/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Levix 442944 2012. április 6. 17:58
Válasz erre
Egyébként a Sólyommal semmi bajom, van 2 és lehet hogy még lesz is, mert makettben egész jó téma, csak a festése lehetne változatosabb.
?

Kb. 12 festés változatot számoltam fejben. + teszt változatok kb. 4-6. Agresszor változatok kb. egy tucat. 25-30 változat simán van.
sanyi 442939 2012. március 31. 14:52
Válasz erre
Szia Rumcájsz 52!
Köszi szépen, nem tudtam. Azt tudtam hogy üzemszerűen szinkronban működnek, de erről még nem hallottam.
doky3 442938 2012. március 31. 12:31
Válasz erre
Ok, hiszek nektek, nem mondom hogy lehetetlen, csak túl sterilnek tűnt minden. A Szu-27-re emlékszem.
Levix 442937 2012. március 31. 10:55
Válasz erre
Helyesbítek, nincs nagy oldalszél vagy hátszél :). Meg van egy nagy adag mázli.
piratvitorla 442936 2012. március 31. 10:14
Válasz erre
Vagy van egy jó kis szembeszél; az a legjobb... Akkor kisebb a földfeletti sebesség: a műszer szerintiből még kivonódik a szél...
üdv
Levix 442935 2012. március 30. 23:37
Válasz erre
Az F-16 90 csomóval még levegőben tartható, ez kb. 170 km/h. Ha ügyes a pilóta és nincs szél ki tudja használni a póttartály adta alátámasztást, ami gép súlyának egy részét kell csak átvegye, addig amíg nem lassul le eléggé. Pozsonyban a 90-es években volt szerencsém látni egy Szu-27-est ami a rakétatartó sínekre szállt le.
silent8 442934 2012. március 30. 23:35
Válasz erre
Szia! Anno volt egy Su-27-es ami hasra szállt. Méghozzá ha jól emlékszem a Russkie Vityazi egyik gépe. Annak sem lett nagyobb baja, kivétel a has alatti két tartógerenda. Enyhén elcsiszolódott. :)
Levix 442933 2012. március 30. 23:30
Válasz erre
doky3 442932 2012. március 30. 22:37
Válasz erre
Szasztok!
Nekem valahogy nem tetszik a kép erről a 16-osról. Abszolút semmilyen sérülés nem látszik a képen, se egy apró törmelékdarab, a pótartály a gép súlyától behorpadt de semmi több, a Sidewinder-ek vezérsíkjai teljesen épek. A gépben már nincs pilóta, de létra sem, a háttérben 3 fószer egy jármű társaságába a gép felé halad (?), nincsenek műszakiak tűzoltók stb. Nem mondom, hogy nem történhetett ez így, de nekem ez akkor is furcsa.
Rumcájsz_52 442931 2012. március 30. 21:35
Válasz erre
Szia sanyi
A mai repgépek futóműveinek normál nyitása/zárása hidraulikával (nagynyomású olajjal)történik, a futóművek ekkor egyszerre működnek. Az orosz harcigépeken a vész-üzemmód általában sűrített levegős, a futókat ezzel csak nyitni lehet, ilyenkor is szinkronban működnek. Utolsó lehetőségként van a mechanikus vész-nyitás, gyakorlatilag a benti helyzeti rogzítő-zárak nyithatók vékony drótkötéllel, általában külön-külön, egyenként, tehát ilyenkor megválaszthatja a pilóta, melyik futót nyitja ki. A MiG-21-en pl. mechanikus nyitása csak az orrfutónak van, mert hasraszállni csak nyitott orrfutóval volt szabad, nagyon nagy volt az átvágódás veszélye a nagysebességű talajfogás miatt (az első 21-ek leszállósebessége 310-320 km/ó volt).
Üdv R.
lacipapa 442930 2012. március 30. 09:26
Válasz erre
Bocs'nem ide akartam,hanem a csereberébe!
Laci
lacipapa 442929 2012. március 30. 09:25
Válasz erre
E L A D Ó !
1:35-ös
-BRDM-2-3,SA9 Gaskin,gyanta kerekek,Á:2000.-
-Ital.No.312,Kübelwagen-ből a figurák (2db),sátor,asztal,szék,Á:1000.-+posta
-Tam.Gaz-67B-ből a kerekes gp.-át húzó katona,1db "Maruszja" forg.ir.Á:1000.-+posta
-Tam.No.15,Willis Jeep-ből,4db amerikai katona,MP matrica van hozzá,Á:2000.-+posta
-Ital.No.349,SU-122 Howitzer,kezelők nélkül,Á:800.-+posta
-PeerlesMAX No.3504(Italeri)Dodge M6 antitank gun,vagy Wolfra cserélhető,Á:4000.-+posta
-Ital.No.230,Dodge truck WC-62,ez is lehet csere a Wolfra,Á:4000.-+posta
1:48-as
-Tamiya No.100,Fiescheler Fi-156C Storch +Eduard interior+HAD magyar matrica,
GYÖNYÖRŰ KÉSZLET,van benne 4db figura is! Á:14000.-
Cserélni is lehet L-29 Delfin-re!
-Mig-21 MF/Bis,Cápeti,HAD matrica,48048 Á:2000.-+posta
1:72-es
-Tanks in Hungari 1941-45 ,HAD 72004, Á:1500.-+posta
Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
p-51 442928 2012. március 30. 08:52
Válasz erre
Szia, üdv!
Ha elolvasod figyelmesen alulról a negyedik sort a hozzászólásomban...
Nálam egymás mellett állnaka keletiés nyugati gépek, a német és a szövetséges gépek, mert minden repülőgépet szeretek.
És sanyival ellentétben nemírom minden hozzászólásom végére, hoy mi nem tetszik.
Üdv és jó makettezést kívánok
mirazsmarci 442927 2012. március 29. 23:57
Válasz erre
Üdv!

