/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19.
Bombraider 144700 2005. április 7. 20:04
Válasz erre
TVben azt mondták, hogy már annak a pilótának volt balesete, csak akkor úgy állapították meg, hogy a hajtómű romlott el.

üdv:bomb
Petya 144699 2005. április 7. 19:51
Válasz erre
Mekett!

Szerintem még jópár darab csirkecomb repül Mo-n. Nem olyan rossz gépek azok, a pécsi baleset is tudtommal pilótahiba miatt következett be.
Mekett 144698 2005. április 3. 17:07
Válasz erre
A pécsi Mi-2 balesete kapcsán jutott eszembe: hány Mi-2 üzemel még az országban és kiknél? Tudtommal a honvédség is évek óta kiselejtezte már őket.
rocketeer 144697 2005. április 3. 16:57
Válasz erre
Sziasztok!

Egy régmúlt történt repülőbalesetet szeretnék feldolgozni. Ezért keresek minden olyan személyt, akinek akár a legcsekélyebb információja is van a történtekről, a tragédiában résztvett személyekről vagy a repülőgépről, vagy bármiről az esettel kapcsolatban. Szintén keresek fotókat a gépről még ép állapotában és terméyzetesen a balesetnél készülteket is. Ime az eset. :
"1971. augusztus 12-én Körvélyespuszta közelében lezuhant az Országos Mentőszolgálat HA-LDD lajstromjelű L200 Morava típusú repülőgépe. A balesetben életét vesztette a gép pilótája, a 46 éves Tóth György, - aki akkoriban a légimentők főpilótája volt -, és a szállított beteg a 62 éves Kalivoda Józsefné. A 26 éves Berkó István mentőápolót súlyos sérüléssel szállították kórházba."

Előre is köszönöm mindazok fáradozását, akik időt szakítanak arra, hogy akár a legcsekélyebb információt is megosszák velem.
Kérlek hogy az információkat az e-mailemre küldjétek.
Köszönettel
kocka 144696 2005. április 3. 10:20
Válasz erre
Scan0018.JPG méret: 189.5 KB


Ez pedig Szent Istvány Dezső sírja,emlékhelye.
kocka 144695 2005. április 3. 10:18
Válasz erre
Scan0001.JPG méret: 83.8 KB
Scan0002.JPG méret: 131.4 KB
Scan0017.JPG méret: 72.1 KB

Siófoki!
Lichtenstein 144694 2005. március 23. 19:31
Válasz erre
Természetesen NEM!
Mekett 144693 2005. március 21. 20:23
Válasz erre
A gyár állta a költségeket?
(Mért érzem úgy, hogy hülyeséget kérdeztem?)
Lichtenstein 144692 2005. március 21. 17:35
Válasz erre
Tavaly történt hogy egy francia discus típusú vitorlázó repülőnek szétnyílt a kilépője mert nem volt a felület a FŐTARTÓHOZ rendesen odaragasztva a pilóta meghalt a gépeket 4 hónapra azonnal letiltották!!! és kivisgálásra kellett vinni az összeset mi is vittünk egyet 4 helyen találtak ragsztatlan helyet ki kellett vinnünk csehországba!
kocka 144691 2005. február 27. 15:58
Válasz erre
Na jóvan ezt se tom elküldeni.
hát akkor egy hét mulva
adios
kocka 144690 2005. február 27. 15:50
Válasz erre
Hellóka!
Itt van még pár kép mert sajnos 1 hétig nem lesz internet.
von Richthofen 144689 2005. február 27. 10:21
Válasz erre
HI !!

Én hallottam vmit erőől a sztoriról. Az egyik haverom apja vadászrepülő volt itt Kecskeméten és most egy bolgár cégnél fog dolgozni mint pilota! A haverom azt mondta hogy állitólag a csűrő fagyott el a glikolozás hiányában és ezért zuhanhatott le. Ennyit tudok.

Üdv: Richthofen báró
kocka 144688 2005. február 26. 19:34
Válasz erre
a többit az oldalra küldöm
kocka 144687 2005. február 26. 19:31
Válasz erre
beolvass.jpg méret: 325.8 KB
a többit az oldalra küldöm
kocka 144686 2005. február 26. 18:22
Válasz erre
Szívesen holnapra vagy esetleg még mára felküldöm ide. Szerencsém volt mert még az elsők között sikerült elvinni egy két darabot(kis piciket
)
Bombraider 144685 2005. február 26. 18:20
Válasz erre
Köszi kocka!
lucky 144684 2005. február 26. 18:18
Válasz erre
Mekett!
Legutóbb vmelyik ujságban olvastam,hogy egy Mi-2 azért zuhant le mert eltörött a motor tengelye.
Most pedig egy kis OFF
Mondjuk én ey M44 mozdony motort láttam, aminek hajtókar szakadása volt az se volt egy épületes látvány(Jó nagy luk a karteren, a hajtókar csapágyalaktalanná deformálódva; a mozdony meg alaktrésznek)
kocka 144683 2005. február 26. 18:08
Válasz erre
oké!holnapra beszkennelem
Bombraider 144682 2005. február 26. 18:05
Válasz erre
kocka!
Engem érdekelne!

