/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
piratvitorla 710671 2023. június 23. 14:19
Válasz erre
Hol és hol tanultad így?
Amúgy még több kategória van pl. indidens, súlyos incidens stb
jammie 710670 2023. június 23. 14:16
Válasz erre
Én még úgy tanultam hogy ha akár egyetlen halálos áldozat is van, akkor a besorolás "katasztrófa". Ha nincs áldozat akkor baleset, vagy repülő esemény. Akkor ez nem így van, vagy valaha volt így?
piratvitorla 710661 2023. június 23. 08:36
Válasz erre
Szia
Az a helyzet a katasztrófa kifejezés szakmai szleng. A cikkekben is azt használom.
De a rep. események kategorizálásánál nem az van.
búza 710660 2023. június 23. 08:28
Válasz erre
Kösz Zoli! Megint tanultam valamit.
Sennás 710640 2023. június 22. 11:46
Válasz erre
Screenshot_20230622_114219_Chrome~2
Screenshot_20230622_...

Hát igen ha ez pont az (alatta a roncs) piszok alacsonyan van. Vagy azt el is szakította valna?
piratvitorla 710637 2023. június 22. 11:08
Válasz erre
Keress rá az ottani térképre: ha igaz a helyszín MINDEN ott van plusz még "zöld" légterek is.
Egyébként VFR-ben mindig kell kifelé nézni: nemcsak vezeték, hanem másik légijármű, madárcsoport, drón stb lehet...
Sennás 710636 2023. június 22. 11:07
Válasz erre
Screenshot_20230622_110351_Chrome
Screenshot_20230622_...
Screenshot_20230622_110351_Chrome
Screenshot_20230622_...

Ide még hógömböt se lehet tenni mert akkor nem csúszik:( de semmi nem látszik belőle.
Peti a repülős fotós biztos tud mesélni.
Sennás 710633 2023. június 22. 11:02
Válasz erre
Na akkor utána tud(na) járni valaki, vagy van jogosultsága belenézni pl. a Sátoraljaújhelynél Zemplén kalanpark( meg sok másik) ott is van nem1 hasonló kötélpály drótkötél ki/át-húzva . Egy ilyen "cégnek" kötelessége a hatóságok felé jelezni ha 300méter++os "hegyek kőzé" kötélpályát feszít ki?
borisz 710632 2023. június 22. 10:50
Válasz erre
Nem rég írta Kelepisti, hogy az ukrajnai tapasztalatok alapján már csak fűnívóban repülnek a helikopterek, és a vezeték alatti repülés is benne van a feladatokban.
A horvátok meg nagyon magyarázzák, hogy volt térkép, de a pilótának is figyelnie kell.
Nekem ebből az jön le, hogy a magasfeszültségű, vagy bármilyen vezetéket feltüntették, az alatta futó drótkötélpályát meg nem, a mieink meg nem tudtak róla, és úgy látszik észre sem vették.
piratvitorla 710630 2023. június 22. 10:31
Válasz erre
Egyébként ilyen gömböket is csak oda tesznek, ahol várható alacsonyan repülő légijármű. Pl. autópályáknál mentőhelikopter.
piratvitorla 710629 2023. június 22. 10:29
Válasz erre
1. "Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény." Az Aviation Herald nem jogszabály. Jogszabályban nem létezik "katasztrófa" kategória se magyar sem más jogszabályban
2. A C kategória valószínűleg az USAF-ban használt kategorizálás.
Sennás 710627 2023. június 22. 09:20
Válasz erre
Na az meg még "vastagabb erősebb" mint egy légvezeték. Arra már nem elég a drótvágó:(
Podva 710626 2023. június 22. 09:18
Válasz erre
Nekem úgy rémlik a tegnapi híradások valamelyikéből, hogy valami csúszó drótkötélpálya volt két hegycsúcs között... Nem távvezeték
sárkányos 710625 2023. június 22. 08:51
Válasz erre
A felvételek alapján semmi feltünő nem volt a kötélpálya mellettami fizikailag is jelölte volna azt. A horvátok állítják , hogy ők frissítették a térképeket és jelölték azt.
búza 710624 2023. június 22. 08:27
Válasz erre
Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény.
Sennás 710623 2023. június 22. 08:12
Válasz erre
2foto
2foto

