/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
hofi 21460 2007. szeptember 28. 21:25
Válasz erre
Szívemből szóltál! Többek közt ezért szeretem én is a szovjet repülőket.
Ha elég anyagot összegyűjtök róla, szerewtnék egy úszótalpas torpedóvető TB-1-est is építeni, de az gyakorlatilag teljesen saját építés lesz.
Nem tudsz esetleg olyan makettet, aminek az úszótalpát ehhez, vagy a DB-3T-hez fel tudnám használni?
Vadász 21459 2007. szeptember 28. 21:17
Válasz erre
Az a probléma, hogy az szovjet repülőgépgyártás eléggé nehezen követhető.
ebbe nagy szerepe van a gyakori letartóztatásoknak, intrikáknak, a szibériai áttelepitéseknek, az anyag ellátásnak, a vasúti közlekedésnek, esetlegesen a "sztárpilóták" ötleteinek, sőt egy-egy műszakvezető hatalmának is.
És akkor még nem beszéltünk kisérleti kis szériákról, vagy a titkositásokól.
Például a Szu-2 sziluetrajzai titkosak voltak a szovjet vadászrepülők számára. Ennek köszönhetően Pokriskin első légigyőzelme pont egy Szu-2 volt.

Szeritem ez sokkal izgalmasabb mint az angol, vagy a német repülőgép ipar.

Vadász
hofi 21458 2007. szeptember 28. 21:07
Válasz erre
Az a baj, hogy otthon van a könyv... Abban egy dupla oldalon volt egy komplett családfa, persze csak sziluettekkel. A szövegben - ha jól értettem - még a Szu-4-ből is legalább két változatot különböztettek meg; mindannak alapján, amit itt írtatok/belinkeltetek, az AML átalakítóval össze lehet hozni az egyiket.
Majd holnapra megnézem pontosan, és referálok :)
Vadász 21457 2007. szeptember 28. 21:03
Válasz erre
hofi!
A rajzokról 3 alapvariációt ismerünk

Szu-2 M-82
motor tetején beömlő, forgó torony géppuska állás.
Áramvonalazott motorburkolat.

Szu-2 M-88
motor alján levegő beömlő, forgó torony géppuska állás

Szu-2 M-88B
Motor alján áramvonalas beömlő, forgó torony géppuska állás.
Áramvonalazott motorburkolat
Esetenként torony nélküli elhúzható géppuska állás.

Az fiuk által feltett képek inkább Szu-2 M-82 (FN) -ek (SZu-4?)
hofi 21456 2007. szeptember 28. 20:30
Válasz erre
Van egy orosz nyelvű Szu-2-es könyvem, az emlegeti a Szu-4-est. Azt hiszem, a géppuskaállványzat is más volt, nem csak a motor. Tehát lehet, hogy az M-88B motoros Szu-2-es, tényleg.
Köszi az infókat mindkettőtöknek!
Vadász 21455 2007. szeptember 28. 19:40
Válasz erre
Értem
Ez Szu-2 88B néven futott valójában.
Az AML adott ki hozzá matricát és egy másik cég átalakított.
Most ennek a forgalmazását átvette az AML.
Szerintem a Modelimexen tudsz rendelni.
www.aml.cz/set/a72004.jpg
Vadász
levi 21454 2007. szeptember 28. 15:53
Válasz erre
borisz 21453 2007. szeptember 28. 15:18
Válasz erre
Balu 21452 2007. szeptember 28. 13:47
Válasz erre
Köszi az Infót Tibcsi!
Vadász 21451 2007. szeptember 28. 06:25
Válasz erre
Mit értesz Szu-4 alatt?
Vadász
hofi 21450 2007. szeptember 27. 21:40
Válasz erre
Két kérdés, mint a Shrek-ben:

1. Lehet-e szerintetek az ICM Szu-2-esből Szu-4-est csinálni (mármint nem túl nagy munkával)?
2. Létezik-e Szu-4 makett (1:72-es)?
Tibcsi 21449 2007. szeptember 27. 20:08
Válasz erre
Szia,

Ez nagyon úgy tűnik, hogy egy Bücker-181 Bestmann, amit a csehek Zlin-381 néven gyártottak és Magyarországon Fecske néven repült, ha nem tévedek.

Tibcsi
Coccolino 21448 2007. szeptember 27. 17:53
Válasz erre
sainz 21447 2007. szeptember 27. 17:00
Válasz erre
24
24

ezt valszeg meghallotta a gépszemélyzet:
Balu 21446 2007. szeptember 27. 16:30
Válasz erre
rep_1_pub
rep_1_pub

Sziasztok!

