<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
A-3 | Adatlap | 22177 | 2009. december 19. 19:13 | ||||||||||||||||||
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja. Előzmény: (22176) lucky 2009. december 19. 18:33 | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22176 | 2009. december 19. 18:33 | ||||||||||||||||||
Szia A-3! Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val? Esetleg a többi is? | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22175 | 2009. december 19. 18:23 | ||||||||||||||||||
Köszönöm mindenikek a gyors választ! jól fog jönni a tervezett dióhoz...:) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22174 | 2009. december 19. 17:31 | ||||||||||||||||||
Szia Monox, hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre. Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték. De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat. | |||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 22173 | 2009. december 19. 17:20 | ||||||||||||||||||
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép. | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22172 | 2009. december 19. 14:38 | ||||||||||||||||||
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22171 | 2009. december 19. 12:32 | ||||||||||||||||||
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg Tudja-e vki melyik fedél mit takar? ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22170 | 2009. december 19. 12:28 | ||||||||||||||||||
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..) | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 22169 | 2009. december 19. 09:21 | ||||||||||||||||||
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se? www.panoramio.com/photo/15867781 | |||||||||||||||||||||
turpiurfi79 | Adatlap | 22168 | 2009. december 7. 20:47 | ||||||||||||||||||
Laci. Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna. Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak... Örülök,hogy nálad elkészült. Gyuszi. | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22167 | 2009. december 7. 20:20 | ||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22166 | 2009. december 7. 19:45 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Akkor szép sorban : Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni . Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod . Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött. üdv: migi | |||||||||||||||||||||
pilotka | Adatlap | 22165 | 2009. december 7. 14:30 | ||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 22164 | 2009. december 7. 08:14 | ||||||||||||||||||
Migi! Összeállítási rajz az Eduard oldalon van mindkét verzióról, remélem átmegy a link. www.eduard.cz/products/card.php | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22163 | 2009. december 6. 23:40 | ||||||||||||||||||
Migi! A jobb oldalról a kabin előtt és a motorburkolat között hiányzik a Venturi cső! az a kis érdekes ívű pici csövecske, amelyik először szűkül, majd bővül. Muzzy | |||||||||||||||||||||
turpiurfi79 | Adatlap | 22162 | 2009. december 6. 20:21 | ||||||||||||||||||
Szia Laci! Csak most látom,kész a Rata:-) Nagyon jó lett,gratulálok! Gyuszi | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22161 | 2009. december 6. 20:11 | ||||||||||||||||||
Migi! Vadász féle fejlődési fokozatok: :) Elnézést, ha kopi rájtot sértettem volna! :) "Ahogy "bölcsűl" az ember, annál inkább elhagyja ezeket az "én akkor is" alürőket. Igazából ez egy fejlődési folyamat. Első lépés: technokol+tempera Második lépés: normálissan összerakot repülő (ez nagyon rövid időszak) Harmadik lépés: megmutatom a világnak! Ezt néhányunk soha nem nővi ki, esetleg gyerekvállalásal gyógyítható. Negyedik lépés: Úristen mennyi makett összegyült, épitsünk meg néhányat simán dobozból. Ez a legszebb időszak. Ötödik lépés: Húú b.meg nem látok rendesen, vegyünk egy-két 1/24-est. Hatodik lépés: Nézzétek milyen aranyossan játszik vele a kis unokám. Hetedik lépés: Mi a francot kezdjünk ezzel a sok vacakkal amit a papi hagyott itt? Vidd le a kukába." Muzzy | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22160 | 2009. december 6. 20:03 | ||||||||||||||||||
Szia Migi! Én a fényességét nem bántanám, mert annak ellenére, hogy matt festékek voltak, frissen félfényesek voltak. A másik meg hogy sok esetben polírozták a gépeket a sebesség növelése miatt, tehát azt én nem bántanám. A Vadász a makettorgon fejtette ki a különböző fázisokat, de most nem találom. Muzzy | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22159 | 2009. december 6. 19:35 | ||||||||||||||||||
