/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Elektrolakatos 145018 2011. szeptember 17. 12:00
Válasz erre
lucky 145017 2011. június 28. 20:39
Válasz erre
A napokban lezuhant egy horvát tűzoltó repgép, ha minden igaz Hvar szigetén(él).
A pilóta megúszta más sérült nem volt.
Tud-e vki többet ennél?
Fodi 145016 2011. június 14. 09:57
Válasz erre
Vezi 145015 2011. április 7. 08:34
Válasz erre
Elektrolakatos 145014 2011. április 6. 13:16
Válasz erre
Elektrolakatos 145013 2010. december 29. 07:47
Válasz erre
harold 145011 2010. augusztus 11. 16:08
Válasz erre
Polish TU-154 Descent-thumb-560x517-77316
Polish TU-154...
tu15434326
tu15434326

Besiklás és végeredmény:-( Lengyel Tu-154
HUJBI 145010 2010. augusztus 2. 14:05
Válasz erre
na tudjátok mikor ülnék be egy Mészáros mellé. :)))
Peti 145009 2010. augusztus 2. 14:03
Válasz erre
Remélem a kecskemét repnapon ilyen nem lesz!
Monox 145008 2010. augusztus 2. 11:18
Válasz erre
Valaki meg tudná nekem pontosan adni a radomi Szu-27 becsapódádának koordinátáit?
Emlékművet állítottak a helyszínen, de egyik forrás sem jelzi pontosan, hogy hol, csak annyit tudni, hogy a lezuhanás helyszínén.
doky3 145007 2010. július 25. 19:28
Válasz erre
Bocs, rosszul fogalmaztam, kb. annyit volt a levegőben. Az ernyő alatt talán 2 mp.
sanyi 145006 2010. július 25. 10:18
Válasz erre
Pilótafülkében viszont nem hiszem hogy ennél többet fog eltölteni valaha is...
Monox 145005 2010. július 25. 10:16
Válasz erre
Az elég sok... Volt aki alig 1 másodpercet lógott, sőt olyan is, hogy még annyit sem...
doky3 145004 2010. július 25. 01:40
Válasz erre
Nem stopperoltam, de jó ha 5 másodpercet lógott az ernyő alatt a pilóta!
Wrecker 145003 2010. július 24. 23:14
Válasz erre
Elektrolakatos 145002 2010. július 24. 22:51
Válasz erre
Sennás 145001 2010. július 24. 18:20
Válasz erre
4663417476_1f115458d4_b
4663417476_1f115458d...
4662796259_7a5feff217_b
4662796259_7a5feff21...
4643856120_c012126dc1_o
4643856120_c012126dc...

Itt még egyben a gépsas.
Sennás 145000 2010. július 24. 18:03
Válasz erre
crash1_782081gm-f
crash1_782081gm-f
crash2_782082gm-f
crash2_782082gm-f
crash3_782083gm-f
crash3_782083gm-f
crash4_782085gm-f
crash4_782085gm-f
crash5_782086gm-f
crash5_782086gm-f