Tudom, hogy ez alapvetően "Vörösökkel" foglalkozó topic, de mivel nem találtam a Német változatát gondoltam ide küldöm a képet... :)

Van valakinek ötlete, hogy milyen típus látható a képen?

Üdv: Balu
sainz 21445 2007. szeptember 27. 10:34
Válasz erre
yyy
yyy

aviaros.narod.ru/apa-7.htm

APA...vagy csak apuka...:))
sainz 21444 2007. szeptember 27. 10:23
Válasz erre
Tibcsi 21443 2007. szeptember 18. 12:15
Válasz erre
Igen, azt tudom, hogy ez egy C-47-es volt, HA-TSA lajstromjellel repült Malév színekben, AS motorokkal és Zuglóra zuhant le...
Muzzy 21442 2007. szeptember 18. 10:18
Válasz erre
Tibcsi!
A Migről nem tudok, de a DC-3 (én úgy tudom) gép a Malév gépei közé került, de nyugatra nem repültek vele. Ez a gép volt, amelyik sétarepülés közben lezuhant az Amerikai útnál a hatvanas években.
Muzzx
Tibcsi 21441 2007. szeptember 17. 21:03
Válasz erre
Sziasztok,

1951. nov. 19.-én Alekszej Alekszejevics Kalugin főhadnagy, a Magyarországon települt 5. gárda vadászrepülő ezred pilótája, MiG-15bisz gépével leszállásra kényszerített egy C-47-est Pápára. Lehet tudni valamit erről a MiG-ről? Oldalszám, egyéb jelzések?

Kösz: Tibcsi
Balu 21440 2007. szeptember 15. 20:32
Válasz erre
Köszi Muzzy!
Muzzy 21439 2007. szeptember 14. 18:39
Válasz erre
Balu!
Az első gépen mint már említették egy SZB-2 bombázó gép van. Ez nem összekeverendő az USA SBD gépével Az SZB-t Tupoljev gyorsbombázónak tervezte,. innen a neve is (szkorosztnoj Bombardgyirovcsik-2 Ciril betűjelzét magyar fonetikávak szoktuk irni, külföldön SB-ként szokták jelölni. A gép mellet német katonák pózolnak.
Muzzy
Balu 21438 2007. szeptember 14. 14:46
Válasz erre
Köszi az infót Varjúbá!
Varjúbácsi 21437 2007. szeptember 13. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!
Az hogy egy 50 éves felvételen milyen színű a csillag, azt csak színösszehasonlítással lehetne pontosan megállapítani. A felvétel elkészülésének ideje óta elég hosszú az eltelt idő. Attól függően, hogy annak idején ortokromatikus, vagy pankromatikus anyagra dolgoztak, a színek elmászhatnak!! Az árnyalatokról ne is beszéljünk.
Varjú bácsi
levi 21436 2007. szeptember 13. 13:19
Válasz erre
Kivágtam a kérdéses csillagot egy fehér körre.
levi 21435 2007. szeptember 13. 13:18
Válasz erre
fehér
fehér

Ja. Én is arra gondoltam.
Balu 21434 2007. szeptember 13. 13:09
Válasz erre
Szia Levi!

Az 1. képen a gép farkán lévő!
levi 21432 2007. szeptember 13. 11:57
Válasz erre
Nem értem, vagy valamit nem látok. Melyik csillag tűnik neked fehérnek?
Balu 21431 2007. szeptember 13. 10:55
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a sok infót. A kép biztosan eredeti (retusálatlan) mivel az én gyüjteményemből való. Egyébként meg valóban egy német katona hagyatékából származik.
A dolog mindenképpen érdekes mivel láttam már egy pár vörös csillagot fekete-fehér fotón de egyik sem tűnt fehérnek... :)

