/ Fórumok /

A világ legszebb repülőgépei

Ha már a legrondábbakat összeszedjük,akkor a gyönyörűségeknek is legyen helyük!Bár minden repülőgép szép,de néhány szebb:)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.
vrauko 441850 2011. december 22. 09:25
Válasz erre
Csak hogy kötekedjek egy cseppet: Yeagert NEM a kedvencéről kérdezték, hanem arról, hogy szerinte melyik volt a II. Vh. legjobb vadászgépe (ez valahogy nehezen akar átmenni, de hátha most...). A Mustang egyik fő tervezője egyébként a Messerschmitt AG-nál tanulta szakmát a harmincas évek második feliben, és részt vett a BF 109-es tervezésében is. Ennek hatására döntötte el, hogy mi lesz az, amit a Mustangnál a Bf-109-esből megtart (nagyteljesítményű folyadékhűtéses motor, ami jó kilátást lehetővé tevő, áramvonalas orr-rész kialakítását engedi, a hátrafelé törzsbe áramvonalazott, de azér jó kilátást biztosító kabintető, relatíve kis összméret) és mi az, amit nem (szűk nyomtáv, korlátozott hatótávolság, több gépfegyver beépítését nem engedő, keskeny profilú szárny). A tervezés sikerült; aztán mindkettő továbbfejlődött a maga útján. A Mustang az Allison motor után sokkal jobbat kapott, a Bf-109 szárnyára mégiscsak gépágyú került, a Mustang buborékos kabinnal látták, és sokat lelőttek egymás közül. Mi meg itt vitakozunk, miközben a friss makettjeink száradnak.
magyaralba 441849 2011. december 22. 09:14
Válasz erre
mirage IIIB
mirage IIIB
mirage IIIB 2
mirage IIIB 2
mirage IIIB 3
mirage IIIB 3

A legszebb mind közül... nem vitatkozom... :) szubjektív perszonál vélemény... mirage forevör :))
Planes 441848 2011. december 22. 09:07
Válasz erre
Azért az a Hurricane sem csúnya mögötte! Üdv.!
Ori 441847 2011. december 22. 08:52
Válasz erre
bf109g10black6
bf109g10black6
Su-37-000
Su-37-000
Su-35BM_big
Su-35BM_big

Sziasztok!

Lucky13! Amit leírtál az teljes mértékben igaz és egyet kell,hogy értsek veled,jól látod a dolgokat!:)

Személy szerint nálam a következő gépek viszik a prímet:
Toth_Gabor 441846 2011. december 22. 08:46
Válasz erre
Meddő vita ez, kinek a pap, kinek a paplan...
A történelmi tényeket kár boncolgatni, a "mi lett volna ha" pedig pont nem ennek a hobbinak a vezérgondolata... :-)

Számomra is a Ta-152H a kedvenc, a Me-262, a Spit korai verziói a legszebbek, a 190A talán a legjobban eltalált igásló, flexibilis fejleszthetőséggel, a Mustang pedig statisztikailag tűnik az egyik legjobb válasznak, amit a mérnökök a háború igényeire adtak.(szövetséges oldalon) De az egyenletrendszer sokkal bonyolultabb volt akkor is, nem csak ma, amikor ezeket a masinákat össze akarják hasonlítani.

A háború utáni teszteket sem tekinteném tényeknek, hiszen azok is a háború valóságából kiragadott, idealizált eredményeket mutattak, nem a tényleges realitásokat. (Lásd a japán példát, vagy épp a Ta-152-t: logisztika, minőségi problémák és pilótahiány miatt már nem érhették el az átütő erőt.)

A német csodafegyverek szerepe -szerintem- inkább a háború utáni fejlesztések meghatározásában volt jelentős, nem magában a háborúban.

