/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Mekett 21220 2005. április 29. 18:07
Válasz erre
NEm tudom, volt-e már itt ez a link, de ha igen, akkor is megéri megnézni:
www.hitechweb.szm.sk/hydroplan2b.htm
Szovjet ekranoplánok

És itt is van jópár érdekes kép:
www.hitechweb.szm.sk/pohon1b.htm
Bombraider 21219 2005. április 12. 14:04
Válasz erre
Fodi!
Igen ezek azok!

üdv:bomb
Fodi 21218 2005. április 12. 08:05
Válasz erre
Ezek nem a Csernobilnál használt mentőeszközök? Úgy tudom, hogy azokat félreállították és többet nem használták őket a sugárzásveszély miatt.
Mekett 21217 2005. április 11. 21:50
Válasz erre
Ezeket is Bomb szüretelte a netről. Szívfájdítóak...
bombraider.uw.hu/1.jpg
bombraider.uw.hu/2.jpg
Mekett 21216 2005. április 11. 20:27
Válasz erre
Ezt Bombraider találta, Flanker-funoknak (is) érdemes megnézni :)
www.aircraftresourcecenter.com/Gal4/3301-3400/gal3317_Su-27_Park/gal3317.htm
Mekett 21215 2005. április 9. 11:59
Válasz erre
Érdekes cikk a Berijev 12-ről:
aeroflt.users.netlink.co.uk/profile/be12hist.htm
Petya 21214 2005. január 16. 18:33
Válasz erre
Sok érdekes archív videó szovjet gépekről: http://aviacia.ru/Video/

Kalóz 21213 2005. január 16. 09:12
Válasz erre
Az oldal szuper!
A Back gombot megnyomva egy sor országban használt Messerről van info, köztük magyarok is!!!
Miggyuri 21212 2005. január 16. 07:48
Válasz erre
De jóóóó!
Bár voltak nem zsákmányoltak is. Ha igaz, 37-ben v. 38ban, szovjez kormányküldöttség járt Németo._ban és vásároltak többek között Messereket is.
Miggyuri
Fodi 21211 2005. január 15. 22:07
Válasz erre
Fodi 21210 2004. augusztus 14. 13:04
Válasz erre
Sziasztok!

Képeket keresek vietnámi An-2-es repülőgépekről. Bármilyen minőségű képnek örülnék!
Fodicsabi
tenkeskapitánya 21209 2004. augusztus 11. 17:16
Válasz erre
Úgy látszik itt nincs ilyesmire kereslet.
tenkeskapitánya 21208 2004. augusztus 9. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!

Ezennel tudatom a vörös szárnyak minden barátjával, hogy eladó az ukrán Aviacija i vremjá repülőújság két felesleges lapszáma.
Az egyik szám fő témája a Mi-14 haditengerészeti helikopáter, míg a másik a Mjasziscsev M-4 sugárhajtású bombázóról -régi gép, a B-52 kortársa- ad nagyon részletes felvilágosítást.
Az újságok orosz nyelvűek, néhány színes festési rajzot, sok fekete-fehér fényképet és vonalrajzot tartalmaznak. A potenciális vevők írjanak ide, ha még megvan amit kérnek, akkor küldök egy emilt .
Az ár viszonylag baráti, csak 1600 Ft/db.






Tibcsi 21207 2004. július 29. 10:57
Válasz erre
Mekett,

Sajnos én is csak azt tudom, amit az Aviacija i vremja rajzain láttam. Lehet, hogy az orosz tipusjelzések zavarossága miatt a Mi-2 változatának is kiadták a Mi-3 jelzést.

Én mindenesetre remélem, hogy az oroszok csak tisztában vannak a saját helikoptereikkel... :)

Az a Mi-3-as, ami a Mi-2-es változata volt, az milyen? Azt meg én nem ismerem... :(
Mekett 21206 2004. július 29. 10:12
Válasz erre
Tibcsi!
A Mi-3 nem a Mi-2 változata volt? Én úgy tudtam eddig.
Tibcsi 21205 2004. július 29. 10:03
Válasz erre
Még valami: egy kicsivel hosszabb a "púpja", amin a főrotor van.

