/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
zoli1989 22579 2010. augusztus 26. 20:34
Válasz erre
su25gun_1
su25gun_1

De, van :)
Tibcsi 22578 2010. augusztus 26. 20:32
Válasz erre
A Szu-25-nek nincs beépített gépágyúja?
Lacy 22577 2010. augusztus 26. 19:58
Válasz erre
Szia miles, felfegyverzett régi iraki gépről fotót találni nem könnyű. :)

Iraqi Fighters - 1953-2003: Camouflage & Markings könyv szerint elsősorban UB-32 blokkol Sz-5-ös rakétákkal, KMGU konténereket és chilei CB-250-es bombákat alkalmaztak.

Bár persze a lehetőség ennél sokkal több. Hátha lesz valakinek egyéb infója, vagy esetleg fotója.
miles 22576 2010. augusztus 26. 18:55
Válasz erre
Sziasztok

Nem tudja valaki, hogy az Irak-iráni háborúban a Szu-25-ösök használtak-e élesben géppuska konténert, vagy volt-e egyátalán az irakiaknak? Mármint géppuska konténert.
Előre is köszönöm.
Neo954 22575 2010. augusztus 26. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!

Itt egy link elég sok orosz gép van benne vonalrajzokkal, némelyikhez típusleírás (természetesen oroszul).

www.airwar.ru/firm/alfavit/mrus.html

Jó böngészést!

Üdv.:Neo
Monox 22573 2010. augusztus 25. 12:15
Válasz erre
lucky 22572 2010. augusztus 25. 08:19
Válasz erre
Monox 22571 2010. augusztus 24. 22:39
Válasz erre
DSC01356
DSC01356
DSC02086
DSC02086
Foto249
Foto249
Foto251
Foto251

Egy gyakorlórepülés eleje és vége... Bocsánat, ha elrontottam a hangulatot...
Petibá 22570 2010. augusztus 24. 19:01
Válasz erre
xm6

Szablya Ezred Tőr Század
xm6
xm7

Szablya Ezred Tőr Század
xm7

Levi kiváló cikkéhez.

Én kérek elnézést ;O)

Petibá
Daala 22566 2010. augusztus 24. 18:25
Válasz erre
Azért ez a perui Szuhoj-sor nagyon ütős! Egyébként Perunak is ugyanaz az a Szu-22M3 alváltozata volt, mint nekünk meg Líbiának, R-29-es hajtóművel.
f2d 22563 2010. augusztus 24. 18:11
Válasz erre
Köszi szépen.
Emlékszel? Ez az a gép amit még együtt kezdtünk építeni egy "mini-magán" groupbuild-ben.:-)))
Szabi77 22562 2010. augusztus 24. 17:58
Válasz erre
f2d!
Szerintem,nagyon szépen sikerült!
Érdemes volt megküzdened a Condor makettjével!
Szabi77
f2d 22561 2010. augusztus 24. 17:46
Válasz erre
Condor MiG-31B Foxhound_1
Condor MiG-31B...
Condor MiG-31B Foxhound_2
Condor MiG-31B...
Condor MiG-31B Foxhound_3
Condor MiG-31B...

Sziasztok!
Egy ide illő makett tőlem is. Igaz nem rég volt már egy másik topic-ban, de azóta kaptam az egyik ismerősömtől pár darab első ránézésre hasznavehetetlen talapzatot (12,8 x 34 cm), ami pont passzolt a Foxhound alá, valamint lefotóztam normális kék drapériával.
Nem szoktam orosz gépeket építeni, így rutinom sincs bennük, a makett ezért csak simán dobozból épült, plusz két db Precíz Stúdió K-36D-t tettem bele.
Ha nem is lett a legjobb makettem, de a legnagyobb.:-)
sanyi 22560 2010. augusztus 24. 17:45
Válasz erre
SU-25faperu071CRW_8721
SU-...
SU-25faperu071CRW_8896
SU-...
SU-25faperu073CRW_8840
SU-...

Perunak volt - amikor megkapták őket - hasonló két tónusú zöld, de nem kukacmintás hanem ilyen:
Makettezõ 22559 2010. augusztus 24. 17:19
Válasz erre
Szia SIG!

Köszönöm elismerésed,több hónap munkája van e madárban. Ez a festésminta azért a valóságban is beválhatna ha alkalmaznának ilyesmit. Esőerdő feletti bevetésekkor biztosan hatásos lehet. Nem tudtok valami hasonlót csak ami igazi gépen már bevált?

Üdv:Viktor
búza 22558 2010. augusztus 24. 17:14
Válasz erre
A Grippen minták közül megfesthetnének néhányat!
Levix 22557 2010. augusztus 24. 12:24
Válasz erre
Itt vannak a weblapomon a whatif anyagaim. Jó röhögést.
plasticwings.hu/gsm.htm
Van még pár rövidebb a Jetflyon.

www.jetfly.hu/rovatok/repules/modell/makett/hirek/pappmakett_04.06.03/

Levix=Levi=Plasticwings.hu
Levix 22556 2010. augusztus 24. 12:24
Válasz erre
Itt vannak a weblapomon a whatif anyagaim. Jó röhögést.
plasticwings.hu/gsm.htm
Van még pár rövidebb a Jetflyon.

www.jetfly.hu/rovatok/repules/modell/makett/hirek/pappmakett_04.06.03/

Levix=Levi=Plasticwings.hu
sanyi 22555 2010. augusztus 24. 12:23
Válasz erre
Ezt majd Levix barátunktól kell kérdezni, mert én sem találom/találtam... De mielőtt olvasod majd, kapaszkodj meg:)
Petee 22554 2010. augusztus 24. 11:31
Válasz erre
Szia Nyugger!
Érdekes amiket írsz a Szu-25-ös beszerzési terveinkről :)
Arról nincs infód,hogy miért pont Börgöndre akarták telepíteni őket?Hisz ott csak füves kifutópálya volt,és helikopter állóhelyek.Vagy felhúztak volna egy új repteret nekik?
SIG 22553 2010. augusztus 24. 10:44
Válasz erre
Szia Makettező !

Köszi a képeket, nagyon penge ez a festés, még akkor is, ha egy kicsit távol áll a valóságtól. A cikkben szereplő színek mind nagyon tetszenek, a szöveg pedig 10 pontos (legalább is az én beteg elmémnek :). A magyar anyahajósat hol találom Sanyi bááá ?

Üdv...
sanyi 22552 2010. augusztus 24. 10:21
Válasz erre
Ezt a pihent agyat... Ez... Így korán reggel nagyon fárasztó!:) Kösz Levi, nagyon jót fog röhögni aki megnézi! Hasonló jó talán a magyar anyahajós cikk volt annak idején!
sanyi 22551 2010. augusztus 24. 10:17
Válasz erre
Két fajta Revell van: egy új és a régi Hobbycraft. Keress rá nyugodtan, nem egyforma a bontásuk. Ha csak nincs a kanadaiaknak is kettő, de ezt nem hiszem.
Ez az új:
www.modellversium.de/kit/artikel.php
A régi függőlegesen bontotta a törzset - legalábbis egy Hobbycraft gép, amit láttam a neten.
Nekem szimpatikusabb ez mint a Zvezda/Italeri, mert az aztán az anyázós makett - legalábbis ha valaki élethű gépet akar építeni belőle.
Levix 22550 2010. augusztus 23. 21:53
Válasz erre
Azért ezeket ne vegyétek komolyan, mert ezeket 100%-ban hülyeségként írtam. A rajzokat is én találtam ki, nincs semmi valóságalapja. :)

www.plasticwings.hu/szu25wi/szu25wi.htm www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/humor/szuhumor_05.03.01./
Makettezõ 22549 2010. augusztus 23. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!

Igen a revell készlete és Szovjet felségjelű. Nagyon jók az illeszkedések, kevés a sorja az alkatrészeken és viszonylag könnyű az összeépítése is. Tömítenem egyáltalán nem kellett , szerintem ez egy nagyon jó és részletes készlet, főleg a matricalapja.

Üdv:Viktor
Daala 22548 2010. augusztus 23. 20:35
Válasz erre
Igen ez az, de egyértelműen a Hobbycraft új kiadása!
sanyi 22547 2010. augusztus 23. 20:19
Válasz erre
Ez a revell új készlete? Ha igen, akkor milyen? Írjál már légyszi pár sort róla! Köszi!
sulyid 22546 2010. augusztus 23. 20:14
Válasz erre
Ez itt milyen nemzetiségű is lenne?
Makettezõ 22545 2010. augusztus 23. 20:06
Válasz erre
Su 25

-
Su 25
Su 25

-
Su 25
Su 25

-
Su 25
Su 25

-
Su 25
Su 25

-
Su 25
Su 25

-
Su 25

Szia SIG!

Az ígért képek, kicsit jobb minőségben.. Utánanéztél már a Jetfly-on vagy valahol a cikknek?

Üdv:Viktor
Lacy 22544 2010. augusztus 23. 19:47
Válasz erre
Lacy 22543 2010. augusztus 23. 19:46
Válasz erre
Hmm, elég sok az eltérés a két táblázat között.
A cirill a törzs alatti H-29-est nem említi...

Most mondja meg valaki, hogy csak prototípuson volt, vagy szérián is?
Joce 22542 2010. augusztus 23. 19:39
Válasz erre
Köszi szépen, ezzel már előrébb vagyok!
sanyi 22541 2010. augusztus 23. 19:39
Válasz erre
Na látod! A bőség zavarában!:)
sanyi 22540 2010. augusztus 23. 19:37
Válasz erre
su24m-2
su24m-2

Szia!
Ez nem szentírás, de talán segít valamennyit...
Lacy 22539 2010. augusztus 23. 19:37
Válasz erre
Su-24weapons
Su-24weapons

Joce,

az alap változatú gépekre állítólag még nem lehetett a törzs alá rakétát függeszteni, de az M változat prototípusáról van már fotó ilyen fegyverzettel.

A konfig:
Joce 22538 2010. augusztus 23. 19:16
Válasz erre
Sziasztok!

A Su-24m géekkel kapcsolaban lenne olyan kérdésem, hogy melyik pilonra mit lehet függeszteni. Ugyanis a Trumpi gépénél a törzs alá nem mutatja egyik rakétát sem csak bombákat, lehetséges hogy csak így lehet a fegyveretet variálni?

Kösi előre is az infót
Joce
Lacy 22537 2010. augusztus 23. 18:31
Válasz erre
Pé-Bé!

Érdekes infók! Köszönjük.
SIG 22536 2010. augusztus 23. 17:07
Válasz erre
Szia Makettező !

Mint írtam minden érdekel a témában, úgyhogy megköszönném, ha feltennéd a képeket.

Üdv...
Makettezõ 22535 2010. augusztus 23. 16:28
Válasz erre
Szia Sig!

Igen, állítólag voltak ilyen tervek, de csak terv stádiumban maradtak.A jetfly-on van egy cikk róla festésmintákkal jól ellátva, a google- ba beírod , hogy Szu 25 és lesz a szu 25 a magyar légierőben? alcímmel. Valaki megírhatná hogyan tudok ide cikket bemásolni... Az én Szu 25-ösömet pontosan azzal a kamóval készítettem el. Egyszer már feltettem a nem túl jó minőségű képeket róla, de ha érdekel feltehetem neked ide.

