/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
mig23papa 21572 2008. március 23. 16:22
Válasz erre
flagon

értem és hogy sikerült a kisérlet?
zoli1989 21571 2008. március 23. 16:04
Válasz erre
Indiában még elég sok MiG-27-es szolgál. Sőt ha jól tudom MiG-23-asok is repülnek még.
Indiában ezeket a gépeket eléggé tisztelik. A Bahadur (hős) nevet adták a típusnak. Gondolom a MiG-27-est tovább akarják üzemeltetni, emiatt kellhet az új hajtómű.
Zebi 21570 2008. március 23. 15:45
Válasz erre
Az eredeti cikk angol fordításából egy rész:
The aircraft was painted in the colors of Russian and Indian flags ;) . Immediately clear who could become a major buyer of this option.

Nyers fordításban: A gépet az Orosz és Indiai zászló színeire festették. Egyből nyilvánvaló, hogy ki lehet ennek a lehetőségnek a fő vásárlója.
flagon 21569 2008. március 23. 15:40
Válasz erre
img_4666_sm
img_4666_sm

mig23papa

Ez a Mig-27 agy hajtomü kisérlethez lett repülőképes állapotba hozva.Szerintem az indiai szinekhez semmi köze,de azért jól mutat.A kép Zsukovszkijban készült a szárny alsó felén vörös csillag.
mig23papa 21568 2008. március 23. 11:06
Válasz erre
Zebi

kösz , lehet hogy monitort kéne cserélnem ? :-)
Zebi 21567 2008. március 23. 11:01
Válasz erre
mig23papa 21566 2008. március 23. 10:55
Válasz erre
flagon

a piros fehér zöld festést minek köszönhetjük?
flagon 21565 2008. március 22. 19:15
Válasz erre
img_4631_sm
img_4631_sm
img_4535_sm
img_4535_sm
img_4642_sm
img_4642_sm
img_4575_sm
img_4575_sm
img_4704_sm
img_4704_sm
img_4573_sm
img_4573_sm
img_4784_sm
img_4784_sm

Mig-27 AL-31-es hajtómüvel.
Tibcsi 21564 2008. március 19. 19:06
Válasz erre
Tekintve, hogy többnyire fa/fémépítésűek voltak, vászon borítással, nem nagyon. Legalábbis nem olyan látványosan, mint pl. a japánok. :) Ha konkrét tipust mondasz, pontosabb választ kaphatsz. :)
Petibá 21563 2008. március 19. 18:57
Válasz erre
A világon a legjobban! ;o)

Bocs, hülye vicc volt...
Mty 21562 2008. március 19. 17:56
Válasz erre
Sziasztok, hogyan kopnak a szovjet másodikvilágháborús repcsik?
Vadász 21561 2008. március 19. 16:26
Válasz erre
A megbízható grafika számomra az amely mellet ott a fotó is, még ha nem a teljes gépről.
Első ránézésre nincs szöges ellentétben az adott hadszintér, vagy korszak jellemző festéseivel. Ha ezektől eltér akkor kell a fotó.

Még a legnevesebb kutatók és grafikusoknál is előfordul a tévedés, amit csak egy újabb fotó tud cáfolni vagy megerősíteni.

Tehát számomra a fotó
Vadász 21560 2008. március 19. 16:22
Válasz erre
Két magyarázata van, és mindkettő igaz lehet.

Az első szerint a leírás félreértelmezése következtében lett ilyen. Az eredeti szöveg vörös csillagot kért fehér szélekkel. A gyártó kissé tágan értelmezte (az USA csillag alapján) a szélt.

A másik szerint az Aleut szigetek közelsége miatt használták ezt a vörös csillagot jobban kiemelő változatot, mivel a Szu és Japán között megnemtámadási szerződés volt érvényben.
Tibcsi 21559 2008. március 19. 14:41
Válasz erre
Úgy rémlik, valami fordítási/szövegértelmezési oka volt. Igaz Pisti? :-))
Szõkekapitány 21558 2008. március 19. 14:30
Válasz erre
Szia!
Szóval, nincs kizárva, hogy létezett ilyen...
Ez a felségjel hogy keletkezett? Itt nem csak az amerikai felségjel fehér csillagjára tették rá a vöröset, hanem még a kék kört is átfestették fehérre?

