/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
Weizi 643265 2018. április 16. 20:06
Válasz erre
30714298_934674320039542_960358140539305984_n
30714298_93467432003...
30714717_934674353372872_4395279156301004800_n
30714717_93467435337...

Hoppá!
Gabusch 643108 2018. április 12. 19:21
Válasz erre
Tegnap meg lezuhant egy algériai szállítógép, valami 250 halott. Ők is nyugodjanak békében!
pigasos78 643107 2018. április 12. 18:37
Válasz erre
30653182_1460404594071768_7969363146882154496_n
30653182_14604045940...

Ma tengerbe veszett egy görög Mirage, pilótájával Giorgos Baltadoros századossal együtt. Nyugodjon békében. :(
Weizi 642517 2018. március 31. 20:56
Válasz erre
Érdekes egy eset! Sajnos a Yak-3 itta meg a levét!
www.odt.co.nz/regions/wanaka/plane-crashes-warbirds-opening
Sennás 640481 2018. február 23. 07:57
Válasz erre
75de05fc20890438f1def0aab7cb728d
75de05fc20890438f1de...

Nem feltétlen ide való,de talán jó:) Dioráma ötletnek mindenképp jók lehetnek!

reibert.info/threads/sbitye-i-povrezhdennye-samolety-ljuftvaffe.65208/

Ez különösen tetszik.
Sennás 640185 2018. február 17. 20:27
Válasz erre
Kamovos 639760 2018. február 11. 21:25
Válasz erre
HA-TUL
HA-TUL

Valószínűleg ez a gép volt az.
Weizi 639759 2018. február 11. 21:19
Válasz erre
Hogy is van a mondás? "Ahol fűrészelnek ott hullik a forgács"
diana-mihailova.livejournal.com/1607726.html
Altengernagy 639679 2018. február 10. 18:49
Válasz erre
Vegre hogy vissza mertek loni...! a pilotat persze mindig sajnalom, mindegy melyik oldalon is harcol.
sanyi 639669 2018. február 10. 13:23
Válasz erre
Aki bombázni megy, könnyen így jár...
Weizi 639666 2018. február 10. 11:55
Válasz erre
piratvitorla 639142 2018. február 2. 16:49
Válasz erre
Szerintem egyértelműen a pilóták sara, pláne hogy gurulás közben történt...
Sennás 639141 2018. február 2. 16:26
Válasz erre
Itt most kinek a dolga figyelni? Aki az ajtóban ül az oda lát hátra, fel tudja mérni hova/meddig lóg a farka:)? Vagy a felfestést kellene figyelni a pilótának? És baj nélkül befordulnak? De a filmesnek is dícséret szint pont a lényeget vágta le,úgy leejtette a kamerát.
Weizi 639137 2018. február 2. 15:06
Válasz erre
Jaj de kínos!
www.youtube.com/watch
PETI 637727 2018. január 8. 21:32
Válasz erre
Weizi 637393 2018. január 3. 15:00
Válasz erre
Zoli 632600 2017. szeptember 17. 13:25
Válasz erre
Sennás 631593 2017. augusztus 23. 11:53
Válasz erre
ronanair
ronanair

Háát Urak tisztelettel de ide teszem ezt a hírt:(

mfor.hu/cikkek/vallalatok/6_het_es_indul_az_uj_magyar_legitarsasag_.html

Még fel se szálltak de a katasztrófa lengi köre őket. Vagy Ápr.1 van?
Rumcájsz_52 628776 2017. június 8. 09:42
Válasz erre
Egyrészt ázsiaiak, tehát nagy többségük nem szálas, óriás termetű. Másrészt állítólag katonák családtagjait szállították, tehát lehetett köztük sok gyerek is. Szóval simán előfordulhatott sajnos... :-(
piratvitorla 628765 2017. június 7. 21:57
Válasz erre
Bőven belefér, pláne a harmadik világban... C-130 Hercules méretű és teljesítményű...
Sennás 628751 2017. június 7. 16:37
Válasz erre
Befér ebbe a gépbe 105ember? Vagy csak rossza kép?

