/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
ssanyi 644158 2018. május 7. 21:35
Válasz erre
Üdv!

Objektivitást figyelembe véve. Ami az egyik oldalon természetes az a másikon nem?

"Ugyanez volt az oroszokkal, amikor pár éve elmentek hajókázni a Kuznyecovval a Földközi-tenger keleti részére. Békésen repülnek, egyszercsak felbukkan az izraeli készültségi F-15 kötelék a semmiből, semmi jel nélkül. Éles helyzetben ez "durva problémát" jelent... "

"Iván elhúzott párszor a hajó közelében, a tengerészek meglepődtek, mert ilyet ritkán láttak, a Kremlben pedig 3 napig tartó vodka tivornyázás volt, mondván, hogy mit csináltak - élesben viszont már 50km-re a hajótól "kétéltűvé" alakul a Fencer, de ezt nem merték mondani."

Nincs lelőhetetlen gép, sem legyőzhetetlen légierő! A németek már tudják hogy a technikai fejlettség nem mindig jelent legyőzhetetlen előnyt. :-D

Mellesleg van amikor nyugaton is másképp tudják mint történt! Vietnamban sem sikerült mindig lelőni azokat a Mig vadászokat amikről úgy gondolták hogy igen . . . pl. Cunningham/Driscoll páros sem lett ász, legalábbis az Északi légierő feljegyzései szerint. ;-)
sanyi 644147 2018. május 7. 20:03
Válasz erre
Köszi! Egyébként, ha olyan brutálisan zavart volna az a Szu-24, hogy készültek volna digitális technikával képek, videók? Sehogy. Iván elhúzott párszor a hajó közelében, a tengerészek meglepődtek, mert ilyet ritkán láttak, a Kremlben pedig 3 napig tartó vodka tivornyázás volt, mondván, hogy mit csináltak - élesben viszont már 50km-re a hajótól "kétéltűvé" alakul a Fencer, de ezt nem merték mondani.
SIG 644145 2018. május 7. 19:56
Válasz erre
Üdvözlet Urak !

Nem akarok beszállni a vitába, de a mellékszálon születtek ilyen írások...

