/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Weizi 589847 2015. augusztus 2. 15:03
Válasz erre
piratvitorla 589679 2015. július 28. 22:35
Válasz erre
A Jak-52 katasztrófa Tiszagyenda mellett történt, ami kb 30-40 km-re északra van Szolnoktól.
Joci.kun 589678 2015. július 28. 22:33
Válasz erre
A Lanecker -féle gép valóban jak- 52 volt, de én úgy emlékszem, hogy Szolnok közelében. Az ok stimmel.

Az L-39 Rozsály mellett zuhant le, nem géphiba miatt . :(
Elektrolakatos 589676 2015. július 28. 21:19
Válasz erre
Kamovos 589671 2015. július 28. 17:20
Válasz erre
Kicsi 589663 2015. július 28. 11:33
Válasz erre
http://index.hu/tech/2015/07/28/beragadt_a_kerek_hasara_szallt_a_vilaghaborus_gep/
Zoli 589115 2015. július 14. 12:21
Válasz erre
Rumcájsz_52 588128 2015. június 25. 21:43
Válasz erre
De igen, az is Jak-52-vel történt, és meghalt a volt pápai ezredparancsnok, Lanecker József ezr. és Szász Gábor őrgy., 2003, nov. 13, de az ok állítólag túl hosszú idejű nyitott hűtőzsaluval repülés miatti motor-túlhülés volt.
R.
Sennás 588121 2015. június 25. 19:37
Válasz erre
Ja ezt nem tudtam,így se jó úgy se jó.
Erről megvan az említett videó? Egy L39 lezuhant.

www.honvedelem.hu/nyomtat/11680

Ez itt történt Szabolcsban (régen) emlékszem aznap 2 hangrobbanás volt még délelőtt és utána hallottuk balesetben meghalt két katona.
migi 588119 2015. június 25. 19:23
Válasz erre
Mert ez egy feltevés volt akkoriban
Sennás 588118 2015. június 25. 19:21
Válasz erre
Akkor nem.Csak a 2003 balesetet írják,de én nem erre emlékszem.
Vagy nem jól emlékszem:(
migi 588116 2015. június 25. 19:04
Válasz erre
Sennás 588115 2015. június 25. 18:57
Válasz erre
Háromig nem áll meg a franc megeszi.De az a lényeg nincs haláleset.Öreg gépek ezek mi?Nem ilyennel volt pár éve éve halálos baleset amikor fülkébe beáramló gázoktól eszméletet vesztet pilóták lezuhantak?
Laac 588105 2015. június 25. 16:24
Válasz erre
Murmuc 587674 2015. június 17. 08:51
Válasz erre
Üdv!
Tudna valaki segíteni a ’49 november 14-edikei HA-LIK katasztrófában?
Képeket keresek, főleg azt a légi felvételt, amin a LI-2-es az erdőben teljes sziluettel látszik.
A neten fellelhető pár kép megvan, de ezt egyszerűen nem találom, pedig valamelyik oldalon fent volt anno!
PETI 587194 2015. június 8. 12:21
Válasz erre
PETI 587193 2015. június 8. 12:19
Válasz erre
Zoli 587162 2015. június 7. 14:19
Válasz erre
Weizi 587112 2015. június 5. 17:15
Válasz erre
Ukrán Mi-24-es lelövése belső nézetből!Sajnos egyikük sem élte túl.