Biztos én is szubjektív voltam.
Lucky13 441843 2011. december 22. 00:09
Válasz erre
Hmm érdekes kis vita alakult ki itt Mustang témában. Régebben mi is sokat vitáztunk ezzel kapcsolatban baráti körben, hogy melyik volt a legütősebb gép a háborúban. A fordulékonyság önmagában nem minden, mert ha van egy gyorsabb és jobban emelkedő gépem, akkor megverhetem vele a jobban manőverezőt. Érdekes tény, hogy a háború után összehasonlító teszteket végeztek a háború utolsó japán gépei és a p- 51 között. A KI- 84 es mind manőverező képességben mind emelkedésben és fegyverzetben megverte a Mustangot, míg az hatótávban és végsebességben győzedelmeskedett. Vagy a másik: az olasz Macchi mc. 205 Veltrot kipróbáló amerikai pilóták azt mondták, van olyan jó mint a Mustang. Érdekes tények ezek. Távol álljon tőlem, hogy a gép ellen szóljak, mert elvitathatatlan a mérnökök zsenialitása akik megtervezték, egyedülálló megoldásokat vonultat fel a szerkezet, csak nem szeretem amikor különböző ismeretterjesztő műsorok szubjektíven rávágják, hogy ez a leglegleg, miközben meg sem említik a rivális típusokat. Egyébként anno a Siófok- Kiliti repnapon volt alkalmam élőben is megcsodálni a gépet, hát mit ne mondjak ma is borsódzik a hátam ha azokra a nagysebességű áthúzásokra, és az azokat kísérő hangra gondolok.
Egy szó mint száz kár is vitába bonyolódni ezen, hogy mi volt a legjobb, mert mindkét félnek megvoltak a kiváló gépei. Ja és egyébként Chuck Yeager személyes kedvence a Grumman F8F Bearcat volt :) 
vrauko 441842 2011. december 21. 22:38
Válasz erre
Ezt a kövér ló-dolgot nem halltam még, de hát sok dolgot nem hall az ember. Mostan gyorsan elolvastam pár értékelést a gépezetről, vannak olyanok, amik úgy kezdődnek, hogy "hát nem volt ugyan egy Spitfire, de azért..."; ez elég sokat mond. Manőverezőképességben a Spit, fegyverzetben, emelkedőképességben a Bf-109, úgy általában a FW-190, forradalmi újításban a Me-262... Hatótávolságban a Mustang, ez nem is kétséges, no de hatótávolságban a Zéró sem volt sokkal mögötte. Számunkra az a szerencse, hogy mindezen repülők makettjeit árulják mindenféle méretarányban, így foglalkozhatunk velük kedvünkre.
Regal 441841 2011. december 21. 22:29
Válasz erre
airplane-babes-18
airplane-babes-18
airplane-babes-22
airplane-babes-22

Azért a Spitfire-nak is szép vonalvezetése van!:-)
Sennás 441840 2011. december 21. 22:18
Válasz erre
Szia ez így 2 alá.Tessék feltenni jó képeket is.Ha van kedvenc géped van róla kedvenc képed is!
hobbista 441839 2011. december 21. 21:57
Válasz erre
Szia!
Kezdem: A-6 Intruder, Bf-109, B-17 Flying Fortress, F-4 Phantom II, F-14 Tomcat, Tu-95 Bear, Zero és még sokan mások.
p-51 441838 2011. december 21. 20:23
Válasz erre
Ja, és a jobboldalán elöl ott parkol a legszebb orosz gép.
p-51 441837 2011. december 21. 20:19
Válasz erre
TU-22

