/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
búza 23109 2011. november 25. 21:18
Válasz erre
Szia Druszám!
Neo nem Lufis, makettezésben utazik. A mi legutóbbi találkozásunkkor az Ő és barátai vendége voltam Móváron bográcsos pörire meg néhány sörre! Az közös bennetek, hogy azóta is emlegetem mindkettőtöket, mint a barátság példáit!
Üdv: G.
zoli1989 23108 2011. november 25. 21:08
Válasz erre
340156_269523769738918_152764831414813_1012764_273680409_o
340156_2695237697389...

Na ez vajon hol, és mi lehetett ?
Két MiG-25 és két Szu-24 tart valami bemutató félét! Hát nem semmi látvány lehetett, bemutatókon rendkívül ritkán látható típusok. (és a hallottak alapján mindkét típus igazi dobhártyaszaggató madár)
Regal 23107 2011. november 25. 07:23
Válasz erre
Szia Főnök:-)

A végén kiderül, hogy Neo954 is a Lufinál dolgozik?:-)
Üdvözlettel,
Regal
pilotka 23106 2011. november 24. 19:06
Válasz erre
Kukuccs
Kukuccs

Idősebbek!, nézzétek meg a kép készítésének időpontját jobb lent!
búza 23105 2011. november 24. 17:04
Válasz erre
Sziasztok!
Regal és Neo!
Klassz dolog ez a net, amikor az ember jó ismerősei igy egymásra találnak!
Üdv: Búza
Regal 23104 2011. november 24. 10:44
Válasz erre
Szia,

köszönöm, már csak össze kell vetnem az otthoni Trumpeter Il-76-ossal:-)
Üdv,
Regal
Neo954 23103 2011. november 24. 08:20
Válasz erre
Regal 23102 2011. november 24. 08:05
Válasz erre
Ennyi csak a különbség szerintetek Nincs meg valakinek véletlenül a Trumpeter Midas? Abban lehet, hogy plusz öntőkeret van az Il-76-hoz képest?
Üdv,
Regal
Freddy 23101 2011. november 23. 15:16
Válasz erre
Freddy 23100 2011. november 23. 15:16
Válasz erre
A légi utántöltő felszerelésben különböznek.
Regal 23099 2011. november 23. 14:53
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudja valaki véletlenül, hogy az il.76 és az il-78 kivülről miben különbözik?
A Trumpeter 1/144-esei miben különböznek egymástól, plusz keretet kapott az il-78-as?
Előre is köszönöm a segítséget,
üdvözlettel,
Regal
miles_Christi 23098 2011. november 21. 19:27
Válasz erre
sanyi 23097 2011. november 21. 14:59
Válasz erre
Szia Elmo!
Tényleg, észre sem vettem, bár nem is nagyon nézegettem ezt részét:)
Örülök hogy tetszenek!
elmo 23096 2011. november 20. 22:36
Válasz erre
Szia Sanyi!

a 62.kepen kozepen egy "89-elotti cimeres" magyar zaszlo van. :)
Nagyon zsir kepek.
sanyi 23095 2011. november 20. 10:02
Válasz erre
Üdv!
Hátha valakinek tetszik:
ru-aviation.livejournal.com/2106632.html
pilotka 23094 2011. november 11. 19:57
Válasz erre
jó bizony!
p-51 23093 2011. november 11. 19:40
Válasz erre
HS HOMESTEAD 31 TFW

16
HS HOMESTEAD 31 TFW
TY F-22

15 22
TY F-22

A Karib-tenger vizei felett jó álca ez. szétvágtam két képet, mert nem tudom, honnan szedtem őket, de jól látszik rajta a Florida környéki tenger, szóval a kubai l-39 álcája jó.
pilotka 23092 2011. november 11. 17:45
Válasz erre
L-39 SAN ANTONIO DE LOS BAÑOS 1
L-39 SAN ANTONIO DE...

szembántóóó, de jó
Levix 23091 2011. november 11. 17:25
Válasz erre
A Lindenhill már matricát is ad hozzá.
Tibcsi 23090 2011. november 11. 17:16
Válasz erre
Hűha, ez tényleg azannyátos! :)
pilotka 23089 2011. november 11. 17:11
Válasz erre
azeri
azeri

az előző link nem jó
Tibcsi 23088 2011. november 11. 17:10
Válasz erre
404. That’s an error.