Ez olyan nappali küldetés volt? Nem napkelte/nyugta (nappal szemben) repültek? Nem volt vajon a vezetéken az a " színezett léggömb"? Sajnálatos dolog ez. R.I.P
sárkányos 710618 2023. június 21. 22:38
Válasz erre
A hírek szerint vissza felé tartottak a gyakorlatból a reptérre mikor kötélpályának ütköztek.
Mekett 710615 2023. június 21. 21:47
Válasz erre
Úgy hallottam, letértek a kijelölt gyakorlatozási légtérből és légvezetéknek ütköztek.
piratvitorla 710610 2023. június 21. 19:20
Válasz erre
De ez nem változtatja sajnos meg a dolgokat.
Kék eget nekik!
piratvitorla 710609 2023. június 21. 19:19
Válasz erre
Pedig neki van igaza:
"1. „baleset”: a légi jármű üzemeltetése során azon időszak
alatt bekövetkezett esemény, amely a személyzettel ellátott
légi járművek esetében valamely személy repülési szándékkal a légi jármű fedélzetére lépésétől addig tart, amíg
a légi jármű fedélzetét az utolsó ilyen személy el nem
hagyja, illetve a pilóta nélküli légi járművek esetében
azon időszak alatt bekövetkezett esemény, amely a légi
járműnek a repülési céllal történő helyzetváltoztatásra
való készen állásától addig tart, amíg a légi jármű a repülés
befejeztével nyugalmi állapotba nem kerül és a főhajtóművet le nem állítják, és ennek során
a) valamely személy halálos vagy súlyos sérülést szenved
el annak következtében, hogy
— a légi jármű fedélzetén tartózkodott, vagy..."
búza 710607 2023. június 21. 17:26
Válasz erre
Ez katasztrófa minősítésű esemény! Csak a pontosság kedvéért! :-(
MoMi 710606 2023. június 21. 14:39
Válasz erre
Sennás 709989 2023. június 4. 19:34
Válasz erre
Screenshot_2023-06-04-19-34-17-389.jpeg
Screenshot_2023-06-...

Ez még egy filmben is jól mutatna.
Vélhetően a pilóták szerencsésen földetértek kimentették őket.

www.instagram.com/reel/CtBq3CVA1mQ/
Sennás 709297 2023. május 20. 21:00
Válasz erre
Sajnos egy lezuhant. Pilóta él az a lényeg!

youtu.be/0IfH-L9BTJI
Bezzeg ha lenne Kecsó repnap pont egy Spanyol F-18ast mondták hogy jön.
rod666 706290 2023. március 7. 21:18
Válasz erre
piratvitorla 704524 2023. január 26. 16:12
Válasz erre
Általában min 150-200 méter kell hozzá, plusz kb 100-120 km/óra előrehaladó sebesség. Ha kisebb a sebesség akkor nagyobb magasság. Persze ahhoz előbb rá kell jönni, hogy menthetetlen a szitu. Meg persze normális vészelhagyás kiképzés is kell.
És nem rossz dolog, ha a hajózó ugrott valamikor ejtőernyővel a kiképzés során... De ez egyre ritkább...
Sennás 704515 2023. január 26. 09:22
Válasz erre
Vannak csúnya felvételek sajnos a két pilóta beszorúlt a roncsba. Ez olyan hátratolós kabintető? Látni rajtuk az ernyőt. Kis magasságból esély(idő) nincs az ugrásra?
Sennás 704513 2023. január 26. 09:12
Válasz erre
Sennás 702935 2022. december 6. 18:26
Válasz erre
joshe 702845 2022. december 3. 18:58
Válasz erre
A Dallas Executive Airport (RBD) midair collision eseménnyel kapcsolatban az NTSB pár napja kiadott egy előzetes jelentést. A pdf-re mutató link is ott van a video alatt.

