 144877 2007. január 31. 18:27
Válasz erre
Ha előtted van az a hegy,azonos magasságban,akkor a visszavert jel leveri az indikátorernyőt is a műszerfal tetejéről!!!
Robidoki 144876 2007. január 31. 18:24
Válasz erre
Ezek a srácok nem idegen reptérre akartak leszállni,tudták hogy honnan sorolnak be! Mióta (funker) vagyok, a praxisomban még a rádiómagmérő miatt veszélyhelyzetről sem tudok,nemhogy katasztrófáról.A Borsó-hegy pedig nem úgy emelkedik ki a földből,mint egy síugrósánc,úgyhogy a műszer mutatója (RV-4)jelezte volna ,(de lehet hogy jelezte is)csak az a jókedv ne lett volna a fedélzeten!!!

Baráti üdv: Robi
Muzzy 144875 2007. január 31. 11:21
Válasz erre
Szia Robidoki!
A rádiómagasságmérő szart sem ért tagolt terepfelület felett. Másodpercenként változik a magasság, ebből a siklószöget nem tudod tartani. A radarnak több funkciós üzemmódja van, nem biztos, hogy adott üzemmódban kimutatja a hegyet. A barometrikus magasságmérőt meg az adott repülőtéren lévő barometrikus nyomásra kell állítani, ezért légköri viszonyok miatt az is pontatlan lehet néhány méterrel. Mondjuk ez még nem indok, hogy belemenjen a hegybe.
Muzzy
Robidoki 144874 2007. január 31. 00:14
Válasz erre
Visszatérve a Szlovák Ancsához,hát sok érdekességet olvastam tőletek,még "solo"-tól is. Ő pedig szakmabeli,de mégis hiányos a tudása.
Van ugye barometrikus magmérő,aztán Ragyioviszotomer(rádiómagasságmérő),és ott van még a lokátor a gép orrában,aminek kutya kötelessége lett volna mutatni azt a baromi "fekete (felhőt)hegyet" a géppel azonos magasságban.Tehát három rendszer is rosszul "mért"? Hát ez gyanus.
Nem tudom pontosan,de azt hiszem a lokátorának van magasságmérő üzemmódja is.(akkor ez már 4)
Ha pedig csal a rádió-magmérő,hát tény de a hegyet nem 2-3méter magasságtöblettel kell átugrani.
További sikeres oknyomozást!!!
Az esetek döntő többségében az ember hibázik,csak azt a gép már nem tudja korigálni

Udv Robi(funker)
Robidoki 144873 2007. január 29. 04:20
Válasz erre
Szegény Ancsások!!!
Az az eset egy pech sorozat.
Én még találtam propellerdarabokat,stb.
Majd utánnanézek a doksik között hátha van
Majd teszek képet Mi 24 röl is ,

Dok
Robidoki 144872 2007. január 29. 04:15
Válasz erre
Sziasztok!
Mi a klaviatúra innenső oldaláról így látjuk a dolgokat,de a "STUDIÓ"-ban(pilótafülke) azért ennél egy kicsivel ,hogy is mondjam több a tennivaló.Csak arra gondolj,ha beülsz az autódba és elindulsz,mit teszel!!! Hát semmit! Bedugod a kulcsot aztán usgyi!
Mire egy repcsi felszáll, a személyzet agyban már rengeteget dolgozik,de leginkább a fedmérnők.Egy nagyobb gép eetében én biztos nem redukálnám le 3 fő alá az ekipázst!Gondoljátok el az AN 26-osban 5-en a Mi-8 ban 3-an kenik.De nem megyek messzire,a Szlovákok a Mi 24-est 3 an repülik. A SZU-ban viszont nem ritka a Mi-8 amit 1,jobb esetben ketten BOT-ladozzák.Úgyhogy mielőtt beülsz az autódba,járd körül,ha kell rúgj bele a gumiba ,ne mond a listát csak gondold el mi történik a kulcs elfordításának pillanatában. Kb 10-12 rendszer lép működésbe.

Mindenkinek szép napot !!

doki
Concorde 144871 2007. január 28. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!Én is szoktam nézni az NGC-n a katasztrófákat.Stefan szerintem az AeroMagazinos volt.:)
kekfeny 144870 2007. január 24. 21:10
Válasz erre
Az NGC-is volt, vagyis én ott láttam.kb:2-3 hete.
Stefan 144869 2007. január 24. 17:17
Válasz erre
Szerintem én is ott olvastam, csak mivel érdekel a téma, mert szerintem érdekes, hogy hogyan tudják megállapítani a roncsból, meg összerakni a "puzzle"-t, már nem emlékeztem, hogy ezt a történetet hol láttam :)
Tibcsi 144868 2007. január 24. 17:13
Válasz erre
Én az AeroMagazinban olvastam. De attól még lehetett a tévében is. :)
Stefan 144867 2007. január 24. 15:35
Válasz erre
Szokta valaki nézni a Katasztrófák Nyomában c. sorozatot az NGC-n?
Azt hiszem abban volt (,de lehet, hogy Aero Magazinban olvastam :) ),hogy volt egy ilyen egyszer, hogy nem tudtak felszállni és túlrohantak a kifutópályán, aztán kiderült, hogy (sajnos ebben a világban gyakran előfordul) a túlhajszolt pilóták, már a sokórányi szolgálat után elszámolták a felszállósúlyt. Valami programot használtak rá, ami kiszámolja helyettük, de a fáradság miatt rosszul adták meg az adatokat, emiatt rossz értékeket kaptak.
Cébés 144866 2007. január 23. 21:56
Válasz erre
Szia Kalóz!