Forrás: Aviacija i vremja

Ennyi különbség látszik kivülről.
Tibcsi 21204 2004. július 29. 08:20
Válasz erre
Fodi, Miggyuri,

Amennyire én tudom, a Mi-3-as abban különbözik a Mi-1-estől, hogy az oldalára fixen fel van szerelve a sebesültszállitó kabin, és négyágú a főrotorja.

Üdv: Tibcsi(R)
Mekett 21203 2004. július 27. 18:49
Válasz erre
Egy kis hadtörténeti érdekesség a világ legnagyobb hatóerejű nukleáris kisérletéről:
http://www.zmka.hu/tanszekek/vegyi/docs/fiatkut/szovjetatom.htm
Mekett 21202 2004. június 21. 23:12
Válasz erre
Miggyuri 21201 2004. június 17. 06:41
Válasz erre
Fodi!
Szerintem ugyanaz. 3-asról, mint különálló típusról én is csak az Amodeltől hallottam. Lehet, hogy melléütöttek?
Miggyuri
Fodicsabi 21200 2004. június 16. 22:07
Válasz erre
Hali!

Szerintetek az Amodel új, "Mi-3 ambulance" doboza mit tartalmazhat? Én úgy tudom, hogy a Mi-3 csak egy terv volt (a Mi-2-re hasonlított), a dobozon viszont egy Mi-1-es van. Az Amodel meg már kiadta a Mi-1 mentőváltozatát. Akkor most mi lehet a különbség a Mi-1 és Mi-3 mentőhelikopterek között? A doboztető alapján nem sok minden...
Tommy 21199 2004. június 13. 15:24
Válasz erre
Hi all!

Keresek a magyar Mig-21PF-ről bármiféle fotót, leírást, kiadványt. Főleg a kabin, és futóaknák érdekelnek.
Köszi!
Tommy
Miggyuri 21198 2004. június 8. 19:45
Válasz erre
Ez már csak így van. Jövőre reflex íjat kapnak a harcosok. Persze csak, ha a miniszter környezetében van íjgyártó kisiparos.
fantal77 21197 2004. június 8. 19:30
Válasz erre
"Az usánka ma már nincs rendszeresítve téli fejfedöként a MH-ben. Ez is egyik eleme lett a "nagy reformnak". Van helyette vastagabb Bocskai sapkánk! :( "

Magyar virtus... Bezzeg az amerikai rendőrök büszkén hordják télen.... Meg az SS katonái sem vetették meg a keleti fronton.. Szvsz, katonai dizájnerteink megint a ló másik felén landoltak... :(((((((
Miggyuri 21196 2004. május 26. 14:08
Válasz erre
Aha! Bocs! A katonai divatban sincs logika. Szerintem hideg ellen atökéletes fejfedő volt az usanka. Nem?
Miggyuri 21195 2004. május 26. 14:07
Válasz erre
Aha! Bocs! A katonai divatban sincs logika. Szerintem hideg ellen atökéletes fejfedő volt az usanka. Nem?
Hamburger 21194 2004. május 26. 07:31
Válasz erre
Szia Gyuri!

Az usánka ma már nincs rendszeresítve téli fejfedöként a MH-ben. Ez is egyik eleme lett a "nagy reformnak". Van helyette vastagabb Bocskai sapkánk! :(

Hamburger
Miggyuri 21193 2004. május 26. 06:42
Válasz erre
Vadász!
Ezen a világon semmi sem lehetetlen. Attól, hogy én nem tudok róla, természetesen, lehetséges!
Miggyuri
  21192 2004. május 26. 05:36
Válasz erre
Gyuri!
Köszi, lehet,hogy nekem voltak rosszak az eredetről az infóim, de úgy tudom, hogy az amik is gyártották orosz megrendelésre.
Vadász
Fodi 21191 2004. május 25. 20:41
Válasz erre
Van nekem is egy a szekrényben. No nem katonai, csak "mezei" civil, de télen sokat jelent hólapátolásnál...:D
Miggyuri 21190 2004. május 25. 19:49
Válasz erre
Az usanka az oroszok füles, téli sapkája. A jelenlegi, honvédségi téli sapka is usanka.
Mekett 21189 2004. május 25. 17:20
Válasz erre
És mit jelent az usanka?
Miggyuri 21188 2004. május 25. 16:52
Válasz erre
Vadász!
Az "usanka",az "uho" -fül "usi" fülek szó származtatott változata. Annál is inkább, mert az USA orosz rövidítése, kimondva "esz es á". Utánanéztem, az usanka szó már 1916-os orosz-német szótárban is szerepel a mai jelentésében.
Miggyuri
Mork a zûrbõl 21187 2004. május 25. 06:08
Válasz erre
Sziasztok!