Sajnálatos baleset,de a pilóta megúszta.
Dani 144999 2010. július 7. 21:17
Válasz erre
www.hirtv.hu/belfold/
Katonai repülő- szerencsétlenségek a II. világháború után – Ősök tere (videó, Hír TV). Érdekes.
Sennás 144998 2010. június 6. 20:54
Válasz erre
Sziasztok.Most olvasom kiderült 3 orosz rendörről akik akik helyszíneltek{inkább csak a helyszínt biztosították}a lezuhant Lengyel elnöki gép mellett.A halottak mellől lenyúlták a bankkártyákat.Az egyik számláról közel 6000 Zlotyit{414 Ezer Ft}nyúltak le. No Komment!
Sennás 144995 2010. április 16. 21:00
Válasz erre
Ezt a sokféle kérdést választ olvasva az jutott eszembe,ha kapott is utasítást azt is csak a" háta mögül" odakiabálták lehet még a hangfelvételen sincs rajta,vagy már mire odaért az üzenet 3 ember adta tovább{akkor ki a felelős?}.Csak szerencsétlen pilótának csak van családja aki ezt a keresztet fogja vinni"a TE férjed--a TE apád "ölte meg az elnököt.Illetve ilyenkor lesz-e neki katonai temetés,POSZTUMUSZ-kereszt...STB?Vagy valami kártérítés-életjáradék a családnak?HALOTTAKRÓL JÓT VAGY SEMMIT!
KossuthLajos 144989 2010. április 15. 22:58
Válasz erre
Természetesen nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, azt meghagyom Mel Gibsonnak. :) De emlékeztek még a történelemből (mondjuk nem igazán tanították) Sikorski tábornokra? Ő is igen furcsa, máig tisztázatlan körülmények között zuhant le, miután igen megromlott a kapcsolata Moszkvával pont Katyin okán. És egyenlőre itt sem tiszta minden. És épp Katyinnal kapcsolatban, ami érzékeny pontja az oroszoknak és éppen Oroszország fölött. Tuti orosz volt a köd.

www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/who/sikorski.html
Tyimosenko 144988 2010. április 15. 20:13
Válasz erre
Ugye ahogy varhato volt megvan a bunbak. Szerencsetlen pilota..
index.hu/kulfold/2010/04/15/pilotahiba_okozhatta_a_kaczy_ski-tragediat/
Tjoe 144987 2010. április 14. 12:28
Válasz erre
Két malomban őrlünk! Én nem az időszakos karbantartás/nagyjavítás intervallumáról írtam, hanem a gép elhasználódásáról.
molnibalage 144986 2010. április 14. 11:50
Válasz erre
Mindkettő. Ha x időt áll a gépen betonon és fel sem száll, akkor is elő lehet írva ipari nagyjavítás, mert x túllép az y nagyjavíás közi üzemidőt. Ez a géptől függ.

De pl. a felszállások száma is meg van határozva. Pl. Hawaai környékén repkedő gépek adott üzemóra alatt sokkal többször szállnak fel és le más gépekkel összevetve.
Tjoe 144985 2010. április 14. 11:07
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a repülőgépek elhasználódását nem években, hanem üzemórákban+fel/leszállások számában mérik. A 101-es pedig nem volt egy lestrapált masina, lévén hogy kormánygép volt.
L.P 144984 2010. április 14. 10:14
Válasz erre
Orosz oldalakon fent van a riport a tornyossal!
Hihetetlen,hogy arra nem képesek emberek(szakértők) hogy utána nézzenek.
A fenyegetős történet már vasárnap este kikerült a netre.
antarktika 144983 2010. április 13. 18:17
Válasz erre
Nógrádi László biztonságpolitikai szakértő nyilatkozott ma reggel a királyi tévében. Megerősítette, hogy 4 kísérlet volt, sőt azt is, hogy a torony többször figyelmeztette őket. Igen, valóban leszállt előttük egy lengyel, kisméretű gép, majd egy orosz inkább továbbment.

Nógrádi László - ki szerintem mértékadó - azt is elmondta, hogy volt olyan eset, amikor a Tbiliszibe tartó kormánygép pilótája nem akarta vállalni a leszállást, akkor minősíthetetlen hangon becsmérelni kezdte Kaczynski és kijelentette, hogy gyáva ember ne menjen katonai pilótának.
A pilóta ennek ellenére nem szállt le, majd a honvédelmi miniszter kitüntette ezért a merész döntéséért. Igaz, utána már nem engedték katonai gépet vezetni...