Nem tudom mi lehet az igazság,én úgy tudom hogy az elért sebességben van meghatározva a felszállás.V1 elhatározási sebesség,itt még eldöntheti hogy megáll vagy folytatja a felszállást.V2 felszállási sebesség.
Annyit még tudok hogy baromira meg volt rakva a gép.
Majd megkérdezek egy pilótát odabenn a felszállós dologról.

üdv:Cébés
Kalóz 144865 2007. január 23. 16:59
Válasz erre
Hát, tudtommal meg van határozva, hogy milyen kifutási hosszon belül kell elemelni a gépet, azon túl meg kell szakítani a felszállást. Pont, hogy ne legyen késő ...
Cébés 144864 2007. január 23. 16:49
Válasz erre
Szia Kalóz!

Gondolom a pálya közepe felé még mindíg nem gondolták komolyan hogy ne tudnának elemelni egy 737-est a beton vége előtt.Mikor meg ráeszméltek már késő lett volna megállni.
szerintem (de ez csak az én véleményem)

Cébés
Kalóz 144863 2007. január 23. 16:10
Válasz erre
Cébés!
Nem kellett volna megszakítania a felszállást? Időben természetesen, nem az erdő előtt 2 m-rel ...
Cébés 144862 2007. január 23. 16:08
Válasz erre
Nem sokon múlott hogy bekerüljön ide a Travel 737-ese.
A pálya vége előtt nagyon kevéssel sikerült csak felvergődnie a levegőbe és épphogy elment a szemben lévő erdős terület felett.
Úgy szágúldott végig a pálya majdnem teljes hosszán,hogy az orra a levegőben volt,csak épp emelkedni nem akart.

Cébés
Tophatters 144861 2006. október 25. 10:01
Válasz erre
A 210-es An-26-ról nincs valakinek képe? Ez az amelyik lezuhant 1982 dec. 6-án.
Tibcsi 144859 2006. október 24. 19:39
Válasz erre
boriszjelszint 144858 2006. október 24. 19:32
Válasz erre
Tibcsi 144857 2006. október 24. 19:26
Válasz erre
Hali,

Tudja valaki, hogy melyik Albatroszunk zuhant le? Oldalszám érdekelne...

Köszi: Tibcsi
Kalóz 144856 2006. október 24. 19:06
Válasz erre
szenko 144855 2006. szeptember 27. 12:29
Válasz erre
igen 94. telén volt, elég rossz időjárási körülmények között.
Stefan 144854 2006. szeptember 27. 09:28
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/repules/polgari/hirek/pilotahiba_060925/
Hát igen, amortizálják a cuccot... :-(
Fodi 144853 2006. szeptember 27. 08:22
Válasz erre
Ha jól tudom, az utolsó merevszárnyas cucc a Wilga volt, a hetvenes években.
Mekett 144852 2006. szeptember 27. 08:10
Válasz erre
kb 92-94-ben lezuhant egy a Ferihegyhez közeli erdőben.
Mennyi lehet az ára újonnan egy ilyen típusnak?
szenko 144851 2006. szeptember 27. 08:06
Válasz erre
én úgy tudom, hogy 6 db md volt (mind md-500e tipus), ebből ez volt a 2. vagy a 3. amit lenulláztak, ezen kívül még 3db mi-2-es van.
Bendeguz 144850 2006. szeptember 27. 01:18
Válasz erre
Ööö izé, én úgy tudtam, hogy vagy 4-5 Md-jük van, és azon belül is több altipus, de majd megkérdezzük.
Merevszárnyasról meg csak egyről tudok, de az is rc vitorlázó és csak akkor van rendőri szolgálatban, mikor haver lennvan faterjáékkal siófok-kilitin:DDD(ha nem zárják be).
Mert azért az eléggé gáz lenne, ha csak két rendőrségi gép lenne szolgálatba: egyik lenn siófokon, másik ferihegyen, a bankrablók meg menekülnek a zsével teszemazt szolnokon:S
bár már a repidő is meg van nekik nyirbálva rendesen, ismerős mondta, hogy teljesen elszokott már a géptől:S
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.