/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Zsola 22035 2009. augusztus 28. 10:14
Válasz erre
Sziasztok
Mostanság készülni fog majd nálam néhány világháború alatti szovjet madárka.
Azt szeretném kérdezni hogy a szürke kamuflázshoz ti milyen festék kódokat tudtok javasolni? Profilképeken láttam már sötétebb és világosabb kékes árnyalatút úgyszintén.
Nekem ez az utóbbi tetszik.
És még annyit hogy tervezem beszerezni a Zvezda korai La-5-jét,és azt is szürkére tervezem/terveztem,egy profilképet találtam ami tanúskodik arról hogy egy ilyen gép biztosan volt. de érdekelne hogy lehetett-e ebből több is?
RonnieFrown 22034 2009. augusztus 24. 22:10
Válasz erre
Lacy 22033 2009. augusztus 23. 22:45
Válasz erre
Jaks
Jaks

Szia fishpot,

a gép a fotón egyértelműen kétüléses. A Jak-25-ös továbbfejlesztését Jakoljevék három változatban képzelték el.
Jak-121 kétüléses elfogó (Jak-27K)
Jak-122 egy személyes felső kabinnal, üvegezett orr résszel (Jak-27R)
Jak-123 üvegezett orrú bombázó (Jak-26)

Tehát csak a kétszemélyes Jak-121-es (Jak-27K) lehet, de azon mind a szárnyprofil, mind a motorgondola, orrkialakítás teljesen más. Apró különbség, hogy az orrfutó áramvonalazó lemezében a fényszóró csak a Jak-25-ösökre jellemző.

Ráadásul a Jak-27-es elfogóból csak pár prototípus készült, ellentétben a Jak-25-ös több mint félezer legyártott példányával szemben.

Szóval szerintem ez a gép nem lehet Jak-27-es.
fishpot 22032 2009. augusztus 23. 16:44
Válasz erre
50015618
50015618

Tu-4
migi 22031 2009. augusztus 23. 16:43
Válasz erre
tn_800x600_277609_11543_003
tn_800x600_277609_11...

Vajon ezen a képen a két csillagnak mi az értelmezése , Légigyőzelem ? kiváló század -ezred stb. ?
fishpot 22030 2009. augusztus 23. 15:46
Válasz erre
docu0001
docu0001
docu0002
docu0002
docu0003
docu0003
docu0004
docu0004
docu0005
docu0005
docu0006
docu0006
docu0008
docu0008
docu0009
docu0009

Szu-9 ből mégtöbb.
fishpot 22029 2009. augusztus 23. 15:43
Válasz erre
A Jak-25 ös képhez ,nem egyértelmü hogy 25-ös vagy 27-es mivel a Jak-25-ös orr kiképzése robosztusabb.A kép valahol Szu-ban 64369.sz.repülömüszaki iskola gépeit ábrázolja.
migi 22028 2009. augusztus 23. 11:57
Válasz erre
kabsu9
kabsu9

nekem ez az 1 van csak ,remélem az is .
zoli1989 22027 2009. augusztus 22. 22:22
Válasz erre
Ahogy nézem megépíthető belőle az ukrán kék 56-os. Ez repült a SIAD-on is 2004-ben.
Levix 22026 2009. augusztus 22. 21:16
Válasz erre
RonnieFrown 22025 2009. augusztus 21. 19:58
Válasz erre
Szu-9 kabinfotokat tudtok valahol?
Tibcsi 22024 2009. augusztus 21. 17:42
Válasz erre
Lehet, hogy ez valami repgépszerelő iskola?
Lacy 22023 2009. augusztus 21. 17:41
Válasz erre
Szia fishpot,
az a Jak-27-es nekem inkább egy Jak-25-ösnek tűnik, szinten minden külső azonosítási pont alapján. Szerintem egy Jak25M minden idős elfogó vadász. A Jak-27-es más külsőre. Bár tény, hogy nehéz így orr nélkül.