Vázsonyi mester új könyvében nem elemzik a segélyszállítmányokat. Csupán
a 15-20 légigyőzelmes I. Kuznyecovról szóló hosszú fejezetben kerül szóba a
Hurrican, amiről kevés jót írnak. Ellenben érezhető, hogy az Aerocobrát nagyon
szerette a mester.
  21186 2004. május 25. 05:47
Válasz erre
Mork!
Abban igazad van, hogy jobban tartottak a Spitektől, de végül is 1940-ben a Hurrik vitték a nehezét. Csak néhány gondolat. Túlélő képesség, javithatóság.
Az is természetes, hogy először a saját szükségleteket látták el a szövetségesek.
De nagyon odafigyeltek, hogy az oroszok nehogy alulmaradjanak. A repülő szállitások csak a jéghegy csúcsa. Teherautó, mozdony. nyersanyag, konzerv, lőszer, ruha. Vajon az usanka szerinted mit jelent, és miből származik?
Amit emlitesz, hogy csak a szart adták át és abból is keveset, számomra arra utal, hogy a könyvet nem mostanában írták, hanem újra kiadás.
Az oroszok repülőből akkor kapták a Hurricant és a P-40 B-t amikor a légierejük egy része megsenmmisült a földön, és elkezdték áttelepiteni a gyárakat. Magyarán volt pilóta, de nem volt gép.
Majd folytatom, de vár a meló
Vadász
Mekett 21185 2004. május 25. 00:09
Válasz erre
Ebben azért van valami, elvégre is az amerikaiak sem tartották sokra a P-40-eseket, meg a P-39-eseket (a "nem tartották sokra" persze eléggé leegyszerűsítő).

De azért adtak Mustangokat, Thud-okat, jobbfajta Shermanokat, Mitchellt, stb, szóval azért vannak arra utaló nyomok, hogy néha valóban a legjobb szándék vezérelte a LL programot :)

Persze a legtöbb, azokban az években gyártott szovjet eszköznél sokkal jobb volt a minőségük.
Mork a zûrbõl 21184 2004. május 24. 21:30
Válasz erre
Azért a Hurricant a német Messzer pilóták sem tartották valami sokra.
A tommyk meg gyorsan átnyergeltek a Spitre meg a Typhoonra. Pedig ők
biztosan nem 86-os benzint használtak.
Az az igazság, hogy a szövetségesek főleg azt adták oda az oroszoknak,
ami nekik nem kellett. A jót megtartották, a gyenge vacakot meg exportálták.
Nincs igazam? Olvassátok el a könyvet!
Mork a zûrbõl 21183 2004. május 24. 21:22
Válasz erre
Meghajolok a mester előtt...
  21182 2004. május 24. 06:06
Válasz erre
Az oroszok a Hurricane sorozatból Mk.II.a, II.b, II.c, II.d, XI, és XII tipusokat kaptak, ezekből sokat át fegyvereztek, RS-82 rakéta és saját géppuskák, és néhányat átépitettek oktató és egyet biztosan felderitőnek (egy db védőgéppuska).
Természetes, hogy nem tetszet nekik a gép, egyrészt elavult, hiszen a csúcsidőszaka az Angliai-csata, az ő gyakorlatukban ez egy nagy és nehéz gépnek számitott, szervízigény, és volt egy apró gond, hogy 100-as benzin kellett volna és az oroszok 86-ost tankoltak bele. Képzeld el, hogy valaki a sport mercijébe a 100-as W-Power helyett régi az UAZ-ba való 86-os tankol! Arrol nem is beszélve, hogy az orosz fegyverek lényegesen jobbak voltak (nagy kezdő sebesség).
Vadász
  21181 2004. május 24. 05:49
Válasz erre
Imi!
Természetesen, csak türelem, mert elő kel keresnem.
Vadász
imi 21180 2004. május 23. 13:55
Válasz erre
Vadász el tudnád küldeni?
Tommy 21179 2004. május 23. 09:07
Válasz erre
Akkor már képben vagyok,köszi!
Mork a zûrbõl 21178 2004. május 23. 08:40
Válasz erre
VM= Vázsonyi Miklós.
A Sztálini sólymokat nála kell megrendelni a 06-76-491-620-as számon,
mert boltban egyelőre vagy soha nem kapod meg.
Egyébként a könyvben olvasható, hogy az egyik szovjet ász szerint ÉLETE LEGUNDORÍTOBB REPÜLŐGÉPE volt a Hawker Hurricane. A szovjet pilóta legtöbbet
Cobrán repült.
Én azt olvastam máshol, hogy a ruszkiknak Hurricane IIB és IIC gépeket
szállítottak.
  21177 2004. május 23. 06:52
Válasz erre
Imi!
Orosz Mk.I a hivatalos jegyzékek szerint nem volt.
Nekem van egy orosz újságból származó oldalnézeti rajzom (fotó nincs) Mk.I. ről.
Vadász

