/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
momi 21985 2009. július 29. 14:14
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis J-10 terminológia:

Típusváltozatok

J-10A: Együléses, többfeladatú harcigép Kína részére

F-10A: Exportváltozat
J-10S: Kétüléses változat kiképzésre, de alkalmazható mini-AWACS-ként vagy elektronikai harcra és teljes harcértékkel rendelkezik.
J-10B: A J-10A továbbfejlesztése, a manőverezőképessége a tolóerővektoráló rendszer következtében még tovább javult, ellátták AESA radarral, növelték a fegyverzetfelfüggesztők számát, a szívócsatornát az F-35-höz hasonlóan alakították át, mely így további radarreflexió-csökkenést okozott.
FC-20: Pakisztán részére gyártott J-10B jelzése

Terveznek még egy hajófedélzeti típust is a kínai haditengerészet részére, ez a fejlesztés kezdeti szakaszában áll, konkrét dolgot még nem tudni róla.

Adatok

Személyzet: 1fő (kiképzőváltozat: 2fő)
Hossz: 14,57 m

Fesztáv: 8.78 m
Szárnyfelület: 33.1 m2
Magasság: 4.78 m
Üres súly: 9750 k
Maximális felszállósúly: 18500 kg
Szolgálati csúcsmagasság: 18000 m
Tankolható belső üzemanyagmennyiség: 3715 L
Igényelt felszállási úthossz: 350 m
Hajtómű típusa: 1 db Saturn-Lyulka AL-31FN vagy Woshan WS-10A “Taihang”
• 76.2 kN (7770 kg) vagy 73.5 kN (7495 kg) tolóerő maximális „száraz gázon”
• 122.55 kN (12500 kg) vagy 110 kN (11217 kg) tolóerő teljes utánégetéssel
Maximális sebesség: 2 Mach
Tolóerő/tömeg arány: 0.98

"Mi köze az Falconhoz? Jogos a kérdés. Ugyanis nem állíthatjuk biztosan, hogy tényleg van kapocs, mivel kínai és izraeli részről is erősen tagadják. Ez a bizonyos kapcsolat a Lavi lenne, melynek dokumentációját elég nagy valószínűség szerint eladták Kínának.
Kissé érdekes, hogy a J-10 hadrendbe állítását csak 2006-ban ismerték el, mivel a légierők általában büszkén mutogatják az új „szerzeményt”, sőt Kína esetében még inkább érthető lenne a dicsekvés, mivel a nagy ellenséget, Tajvant rettegésbe kell valamivel tartani, ha már a J-11 (Szu-30MKK) nem lenne elég… Talán féltek, hogy a nyilvánosságra kerüléssel végleg kiderül, hogy a gép alapjai a Lavin nyugszanak…"

Felhasznált irodalom:
Haditechnika,
• http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/j10.asp

• en.wikipedia.com

momi
doky3 21984 2009. július 29. 14:02
Válasz erre
Mintha azt olvastam volna több helyen is, hogy az egykori sorozatgyártásba nem került izraeli Lavi "édestestvére" lenne.
Rag 21983 2009. július 29. 12:06
Válasz erre
Kicsit olyan mintha egy f-16-os egy gripennel hált volna nem?
borisz 21982 2009. július 29. 11:55
Válasz erre
Szia.
Ha már J-10, tudsz mondani valamit ezekről a gépekről?
Lacy 21981 2009. július 29. 09:55
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

Sziasztok!
Némi kuriózum: a kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének, 2. Vadászrepülő hadosztályának J-10A és J-10S gépei légi utántöltési gyakorlaton, H-6-os (régi orosz Tu-16-os licensz) tankerrel.
Az eredetileg lövészállából készített fotó igazi kuriózum.
vlevi 21980 2009. július 22. 11:29
Válasz erre
48 helyett lehet 50-el is számolni. Kétszerannyi centi, ahány méter. 72-ben pedig a 4/3-ad része.
Monox 21979 2009. július 22. 07:25
Válasz erre
Egyébként meg ha valaki 72-ől akar 48-ra átszámolni, akkor a 72-es értékeket fel kell szorozni másféllel.
Tommy 21978 2009. július 20. 17:18
Válasz erre
rolye2!