index.hu/tech/hoax/2017/05/16/igy_lesz_egy_facebookon_osztogatott_harom_eves_sutkabol_kokemeny_orosz_propaganda/
sanyi 644144 2018. május 7. 19:51
Válasz erre
Ja, mutasd meg a szerbek által lelőtt B-2-est, az arabok által leszedett több száz F-4, F-15, F-16, illetve a Szaddam által elpusztított több száz szövetséges repcsit. Én is itt fejezem be, spektrométert kalibrálok, nem érek rá ismert tényeket irkálni. Nem istenítem a nyugatot, sőt, egy sunyi csapat - ISIS, Szíria, Irak, Líbia stb. - de a harcitechnikájuk repülők terén előbbre van. "Nem kicsit, nagyon" - idézet egy ismert embertől. :)
Annyit, hogy ülj bele egy Szu-35-be, ami a mostani legfejlettebb orosz gép és indulj el a Raptor ellen, ami a másik oldal - hivatalos - csúcsmodelje. Talán a felszállásig eljutsz, de a futókat lehet, hogy már nem lesz időd becsukni.
sárkányos 644143 2018. május 7. 19:41
Válasz erre
Akkor elmondásod szerint az oroszok folyamatosan hazudnak és a nyugat tisztalelkű igazmondó. Én ezzel befejeztem.
sanyi 644141 2018. május 7. 19:34
Válasz erre
Igen, egy speckó zavaró verzió. Már bocs, de szégyen is lett volna, ha nem tudja azt megcsinálni, amire tervezték. Egyébként hallottam a sztorit és ott kiszállt az idegösszeomlást kapott személyzet, meg egyéb "érdekességek" is voltak... Szóval könnyen lehet, hogy fele sem igaz.
Ha annyira jó az orosz, akkor hol van a sokszáz lelőtt nyugati gép? Irak, Szerbia, korábban Közel-Kelet? Állítólag több száz gépet lelőttek mindegyik helyen - de valahogy senkinek nem hiányoznak sem a gépek, sem a személyzet. Ja, ők egyke, árva, öreglegények voltak, ezért senki nem keresi őket. :)
sárkányos 644140 2018. május 7. 19:25
Válasz erre
Csak egy gyenge példa. Ha annyira szar az orosz technika akkor mivel magyarázod hogy 2 éve egyetlen Su-24-es kinyirta az egyik legmodernebb amerikai romboló elektrinikáját úgy hogy be kellett vontatni egy román kikötőbe. Rá félévre megismételték az oroszok ezt az amcsik azóta is vakaróznak hogy hogyan voltak képesek rá.
sanyi 644139 2018. május 7. 19:12
Válasz erre
Ja, csak a magyar pilóta mondta, hogy műrepülni a MiG-29, harcra a Gripen. Tudom, hihetetlen, de ezt a tévében nyilatkozta egy repnap alkalmával.
Nem imádom a nyugatot, sőt, a "demokrácia importáló" - tönkreteszünk pár országot, mert van olajuk... - stílusuk miatt úútálom őket, de könyörgöm, legyünk tárgyilagosak.
sárkányos 644136 2018. május 7. 18:56
Válasz erre
Micsoda nyugat imádat! Gripen... Hahaha plastic repülő nem repülő mondta az orosz mikor bemutatták neki ezt a Svéd valamit.
sanyi 644133 2018. május 7. 18:02
Válasz erre
Ki is hozta haza? Az akit lelőttek volna... Tudod, hogy imádom a keleti technikát, de harcba nem indulnék vele. Roppant érdekes, hogy akik repülték a keleti gépeket és a nyugatiakat, mind egy véleményen van: az orosszal élmény műrepülni, az egész gépnek van egy varázsa. A nyugatival pedig épségben lehet hazamenni egy győztes csata után... A lengyel, német és magyar pilóták is azt mondják, hogy a MiG-29 egy csoda, de az F-16, Gripen, Eurofighter számára nem ellenfél. B.6ja a kobrát és ilyesmit, ha 100km-ről lelövik.
Emlékszek Tóth Gyuri - nyugodjon békében - mondta, hogy a 99-es jugó bombázások idején elfogták őket a jenki F-15-ösök. Ők mit vettek észre? Egyszer csak odaballag mellé a Sas állig felfegyverezve, aztán jeleztek nekik, hogy okosan viselkedjen. Tehát: a besugárzásjelző sem az AWACS, sem az F-15 végignyalását nem vette észre. Szerinted éles helyzetben ez mit jelent? Ugyanez volt az oroszokkal, amikor pár éve elmentek hajókázni a Kuznyecovval a Földközi-tenger keleti részére. Békésen repülnek, egyszercsak felbukkan az izraeli készültségi F-15 kötelék a semmiből, semmi jel nélkül. Éles helyzetben ez "durva problémát" jelent... Egyik esetben sem hiszem, hogy kikapcsolt készülékekkel repültek volna az elfogók, vagy az elfogottak. Egyszerűen ennyit tud és kész - csak ezt sokan nem fogadják el.
Szóval roppant látványos a kobra, harang és minden, de harci értelme semmi nincs. Nem a IIvh van, hogy gépágyú döntsön.
lacipapa 644127 2018. május 7. 16:30
Válasz erre
Mit kell ezt túl dimenzionálni?egyértelmű,nem?A tömeg-tolóerő arányokat jól mutatja!
Nem arról van szó,hogy most aztán megnyert egy csatát!
Ki is hozta haza,anno,annyiszor az Artúrt és milyen gépen?
Sennás 644125 2018. május 7. 13:50
Válasz erre
Figyelj az Ámerikai filmekben "erőltetik" ezt a közelharcot:) Állandóan azt látni golyószóróznak egymásra. Gondold el Diverzáns Kinai,Koreai,Orosz/akárki STB alakulatok beszivárognak LosAngeles felhőkarcolói közé de már üldözik őket és egy ilyen "kézifékes" megállással beáll két felhőkarcoló közé USA gépek meg eltépnek mellette . Puff le lőtték:) Na csak vicceltem de egyszer akár láthatunk is ilyen filmet.
Nekem az is elég lenne ha Kecsón egyszer(többször) ilyet produkálna 1-2 gép.Nekem meg az állam esne a paszulylevesbe:)
sanyi 644124 2018. május 7. 13:02
Válasz erre
Látvány: 10 csillag.
Harcérték: -3 csillag. Lelassul, gyűjtheti a sebességet... Az ellenfélnek számító F-15 AIM-120 sorozatát nem nagyon hatja meg, Iván még nem is látja a radaron, amikor már cafatokban hullik alá.
Sennás 644122 2018. május 7. 11:03
Válasz erre
Sennás 644050 2018. május 6. 08:19
Válasz erre
Borzz 639008 2018. január 31. 18:10
Válasz erre
Helló,