www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 585499 2015. május 11. 20:51
Válasz erre
Egy német oldal értesülése szerint a túlélők elmondása alapján az A-400 négy hajtóművéből három leállt a start után! Ők tüzelőanyag-betáplálási hibát feltételeznek.
Így a sebességet nem tudhatták növelni, csak tartani, de nyilván a kormányzást csaknem lehetetlenné tévő nagymértékű aszimmetrikus vonóerő mellett, ez is része lehetett a végzetes katasztrófának.
R.
Zoli 585406 2015. május 10. 09:17
Válasz erre
doky3 583137 2015. április 4. 21:41
Válasz erre
Igazad van, a Harrierre vonatkozóan, nem hasonlít a beömlője a Harrierhez (szöget zár be a függőlegessel). De a Super Puma-t is Sea King-nek írják valamelyik helyezettnél.
Rumcájsz_52 583136 2015. április 4. 21:35
Válasz erre
Szuper, egyik jobb mint a másik, de az utolsó nem Harrier, hanem argentín Pampa iskolagép. Szóval arrafelé is vannak tökös pilóták (ámbár ezt a Falkland-háború óta tudhatjuk).
medor 583132 2015. április 4. 20:52
Válasz erre
Ez csak trükkfelvétel a film kedvéért.De ez már tényleg túl alacsony volt:
www.youtube.com/watch
doky3 583130 2015. április 4. 20:42
Válasz erre
Talán így ? www.youtube.com/watch
doky3 583128 2015. április 4. 20:42
Válasz erre
Hát szerintem az első helyezett mindent visz, de ez már istenkísértés! https://www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 583108 2015. április 4. 19:23
Válasz erre
Az A-320 cockpit-ajtó zárás-vezérlő kapcsolójának idő-memóriája 5-20 perc között szabályozható (nem a pilóták, hanem a műszak által), a Germanwings-nél régebben 5 perc volt a beállítás, úgy tudom nemrég emelték a limitet talán 20 percre.
R.
medor 583106 2015. április 4. 19:16
Válasz erre
medor 583103 2015. április 4. 19:11
Válasz erre
medor 583101 2015. április 4. 19:08
Válasz erre
Szia!
Épp ezért írtam,hogy nem akarom kommentálni.Én is láttam,hogy Avion-t írtak Aviano helyett,bár egy laikus firkásznak egyik sem mond semmit.
Ez megint egy példa arra,hogy olvasókat gyűjtsenek maguknak.
Persze volt az a baleset a Prowler-el,amikor eltépték a sífelvonó kötelét az amcsik,meg egyebek.De nem hinném,hogy ebben megint ők voltak a tettesek.
Annyi bizonyíték szól a másodpilóta ellen,hogy nehéz mást elhinni.
(Gondolok itt arra,hogy a Lubitz-nak folyamatosan rajta kellett tartania az ujját a kabin ajtó zár kapcsolójának OFF állásán.Másképp kívülről felülírható lett volna 3 perc után.Legalábbis e szerint a 'Jutúb' video szerint.)
https://www.youtube.com/watch
Gabusch 583095 2015. április 4. 18:42
Válasz erre
Ez akár logikus is lehetne, csak két apró probléma van első blikkre. Az egyik, hogy az 510-esek bázisa Avianoban (és nem Avionban, ami Ostrava egyik kerülete) 510 km-re van a becsapódás helyszínétől, Velencétől is keletre(ez mondjuk persze nem jelent semmit egy vadászgépnek).

Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen baromságokkal pont egy utasszállítókkal szénnézsúfolt területen kísérleteznének, ahol nem mellesleg közel tucatnyi kisebb-nagyobb repülőtér is van. A településekről nem is beszélve.
Amikor ott van Kanada és Norvégia, de akár Algéria, esetleg Tunézia (ezek ugyan némi szervezést igényelnek, de gondolom, pénzért bármit) üresen gyakorlatozni.
És akkor a világtengerekről nem is beszéltünk.

Nem tökmindegy, hogy egy rakétát hol lőnek le?
vackor 583092 2015. április 4. 18:15
Válasz erre
Gabusch, TAMÁS78 !

Tudom én is, hogy csak információ-morzsák jönnek át minden sajtóorgánumon, legyen az akár képi, akár szöveges. A törzs- és szárnytartályos okfejtés logikusnak tűnik számomra. Köszönöm a magyarázatokat. Majd meglátjuk - egyszer, talán -, mit hoznak nyilvánosságra végleges magyarázatként.
medor 583088 2015. április 4. 18:03
Válasz erre
Sziasztok!
Összeesküvés elmélet hívőknek egy újabb adalék:
www.costadelsolmagazin.com/content/germanwings-gepet-megiscsak-lelottek
Nem kommentálom,mindenki azt gondol amit akar.Én azért a realitások talaján szeretek maradni...
Gabusch 583056 2015. április 4. 13:31
Válasz erre
Megnéztem kb. nyolc angol nyelvű cikket az első dobozról, mind azt írja, hogy a baleset helyszínén találták (pl. "the "black box" recorder found at the scene of the crash").
Azért kíváncsi lennék az Index honnan szedte ezt a baromságot és miért nem tűnt fel senkinek, hogy ez kb. lehetetlen, hacsak nem lőtte ki magából a gép. Bár a helyesírási hibákból arra is lehet következtetni, hogy senki sem lektorál semmit, nyomják fel ahogy beérkezett a cikk, aztán ha sokan pampognak kommentben, esetleg javítják.
Safranek 583053 2015. április 4. 13:05
Válasz erre
Közben az Index-es cikkben, javították a 10km-t, tehát elírás volt.
TAMÁS78 583045 2015. április 4. 12:28
Válasz erre
Egyébként szerintem egyáltalán nem törvényszerű, hogy a kiömlő kerozin az utolsó cseppig, az első pillanatban berobbanjon. Szerintem simán elképzelhető, hogy a sziklákon csúszó, lassan darabjaira szakadó gép a legnagyobb részét elhagyja begyulladás nélkül.
Gabusch 583036 2015. április 4. 11:40
Válasz erre
Az a távolság kb. annyi, mintha a siófoki mólóról átugrott volna a Balaton fölött az alsóörsire.
Gabusch 583034 2015. április 4. 11:36
Válasz erre
Valahol azt írták, hogy az egyik mentést végző szerint elviselhetetlen kerozinszag volt mindenütt. Tehát kiömlött. A kérdés jó, hogy miért nem robbant fel a francba az egész, de nem vagyok szakértő.

Engem sokkal inkább érdekel, hogy a búbánatba került tíz kilométerre az első fekete doboz a helyszíntől. Átsétált?
vackor 583031 2015. április 4. 11:14
Válasz erre
Bár a szerencsétlenség okainak itteni elemzése irányt váltott a konfucianizmus és a Code Civil értelmezése felé, én laikusként (makettezőként) egy kérdést tennék fel a nálam jobban hozzáértő kollégáknak: a gép nagyjából az út egyharmadát tette mag a Francia Alpokig, tehát az üzemanyagtartályokban még a tankolt mennyiség közel fele-kétharmada ott volt. Becsapódáskor - függetlenül attól, hogy a másodpilóta mit tett vagy nem tett - ennek fel kellett volna robbannia, óriási tüzet okoznia. a terep nehezen megközelíthető, tehát a tűzoltóknak talán napokba került volna, hogy a lángokat eloltsák, és a maradványokon is kimutathatók lettek volna az égésnyomok, a környezet is égett, kormos lett volna. De - lehet, hogy csak számomra - nem volt jelentős égésnyom sehol... Hová lett az üzemanyag ?
Freddy 582652 2015. március 30. 01:06
Válasz erre
44. oldal környéke, idegen+alkalmi ismerős kevesebb, mint a fele mindenhol, és ez csak az ismertté vált.
www.mklu.hu/repository/mkudok1781.pdf
Freddy 582651 2015. március 30. 00:55
Válasz erre
,,Itt egyszerűen ellent mondasz magadnak. Megmagyarázhatod de tisztán látszik hogy nem érted Konfuciusz elvét. "
Harmonikus társadalom alatt én egy normálisan, kiszámíthatóan működő társadalomra gondolok, te mire?

"Pont ez az, ritkán derülnek ki tehát találgatnak.
Az említett társadalmi felháborodás nyomására készítenek olyan statisztikákat amikkel felnagyítják a problémát, hogy ezzel felhatalmazást szerezzenek a drasztikus ellenlépések alkalmazására. Pont az olyan jogvédő szervezeteket akarják elhallgattatni akik az elkövetőket védik foggal körömmel."

Nem értem, miért nem hiszed el, logikus is, azt mindig könnyebb bántani, aki közel van, és nem tud védekezni. Minden erőszakos bűncselekményre igaz, hogy nagy arányban ismerős, hozzátartozó a tettes.
Ezt a Churchill-féle idézetet meg hagyjuk már, mindenki bedobja, aki kettőnél több számot lát, és nem tud értelmes érveket szembeállítani velük.

,,Ezt most úgy kérdezted mintha a társadalomban mindenki egyforma lenne, és egyenlő eséllyel, lehetőségekkel élné le az életét.
Menj már ki az utcára és néz körül. A megbélyegzetteknek is megvan a helye a társadalomban. Akárcsak a Celebeknek. A saját magukat megbélyegzőknek viszont nehéz elismerni hogy ott a helyük ahova valók. Mint a tetovált homlokú lány, akit zavar ha megnézik a buszon."

Ja, hogy te társadalomba való visszailleszkedés alatt azt érted, hogy bárki is volt előtte, utána már csak utolsó senki lehet? Ez semmilyen szinten nem jelent társadalomba való visszailleszkedést, sőt, éppen az ellenkezőjét, egyenes utat a bűnismétléshez- senki nem akar pária lenni, akkor inkább újra bűnöz, legalább az alvilágban/sitten respektje lesz, ha normális emberek közt esélye sincs erre.
Sherman 582650 2015. március 30. 00:32
Válasz erre
,,Konfuciusz tanítása hogy A társadalom harmóniája előbbre való mint az egyén szabadsága. azért követendő, mert egy harmonikus társadalomban az egyén könnyebben beilleszkedik, és boldogabb harmonikusabb életet élhet. "
Maximálisan egyetértek Konfuciusznak ezen tanításával, éppen ezért ellenzem, hogy a széles körre kiterjedő következmények figyelembe vétele és a körülmények ismerete nélkül alapvető jogok megvonását követeljük akárkitől is.


Itt egyszerűen ellent mondasz magadnak. Megmagyarázhatod de tisztán látszik hogy nem érted Konfuciusz elvét.

Jogász ismerős egy időben sokat foglalkozott ilyen ügyekkel, statisztikákat tanulmányozott, stb. Tőle tudom, engem is meglepett. Ráadásul az ilyen nevelőapja megerőszakolta típusú történetek nagyon ritkán derülnek ki.

Pont ez az, ritkán derülnek ki tehát találgatnak.
Az említett társadalmi felháborodás nyomására készítenek olyan statisztikákat amikkel felnagyítják a problémát, hogy ezzel felhatalmazást szerezzenek a drasztikus ellenlépések alkalmazására. Pont az olyan jogvédő szervezeteket akarják elhallgattatni akik az elkövetőket védik foggal körömmel.

A statisztikákról pedig tudni kell hogy minimális csúsztatással is a valóságtól tökéletesen ellenkező eredményt lehet elérni.
Winston Churchill mondta egyszer, Én csak olyan statisztikának hiszek amit én magam hamisítottam.

Ha megbélyegzett maradt, akkor hogy illeszkedett volna vissza a társadalomba?

Ezt most úgy kérdezted mintha a társadalomban mindenki egyforma lenne, és egyenlő eséllyel, lehetőségekkel élné le az életét.
Menj már ki az utcára és néz körül. A megbélyegzetteknek is megvan a helye a társadalomban. Akárcsak a Celebeknek. A saját magukat megbélyegzőknek viszont nehéz elismerni hogy ott a helyük ahova valók. Mint a tetovált homlokú lány, akit zavar ha megnézik a buszon.
medor 582600 2015. március 29. 17:20
Válasz erre
medor 582510 2015. március 28. 17:30
Válasz erre
Nem tudom igazak-e ezek a hírek,mert a net tele van újabb és újabb infókkal,
holott a nyomozás még hetekig eltarthat.
De 'állítólag' a barátnője (aki stewardess) azt nyilatkozta,
hogy nemrég ezt mondta neki Lubitz:olyat fog tenni amitől a világ megismeri a nevét.
A kis csaj mire gondolt ezek után?
A barátja csinál egy orsót valamelyik reptér felett utasokkal teli géppel?
Azt is kitalálták,hogy a Francia Alpok volt a kedvenc helye mert ott sokat vitorlázott.
Azért választotta ezt is valószínűleg az ön és tömeggyilkossága helyszínéül.
Tényleg nem akarom menteni a pilótát ha tudatosan cselekedte ezt.
Azt furcsállom,hogy egy szó nem esik arról,hogy az eddig megtalált és megvizsgált alkatrészek alapján a repülőgéppel semmi probléma nem volt.A második fekete dobozt ami a repülési adatokat rögzítette még mindig keresik.Egy ~50 fokos dőlésű hegyoldalnak ütközve milyen messze repülhetett?Lehet nem is maradt egyben de meg kell lennie a darabjainak.Mindenhol csak a pilótát tartják felelősnek jelenleg.
Na,mindegy.Pár hónap és vége.Mindenki elfelejti a hozzátartozók kivételével...
Ahogy senki nem beszél már az oroszok/ukránok/akárkik által nemrég lelőtt Maláj gépről sem.Vagy a tesójáról ami nemsokkal korábban tűnt el és azóta sincs meg.
Freddy 582491 2015. március 28. 14:27
Válasz erre
Ez meg a másik, az orvos tartsa nyilván, hogy Gipsz Jakab éppen hol, milyen beosztásban dolgozik, és az adott területen miből mi az egészségügyi határérték? Igy is elég túlbürokratizált az egészségügy.
Gabusch 582484 2015. március 28. 13:12
Válasz erre
A jelenlegi technikai szint mellett ez alapvetően nem okozhatna problémát. Úgy veszem észre, hogy ha én itt orvoshoz megyek, az orvosok simán minden anamnézist látnak a rendszerükből. Ennek okán lehetne olyan kiegészítést is csinálni, hogy a repülőorvos gépén azonnal jelentkezik, ha bárhonnan problematikus diagnózis érkezik valamelyik pilótával kapcsolatban a rendszerbe.
Muzzy 582478 2015. március 28. 12:19
Válasz erre
Ha jól értem a pilcsi magánorvoshoz járt, az meg mi alapon állapítja meg, hogy repülésre alkalmatlan? (van reporvosi képesítése?) Ha hatósági/vállalati orvoshoz járt volna, akkor azonnal bekerülhetett volna a rendszerbe a tiltás. A magánorvos kit értesítsen?
A pilóták ellenzik legjobban a pszichológiai ellenőrzéseket (nem véletlenül, szerintem rengetegen megbuknának) Az időszakos reporvosin tudtommal ezt nem nézik.
Muzzy
Zoli 582476 2015. március 28. 11:48
Válasz erre
Sennás 582472 2015. március 28. 11:38
Válasz erre
Haveromnak (ZULU)van már 6000 repült órája mint a főpilótának volt, szegény mégis egy "nyomdába" dolgozik mert nincs Magyar légitársaság.DélAfrikába meg mennyen a picsa CRJ pilótának azt mondta:)
TAMÁS78 582464 2015. március 28. 10:07
Válasz erre
Nem az orvosi titoktartást neveztem napjaink Szent Gráljának, olvasd át még egyszer.

Nézd, bármennyire is meglepő számodra, alapos átgondolás után jutottam arra az eredményre, hogy a különböző szabadságjogoknak a végletekig való fokozása egy határ átlépése után már nem a még nagyobb és nagyobb közjó irányába hat. És az, hogy egy határnál meg kellene (kellett volna) szerintem állni, az nem jelenti azt, hogy visszatérnénk a sztálini időkbe.

Kicsit olyan ez, mint a munkavállalók különböző jogaiért folytatott küzdelem. Amikor elkezdődött, nyilván helyénvaló volt, sok-sok vívmánya nagyszerű, a gyerekek dolgoztatásának tilalmától elkezdve a tisztességes munkabéren és az ésszerű munkaidőn át a táppénzre való jogosultságig. De a jómúltkor, mikor azt hallottam, hogy egy nagy francia szakszervezeti szövetség a 38 órás munkahét bevezetéséért indított harcot, arra gondoltam, hogy valahol ebben a küzdelemben is meg kellene állni. Mert képzelj el egy olyan világot, ahol mondjuk 20 órát kell dolgozni egy héten, és a reggeli rossz hangulat is elegendő a táppénzhez. Marha kényelmes lenne a dolgozóknak, csak minden bizonnyal fenntarthatatlan lenne a gazdaság. Tehát minden ilyen esetnél van egy határ. Ha végül nem vezetik be a 38 órás munkahetet, hanem megmaradunk a 40-nél, az gondolom szerinted sem jelenti a rabszolgaság korához való visszatérés első lépését.

Bár nem néztem utána konkrétan, de feltételezem, hogy az orvosok jelenlegi adatszolgáltatási kötelezettsége vonatkozhat pl. a súlyosan fertőző, és rendszerint halállal járó betegségek eseteinek jelentésére. Ennek ellenére, ellentétben a lázálmoddal, nem tántorognak és bújkálnak pestisesek, dysenteriások és ebolások tömegei a, fogalmazzunk így, a hippokráteszi esküt némi korlátozással alkalmazó országokban.

Szerintem zárjuk itt le, nem ide tartozik. Magánban bármikor állok a rendelkezésedre.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.