Balu
Podva 21430 2007. szeptember 13. 10:02
Válasz erre
Igaza van Levinek
Ha az előtte álló emberek arányait nézzük akkor az a csillag pont olyan magasan van, ahova mindenféle álvány nélkül tábori körülmények között egy átlagos méretű szerelő fel tudta festeni. Valószínű hogy kapkodva gyorsan került fel a csillag, ezért fura egy kissé de biztos, hogy nem úgy hogy a fotóra montírozták volna. A gép pontos típusa szerintem SB-2M100A
Üdv Podva
Levi 21429 2007. szeptember 13. 09:33
Válasz erre
Szerintem nem áll furcsán, biztosan piros, és nem retusálták mert ezt németek fotózták. Lásd a katonákat előtte.
Zebi 21428 2007. szeptember 12. 22:50
Válasz erre
Az a csillag nagyon furán áll. Szerintem az is elképzelhető, hogy túl sötét volt a eredetileg a fotón, és retusálták, mert az mégse lehetett az oroszoknál hogy nem látszik a csillag :-)
jaffa 21427 2007. szeptember 12. 22:36
Válasz erre
bocs a d nem kellet volna a +volt sorry
Hickory 21426 2007. szeptember 12. 21:52
Válasz erre
Az a csillag 100%,hogy nem fehér.csalóka a fekete-fehér fotó.
Balu 21425 2007. szeptember 12. 21:48
Válasz erre
De ha ez orosz gép akkor mit keres rajta egy fehér csillag???
Zombi 21424 2007. szeptember 12. 00:03
Válasz erre
Az első képen egy SB-2 bombázó van.
Balu 21423 2007. szeptember 11. 23:05
Válasz erre
Ja bocsi megkavartam a dolgokat kicsit...
Szóval akkor a 2. képen van az IL-2.
De az eslő képen akkor nem lehet Douglas SBD-2 mivel az egy kisgép volt...

Balu
Balu 21422 2007. szeptember 11. 22:55
Válasz erre
Szia Jaffa!

Köszi a gyors választ!
Az oroszoknak volt Douglas SBD-2 repcsijük?
Az IL-2-n meg mintha Amerikai felség jel lenne? Fehér csillag a farkán!

Balu
jaffa 21421 2007. szeptember 11. 22:30
Válasz erre
Balu 21420 2007. szeptember 11. 22:10
Válasz erre
Orep_pub
Orep_pub
S_pub
S_pub

Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogy milyen típusok a képeken látható II. VH-s gépek? A törött szárnyú olyan mintha egy Stuka lenne de vörös csillaggal??
Előre is köszi a segítséget!

Balu
Kalóz 21418 2007. szeptember 9. 20:10
Válasz erre
Fodi 21417 2007. szeptember 9. 11:45
Válasz erre
Igen, ott kicsit más volt a Doszaf (lehet, hogy nem így írják) szervezete és felépítése. Az alapcél ugyanaz volt.
sainz 21416 2007. szeptember 9. 11:41
Válasz erre
33
33

Ez kb. mintha nálunk az MHSZ-nél repkedtrek volna sugárhajtású vadászgépek:
sainz 21415 2007. szeptember 7. 21:05
Válasz erre
15-1-120
15-1-120
17-1-1612
17-1-1612

Tibcsi !

Az első fotó egy MiG-15, Szovjet Tengerészeti Légierő, Nyikolajevka(Vlagyivosztok mellett) 1953.
A második egy MiG-17F 1962-ből, kikápzőalakulattól.
Nincs recept hogy mikor fehér a keret.

Biztosra csak fotó alapján mehetsz a makettnél - ami orosz gépeknél ölég ritka - és sajnos az orosz matricák többsége is a fantázia szüleménye.
sainz 21414 2007. szeptember 7. 09:39
Válasz erre
Igen, a fémszínű gépeken nem volt fehér szegély, kivéve a tengerészeti légierő gépeit, de ott sem mindig.
Ezt gyakran tévesen adják meg a matricagyártók is.
Tibcsi 21413 2007. szeptember 7. 08:33
Válasz erre
Jól látom, hogy a vörös csillag szegélyéből hiányzik a fehér?
Sibito 21412 2007. szeptember 7. 00:04
Válasz erre
jajj, ne haragudj, megköszönni meg elfelejtettem a képeket. szóval: köszönet, a középső 2 kép nagyon tetszik.
sainz 21410 2007. szeptember 6. 22:45
Válasz erre
a
a
aa
aa
aaa
aaa
aaaa
aaaa

A 70-es években még mindenki repült 15UTI-val és 17-essel, aki a Szu-ban kapott képzést.
sainz 21409 2007. szeptember 6. 22:42
Válasz erre
Van jópár magyar vadászpilóta aki az L-39-en kezdett Tokmakban a 80-as évek elején.
Ha jól tudom ők is csak UB-blokkal lőttek, nem bombáztak, csak később a 21bis-el Kusovkán.
Zebi 21408 2007. szeptember 6. 22:23
Válasz erre
Gondolom csak nekünk ritka, vannak a világon még helyek ahol a kiképzőgépeket kiképzésre használják, és nem arra hogy a nagyobb típusokról lemaradó pilóták legalább évente 1x megnézzenek egy felhőt felülről.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.