/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
mig23papa 442340 2008. január 30. 21:20
Válasz erre
sainz
ezt én sem értem, de mint emailodra írt válaszomban elmondtam, aki dolgozik az hibázik, a pilótáknál az a gond hogy ezért néhányan már csak az égi leszállópályákon landolhatnak
aki meg túléli az vagy bevallja,vagy nem a bakiját, a hibák ellenére még részesülhet elismerésben bármalyikük nem kell senkit sem megvédeni hisz nem vádolt senki senkit semmivel , nincs semmi koholmány ebben, hogy idézzelek , csupán elmondtam a másoktól hallott (repülős szakemberek)verziót, mint ahogy te is teszed a beírásaidban, nem voltál ott, hallottál valamit és azt elmondod itt
végezetül újra csak idézni tudlak
" Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat "
a magam részéről befejeztem az eszmecserét veled, az olvasók vagy elhiszik amit mondasz vagy nem, a kételkedőknek emailben szívesen elmondom a véleményemet
beírásaiddal kapcsolatban, de itt semmiképpen sem mert még zokon vennéd, ha nem egyezik a te verzióddal a másoké

További jó leszállást Kedves Róbert

migi

én is meguntam , hát be is fejeztem, többek között az irántad érzett tisztelet miatt is, márcsak azért is mert veled már kezet is foghattam, sainzal meg nem
migi 442339 2008. január 30. 20:39
Válasz erre
Urak Nem unjátok még ezt a meddő vitát , mert mi már igen .
sainz 442338 2008. január 30. 20:37
Válasz erre
herat68!

Latod...
Ha felteszek kepet az a baj...
Ha nem teszek fel kepet az a baj...
Ha nem adok kepet az a baj...
Ha adok kepet az is baj...:))

" Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat "

Az ertelmezest meghagyom masoknak, en leirtam nehany tenyt, amit az erintett(tek) kozoltek az esemennyel kapcsolatban.
Mint a meseben:
" Aki nem hiszi, jarjon utana "
sainz 442337 2008. január 30. 20:25
Válasz erre
Muzzy!

Nem ertem mi ez a Satanuldozes...
Mi lett volna ha, bla-bla-bla...
Senki nem serult meg, a gep tulterhelesmeroje nem jelzett akkora erteket, ami barmi kovetkezmennyel jart volna.
A pilota latvanyos elismeresben reszesult a jelen levo legugyi attasektol(keleti, nyugati egyarant)
Nekem nem tisztem, megis nekem kell itt megvedenem egy koztiszteletben allo, patyolattiszta, nem hetkoznapi repulomulttal rendelkezo pilotat, olyan emberek koholmanyaitol, akik soha nem repultek a szuhojjal, de megcsak nem is dolgoztak rajta...rohej...itt teljesen felrecsusznak a dolgok...

Kerdesedre a valasz ott van a 83-as hozzaszolasomban:
"Az orosz ezt tanitottta is odakint Krasznodarben 1983-ban, a tipusatkepzesen."
Meg magyarabbra leforditva: ki lettek ra kepezve.
sainz 442336 2008. január 30. 20:14
Válasz erre
ja, es mivel MiG-23 foto, duplan is huzzunk el ebbol a topicbol
sainz 442335 2008. január 30. 20:12
Válasz erre
1. semmilyet
2. tokmindegy, mivel a tobbi forumozo nem lathatja a kepet, igy ne farasszuk itt ezzel a jonepet
(egyebkent az egyik volt szazadtarsad lediktalta a neveket, hadd ne emlekezzek ra fejbol, ha ez neked fontos, husvetkor megnezem a fuzetemben, es megirom neked)
mig23papa 442334 2008. január 30. 18:55
Válasz erre
sainz
miért kezdem egyre jobban azt érezni, hogy te csak mondod a magadét, de a neked feltett kérdésekre sohasem vélaszolsz, nem akarsz, vagy nemtudod a válaszokat?
1. tehát milyen repcsit vezettél te magad is?
2. ki tartja az eligazítást azon a képen amit emailban küldtél nekem?
Muzzy 442333 2008. január 30. 13:56
Válasz erre
Saintz!
Az alabbi mondat egy kicsit felkavart
" legautentikusabb szemelyt - a pilotat, ha ez nem lett volna egyertelmu a leirtakbol - ideztem szo szerint.
+ amit a fekernyos leszallasrol megtudtam a tobbi erintettol, szuhoj soforoktol, muszakiaktol..."

Ezek szerint csak hallomasbol tudta, hogyan kell vegrehajtani, Nem ismerem a tipust, de kivancsi vagyok mig23papa velemenyere, hogy ez az eljaras szerepel-e a legiuzemeltetesi utasitasban? Akar orosz, akar magyar?
Ha nem akkor baromi felelotlen volt a pilcsi. Radasaul megfelelo kikepzes, oktatas nelkul hajtotta vegre. Na az ilyen brahikba szoktak meghalni...
Muzzy
Hind 442332 2008. január 30. 06:37
Válasz erre
Csak bele-bele olvasok,és egyre jobban azt kell hogy érezzem,nyugdíjba kell mennem!
Már meg sem tanulom az Ancsát!Inkább megírom, hogyan húzták ki alólam a repterem.
heart68 442331 2008. január 30. 04:29
Válasz erre
Sainz!
Igen ,sok ismeröst látok a képeken:-)
Sajna én nem voltam kint, késöbb csatlakoztam a Müszakiak népes táborához, akkor is a kistestvért dédelgettem:-)

Amugy miért légiháboruztok ebben a topicban? A betükaraténak nincs értelme.Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat.Hogy az ajtó szomszédomat idézem/ Csongrádi Imit/ Nem mindegy? a lényeg hogy egyben lent van , amugy hoztál sört?:-):-)
sainz 442330 2008. január 29. 23:25
Válasz erre
" hisz az csak egy rutineljárás, szerinted "

Nem szerintem, hanem a tipura kepzett pilotak, muszakiak, orosz oktatok, es az uzemeltetesi leiras szerint.
De ez ugy tunik neked mindegy.
Irhatok barmit, meg vagyok talalva...
sainz 442329 2008. január 29. 23:11
Válasz erre
Ahoz hogy masokat korrektul idezzek, nem kell repgepvezetoi tudas - csak egy diktafon, es nemi odafigyeles...
mig23papa 442328 2008. január 29. 22:44
Válasz erre
sainz
ebben neked teljesen igazad van

a gyalugépről én sem tudom hogy jön ide :-)

a gyalugépvezetés is lehet nagyszerű dolog, (10 éve dolgozom már a faiparban , bár a tanult szakmám nem az asztalos) amúgy én repülőgépvezetésről kérdeztelek

különben az igazi pilóták tudják csak igazán hogy ne repülj sohasem rutinból
sainz 442327 2008. január 29. 22:32
Válasz erre
A legautentikusabb szemelyt - a pilotat, ha ez nem lett volna egyertelmu a leirtakbol - ideztem szo szerint.
+ amit a fekernyos leszallasrol megtudtam a tobbi erintettol, szuhoj soforoktol, muszakiaktol...

Ettol te meg gondolhatod maskent.

Hogy milyen gepet vezettem legutobb?
Ma delutan egy gyalugepet, szep egyenesen egy ceruzavonal menten...:)
Csak azt nem ertem megint, hogy jon ez ide?
mig23papa 442326 2008. január 29. 22:20
Válasz erre
ja rutineljárás... a dokik is ezt szokták mondani a mandulaműtétekre, ezért kellet nem egy pácienst holtan kitolni a műtőből, a rutinműtét közepén...
mint ahogy ez is egy rutinleszállás volt, mert ugyebár Eberhardt Gyuri minden nap így szállt le a gépével, csak ez az egy rutin eljárasa végződött kissé máshogy mint ahogy azt tervezte,nem egy gépet törtek már össze hasonló rutin dolgok miatt,
igaz a pilóta mosolyra fakadt arcát senki sem látta sainzon kívül, inkább az járhatott a fejében, hogy a fenébe ezt elbaltáztam rendesen :-)
A dolog lenyege - amint az az igazan hozzaertoknek feltunt, hogy elbénázta kicsit, ami bárkivel előfordulhat már aki vezet is repülőgépet
sainz, milyen gépet vezettél legutóbb? hisz az csak egy rutineljárás, szerinted
sainz 442325 2008. január 29. 21:56
Válasz erre
07-0502_resize
07-0502_resize

..."szorgos hangyak" a 07-esen 1988, Taszar ...

heart68!