faktor.hu/faktor-tengerbe-zuhant-katonai-repulo-mianmar
Sennás 627649 2017. május 11. 07:45
Válasz erre
inforadio.hu/bulvar/2017/05/10/lezuhant_egy_rendorsegi_helikopter
Sennás 626259 2017. április 7. 17:02
Válasz erre
Sennás 621189 2017. január 14. 08:06
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Egy amatőr videofelvétel tanúsága szerint a JAS 39 Gripen negyedik generációs könnyűbombázó a Thaiföld déli részén található Hat Jai légitámaszpont fölött végzett mutatványokat, amikor hirtelen veszíteni kezdett magasságából, majd hatalmas robbanás kíséretében a földbe csapódott.--Hirado.hu
Figaro 620006 2016. december 26. 10:05
Válasz erre
medor 619901 2016. december 23. 19:52
Válasz erre
Talán még a kerítést is szaggatta a videókat nézegetve...
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php
PETI 617023 2016. október 28. 13:47
Válasz erre
Freddy 616741 2016. október 24. 12:06
Válasz erre
Még jó, hogy volt térerő ott a halál f@szán, meg, hogy a mentőcsapat időben odaért. (A szovjet űrhajósok egy speciális puskát vittek magukkal az űrbe, ha a medve előbb érne oda a leszállóhelyhez, mint a mentőalkulat)
Sennás 616616 2016. október 22. 11:13
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
4358364
4358364
df8d2521429058af50ff07f8cef7
df8d2521429058af50ff...
mi-8yamalvertolet-1477113703
mi-8yamalvertolet-...

:(
Weizi 615727 2016. október 3. 17:46
Válasz erre
medor 615146 2016. szeptember 23. 23:48
Válasz erre
de itt csak egyszer villan 'valami' utána semmi.a kísérő gépen sem látszik ilyen.
a navigációs fények ~2 másodpercenként villognak nem?mindegy,a lényeg hogy a két emberke megúszta.a többi meg (talán) kiderül hamarosan...
Rumcájsz_52 615143 2016. szeptember 23. 22:52
Válasz erre
A lehetséges hajtóműhibától függetlenül - az első pillanattól kezdve(615032-től) - mintha én is ezt írtam volna, hogyha volt is hajtóműhiba, azt későn vették észre, mert nem arra figyeltek, hanem a strand fölötti "légibemutató" fontosabb volt nekik.
sárkányos 615140 2016. szeptember 23. 21:27
Válasz erre
pigasos78 615139 2016. szeptember 23. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!

Megkérdeztem néhány ottani kollégát. Hivatalos állásfoglalás még nincs, hogy mi történt...nyilván friss a dolog és még tart a vizsgálat. De a kinti helikopter pilóták egyöntetűen arra gondolnak (amire én is), hogy egyszerűen...hibázott!
A lényeg viszont az, hogy mindketten ép bőrrel megúszták. Mindenesetre az utolsó turnuson levő Asprovalta/Vrasna nyaralóknak nem semmi "élményt" nyújthattak.
sárkányos 615138 2016. szeptember 23. 21:22
Válasz erre
Szevasz. Köszönöm. Erről van szó. Nem kell keresni az atomfizikai okokat!:)
piratvitorla 615137 2016. szeptember 23. 21:14
Válasz erre
Sziasztok!
Többször is megnéztem.
Szerintem nem süllyedt meg, hanem nem jött ki az ív. Tehát szerintem nem valószínű, hogy hajtómű hiba, hanem csak elnézte.
sárkányos 615136 2016. szeptember 23. 21:04
Válasz erre
Szevasz. Egy szónak is száz a vége legkönnyebb a technikára kenni mert nem tud megszólalni. A lényeg az hogy a pilóta elba..ta és kész. Részemről ennyi. Üdv sárkányos
Rumcájsz_52 615131 2016. szeptember 23. 19:05
Válasz erre
Hali
Kompresszor-pompázsnál a megnövekedett kompresszor-ellenállás miatt ütésszerűen lecsökken a levegőszállítás a tüzelőtér felé, ott túldúsul a keverék, ezért kicsap a láng - nem a hajtómű-lemezen - hanem a fúvócsövön. A pompázs-szelep meg pompás dolog, de sajnos néha más is bejátszik a hajtómű-üzembe (néha elég egy madár vagy méhraj is a szívócsatornában), és akkor az sem segít. MiG-21-en is volt pompázs-szelep a szívócsatornán is meg a hajtóművön is, mégis néha előfordult kompresszor-pompázs. Boeing-737-en ugyanúgy vannak pompázs-szelepek, mégis néha van pompázs, azt még élőben is láttam.
Üdv R.
sárkányos 615116 2016. szeptember 23. 13:58
Válasz erre
Szevasz. Kompresszor pompázsnál nincs láng a hajtómű lemezen ráadásul azért van a pompázsszelep még az Apache-on is.Üdv sárkányos
pigasos78 615112 2016. szeptember 23. 11:24
Válasz erre
Sziasztok!

Én is figyelmesen olvasom a kommenteket, nem gondoltam, hogy ilyen "kommentdömpinget" indítok el... :)
Én csak annyit teszek hozzá, hogy megkérdezem az érintetteket és rögtön kiderül majd, mi történt.
Rumcájsz_52 615111 2016. szeptember 23. 10:48
Válasz erre
Én is dolgoztam Mi-8/17/24-en, de Boeingon meg Airbuson is, azokon is ugyanaz a villogó fény van, de mindegyiken látható szabad szemmel is a fény - mint ahogy a 615096-os linkeden is - és nemcsak a lelassított felvételen, mint ami a csobbanásról készült. Ráadásul csak az egyik gépnél látszik két villanás, csak a jobb oldalon, a másik Apache-on és a lezuhant gép bal oldalán semmi sem villog. Senki sem beszélt robbanásról, csak hajtómű-problémáról, ami lehetett sima kompresszor-pompázs is, ami ilyen füst nélkül kivillanó lángot produkálhat, mint ami csak a lassított felvételen látható. Ettől még persze lehet igazad neked is, meg nekem is. Talán majd kiderül, és talán megtudhatjuk.
Üdv R.
sárkányos 615096 2016. szeptember 22. 23:37
Válasz erre
4:10-től nézd meg ezt a videót. Ugyan ez a villanó fény látható a görög vason is bekeretezve. www.youtube.com/watch
sárkányos 615095 2016. szeptember 22. 23:32
Válasz erre
Higgyél nekem hogy az az Apache felvillanó navigációs fénye. Gripennél és az Albatrosnál is ilyen van-volt a Mi-8/17/24-esen forgó vörös fény. Ha a hajtóműnél valami kis robbanás van az esetek 100%-ban füst is van.
Rumcájsz_52 615093 2016. szeptember 22. 23:11
Válasz erre
Hát, szerintem nézd meg még néhányszor azt a videót. A két villanás olyan rövid, hogy csak a lassított felvételen látszanak, ez pedig navigációs fénynél kizárt, annak látszani kellene a felvétel kezdetétől a végéig normál sebességű lejátszásnál is és szabad szemmel is - ha be vannak kapcsolva. Ezzel együtt is szerintem a pilóta cseszte el, mert ha hajtómű-probléma van (szerintem itt volt), akkor észre kellene venni és talán ne tessék ilyenkor műrepülni - pláne víz fölött, ahol sokkal nehezebb megbecsülni a magasságot!
Üdv R.
sanyi 615084 2016. szeptember 22. 22:30
Válasz erre
Valóban. Egyszerűbb a gépre kenni a hibát, mint beismerni a pilóta felelősségét.
Egyébként Afganisztánban ugyanígy járt egy másik AH-64:
www.youtube.com/watch
sárkányos 615082 2016. szeptember 22. 22:25
Válasz erre
Greek-Apache
Greek-Apache

Íme egy korai és egy későbbi görög Apache egymás mellett és látni hogy hol helyezkednek el a fények.
TAMÁS78 615080 2016. szeptember 22. 22:18
Válasz erre
Ühüm... Az ott tényleg több videón látványosan villog.
sárkányos 615079 2016. szeptember 22. 22:08
Válasz erre
Szevasztok. Ne haragudjatok de mint szakmabeli kicsit szörnyülködve olvasom írásaitok. A videón teljesen látszik , hogy a pilóta vagánykodásának mi lett az eredménye. Harci fordulót víz felett ilyen alacsonyan végrehajtani felelőtlenség. A videón ami be van karikázva a hajtómű oldalán felvillanó fény az a helikopter navigációs fénye semmi extra. Megtalálható a másik oldalon is. Ennyi. Üdv sárkányos
TAMÁS78 615078 2016. szeptember 22. 21:52
Válasz erre
Kérdés, hogy a medor-féle videón kb. 0:24-nél látható nagyon meredek bólintás(? ha valóban ez a neve?) lehet-e a hajtóműhiba következménye, vagy jól sejtem, hogy a pilóta valószínűleg akaratlagosan vitte ilyen manőverbe a gépet?

(Mindenki hibázik olykor. Nagy értékű technika vezetése közben is előfordul, és ott elég látványos tud lenni a következmény - de ezt csak úgy általában írom.)
Rumcájsz_52 615051 2016. szeptember 22. 19:32
Válasz erre
Hali
Pont erről van szó, néhány ilyen "villámlást" észre kellett volna venniük, valószínűleg volt hangjuk is, és szerintem ezeknek a hatását jelezte a gázhőmérő, a fordulatszámjelző meg a rotor-fordulatszámjelző is. Persze ha kevésbé figyelt a pilóta a műszerfalra, mint a parton strandoló bikinis csajokra, és pont ezután történt a műrepülés (ide nézzetek lányok!), akkor elhiszem, hogy csak a felhúzásnál/kísérletnél derült ki számukra, hogy elment az erő az egyik hajtóműből, és akkor már csak a csobbanás maradt. De legalább élve megúszták a fürdőt, szerencséjük volt. Az esetleges érdeklődésük irányát viszont teljességgel meg tudom érteni... :-)
Üdv R.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.