üdv:bomb
kocka 144681 2005. február 26. 18:05
Válasz erre
Ha valakit esetleg érdekel tudok képeket küldeni a balatoni repcsi kiemeléséről.
Mekett 144680 2004. május 7. 23:45
Válasz erre
Ez nem egészen repülőgép-szerencsélenség, de szerencsétlenség...
http://index.hu/politika/bulvar/0506firework/

Ezt az Uragant és a Szmercset alkalmazták valaha háborúban? Ha igen, milyen eredményességgel? Kíváncsi lennék, mennyire hatékonyak ezek a fegyverek.
A hírben is említett Csecsenföld kivételével persze...

Mekett 144679 2004. április 24. 14:32
Válasz erre
Mindenesetre hasonló tévedések néha nagyobb eltéréseket okoznk a valóságtól... :(
Fodi 144678 2004. április 24. 14:27
Válasz erre
Hmmm... Lehet, hogy ez történt.
gluer 144677 2004. április 24. 12:23
Válasz erre
5/17 -hez
ez szerintem "retractor" volt eredetileg, csak az ujságíró csinált belőle reactort
Miggyuri 144676 2004. március 6. 14:42
Válasz erre
Összeütköztek, majd a sziklákhoz kenődtek. Valahol Anatólia felett. Áll. ez nem az első ilyen volt abban a körzetben.
Korábban F-16-ról is volt szó. Nincs több infóm.
Miggyuri
Mekett 144675 2004. március 6. 11:38
Válasz erre
???
Ez a pár nappal ezelőtti baleset után, amikor két F-4-es koccant? Akkor 4 török veszett oda...

Mit csinálnak ezek?
GG 144674 2004. március 6. 11:06
Válasz erre
Sziasztok!
A lezuhant állapotban ábrázolt kép érdekelne, sértetlenről már vannak képeim.
Előre is köszi!
Üdv: GG
Miggyuri 144673 2004. március 6. 07:29
Válasz erre
A napokban volt repülős találkozó Törökországban. Két F-4 találkozott. Mindkét gép személyzete áldozatul esett.
Miggyuri
Mekett 144672 2004. március 6. 00:08
Válasz erre
Mármint még életében, vagy lezuhant állapotában?
GG 144671 2004. március 5. 13:58
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tud véletlen valaki egy webcímet, ahol képek találhatóak a novemberben lezuhant jak-52-ről?
Köszönöm és üdv:
GG
Mekett 144670 2004. március 2. 20:56
Válasz erre
Nem szerencsétlenség, csak a C-5-höz kapcsolódik, hogy kezdik kivonni őket az USAF-tól. Néhányat már áttelepítenek Davis Montainre. Egyáltalán mennyi épült ezekből a szörnyekből? És van utánpótlásuk? Vagy legalább tervezik?

Mekett 144669 2004. január 8. 21:30
Válasz erre
Ez érdekesen is végződhetett volna.
Egyáltalán zuhant le valaha C-5-ös? Én még soha nem hallottam olyan esetről. Más sem?
Fodicsabi 144668 2004. január 8. 21:02
Válasz erre
Fodicsabi 144667 2004. január 8. 20:59
Válasz erre
Na ja! Persze a szemtanúk eddig mindig rosszul látták, hogy egy rakéta közeledett a géphez... Azt meg csak képzelték, hogy el is találta.
Mekett 144666 2004. január 8. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

Irakban lelőttek opsz lezuhant egy amerikai Blackhawk (Blackhawk down).
Azért furcsa, hogy a félszigeten alig zuhannak le amerikai helikopterek ellenséges tevékenység következtében...
Ennél még a 30 éves Mi-8-asok is jobb baleseti statisztikát produkálnak.

Ennyire nagy úr presztizs?




Mekett 144665 2004. január 5. 17:41
Válasz erre
Csabi!
Valószínűleg az utolsó megállapításod a helyén való :)
Tudtommal csak az NB-36-oson és talán néhány orosz gépen volt atomreaktor (meg a Ruszlanokon, amikor szállították :)
Mindenesetre atommeghajtású 737-esről még nem hallottam. Valószínűleg egy szakbarbár fordító valahogy reaktív hajtóművet akart kreálni, de ez lett belőle...

De ez még a jobbik eset, ezt legalább nem adták ki repülési szakkönyvnek (mert olyat is láttunk már...)