my backfire
TU-22

Én valahogy úgy szoktam meg, olyan szép egységes kinézetük volt a Mig-23/27-el, a Su-24-el, aztán mikor rárakták ezt az újat, úgy tűnt nekem, mintha levágták volna egy foxbatról a beömlőket és odahegesztették volna a tu-22-re. Persze később megszoktam.
Mondjuk nekem van egy plusz indokom is az eredeti beömlők mellett...
sanyi 441836 2011. december 21. 19:43
Válasz erre
Szia!
Az eredeti beömlővel! Á, az kimondottan csúnya, ez sokkal szebb, mintha nem is lennének rokonok:) Főleg ezen a képen, ezzel a háttérrel nagyon klassz...:)
p-51 441835 2011. december 21. 18:07
Válasz erre
Ha végigböngészitek, nem én vagyok a kezdeményező forrás, én is csak reagáltam másokéra.
tv-tz nem nézek, csak könyveket olvasok.
Nekem a Backfire jobban tetszik az eredeti beömlővel, de ez is szép nagyon, amit feltettél.
üdv:
p-51
Sennás 441834 2011. december 21. 18:01
Válasz erre
hobbista 441833 2011. december 21. 17:43
Válasz erre
Varjúbácsi!
Bocsánat, Me-262-re gondoltam. Arról én nem hallottam, hogy Mustangok lelőttek akár egy Fecskét is. Lehet, te többet tudsz.
p-51!
Chuck Yeager témára(és másra is) megválaszolták mások a frankót. A Fecske olyan helyen lőtt le szövetséges gépeket, ahol addig azok pilótái teljes biztonságban érezték magukat(pl. magassági felderítők). Nem hiszem, hogy a Mustang korszakalkotóbb volt, mint a Me-262! Ezt Varjúbácsinak is üzenem! S valóban, ez a fórum nem arról szól, melyik gép volt a legjobb, és a leghatékonyabb, de elárulom, nem is a Me-262 a kedvencem, de ha már itt tartunk...
vrauko!
A Kövér ló a Mustang, azaz a P-51, beceneve volt, NEM A JELENTÉSE, a hasa alatti nagy hűtőnyílás(vagy mi?) miatt.
sanyi 441832 2011. december 21. 15:33
Válasz erre
057128
057128

Szia!
Gondolom hogy diszkávöri műsorát láttad ahol pontozzák sok értelmes téma szerint a gépeket... Nos ez "gondolom" bemutatta pl. a La-7-est is - ezzel is lőttek le 262-est és nem volt egy húdebéna gép. És japán gépeket is felsorolt... Őket valahogy szeretik elfelejteni... Nem vágom a japán témát én sem sajnos, de azért nézzünk szét mielőtt országvilág számára megmondjuk a "frankót". Nekik is voltak olyan gépeik, amik vígan lőtték le az amcsi gépeket - köztük a P-51-et is.
Egyébként a topic címe: "A világ legszebb repülőgépei" szóval nem a legjobb. A Mustang, Messer, nagyon sok pályázhat rá. És hogy téma is legyen a hozzáböfögésemben: ezt a madarat nem lehet felülmúlni, mert fogalom amilyen szép... Kecskemétre mikor jön?:)
TAMÁS78 441831 2011. december 21. 14:53
Válasz erre
Szia!

Ne érts félre, eszemben sincs sem kötekedni, sem a P-51 helyett vmelyik másik típust kikiáltani a háború legjobbjának. Csak azt akarom mondani, hogy a "legjobb" jelzőt ilyen egyértelműséggel és a tévedhetetlenség tudatával ráragasztani bármelyik típusra erős túlzás.

Ha tilos, akkor nem jövök a darabszámmal, pedig lenne értelme: hiába gyártottak összességében többet a Me-FW kettősből, ha azokban a légiharcokban, amelyekben megütköztek egymással, szinte mindig az amerikai gép volt mennyiségi fölényben. Tudod, olyan ez, mintha te elmesélnéd, hogy rád támadt 20 lichtensteini, és jól összevertek, mire azt mondanám, nekem ne gyere a számokkal, mikor lichtensteiniből összesen 30 ezer van a világon, magyarból meg tizenpár-millió. :)

Attól meg, hogy a németek elvesztették a háborút, igenis van értelme számításba venni a típusaikat. Egyáltalán nem találom az érvelésedben a logikát ezzel kapcsolatban. Akkor hajítsuk ki a ballisztikus rakéta koncepcióját, a robotrepülőgépét, a sugárhajtású repülőgépét, stb... azért, mert a németek ezek bevetése ellenére elvesztették a háborút?