amít írsz az egy szép nagy terület a Bajkálon túl. Az egységet jelenleg 266. Gárda Csatarepülő ezrednek hívják és két század nem korszerűsített Szu-25-ös századdal repül Step repülőterén , ahova szűk két éve költözött vissza

www.google.hu/maps/place/Step&
Altengernagy 638965 2018. január 30. 22:51
Válasz erre
Altengernagy 638964 2018. január 30. 22:42
Válasz erre
zabajkalszk - akart lenni. francert nem lehet javitani hozzaszolast...
Altengernagy 638963 2018. január 30. 22:41
Válasz erre
Sot hulye vagyok nem olvastam vegig, a szazad a mai napig aktiv, 2014 ota megint ez a neve, es a zatranszbajkali bazison, Su-25-ttel repulnek ha minden igaz, mivel a MiG-27-et kivontak...
Altengernagy 638961 2018. január 30. 22:30
Válasz erre
Ott van a link. Mongolszkij ARAT szazad. Olvasd el. MiG-27K tipussal repultek utoljara.

2-я истребительная авиационная эскадрилья «Монгольский арат»
vrauko 638959 2018. január 30. 21:14
Válasz erre
Szia, Vadász
Igen, lehetett több gép is, de a fényképeken a felsorakozott század gépein erősen eltérő számok vannak. A forrásokban az 52-es rajtszámú gép mellé mindenütt Puskin szds nevét írják. A vörössel megint szöget ütöttél a buksimba, mer' eszembe jutott, hogy a La-7-eseknél mennyi vörös orrú volt. Akkor aligha lehet kizárni a La-5-ösöknél. Talán a Revellnek igaza lehet.
Muzzy: a szürke-szürke mellett teszem a garast le. A te magyarázatod egybehangzik többekével.
Mindenki más: nagyon köszönöm ezt a rengeteg segítséget. Ha így se sikerül egy rendes La-5-öst csinálni, az már az én hibám lesz. Egyelőre nem ugrok rá páros lábbal. Jó éjt mindenkinek.
Muzzy 638956 2018. január 30. 20:50
Válasz erre
A cik szerint 43 augusztuséban kapták meg a pénzt a mongoloktól, ez után állították fel a századot. Ha új gépeket kaptak, akkor nagy valószínűséggel szürke/szürke festést kaptak. Vigyázat, nem mongolok repültek a gépeken, a nevek sem tipikus mongol nevek, hanem csak a mongolok fizették ki. A felirat piros volt. A szovjetek nagyon kevés kivételtől eltekintve nem használták a sárgát, azt meghagytál a németeknek. Mint az USA a csendes óceánon a pirosat.
A szovjetek nem sokat variáltak a festésen, felejtsük már el Pilawsky baromságát a déli front festéssel. Volt a hagyományos fekete züld 43 júliusáig, utána jött a szürke/szürke minden fronton. Egy-két kivételt lehet találni, pl MIG3 az is előfordult, hogy csak a világos szürkével festették főleg 43-44 telén. 43 telétől már a gépek téli festését se nagyon alkalmazták.
Muzzy
Vadász 638951 2018. január 30. 18:58
Válasz erre
A gépek oldalán lévő szám (rádiókód) a gyártási szám utolsó két számjegye. Egy századba akár több azonos számú gépet is kiutalhattak. Minden bizonnyal próbálták ezt elkerülni, vagy átfesteni a számot. Átfestett számú gépről van néhány kép.
Vadász 638950 2018. január 30. 18:56
Válasz erre
Hűűűű!

Freddy!

Az ominózus festékleválás, az alapanyag hiány miatti helyettesítő anyag miatt következett be, és valószínűleg az alapozónál. Ekkor még fekete-zöld színben kerültek a frontra a gépek. Nyár közepén került parancsba a szürke AMT-11/szürke AMT-12 festés. Igazából 1943 szeptemberétől lehet a megjelenésükkel számolni.