Pont ugyanez mondható el rólad is, csak a másik oldalról...
p-51 442926 2012. március 29. 20:57
Válasz erre
Na látod, sanyi, hogy megcsinálta az F-16.
Ráadásul még le is tudja lőni a Su-t. Meg több cucc fér rá. Meg pontosabban dobja le. Meg messzebbre tud repülni. És még sorolni lehetne.
Persze neked attól csak fájjon nyugodtan a létezése, és ha lehet, minden témában (mint a kamuflázsban is) minden hozzászólásodban említsd meg minden topikban, hogy nem szereted, se igaziban, se makettben. Akkor is, ha a hozzászólásod nélkül is eldöcögne a társalgás.
Így majd biztos kevesebbet ad el a Lockheed, meg a makettjei is gyengébben fogy majd a piacon.
Te meg elnyered a legkonstruktívabb hozzászóló címet az info-n.
Pedig lehet, hogy vannak olyan emberek is, akik egyformán szeretik a Su-22-t, meg az F-16-ot is. És nem szítják mindig a vitát.
Offba kellett volna írnom, de így sikerült.
Üdv.
migi 442925 2012. március 29. 20:32
Válasz erre
1210527
1210527

Nekem akár ide is hozhatná a kertbe ,
csehszko 442924 2012. március 29. 19:49
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! :)
erwyn 442923 2012. március 29. 19:30
Válasz erre
38922_35079
38922_35079

