/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Kalóz 21489 2007. október 13. 15:58
Válasz erre
25

Mr Hobby színkódok
25

Itom!
Ezt ma találtam egy Replic újságban.
Kalóz
ltom74 21488 2007. október 13. 14:12
Válasz erre
Mindenkinek nagyon koszi a segitseget!
Levi 21487 2007. október 13. 12:19
Válasz erre
hofi 21486 2007. október 13. 07:40
Válasz erre
Ez a belső kék a Ratán majdnem halálpontosan a Humbrol 115. Már nem gyártott szín, de itt-ott még fellelhető.
adam 21485 2007. október 12. 23:00
Válasz erre
renault magnum 480-as kamion eladó 1/24-es méretarányban összerakva,fekete színben.4000ft
érd.adam2007@citromail.hu vagy 06202138103
de más összerakott maketjeim is eladók érdeklődés esetén.
-honda vfr750 1/18 (4000ft)
-triumph mkp. 1/12 (6000ft)
-wildcat vadászgép 1/32 (5000ft)
-német ejtőernyős katona 1/18 (3500ft)
Zebi 21484 2007. október 12. 22:29
Válasz erre
Szia!
Még nem találkoztam ilyennel.
xcraft 21483 2007. október 12. 21:56
Válasz erre
Szia Zebi!
Van valohal a neten olyan gunze táblázat, amin ezek az új, magas sorszámú színek vannak? Amit belinkeltem, az régi kódtábla lehet.
Zebi 21482 2007. október 12. 21:50
Válasz erre
Az oroszoknál természetesen ugyanúgy megvoltak a szabványos színek, mint akárhol máshol. Ez a Rata szerintem a korai AII zöld és világoskék színekkel volt festve. Aláhúznám, hogy szerintem, mert nagyon amatőr vagyok a témában :-)

Itt vannak színminták, természetesen monitoron nem pontos, de azért némi elképzelést ad a színekről:
http://vvs.hobbyvista.com/Research/colour-samples.php

A zöldet én valószínűleg Gunze H422-re festeném, esetleg némileg világosítva.
xcraft 21481 2007. október 12. 21:43
Válasz erre
i16-10
i16-10
i16-l01
i16-l01
i16-l03
i16-l03
i-16-cockpit
i-16-cockpit
mon94js_i16
mon94js_i16

Szia!
Én nem feltétlenül bíznék a megadott színekben.
A zöld: AQ 320, MR 303, MR 136 ezek sötét zöldek, szerintem világosabb volt a gép sokkalinkább a MR 135 illik hozzá.
A kék MR 74- túl sötét ezt biztosan nem használnám. Helyette: Szinte bármilyen világos kéket, ami nem rikító, Humbrol 65-öt keverés nélkül biztosan nem.
www.gunze.cz/texty/images/Gunze-vzornik-Mr.Color.jpg www.gunze.cz/texty/images/Gunze-vzornik-Hobby_Color.jpg

Ez csak egy vélemény, ráadásul az orosz témához semmi közöm, és valóban millió variációban festették a gépeiket, próbálj fotót keresni róla, és ennek alapján kikeverni a színeket. A csatolt képek nem a te konkkrét masinádról vannak, de talán volt valami festési irányelvük, egy "középtónusról"
borisz 21480 2007. október 12. 20:55
Válasz erre
Ha nem smaragdzöldre fested a gépet, akkor már jó vagy!
Éppen örültek, hogy mégse foglalják el menetből a szovjetúniót a németek, ezer nagyobb gondjuk volt annál, mintsem olyanokkal vacakoljanak, mint festési utasítás.
Földöbtak zöldet meg világoskéket "oszt jóvan".
ltom74 21479 2007. október 12. 20:49
Válasz erre
Sziasztok,
Ez az I-16 lenne az elso orosz gepem es a szinekkel kapcsolatban szeretnem a segitsegeteket kerni.

http://www.eduard.cz/info/photos/8149/8149_A.pdf

A felso zoldnek egyszer Gunze Aq. H320-at adnak meg egyszer meg Mr color 136-ot nekem 1ik sincs. Lehetne mas gunzet vagy esetleg tamiyat hasznalni helyette? Es az aljahoz a vilagoskek olyan aqua szin nincs is :-(

A kabinbelsohoz megadott szinek jok? H61 light gray es H303Green?