Üdv:Viktor
Lorco 22534 2010. augusztus 22. 22:14
Válasz erre
Sziasztok,LA-5 FN orosz vadász kabinjáról keresek részletfotókat, részletrajzokat, beazonosítható színekkel. Minden forrás érdekel!uxux@vipmail.huKöszi: Lorco
SIG 22533 2010. augusztus 22. 19:43
Válasz erre
Uraim ! Nagyon szépen köszönöm a rengeteg infót a Su-25-tel kapcsolatban, újra okosodtam itt egy kicsit. Nekem rengeteg újdonság volt a leírt dolgokból. Van valakinek esetleg képe a Monox által említett "magyar festésirajzról" ? Érdekes különben, hogy nekem is több angol nyelvű könyvem említi a 80-as évek végén a üzemeltető országok között Kishazánkat, de tudom jól, hogy sajna soha nem volt ilyen gépünk, ezért érdekelt a téma. Még egyszer örök hála :)
Pé-Bé 22532 2010. augusztus 22. 17:34
Válasz erre
Szia Lacy!
Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre.
Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben.
De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet.
Pé-Bé 22531 2010. augusztus 22. 17:32
Válasz erre
Szia Lacy!
Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre.
Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben.
De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet.
Lacy 22530 2010. augusztus 22. 07:57
Válasz erre
Szia Nyugger,

érdekes infók! Tényleg volt olyan repülőgép-vezető és műszaki, aki Szu-25-ösre kapott kiképzést? Tudsz erről részletesebbet?

(Egyébként a Mig-21R-t a Németek szintén nem vették/kapták meg. Két felderítő századukban Mig-21F-13-as, majd Mig-21M változatokkal repültek.)
Nyugger 22529 2010. augusztus 21. 21:27
Válasz erre
Lacy,
'Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése.'
Igen szinház volt, de több felvonással, a rgv. állomány egy része már ki is utazott átképésre, már felvonultak az építő alakulatok Börgönd repterére, már leszállították a bomba javadalmazást a Szu-25K típushoz a szovjetek... A Szu-22M3-as szd. megvásárlása is echte magyarosch megoldás volt. A MiG-21R rendszeresítésére a 70-es évek elején minden VSZ tagállamban sor került, csak nálunk nem. Igaz volt egy MN1929, MiG-15-s és L-29-s harcértékkel, 1975 után csak az L-29 Delfinnel. Katonai vezetőink egy jó 10 éves cikluson keresztül ezzel a félelmetes technikával kivánták megoldani egy hadsereg felderítésí igényét! Aztán amikor már tarthatatlan volt ez a nevetséges állapot akkor aztán jól bevásároltak az Szu-22M3-s verzióval.
Lacy 22528 2010. augusztus 21. 17:10
Válasz erre
Szia Monox, nem az vitatkozás, inkább beszélgetés kedvéért.

Mennyire lehetett valóságalapja a magyar Szu-25-ös beszerzésnek, a nyolcvanas évek második felében?

Szögezzük le, hogy mi mit akartunk az mindig másodlagos volt. Az volt amit az oroszok utasítottak!

Alapvetően Magyarország a Németekkel együtt egy vesztes ország volt 1990-ig. (Mi 90 után is, de más okból) No meg ott volt 56 is. A hatvanas-hetvenes években egyik államnak sem adtak el az oroszok támadó repülő fegyverzetet, ellentétben a többi VSZ taggal. Ha szükség volt ilyen fegyverekre, akkor az oroszok telepítettek oda sajátot.

Mindkét országnak csak légvédelmi erői voltak a hatvanas-hetvenes években. És ha akartunk volna, akkor sem kaptunk volna támadó repülő eszközöket. Míg az összes többi VSZ tag rendelkezett a légvédelem mellett önálló frontlégierővel is!

A szovjet frontlégierő erőteljes fejlesztése után a németek engedélyt(utasítást) kaptak egy vadászbombázó ezred felállítására, de ez az egység egyedül maradt egészen a nyolcvanas évek közepéig.

Nálunk pedig az első fecske a Szuhoj század a nyolcvanas évek elején, de semmi több.

Tehát a hatvanas, hetvenes években esélytelen lett volna, hogy békeidőben az oroszok engedélyeztek volna számunkra támadó repülő eszközök beszerzését!