Nos, amint a melléklet "ábra" mutatja a 16-os is cifra dolgokra képes. Hozzá kell tenni, ezzel a madárral egy olyan, fiatal titán hajtotta végre a kényszerleszállást, aki még kiképzés alatt állt a típusra!
sanyi 442922 2012. március 29. 17:33
Válasz erre
A Szu-22-nél is lehet ilyet, hogy csak az egyik futót vagy csak az orrot nyitják ki? Nem vagyok szakértő, de erről még nem hallottam.
Amúgy nagyon szépen csinálták, a gép szinte sértetlen maradt. Ezt csinálja meg az F-16!:)
Rumcájsz_52 442921 2012. március 29. 14:53
Válasz erre
Ha nem a főfutó "ment el" már a startnál, hanem egyik főfutóKERÉK, akkor minden világos! Ha már nekifutás közben, vagy elemelkedésnél elszáll a kerék, azt nyilvánvalóan észreveszi a földi személyzet, és fölrádióznak a pilcsinek. Ilyen aránylag nagy nyomtávú gépnél logikus, hogy nem az orrfutós/fél-főfutós leszállást választják, hiszen a gép csak bizonyos sebességhatárig tartható csűrővel a meglévő főfutókeréken, utána ráesik a másik oldalon a kerék nélküli fékagyra, és ettől kezdve kormányozhatatlan, irányíthatatlan a kb. 150-180-al robogó masina. Azonnal bepördül (berádlizik) a hiányzó kerék oldala felé, az orrfutó valószínűleg kiszakad, esetleg az egész gép felborulhat, szóval nemigen lehet fogadni a túlélésre, a gép meg tuti totálkáros lesz. Ezért inkéb kinyitották vésznyitó-rendszerrel csak az orrfutót, és csináltak egy mintaszerű kényszerleszállást, a gép se sérülhetett túlságosan a füvön csúszástól, némi lemez-cserével, kalapálással javítható maradt. Egyébként a kerék-leesés aránylag ritka, de azért előfordul, ha a kerékanya nincs rendesen meghúzva ÉS biztosítva (sas-szeggel vagy huzalbiztosítással), van rá esély, hogy összejön, az MN-Légierőben is volt rá példa.
Üdv R.
Levix 442920 2012. március 29. 13:48
Válasz erre
Már a felszállásnál elment a kerék. Sajnos az nem derült ki pontosan ez mit jelentett.
búza 442919 2012. március 28. 21:06
Válasz erre
A főfutó elvesztése természetesen nem azt jelenti, hogy kiesett a futó gépből, csak nem nyílt ki! Egyébként mintaszerűen jártak el, tudomásom szerint ezt így tanítják. Katapultáláskor a süllyedés levonódik a katapultáláskor elérhető magasságból. Ezért van az, hogy egy vízszintesen vagy egy méteren repülő gépből lehet durrantani, de egy zuhanóból egy méteren már nem.
Üdv: Búza
Levix 442918 2012. március 28. 10:17
Válasz erre
A szöveg szerint elvesztette az egyik főfutót. Kifogyasztotta az üzemanyagot és fűre szállt le, hogy csökkentse a súrlódásból eredő felmelegedést. A kabintetőt azért dobta le, hogy ha mégis katapultálni kell, csökkenjen az ahhoz szükséges idő. Pár méteren a tizedmásodpercek is számítanak. Az eset a 90-es években történt.
Rumcájsz_52 442917 2012. március 28. 09:09
Válasz erre
Szia csehszko
A főfutók nem nyíltak ki, ez a működtető hidraulika-rendszerben lévő hibára utal. A kabintetőt nyilván azért dobták le, nehogy kényszerleszállás után az esetleg roncsolódó, torzuló törzs miatt megszoruló kabintetők alatt csapdába kerüljenek - egy esetleg kigyulladó, égő gépben. Ha katapultálni akarnak, akkor katapultálnak is, a mentőrendszer csak nagyon szélsőséges esetben nem működik - pl. ha bennehagyják a földi biztosítékot, de erre azért a pilóták is figyelnek! A szárnynak szerintem semmi baja, én csak festék-lekopásoket látok, ez meg - főleg a belépőélen - elég törvényszerű (ezért volt a mi Szuhojainkon is szemmel láthatóan utólagos festésjavítás a szárnyak elején).
Üdv R.
csehszko 442916 2012. március 27. 23:28
Válasz erre
Sziasztok!