Migi,
szerintem egy műszakiakat képző suli udvara. De talán van képaláírás, weboldal téma fishpotnál.
migi 22022 2009. augusztus 21. 17:27
Válasz erre
A kép hátsó részén van pár darab Mig-15 ös vajon miért van mindegyiknek levéve a törzs hátsó része ?
fishpot 22021 2009. augusztus 21. 11:26
Válasz erre
rs10
rs10

Yak-27 hiányos öltözékben.
fishpot 22020 2009. augusztus 21. 11:20
Válasz erre
15_005
15_005
035
035

Ssu-9
Rag 22019 2009. augusztus 20. 19:40
Válasz erre
A vilag egyik legszebb gepe ( volt ) - szeritnem .
migi 22018 2009. augusztus 20. 18:23
Válasz erre
JAK_28P_
JAK_28P_

Elnézést nem kellet volna oda az R betű , ez sima fémszinű P változat lesz ,
Lacy 22017 2009. augusztus 20. 16:05
Válasz erre
Szia migi,
Jak-28R felderítő gép lesz? Terepszínűben tervezed, vagy fémszínű lesz.
migi 22016 2009. augusztus 19. 22:13
Válasz erre
Engem ezek a 50-60-70 évek gépei érdekelnek jobban meg a NAGY Ő a 21 es, a Su-9 es nek szeretném elkövetni még a kapható 2-3 változatát , Jelenleg ma kezdtem szintén az Amodell-től egy Jak-28P ( R ). A képeket köszönöm , én is gyüjtök mindenféle képet a gépeikről , sajnos a nyelvet nem ismerem igy néha elég nehéz kibogarászni a kép alatt lévő ismertetőt .Érdekelnek még a kisérleti változatok pl.JE-8 -E-152... jelenleg most gyüjtögetek anyagot hozzájuk .
Lacy 22015 2009. augusztus 19. 21:57
Válasz erre
001
001
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008

Azért nyelvtudás mellett több is kell hozzá. Hosszú évek gyűjtögetése, de ha érdekli az embert.

A Szu-9-es típust a Szovjet Honi Légvédelem harmincegy vadászrepülő ezrede repülte, tíz légi hadsereg alárendeltségében, védve a szovjet légteret a Kárpátoktól - Kamcsatkáig, Murmanszktól a Himalája északkeleti csúcsaiig.

A hatvanas években nem töltötték fel az ezredek mindhárom századát a típussal. Általában csak egy-két század repült a Szu-9-essel ezredenként. A többi század Jak, vagy Mig típusokat használt. Általában a korábban Mig-19-essel repülő századokat szereltek fel a Szu-9-essel.

Mindenféle okos nyugati könyvek leírásaival ellentétben nem a Mig-25-ös váltotta le, hanem elsősorban a Mig-23-as típus, a vadászrepülő ezredek állományában. Utolsó példányai még a nyolcvanas évek első felében is készültséget adtak.

Mellékletben az üzemeltető emberek.
migi 22014 2009. augusztus 19. 18:56
Válasz erre
Köszi szépen , lám mit tesz a nyelv tudás ,
Lacy 22013 2009. augusztus 19. 18:03
Válasz erre
migi,
akkor melléírhatod még érdekesség képen, hogy ezt a Su-9-es típust az Kijevtől nyugatra ozernojei katonai reptéren, a 894. ezrednél repülték. Az Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság légvédelmét ellátó 8. Független Légvédelmi Hadsereg, 28. hadtestének kötelékében a hatvanas és hetvenes években.

A hetvenes évek második felében Mig-23ML típussal váltották le.

A fékszárny lehajtása pedig egyértelműen feldobta a makettet! Jól tetted.
migi 22012 2009. augusztus 19. 17:31
Válasz erre
Szia
Akkor látnád a KP szárnyát az milyen vastag. Én vágtam ki hogy kicsit megtörjem a vaskosságot , Le irom mit irnak róla :SU-9 of the 1st Air Squadron of the 894th FAR, Air Force USSR 1962 , ennyi az össz szöveg .
Lacy 22011 2009. augusztus 19. 17:23
Válasz erre
Szia migi,

szép gép a PVO Su-9-ese. Magának a makettnak kissé vaskosak az alkatrészei, de nem baj. Ez is különlegesség.

A fékszárny gyárilag lehajtható, vagy te nyitottad le? Álló gépeken általában vízszintes helyzetben van, de tény hogy nagyon látványossá teszi.

