/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59.
Borzz 639008 2018. január 31. 18:10
Válasz erre
Helló,

amít írsz az egy szép nagy terület a Bajkálon túl. Az egységet jelenleg 266. Gárda Csatarepülő ezrednek hívják és két század nem korszerűsített Szu-25-ös századdal repül Step repülőterén , ahova szűk két éve költözött vissza

www.google.hu/maps/place/Step&
Altengernagy 638965 2018. január 30. 22:51
Válasz erre
Altengernagy 638964 2018. január 30. 22:42
Válasz erre
zabajkalszk - akart lenni. francert nem lehet javitani hozzaszolast...
Altengernagy 638963 2018. január 30. 22:41
Válasz erre
Sot hulye vagyok nem olvastam vegig, a szazad a mai napig aktiv, 2014 ota megint ez a neve, es a zatranszbajkali bazison, Su-25-ttel repulnek ha minden igaz, mivel a MiG-27-et kivontak...
Altengernagy 638961 2018. január 30. 22:30
Válasz erre
Ott van a link. Mongolszkij ARAT szazad. Olvasd el. MiG-27K tipussal repultek utoljara.

2-я истребительная авиационная эскадрилья «Монгольский арат»
vrauko 638959 2018. január 30. 21:14
Válasz erre
Szia, Vadász
Igen, lehetett több gép is, de a fényképeken a felsorakozott század gépein erősen eltérő számok vannak. A forrásokban az 52-es rajtszámú gép mellé mindenütt Puskin szds nevét írják. A vörössel megint szöget ütöttél a buksimba, mer' eszembe jutott, hogy a La-7-eseknél mennyi vörös orrú volt. Akkor aligha lehet kizárni a La-5-ösöknél. Talán a Revellnek igaza lehet.
Muzzy: a szürke-szürke mellett teszem a garast le. A te magyarázatod egybehangzik többekével.
Mindenki más: nagyon köszönöm ezt a rengeteg segítséget. Ha így se sikerül egy rendes La-5-öst csinálni, az már az én hibám lesz. Egyelőre nem ugrok rá páros lábbal. Jó éjt mindenkinek.
Muzzy 638956 2018. január 30. 20:50
Válasz erre
A cik szerint 43 augusztuséban kapták meg a pénzt a mongoloktól, ez után állították fel a századot. Ha új gépeket kaptak, akkor nagy valószínűséggel szürke/szürke festést kaptak. Vigyázat, nem mongolok repültek a gépeken, a nevek sem tipikus mongol nevek, hanem csak a mongolok fizették ki. A felirat piros volt. A szovjetek nagyon kevés kivételtől eltekintve nem használták a sárgát, azt meghagytál a németeknek. Mint az USA a csendes óceánon a pirosat.
A szovjetek nem sokat variáltak a festésen, felejtsük már el Pilawsky baromságát a déli front festéssel. Volt a hagyományos fekete züld 43 júliusáig, utána jött a szürke/szürke minden fronton. Egy-két kivételt lehet találni, pl MIG3 az is előfordult, hogy csak a világos szürkével festették főleg 43-44 telén. 43 telétől már a gépek téli festését se nagyon alkalmazták.
Muzzy
Vadász 638951 2018. január 30. 18:58
Válasz erre
A gépek oldalán lévő szám (rádiókód) a gyártási szám utolsó két számjegye. Egy századba akár több azonos számú gépet is kiutalhattak. Minden bizonnyal próbálták ezt elkerülni, vagy átfesteni a számot. Átfestett számú gépről van néhány kép.
Vadász 638950 2018. január 30. 18:56
Válasz erre
Hűűűű!

Freddy!

Az ominózus festékleválás, az alapanyag hiány miatti helyettesítő anyag miatt következett be, és valószínűleg az alapozónál. Ekkor még fekete-zöld színben kerültek a frontra a gépek. Nyár közepén került parancsba a szürke AMT-11/szürke AMT-12 festés. Igazából 1943 szeptemberétől lehet a megjelenésükkel számolni.