Bocs a lama kerdesekert es elore is koszi a segitsget.
udv: labossa tamas
Tibcsi 21477 2007. október 12. 11:59
Válasz erre
Igazából nem vagyok türelmetlen, de azért köszi! :-))
Vadász 21476 2007. október 12. 11:57
Válasz erre
Tibcsi!
Türelem az oroszok most adták ki gyantából az U változatot és ígérik a P-t is.

Ha lesz időm megkeresem a linket.

Vadász
Podva 21475 2007. október 12. 11:21
Válasz erre
Hali

Ez jó kérdés!
A 95/3-as Haditechnikában megjelenő cikk szerint D-ink is voltak, rajzot sőt fotót is közölt egy kényszerleszállt magyar felségjelű D-ről (ami valójában szerintem P) A 2003/1-es az Aeromagazin viszont csak P- és V,–ket említ.
Szerintem nem volt korai jak 9-ünk
Üdv Podva
Tibcsi 21474 2007. október 12. 09:53
Válasz erre
Hali Podva,

Igen, ezt tudom. Igazából azt szerettem volna megtudni, hogy nem-e volt nekünk a korai verzióból is? :-)

Tibcsi
Podva 21473 2007. október 12. 09:44
Válasz erre
Szia
Hát volt pár különbség a kora jak 9 meg a végső általunk üzemeltetett P között:
A teljesség igénye nélkül: A P tiszta fémborítást kapott az addigi vászon és furnér helyett. Hátráb került a pilótafülke, hosszabb lett a kabintető hátsó része, az orr alatti beömlő, hátrakerült a törzs alá...
Most hirtelen ennyi
De Vadász mester, biztosan tud még adalékkal szolgálni a témához.
Üdv Podva
Tibcsi 21472 2007. október 12. 08:00
Válasz erre
Vadász 21471 2007. október 12. 07:51
Válasz erre
Tibcsi!
72 vagy 48?
Tibcsi 21470 2007. október 12. 07:37
Válasz erre
Urak,

A minap hozzájutottam (THX Bund! :-)) egy ICM Jak-9-eshez, a "korai" verzióhoz. Ugye jól gondolom, hogy ebből nem lehet (pontosabban: nem illik) magyart építeni?

Kösz: Tibcsi
hofi 21469 2007. október 5. 08:48
Válasz erre
Végre valaki eltalálta az összes beömlőt... Kár, hogy 1:72-ben még nem sikerült senkinek :-)
Ákos 21468 2007. október 4. 18:44
Válasz erre
hofi 21465 2007. október 1. 13:25
Válasz erre
Nos, megtaláltam otthon a könyvet, és megnéztem pontosan. Ez egy 2001-ben, Moszkvában megjelent könyv, Gorgyukov és mégvalaki írta.
Szerintük az alap BB-1 (az első sorozatgyártású széria) volt M-88 motoros, aztán a Szu-2 szériagépek M-82-vel és M-88B-vel repültek. Persze, volt számtalan kísérleti változat is (pl. M-82FN, amit mi AS-82FN néven a La-5FN-ből ismerhetünk), és aztán jött a Szu-4: először a soros motoros változat, AM-37-tel, ez volt a Szu-4/1 (ezt nem gyártották sorozatban), majd az M-90 motoros Szu-4, amit gyártottak kb. fél évig.
Ja, és még ami a motorokat illeti: a felderítő (a könyv szerint tüzérségi megfigyelő, vagyis tűzvezető) változat M-88B-vel repült.
Ezexerint az ICM makett mindkét változata módosításra szorul...
Kalóz 21464 2007. szeptember 29. 11:58
Válasz erre
Ekkora makettnél legalább már bátran lehet csiszolni, faragni, ismerve az Amodell minőségét :)
Kalóz
hofi 21463 2007. szeptember 28. 21:37
Válasz erre
Van már a Keleti Blokknál is, meg az A-50-es AWACS változata is.
Keri 21462 2007. szeptember 28. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!
Ismét egy hatalmas méretű makett az Amodeltől!Az ára sem utolsó...
www.modellversium.de/kit/artikel.php
Keri
Vadász 21461 2007. szeptember 28. 21:30
Válasz erre
Szerintem minden úszótalpat a géphez terveztek.