Nektek biztos több infótok van erről a videóról! A kérdésem a következő lenne:
Mi történt? A hátsó futómű nem nyílt ki...a kabintető hiányzik ( előzőleg katapultálni szerettek volna ? ), olyan megviseltnek tűnik a szárny...talán egy nagy madár rajjal találkoztak?

www.youtube.com/watch
cenci2 442915 2012. március 25. 16:04
Válasz erre
Ez lemaradt : www.youtube.com/watch
cenci2 442914 2012. március 25. 16:03
Válasz erre
Feltöltöttem a PG-s SU22-M3-as nagyjavításának technológiai videóját .Akiket a részletek érdeklik annak ez nagyon jó kis csemege 1óra12percben .Jó szórakozást!
tyimosenko 442913 2012. március 23. 14:01
Válasz erre
Az oktatóülésből meg pont a Varga "Tömör" száll ki, aki kijelölte a Reinhardt Róbertet arra az ellenőrző repülésre a Bakóval.
mirazsmarci 442912 2012. március 23. 12:45
Válasz erre
Üdv!

A 16-os MiG-23UB-ről sem túl gyakoriak a felvételek. Később ezzel a géppel zuhant le Bakó és Reinhardt Róbert.
tyimosenko 442911 2012. március 23. 11:56
Válasz erre
Nagyon jó felvételek. Különösen jó, amikor a Bakó repülésirányít Szentkirályon. Nagyon menő volt. "Ne fékezz b.meg, ne fékezz." :)
cenci2 442910 2012. március 23. 11:16
Válasz erre
Majd lesz még egy-két saját PG-s felvételem is feltőltve .De jó lenne ha esetleg a pápai,taszári kollégáktól is pár érdekes felvétel felkerülne mert láttam nagyon jó videókat amiket a mai napig nem tudok megszerezni ,ill. volt egy film a pápai tv-től is a mig23-ról amiben szenzációs felvételek voltak ,azt sem tudtam beszerezni .Továbbra is azt mondom hogy ne rejtegessük ezeket a szép felvételeket mert a VHS kazikra mentett anyagokat lassan a kukába dobhatjuk én is azért dobom fel a jutyira .
cenci2 442909 2012. március 23. 11:08
Válasz erre
Ja azt elb...tam ,oda akartam feltölteni :)
Murmuc 442908 2012. március 23. 10:57
Válasz erre
Üdv Cenci2!
Gyöngyszemet találtál! Mentettem is.
Ettől függetlenül, ez a MIG-21 fórumban jobban mutatna. :)
cenci2 442907 2012. március 22. 23:46
Válasz erre
Ritka felvételek a taszári MIG-21PF gépekről . Sajnos nem a legjobb minőség . www.youtube.com/watch
búza 442906 2012. március 13. 20:55
Válasz erre
Szia Marci!
Kiegészítésül és újra:
" Adtak készűltséget valóban. Mégpedig nem földi célok ellen,hanem ugyanúgy, mínt mi,csak időjárástól függetlenűl folyamatosan harmadfokban voltak."
A "mi" az AP-Bisz gépeket jelenti.
Ez nagyjából arra utal, hogy valahol a reptéren állt gép felfegyverezve kb. 2db R60-assal és a pilóta nem sörözhetett otthon.
Magánban írj, ha jönni szeretnél, aztán majd egyeztetünk!
Üdv: Búza
mirazsmarci 442905 2012. március 13. 09:15
Válasz erre
Üdv!

Sikerült megtalálnom az utalást a korábbi Szuhoj témához!

