<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
PETI | Adatlap | 22229 | 2009. december 30. 18:13 | ||
Szõkekapitány | Adatlap | 22228 | 2009. december 30. 18:12 | ||
Erről sajnos nincs konkrét infóm, de én úgy vettem észre, hogy ezredenként azonos színű oldalszámokat használtak (ami a valóságban ritkán volt így, hiszen a gépek gyakran jöttek-mentek). | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22227 | 2009. december 30. 18:06 | ||
Nemértetted a kérdésem. Azt leírtad hogy a színek jelentették 1. 2. 3. századokat, DE azt hogy melyik szín hanyadik századot jelenti azt nem. Vagy ilyen jelentése szintén nem volt ? | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 22226 | 2009. december 30. 18:02 | ||
Igen, de ezt már a 1233-ban leírtam. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22225 | 2009. december 30. 17:57 | ||
Köszi! És a színek jelentették a századokat (pl. piros 1. kék 2. ...stb) vagy az változó volt ? | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 22224 | 2009. december 30. 17:54 | ||
Utánanéztem: 01-19-ig 1. század 21-39-ig 2. sz. 41-59-ig 3. sz. 61-99-ig kétüléses gyakorló/oktató gépek. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22223 | 2009. december 30. 11:05 | ||
Okés, írtam is hogy csak "általánosságban" figyeltem ezt meg, mert valóban elég sok kivétel van. Köszi a segítséget! | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 22222 | 2009. december 30. 11:02 | ||
Szerintem feladatot nem jelöl az oldalszám színe: Itt egy kék oldalszámú szu-27-es hu.wikipedia.org/w/index.php | |||||
Gavallér | Adatlap | 22221 | 2009. december 30. 10:54 | ||
Szia! Szerintem nem feltétlenül igaz, mert nézegettem Su-25-ről képeket (lassan aktuális projekt :D) és több színű oldalszám is látható ott. Legtöbbször kék vagy piros, mindkettő fefér kerettel, de van fehér is piros kerettel. Egy dolog közös bennük, hogy a számok egységesen szögletesek. Persze ez csak az én észrevételem. Üdv.: Gábor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22220 | 2009. december 30. 10:38 | ||
Értem, köszi! Lenne még egy kérdésem, lehet értelmetlen lesz, akkor sorry! Olyat nem jelentettek a színek, hogy a piros harci, kék oktató, fehér pedig földi célpontokat támadó gépek? (csak mert nagy általánosságban így figyeltem meg a gépeken a színeket.) | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 22219 | 2009. december 30. 10:25 | ||
A kétüléses gépeknél a gyakorló változatra gondoltam. | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 22218 | 2009. december 30. 10:23 | ||
Szia! Egy ezreden belül általában 3-4 század volt. Az oldalszám színe a századot azonosította. Az általad felsorolt színeken kívül volt még a fehérkeretes "üres" oldalszám. 1. és 2. század volt általában a harci egység, míg a harmadikban az újoncok repültek, (ide tartoztak a kétüléses gépek is). A szám alapján következtetni lehetett a századra is, pl. 10-30-ig számozott gépek az 1. században repültek, a kétüléses gépek 80-99-ig (sajnos pontosan nem emlékszek a határokra). Viszont sok esetben nem tartották be ezt a rendet és voltak keveredések. | |||||
notarius | Adatlap | 22216 | 2009. december 30. 09:29 | ||
Szerintem a szabvány amerikai színeket kell használnod. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22215 | 2009. december 29. 23:05 | ||
Sziasztok! Az érdekelne már régóta, hogy a szovjet légierő repülőgépein alkalmazott oldalszámok színei (piros, kék, fehér és sárga) mit jelentenek ? | |||||
Wrecker | Adatlap | 22214 | 2009. december 29. 22:27 | ||
PETI | Adatlap | 22213 | 2009. december 29. 20:05 | ||
Átlüldenéd migi? | |||||
migi | Adatlap | 22212 | 2009. december 29. 19:50 | ||
Csak .f.f képem van a forgótárról . | |||||
PETI | Adatlap | 22211 | 2009. december 29. 18:55 | ||
Sziasztok! Egy használható, színes fotót keresek TU-160-as üres bombakamráiról. Esetleg valakinek nincsen ilyen képe? Amit találtam, az egyik sem tökéletes... | |||||
Muzzy | Adatlap | 22209 | 2009. december 29. 16:30 | ||
Migi! Szerintem ez sima US Olive drab 41 és Neutral grey 43! Gunzeből most nem emlékszem a színekre, bár tudom, Te úgy is inkább kevered, ezért itt megnézheted ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_us.htmIPM Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 22208 | 2009. december 28. 17:23 | ||
Igen ez alapján lehetetlenség , akkor elirták . köszi szépen a segitséged . Neked is Kamovos köszi , szuper az a oldal . | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22207 | 2009. december 28. 16:58 | ||
Az FS32151 az "Orange" csoportba tartozó szín lenne, ha létezne. Az első szám a fényességet mondja meg (1= fényes, 2=szatin, 3= matt), a második szám a színcsoportot. (0) Brown; (1) Red; (2) Orange; (3) Yellow; (4) Green; (5) Blue; (6) Grey; (7) Other; (8) Fluorescent | |||||
migi | Adatlap | 22206 | 2009. december 28. 16:55 | ||
Köszi szépen ,azt irták R 11 ? ez se tudom mi és FS 32151 , zöldnek biztos hogy zöld , lehet hogy a végén jó lesz az AMT 4 zöld | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22205 | 2009. december 28. 16:46 | ||
Szia, FS32151 nincs, de az FS34151 így néz ki: www.colorserver.net/showcolor.asp Ezt ha jól tudom, cinkkromát zöldnek hívják, az amcsi gépek belső színe volt. Viszont ha az oroszok festették, orosz színekkel, akkor inkább a Humbrol 80 (Grass green) színét javaslom. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22204 | 2009. december 28. 16:42 | ||
migi | Adatlap | 22203 | 2009. december 28. 16:35 | ||
Szia Közben találtam egy szinkódot ,de a szint nem FS 32151 ,be tudná valaki azonositani . | |||||
Kamovos | Adatlap | 22202 | 2009. december 28. 16:29 | ||
migi | Adatlap | 22201 | 2009. december 28. 16:23 | ||
Tibcsi | Adatlap | 22200 | 2009. december 28. 05:45 | ||
Kösz Muzzy! Végülis a két műszerfal tényleg majdnem egyforma, csak a jobb alsó "szakáll" különbözik. Egy Eduard dual combo La-7-esem van (1/72-es), amiből két gépet lehet építeni és összesen négy(!) maratott műszerfalam van. Mindegyikhez kettő-kettő. Az összeállításin csak annyit írnak, hogy az egyik az "Early", a másik a "Late". De hogy melyik melyik, azt nem árulja el. A két, vagy háromágyús dolog csak tipp volt, mert ez a másik, amit lehet választani a makett építése során. :) Végülis marad két maratott és az Eduard által gyárilag festett műszerfalam, amit ezennel felajánlok bárkinek, aki La-7-est épít 72-ben és kellene neki műszerfal. :) BÚÉK mindenkinek! Tibcsi | |||||
SIG | Adatlap | 22199 | 2009. december 28. 01:37 | ||
Csak nekem újdonság, hogy Kvocsur sisakján a volt pápai Griff század matricája van ! | |||||
Muzzy | Adatlap | 22198 | 2009. december 27. 22:01 | ||
Tibcsi! A LA 5 etalon 44 -es (a La-7-es prototípusát) 3 ágyúsra tervezték. Sok különbség nincs, a kabinban, a www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Draw/12.jpg.Lényeg, hogy a műszerfalnál a későbbi gépeken jelent meg az A jelű műhorizont. A Kbelyben lévő gépről kabinfotók www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Pictures/Color3.jpg Ez alapján szerintem nem lehet egyértelműen a 3 vagy 2 ágyúshoz kötni a műszerfal kérdését. Az antenna rádiócsatlakozósában és a motorzsalukban van még némi eltérés. Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik műszerfalat rakod bele. Muzzy | |||||
torpokoska | Adatlap | 22197 | 2009. december 27. 18:42 | ||
Csak komoly vevőknek :))) www.prideaircraft.com/flanker.htm Elnézést a komolytalan reklámért. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22196 | 2009. december 26. 06:20 | ||
Sziasztok, A La-7 esetében melyik a "korai" és melyik a "késői" verzió? Ugyanis kétféle műszerfalam van és nem tudom, melyiket építsem be. Én arra gondoltam, hogy a kétágyús a korai, a háromágyús a késői változat... de lehet, hogy tévedek. Kösz: Tibcsi | |||||
migi | Adatlap | 22195 | 2009. december 23. 16:38 | ||
joozsyka | Adatlap | 22194 | 2009. december 23. 12:45 | ||
Üdvözlet az Uraknak! Befejeztem... Ha így folytatom, teljesen begolyózok ettől a sok ratyi makettől. (Novo Tupoljev SB-2) Szeretnék mégegyszer köszönetet mondani a sok segítségért: a képekért Hunyo-nak Muzzynak, Vadásznak, és Wreckernek; az ICM maradékokért pedig Igornak. Kívánok mindenkinek békés és kellemes karácsonyi ünnepeket! Sikerekben és makettekben gazdag boldog új évet! | |||||
lucky | Adatlap | 22193 | 2009. december 23. 09:52 | ||
Szia Papa! Vmi ilyesmire gondoltam én is. Hajtőművezés esetén evidens, de más esetben nem. Itt konkrétan egy An-12- re szólt a kérdés.Gondolom az eljárások hasonlóak mint a nálunk is rendszerben van/volt (?) An-26 -nál.. Nem vkok repülőgépes csak messziről ugatom ezt a szakmát, azért kérdezek néha marhaságnak látszó dolgokat. Saját szakmámban kapok én is számomra természetes dolgokról marhaságnak tűnő kérdéseket ( sajna többnyire egyes főnökeimtől...). | |||||
Miggyuri | Adatlap | 22192 | 2009. december 23. 06:11 | ||
Egy pillanatra feltűnik a filmen egy Dragonfly is. Ezeket is használták az észak- vietnámiak Kambodzsában, de jutott a Nagy Tes(z)tvérnek is. Miggyuri | |||||
Lacy | Adatlap | 22191 | 2009. december 22. 21:43 | ||
Sziasztok, egy igazi különlegesség: www.youtube.com/watch Zsákmányolt dél-vietnámi F-5-ös, orosz színekben tesztelés alatt! | |||||
mig23papa | Adatlap | 22190 | 2009. december 22. 20:24 | ||
lucky Nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 22189 | 2009. december 22. 20:23 | ||
juge75 Minek- minek, nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is. | |||||
Monox | Adatlap | 22188 | 2009. december 22. 19:51 | ||
Köszönöm. Érdekes mindenesetre. Azt hittem, hogy a képen látott gépek egy része repül Angolában, de aztán rájöttem, hogy honnan hiányzik egy P betű... :)) Egyébként szerintem csak azért kerültek oda, mert Horvátország nem tudta hadrendebe állítani őket, mint azokat az ex-ukrán, még korábban pedig ex-szovjet MiG-21biszeket, amivel a mai napig is vidáman repülnek. Egy kis nyelvi kiegészítést is tennék (és ez nem kukacoskodás!) de azt gondolom, hogy minden volt Szovjet tagköztársaság nagyon kevés gép kivételével a mai napig is exszovjet gépekkel repül. | |||||
Lacy | Adatlap | 22187 | 2009. december 22. 17:00 | ||
Sziasztok, az Oroszok a kilencvenes évek első felében kivonták a Mig-23-as típust az aktív alakulatok állományából. A kilencvenes évek második felében már csak Honi Légvédelem egy kiképző és két gyakorló ezredénél repült a Mig-23P változat. Aztán 1998-ban megszűnt a Honi Légvédelem mint önálló haderőnem, így ezt a maradék három ezredet is felszámolták. Továbbiakban, csak tárolják a gépeket. Nagyobb mennyiségben két javítóüzem mellett. Az ex szovjet gépeket legtovább Ukrajna tartotta hadrendben, 2000-ig repülték a Mig-23MLD-t. Csak érdekesség képen ezek egy része most Angolában repül! | |||||
juge75 | Adatlap | 22186 | 2009. december 22. 16:54 | ||
Illetve van egy speciális dolog, például a Mig-21 lokátor, ennél mivel a beömlő közepén található, a védősapkát le kell venni. | |||||
juge75 | Adatlap | 22185 | 2009. december 22. 16:52 | ||
Minek? Hajtómű indítás nem történik. Áram ellátásához szintén nem kell. Kérdésedben a válasz is ott van. | |||||
Daala | Adatlap | 22184 | 2009. december 22. 16:45 | ||
Helikopterről tudok nyilatkozni. Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után. De szerintem a vadászoknál is így van. | |||||
lucky | Adatlap | 22183 | 2009. december 22. 14:13 | ||
Sziasztok! Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben. Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani? Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt. | |||||
momi | Adatlap | 22182 | 2009. december 22. 13:44 | ||
Szia Monox! ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér! Meglepő! Utánanézek! momi | |||||
borisz | Adatlap | 22181 | 2009. december 22. 13:36 | ||
Esetleg elírta? | |||||
momi | Adatlap | 22180 | 2009. december 22. 12:34 | ||
Szia monox! Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi! A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van? momi | |||||
Monox | Adatlap | 22179 | 2009. december 22. 11:19 | ||
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as? airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm | |||||
lucky | Adatlap | 22178 | 2009. december 19. 20:09 | ||
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve? Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása? Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Érdekes cikk, jóóó lesz! A kép további kérdéseket vetett fel... Köszi