/ Fórumok /

Makettek rendelése

Sokan prób<ak már rendelni Interneten maketteket, szerszámokat, s valószínűleg mindenki találkozott már azzal a problémával, hogy egyedül nem mindig éri meg rendelni az amúgy kedvező árak ellenére sem.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.
TAMÁS78 666496 2019. december 9. 17:12
Válasz erre
Ja, a Megamakettel eddig nekem is minden tökéletesen stimmelt.
TAMÁS78 666495 2019. december 9. 17:09
Válasz erre
Lenyűgöző, hogyan vagytok képesek eltekinteni attól, hogy azzal veszekedjetek, akin a cuccotok megérkezése múlik. Komolyan mondom, mintha a kiadóval szívóznék, mert a könyvesbolt nem teljesít felém. Teljesen világos, ki szabotálta el a kiszállítást (ha valóban elszabotálta), de akkor se azt izélgetjük, csakazértse. Tanulmányért kiált az eset.
pmheros 666486 2019. december 9. 12:55
Válasz erre
Ma két rendelés adtam le. Otthonra már nem kérek semmit, nem várok arra, hogy otthon találjon egy kapkodós szállító.
Mindkettőt Coop postapontra kértem. Itt van tőlem a Coop pár percre. Nyitva van reggel 6-20 -ig. Tudok érte menni hétvégén (,ami a postáról nem mondható el). Átvételkor fizetek, tehát nem érdekel ha elkallódik. 990Ft és nincs külön utánvéti díj.
Varjúbácsi 666481 2019. december 9. 11:43
Válasz erre
Tisztelt Hermann Károly Úr!
Ígérem ez az utolsó hozzászólásom, és részemről lezárom az ügyet, Cromwell után szabadon: Bízzál Istenben, hogy szárazon tartja az utakat a GLS futár előtt!
Az Ön egyik kijelentésén akadt meg a szemem:
"Az hogy mi hogyan teljesítjük a szerződést, az egy másik kérdés, de részünkről teljesítve van."
Szeretném figyelmébe ajánlani - mert ezek szerint elkerülte - a "Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)" mely pontosan tartalmazza az ide vonatkozó szabályokat:

"6:122. § [A kárveszély átszállása]

A teljesítéssel a kárveszély - ha e törvény eltérően nem rendelkezik - a másik félre száll át.

6:129. § [Közreműködő igénybevétele]

(1) A felek kötelezettségük teljesítéséhez vagy joguk gyakorlásához más személy közreműködését vehetik igénybe.

6:215. § [Adásvételi szerződés]

(1) Adásvételi szerződés alapján az eladó dolog tulajdonjogának átruházására, a vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

6:219. § [Kárveszély átszállása fogyasztói adásvétel esetén]

Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta."
Lefordítva magyarra:
Webshopból történő vásárlás esetén, ha az eladó vállalja a kiszállítást akkor a teljesítés és a kárveszély átszállásának időpontja az lesz, amikor a csomagot kihozzák és a megrendelőnek átadják. A szállító cég az eladó által megbízott közreműködő, így olyan, mintha maga az eladó hozná a ki a rendelt terméket.

Őszintén kívánom Önnek, hogy a jövőben minden küldeménye zavar nélkül jusson el a megrendelőhöz, és az én esetem legyen a kirívó példa.
Maradok teljes tisztelettel.
Varjasi András
laja 666480 2019. december 9. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!
Jó hogy fényezitek a postapontot, én is szeretem! Nekem az tűnik a legmegbízhatóbb szállítási formának. De biztos vannak akik itt is jártak már rosszul, én még nem. Illetve nem minden webshopból lehet postapontra rendelni. Ilyenkor rá vagyunk kényszerülve a különböző futárszolgálatokra. Mert az online vásárláskor is a termék ára az elsődleges szempont és nem pedig az hogy ki szállítja ki. Nálam pl az is gyakran előfordul hogy amit venni rendelni szeretnék nem kapható máshol csak ott ahonnan nem szállít a posta. Így még választási lehetőségem sincs az olcsóbb webshop futárszolgálata és drágább webshop postapontja között. Előre utalással nem szeretek fizetni és nem is ajánlanám senkinek. A már kifizetett csomag könnyben elveszhet mint az utánvétes. A már kifizetett csomag esetében a futárnak csak egy aláírás kell ahhoz hogy megszabaduljon a pakktól. Amit azért nem lehetetlen produkálnia hisz mikor elém tartja futár a készülékét vagy a telefonját hogy írjam alá az ujjammal hát az minden lesz csak nem aláírás. Egy ilyen krix kraxot aztán tényleg nem nehéz odabiggyeszteni neki sem. Volt rá példa hogy kifizetett csomagot az ajtónk mellett a szomszéd ruhaszárítóján találtam meg. Vagy a szomi hozta fel a posta ládák alól a földről. Külföldön sem megy ez másképp nem hungaricum ez sem. Németországból vártam csomagot, az ottani rokonok a fiam 2. születésnapjára küldték. A fiam most 7éves a csomag azóta sem jött meg. Küldtem csomagot Franciaországba, a szállítási határidő után 3 nappal találta meg a lépcsőházban, kiszakadva, összetörve, a címzett. Ezen tapasztalataim alapján azt gondolom hogy minden online vásárláskor és csomag feladáskor rizikót vállalunk, még ha ez nem is tudatosul mindenkiben. Sosem szabad készpénznek venni a szállítási időkre vonatkozó határidőket. Ha van rá mód akkor nem árt egy B terv sem.
Köszönöm a figyelmet:-)
dkp 666472 2019. december 9. 08:00
Válasz erre
Szerintem is a postapontra vagy postára utánvét a legjobb. Feladáskor, érkezéskor SMS-t és/vagy emailt küldenek, általában másnap átvehető (Szeged, belváros).
Egyébként ha van csomagszám, a GLS vagy Posta nyomkövetésen utána lehet nézni, ki a sáros a kézbesítés elmaradása miatt. Rosszabb eset, ha a webshopnál a rendelés státusza "folyamatban", vagy "feldolgozás alatt", és rádcsörög a futár, hogy itt a csomagod, vedd át!
lafaty 666471 2019. december 9. 07:17
Válasz erre
A posta külön csomag biztosítására : felejtős!
Volt hogy fizettem komolyabb összeget érte. Ablakon kidobott pénz.
Nem térítenek semmit! Ráfogják mindenre: pl. helytelen csomagolás, "szemből sütött a nap" stb... (a csomag jelölésekkel nem törődnek: törékeny, állítva szállítandó stb. - ismeretlen számukra..)