Mekett
Fodicsabi 144664 2004. január 5. 17:16
Válasz erre
A nemrég lezuhant egyiptomi gépről találtam a következő cikket. Lehet, hogy én vagyok műveletlen, de nem igazán értem a következő szöveget:
"A társaság egyik vezetője a szombati tragédia után elismerte, hogy a szerencsétlenül járt gépen 2003 márciusában ki kellett cserélni az egyik REAKTORT, érvelése szerint azonban ez éppen azt igazolja, hogy az egyiptomi cég gondot fordított gépeinek jó műszaki állapotára."

Milyen reaktor van egy B-737-300-ban? Vagy inkább nem az RTL Klub honlapján kellene híreket olvasgatnom?
Mekett 144663 2003. november 15. 00:19
Válasz erre
Megértem a felindulásotokat, sajnos engem is dühít ez a dolog :(

A gép motorját én sem láttam a képeken, de gondolom, az a becsapódás után még egy darabig önálló életét élhette (a nagy tömege miatt).

De ti sem hallottatok semmi újat a lezuhanás okairól, körülményeiről?
Én annyit hallottam még erről a "lapos" repülőgép históriáról, hogy utánanéznek a kivizsgálók, tartózkodhatott-e a légtérben másik gép.
Ettől függetlenül nem vagyok még meggyőzve 100%-ig, hogy nem kacsáról van szó.

Üdv
Mekett
Miggyuri 144662 2003. november 14. 21:36
Válasz erre
A Jak-52-be beépített katapultülés legalább olyan logikus volna, mint mindaz,amit az a sok hozzáértő elmondott. Lehe, hogy a forszázs ékelődött be? Vagy esetleg az ablaktörlő belevert a karterba?
Hasonló volt a MiG-29 lezuhanása, pár éve Kecskeméten. Szinte lgikus a feltételezések sora, öreg, román gép s még katapultülés sincs benne.
Félelmetesen csak a hatásvadászat a cél. A tények senkit nem érdekelnek a médiában. Egyébként a tv-ben nem láttam a gép motorját. Látta valaki? Nem mintha számítana, hisz a helyszínen profik dolgoznak. /Itt nem a tévésekre gondoltam!/ A sz*r román gép koncepcióját egyébként alaposan gyengítette az Égi Huszárokról bejátszott filrészlet. Még az egyik, a repüléshez abszolut nem értő kolléganőmnek is feltűnt.
Mekett! A tenderre akár fogadhatsz is! Szerintem. Ahogy a szakértőinket ismerem, szinte biztos, hogy harci helikopterként a Robinson R-22-e, a Jak helyett az a Cessna típus, amelyikkel a Mathias Rust leszállt a Vörös téren, 1987-ben. De lehet, hogy a világszerte ismert Wright-testvérek első gépét pályáztatják a Jak helyére. Az még csak 100 éves lesz decemberben.
Elnézést ezért a szózuhatagért, de borzasztóan dühít ez a hozzá nem értés.
Üdv: Miggyuri
Fodicsabi 144661 2003. november 14. 20:32
Válasz erre
A hírszerkesztőknek kell valami, amivel feldobják a szomorú hírt:
egy repülőgép lezuhant, két ember meghalt.
ez Marsi Anikóéknak elég száraz, ezért fel kell dobni valamivel. Például keressünk bűnbakot! Tízéves volt a gép? Mondjuk azt, hogy öreg, ki kellett volna dobni... Nem ugrottak ki? "Szakértőink" szerint esélyük sem volt a menekülésre, mert nincs katapultülés... Na meg persze román volt, az szerintük csak rossz lehet. Pedig a románok is tudnak jó repülőgépet építeni. (pl. I.S. vitorlázógépek)
Undorodom az egész bandától! Nem csak a (repülő)balesetekkel kapcsolatos hozzáállásuk miatt...
Mekett 144660 2003. november 14. 20:11
Válasz erre
Sziasztok!

Gondolom ti is hallottátok a tegnapi Jak-52 balesetet. Hát szomorú, de engem azért érdekelne, hogy mégis mi történt. Sajnos a hírekben és a "sajtóban" csak félretájékozódhat az ember, talán több szem többet lát.

Valamelyik szennylapban olyasmit írtak, hogy az egyik szemtanú szerint egy "lapos" repülő húzott el a Jak felett, ami ezután lebillent majd lezuhant. De semmi több. Máshol írtak valami továbbit, vagy ezzel ellenkezőt?

A másik - bár ez inkább csak bosszantó - hogy egyes hírszerkesztők kikiáltották a 10 (!) éves román gépet bűnbaknak, mivel "nincs benne katapultülés..."

Jó vicc lenne, ha nem lenne véresen komoly. Kíváncsi lennék, mikorra kerekedik ebből oktatógép-tender...

Sziasztok
Mekett
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19.