Tommy 21176 2004. május 22. 21:23
Válasz erre
Mork!

A VM monogram Vázsonyi Miklóst rejti? Megadnád hogya juthatok ehhez a könyvhöz? Írhatod magánban is.
Fodi 21175 2004. május 22. 21:15
Válasz erre
Hali!

Keresem a következő kömyvet:
Hurricane in foreign service, Miroslaw Wawrzynski, ISBN 83-914521-0-7
Tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Minden megoldás érdekel!
Köszi:
Fodicsabi
imi 21174 2004. május 22. 20:52
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok olyan oldalt javasolni ahol orosz hurricane Mk I. ről vannak képek?
Köszi
Sziasztok!
Mork a zûrbõl 21173 2004. május 22. 20:32
Válasz erre
kétszázötvenvalahány oldal, kb. ugyanannyi gyenge minőségű fekete-fehér
fotóval, matt papíron.
2300 Ft-ért (1500+ utánvétes postaköltség) azért ne gondoljatok az Osprey vagy Signal füzetek vetélytársára, de azért magyar viszonylatban -itt keveset írtak
a szovjet oldalról- klassz a könyv.
Szerintem nagyon olvasmányos. Több ponton eltér a véleményem a szerzőétől, de
hát a vélemény az egy szuverén ügy.
Tommy 21172 2004. május 22. 15:44
Válasz erre
Mork!

Felkeltetted az érdeklődésem.:)
Bővebbet meg lehetne tudni erről a könyvről? (terjedelem,szerző,elérhetőség,ár,ilyesmi...)

Köszi!

Tommy
Mork a zûrbõl 21171 2004. május 22. 07:21
Válasz erre
Sziasztok!

A pár hónappal ezelőtt beharangozott sztálini sólymos könyv már megjelent.
Egyelőre csupán korlátozott példányszámban (limited edition) és csak az
írójánál tudjátok megrendelni. Én már szereztem egyet és tetszik.
A tartalom sokoldalú, mert V.M. érdekes infókat írt le Gagarin rejtélyes
haláláról és saját pilóta-pályafutásáról, de a könyv elsősorban a második világháború kevésbé reklámozott SZOVJET CSATAREPÜLŐ ÉS VADÁSZREPÜLŐ ÁSZAIRÓL
(nem a közismert Kozsedubról vagy Pokriskinról) szól, ezenkívül bemutat néhány
akkori géptípust. Ugyancsak nagy terjedelemben szerepel a MiG-15 és harci alkalmazása a hidegháború éveiben. Saját tapasztalatom szerint nagyon gyorsan
kiolvasható. Különösen érdekesek a magyar vonatkozású részletek, a budai Vár
elleni Sturmovik bevetések...





<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.