A Mongolszkij Arat elnevezés nem a századé, és főleg nem Mongóliában készültek a gépek, hanem mongol pénzből! A gépek orra vörös volt a leírások alapján, sárga biztos nem. Az orosz vörös nem megyvörös volt, hanem enyhén narancsos. Sokszor elüt a felségjelzés vörösétől is.
Freddy 638943 2018. január 30. 17:59
Válasz erre
Jakovlev könyvében van egy sztori, amikor Jak vadászok szétesnek, mert a gyárban nem hozzávaló festéket használtak, és szétette a fa/vászon részeket. Gondolom, ott is elment pár ember követ törni utána. (Jakovlevnek se fért be a zabszem, mikor még csak annyit tudott, hogy szétesnek a repülők, aztán derült ki, hogy nem konstrukciós hiba, hanem a gyár nem a req szerint gyárt)
Altengernagy 638937 2018. január 30. 14:46
Válasz erre
Vedd alapul valamelyik orosz oldalt. Ok csak tudjak milyen volt.
ssanyi 638934 2018. január 30. 14:33
Válasz erre
Jó van na, csak segíteni akartam! Nem "idegállapotba" hozni, Maónika! :-D

Szerintem jó a sárga, amennyiben meg piros, akkor én az orron biztosan úgy fújnám hogy rakok a pirosba pár csepp sárgát.

Logikailag ilyesmi lehetett: sárga motorburkolat és orrkúp, nagyon "németes", átfestették vörössel (ami a sárga alappal kicsit világosabb lett), szerintem.
vrauko 638933 2018. január 30. 14:09
Válasz erre
Az is lehet, hogy ráugrom páros lábbal, és nem foglalkoztat tovább a dolog. De valószínűleg a sárga vagy fehér lesz a befutó a motorburkolatra.
ssanyi 638932 2018. január 30. 13:58
Válasz erre
Vigyázat, cseles a dolog!
Benne van az is hogy valószínűleg sárga volt eleinte a motorburkolat eleje, amit talán átfestettek később (mennyi idő múlva?) valószínűleg pirossal (amitől narancsos piros lett, nem olyan mint a felségjel).
Nos, egyértelmű igaz? :-D

Személy szerint és sárgára festeném, biztos volt olyan, de hogy meddig . . . .

A legelső 11 La 5-ön amit kapott az egység a felirat vörös volt, pont olyan mint a felségjel színe, akkor még a törzsre festették a vezérsíkok előtt.
Később már biztosan sárga lett a felirat.
A linkelt szöveges részben hivatkoznak arra hogy átfestették a sárga orr részt mert Fw 190-nek nézték őket, de . . . állítólag akkor már La 7-ekkel voltak felszerelve.

Jó makettezést!
vrauko 638931 2018. január 30. 13:49
Válasz erre
Persze, értem. De a századon belül nem hiszem, hogy sok fehér 52-es rajtszámú gép lett volna. Az 52-es szám fehér színe nagyjából ez egyetlen szín, amiben a források egyetértenek. Most olvastam bele az egyik linkbe, amit ssanyi küldött, és ott aszongyák, hogy a csillag színével összevetve a motorburkolat színét, a piros gyakorlatilag kizárható. A világos variáns (sárga v. fehér) nékem is valószínűbbnek tűnik a képek alapján.
Altengernagy 638928 2018. január 30. 12:52
Válasz erre
ssanyi 638927 2018. január 30. 12:49
Válasz erre
Üdv!

Úgy tudom kétféle festési séma volt.
Zöld és fekete (AMT számokat nézd a mellékelt linkeknél) 1943-ig, majd kétféle szürke, a vadászoknál.!
A traktorfesték dolog pedig . . . finoman szólva túlzás, a szovjetek sem kenték "zománcfestékkel" a gépeket (könnyen büntetőegység lett volna a vége). Tudomásom szerint!

massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/board/index.php
massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html
vrauko 638925 2018. január 30. 12:35
Válasz erre
Altengernagy úr, Pirát, Heros:
10000000000000000000000000 köszönet a linkekért, tanulmányoznom kell a kérdést, mielőtt végleges döntésre jutok. A zöld-barna álcázófestés a korábbi forrásokban bukkan elő, és több helyütt is azt írják, hogy a traktorgyárban, amit átállították repülőgyártásra, eleve rendelkezésre álló traktorfestékek miatt. De aztán már a KP által eredetileg zöld-barna színezetű 69-es FN-t is inkább szürke-setétszürke színben ábrázolják.
vrauko 638924 2018. január 30. 12:31
Válasz erre
Ne csináljátok már... a te képeden egy újabb festési variáns van, sárga motorburkolat, szürke kúppal...
vrauko 638923 2018. január 30. 12:28
Válasz erre
Ige, ugyanarról az 52-es rajtszámú, Mongolszkíj Arat fantázianevű gépről.
Altengernagy 638922 2018. január 30. 12:17
Válasz erre
airaces.narod.ru/all3/pushkin.htm

Szerintem az o geperol volt szo eredetileg
Altengernagy 638921 2018. január 30. 12:15
Válasz erre
ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82 airaces.narod.ru/all/roshin_i5.htm
www.legendtour.ru/rus/mongolia/history/mongolian_arat.shtml

A Mongolszkij ARAT egy szazad (volt?) mongol gyartasu gepekkel. A fenti linkeken olvashato a tortenetuk. Poen, hogy vegul MiG-27-eket repultek...
Altengernagy 638920 2018. január 30. 12:00
Válasz erre
aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-231/0264-04-1-3.jpg airaces.narod.ru/all3/pushkin.htm
img.wp.scn.ru/camms/ar/336/pics/1_23_b3.jpg
12 mongol La-5FN gep volt allitolag, sot, La-7 is letezett mongol gyartasu. Elvileg mindegyik "korrekt".

img22.ria.ru/images/149203/05/1492030582.jpg
Ezen a kepen pl az orrkup es a gyuru ugyan olyan szinu(...nek latszik) A piros-sarga eseten a piros pl sotetebb...
piratvitorla 638919 2018. január 30. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem:
- a fekete-fehér képek alapján részben más és más színeket hoznak ki
- a gépeket számos esetben átfesthették
üdv
pmheros 638918 2018. január 30. 11:29
Válasz erre
Mások sem tudják egyértelműen, ezért is van ennyi verzió. Hogy tovább árnyaljam a képet az Avalon 72002 matrica lapján például sárga kúp, sárga orrgyűrűvel van ábrázolva ez a gép. Számomra a lent linkelt kép alapján is valami ilyesmi lehet.

Az álcázófestés viszont nagy valószínűséggel csak a szürke / sötétszürke lehet.

waralbum.ru/wp-content/uploads/yapb_cache/3232323232323.7wp98as1gfwgcks0skswg4kwg.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th.jpeg

Üdv.: pmheros
László58 638916 2018. január 30. 10:50
Válasz erre
A Lavocskin többféle festéssel létezett. Függött a földrajzi környezettől és az évszaktól is az álcaszín mikéntje. Ugyanarról a gépről van szó?
vrauko 638913 2018. január 30. 10:23
Válasz erre
la5_52
la5_52

Üdv a szakértőknek! Egy La-5FN festésre vár nálam, és úgy gondoltam, hogy ezt a változatot csinálnám. meg. De ebből a változatból annyi változat van, hogy nem tudom, mi az igazság (vagy az ighazság odaát van?) A Lagg/Lavocskin ászok című könyvben eme kép szerepel, sárga motorburkolattal és piros kúppal. A Swanborough-Green-féle könyvben zöld-barna álcázófestéssel, fehér motorburkolattal és piros kúppal látható, míg a Revell festési utasítása piros burkolatot és piros kúpot ír elő. Lehet, hogy többféle színben létezett? Vagy csak a fekete-fehér képekből egyesek téves következtetést vontak le?
Köszönettel: VT
sanyi 638291 2018. január 16. 19:47
Válasz erre
Tibcsi 638290 2018. január 16. 19:33
Válasz erre
sanyi 638289 2018. január 16. 19:22
Válasz erre
Ez hol van? Érdekes a háttérben a két francia járőrgép. Valami múzeum lenne?
skywarior 638286 2018. január 16. 18:49
Válasz erre
47hh
47hh
47tt
47tt
47uu
47uu
47y
47y

mig-21 pfm
Sennás 637568 2018. január 6. 15:37
Válasz erre
Kíváncsi Orosz pilóták:)

www.youtube.com/watch
Altengernagy 637392 2018. január 3. 14:16
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Eleg vacak felvetel, bocsi amator vagyok. De legalabb kicsit hallatszik a hangja.
pintair 632761 2017. szeptember 21. 20:15
Válasz erre
www.ruaviation.com/docs/10/2017/9/13/155/