A Tb-1 jó választás, körülnézek hátha van valamim.

Vadász
hofi 21460 2007. szeptember 28. 21:25
Válasz erre
Szívemből szóltál! Többek közt ezért szeretem én is a szovjet repülőket.
Ha elég anyagot összegyűjtök róla, szerewtnék egy úszótalpas torpedóvető TB-1-est is építeni, de az gyakorlatilag teljesen saját építés lesz.
Nem tudsz esetleg olyan makettet, aminek az úszótalpát ehhez, vagy a DB-3T-hez fel tudnám használni?
Vadász 21459 2007. szeptember 28. 21:17
Válasz erre
Az a probléma, hogy az szovjet repülőgépgyártás eléggé nehezen követhető.
ebbe nagy szerepe van a gyakori letartóztatásoknak, intrikáknak, a szibériai áttelepitéseknek, az anyag ellátásnak, a vasúti közlekedésnek, esetlegesen a "sztárpilóták" ötleteinek, sőt egy-egy műszakvezető hatalmának is.
És akkor még nem beszéltünk kisérleti kis szériákról, vagy a titkositásokól.
Például a Szu-2 sziluetrajzai titkosak voltak a szovjet vadászrepülők számára. Ennek köszönhetően Pokriskin első légigyőzelme pont egy Szu-2 volt.

Szeritem ez sokkal izgalmasabb mint az angol, vagy a német repülőgép ipar.

Vadász
hofi 21458 2007. szeptember 28. 21:07
Válasz erre
Az a baj, hogy otthon van a könyv... Abban egy dupla oldalon volt egy komplett családfa, persze csak sziluettekkel. A szövegben - ha jól értettem - még a Szu-4-ből is legalább két változatot különböztettek meg; mindannak alapján, amit itt írtatok/belinkeltetek, az AML átalakítóval össze lehet hozni az egyiket.
Majd holnapra megnézem pontosan, és referálok :)
Vadász 21457 2007. szeptember 28. 21:03
Válasz erre
hofi!
A rajzokról 3 alapvariációt ismerünk

Szu-2 M-82
motor tetején beömlő, forgó torony géppuska állás.
Áramvonalazott motorburkolat.

Szu-2 M-88
motor alján levegő beömlő, forgó torony géppuska állás

Szu-2 M-88B
Motor alján áramvonalas beömlő, forgó torony géppuska állás.
Áramvonalazott motorburkolat
Esetenként torony nélküli elhúzható géppuska állás.

Az fiuk által feltett képek inkább Szu-2 M-82 (FN) -ek (SZu-4?)
hofi 21456 2007. szeptember 28. 20:30
Válasz erre
Van egy orosz nyelvű Szu-2-es könyvem, az emlegeti a Szu-4-est. Azt hiszem, a géppuskaállványzat is más volt, nem csak a motor. Tehát lehet, hogy az M-88B motoros Szu-2-es, tényleg.
Köszi az infókat mindkettőtöknek!
Vadász 21455 2007. szeptember 28. 19:40
Válasz erre
Értem
Ez Szu-2 88B néven futott valójában.
Az AML adott ki hozzá matricát és egy másik cég átalakított.
Most ennek a forgalmazását átvette az AML.
Szerintem a Modelimexen tudsz rendelni.
www.aml.cz/set/a72004.jpg
Vadász
levi 21454 2007. szeptember 28. 15:53
Válasz erre
borisz 21453 2007. szeptember 28. 15:18
Válasz erre
Balu 21452 2007. szeptember 28. 13:47
Válasz erre
Köszi az Infót Tibcsi!
Vadász 21451 2007. szeptember 28. 06:25
Válasz erre
Mit értesz Szu-4 alatt?
Vadász
hofi 21450 2007. szeptember 27. 21:40
Válasz erre
Két kérdés, mint a Shrek-ben:

1. Lehet-e szerintetek az ICM Szu-2-esből Szu-4-est csinálni (mármint nem túl nagy munkával)?
2. Létezik-e Szu-4 makett (1:72-es)?
Tibcsi 21449 2007. szeptember 27. 20:08
Válasz erre
Szia,

Ez nagyon úgy tűnik, hogy egy Bücker-181 Bestmann, amit a csehek Zlin-381 néven gyártottak és Magyarországon Fecske néven repült, ha nem tévedek.

Tibcsi
Coccolino 21448 2007. szeptember 27. 17:53
Válasz erre
sainz 21447 2007. szeptember 27. 17:00
Válasz erre
24
24

ezt valszeg meghallotta a gépszemélyzet:
Balu 21446 2007. szeptember 27. 16:30
Válasz erre
rep_1_pub
rep_1_pub

Sziasztok!

Tudom, hogy ez alapvetően "Vörösökkel" foglalkozó topic, de mivel nem találtam a Német változatát gondoltam ide küldöm a képet... :)

Van valakinek ötlete, hogy milyen típus látható a képen?

Üdv: Balu
sainz 21445 2007. szeptember 27. 10:34
Válasz erre
yyy
yyy

aviaros.narod.ru/apa-7.htm

APA...vagy csak apuka...:))
sainz 21444 2007. szeptember 27. 10:23
Válasz erre
Tibcsi 21443 2007. szeptember 18. 12:15
Válasz erre
Igen, azt tudom, hogy ez egy C-47-es volt, HA-TSA lajstromjellel repült Malév színekben, AS motorokkal és Zuglóra zuhant le...
Muzzy 21442 2007. szeptember 18. 10:18
Válasz erre
Tibcsi!
A Migről nem tudok, de a DC-3 (én úgy tudom) gép a Malév gépei közé került, de nyugatra nem repültek vele. Ez a gép volt, amelyik sétarepülés közben lezuhant az Amerikai útnál a hatvanas években.
Muzzx
Tibcsi 21441 2007. szeptember 17. 21:03
Válasz erre
Sziasztok,

1951. nov. 19.-én Alekszej Alekszejevics Kalugin főhadnagy, a Magyarországon települt 5. gárda vadászrepülő ezred pilótája, MiG-15bisz gépével leszállásra kényszerített egy C-47-est Pápára. Lehet tudni valamit erről a MiG-ről? Oldalszám, egyéb jelzések?

Kösz: Tibcsi
Balu 21440 2007. szeptember 15. 20:32
Válasz erre
Köszi Muzzy!
Muzzy 21439 2007. szeptember 14. 18:39
Válasz erre
Balu!
Az első gépen mint már említették egy SZB-2 bombázó gép van. Ez nem összekeverendő az USA SBD gépével Az SZB-t Tupoljev gyorsbombázónak tervezte,. innen a neve is (szkorosztnoj Bombardgyirovcsik-2 Ciril betűjelzét magyar fonetikávak szoktuk irni, külföldön SB-ként szokták jelölni. A gép mellet német katonák pózolnak.
Muzzy
Balu 21438 2007. szeptember 14. 14:46
Válasz erre
Köszi az infót Varjúbá!
Varjúbácsi 21437 2007. szeptember 13. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!
Az hogy egy 50 éves felvételen milyen színű a csillag, azt csak színösszehasonlítással lehetne pontosan megállapítani. A felvétel elkészülésének ideje óta elég hosszú az eltelt idő. Attól függően, hogy annak idején ortokromatikus, vagy pankromatikus anyagra dolgoztak, a színek elmászhatnak!! Az árnyalatokról ne is beszéljünk.
Varjú bácsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.