Gondolom sok ismeros akad a kepen, talan meg Te magad is...:))

Te kint voltal Krasznodarban 1983-ban Szuhoj tanfolyamon?
sainz 442324 2008. január 29. 21:46
Válasz erre
A fekernyos leszallas:

Az egvilagon semmi extra nem tortent, a pilota(Eberhardt Gyuri) rutineljarast mutatott be anno.

Az orosz ezt tanitottta is odakint Krasznodarben 1983-ban, a tipusatkepzesen.
A dolog lenyege - amint az az igazan hozzaertoknek(mint pl. Ruth Anderson az akkori US katonai attase, ex-F-4 pilota) feltunt, hogy az elso kijaratnal lejott a gep a betonrol!
A kunmadarasi szovjet 1.gvapib. Su-17M2-esei tobbszor attelepultek hadgyakorlatokon Taszarra(1985,1987...), ok ket pottartallyal, fuggesztett zavaokontenerrel, es kh-23-as raketaval vigan nyitogattak leszalasnal a fekernyot a levegoben, es a leheto leghamarabb elhagytak a betont.Ennek az eljarasnak ugyanis ez a celja, az hogy latvanyos is, csak jol jon egy repulonapon.
A "Mozdony"-nak ez meg sem kottyant, erre terveztek.
Hogy itthon ilyet keveset lathattunk, annak a sporolas, a technika feltese volt az oka - tobbek kozt ezert nem jartak a fuvesre sem Szuhojaink.

Az hogy a pilota elete veszelyben forgott...hmmm, az illeto jot mosolygott ezen.
mig23papa 442323 2008. január 28. 22:15
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

ott voltam akkor Taszáron, de a leszállást nem láttam (csak később videóról ) mert éppen akkor mentem ki az északi egyes zónába megnézni az amerikai gépeket

a lényeg hogy előtte ezt soha nem gyakorolták, tehát nem lehetett előre tudni hogy viselkedhet a gép ha leszállásnál nyitnak fékernyőt,
a pilóta jó ötletnek tartotta olyant mutatni a nagyközönségnek amilyent előtte még nem láttak
fékernyőt nyitott az utolsó métereken, mire a gép feladta az orrát, ő ezt egy durva mozdulattal előrenyomva a botot próbálta korrigálni, de mivel közben tovább sújedt a gép az orrfutó fogott előbb talajt, ettől viszapattant a gép, de közben a további sűjedésnek köszönhetően a főfutó is leért, a szokottnál nagyobb erővel , de akkorra már lecsengett ez a hullámzás, így nem lett géptörés, a futó azért elég jól bírta a túlterhelést
A Vágvölgyi Laci is valami hasonlót produkált, igaz ő fékernyő nélkül, néhány 23-as leszállás után , de ott tört az orrfutó, majd becsuklottak a főfutók, és kigyulladt a gép is. Kivételesen beteszek ide egy képet Mig23 fékernyős leszállásről, (az első és az utolsó ami volt )azért lett ilyen "béna " a felvétel, mert bár megvolt beszélve a Safival hogy fényképezni fogom ha nyit fékernyőt leszálláskor, és addig nem száll fel Pápán amíg mi nem szállunk le a Mi 8-al taszáron, hogy oda érjek mire kell,
a harcálláspontról felszállást kapott, amiről mi nem tudtunk, futottam ahogy bírtam, így sikerült, futás közben nem volt már időm a 300-as telét kisebbre cserélni, a fékernyő zsinór látszik a fékernyő sajna nem, ezért nem is reklámozom ezt a képet nagyon, mert a lényeg lemaradt
migi 442322 2008. január 28. 20:43
Válasz erre
igen mig én irtam addig megjött a válasz , de tudsz bővebbet az eseményről ?
mig23papa 442321 2008. január 28. 20:41
Válasz erre
már válaszoltem is kérdésedre mielőtt még kimondtad volna :-)
migi 442320 2008. január 28. 20:39
Válasz erre
Lacikám
Senki se akarja a jogaidat megkúrtitani, de szerintem várja meg mindenki a könyvet és akkor nyilvánitsunk véleményt.