Én nem veled vitatkozom, sőt senkivel, meg kell várni a hivatalos vizsgálatot.
L.P 144982 2010. április 13. 11:40
Válasz erre
Nem kísérelt meg 4szer leszállni!
Első bejövetelnél történt.
A torony nem javasolta a leszállást a rosszabbodó időjárás miatt. Ezért abban maradtak, hogy megpróbálja, és ha nem lehet, átstartol és megy a kitérő repterek valamelyikére.
Előtte leszállt a lengyelek YAK40ese, de az ezután érkező IL76 már kitérőre ment.
Tyimosenko 144980 2010. április 11. 21:21
Válasz erre
Az elobb beszeltem egy lengyel gyerekkel, azt mondja nem ez volt az elso eset hogy az elnok parancsolta meg a pilotanak hogy veszelyes szituacioban szalljon le.
Es allitolag csak par meter hianyzott hogy elsurranjanak a fak folott.
lucky 144979 2010. április 11. 21:18
Válasz erre
lucky 144978 2010. április 11. 21:12
Válasz erre
Bár fikció de érdemes ezen is elgondolkozni:

A pilóta katona, az elnök a hadsereg parancsnoka is.
Ha ez így van akkor ( ebben a helyzetben) a kapott parancsot megtagadja a pilóta akkor is ha igaza van, és a kapott parancs szakmaiatlan.
A parancs megtagadásának ill annak végrehajtásának következményei meg más kérdés.
Ebben az esetben a végrehajtást választotta...

Más vonalon én is kapta már szakmaiatlan utasítást, és nagyon fegyelmi szagúvá vált az ügy, mert nem hajtottam végre.
Szóval el tudom képzelni a pilóta helyzetét...
antarktika 144977 2010. április 11. 21:10
Válasz erre
Magamat szintén laikusnak tartom a repüléshez, mégis megszólalnék ez ügyben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a katasztrófák okainak legnagyobb százalékát. Az emberi tényezőt.
Nekem az a véleményem és ezt a témát már páran súrolták előttem, hogy az elnöknek köze lehet a tragédiához és ezzel nem bűnbaknak kiáltanám ki, csak hát az emberi tényező...

 Kaczynski erősen oroszellenes volt. Amikor a torony másik   repülőtérre próbálta volna irányítani, akkor jogosan feltételezhette, hogy direkt csinálják ezt vele az oroszok, hogy késsen a koszorúzásról, hogy megakadályozzák az egyébként orosz részről szégyenfoltként éktelenkedő katyni mészárlás helyszínére jutását. Amikor a köztársasági elnök és a hadsereg vezetése van a fedélzeten, a pilóta figyelmen kívül hagyhat észszerű dolgokat és engedhetett a nyomásnak. Én azt mondom, hogy normális pilóta 4-szer nem próbálkozik, maximum kétszer. Itt a pilóta normális lehetett, csak nem normális körülmények között.

Szigorúan magánvéleményemet közöltem.

Nyugodjanak békében.
KeyPi 144976 2010. április 11. 20:48
Válasz erre
Szvsz. ami történt, tragédia. Ismét odaveszett a lengyel politikai, katonai, egyházi vezetés színe java. És ismét a katyinba vezető úton. Kár lenne most elokoskodni, kinek, minek a hibájából. Nyugodjanak békében!
going 144975 2010. április 11. 20:39
Válasz erre
Hát valóban. Ha tényleg így volt akkor kissé ingerültek lehettek már. Az elnök már leszállt volna és utasított? A pilóta megfelelési kényszerből pedig már akárhova letette volna a gépet?
exec 144974 2010. április 11. 20:26
Válasz erre
Sziasztok,

a hozzászólásokat olvasva kicsit elgondolkodtam. MIntha kicsit keresztbe beszélnének egymás mellett. No mindegy. Egyébként ettől még én sem értem miért egy TU-154-est használtak a lengyelek elnöki gépnek. Vagy ha annyira jó, akkor az egykori "baráti" légitársaságok miért cserélték le őket? Azt ne mondja nekem senki, hogy divatból...

Egyébként megjegyezném, elég sok országnak nincs hivatalos kormányzati gépe.