Ahogy "pigasos" írta - egyértelmű mindenfajta országon belüli rendeléshez, jó tanács: utánvét és Postapont lehetőleg Mol. Nekem is ez vált be.
pigasos78 666466 2019. december 8. 23:00
Válasz erre
Lehet még nyúzni a témát ...
Egy szó, mint száz amire én esküszöm: postapont (2nap alatt ott a cucc), és utánvét! Így anyagi bukás sincs, ha ne adj Isten nem jön a pakk...
sanyi 666460 2019. december 8. 21:21
Válasz erre
sárkányos 666459 2019. december 8. 21:00
Válasz erre
Nekem csak egy nem kerek. Ha van egy cég -ebben az esetben a Megamakett- ami 5000Ft felett ingyen szállít akkor miért költsek futárra még x ezer forintot. Én rendszeresen rendelek tőlük de minden esetben fizetés utáni 3. munkanap már jött az sms hogy mehetek a postapontra. Erre meg lehetett számítani hogy ünnepek közeledtével a futárszolgálatok tele lesznek.
Gabusch 666455 2019. december 8. 20:24
Válasz erre
Sajnos, ma Magyarországon a fogyasztóvédelem mintha gyerekcipőben járna, sok egyéb más mellett. Itt élek, ergo érte haragszom, nem ellene. Általában nagyon.

Azt, hogy egy GLS, stb. futárral küldött cuccon van-e biztosítás, nem tudom, postai küldemények esetén külön fizetendő, rosszabb esetben nem is minden lehetőséghez, csak a drágábbakhoz.

Természetesen, teljesítés akkor történik, amikor a vevő megkapta a csomagját. Ám arra a feladónak, hogy a szállítmányozási cég mennyi ideig ül a csomagon, vélhetően vajmi kevés ráhatása van. Szólhat, írhat, könyöröghet térden állva, aztán vagy történik valami, vagy nem.

Innen kezdve tartom azt a véleményem, hogy az, ha a karácsonyi össznépi tébolyban a szokásos (szintén magyar sajátosság, amúgy) másfél centi hó leesése kapcsán előálló közlekedési katasztrófával súlyosbítva az általában érvényes szállítási határidőket vis maiorra hivatkozva nem teljesítik, nem a feladó hibája.

Jelen esetben a legnyilvánvalóbb oknak én az offline (makett)boltok hiányát, a választékuk viszonylagos szűkösségét látom. Ha oda lehet menni, lekapni a polcról, ez az egész nincs.
vrauko 666448 2019. december 8. 18:51
Válasz erre
Hát egen. Ahogy Gabusch is mondja, vannak tisztességes feladók, akik mindent megtesznek, és vannak a kevésbé tisztességesek. Angliában lehet valaki, aki utálja a magyarokat, mer' tavaly augusztusban feladott két képeslapom december 5-én érkezett meg (az Erdélybe és az USA-ba küldöttek pár napon belül). Idén aug 2-án feladott könyvem egyáltalán nem érkezett meg. Írtam a cégnek, elküldték még 1x, és úgy már meggyött. Olyan mennyiségű áru mozog a legkülönbözőbb cégek kezin, hogy az minden korábbi elképzelést felülmúl. Előfordul gikszer természetesen, de miképp korábban mondtam az én nagy bölcsességemben, bárkinek joga van a véleményét és átélt tapasztalatait elmondani (Varjú esetén akár elkárogni), és a feladó résziről nem az a legbölcsebb megoldás, hogy erre pert helyez bele a kilátásba. Rémtörténeteket mindannyian tudunk mesélni, mint pl. midőn az Amerikából megrendelt matricáimat a neandervölgyi postás úgy szállította az esőben, hogy a bicaján a doboz tetejit le sem csukta, hadd ázzon a sok levél. El is ázott a három matricalapból kettő. Panaszolkodtam természetesen, azóta is (négy éve) vizsgálják az ügyet.
SylvestR 666446 2019. december 8. 18:37
Válasz erre
Tisztelt Varjasi András Úr,

Véleményem szerint a rendelés/szerződés teljesítéséhez két fél teljesítése kell.
Mint írtam Önnek levélben, a szerződés ránk eső részét teljesítettük.
Az Ön részét a szerződésnek részben teljesítette, a termék kifizetésével.
A szerződés akkor teljesül egészében ha Ön átveszi a terméket.

Az hogy mi hogyan teljesítjük a szerződést, az egy másik kérdés, de részünkről teljesítve van.

Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy a termék például törött, vagy nem ezt szeretné, vagy meggondolta magát, a termék átvételétől Önnek, törvény szerint 30 napja van hogy elálljon a szerződéstől. Természetesen ebben az esetben a kifizetett vételárat visszatérítjük.

Ön egyszer sem említette, hogy a termék sürgősen kell, egyszer sem kérte tőlünk a nyomonkövetési számot, egyszer sem kérte hogy vegyük fel a kapcsolatot a futárszolgálattal.

Ennek ellenére az interneten több fórumon is rossz színben tűntetett fel minket miszerint :
- Ön kifizette a legdrágább szállítást, holott ingyenesen szállítunk
- Ön azt állította, hogy kérte a segítségünket, és lepattintottuk, olvassa végig a levelezésünket, ha Ön nem tesz fel kérdést, akkor arra nehéz válaszolni.

Mindezektől függetlenül, a GLS-el többször beszéltem, legutóbb tegnap, szombaton, és ígéretet kaptam, hogy holnap azaz hétfőn mindenképpen előre veszik a csomagját.
Természetesen, amennyiben nem tart rá igényt a vételárat a törvényben meghatározott módon hiánytalanul vissza fogjuk téríteni.

Sajnáljuk amennyiben a késedelmes szállítás kellemetlenséget okozott Önnek, azonban mint más fórumon említettem hiába vagyunk szerződésben bármely futárszolgálattal vis major esetekben mi is ők is tehetetlenek vagyunk.

Tisztelettel:
Hermann Károly
panzerlöwe 666445 2019. december 8. 18:32
Válasz erre
...jaj, nagyon nem akartam ehhez hozzászólni, de látok némi fogalmi zűrzavart.
A "Teljesítve" egy szabvány válasz e-mail, mellyel a webshop(ok) jelzik, hogy a rendelés átvételre össze lett készítve, fel lett adva, nem azt, hogy a vevőnek a kezében van máris. (Szó szerint ilyet küld pl. a Replica is.)
Ha a csomag végleg eltűnik, rossz helyre kerül, vagy vissza a feladóhoz stb., na az lenne egy másik szint.
A szóban forgó webshopot én személy szerint nagyon szeretem, több mint tíz éve vagyok vásárlójuk probléma nélkül.

Ja, és kérem szépen tényleg, hogy ne kezdjünk Magyarországozni, mert hasonló kézbesítési gondokról mindenhol olvashatunk az USA-tól Ausztráliáig, nem csak itthon.
sanyi 666443 2019. december 8. 18:07
Válasz erre
Krisztusom...
Sokol 666441 2019. december 8. 17:39
Válasz erre
Mert ha futárral kérem házhoz a csomagot az eladótól, akkor nincs biztosítása?
Érdekes.

Kifizetett termék, ha leemelték az ellentételezést.
A szerződés teljesítése -még itthon is- csak akkor történt meg, ha a kézbesítés rendben lezajlott.
Amíg nem történt meg a kézbesítés, addig az eladó nem teljesített.

Egyébként ez itten kérem Magyarország!
Varjúbácsi 666440 2019. december 8. 17:28
Válasz erre
Tisztelt Hermann Károly Úr!
Mostanáig gondolkodtam azon, vajon megér e nekem még egy plusz idegeskedést a levélírás, de végül úgy döntöttem, szeretném tisztázni az Ön egyik kijelentését:
"Az Ön rendelését részünkről a honlapunkon feltüntetett feltételek szerint teljesítettük."
Alaposan átolvastam az Önök honlapján az INFORMÁCIÓ fül alatt találhatóakat.
A következőket találtam:
SZÁLLÍTÁS:
"A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal, vagy csomagpontra történik.
A kiszállítás sikeres teljesítésekor, a Címzett az átvételi elismervény aláírásával igazolja, hogy a csomagot átvette. "
ÁSZF:
Átvételi módok, átvételi díjak:
GLS futárszolgálat
A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki.
Majd átirányít a GLS oldalára:
"Csomagszállítás és átfutási idő
A GLS belföldön a feladást követő munkanapon kézbesít, hétfőtől péntekig."
Közvetlen ez alatt található:
Teljesítési határidő
"A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük."
Kérem írja meg nekem, - mert én csak a fentieket találtam - hogy hol szerepel az Ön oldalán az a kritérium, mely szerint Ön teljesítette a megrendelésemet. SEHOL nem találtam olyan információt az oldalán, mely szerint ha Ön átadja a futárnak a kifizetett árut, a rendelést Ön TELJESÍTETTE, vagyis semmi köze ahhoz, ami a rendelés tárgyával történik.
Maradok teljes tisztelettel.
Varjasi András
Gabusch 666438 2019. december 8. 16:48
Válasz erre
Szintén tisztelettel:

" Illetve ez a helyzet egy jogállamban, ahol működik a fogyasztóvédelem, de fogyasztóvédelem nélkül is evidens az ügyfél kiszolgálása. "

Saját példámban az asztal esetében az eladó tényleg mindent megkísérelt megtenni - pl. amikor kiderült, hogy nincs nálunk az országban sem megfelelő élfólia az asztal javításához, saját költségén küldött kétféléből is többméternyit a negyven centi szükséges helyett -, mégis felment a kevéssé tisztelt futárcég a Mount Everestre, hogy onnan tudjon rettenetes nagyot sz.rni mindkettőnk fejére.
Igaz, hogy ott volt egy elvi teljesítés, csak gyakorlatilag finoman fogalmazva, hibás.

Úgyhogy nyilván egy jobb világban úgy működnének a dolgok, ahogy írod, csak itt banánisztánban alighanem a kereskedő választhat az egyik, másik, esetleg harmadik egyformán vacak futárcég között.

Egyébként az egyik haveromnak ebayes cuccát elkeverte pár éve a Royal Mail. Hiába volt ajánlott, közölték, hogy náluk már kiment az országból, nem tudnak vele mit kezdeni. Az eredmény se pénz, se posztó.
A megoldás állítólag az a hasonló esetek elkerülésére, hogy biztosítással kell kérni a csomagot, mert akkor pénz áll a dolog mögött és mindjárt elkezdenek foglalkozni a dologgal.
ChevyG 666433 2019. december 8. 13:50
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki csatlakozna egy www.kitformservices.com/ rendeléshez?

jelentkezéseket ide várom:

ggbraun@gmail.com

üdv!
vrauko 666430 2019. december 8. 13:11
Válasz erre
Óriási tisztelettel:
,,Tudom, hogy a kereskedőnek egy ócska keret szerződése van, nulla ráhatással a fuvarozóra. Nem várom el tőle, hogy nézegesse a követési oldalt, vagy hogy hívja fel a GLS-t, hogy majd őt rázzák le sablon szöveggel (a karácsonyi időszakban megnövekedett blabla). Ezeket én is meg tudom tenni, pontosan ugyanazzal az eredménnyel, mint ha a kereskedő tenné." - ez az érvelés tetszetős, és figyelembe is vesz egyes realitásokat, csak éppen nem megalapozott. Ha a kereskedőnek ,,ócska keretszerződése" van, akkor a kerekedő dolga (mondhatni kutya kötelessége) oda hatni, hogy ne ócska keretszerződése legyen, zéró ráhatással, hanem olyan, amilyenben VAN ráhatása, és NEM hárít ő is meg a fuvaros is kényelmesen az égadtaegyvilágon MINDEN kockázatot és veszteséget KIZÁRÓLAG a vevőre, és NEM a vevő dolga, hogy a géelest nyaggassa, mivel a vevő NEM a géelessel, hanem eladóval áll szerződéses iszonyban a vásárlása révén. A vevőnek asse kell tudnia, hogy melyik szállító (jason stratham vagy a géeles) viszi a cuccát. Ez a jogi helyzet, ezér' kissé visszás itten a pörrel való fenyegetőzés, függetlenül attól, hány futár esett ki az időjárás miatt. Ha kiesett, majd pótolja akkor, amikor jobb az idő, de ha elcsúszott a futár a jégen, vagy karambolozott, akkor se lehet eltekinteni a teljesítéstől. Sőt: még némi magyarázat is jár a vevőnek. Illetve ez a helyzet egy jogállamban, ahol működik a fogyasztóvédelem, de fogyasztóvédelem nélkül is evidens az ügyfél kiszolgálása.
Bekezol 666396 2019. december 7. 18:52
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valaki csatlakozna egy rendeleshez a blast-models-tol, az hetfo delig irjon az alabbi cimre.

Www.blast-models.eu

Bekezltn@gmail.com

Udv
Zoli
SylvestR 666390 2019. december 7. 14:35
Válasz erre
Tisztelt Varjasi András,

Az interneten több fórumon valótlant állít cégünkről.
Ön a legelső levelében sem kérdezett tőlünk semmit, tényt közölt, amire próbáltam reagálni. Ezek szerint hiba volt.

Az Ön rendelését részünkről a honlapunkon feltüntetett feltételek szerint teljesítettük.

A kiszállítást egy szerződött partnerünk végzi melyre ráhatásunk nincs főleg vis major esetekben.
( A GLS elmondása szerint az időjárás miatt Budapest I kerületben 3 futáruk esett ki súlyos baleset miatt )

Amennyiben Ön továbbra is folytatja ezen valótlan állítások terjesztését úgy jogi lépéseket fogunk tenni.

Üdvözlettel :

Hermann Károly
parahybana 666352 2019. december 6. 20:00
Válasz erre
Így, elmondva ez egyértelműen a futár hibája. (Engem ilyen hanyagság végett már régen kirúgtak volna.) Bár engem is vett már palira az ExpressOne, közöltem a futárral, hogy panaszt teszek, másnapra itt is volt a cucc.
tibcsibácsi 666331 2019. december 6. 15:31
Válasz erre
Üdv!
Előfordult alkatrészhiányom a megamakett cuccában. Minden gond nélkül pótolták. Persze majd 2 hónap volt, nem gondoltam gyorsabb megérkezésre, levelezés ment flottul.
Munkahelyemen japán gyártó termékeit forgalmazzuk, lengyel eu központtal, alapból jön megy minden, de ha valami elkallódik, vagy nincs a rakományban nem túl gyorsak a ferdeszeműek, mert egy tucat szállító céggel dolgoztatnak, meg az alvállalkozó alvállalkozója ér majd ki hozzánk. Ez van. Azt gondolom nem feltétlen a webshopon múlik minden a legjobb, legkorrektebb hozzáállás mellett is vannak hibák amik helyrerakása időbe kerül. Szerencsére a többségünket nem szorítanak ilyen elkészülési határidők ebben a hobbiban.
JazzZ 666321 2019. december 6. 12:21
Válasz erre
Igazán nagy Tisztelettel!

A megemakett az egyik legjobb webshop, hosszú évek óta rendelek tőle, mondhatni rendszeresen. A GLS pedig egy középszerű fuvarozó cég, jónéhány alvállalkozóval.
A saját nevemben nyilatkozom, hogy ne legyen félre értés/sértődés.

Az év leghúzósabb időszakában nem várom el a kereskedelem egyik résztvevőjétől sem, hogy az alap elvárásaimat most is teljesíteni tudják. Az én döntésem, hogy megkockáztatom e a megrendelést. Azért, mert számolok vele, hogy most bizony előfordulhat, hogy nem akkor kapom meg a csomagot, amit egyébként pontosan kiszámíthatóan.

Tudom, hogy a kereskedőnek egy ócska keret szerződése van, nulla ráhatással a fuvarozóra. Nem várom el tőle, hogy nézegesse a követési oldalt, vagy hogy hívja fel a GLS-t, hogy majd őt rázzák le sablon szöveggel (a karácsonyi időszakban megnövekedett blabla). Ezeket én is meg tudom tenni, pontosan ugyanazzal az eredménnyel, mint ha a kereskedő tenné. Megértem, hogy a konkrét kereskedő a fuvarozónak a sokezredik, ugyanolyan ügyfele, ezért nem tud érdemben segíteni az én csomagom gyorsabb kézbesítése érdekében.

És legutolsó sorban nem ígérek meg olyat biztosra, amit nem biztos, hogy be tudok tartani.

A tanulság ebből az, hogy aki későn kel 2019/2020-ban, annak késhet a csomagja blekkfrájdéjkor.

Üdv.
JZ
Gabusch 666305 2019. december 6. 00:29
Válasz erre
Na, még egy horror, Magyar Posta. A cucc kicsit off, a helyzet sajnos nem feltétlenül biztos.

Előjáték:
Kínai cucc, drága (6000+ Ft). Megjön a szokott idő (6-8 hét) alatt. Máig nem tudom, hogy gyári hibás, avagy én nyúltam rosszul hozzá és csináltam rajta zárlatot úgy, hogy nem vettem észre (lakkozott NYÁK), nem működik. Eladónak jelez, sárga** ír: küldjem vissza. Laza másfél rongy, de nesze vazze, retúr. Írja, hogy tényleg rossz, küldi a másikat...

Action!:
...Itt a tracking, ajánlott.
Nézem napokig - jelzem, meglepően gyors: "Feladva... Úton... Célországban... Kézbesítve." He! Nálam ugyan nincs!
Bémegyek az magos postahivatalba, kérdem: ez a számú biszbasz ugyan hun-é vogymuk? Nézik papírbú, hát, aztat mán átalvették. Mondok fáin, csak az az enyimé lenne. Ugyi. Kérdik erre, hogy én rokona vagy boldog őse, esetlegesen csak ösmerőse vónék-é Dr. Spacc Kisztihand Deliktesznek? Mondok: nem. Nu, mer ű vette átal, szám szerint néki jár ugyanes, coki! De nem kő bétojni, mer' az sárgák** előszeretettel adják ki másoknak es ugyanazt a tracking-számot, majd möglesz az én cuccom es.
Hazajövök, írok az eladónak izibe, hogy gáz van, ezt mondták. Puff, postafordultával jön a nevemre szóló feladóvevény szkennelve. EMS gyorsposta!
Másnap postahivatalba bémegyek, mutogatom nékik - de sőt, mán az emeleten mutogatom a nagyobb fejeseknek a kinyomtatott passzust! Mondik: utánanéznek, majdan értesítenek.
És lőn: jő a telegrács, hogy bocsika, elkurelték, nem kicsit, nagyon, most akkor kihozzák, avagy béfáradok érette? Hozzad csak ki izibe, nehogy mán nékem kölljék esmételten az üzemanyagér' es fizetni, mint mán eleddig kétszer!

Utójáték:
Öröm az ürömben, hogy a szóban forgó ketyere egy hangfelismerő Arduinohoz. A második cucc fejlettebb, annak angol helyesírással be lehet írni, hogy mit ismerjen fel, míg az első esetben csak hangminták alapján ismert volna fel dolgokat. Tehát az 1500 Ft plusz bőven megérte.

Az más kérdés, hogy amihez vettem, egy 30+ éves MPC R2D2 kit, amit motorizálni akarnék hangvezérléssel, valószínűleg sosem fog elkészülni önmagam ismeretében.
Harmincötvenszáz másik makettel egyetemben. De gondolom, ez ismerős a kórtársaknak. ;)

**Vö.: szinkron: "Elkaplak, mint sárgát a napalm!".
Gabusch 666304 2019. december 5. 23:59
Válasz erre
Még egy kis tanulságos.

Vettem Ebayen egy könyvet (5,6 font, nem egy nagy összeg) Angliából. Várok, várok, másfél hónap után csak megkérdezem már, hogy mi a nagy helyzet, mert ennyi idő alatt Kínából is meg szokott jönni a cuccom (vagy nem, de az akkor "Soha már", ahogy a Holló mondja). Visszaírja, hogy ja, hát az visszaérkezett, mert a tranzitban olyan szinten sérült, hogy nem merték elküldeni, de hát erről ő már hetekkel ezelőtt írt, hogy vagy visszatérít, vagy válasszak mást a boltjából. Mondtam, hogy azt én nem kaptam meg - mivel van közel hatmillió eladása, simán el is felejthette -, kérem vissza a pénzt. 24 órán belül landolt a számlámon az összeg. Kicsit nyertem is rajta azt hiszem (bár nem szívesen), mert romlott a forint.

Egyébként az asztalom kapcsán ide-oda pingpongoztak velem, meg az eladóval - ami amúgy egy bútorbolt, szintén nagy csomagküldő forgalommal - és semmit nem lehetett
kihozni a dologból, a szállító cég röhöghetett a markába.

Úgyhogy azt javaslom, menj el érte Alsónémedibe és próbáld meg visszakérni a szállítási költséget, úgy legalább biztosan megkapod a cuccod, ha a pénzt esetleg nem is.
Gabusch 666302 2019. december 5. 23:39
Válasz erre
Egyébként én is boltoltam már a Megamakettel, nem volt semmi gondom vele. Karcsi éjszakánként korrekten válaszol az e-mailjeimre, akkor is, ha olyat kérdezek tőle, amihez csak hasonlót árul és egyáltalán nem biztos, hogy egy fillért is lát majd belőlem - annyira nem vagyok nagy vevője (sőt!).

Gondolom, Karácsony előtt baromian megszaporodott a dolga, így esetleg aközött választhat, hogy a te ügyedben hívogatja a GLS-t (aminek pont annyi értelme van, mintha te hívnád, mert a diszpécser nem fogja nézegetni, mekkora bizniszt bukik esetleg a cég és pont úgy lepattintja), avagy másoknak próbálja kiküldeni a csomagjukat, hátha odaér az ünnepek előtt, esetleg utánrendel, stb.

Szerintem nem az ő sara, de nyilván ez Téged nem vigasztal. Ha én lennék a helyében, meglehet, írnék egy dörgedelmet a GLS-nek, hátha az használ, mert a telefon az szinte biztosan nem. De annak sem lenne semmilyen ráhatása a Te jelenlegi problémádra.
Gabusch 666301 2019. december 5. 23:27
Válasz erre
Ilyentájt (mint advent) a FoxPost is tud érdekességeket. Kérem a cuccom a Dunakeszi Auchanba, mert az van nekem közel innen Rákospalota tökkülsőről.

Jön az értesítés, hogy a cucc Dunakeszi Tescoban. Efölött elsiklottam, mea maxima culpa. Persze, az automata nem nyílt ki az Auchanban. Felhívom a diszpécsert - meglepő módon baromi gyorsan fel is veszi -, aki közli, hogy a cucc a Tesco automatájában van. Mondom, rohadt jó, csak nem oda kértem. Erre mondja, hogy bocs, de ide nem tudták volna emberi időn belül kézbesíteni, annyi az igény, gondolták, hogy nekem fontos, hogy ne 5+, hanem 2 nap alatt kapjam meg. Mondtam köszi, majd megpróbálok odajutni.
Még jó, hogy Pisti haverom tudta, hol van, így el tudott oda irányítani. Na, azóta van egy Here a telefonomon, meg plusz egy makett dobozban a szekrényben. :)
Nagyzo 666298 2019. december 5. 22:35
Válasz erre
Én marha sokat rendelek (asszony szerint is), pl. ma is sikerült, szóval havi 3-4 adag biztos jön. Eddig még sosem volt ilyen problémám - valószínűleg azért, mert ritkán teszem előre utalással és/vagy házhoz szállítással pont az ilyen ügyek elkerülése végett. Persze kértem már házhoz, vagyis van, ahol csak így lehet, de az első sikertelen kézbesítés után mentem, és felvettem a motyóm a depóból. Az az 1-2 eset, ami félrement, általában a szállító cég hibája, és azt gondolom, tök felesleges beiktatni az ügymenetbe egy "harmadik felet", ha én is meg tudom reklamálni, kérdezni, hogy hol a csomagom. Ugyanúgy nem fog elérni semmit a webshop, ha a futár ki se jön lustaságból, vagy valaki elkeveri a pakkot, csak több lesz az ügyintézés és a félreértés (ezt mondta, nem ezt mondta, nem is így...stb) Főleg advent tájékán, mikor hiszti van, és a futárcégek túlterheltek, a webshopok dettó, ahol ráadásul 1-2 ember viszi a családi vállalkozást, és kb mást se csinálnának ilyenkor, csak az MPL ügyfélszolgálatát vegzálnák, ami elég kontraproduktív. Azt gondolom, hogy a legtisztább ilyenkor saját kézbe venni az ügyet, elandalogni az illetékes depóba, és felvenni a dobozt, mert ennyi idő alatt, az is ment volna. Persze lehet várni, hogy a vélt, vagy valós vevői jogaink érvényesüljenek, de ha ennyire fontos a holmi, amit várok, akkor egyszerűbb és célravezetőbb a parttalan mérgelődés helyett fél órát rááldozni. Legközelebb pedig csomagpontra/Foxposttal/csomagautomatába rendelj, megéri. (igaz, kaptam már sms-t a feladás másnapján, hogy átvehetem a csomagom Szolnokon, pedig győri vagyok, és oda is rendeltem)
Varjúbácsi 666295 2019. december 5. 21:51
Válasz erre
Parahybana!
Csak hogy tisztán lásd a heti történéseket, leirom:
Hétfőn (0:07) kaptam egy e-mailt a GLS-től: Amennyiben a 3114410029 csomagszámú küldeménye ma feladásra kerül munkatársunk a csomagot a feladást követő munkanapon 8 és 17 óra között kézbesíti a következő címre:
Kedden (9:47)jött az e-mail a GLS-től: Ezúton értesítjük, hogy a 3114410029 számú, csomag a mai napon kézbesítésre kerül a következő időintervallumban: 15:00 - 18:00 az alábbi címen:
- Mivel a makett fontos lett volna, bent maradtam a munkahelyemen. Mikor 17 órakor nyoma se volt, az e-mail –ban küldött telefonszámon próbáltam hívni a futárt, sikertelenül.
Szerdán reggel felhívtam a GLS ügyfélszolgálatot, és némi vita után ígéretet kaptam, hogy délután kihozzák. Majd jött egy e-mail (14:05): Ezúton értesítjük, hogy a 3114410029 számú csomag a mai napon kézbesítésre kerül a következő időintervallumban: 17:00 - 20:00 az alábbi címen:
- Óvatos voltam, nem maradtam bent. A csomag nem érkezett meg.
Csütörtökön reggel ismét hívtam a GLS ügyfélszolgálatát, most már emeltebb hangon kerestem a csomagom. Ismét ígéretet kaptam arra, hogy ma aztán istenbizony. Majd jött az e-mail (10:25): Ezúton értesítjük, hogy a 3114410029 számú csomag a mai napon kézbesítésre kerül a következő időintervallumban: 10:30 - 13:30 az alábbi címen:
- Mivel a csomag nem érkezett meg 14 óráig, próbáltam hívni a futárt a megadott számon, sikertelenül. Felhívtam újra a GLS ügyfélszolgálatot, a diszpécsernek furcsa módon sikerült beszélnie a futárral, aki már állítólag az utcában van (mint az oroszok a spájzban) és legkésőbb 2 órán belül ott lesz a csomag. Este 1/2 9-kor, mielőtt a porta bezárt volna, felhívtam a portást, nem jött meg a csomag.
Hogy holnap mi lesz, nem tudom, de ha egyszer megkapom a csomagomat, biztos, hogy a büdös életben nem rendelek a Megamakett-től semmit.
Igazából a megamakettes srác hozzáállása borított ki, akinek hiába kértem a segítségét a reklamációhoz, lepattintott. Pedig ha ő reklamál – aki havi szinten 200-500 csomagot küld a GLS-sel – talán jobban odafigyelnek rá, mert nem akarják elveszteni a jól fizető ügyfelet.
Gabusch 666290 2019. december 5. 20:49
Válasz erre
Ebben Neked persze teljesen igazad van, de ha nekem nagyon kell a dolog, akkor igen, beleölöm.

Amit eddig írtál, abból nekem az jön le, hogy Te ezzel kereshetnél X Ft-ot, ha készen vagy vele határidőre. Ha mondjuk X/10 Ft-ért biztosan készen leszel vele, ha elmész érte, akkor én lehet, hogy ezt vállalnám, hogy ne essem el az X+kit+GLS Ft összegtől. Pláne, ha nekem nem is kell az a cucc.

Konkrét példával. Valaki azt mondja, hogy fizet nekem 20eFt-ot, ha írok neki egy Arduino Nano alapú Star Trek űrhajóvilágítást, mondjuk január végére. Ez a bigyó Kínából - ha megjön(!) - kb. 800 Ft. Itthon 6900. Mivel kereshetek pár nap alatt 12000 Ft-ot (posta), inkább megveszem itthon, semmint elessek tőle azért, mert nem jön meg csak február közepére. Ha 10eFt a bruttó felajánlás, akkor nyilván nem feltétlenül állok neki, mert olyan, hogy "kis" program nem annyira létezik. :)
parahybana 666287 2019. december 5. 19:59
Válasz erre
Varjúbácsi!
Reklamálj a futárcég ügyfélszolgálatán! Nálunk panasz esetén rögtön előveszik az adott terület kézbesítőjét.
parahybana 666286 2019. december 5. 19:47
Válasz erre
Csakhogy védjem a futár szakszervezetet. Én futárként dolgozom az MPL-nél."Tisztelet a kivételnek" - sok esetben hibás a cím,(nekem kell nyomozni mégis kinek szól), fals a telószám,nem veszik fel
Varjúbácsi 666280 2019. december 5. 17:39
Válasz erre
Gabi!
Most komolyan! Ha Te kifizetsz egy valag pénzt azért hogy helybe hozzák a cuccot, akkor majd még beleölsz pénzt, az időről nem is beszélve, hogy megkapd amit egyszer már kifizettél?
Gabusch 666276 2019. december 5. 15:57
Válasz erre
Az azért nem a világvége az M0-on. Szerintem É-Pestről jobb, mint mondjuk Budaörs.
Varjúbácsi 666268 2019. december 5. 13:36
Válasz erre
Az én lerakatom Alsónémediben van! :-(
bisza 666266 2019. december 5. 12:59
Válasz erre
Üdv!

Nem tudom segítség-e, de én jártam úgy, hogy nem voltam otthon mikor jött a futár.
Aztán felhívtam és elutazásom miatt nem tudtam időpont egyeztetni vele. Azt kérdeztem meg, hogy melyik lerakatukban van (Miskolcon 1db van), bementem érte és ott vettem át. Ezt te is megteheted, ha meg tudod oldani. Elmész a lerakathoz és elhozod. Macerásabb, de nem bukod a zsetont.
Gabusch 666259 2019. december 5. 10:37
Válasz erre
András, még esetleg azt megpróbálhatod, ha ennyire fontos, hogy feldobod, mi ez a makett, hátha van valakinek Budapesten dobozban egy és akkor elcseréled vele.
Elmész ma érte, elviszed, amikor megjött a tied és van rá mindkettőtöknek érkezése, visszaviszed neki azt.
Gabusch 666256 2019. december 5. 10:34
Válasz erre
Szerintem a GLS diszpécserének fogalma sincs róla, hogy az adott webáruház mennyit szállíttat vele, így mindegy, ki cseszteti őket. Így, még ha fenyegetőzik is, szerintem semmit nem ér el vele. Pláne, hogy az MPL, GLS, DPD, stb. tényleg az egyik kutya, másik eb esete a Tóth Marival.

Nem akarok alaptalanul gyanúsítgatni - az biztos, hogy nem az MPL volt -, de nálam volt olyan, hogy a Lengyelországból rendelt közel 50 kilós asztalt vélhetően leejtették a kamionplatóról, ezért két napot dolgozott rajta az asztalos haverom, hogy még használni lehessen. Ugyanis van benne egy dögnehéz vasalat - ezt nem lehet itthonról beszerezni-, ami ettől nyilván kiszakadt itt-ott a helyéből. Plusz betört kissé az egyik sarka, de azt lehetett úgy orvosolni, hogy lecsapkodta az összeset 45 fokban.
A reklamációra a válasz az volt - mind az enyémre, mind a feladóéra -, hogy ha sérült miért vettem át? Azért B+, mert nem látszott a csomagoláson semmi!

A tanulság a makettes dologból annyi, hogy a Karácsony körüli őrületben számítani kell akár hosszas csúszásokra, kiegészítve azzal, hogy amennyiben az ember Kínából akar rendelni januárban, akkor azoknál is (plusz az itteni vámolás). Utóbbi okozhat olyan problémát, hogy az ember kicsúszik a reklamációra rendelkezésre álló időből és vethet keresztet a pénzére (tehát csak annyiért rendelünk, amit még gond nélkül benyelünk, ha nem jön meg a cucc).

Erős a gyanúm, hogy azzal, hogy a vásárlások jelentős része áthelyeződik a netre, egyre több ilyen problémával fog mindenki szembesülni, különösen az ilyen össznépi tébolyok esetében, mint Black Friday, Karácsony, esetleg még Húsvét is. Meg, ha két év múlva bejön a kisértékű bigyókra is a kötelező vámkezelés. Na, az lesz még csodás!
Varjúbácsi 666255 2019. december 5. 10:04
Válasz erre
Igen. Mivel gyorsan kellett volna a cucc, ezért választottam a szállítási módok közül a leggyorsabbat ( és a legdrágábbat). Mivel a GLS felé díjfizető jelen esetben a feladó webáruház, gondoltam jelzem neki a problémát, és kérem a segítségét. Segítség helyett jött a "megrendelés teljesítve" üzenet. Azóta hadakozom a GLS-sel, a dolog eddigi állása szerint nem túl sok sikerrel. Talán ha a webáruház lép fel az ügyben, hatásosabb lehetne a dolog, hiszen ő nagy tételben ad fel küldeményeket, nem biztos hogy a GLS szívesen elveszítené az ügyfelet.
warbirds 666252 2019. december 5. 09:21
Válasz erre
Na akkor csak a GLS a ludas, jól sejtettem. Rühellem őket, eddig minden esetben pontosan ugyanígy jártam az általuk kézbesített küldeményekkel. Jelzik, hogy hozzák, persze semmi, pedig direkte otthon lesed az ablakból. Még csak kocsijuk sem jár arra. Aztán a nyomkövetési oldalon hirtelen azt látod, hogy a kézbesítés sikertelen és kapsz egy értesítést, hogy holnap újra. Amikor rákérdezel, hogy WTF?, hiszen itthon voltál, akkor meg hülyének néznek, meg az nem is úgy volt.