MIT SZÓLSZ A KÉPEKHEZ ? HOGY VAN EZ A FÉKERNYŐ DOLOG ?
mig23papa 442319 2008. január 28. 20:39
Válasz erre
hát igen szép ez a kép fékernyőnyitás leszállás közben, bár majdnem az életébe került ez a manőver a pilótának
mig23papa 442318 2008. január 28. 20:34
Válasz erre
Bocsi, én csak éltem az alkotmány biztosította szabad vélemény nyílvánítási jogommal,
(már csak azért is mert több helyről kapva megerősítést, mely szerint nem igazán én beszélek kissé mellé)
remélve hogy a könyv szerzője cserébe jelzi minden képhez, történethez a forrás eredetét is, ha már annyian segítenek neki önzetlenül annak a könyvnek a megszületésében, és már én is egyre kíváncsibbá válok hogy mi is lehet majd abban a sokat emlegetett könyvben
migi 442317 2008. január 28. 20:24
Válasz erre
0673200
0673200
1140441
1140441

inkább nézzétek milyen szép képek , ilyet még nem láttam már a levegőben kiengedte a fékernyőt.
heart68 442314 2008. január 28. 04:26
Válasz erre
Sainz!
A 07-es minta szerü felszállását is közelröl láttam:) lövészet volt...3-as zonáztam.Fekete É-on:) Miértünk elöször Pajához elsönek/Nyugodjon Békében/. Este 11-ig éget szegény 07-es... Várom a Könyved!!!
sainz 442313 2008. január 27. 20:47
Válasz erre
Van sok, a javat nemsokara lathatjatok majd egy konyvben.
sainz 442312 2008. január 27. 20:43
Válasz erre
Igen, mert ez meg ropogosan friss.
1984 tavasz, a gyari orosz berepulopilota vezeti a gepet, masik UM-bol lett fotozva.
Hondarider 442311 2008. január 27. 20:31
Válasz erre
Állat ez a törzshátsórész!!!
Van még kép róla?
notarius 442310 2008. január 27. 20:24
Válasz erre
Ilyen újszerű terepszínben még nem is láttam 22-est!
sainz 442309 2008. január 27. 18:09
Válasz erre
...elsullyedt...:))
sainz 442308 2008. január 27. 18:07
Válasz erre
07_0091_resize
07_0091_resize
07_0212_resize
07_0212_resize
07_0038_resize
07_0038_resize

Nehany ritka foto a gyujtemenyembol, a " 07 " -es meg csillagos koraban:

A 07_0091 foto az NDK-ban, Laage repteren keszult 1987-ben.
Ez volt talan a tipus legerdekesebb elesloveszete.
Volt ott minden...a fedelzet szintje alatt riogattak a Rostock elott varakozo teherhajokat, dobtak bombat kiselejtezett nemet orhajokra - Ivancsik "Vanya" Gabor ugy telibeverte a bombasorozattal az egyik celhajot, hogy az gerictoressel percek alatt elsujjedt - olyan dunsztos idojarasban talaltak meg a mieink a celokat, amilyenben a nemetek repulni sem akartak aznap...

07_0038 - 1988 Taszar
sainz 442307 2008. január 27. 17:53
Válasz erre
07_0304 :
Erdekes, a torzskozepresz teljesen elolvadt, de a gerinc alatt futo kabelek eleg jol viseltek a tuzet.
sainz 442306 2008. január 27. 17:51
Válasz erre
07_0304_resize
07_0304_resize
07_0312_resize
07_0312_resize
07_0342_resize
07_0342_resize

A lenyeg lemaradt:
sainz 442305 2008. január 27. 17:49
Válasz erre
A " 07 " -es balesete Taszaron.

Nagyon-nagyon jol mukodtek a katapultulesek, 10-15 meteren kattintottak.
Lorincz "Dinnye" az elso kabinbol, Racsko Misi az oktatoi ulesbol(R.M. huzta meg a fogantyut).
Tulajdonkeppen mindketten megusztak, Misinek eltort a laba, mivel szerencsetlenul a beton szelen levo vizelvezeto csatorna elen fogott talajt.
f2d 442304 2008. január 27. 15:57
Válasz erre
Su-22M3
Su-22M3

Su-22M3
gábor76 442303 2008. január 26. 16:21
Válasz erre
A Pantera "Sidra Gulf" os dobozában,csillagos Magyar jelzéssor van hozzá.A dobozfedele ugyanaz.
Figaro 442302 2008. január 26. 11:32
Válasz erre
Szu-22 24
Szu-22 24
Szu-22 25
Szu-22 25
Szu-22 26
Szu-22 26

Szia Ákos!
Ezek talán segítenek.
migfun 442301 2008. január 26. 11:09
Válasz erre
De, sajna! 1/72-ben nincs valami átalakító?
Figaro 442300 2008. január 25. 23:20
Válasz erre
Szu-22  09 1
Szu-22 09 1
Szu-22  09 2
Szu-22 09 2

Egy bilek 1/72-es, 2002-ből.
sainz 442299 2008. január 25. 21:03
Válasz erre
22
22

Angola:
Ákos 442298 2008. január 25. 19:02
Válasz erre
Migfun!
A Pantera nem 72-es? Az Eses törzs 48-as, a KP/Mastercraft maketthez való.
Heart68!
Nagyon jók a kabinfotók! A kétüléses kabinjáról (főleg a hátsóról) nincs fotód? Sajnos a pápai gépbe nem tudtam bejutni, azt mondják, a sokéves állás alatt annyira beszorult a kabintető, hogy feszítővassal sem lehet kinyitni.
Levi 442297 2008. január 25. 17:07
Válasz erre
Ööö annyiban pontosítanék, hogy nem kaptuk/kapták, hanem VETTÜK. Pénzért.
Az oroszok a szifiliszen, meg a Lenin összes kiadási jogán kívül nem nagyon adtak ingyen semmit. :)
migfun 442296 2008. január 25. 17:01
Válasz erre
Hali!
Nem tudsz valami kontaktot hozzá? Én már szétdaraboltam a pantera Su-22-est, de nem érzek elég ügyességet magamban a törzsvég felhízlalásához...
bigboy 442295 2008. január 25. 14:25
Válasz erre
És lefényképezted ,felraktad ide a makettezök gyönyörűségére.nahát mégis jó makettezőnek lenni?
heart68 442294 2008. január 25. 14:22
Válasz erre
UB blokk
UB blokk
Szu22-07roncsA Taszári hangár udvarán
Szu22-07roncsA Tasz...
Szu2211vege
Szu2211vege
SU22M3-1
SU22M3-1
SU22M3-2
SU22M3-2
SU22M3-3
SU22M3-3
SU22M3-4
SU22M3-4
SU22PAPAN
SU22PAPAN
Szu22-11fly
Szu22-11fly

Ha ezekböl a képekböl valaki nem talál fogához valott, amiket feldobáltam, az ne is kezdjen bele a Szu22M3 épitésébe!! Ezt a tipust a VSZ belül CSAK mi üzemeltettük, az NDK-sok már az M4 tip. kapták meg.
heart68 442293 2008. január 25. 14:10
Válasz erre
Az ugyan nincs:):) de üzemeltetem, ha közvetve is...
heart68 442292 2008. január 25. 14:08
Válasz erre
Su_22_09
Su_22_09
Su_22_14 régi festéssel
Su_22_14 régi fest...
fürkész darázs fészke
fürkész darázs f...

s mégpár kép..
bigboy 442291 2008. január 25. 14:01
Válasz erre
EZ igen le a kalappal ,véletlenül nincs a garázsodba betolva egy su 22 es.üdv bigoy.
heart68 442290 2008. január 25. 13:52
Válasz erre
Su_22_16 nyügözve
Su_22_16 nyügözve
Szuhoj_01
Szuhoj_01
Szuhoj_02
Szuhoj_02
Szuhoj_03
Szuhoj_03
Szuhoj_04
Szuhoj_04
Szuhoj_05
Szuhoj_05
Szuhoj_06
Szuhoj_06
Szuhoj_07
Szuhoj_07
Szuhoj_08
Szuhoj_08
Szuhoj_09
Szuhoj_09
Szuhoj_10
Szuhoj_10
Szuhoj_11
Szuhoj_11
Szuhoj_12
Szuhoj_12
Szuhoj_13
Szuhoj_13
Szuhoj_14
Szuhoj_14
Szuhoj_15
Szuhoj_15

Tessék a 16-osrol még egy kép:) ja meg egy kis kabin ismeret...
Tibcsi 442289 2008. január 25. 13:13
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.