A legfrissebb info pedig az, hogy a lengyel elnök maga sürgette a leszállást. Ha ez igaz, akkor a pilóta elég "szakmaitlan" volt, hogy hagyott egy laikus beleszólni...

Üdv.
exec
lucky 144973 2010. április 11. 20:06
Válasz erre
Urak!
A karbantartás ill annak hiánya és a gépek kora problematikáját lehetőleg párbaj nélkül vitassátok meg!
búza 144972 2010. április 11. 19:58
Válasz erre
Akkor nézz meg egy öt éves gépet, amit valamelyik lókosztos légitársaság üzemeltet, majd meglátod, mit jelent a karbantartás, illetve annak hiánya!
Fodi 144971 2010. április 11. 19:35
Válasz erre
A véleményem ettől még ugyanaz.
Kalóz 144969 2010. április 11. 15:05
Válasz erre
Kalóz 144968 2010. április 11. 13:29
Válasz erre
Szia, Fodi!
Mivel eddigre egyértelművé vált, hogy pilótahiba okozta a balesetet (hogy milyen ráhatásra az majd még kiderül?), sztem kár a gépet hibáztatni bármilyen indokkal is!
lucky 144967 2010. április 11. 11:57
Válasz erre
Vannak benne érdekes részletek.Akkor is ha feltételezések.
molnibalage 144966 2010. április 11. 11:39
Válasz erre
Fodi 144965 2010. április 11. 10:21
Válasz erre
Az elnök különgépe mint cargogép? Na ne... :) Nézd már meg mi történt a régi gépekkel, vagy tartalékként állnak a 747-esek mellett, vagy múzeumba rakták őket. Az amerikaiak nemzeti öntudata nem engedi meg, hogy a nyugdíjas Air Force One csirkehúsos konténereket szállítson. :)
Láttad a videót az egyik régi tűzoltógépről, aminek egyszerűen összetapsoltak a szárnyai oltás közben, mert a több évtizedes szerkezet nem bírta el a nagy igénybevételt? Pedig azt is tipp-topp állapotban tartották, mégis elkerülte a figyelmüket az anyag fáradása. Nem lehet becsukni a szemünket és azt mondani, hogy egy régi, több évtizedes, bonyolult eszköz ugyanolyan megbízható, és biztonsággal üzemeltethető mint egy új. A mérnöki és személyes véleményem is ugyanez.
Toltam én már félre karbantartott, de régi gépet a hangár sarkába, ahol hetekig próbálták kideríteni, hogy mitől állt le a motor. A végén motorcsere lett belőle, mert "valami" szétment "valahol". A mai napig nem tudják, hogy mi.
Egyébként nem értem mi bajotok, az egész onnan indult, hogy nem értettem egyet azzal, hogy egy államelnököt egy több évtizedes géppel kell szállítani. Nem azért kell lecserélni valamit, mert orosz, meg pfúúj a keleti blokkra, meg mert nincs benne színes kijelző, hanem azért mert műszakilag és erkölcsileg is elavult. Ha a Malév még mindig a régi Tu-154-el repülne, akkor nyaraláskor arra pakolnád fel a családod, vagy keresnél egy másik lehetőséget, ahol ugyanannyiért egy korszerű géppel vinnék el a családodat nyaralni? Ugyanez vonatkozik egy államelnökre is. Ő reprezentálja az országot, egy személyben. Lehet utálni a politikát, viszont ő akkor is a legfontosabb emberek egyike, minden országban, és meg kell adni neki a védelmet és biztonságot, ami a betöltött szerepe miatt jár neki.
Newman 144964 2010. április 11. 10:00
Válasz erre
Sziasztok!
Látva a lengyel légierőt nem hinném, hogy rossz műszaki állapotban volt a Tupoljev és valóban, egy 20 éves gép nem mondható öregnek. Elég megnézni például a Su-22-es gépeiket vagy az Iskra kötelék gépeit. Én azt gondolom, hogy ők nagyon vigyáznak és megbecsülik minden egyes gépüket. Nem hiszem, hogy pont az elnöki gépen spórolnának...
Az ILS hiánya+ a köd, szerintem is pont elég egy ilyen tragédiához. Azt meg végképp nem értem, hogy ilyen adottságok mellett miért döntött a pilóta negyedszer is a landolás mellett...
Üdv.:
Péter
MiG25Fan 144963 2010. április 11. 00:03
Válasz erre
2020-ra tervezik az USA elnöki gépeinek cseréjét. Mindkettőt 1987-ben gyártották, tehát 33 évesen "nyugdíjazzák" majd őket. Mellesleg nem kizárt, hogy ha a különleges cuccokat kiszerelik belőlük, valamelyik cargo légitársaság megveszi, átalakítja és még jó ideig repülni fogja őket. De nézd csak meg a Discovery-n az X-Machines-ben bemutatott Martin Mars bombázót, amit tűzoltó repülőgéppé alakítottak. 1945-ben gyártották. www.martinmars.com/ Tehát szerintem semmi köze a gép korának a jelen katasztrófához. Ha ugyanez a pilóta egy speciálisan kialakított gépben ült volna, akkor is valószínűleg (SAJNOS!) ugyanez lett volna a "végeredmény"...
A 293-as hsz-odban kérdezted a reptér és a gép ILS kategóriáit. Íme: a kérdéses szmolenszki reptéren nincs ILS és a TU154 cat2-t tud ILS ügyileg. VOR/DME/NDB-t használhatnak illetve egy orosz katonai leszállító rendszert, a PRMG-t. Gondolom az utóbbival nem volt felszerelve a lengyel gép. Marad az előző kombináció kiegészítve a GPS-el. De sajnos ezekkel sem lehet "átlátni" a ködfalon. A pilóta minden ésszerű határt átlépett és sajnos katasztrófa lett a vége.
Monox 144962 2010. április 10. 23:41
Válasz erre
Az áldazatok emlékére
Az áldazatok emlék...

Egy blogbejegyzés az Indexen. Szemben áll azzal, amit itt fejtegetünk a gép életkorával kapcsolatban:

14:44 Grzegosz Kostrzewa-Zorbas repülési szakértő szerint botrány, hogy a lengyel elnök egy TU-154 típussal repült. Mint elmondta, húsz éve repült ezzel a géppel – nem ezzel a típussal, konkrétan ezzel a repülővel –, már akkor sem volt új. Nem létezik, hogy még mindig ezt használta az elnök. Ez csak egy közép-ázsiai országban lenne elképzelhető. Igaz, hogy egy éve teljesen felújították az elnök gépét. De meddig lehet egy repülőt újítgatni?

Teljes cikk:

lengyelorszagma.blog.hu/2010/04/10/lezuhant_az_elnok_gepe
Fodi 144961 2010. április 10. 21:55
Válasz erre
Tudtam, hogy egyszer csak valaki elő fog jönni az amcsi elnök gépével. :) A jelenleg használt két gépet kb. 20 éve gyártották, de egy speciális célra gyártott gépet ne hasonlítsunk már egy széria 154-eshez. Egyébként mostanában ott is téma a csere, bár nem biztonsági, hanem főleg költségvetési okok miatt.
L.P 144960 2010. április 10. 21:35
Válasz erre
Mint már írták 1990es volt a gép, ez nem öreg! Az AirForceOne egy pindurit öregebb, akkor azt is ki kell dobni? Tavaly volt nagy revízión a TU5, mindenben megfelelt a kór követelményeinek. Rossz időben, egy nagyon gyengén felszerelt katonai reptérre próbáltak odatalálni, leszállni.
going 144959 2010. április 10. 20:30
Válasz erre
Azt mondják katasztrófák nem történnek csak úgy. Események sorozata vezet végül katasztrófához. Szerintem mi is tartsuk ehhez magunkat :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.