Tamás
p-51 441830 2011. december 21. 14:33
Válasz erre
Szia!
A világverő jelzőt az USAF egyik kiadványában találtam, és így igazad van, szubjektív jelző.
Ám a különböző típusok egyes jellemzőit részletesen megvizsgálták a háború után, ahogy azt Te írtad. És lehet, hogy fordulózó harcban leiskolázta pár gép a Mustangot még Yeager szerint is, de minden jellemzőt figyelembe véve jobb volt a többinél. És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy sokan voltak, mert p-51-ből közel nem gyártottak annyit(16 ezer), mint me-109-ből(33 ezer), vagy FW-190-ből(20 ezer). Egészében a háborút természetesen a számbeli fölény döntötte el, a többi típussal együtt, de a p-51 önmagában nem a gyártott darabszáma miatt volt jobb.
De hogy legyek objektív a kedvedért:
A legjobb volt az USA nagy számban készített gépei közül. Eleve csak a nagy számban készült gépeket érdemes hasonlítgatni, mert a kb. 1400 db-ban gyártott Me-262, vagy a többi kis szériás különleges dugattyúmotoros vadász (pl. a 130 db P-47M, direkt a Me-262-k ellen fejlesztve)
Az ellenfél elvesztette a háborút. Innen mindegy, milyen jó volt a fw, vagy a me.
p-51
TAMÁS78 441829 2011. december 21. 13:58
Válasz erre
Amúgy lőttek le FW-189-cel pl. La-5-öst (ha jól emlékszem). Jelenti ez azt, hogy az Eule jobb vadászgép, mint a Lavocskin?
TAMÁS78 441828 2011. december 21. 13:56
Válasz erre
Aha, olvastam. Az 5-ösök, meg 4-esek pont ugyanolyan szubjektívek, mint a "világverő" jelző.
p-51 441827 2011. december 21. 13:52
Válasz erre
Chuck Yeager p-51-el repült, és lőtt le Me-262-őt (többek között).
p-51 441826 2011. december 21. 13:51
Válasz erre
TAMÁS78 441825 2011. december 21. 13:35
Válasz erre
"Az tény, hogy a legjobb volt." - egy meglehetősen szubjektív dologról (mármint, hogy a legjobb volt) ilyen objektív tényként írni azért erős ellentmondás... :)
vrauko 441824 2011. december 21. 12:29
Válasz erre
Mostan akkor a legszebb, vagy legjobb röpülőgépekről vitázunk? Mer' a kettő nem ugyanaz. Chuck Yaegert egyébként nem kell megkérdezni, mer' már megtették, mivel beröpülő pilótaként a háború alatt-után gyakorlatilag az összes saját, szövetséges és ellenséges típust kipróbált. Ő ama kérdésre, hogy melyik lehetett a háború legjobb vadászgépe, angolszászoktól ritka elfogulatlansággal, a "hosszú orrú" FW-190-est nevezte meg. Ami nem azt jelenti, hogy a P-51-es annyira rossz lett volna. Vagy hogy csúnya. A Mustang nem jelent "kövér" lovat; vadlovat jelent, etimológiailag a spanyol mezei vagy legelésző jelentésű szóból ered, bár egyesek szerint a keverék jelentésű szó (mixta) az eredete, mer' arab-európai eredetű spanyol lovak voltak, amelyek a Pueblo Felkelés idejin (1680-1692) szabadultak el a spanyol farmokról, és éldegéltek vadlóként a prérin. Ami a Me-262-est illeti, biztos sok fogzási problémája volt. Mint az első gőzgépnek. Vagy az első keréknek. Eleinknek tüzet gyújtani sem volt könnyű. De övé lett a jövő, mer' igen rövid idő után már mindenki aksziális sugarhajtóművet szerelt a hátranyilazott szárnyakra. Vagy azok közé.
rod666 441823 2011. december 21. 11:53
Válasz erre
Jó gép volt a Mustang, de azt a hat darab .50-es fegyvert nem nevezném gépágyúnak. Az géppuska.
p-51 441822 2011. december 21. 11:20
Válasz erre
Szia Kamovos!
Éppen ezt bizonygattam én is. Hogy önmagában a sebesség nem elég(erre hoztam példának a MiG-25-öt, jól tudom, hogy melyik korszakba tartozik.). Ehhez kell még fordulékonyság, teljesítmény, hatósugár, sérülésállóság, üzembiztosság, hatékony fegyverzet. Majd ha ez mind jó, akkor jó egy gép. A legtöbb VH-s gép egy, vagy két jellemzőben 5-öst kapott a bizonyítványába a sok 2-es mellé, mind a szövetségeseké(p-47,p-38, spit, typhoon), mind a németeké(me, fw). A p-51 nem kapott semmiből 5-öst, viszont mindenből 4-esre vizsgázott, így átlagban világverő lett.
Varjúbácsi 441821 2011. december 21. 10:39
Válasz erre
Amúgy ezek a "kövér lovak" voltak a II.VH leghatékonyabb kisérő vadászai,és levadásztak jónéhány Me 262-t.
jerry82 441820 2011. december 21. 10:37
Válasz erre
hello
Me 262 körré majdnem olyan legendárium alakult ki mint Tigrisek kőré. Elismerem ,hogy Me 262 volt a leggyorsabb 4db 30mm ágyúval talán a legerősebb is ,de nem volt sebezhetetlen .
Hajtóművei élettartalma nagyon kevés volt „érzékeny” a gázadásra vagy leállt vagy felrobbant lassan kellet fel pörgetni ezért fel-le szálláskor szinte védtelen volt ezért vadász gépekkel kellet a reptereiket védeni hogy ne rendezzenek amcsik kacsavadászatót köztűk .
Magasan képzet pilótákra volt szükség a használatához ami 44-45 kevés volt a luftwaffének .
P-51 gyors volt 6 gépágyúval sokat gyártódtak belőle, amerikai légifőlény miatt számbeli fölény is az ő oldalukon ált ,nem volt üzemanyag ,pilóta hiányuk. Mi lett volna ha …. J
Varjúbácsi 441819 2011. december 21. 10:35
Válasz erre
me263
me263