www.youtube.com/watch
halaci 702262 2022. november 14. 18:02
Válasz erre
Ha hülyeség, akkor is ez történt.
Arról, hogy ki volt a nagyobb hülye, az aki abban a helyzetben az utasítást adta, vagy a pilóta, aki felelőtlenül/körültekintés nélkül végrehajtotta, én nem fogok vitatkozni.
piratvitorla 702254 2022. november 14. 15:39
Válasz erre
"Miért repülnek a ~'40-es
években gyártott gépekkel?"
Van ahol még rendesen hasznot hajt némelyik, sőt némelyik országban még a katonák is használják. Pl. C-47/DC-3
piratvitorla 702253 2022. november 14. 15:37
Válasz erre
"a P-63-at arra utasították, hogy előzze meg a B-17-et, ahogy előtte egy Spitfire is ezt az utasítást kapta."
Ne haragudj, de ez így hülyeség.
1. A légijármű biztonságos üzemeltetéséért, az összes döntés meghozataláért annak parancsnoka felel.
2. Ezen kívül - civilben mindenképpen - egyedül az ellenőrzött légtérben tevékenykedő légiforgalmi irányító adhat utasítást a légijármű vezetőnek. És ha a biztonság úgy követeli meg, akkor is a légijármű parancsnokáé a végső döntés joga, ezzel együtt a felelősség nagyobbik része...
Ez a világon mindenhol így van.
medor 702236 2022. november 13. 23:06
Válasz erre
"Mekett":
Persze.Mindent újra lehet gyártani és építeni.
De az már replika lesz.Nem az eredeti gépet fogod látni.
Messer-eket is építettek meg már így.
(Vagy műanyagból nap mint nap mi is gyártunk ilyeneket kicsiben.) ;)
De az mégsem lesz az igazi.
"Pirate":
Ok.Itt nem az anyag volt a hibás hanem az ember.
Szerintem tök mindegy.A lényeg,hogy leestek.Veszteség.
Úgy emberi életben mint technikában.
De azért a Youtube-on találsz olyan videókat amikor anyagfáradás
miatt zuhant le 2.VH-s repülőgép.
Én a modernebb gépek rajongója vagyok,azokból van sok. (Még.)
Mégis sajnálok minden egyes balesetben megsemmisült repülőt/helikoptert.
búza 702207 2022. november 13. 16:23
Válasz erre
Nem látták egymást! Sajnos ilyen nálunk is volt, MiG-21-es gépekkel.
Mekett 702191 2022. november 13. 12:57
Válasz erre
Én is híve vagyok, hogy minél jobban vigyázzunk a régi technikákra, de a konkrét B-17 esetében nem látom indokoltnak, hogy földre kényszerítsük a típust.

Ebből a típusból jópár példány fennmaradt, és jelenleg hatot tartanak nyilván repülőképesként, vagy amit ilyen állapotra akarnak hozni.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_surviving_Boeing_B-17_Flying_Fortresses

Arról is esett szó, hogy egyre könnyebben tudnak újragyártani régi gépeket. Jelenleg is ez történik Fw-190, Me-262, Ba-349, Hawker Tempest és más típusokkal. Valahol épp most kezdenek DB 603-as motorblokkokat önteni.

Hogy ne menjünk messzire, a Goldtimernél is létezik több egyetlen példányban repülőképes veterán, Li-2, Gerle. Ha neadjisten történne valami, van kiút újabb gép repülőképessé tételére, akár gyártással, akár más fennmaradt példányok feltámasztásával. Sajnos 11 éve odaverték a Mig-15-öst, de máshol is dolgoznak ilyenen.