A Mongolszkij Arat elnevezés nem a századé, és főleg nem Mongóliában készültek a gépek, hanem mongol pénzből! A gépek orra vörös volt a leírások alapján, sárga biztos nem. Az orosz vörös nem megyvörös volt, hanem enyhén narancsos. Sokszor elüt a felségjelzés vörösétől is.
Freddy 638943 2018. január 30. 17:59
Válasz erre
Jakovlev könyvében van egy sztori, amikor Jak vadászok szétesnek, mert a gyárban nem hozzávaló festéket használtak, és szétette a fa/vászon részeket. Gondolom, ott is elment pár ember követ törni utána. (Jakovlevnek se fért be a zabszem, mikor még csak annyit tudott, hogy szétesnek a repülők, aztán derült ki, hogy nem konstrukciós hiba, hanem a gyár nem a req szerint gyárt)
Altengernagy 638937 2018. január 30. 14:46
Válasz erre
Vedd alapul valamelyik orosz oldalt. Ok csak tudjak milyen volt.
ssanyi 638934 2018. január 30. 14:33
Válasz erre
Jó van na, csak segíteni akartam! Nem "idegállapotba" hozni, Maónika! :-D

Szerintem jó a sárga, amennyiben meg piros, akkor én az orron biztosan úgy fújnám hogy rakok a pirosba pár csepp sárgát.

Logikailag ilyesmi lehetett: sárga motorburkolat és orrkúp, nagyon "németes", átfestették vörössel (ami a sárga alappal kicsit világosabb lett), szerintem.
vrauko 638933 2018. január 30. 14:09
Válasz erre
Az is lehet, hogy ráugrom páros lábbal, és nem foglalkoztat tovább a dolog. De valószínűleg a sárga vagy fehér lesz a befutó a motorburkolatra.
ssanyi 638932 2018. január 30. 13:58
Válasz erre
Vigyázat, cseles a dolog!
Benne van az is hogy valószínűleg sárga volt eleinte a motorburkolat eleje, amit talán átfestettek később (mennyi idő múlva?) valószínűleg pirossal (amitől narancsos piros lett, nem olyan mint a felségjel).
Nos, egyértelmű igaz? :-D

Személy szerint és sárgára festeném, biztos volt olyan, de hogy meddig . . . .

A legelső 11 La 5-ön amit kapott az egység a felirat vörös volt, pont olyan mint a felségjel színe, akkor még a törzsre festették a vezérsíkok előtt.
Később már biztosan sárga lett a felirat.
A linkelt szöveges részben hivatkoznak arra hogy átfestették a sárga orr részt mert Fw 190-nek nézték őket, de . . . állítólag akkor már La 7-ekkel voltak felszerelve.

Jó makettezést!
vrauko 638931 2018. január 30. 13:49
Válasz erre
Persze, értem. De a századon belül nem hiszem, hogy sok fehér 52-es rajtszámú gép lett volna. Az 52-es szám fehér színe nagyjából ez egyetlen szín, amiben a források egyetértenek. Most olvastam bele az egyik linkbe, amit ssanyi küldött, és ott aszongyák, hogy a csillag színével összevetve a motorburkolat színét, a piros gyakorlatilag kizárható. A világos variáns (sárga v. fehér) nékem is valószínűbbnek tűnik a képek alapján.
Altengernagy 638928 2018. január 30. 12:52
Válasz erre
ssanyi 638927 2018. január 30. 12:49
Válasz erre
Üdv!

Úgy tudom kétféle festési séma volt.
Zöld és fekete (AMT számokat nézd a mellékelt linkeknél) 1943-ig, majd kétféle szürke, a vadászoknál.!
A traktorfesték dolog pedig . . . finoman szólva túlzás, a szovjetek sem kenték "zománcfestékkel" a gépeket (könnyen büntetőegység lett volna a vége). Tudomásom szerint!

massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/board/index.php
massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html
vrauko 638925 2018. január 30. 12:35
Válasz erre
Altengernagy úr, Pirát, Heros:
10000000000000000000000000 köszönet a linkekért, tanulmányoznom kell a kérdést, mielőtt végleges döntésre jutok. A zöld-barna álcázófestés a korábbi forrásokban bukkan elő, és több helyütt is azt írják, hogy a traktorgyárban, amit átállították repülőgyártásra, eleve rendelkezésre álló traktorfestékek miatt. De aztán már a KP által eredetileg zöld-barna színezetű 69-es FN-t is inkább szürke-setétszürke színben ábrázolják.
vrauko 638924 2018. január 30. 12:31
Válasz erre
Ne csináljátok már... a te képeden egy újabb festési variáns van, sárga motorburkolat, szürke kúppal...
vrauko 638923 2018. január 30. 12:28
Válasz erre
Ige, ugyanarról az 52-es rajtszámú, Mongolszkíj Arat fantázianevű gépről.
Altengernagy 638922 2018. január 30. 12:17
Válasz erre
airaces.narod.ru/all3/pushkin.htm