A Me-263 rakétameghajtású vadász, elég otrombácska gép volt, a tűzereje minimális. Lehet szépnek és hatékonynak tartani, bár ez elég különös ízlésre vall.
p-51 441818 2011. december 21. 09:31
Válasz erre
Beszélgess erről a témáról Chuck Yeagerrel. Ő tud neked mesélni a p-51 és a Me-262 viszonyáról.
A mi lett volna ha kérdésedre mint, mindig, annyit tudok reagálni, hogy ezeket a kérdéseket a tényeket, valóságot elfogadni képtelen emberek teszik fel.
hobbista 441817 2011. december 20. 22:40
Válasz erre
Szerinted a P-51 volt a legjobb? Akkor a Me-263 mi volt? Szép is volt, jó is volt (ha nem a legjobb). Ha annyi épült volna belőlük, mint a Mustangokból, a kedvenceid csak hátországi kiképzőgépként szuperálhattak volna!
Egyébként a P-51 beceneve mindent elárul az alakjáról: Kövér Ló.
Kamovos 441816 2011. december 20. 22:07
Válasz erre
No-No!

Azért amikor még nem elektronikával víták a légi harcot, hanem gépágyúval, igen csak számított a fordulékonyság, és a sebesség!
Nem véletlen volt be építve a teljesítmény növelő!

Azt hiszem erről pár veterán pilóta tudna mesélni!
Nekem meséltek is ilyen eseteket még a 80-a ével legelején.

Ettől függetlenűl, nekem is tetszik a p-51.
De a P-38 Lighting mégjobban. :)

A Mig-25 pedig mintha nem igazán az a korszak lenne. :D

Üdv: kamovos
Bogesz 441815 2011. december 20. 21:50
Válasz erre
White Knight
White Knight
Do-335 Pfeil
Do-335 Pfeil