The requested URL /-b3maoanxx5e/tawqsbz0-ti/aaaidg/lumoi6parc4/s1600/azerbaiyan%2Bsu-22m3%2B83%2Bnieve%2Bcopia.jpg was not found on this server. That’s all we know.
pilotka 23087 2011. november 11. 17:08
Válasz erre
pilotka 23086 2011. november 11. 17:03
Válasz erre
Visi 23085 2011. november 11. 11:50
Válasz erre
:) Köszönöm mindenkinek a magyarázatokat!
muzzy 23084 2011. november 11. 10:12
Válasz erre
Bocsi tárcsa, elsütés, billentyű
muzzy 23083 2011. november 11. 10:11
Válasz erre
Gyakorlatilag egy bütykös tárccsa (csillagmotoros gépeknél) vagy bütykös tengely (soros motoroknál) szabályozta a fegyver elütését. Amikor a légcsavartollal egy vonalba esett a fegyver csöve, a bütyök nem engedte az elsütő billentyú elmozdulását. Ez a mechanikus mód volt az elterjedt változat
Muzzy
Tibcsi 23082 2011. november 11. 10:08
Válasz erre
Nem. Szinkronizált géppuskának (ill. gépágyúnak) hívják az ilyent, és a tényleges elsütést a légcsavartengelyre szerelt szerkezet végzi. A pilóta a tűzgombbal csak a lövési szándékát jelzi. :)
Visi 23081 2011. november 11. 10:04
Válasz erre
Köszönöm, ez tényleg érdekes és érthető is, akkor gondolom a fegyver működött szakaszosan. De minden fordulatszámon így működött (?), vagyis valszeg igen, ha a propeller szabályozta. Olyankor sem találta el a propellert egy golyó sem amikor a gép fel-le azaz összevissza mozgott pl légicsatában?
Tibcsi 23080 2011. november 11. 08:51
Válasz erre
p-51 23079 2011. november 11. 08:24
Válasz erre
Igen, elég meglepő dolgot kérdeztél, általában a repülősök szokták tudni, meg a haditechnika iránt érdeklődők nagy része is. De nem kérdeztél hülyeséget, pusztán gondolkodtál, és az jó.
Egy bizonyos Fokker nevű holland származású mérnök még az első világháború alatt fejlesztette ki az ún. szinkronizált géppuskát, ami akkor lő, amikor nincs előtte légcsavartoll, vagyis nem lövik át a saját propellerüket. Ha jól tudom (de lehet, hogy itt már tévedek) mechanikai megoldást talált rá.
Azóta minden (azaz a legtöbb) légcsavaros vadászgépet így terveztek, ezzel a megoldással fegyverzik fel.
Üdv:
p-51
Visi 23078 2011. november 11. 08:18
Válasz erre
Köszi a választ Rumcájsz! Lehet hülyeséget kérdezek, de mentségemre legyen mondva nem vagyok repülős, hogy ezek a gépágyúk nem lőtték le a propellert így?
Amúgy megtaláltam a két kis lukat, majd kifúrom. Tegyek bele szerinted valamit hogy látszódjon a cső, vagy azok nem lógtak ki?
p-51 23077 2011. november 10. 17:31
Válasz erre
Rumcájsz_52 23076 2011. november 10. 17:14
Válasz erre
Szia Visi
Géppuska nem volt,helyette két 20 mm-es gépágyú volt a La-5 fegyverzete. A csőtorkolati nyílások a légcsavar mögött az orr-rész felső részén, a levegő-bevezető csatorna két oldalán vannak, ezekkel egyvonalban kétoldalt a kabintető előtt a két hosszúkás dudor alatt van az ágyúk zár-szerkezete.
Üdv R.
Visi 23075 2011. november 10. 15:16
Válasz erre
LA5
LA5

Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy a La-5 gépeken volt géppuska? Amennyiben igen, az hol volt?

Köszönöm!
Üdv
Tibcsi 23074 2011. november 6. 15:03
Válasz erre
Lassan mindegyikből lesz egy repülőképes példány. :)
harold 23073 2011. november 6. 11:30
Válasz erre
Szia!

Szóval AERO magazin 77. oldalon írják tévesen Yak-27r helyett hogy Yak-28. A fotó az újságban!
vandork 23072 2011. november 6. 09:37
Válasz erre
Persze, hogy tudom:) Samhorba kerültek a gépek, a pilóták vonaton jöttek vissza (Ukrajnába), ahol nagy részüket leszerelték, illetve más ezredekhez irányították.
Vándor K.
www.soviet-airforce.com - A szovjet repülőtér titkai
Kamovos 23071 2011. november 5. 21:56
Válasz erre
Szia harold!

Hát én most meg vagyok keveredve, mint középparaszt 56-ban!

Akkor most javaslom, hogy azt beszéljük meg elősször, hogy melyik képről, melyik hozzászólásról beszélünk! :)
Én az általam belinkelt, és a 2053, 2064, 2083, és Weizi kolléga, 2065 számú hszé-ben lévőre mondtam, hogy Yak-25M.
Te melyikre mondtad, hogy Yak-28?

Üdv: kamovos
harold 23070 2011. november 5. 20:15
Válasz erre
DSC_1250
DSC_1250
DSC_1245
DSC_1245

Na jóóó. Jobban utánanéztem fűrészfogas. Szóval Yak-27r
harold 23069 2011. november 5. 19:57
Válasz erre
Ok! De ott is 28-nak írják, pedig szerintem is 25.
Kamovos 23068 2011. november 4. 21:00
Válasz erre
Yak-25M
Yak-25M

Szia harold!

YAK-25M.

Üdv: kamovos
harold 23067 2011. november 4. 20:39
Válasz erre
Aeromagazin 77-ik oldal /term. mostani szám/ akkor most JAK-28?
hajómester 23065 2011. november 4. 19:50
Válasz erre
-pályára- ez így írandó, "ly"-al.
Kamovos 23064 2011. november 4. 19:44
Válasz erre
Szia fishpot!

Szerintem ezek nem besorolva vannak.
Ezek a gépek csak kiszolgálási zónában álnak, és innénd vontatják, vagy gurulnak a pájára.

Üdv: kamovos
fishpot 23063 2011. november 4. 18:13
Válasz erre
763.iap komszomolszkij-2
763.iap...

Jak-28 /763.iap Komszomolszkij-2 Jugorszk/ Érdekes a gépek besorolása.
Miggyuri 23062 2011. november 3. 05:34
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ez aztán vörös szárny! Felújítottak az oroszok egy IL-2-t.
pilotka 23061 2011. október 29. 20:39
Válasz erre
Gondolom az, mert szerintem nem a Friszkói járathoz állnak sorba, bár ezeknél semmi nem lehetetlen. Remek shot szerintem! Roppant látványos.
miles 23060 2011. október 29. 13:57
Válasz erre
Nem semmi kép, ez egy nyílt nap?
pilotka 23059 2011. október 29. 09:17
Válasz erre
UCRANIA BELBEK SEVASTOPOL 62 GVIAP 70 ANIV 24-09-2011
UCRANIA BELBEK...

Nem vörösek, de kékek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.