Mit jelent a megbízható grafika?
Vadász 21557 2008. március 18. 22:39
Válasz erre
Akár elő is fordulhatott, de repcsit általában fotók, vagy megbízható grafika alapján szoktam készíteni.
Pl. Berlin térségében Szuhov, a 16.GIAP ász pilótája is ilyen felségjellel ellátott gépen repült. Az egység többi gépén nem ez a felségjel van.
Szõkekapitány 21556 2008. március 18. 21:05
Válasz erre
csillag
csillag

Sziasztok!

Mennyire lesz történelmileg korrekt a P-39-esem, ha ezt a fajta csillagot teszem fel egy Mo. térségében harcolt szovjet gépre?
Fecó23 21555 2008. március 16. 22:01
Válasz erre
Köszönöm szépen!
migi 21554 2008. március 15. 22:21
Válasz erre
Fecó23 21553 2008. március 15. 21:46
Válasz erre
Nem tudja senki hogy mind ül az il-2 gépbe a hátsó lövész ember?
Üdv.:Fecó
sainz 21552 2008. március 14. 23:48
Válasz erre
Fecó23 21551 2008. március 14. 23:27
Válasz erre
Sziasztok!
Valakinek nics képe az il-2m3 gépről ami a géppuskás ember helyét mutatja pl min ül?
Köszönöm!
sainz 21550 2008. március 14. 22:18
Válasz erre
MrChef 21549 2008. március 10. 19:47
Válasz erre
Szeva,
szerintem szép öntés. Noname, a lengyelektől vettem. Maratásom nincs, de nem is biztos, hogy veszek majd hozzá. Annyira nem akarok beleőrülni, csak legyen meg vmennyire mutatósan.:-)
Toth_Gabor 21548 2008. március 10. 19:43
Válasz erre
MrChef!

Mit lehet tudni a Mig Kabinról? Milyen gyártmány? Vagy valami másolat? Ha minden igaz, nekem most érkezik egy Tamiya 15-ös, és nem tudom, milyen a részletgazdagsága...
MrChef 21547 2008. március 10. 19:36
Válasz erre
mig-15 (1)
mig-15 (1
mig-15 (2)
mig-15 (2
Avia-S199
Avia-S199

Helló, íme két szerzeményem a szolnoki makettverseny börzéjéről. Már csak a makettet kell hozzájuk megvenni.:-)
(MIG-15 Fagot és Avia S-199, 1:48)
cseka76 21546 2008. március 8. 21:03
Válasz erre
Szia doky!

Köszönöm!

Üdv.:cseka76
doky3 21545 2008. március 8. 20:15
Válasz erre
Szia!

www.hunavia.hu A szolnoki múzeumnál megtalálod a kabinbelsőt.

Üdv.:doky3
cseka76 21544 2008. március 8. 13:09
Válasz erre
Sziasztok!

Mig-17 PF fülke belsőről keresek képeket. Ha esetleg van valakinek elfekvőben,legyen szíves dobja fel! Nem baj ha magyar! :-)

Köszi!
cseka76
mig23papa 21543 2008. március 8. 12:24
Válasz erre
Mig-29K.
Mig-29K
Mig-29K
Mig-29K
Yak-38U
Yak-38U
SZU 27 UB
SZU 27 UB
SZU 27UB.
SZU 27UB

Talán érdekel valakit
flagon 21542 2008. március 3. 18:31
Válasz erre
%F2%F3-126
%F2%F3-126

Korai szovjet AVACS Tu-126
sainz 21541 2008. február 24. 20:33
Válasz erre
Lacy 21540 2008. február 24. 17:23
Válasz erre
Emil: lacymiht@gmail.com, köszönöm

Eddig olyan információim voltak, hogy Lengyelországi 3. APIB átfegyverzése után, annak alap változatú Mig-27-eseit kapta meg a 940 APIB. Amelyeket persze később korszerűsítettek D változatra, illetve ezekhez kaptak még Mig-27M-eket.
sainz 21539 2008. február 24. 16:58
Válasz erre
Daa.
Es elvileg MiG-27K-ra lettek atfegyverezve a 940-esek, de azokrol meg senki sem latott fotot.
Ha megdobsz egy emilcimmel, szivesen atkuldom azt a par sort, amit az orosz pilota irt, aki a Su-7-est fotozta.
Lacy 21538 2008. február 24. 16:53
Válasz erre
Lehet.