Ez a Fehér Lovag is szép, 2. VH-ban pedig nekem a Do-335 Nyíl tetszik igazán.
p-51 441814 2011. december 20. 21:03
Válasz erre
Mellesleg a gyorsaság nem számít, most sem a MiG-25 a legjobb gép.
p-51 441813 2011. december 20. 21:02
Válasz erre
Senki sem állította, hogy a p-51 a leggyorsabb volt. Az tény, hogy a legjobb volt.
kató 441812 2011. december 20. 19:39
Válasz erre
A sztorihoz tartozik , hogy az Tank prof. személyes használatú 152H-ja volt amivel épp Berlinbe tartott . A gépen természetesen nem volt fegyverzet , így könnyebb volt a "harci verziónál" . A teljesítménynövelők befecskendezésével nem csoda , hogy állva hagyta a P-51-eseket ! :)
Ezzel persze nem azt mondom , hogy a normál verzió sokkal gyengébb lett volna ... És számomra a legszebb 2.VH-s repülő !
Planes 441811 2011. december 20. 19:18
Válasz erre
Üdv:! Egyszer, az öreg Kurt Tank professzor(aki szeretett repülgetni a maga tervezte gépekkel.Ő repülte be őket.) mesélte a hetvenes években, egy élénken érdeklődő amerikai szakújságírónak( aki nyilván szintén el volt telve a Mustang "nagyságától")Hogy, 45tavaszán felszállt egy TA-152 H-val,és becserkészte két Mustang.Mivel nem szeretett volna harcba keveredni,csak beszúrta a gázt,és az üldözők elfogytak a tükörben, anélkül,hogy labdába rúghattak volna:-D Planes
búza 441810 2011. december 20. 19:06
Válasz erre
Persze hogy nem! T. Pisti kollágám már ezelőtt 35 évvel is ezt mondta, amikor "csíkos hátú vadmalac"-ként kezdtem repcsit szerelgetni.
balaton 441809 2011. december 20. 19:03
Válasz erre
"Nincs lehetetlen, csak tehetetlen."
A fenti mondatot nem én találtam ki :-)
búza 441808 2011. december 20. 19:02
Válasz erre
Sok sikert a matricás feliratok kitakarásához!
p-51 441807 2011. december 20. 18:26
Válasz erre
balaton 441806 2011. december 20. 18:25
Válasz erre
hr_f-15J_aim
hr_f-15J_aim
_si_ProductFiles_hsg1951
_si_ProductFiles_hsg...
F-15-01
F-15-01
u-36a_1
u-36a_1
us-1a_1
us-1a_1

Az igazán érdekes festésminták Japánban találhatók :-)
Soha nem építettem volna F-15-öst (Dögunalom a szürke-szürke festése.), de ezzel a festéssel, elgondolkodom rajta :-)
kató 441805 2011. december 20. 16:50
Válasz erre
De csak azért , mert nem igazán került szembe a Do-335-össel vagy a Ta-152H-val . :)
Csoki 441804 2011. december 20. 16:41
Válasz erre
A P-51 volt a legjobb vadaszgep a haboruban, ezt mindenki tudja.
Ndjala 441803 2011. december 20. 15:49
Válasz erre
A He-112, Me-109 vitához még annyit: a 109-esen szolgált pilóták több mint fele pont a rossz konstrukciójú futóművek miatt halt meg, mivel az le- és felszálláskor hajlamos volt eltörni. Hiába követelték a pilóták (sőt maga Hitler is), hogy változtasson a gyár a futóművek konstrukcióján, azt a háború végéig változatlan formában gyártották.

Üdv, Ndjala.
sanyi 441802 2011. augusztus 1. 15:05
Válasz erre
Jól elbújt, ha nem szólsz észre sem veszem ezt a szépséget:)
att2 441801 2011. július 31. 23:28
Válasz erre
Russian_Air_Force_Su-34
Russian_Air_Force_Su...
sukhoi_su34_dmitryshirenin
sukhoi_su34_dmitrysh...
1572506
1572506

su-34 fn
PETI 441800 2011. július 31. 21:27
Válasz erre
Tu-142MR_01

1
Tu-142MR_01

A háttérben megbújó gép se olyan csúnya...
PETI 441799 2011. július 31. 21:08
Válasz erre
3M_02

1
3M_02

Na még egyet!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.