Mi az a jelvény a gép orrán? Írják melyik egység?
borisz 22010 2009. augusztus 19. 16:59
Válasz erre
joozsyka 22007 2009. augusztus 19. 14:43
Válasz erre
Bár sokat felejtettem, de a cirill betűket még el tudom olvasni:)
joozsyka 22006 2009. augusztus 19. 14:42
Válasz erre
Váu!
Nagyon szépen köszönöm!
Így már lehet nyugodtan farigcsálni.
Muzzy 22005 2009. augusztus 19. 13:50
Válasz erre
Joozsyka!
Ez biztos jó neked
www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/116/Pictures/v12.jpg
A felirat alapján 6 darabos FAB-100-as bombakazetta van az első térben ( a bombák az orrukkal felfelé, mint a He-111-eseken.) A hátsó rekeszbe meg már nem tettek bombát, viszont jól látható a bombaakna ajtó vezérlése.
Muzzy
Muzzy 22004 2009. augusztus 19. 13:45
Válasz erre
Joozsyka!
Esetleg ha ide benézel a 64, 64 és 116 szám alatt található füzetek elég hasznosak lehetnek. Igaz, hogy oroszul van, de ha belépsz az egyes mappákba, az utolsó előtti és utolsó fejezetcím a rajzok és fényképek, azok nyelvtudás nélkül is értékesek. Ha segítség kell, szólj!
www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/index.htm
Muzzy
joozsyka 22003 2009. augusztus 19. 13:19
Válasz erre
Szia!

nagyjanoslaszlo@freemail.hu

Köszönöm!
migi 22002 2009. augusztus 19. 12:33
Válasz erre
Kép 139
Kép 139
Kép 140
Kép 140

Hunyo
Köszi a dicséretet , szeretném az egész sorozatot megcsinálni tőlük , a KP is megvan de az egész más ,bár az se rossz .
borisz
ezek vannak ,a futóakna nem rossz jól néz ki , a kiömlőn lenne mit javitani .
Hunyo 22001 2009. augusztus 19. 12:12
Válasz erre
Migi!

Ez igen! Nekem is nagyon tetszik a Su-9-es, és ez a makett szemet gyönyörködtető!

Üdv:

Hunyo
Hunyo 22000 2009. augusztus 19. 12:11
Válasz erre
Szia!

Ha kapok tőled egy mail címet, akkor én szívesen rendelkezésedre bocsájtom az én "házi anyagomat" Tupolev SB-2-ről. Én az ICM féle Avia-B-71-est építgetem ( Csehszlovák licence volt a Tupolev SB-2-nek), így van néhány képem és könyvem, amit szerintem Te is feltudnál használni.

Üdvözlettel:
Hunyo
(PMK)
Hunyo 21999 2009. augusztus 19. 12:10
Válasz erre
Szia!

Ha kapok tőled egy mail címet, akkor én szívesen rendelkezésedre bocsájtom az én "házi anyagomat" Tupolev SB-2-ről. Én az ICM féle Avia-B-71-est építgetem ( Csehszlovák licence volt a Tupolev SB-2-nek), így van néhány képem és könyvem, amit szerintem Te is feltudnál használni.

Üdvözlettel:
Hunyo
(PMK)
joozsyka 21998 2009. augusztus 19. 10:50
Válasz erre
Sziasztok!
Tupoljev SB-2M-100-ról keresek részletfotókat. Főleg a kabin és a bombatér érdekel, mert azokról sehol sem találok használható képeket. Már hét éve pihenget félkészen a szekrényemben a Novo "csodája", azt szeretném végre befejezni.

Segítségeteket előre is köszönöm!
borisz 21997 2009. augusztus 19. 08:45
Válasz erre
Szia!
A maketten a futóaknákról, hajtóműkiömlőről nincs képed?
migi 21996 2009. augusztus 19. 08:43
Válasz erre
Kép 131
Kép 131
Kép 133
Kép 133
Kép 136
Kép 136
Kép 137
Kép 137

Elkészült a Szovjet légierő egyik legszebb gépe , Amodel 1/72 SU-9 es gépe.
PETI 21994 2009. augusztus 16. 21:32
Válasz erre
Hali, most látom, hogy itt vannak a kért képek! Köszi, jó kis géppark. Típustiszta...
fishpot 21992 2009. augusztus 16. 18:22
Válasz erre
docu0001
docu0001
docu0002
docu0002
docu0003
docu0003
docu0004
docu0004
docu0005
docu0005

Ez jó lesz?
Wrecker 21991 2009. augusztus 16. 18:22
Válasz erre
mig e152
mig e152

Hossz: 19,656 m
Fesztáv: 8,793 m
Szárny felület: 42,02 m2
Felszálló súly: 14350 kg
Üres súly: 10900 kg
Rumcájsz_52 21990 2009. augusztus 16. 18:12
Válasz erre
Szia, migi
Ez egy Je-152-1 tipusjelzésű kisérleti prototipus 1961-ből.
Pitotcső nélküli hossza előretolt orr-résszel, amint a fotón is látható /törzs + kúp + vezérsikok/ 19,656m , a törzs hossza hátrahúzott orr-résszel 16,603 /ilyenkor a szám előtti sötét gyűrűnek látszó rés eltűnik, a hátracsúszó orr-rész lezárja ezt a rést/, fesztáv rakéták és függesztősinek nélkül 8,793m, a hajtómű a későbbi MiG-25 R-15B-300 erőműve volt, ezzel 3030 km/ó-ra volt képes 15400 méteren.
Üdv R.
migi 21989 2009. augusztus 16. 17:42
Válasz erre
e152-2
e152-2