Bár ezen a reptéren (Posztavszk) települt a 305 APIB is, ami biztos 1986-87-ig használta a Su-7-es típust, utána lett Su-24-esekkel frontbombázó ezred.
sainz 21537 2008. február 24. 16:27
Válasz erre
Egy szazad kapott 27-est - 3.ae. - a masik keto csak 87-ben.
Itt repult legtovabb a Su-7-es, illetve az eszk-koreaiak kedveert uzemel meg 5 a Jejszki iskoaezrednel.
Lacy 21536 2008. február 24. 15:45
Válasz erre
Szia Sainz!

Nagyon szép, valóban ritka fotó!

Esetleg annyi megjegyzés, hogy a 940. APIB-ot 1982-től Mig-27-es típusra fegyverezték át. Tehát valamikor korábban készülhetett, mint 1984.
sainz 21535 2008. február 23. 23:01
Válasz erre
43-3_resize
43-3_resize

Su-7BMK 940.apib. 2.ae. 1984:

Sztem gyonyoru, arrol nem is beszelve, mekkora ritkasag egy ilen foto a Su-7-rol.
Sanjurjo 21534 2008. február 23. 21:24
Válasz erre
Ok bocs színvak vagyok, így második vizsgálatra valóban igazad van...
xcraft 21533 2008. február 23. 21:22
Válasz erre
Szia!
Nem fekete, hanem sötétzöld, nagyonsötétzőld/fekete?? hullámos mintázatú.
Sanjurjo 21532 2008. február 23. 21:05
Válasz erre
Sziasztok!

Azért az az Aeroflotos felíratú terepszínű Mi 8-as Angolában jellegzetesen oroszos, nesze neked Air America, Laoszban, meg Vietnámban...:). De nem semmi a matt fekete Mig 23-as semm, az valami múzeumi példány, vagy még mindig tépik az amerikaik a teszteken. (mármintha ha a sekélyes spanyol, portugál? fordításomból:) jól olvastam, hogy a képek Floridában készültek?)
zoli1989 21531 2008. február 21. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam ide rakom be ezt az oldalt, elég sok érdekes fotó található itt. (nem csak vörös csillagos gépekről)

elhangardetj.blogspot.com/

(jobboldalt a 2007, 2008 előtti sárga gombokra kattintva hónapokra bontva megtalálhatjátok a képeket, cikkeket. Elég érdekesek)
mig23papa 21530 2008. február 13. 20:53
Válasz erre
Sanjurjo

köszi a részletes választ , ha módomban áll majd meglesem ezt az újságot
ilyen esetekben nem is igazán az író a ludas, mert van mindenhol egy felelős szerkesztő, de végül is ő sem tudhat mindent kapásból 100%-osan biztosan, és ahogy te is mondtad, a lapok színvonala összességében eléri a tőle elvárható színvonalat
bakik előfordulnak, addig nem is nagy a baj, amíg nem a kerékanya marad le mondjuk egy 747-es orrkerekéről :-)
Sanjurjo 21529 2008. február 13. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

Inkább nem írok újság címet, mert nem akarok magamra haragítani egy egész szerkesztői gárdát, szerintem (vagy legalábbis általam ismert) két nagy repülős havilapunk, van és az egyik februári tehát mostani "Made in China...avagy minden hmisítvány ami nem kínai X." című cikkében Y 8 indigózott Hercules klón című hasábjában szószerint a következő van leírva hangsúlyozom magam sem értek ezzel egyyet "Elöszőr a Hszianban lévő 603-as üzemben tervezték az Y-8-asnak elnevezett gépek előállítását. A négy légcsavaros gázturbinás hajtóművel ellátott repülőgép első példánya 1974-ben repült...Ezzel gyakorlatilag az amerikai C 130-as kínai változatát kapták meg. Az eredeti An 12-est ugyanis egy olyan Hercules roncsai alapján tervezték meg melyet a Szovjetunió déli határai mentén lőttek le." Na erre varjunk gombot, szóval szerintem is enyhén szólva baromság. Ennek ellenére repülős szaklapjaink szerintem elkég színvonalasak és ne feledjük több szerző is dolgozik nekik (a jelen cikk írójának nevét itt inkább nem említeném meg de ennyi támpont után már szerintem mindenki utána tud járni) becsúszik néha ilyen baki...:(
mig23papa 21528 2008. február 13. 18:21
Válasz erre
sanjurjo