Nézz utána az eredeti gép méreteinek, és oszd el az értéket 72-vel, vagy 48-cal. Nagyjából ennyi.
Üdv
Tommy
rolye2 21977 2009. július 20. 15:26
Válasz erre
Sziasztok! Mind a két méretarányban gondolkodom, csak a méretekkel nem voltam tisztában, hogy kb mekkorák ezek a gépek. Köszi a válaszokat! Üdv.:rolye2
doky3 21976 2009. július 20. 14:17
Válasz erre
Az F-15E például 1:48-ban 40 cm husszú.
Miggyuri 21975 2009. július 20. 11:49
Válasz erre
Az attól függ mit akarsz. Egy I.vh- Fokker Dr-1 hossza nincs 10 centi egy Szu-24 több, mint 30, 1/72-ben. Ezek a makettek az eredeti 72-ed méretű kicsinyítései.
Miggyuri
rolye2 21974 2009. július 20. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék,hogy az 1:72-es és 1:48-as méretarányú vadászgépek kb hány centiméternek felelnek meg,és melyik gyártó kínálatából érdemes választani.
Levix 21973 2009. július 19. 21:44
Válasz erre
Levix 21972 2009. július 19. 21:26
Válasz erre
Inkább csak MR szerű. Itt a rajzaimmal ellátott régebbi cikkem erről a makettről.

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/keletiblokk_04.11.26./szu_24_050521/
migi 21971 2009. július 19. 21:23
Válasz erre
Lacy : Igazad van MR , és 1/72 sorozatuk egyik gyöngyszeme ,
Peti : Azért nem olyan flotta ez a pár darab gép , jó csinálók képet .
PETI 21970 2009. július 19. 20:31
Válasz erre
Te migi! Csinálj már egy képet, amin az egész flotta rajta van! Kösz PETI
Lacy 21969 2009. július 19. 19:41
Válasz erre
Szép nagy makett! 1:72-es? Mekkora?

Ekkora makettra több részletet rátehetett volna a gyártó.

Egyébként nem MR változat?
migi 21968 2009. július 19. 15:54
Válasz erre
Kép 083
Kép 083
Kép 084
Kép 084
Kép 085
Kép 085

Ez is elkészült, Zvezda Su-24 MP
migi 21967 2009. július 17. 17:35
Válasz erre
Lacy : Igen mindig tetszett a Jak sorozat , valamikor lehetett kapni 1/50 méret körüli Szovjet kiadásban valami hasonlót .
notárius : Volt vagy 7-8 db külömböző szinten abbamaradt gépem , ezeket fejezgetem be ,ez az elhatározásom , addig nem kezdek el másikat mig ezek nem készülnek el .
Lacy 21966 2009. július 16. 20:55
Válasz erre
migi,

igazi különlegesség :)
notarius 21965 2009. július 16. 20:40
Válasz erre
Van egy gyártósorod? Nagyon gyorsan készülgetnek a gépek.
migi 21964 2009. július 16. 18:50
Válasz erre
Kép 078
Kép 078
Kép 079
Kép 079
Kép 080
Kép 080
Kép 081
Kép 081
Kép 082
Kép 082

Elkészült az Amodell 1/72 Jak-25 M kitje , impozáns gép épithető a dobozból is, igazi ritkaság , bár azóta megjelent a cégtől még 2 változat ,
migi 21962 2009. július 13. 21:22
Válasz erre
Beriev Be-12P-200 Chaika
Beriev Be-12P-200...

Ez se mai épités
Lacy 21961 2009. július 13. 20:55
Válasz erre
be12
be12

Egyre több Berievet tesznek újra repülőképessé. Látványos gép.
notarius 21960 2009. július 11. 20:58
Válasz erre
Némi csiszolási gondtól eltekintve jó kis madár lett.
sanyi 21959 2009. július 11. 18:04
Válasz erre
Nagggyon szép!
Nincs agyon koptatva, satírozva a panelek, nagyon szép!
Gratula!
Sanyi
Levix 21958 2009. július 11. 17:58
Válasz erre
migi 21957 2009. július 11. 17:38
Válasz erre
Kép 074
Kép 074
Kép 075
Kép 075
Kép 076
Kép 076
Kép 077
Kép 077

Elkészült egy újabb 21 es Revell 1/72 kitje .
romeo 21956 2009. július 11. 12:37
Válasz erre
Nagyon jó, úgy látom kmoly légierejük van.
Monox 21955 2009. július 11. 12:33
Válasz erre
Na! Belorusszia is leszokott a vörös csillagról? Kisssé macerás lehet felfesteni a fehér színben lévő piros "sormintát" :)
Lacy 21954 2009. július 11. 12:24
Válasz erre
belo01
belo01
belo02
belo02
belo03
belo03
belo04
belo04

Sziasztok,
az új belorusz felségjelzést láttátok már?
Muzzy 21953 2009. július 5. 19:45
Válasz erre
Miggyuri! Igen ezred van a táblára írva!
Muzzy
migi 21952 2009. július 5. 17:41
Válasz erre
Köszi
Ezek az emlékművek megérnének egy külön fejezetet,
Miggyuri 21951 2009. július 5. 11:51
Válasz erre
Az emlékmű tábláján a 9. légi felderítő ezrde(?) elesett pilótáinak felirat van.
Szerintem a gép, hacsak nem stilizált (azaz olyan, mint amikor a gyerekek repülőt rajzolnak)vmelyik Su. 9-es v. 11-es.
Miggyuri
migi 21950 2009. július 5. 09:03
Válasz erre
Kép 071
Kép 071
Kép 072
Kép 072
Kép 073
Kép 073