Aztán jött a nyolcvanas évek, a katonai, és jóléti kiadások nőttek, pénz egyre kevesebb, az oroszok pedig egyre engedékenyebbek. Egyre több fegyverfajtát felajánlottak. Majd lassan oda jutottak, hogy nukleáris technika kivételével pénzért bármit (ami a kilencvenes években tetőzött, bár számunkra még akkor is voltak tabuk).

Volt régen egy TopGun-ban egy cikk egy államtitkárral, aki azt állította, hogy voltak tárgyalások valóban a típusról (is). Kérdés mennyi valóság alapja volt annak, hogy mi bármit is beszereztünk volna a nyolcvanas évek második felében!

Ekkor már nálunk is beindult a leszervezés. A szárazföldi erőknél hagyományos VSZ hadosztály/ezred struktúrát átszervezték hadtest/dandár struktúrára (magyarul a haderő 25-30%-át kivonták), a légvédelemnél meg az S-200-as és Almaz rendszerek beszerzése után a nyolcvanas években leálltak a beszerzések teljesen. A Mig-21PF-ek selejtezése után semmivel nem pótolták a típust. A VSZ-en belül egyedül mi nem rendszeresítettük a Mig-29-est sem. Max csak apróbb beszerzéseket (pl. 7 db Mi-17-es) vásároltunk.

Tehát miután a Szu-25-ös exportra került és az oroszok pénzhiány következtében hajlandóak lettek volna eladni, esélytelen volt, hogy mi vásároljunk belőle.

Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése.
Monox 22527 2010. augusztus 21. 15:28
Válasz erre
Én úgy tudom letezett egy konkrét ajánlat volt Magyarország részére a Szovjeteknek egy századnyi gép megvásárlásáról, de ahogyan nem lett egy MiG-23 gépekkel felszerelt ezredünk sem, úgy ebből az üzletből is kihátráltunk, a népgazdaság rossz helyzetére hivatkozva. Annyira létező volt a dolog, hogy nyugaton sokáig tudni vélték, hogy a Légierő állományában már van két gép kiképzési célokra, és ezekről festésrajz is megjelent, természetesen magyar csillaggal. De aztán eloszlott a köd.
Lacy 22526 2010. augusztus 21. 12:52
Válasz erre
SIG, Freddy sziasztok!
Sok oka lehetett, persze. Bár ha mi nem is, az oroszok telepíthették volna.

De ha felülről VSZ szintről nézzük, hogy hova terveztek az oroszok, akkor az derül ki, hogy elsősorban a közvetlen NATO-VSZ határok mellé, illetve azok hátországi második vonalába kerültek a Szu-25-ös ezredek. A VSZ, a hidegháború alatt tíz Szu-25-ös ezredet állított hadrendbe. (Ebből nyolc szovjet, egy csehszlovák és egy bolgár.)

-Kettő NDK-ban, és ezekhez két tartalék ezred a Belorusz SZSZK-ban.
-Egy a NSZK-Csehszlovák határhoz, és ennek tartaléka a kárpáton túli katonai körzetben.
-Egy a bolgár-NATO határ konfliktushoz, és annak tartaléka az Odesszai katonai körzetbe.
-Egy a Kaukázuson túli Szovjet-Török(NATO) határkonfliktushoz. Ennek tartaléka nem volt, cserébe a szovjet távol-keletre Vlagyivosztok körzetbe települt egy ezred.

Tehát nem biztos, hogy ez alapján felmerült-e ilyen alakulat Magyarországra telepítése. Legalábbis eleinte.
Freddy 22525 2010. augusztus 21. 12:35
Válasz erre
Gondolom nem kellett a Mi-24 és a Szu-22 mellé.
De egyébként végtelen mennyiségű olyan harci eszköz van, ami nem került rendszeresítésre nálunk:) Nagy részének a rendszeresítése fel sem merült, mint lehetőség.
SIG 22524 2010. augusztus 21. 12:16
Válasz erre
Nagyon jó képek ! Vérzik a szívem, hogy a legnagyobb kedvencem (Szu-25) nem került rendszeresítésre nálunk :( Tud erről valaki valamit, hogy mi lehetett az ok ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.