Hát jó lenne látni élőben !
Rumcájsz_52 625228 2017. március 17. 17:39
Válasz erre
Nincs ebben semmi meglepő, az olcsóbb (beszerzési) árat választották a jobb minőséggel szemben. Már a germánok is itt tartanak egy ideje sajnos...
Zoli 625226 2017. március 17. 17:21
Válasz erre
badboy 625221 2017. március 17. 16:51
Válasz erre
Még annyi kérdésem lenne, hogy a Revell az ugyanaz mint az Italeri?
badboy 625219 2017. március 17. 16:42
Válasz erre
Köszi a segítséget. Nézegettem a képeket, meg láttam hozzá albán matricát. Trumpeteren volt egyszer, azon túladtam, az Italeri részletesebbnek tűnik, bár ha jól emlékszem ezt egy régi pro modellben összeépítette valaki, de elég nyűgös volt az építés. Lehet, hogy várok én is.

badboy
Zoli 625209 2017. március 17. 14:36
Válasz erre
Pontosan, remélem mielőbb kijön egy új, majdnem annyi volt belőle, mint Spitfire és Messer együttvéve...
z
PETI 625205 2017. március 17. 14:17
Válasz erre
Szia!
Az, hogy van. A végletekig leegyszerűsített, primitív szar az egész. A leggyengébb az egészben a kabintető alakja, a vásznazás reménytelen, az apróbb alkatrészek nagy része alulméretes (légcsavar, futóművek, stb). Kidolgozatlan az egész, még alapnak sem jó. A Bilek/Italeri legalább alapnak jó, de muszáj hozzá réz kabinkeret (már aki azt be tudja építeni...), gyanta motor, kabin, rossz az ablaksor dőlésszöge, stb..
Tényleg kellene már egy mai technikával készülő Ancsa.
Freddy 625174 2017. március 17. 08:15
Válasz erre
Zoli 625172 2017. március 17. 07:58
Válasz erre
Szia,
Tudtommal az is a Bilek másolata gyengébb kivitelben, esetleg némi variálással.
z
Freddy 625169 2017. március 17. 07:04
Válasz erre
PETI 625116 2017. március 16. 15:53
Válasz erre
Az uj szerszamos haj teket, ami meg nem letezik...
Mer normalis repulot nem kell gyartani, csak Spitfajert!
Zoli 625097 2017. március 16. 14:03
Válasz erre
Szia,
Egyiket sem... Még mindig a Bilek/Italeri a legjobb, de nagyon sok munka van vele.
z
badboy 625095 2017. március 16. 13:47
Válasz erre
Sziasztok!

1/72-ben melyik An-2-est érdemes megvásárolni? Azt nagyjából tudom, hogy mindegyiknek akadnak hibái.

badboy
skywarior 623765 2017. február 21. 18:56
Válasz erre
25bm
25bm
45
45
71
71
72
72
73
73
75
75
verhohen6
verhohen6

931.önálló gárda felderitö ezred Werneuchen NDK 1989 . Mig-25BM 2.rszd.
Sennás 623696 2017. február 20. 21:00
Válasz erre
5104238494_4550ec0d62_b
5104238494_4550ec0d6...

2.
Sennás 623695 2017. február 20. 20:51
Válasz erre
5103650603_cb8720111f_b
5103650603_cb8720111...

Csak hogy innen is legyen képed! Sokba lesz ez neked Tesó:)
Sennás 623693 2017. február 20. 20:35
Válasz erre
Húú
H

1:144 repcsikről beszélünk! Kicsit drágának találom:( Nincs olcsóbb hely?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59.