Számomra az egyetlen és legfontosabb szempont a biztonság. Nyilván más technikával, más tudással készültek ezek a gépek. Pl nincs katapultülés (mondjuk egy Extra 300 pilótája se kapott) és általában kevésbé mozgékonyak, vagy alulmotorizáltabbak modern társaiknál. Így a földközeli, vagy kötelékrepülést tízszeres odafigyeléssel és ráhagyással kellene végezni.
halaci 702182 2022. november 13. 10:14
Válasz erre
Volt azóta már másik videó - a P-63-at arra utasították, hogy előzze meg a B-17-et, ahogy előtte egy Spitfire is ezt az utasítást kapta. Csak közben a fordulóba kezdtek és a vadász elvesztette a szeme elől a bombázót, nem látta, az éppen hol van.
Egyértelműen az emberi hülyeség és felelőtlenség esete. A szervezők csak a látványra figyeltek, nem gondoltak arra, hogy hiába van valakinek akár nagyon sok repült órája, egyáltalán nem biztos, hogy eltérő sebességű gépek kötelékében is tud nem csak repülni, hanem azon belül manőverezni is.

A repüljenek vagy se témában mindkét álláspont érthető és védhető. Baromi szívfájdalommal (mert egy repülőgépnek a levegőben a helye, nem a földön) én is úgy gondolom, hogy inkább ne. Nem a vas miatt - persze, veszteség, de legyünk őszinték, a mai technikákkal bármelyiket újra le lehetne gyártani és egy alig vagy egyáltalán nem repképes gép teljes felújítása és karbantartása sem biztos, hogy többe kerül. Azért mondom, hogy inkább ne, mert ezeket a gépeket ma jellemzően bemutatókon repülik, alacsony magasságon, és így a személyzetnek alig van esélye a túlélésre.
cenci 702176 2022. november 13. 09:27
Válasz erre
Hát a felvételek alapján nem igazán tűnik balesetnek vagy akár műszaki hibának.Inkább nagyfokú felelőtlen repülésnek. Mi indokolta a nagysebességű totális rácsapást . Ha mellé besorol azt nem így közeliti meg . Persze majd úgy is kivizsgálják . Én úgy tartom ha repülhetővé lehet tenni egy oldtimer gépet akkor az még repüljön .Nincs annál szebb amikor hallhatod és láthatod ,érezheted ezeket működés,repülés közben .A mi korosztályunk a 40-60évek gépeit már nem láthatta működés közben,éppen ezért jó ezeket megismerni.Párban meg csak szolid ,biztonságos repülési formákat engedélyeznék, a túlzott vagánykodásnak ez a vége. Ezekre a gépekre nagyon komoly a légügyi ,műszaki engedélyeztetés nem minden esetben az lehet a gond. Az más kérdés hogy a repülőnapokra én nem engedélyezném a a légiharc imitácó vagy éppen versenyeket oldtimer gépekkel . Az amcsiknál ezeket valahogy lazább szabályzatok irányítják szerintem .
Pirate 702174 2022. november 13. 08:02
Válasz erre
Vezetem : na csak sikerül
Pirate 702173 2022. november 13. 08:01
Válasz erre
Vetem vissza és nem értem vissza…
Pirate 702172 2022. november 13. 08:00
Válasz erre
Ha megnézed a videót, akkor nem magától esett szét a levegőben a B-17-és, hanem a másik gép ütközött neki. Ezt Én inkább emberi hibára. Értem vissza, mint a gép műszaki állapotára. Ettől függetlenül az értékek elvesztése (és itt inkább az emberéletekre gondolok, mint a technikára) innen esetben sajnálatos!
p-51 702169 2022. november 13. 07:31
Válasz erre
Szia!
Medor nem azt állította, hogy 40 éves, hanem hogy a 40-es években gyártották. Az azt jelenti, hogy 80 éves.
Ez pont nem számít amúgy szerintem sem, és az érveid is alapvetően megállnak, de
mondok egy érvet, ami szerintem simán lesöpri a Tiéd:

Ha lezuhan 2022-ben egy F-16-os, marad még majd 4000, amit lehet nézni.
Ha lezuhan egy B-17, akkor ugyanezt nem mondhatod el. Ezért NEM KELLENE reptetni ezeket, mert PÓTOLHATATLANok.

És akárhány dolgot ellenőrzöl rajta, ha mindenét vadiújjal cseréled ki, akkor is lezuhanhat, 100%-osan nem garantálható a biztonság soha.
jammie 702168 2022. november 13. 06:58
Válasz erre
Ne haragudj meg, de nem mindenben van igazad.
Azok a repülőgépek kiváló állapotban helyreállított, jól karbantartott darabok. Az, hogy 40 éves semmit nem számít. Ha korrodált/elfáradt a főtartó/borítás , akkor NEM építik be. Ez nem magyar autó sufni tuning, itt a légügyi előírásoknak kell megfelelni.
A Golf 1 egy nagyon jó autó. Ha megfelelő műszaki állapotba lenne hozva, (ilyen egyszerű: megfelelő!) akkor elmennék vele a világvégére, és nem hagyna cserben.
medor 702167 2022. november 13. 02:08
Válasz erre
Ez már sokszor szóba került. (Itt is.) Miért repülnek a ~'40-es
években gyártott gépekkel?Állítsák őket ki és kész.
Emberek halnak meg a hülyeség miatt! És a gép, illetve az értékveszteség
is jelentős.Akár $-ban, akár €-ban nézzük.
Műszakilag olyan mintha egy '80-as évek elején gyártott VW Golf 1-el
indulnék neki a világnak.Mindig lesz valami 'gebasz' párszáz kilométer után.
Elfáradtak az alkatrészek.Nem repülésre valók ezek az öreg gépek.
Örülnének inkább,hogy még léteznek egyáltalán és meg lehet nézni őket.
Ki kell őket állítani múzeumokban és kész.
Mekett 702165 2022. november 12. 23:21
Válasz erre
Egy dallasi légibemutatón egy P-63 Kingcobra leverte az égről a kevés repülőképes B-17-es egyikét. :(
Senki sem élte túl a balesetet, remélhetőleg a földön nem sérültek meg.

twitter.com/nexta_tv/status/1591535849191374849/video/4 twitter.com/IFNY2775/status/1591536001318526977
www.ndtv.com/world-news/on-camera-b-17-bomber-collides-with-another-plane-mid-air-at-us-airshow-3515387

Amit fel nem foghatok, hogy a törzs egyszerűen leesett a szárnyakról.
Mekett 702164 2022. november 12. 23:20
Válasz erre
Egy dallasi légibemutatón egy P-63 Kingcobra leverte az égről a kevés repülőképes B-17-es egyikét. :(
Senki sem élte túl a balesetet, remélhetőleg a földön nem sérültek meg.

twitter.com/nexta_tv/status/1591535849191374849/video/4 twitter.com/IFNY2775/status/1591536001318526977 www.ndtv.com/world-news/on-camera-b-17-bomber-collides-with-another-plane-mid-air-at-us-airshow-3515387

Amit fel nem foghatok, hogy a törzs egyszerűen leesett a szárnyakról.
Mekett 702163 2022. november 12. 23:19
Válasz erre
Egy dallasi légibemutatón egy P-63 Kingcobra leverte az égről ezt a kevés repülőképes B-17-es egyikét. :(
Senki sem élte túl a balesetet, remélhetőleg a földön nem sérült meg senki.

twitter.com/nexta_tv/status/1591535849191374849/video/4 twitter.com/IFNY2775/status/1591536001318526977
www.ndtv.com/world-news/on-camera-b-17-bomber-collides-with-another-plane-mid-air-at-us-airshow-3515387

Amit fel nem foghatok, hogy a törzs egyszerűen leesett a szárnyakról.
Déé 702162 2022. november 12. 23:14
Válasz erre
B-17G Flying Fortress és egy P-63 Kingcobra ütközött össze a Dallasi reptérnél.
twitter.com/shanermurph/status/1591545263524831232
Kferro 700635 2022. szeptember 24. 10:27
Válasz erre
Lezuhant egy L-29-es Renoban:

www.youtube.com/watch
piratvitorla 697390 2022. június 5. 12:44
Válasz erre
Az iráni forradalmi gárda az a "szuper csapat", amelyik még egy légvédelmi rakéta egység északi irányhoz történő tájolását se tudja elvégezni. Az eredmény a lelőtt Boeing 737 utasszállító kb 3 éve...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.