Szerintem az o geperol volt szo eredetileg
Altengernagy 638921 2018. január 30. 12:15
Válasz erre
ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82 airaces.narod.ru/all/roshin_i5.htm
www.legendtour.ru/rus/mongolia/history/mongolian_arat.shtml

A Mongolszkij ARAT egy szazad (volt?) mongol gyartasu gepekkel. A fenti linkeken olvashato a tortenetuk. Poen, hogy vegul MiG-27-eket repultek...
Altengernagy 638920 2018. január 30. 12:00
Válasz erre
aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-231/0264-04-1-3.jpg airaces.narod.ru/all3/pushkin.htm
img.wp.scn.ru/camms/ar/336/pics/1_23_b3.jpg
12 mongol La-5FN gep volt allitolag, sot, La-7 is letezett mongol gyartasu. Elvileg mindegyik "korrekt".

img22.ria.ru/images/149203/05/1492030582.jpg
Ezen a kepen pl az orrkup es a gyuru ugyan olyan szinu(...nek latszik) A piros-sarga eseten a piros pl sotetebb...
piratvitorla 638919 2018. január 30. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem:
- a fekete-fehér képek alapján részben más és más színeket hoznak ki
- a gépeket számos esetben átfesthették
üdv
pmheros 638918 2018. január 30. 11:29
Válasz erre
Mások sem tudják egyértelműen, ezért is van ennyi verzió. Hogy tovább árnyaljam a képet az Avalon 72002 matrica lapján például sárga kúp, sárga orrgyűrűvel van ábrázolva ez a gép. Számomra a lent linkelt kép alapján is valami ilyesmi lehet.

Az álcázófestés viszont nagy valószínűséggel csak a szürke / sötétszürke lehet.

waralbum.ru/wp-content/uploads/yapb_cache/3232323232323.7wp98as1gfwgcks0skswg4kwg.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th.jpeg

Üdv.: pmheros
László58 638916 2018. január 30. 10:50
Válasz erre
A Lavocskin többféle festéssel létezett. Függött a földrajzi környezettől és az évszaktól is az álcaszín mikéntje. Ugyanarról a gépről van szó?
vrauko 638913 2018. január 30. 10:23
Válasz erre
la5_52
la5_52

Üdv a szakértőknek! Egy La-5FN festésre vár nálam, és úgy gondoltam, hogy ezt a változatot csinálnám. meg. De ebből a változatból annyi változat van, hogy nem tudom, mi az igazság (vagy az ighazság odaát van?) A Lagg/Lavocskin ászok című könyvben eme kép szerepel, sárga motorburkolattal és piros kúppal. A Swanborough-Green-féle könyvben zöld-barna álcázófestéssel, fehér motorburkolattal és piros kúppal látható, míg a Revell festési utasítása piros burkolatot és piros kúpot ír elő. Lehet, hogy többféle színben létezett? Vagy csak a fekete-fehér képekből egyesek téves következtetést vontak le?
Köszönettel: VT
sanyi 638291 2018. január 16. 19:47
Válasz erre
Tibcsi 638290 2018. január 16. 19:33
Válasz erre
sanyi 638289 2018. január 16. 19:22
Válasz erre
Ez hol van? Érdekes a háttérben a két francia járőrgép. Valami múzeum lenne?
skywarior 638286 2018. január 16. 18:49
Válasz erre
47hh
47hh
47tt
47tt
47uu
47uu
47y
47y

mig-21 pfm
Sennás 637568 2018. január 6. 15:37
Válasz erre
Kíváncsi Orosz pilóták:)

www.youtube.com/watch
Altengernagy 637392 2018. január 3. 14:16
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Eleg vacak felvetel, bocsi amator vagyok. De legalabb kicsit hallatszik a hangja.
pintair 632761 2017. szeptember 21. 20:15
Válasz erre
www.ruaviation.com/docs/10/2017/9/13/155/

Hát jó lenne látni élőben !
Rumcájsz_52 625228 2017. március 17. 17:39
Válasz erre
Nincs ebben semmi meglepő, az olcsóbb (beszerzési) árat választották a jobb minőséggel szemben. Már a germánok is itt tartanak egy ideje sajnos...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.