Zargasd a futárt a megadott számon, jobbat nem tudsz.
TAMÁS78 666250 2019. december 5. 08:48
Válasz erre
Tehát már kedd reggel kiderült, hogy a GLS kotlik a cuccon?
Varjúbácsi 666249 2019. december 5. 08:23
Válasz erre
Warbirds!
A gond ott kezdődött, hogy hétfőn kaptam egy e-mail-t, hogy kedden szállítják!
Kedden reggel jött egy e-mail, hogy 16-18 óra között szállítják. 1/2 4 -ig dolgozom, de bent maradtam, mert fontos lett volna. Nem jött a csomag, 17 óra után 10 percenként hívtam a futárt a megadott telefonon, nem vette fel!
Szerda reggel jött egy e-mail, hogy szerdán 17-20 óra között szállítják. Már óvatosabb voltam, nem maradtam bent, de szóltam a portán, hogy csomagom jön, vegye át. A csomag nem érkezett meg.
Ma csütörtök van, a csomagnak nyoma sincs, és a GLS csomagkövető oldala szerint:
2019-12-05 05:02:25 07-Betárolva a Depóban
A legnagyobb probléma az, hogy ha ma sem jön meg a pakk, akkor egy komolyabb összeget fogok bukni!
warbirds 666248 2019. december 5. 08:11
Válasz erre
Na ja, én is kamilláztam... Berendeltek egy rakat cuccot, amit aztán rögtön "hihhhetetlen" árengedményekkel adtak... Namármost ez nekem kicsit hiteltelen, mert a friss beszerzés nem lehetett annyira jutányos, hogy nekik még az alá menni is megérte...
A másik meg, amitől falnak megyek, amikor olyat "akcióznak", ami még raktáron sincs náluk (nem csak ők).

Egyébiránt a BF alatt azokat a cuccokat próbálják meg elsózni a boltok, amik már isten tudja mióta állnak raktáron és csak a költséget viszik. Inkább odaadják valamivel (vagy jóval) bekerülési költség alatt, semmint tovább kelljen tárolni.

Jobb helyeken. Máshol meg raknak rá egy áthúzott dupla áras cetlit, azt' a sok okos rögtön a nyálát csorgatva rohan érte... :)
warbirds 666247 2019. december 5. 08:05
Válasz erre
Igen, a POSTÁN a feladónak kell tudakozványt indítani. Futárszolgálat esetében nem vagyok benne biztos, hogy ez így van.
De szerintem itt nem is ez a legnagyobb baj, hanem a "türelmetlenség". :) Részemről ha értesülök róla, hogy hétfőn átadták kézbesítésre a csomagot, akkor szerdánál előbb nem is számolok az érkezésével. Általában postán maradóra vagy postapontra kérem a dolgokat, eddig még mindig beigazolódott a számításom.
Itt a GLS "trónol" a küldeményen, gondolom a sok BF-es küldemény miatt víz alatt vannak. Emiatt szerintem nem fair a webáruházat hibáztatni.
Ha valaki (nem te) későn ébred fel, azzal meg nincs mit tenni.
tibcsibácsi 666239 2019. december 4. 22:04
Válasz erre
Sziasztok!
Nem keveset szoktam rendelni a Megamakettől (és más magyar webshopoktól is) De mindig csak utánvéttel. Volt, hogy felhívott egy másik boltos amiért nem vettem át a posta szerint a csomagot. Közben meg már két hete átvettem, kifizettem és örömködtem, hogy gond nélkül ideért...Így pár százassal drágább, de jön amikor jön. Tapasztalat, ha a postára rendelem min + 2-4 nap, ha a helyi benzinkútra postapontra akkor simán megérkezik a feladási email másnapján.
Varjúbácsi 666230 2019. december 4. 20:43
Válasz erre
Oswold!
Ha a feladott küldemény nem érkezik meg, NEM a címzettnek,hanem a feladónak kell reklamálni! Néhány éve küldtem Juge75-nek Szolnokra 1kg szilikongumit, szerencsére ajánlott küldeményként. Mikor egy hónap alatt sem sikerült lejutnia Szolnokra, Gabi elkérte a feladási ragszámot, hogy érdeklődjön a szolnoki postán. Közölték vele, hogy a feladó menjen el arra a postára, ahol feladta a küldeményt, és indítson egy küldeménykeresést.
pigasos78 666225 2019. december 4. 20:27
Válasz erre
Akkor még egy védés. Korrekt a megamakett. Az én cuccom másnapra itt volt. Csodálkoztam is, hogy "ezt így hogy"? De más céggel én is jártam már rosszul. Pont emiatt kizárólag utánvéttel rendelek. Tudom ajánlani...!
Én most a legnagyobb pesti uzlet mézesmadzag frájdéj-jére vagyok kiakadva, mikor is a netes vásárlóknak gagyi szarokkal volt többnyire kiszúrva a szeme, de akik személyesen mentek oda, azok se biztos,hogy jól jártak a ismerősöknek félre tett (viszont polcra nem kitett) mutyizások miatt...viszont gondolom, mások ezzel jártak jól, ők ezt a céget fogják megvédeni... :)
PETI 666224 2019. december 4. 20:13
Válasz erre
Hali! Megamakettet en is megvedenem, regota vasarolok toluk es korrektek nagyon. Amikor egyszer problema volt egy serult makettel (doboz serules volt), azt is rendesen lereagaltak. Viszont a futarcegek nagy trogerek, inkabb oket lenne igazsagos leminositeni.
Udv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.