Urak nincs valakinek adatai erröl a gépről hogy mekkora lehetet , gondolok a hosszára és szélességére ?
Lacy 21988 2009. augusztus 2. 19:12
Válasz erre
Tetszik a gárdajelvény az oldalán! :)
mig23papa 21987 2009. augusztus 2. 12:22
Válasz erre
migi

Gratula, szaporodnak szépen a kis jószágok.
migi 21986 2009. augusztus 2. 11:58
Válasz erre
Kép 106
Kép 106
Kép 107
Kép 107
Kép 108
Kép 108
Kép 110
Kép 110
Kép 112
Kép 112
Kép 113
Kép 113

Ismét elkészült egy gép , 1/72 Academy Mig-27 D
PETI : itt a flottácska
momi 21985 2009. július 29. 14:14
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis J-10 terminológia:

Típusváltozatok

J-10A: Együléses, többfeladatú harcigép Kína részére

F-10A: Exportváltozat
J-10S: Kétüléses változat kiképzésre, de alkalmazható mini-AWACS-ként vagy elektronikai harcra és teljes harcértékkel rendelkezik.
J-10B: A J-10A továbbfejlesztése, a manőverezőképessége a tolóerővektoráló rendszer következtében még tovább javult, ellátták AESA radarral, növelték a fegyverzetfelfüggesztők számát, a szívócsatornát az F-35-höz hasonlóan alakították át, mely így további radarreflexió-csökkenést okozott.
FC-20: Pakisztán részére gyártott J-10B jelzése

Terveznek még egy hajófedélzeti típust is a kínai haditengerészet részére, ez a fejlesztés kezdeti szakaszában áll, konkrét dolgot még nem tudni róla.

Adatok

Személyzet: 1fő (kiképzőváltozat: 2fő)
Hossz: 14,57 m

Fesztáv: 8.78 m
Szárnyfelület: 33.1 m2
Magasság: 4.78 m
Üres súly: 9750 k
Maximális felszállósúly: 18500 kg
Szolgálati csúcsmagasság: 18000 m
Tankolható belső üzemanyagmennyiség: 3715 L
Igényelt felszállási úthossz: 350 m
Hajtómű típusa: 1 db Saturn-Lyulka AL-31FN vagy Woshan WS-10A “Taihang”
• 76.2 kN (7770 kg) vagy 73.5 kN (7495 kg) tolóerő maximális „száraz gázon”
• 122.55 kN (12500 kg) vagy 110 kN (11217 kg) tolóerő teljes utánégetéssel
Maximális sebesség: 2 Mach
Tolóerő/tömeg arány: 0.98

"Mi köze az Falconhoz? Jogos a kérdés. Ugyanis nem állíthatjuk biztosan, hogy tényleg van kapocs, mivel kínai és izraeli részről is erősen tagadják. Ez a bizonyos kapcsolat a Lavi lenne, melynek dokumentációját elég nagy valószínűség szerint eladták Kínának.
Kissé érdekes, hogy a J-10 hadrendbe állítását csak 2006-ban ismerték el, mivel a légierők általában büszkén mutogatják az új „szerzeményt”, sőt Kína esetében még inkább érthető lenne a dicsekvés, mivel a nagy ellenséget, Tajvant rettegésbe kell valamivel tartani, ha már a J-11 (Szu-30MKK) nem lenne elég… Talán féltek, hogy a nyilvánosságra kerüléssel végleg kiderül, hogy a gép alapjai a Lavin nyugszanak…"

Felhasznált irodalom:
Haditechnika,
• http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/j10.asp

• en.wikipedia.com

momi
doky3 21984 2009. július 29. 14:02
Válasz erre
Mintha azt olvastam volna több helyen is, hogy az egykori sorozatgyártásba nem került izraeli Lavi "édestestvére" lenne.
Rag 21983 2009. július 29. 12:06
Válasz erre
Kicsit olyan mintha egy f-16-os egy gripennel hált volna nem?
borisz 21982 2009. július 29. 11:55
Válasz erre
Szia.
Ha már J-10, tudsz mondani valamit ezekről a gépekről?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.