Sziasztok , elkészült egy Jugó PFM , 1/72 Zvezda kitje
Monox 21949 2009. július 5. 08:50
Válasz erre
A kínai EFA-k kínai Tu-16-ossal... nem semmi :)))
Lacy 21948 2009. július 5. 08:31
Válasz erre
Untitled
Untitled

PLAAF J-10A vadászok légi utántöltés bemutatója
rizmajer 21947 2009. május 5. 18:19
Válasz erre
Szia Momi!
Rizmajer József vagyok, aki a szombati börzén dadogtam valamit egy könyvről.
Pontosítás: Fehérvári Zoltán Caelus kikötője című könyv, ami a Ferihegy I. terminál átalakításáról íródott. Ami érdekel 1960- 1970-es években készült belső, külső fényképek.
rizibacsi@freemail.hu
Fórumtól elnézést!
Momi 21946 2009. május 5. 07:59
Válasz erre
Szia Monox!

Kiskunlcházi repülőtérre engedéllyel be lehet menni. Például rendszeresen rendeznek autós gyorsulási versenyt.
Tököli reptér az már más tészta.
A két repülőtér nem ugyanaz.

momi
Hickory 21945 2009. május 4. 09:19
Válasz erre
Kész lettem a MiG-3-mal.
A Trumpeter korai verziója,1/48-as.Ha valaki építésére adja a fejét,csak ajánlani tudom,szép és részletes kit,de megvannak a buktatói is,amikre nem árt vigyázni,főleg az illeszkedés kapcsán...

Képek és építési leírás itt:
www.attilaproductions.com/forum/viewtopic.php
Muzzy 21944 2009. május 2. 19:59
Válasz erre
Monox!
Szerintem a Tököli nem nyílvános fel és leszállóhelyre Tököl felől be lehet menni, csak meg kell mondani, hogy hova mész, mert több cég bérel ott hangárokat.
A régi, szállító század felöli részről nem tudok nyilatkozni, a régi PG helyén meg építkezés folyik. :(:(:(:(:(:(
De ha jól tudom, a MIG-15-öst is ott újítják fel, keresd az illetékeseket korábbi fórum szerint a HA-UTI honlapon, ha jól emlékszem)
Muzzy
Monox 21943 2009. május 2. 11:51
Válasz erre
Bár egyszer már esett szó róla, mégis megkérdezem, hogy szerintetek a Kiskunlacházi ill. a Tököli repülőtérre v. legalább egy részére szerintetek szabadon be lehet menni? A kerítés mint olyan létezik még egyáltalán?
Levix 21942 2009. május 2. 10:58
Válasz erre
Hát ha a táblán a betűk nem 50 centisek ez egy fémmakett a méretéből ítélve, szerintem.
migi 21941 2009. május 2. 10:16
Válasz erre
nb_platonovka_01
nb_platonovka_01

Szerintetek ez milyen gép lehet ?
Levix 21940 2009. április 29. 20:23
Válasz erre
Köszi. Ezt találtam és is mint egyetlen fotót.
Lacy 21939 2009. április 29. 18:47
Válasz erre
SU-24
SU-24

Helló, Iraki Szu-24MK:
A Szovjetunió 1989 és 1990 között szállította le a Szu-24MK gépeket Iraknak. Aztán 1991 elején áttelepültek Iránba egy kivételével. Így sok fotó nincs róluk.

Nekem is csak ez az egy, de ez is alulról fotózva a két gép 1990-ben. Valószínűleg a rajzok is erről készültek, találgatva. Illetve van pár fekete fehérben is :)
Levix 21938 2009. április 29. 16:24
Válasz erre
Én még mindig megnézném a fényképeket, nem rajzokat, fényképeket. Rakjatok már föl!
Wrecker 21937 2009. április 28. 21:42
Válasz erre
Su-24 Iraq
Su-24 Iraq
Su-24 USSR
Su-24 USSR

Bocs az FS színkódok miatt, de valamivel összekevertem... :(
Levix 21936 2009. április 28. 17:42
Válasz erre
Rakjatok már föl képet iraki Su-24-ről. Én eddig csak az Iránba átszököttet láttam, de azon már iráni felségjel van.
Wrecker 21935 2009. április 28. 16:35
Válasz erre
Nekem van iraki festésmintám Szu-24-esre FS színkódokkal együtt.
Ha sikerűl, akkor ma este felteszem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.