" A Fürkészdarazsak repültek a Szárazföldi Csapatok alárendeltségében, de ha a szükség úgy hozta, adtak vadászrepülő-készültséget is, így belátható hogy sok minden belefért az elmúlt tíz évbe"
TOP GUN 1995/6, A legerősebb mostohatestvér
cenci2 442904 2012. március 6. 16:39
Válasz erre
Tudod az lenne a jó hogy ha azok akik hasonló videók ill. fotók birtokában vannak azokat nem dugdosnák a szekrényében ,hanem megosztaná azokkal akik működés közben még nem láttak ilyen gépet nem beszélve arról ,hogy ez a legjobb archiválási módja ha minnél több helyre kerül így talán megmaradnak ezek a ritka felvételek az utókornak .Az öregek akik az 60-as 80-as években szolgáltak és talán értékes felvételekkel rendelkeznek jó lenne ha azok hasonló képpen archiválnák illetve ezeknek az embereknek segítséget nyújtani hogy egyáltalán digitális formátumban át tudják alakítani a régi filmeiket és fotóikat .
Lala 442903 2012. március 6. 15:04
Válasz erre
Nagyon Szépen Köszönjük!
Ezek kincset érnek!
Üdv!
cenci2 442902 2012. március 6. 00:09
Válasz erre
Feltettem újabb videót az első két átadott szuhojról a 02,03-ról melyet 1995.12.08-án adtak át .www.youtube.com/watch
lacipapa 442901 2012. március 5. 17:26
Válasz erre
A 652/659 tegnapi hozzászólásom még mindíg érvényes!
Üdv,Laci
lacipapa 442900 2012. március 5. 17:24
Válasz erre
Köszi,megoldódott!Nem gondoltam,hogy ilyen gyorsan sikerül,most már "csak" a gépet kellene elcsereberélni!
Üdv,Laci
Tibcsi 442899 2012. március 5. 11:04
Válasz erre
Ha az Eduard csinál hozzá maratást, akkor Csitei Bélát kérdezd meg ezügyben.

A csiteibela kukac gmail.com email címen elérheted.
lacipapa 442898 2012. március 5. 08:58
Válasz erre
Azt is meg tudnátok mondani,hogy a Su22-höz maratást hol lehetne beszerezni?
Van hazai forgalmazó?
Köszi,Laci
lacipapa 442897 2012. március 5. 08:52
Válasz erre
Köszönöm mindkettőtöknek!
Üdv,Laci
Hunyo 442896 2012. március 5. 08:44
Válasz erre
Tibcsi 442895 2012. március 5. 08:43
Válasz erre
Szia,

www.modellversium.de/kit/artikel.php

A KP is ugyanez, de gyanták és maratás nélkül. Persze a matrica is más, de az öntőkeretek ugyanezek.

Tibcsi
lacipapa 442894 2012. március 5. 08:16
Válasz erre
Szervusztok!
Keresek Su 22M3 KP-s dobozbontást.Köszönöm.
Laci
lacipapa 442893 2012. március 4. 19:49
Válasz erre
Szervusztok!
Tudom,hogy ez nem a csere-bere,de ide is felteszem mert Su22.
Szeretnék egyet építeni 1:48-ban,mindegy melyik gyártótól!
Cserébe tudnék adni Mig-21U (Academi PF+gyanta átépítő),vagy
Mig-21F-13 (AcademiPF+gyanta átépítő)
ha érdekel az ötlet,beszéljük meg,több verzió is lehetséges!Pénz szűkében vagyok ,ezért a csere jöhetne szóba!
Adatlapon az elérhetőségem.
Laci
Murmuc 442892 2012. március 4. 18:50
Válasz erre
Üdv Migi!
Ez nem az egyik őse a 22-esnek hanem az őse!
Legalább is konstrukció szemszögéből. :)
Sajnos képekben, rajzokban nem segíthetek.
migi 442891 2012. március 4. 17:24
Válasz erre
su-7IG
su-7IG

Sziasztok
Tudom hogy ez nem 22 es , de a család egyik őse , érdekelne róla képek ,rajzok, mindenféle információ.
migi2123@gmail.com
üdv: migi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.