melyik nagyobb repülős szaklapban olvasol ilyen tán igaz sem volt történeteket?
Levi 21527 2008. február 13. 16:37
Válasz erre
Lehet, hogy csak félreértés. Sokszor hivatkoznak rá mint orosz Herculesre. Nyilvánvalóan nem másolata az An-12 a Herculesnek, de azonos feladatkörre tervezték. Az oroszokat befolyásolhatta a Hercules, mint megoldás az adott problémára. De nyilván maguktól is eszükbe jutott volna egy hasonló kapacitású gép tervezése.
sanjurjo 21526 2008. február 13. 10:21
Válasz erre
Sziasztok!

Na hát ezt mondtam én is, szóval azon kívűl, hogy mind a két típus felső szárnyas négy hajtóműves repülő, az ég egy adta világon semmi hasonlóság nincs a kettő között. Ez kb. olyan, mintha a Boeing reklamálna, hogy az Airbus A319/320/321 stb. a Boieng 737-es lemásolásával készült. Ráadásul a roncsot elnézve, orosz, bármilyen mérnők legyen a talpán, aki kihoz egy An 12-est abból. Egyébéknt is elnézve a két gépet legfeljebb csak a kör keresztmetszetű törzs jelent hasonloságot még ötletet se nagyon hiszem, hogy adhatott az összeégett roncs. De nem én találtam ki ezt a badarságot, mégegyszer mondom, csak érdekeség képen írtam, hogy miket olvasni nagyobb repülős szaklapjainkban. Egyébként olvastam én már ott hasonló vadságot arról, hogy az Il 76-os a sic! C141-es másolata, ott is szerintem legfeljebb csak az ötletet adhata a sajátosan orosz konstrúkciójú szállítógéphez. A lelőtt Herculessel kapcsolatban bevallom férfiasan tévedtem mert ezek szerint nem 1956-ban, hanem 1958-ban történt az eset. Ha egyáltalán erre gondolt a cikk szerzője a lelőtt Hercules lemásolása alapján készült An 12-essel kapcsolatban, de b...sz...sss! Vietnámból is érkezhettek akár komplet C130-asok is a Szovjetunióba, de hát arra már csak nem gondolhatott, hát akkor, már a csikófogait is elhagyta az An 12-es. Hát szóval szerintem az újságban leírt történet erősen sántít, az An 12-es jellemzően puritán, de nagyszerű szállítógép a nem hermetizált teherterével stb. hiányoságaival, szemben a már akkor is korszerű ma is gyártott C 130-al. Szóval Sidewinder K-13 légiharcrakéta, egyébb másoltaok megállják a helyüket, de az AN 12-es biztos, hogy eredti saját tervezés.
Levi 21525 2008. február 12. 20:41
Válasz erre
Sanjurjo!

Öööö gondolom nem mérnök vagy. :)
flagon 21524 2008. február 12. 18:06
Válasz erre
docu0002
docu0002
docu0003
docu0003

Örményország felett 1958.08.31-én lelötek egy Herkulest.A 34.Légihadsereg állományába tartozó 117.IAP./vadászrepülőezred Leninakan/ pilotája N.P.Kucserjev föhadnagy Mig-17F repülőgépével semisitette meg.Hány Herkulest lötek le Dél-Oroszország felett?
Tibcsi 21523 2008. február 11. 08:40
Válasz erre
Az An-12 első prototipusa 1957 márciusában szállt fel. Egy 56-ban lelőtt Herculesből még a nagy tesvérek sem tudnak ilyen hamar repülőképes prototipust építeni. :-))

Arról nem is beszélve, hogy a Hercules első példánya is 54-ben szállt fel, az első szériapéldány pedig 1955 április 7.-én... nekem már az is elég hihetetlen, hogy 56-ban Törökországban járt volna.

Szerintem... de aki többet tud, javítson ki. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.