Szia Teljesen dobozból készült , egyedül a futóbehúzó kötél lett pótolva , és más készletből van a matrica ,a szinek valóságban kissé mások az oldala se ilyen fehéres , olyan mintha becsillogna a lakk , lehet hogy kicsit mattabbra veszem a festést .Az oldalkormánynál igazad van , a többi javitást egyenlőre hagyom majd egy eduardon .A Vadász féle állapotot nem ismerem , fejtsd ki bővebben légyszi . Ha arra gondolsz hogy több gép van elkezdve akkor igaz az állapot, nálam is van folyamatban jelenleg 3-4 db . üdv: migi | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22158 | 2009. december 6. 19:13 | ||||||||||||||||||
Migi! Kezdesz sorozatban gyártani! Vagy elérted a Vadász féle állapot 5. fázisát? :) Dobozból építetted? Ha igen, akkor annak elég jónak tűnik, bár a haskék egy kicsit képernyőn keresztül túl szürkéskék nekem. Szóval, ha fel akarnád javítani akkor az alábbi területekre figyelj oda: Ha jól látom, ez egy késői I-16-os, mert már ott van a jobboldali ajtó is. Viszont nem látom, a sítalpak orrának befogadására szolgáló bemélyedést. Szintén nem látom a pilótakabintető alatt a fogódzkodókat és a műszerfal megvilágításra szolgáló két üvegezett kör alakú nyílást. A futóaknában a futó helyzetének ellenőrzésére szolgáló nyílások sincsenek kivágva. Esetleg az oldalkormánynál a matricát bevághatnád, mert ugye az oldalkormány mozgása miatt nem egybefüggő felület van. De mindettől függetlenül nekem tetszik! Csak így tovább! Muzzy | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22157 | 2009. december 6. 16:15 | ||||||||||||||||||
fishpot | Adatlap | 22156 | 2009. december 3. 18:15 | ||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22154 | 2009. december 3. 14:32 | ||||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek! Daala! Csak azt tudtam, h reptéren, gépek mellett ténykedsz.Azt, h pontosan mit nem tudtam. Még egyszer kösz mindenkinek! | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22153 | 2009. december 2. 22:44 | ||||||||||||||||||
Amúgy gépvontatásra is használunk APA-kocsit, ha nincs sima vontató, vagy besz@rt a kistraktorunk. | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22152 | 2009. december 2. 22:43 | ||||||||||||||||||
Gondolom transzformátor is van benne, mivel a minyónál 115V-ot és 208 voltot (Mi-17) is szoktunk használni. | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22151 | 2009. december 2. 22:42 | ||||||||||||||||||
Ha valamit kihagytam, kérdezzetek egy villanyos kollégát! | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22150 | 2009. december 2. 22:40 | ||||||||||||||||||
Hát úgy nagy vonalakban asszem 2db PR-600-as generátor (28,2V), 1 pár 12-ASzA-145 akksi, 1db GT40 vagy GT60 háromfázisú generátor (208V/400Hz). Az előző adatokért nem vállalok felelősséget, fegyveres vagyok és nem EMO-s! A fülkében egy kapcsolótábla a különböző feszkókhoz, két kihajtható gém az oldalán a vezetékekhez szabványos csatlakozókkal. | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22149 | 2009. december 2. 17:54 | ||||||||||||||||||
Aerodromnij Puszkovoj Agregat | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22148 | 2009. december 2. 09:42 | ||||||||||||||||||
Szia Daala! Köszi! Egyébként mi is van egy APA egységen? ( ha már a szakmában vagy) | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 22147 | 2009. november 30. 21:32 | ||||||||||||||||||
Gondolom ugyanaz az APA-5-ös, mint nálunk...C-141-esre is láttam már magyar APÁ-t csatlakoztatva. A cseheknél is volt An-12-es, lehet, hogy náluk Tátrák voltak? | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 22146 | 2009. november 30. 19:12 | ||||||||||||||||||
Urak! Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről. An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban? | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 22145 | 2009. november 30. 15:34 | ||||||||||||||||||
www.mr1-kossuth.hu/m3u/00455b65_3631781.m3u Riport a Karcsival a könyvéről a Disputában. Kb. a 21. perc után. | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22144 | 2009. november 28. 21:44 | ||||||||||||||||||
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél! Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz! www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html | |||||||||||||||||||||
pilotka | Adatlap | 22143 | 2009. november 28. 21:11 | ||||||||||||||||||
vandork | Adatlap | 22142 | 2009. november 13. 09:34 | ||||||||||||||||||
Ha már vörös szárnyak: Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege! Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok. Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál. www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv V. Karesz | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22141 | 2009. november 12. 16:51 | ||||||||||||||||||
Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni. Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 22140 | 2009. november 12. 13:51 | ||||||||||||||||||
Megnéztem őket köszi! Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban. Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is.. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22139 | 2009. november 11. 23:26 | ||||||||||||||||||
És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22138 | 2009. november 11. 22:15 | ||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22137 | 2009. november 11. 22:12 | ||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22136 | 2009. november 11. 21:50 | ||||||||||||||||||
Ez a KnAAPO gyári reptere: Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája. A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22135 | 2009. november 11. 18:51 | ||||||||||||||||||
Szia Monox! Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van. Vagy: www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/ Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található. Vagy: www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/ Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.) A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 22134 | 2009. november 11. 18:03 | ||||||||||||||||||
Tudna nekem egy pontos koordinátát mondani nekem valaki arrol, hogy Oroszországban hol találhatóak a Szuhoj és a MiG-eket készítő üzemek, ahol állítólag az udvaron állnak a megrendelt gépek...? Ránéznék a Google Earth-ön. | |||||||||||||||||||||
sys | Adatlap | 22132 | 2009. november 9. 20:37 | ||||||||||||||||||
Szia! '43 július 10. "Ennek az esetnek az érdekessége, hogy a finn pilóták szovjet P-38-asokkal keveredtek harcba. Az amerikai kormány a Lend Lease keretében jelentős mennyiségű Lightning-ot nem szállított a Szovjetuniónak. Valószínűleg néhány darabot kaptak kipróbálásra, illetve az ún. 'ingabombázások' idején a Szu-beli repülőtereket igénybe vevő amerikai vadászegységek sérült, vagy egyéb okból ottmaradt gépeit hozták rendbe és vetették be az Északi Fronton." (Bernád-Mujzer-Hangya: Horrido - Légicsaták a Keleti Fronton) | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22131 | 2009. november 9. 20:08 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Lenne egy kérdésem a Lend Lease szerződés keretében kapott Szu.P38 Lightning gépeket ? üdv: migi | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22129 | 2009. november 6. 20:48 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, mint érdekesség, hiszen keveset tudunk róla, hogy mi minden változik arrafelé. A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 2. Vadászrepülő hadosztálya alá jelenleg három vadászrepülő ezred tartozik. Ezek J-10A, J-11(Su-27SK) és Su-30MKK típusokkal vannak felszerelve. A fotókon a pilóták próbálnak TopGun-osak lenni. :) | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22128 | 2009. október 28. 15:28 | ||||||||||||||||||
Igen, én 2005-ben voltam Rigában, és igen csak mély benyomást tett rám. Nekem még a Mi-24A okozott elérézékenyülést (a teknősbéka orrú 3 személyes változattal) Ehhez fogható még a Kijevi Zsuljányi tanreptér, ott is csodák vannak. Muzzy | |||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 22127 | 2009. október 28. 14:31 | ||||||||||||||||||
Rizsszkoe= Rigai | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22126 | 2009. október 28. 09:43 | ||||||||||||||||||
Ja igen és a Tupoljev is a Rizsszkojei suli földi oktató gép állományából származik. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22125 | 2009. október 28. 09:37 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, a rigai múzeum gépállománya között van néhány igazi kuriózum. Egy része a szovjet időkben a térségben állomásozó 15. légi hadsereg állományából kerültek át a gépek, némi a reptér sarkában ácsorgás után. Ilyen például a három Míg-21SMT, amit a Lielvarde repterén a 899. vadászbombázó ezred repült 1989-ig. A Su-7-eseket a Szurkjuli vadászbombázó alkalmazta nyolcvanas évek közepéig. A Jak-28R-t pedig a Jekabpilszi Onálló felderítő ezred első százada repülte, amíg át nem ültek Su-24MR-re. Az L-29-esek Szhauljai reptéren repültek a DOSAF kötelékében a nyolcvanas években. A gépállomány nagyobbik része pedig a Daugavpilsz és a Rizsszkoje Katonai Repülő Műszaki főiskola földi oktató gép állományából származik. A Tupoljev igazin különlegesség. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |