/ Fórumok /

Muscle Car- Hot Rod

Musclecar, Hot Rod, NASCAR, Oldtimer makettek és modellek. Minden, ami amerikai, és csak az, ami amerikai.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173.
Brúnó 443952 2007. július 10. 21:22
Válasz erre
48 Ford lakkozva

muszály volt megcsiszolnom a festést, mert kicsit rücskös volt. mivel ez metál szín, kénytelen voltam az egészet áthúzni kétezres vízessel, hogy lakkozáskor ne legyen foltos.
48 Ford lakkozva
48 Ford lakkozva1

kicsit világosabb kép, bár szerintem ez így rosszabb mint a másik. most volt alkalmam végre élesben is kipróbálni a Gunze akril fényes lakkját. nagyon könnyü vele dolgozni, jól terül, hamar szárad. amikor felvittem a felületre nagyon szép fényes volt, de száradás után veszített a fényéből és a felület egyenletességéből is. talán némi polirral lehet segíteni rajta. ettől függetlenül szerintem egész jó a cucc.
48 Ford lakkozva1

Sziasztok!

Ezen a héten szabin vagyok, így ma volt időm bütykölni a Fordot. A festését megcsiszoltam, és lakkoztam.

Brúnó
tóthgábor 443951 2007. július 10. 20:44
Válasz erre
szerintem a kardán-kérdés igen egyszerű. amennyiben mint az Itraleri egyenessel köti össze a két pontot a kardán akkor két csukló elég. viszont ha (mint a tamiya) "törik" akor szükséges a három csukló a rendszerbe. most már csak az a kérdés, hogy eredetileg vajon hogy is kell annak a tengelynek állnia :)
FireFoX 443950 2007. július 10. 19:45
Válasz erre
Bocsi akkor nem szóltam , nekem az Academy-s M997 Maxi-ambulance en is csak 2 csuklós.
sib 443949 2007. július 10. 19:29
Válasz erre
tamiya_kardan
tamiya_kardan

Szia!
Félreérettél. Vagy félreérthető voltam.
Az Italeri-én 2 van, míg a Tamiyáén 3.
FireFoX 443948 2007. július 10. 19:11
Válasz erre
Sib!
Mindenféle kardántengelyen 2 csukló van, 1-nek nem lenne semmi értelme!
Üdv.: FireFoX
Wakond 443947 2007. július 10. 18:46
Válasz erre
Üdv!

Keresek 5 Spoke felni garnitúrát!! Minden megoldás érdekel

www.premiersites.net.au/users/15165/pictures/5spoke.jpg

Kösz
Finu 443946 2007. július 9. 21:17
Válasz erre
Üdv a klubban :D !
Eddig tetszik az ötlet meg a kivitelezés. Jó látni, hogy mennyi ötlet lehetséges egy témára :). Az enyim most parkolópályán van és lenne ötletem ,hogy lehetne megcsinálni mégmásképpen, de akkor az eddigi melómat kidobhatnám...
sib 443945 2007. július 9. 10:05
Válasz erre
Köszönöm!
Azért túlzásokba ne essünk! :D
Brúnó 443944 2007. július 8. 22:38
Válasz erre
Ezen már sem gyógyszer, sem orvos nem tud segíteni, viszont nagyon jók lettek a részlet kidolgozások. Gratulálok hozzá.
Brúnó
Zoli 443943 2007. július 8. 21:03
Válasz erre
Szia!
Javaslom, keresse fel orvosát, gyógyszerészét! Döbbenet, amit művelsz, nem találok szavakat...
z
Zoli 443942 2007. július 8. 21:01
Válasz erre
Szia!
Én már nem ígérek semmit, szóval ne számítsatok rám, de ha véletlen kész leszek addig valamivel, akkor természetesen megmutatom.
z
sib 443941 2007. július 8. 19:07
Válasz erre
Ahha. Dobozos túró doboza. Valamivel vékonyabb mint fél mm. Fabrikolnom kéne injekciós tüvekből lyukasztót és akkor nem csak 1 méretű lenne rajta :) Ez sima rotringceruzával készül :)
ChevyG 443940 2007. július 8. 19:00
Válasz erre
GRAT!

a csavarfejek miből vannak? sztirol?
sib 443939 2007. július 8. 18:51
Válasz erre
oops, az uccsó elötti képnél kimaradt néhány szó:

...Még némi sorjázás, finomítás és a csavarok felragasztása van még hátra, plussz transzplantálni néhány alkatrészt az eredeti tartókról...
sib 443938 2007. július 8. 18:47
Válasz erre
sib 443937 2007. július 8. 18:47
Válasz erre
kerekek

Az "utángyártott" kerékagyakat sikerült elbarmolnom, ezért nekifutottam mégegyszer. Meg mégegyszer. Meg mégegyszer. Mondanom sem kell, az első próbálkozás volt a legjobb... de most már ilyen marad. A szelepeket áthelyeztem oda ahol lenniük kell.
kerekek
hidak

Ezt is előről kezdtem, előbb beragasztottam a "kupakot", összedolgoztam, aztán jöhettek a csavarok. Kapott egy "horpadást" meg egy
olajbetöltőt(?) A féktárcsákba reszeltem egy hornyot és nyomtam bele hűtőfuratokat. Ezeken még finomítok, mert néhol sz@r lett. Igaz, a festék majd ápol és eltakar, és amúgy sem fog sok látszódni belőle.
hidak
rugok

Ezen sokat agyaltam hogy hozzányúljak-e. Az Italeri rugóbekötései nagyon rosszak. Rossz a forma, rossz a méret. Így viszont egy kicsit valószínüleg el fog mászik a rugó helyzete... lehet hogy ezzel még  szívni fogok.
rugok
kardanok

Kaptak jó sok bigyót, lehet hogy oda is ahova 
nem kéne :) Érdekes hogy a hosszabik kardántengelyen a Tamiya szerint van 
mégegy csukló. Mivel az Italeri kitek alapja a korai Humvee, adok egy kicsi esélyt annak, hogy ez nem hiba, hanem a korai változatokon ilyen volt. Ha valakinek van erről infója, ne tartsa vissza!
kardanok
kereszttartok_1

A legnagyobb meló ezen az autón. Az Ita futómű-kereszttartói tömörek és vékonyak. A 
valóságban ez egy 2x2 lemezből álló szerkezet, oldalt + L lemezekkel. 0.5mm-es sztirolból készítettem el őket. Mivel képtelen (béna!) voltam 6+2 ugyanakkora darab lemezt kivágni, 2-2 csepp pillcsiragcsival tömbösítettem őket,
majd az eredetire szintén pill.rag-al ráragasztva, azt sablonnak használva 
vágtam őket méretre és formára. A pill.rag. előnye hogy később szét lehet őket pattintani. A középső alkatrészen 4 réteg van, a másik kettőn 2.
kereszttartok_1
kereszttartok_2

Lapok szétszedve, pillanatragasztó maradványok lecsiszolva
kereszttartok_2
kereszttartok_3

Köztes állapot. Kicsit egyszerűsítettem a szerkezeten, a valóságban egy kereszt-elem min. 6 alkatrész lenne, összecsavarozva. És 2-re redukáltam.
kereszttartok_3
kereszttartok_4

Készen vannak. Még némi sorjázás, finomítás és a csavarok. Festése és beépítése külön feladat lesz, egyfelől nyeklenek-nyaklanak, másfelől 
nagyon kell ügyelni a 2+2 lemez egymáshoz való helyzetére. Ehhez majd egy építósablont fogok készíteni.
kereszttartok_4
alvaz_hatul2

Eredeti vs. saját
alvaz_hatul2

hahó!
akkor némi hámví ápdét. duma a képek alatt.
gyurmakoma 443936 2007. július 8. 17:44
Válasz erre
nekünk párbaj,mert egyforma tpust épitünk,de amúgy grúpbild
sib 443935 2007. július 8. 16:12
Válasz erre
üdv!
most akkor párbaj (Gyurma + Kumancs vs.'32 deuce) vagy group build (akárki akármivel csak usa legyen)?
gyurmakoma 443934 2007. július 8. 16:05
Válasz erre
jajajja.
a irányvonal a hot stilus irányzat ugy nagyjából.
elvileg rcmék is beszállnak,byzsuka az impalával szintén.
stefániát szemeltük ki,de bólyai is lehet belőlle ahogy alakul.
minden megengedett,csak az amcsi vonal a kötelező
szóval aki kedvet érez még annak hajrá.
Kumancs 443933 2007. július 8. 15:11
Válasz erre
A célegyenest a Stefánia jelenti fizikálisan, de itt amikorra kész lesz.
És bármi megengedett.
Brúnó 443932 2007. július 8. 13:23
Válasz erre
Mettől meddig tart? Dobozból épített, vagy bármi megengedett?
Brúnó
Kumancs 443931 2007. július 8. 12:51
Válasz erre
rmx2024
rmx2024

ja ez az alapverzó.
Kumancs 443930 2007. július 8. 12:49
Válasz erre
Üdv Urak!

Azt a célt szemelött tartva hogy népszerüsitsük az Amcsi vasakat, egy Párbajt akeztünk Gyurmakomával. Mindketten egy 32-es fordbol indulunk és töbekközöt a ti zsürizésetekre is számitunk. Idöröl idöre kerülnének képek fel ide és a végén szavazásra bocsátjuk a vasakat.
gyurmakoma 443929 2007. július 8. 08:30
Válasz erre
ChevyG 443928 2007. július 7. 22:50
Válasz erre
Brúnó 443927 2007. július 7. 22:25
Válasz erre
S lőn ChevyG szaktársunk által feltett képek közt ott figyel az a Caddy lámpa amiről már büfögtem. pic007

Jó könyv lehet:)
ChevyG 443926 2007. július 7. 22:11
Válasz erre
pic 001
pic 001
pic 002
pic 002
pic 003
pic 003
pic 004
pic 004
pic 006
pic 006
pic 005
pic 005
pic 007
pic 007
pic 008
pic 008
pic 009
pic 009
pic 010
pic 010
pic 011
pic 011
pic 012
pic 012
pic 013
pic 013
pic 014
pic 014
pic 015
pic 015
pic 016
pic 016
pic 017
pic 017
pic 018
pic 018
pic 019
pic 019
pic 020
pic 020
pic 021
pic 021

Sziasztok Szaktársak!

Ma a Bnőm meglepett egy kis könyvel:)

pár képet csináltam róla (könyvről:P)

Üdv!
Brúnó 443925 2007. július 7. 20:27
Válasz erre
Szevúúúsz!
Én a hátsó woody részen az egész hátsórész fabetétezését értettem.
A hátsólámpát én is odatenném.
A lámpa formájára az én vizióm a következő: mivel elől hosszúkás a forma, hátra is lehetne egy olyan formát tenni, mint amilyen az '59 Caddy farokrészében van.
Remélem érthető voltam:)
Brúnó 443924 2007. július 7. 20:15
Válasz erre
Teljesen igazad van. Semmi ötletet nem látok benne, olyan, mintha mindent feltett volna rá ami a kezébe került. Jé, van egy ilyen izém? Felteszem. Na még ilyenem is van? Felteszem. Ez a hatalmas felni bennem olyan érzést kelt, mintha rövidebb lenne az autó, mint egy Toyota MR2-es. Nekem sem tetszik, még akkor sem ha hazai makettező csinálta. Viszont a háttérben lévő másikra kiváncsi lennék.
Zoli 443923 2007. július 7. 20:03
Válasz erre
A lámpa formája izlés kérdése, én inkább valami függőlegesre gondoltam, de akár kerek is lehet (mármint az enyémnél, de messze van még). Igazad van, hogy fura lenne azzal az elsővel, azt is be kéne süllyeszteni a sárvédőbe (kb, mint Finu). És én a hátsót is inkább a sárvédőbe raknám, de kíváncsi vagyok a Te elképzelésed megvalósulására.
Az ablakok terén teljesen egyetértek, szerintem jó lesz.
z
RaPe 443922 2007. július 7. 19:57
Válasz erre
Zoli!
Én is gondoltam ívet követő hátsó lámpára, de az nagyon nem illene az elöl lévő régimódi lámpákhoz. Azóta már kitaláltam, hogy a hátsó fa részen lesz a lámpa, de lehet hogy mégsem kör alakú. Hátul a fa rész szélesebb lesz, éppen ezen ügyködöm most.
Az osztott hátsó ablak természetesen széleseítve lesz, elég fura lenne máshogy.

Úgy néz ki hogy teljesen átdolgozom az oldalablakokat, követni fogják a tető ívét.
ChevyG 443921 2007. július 7. 19:51
Válasz erre
Szeva Brúnó Mester!

Chargerből igazából Baker kocsiját szeretném kifaragni, szóval csere érdekel:D

de még van jópár cucc ami úton van, főleg Earnhardt sr. kocsijait gyüjtöm:) (meg Elliott és Petty-ket:D)

Üdv!
Zoli 443920 2007. július 7. 19:48
Válasz erre
Szerintem teljesen jogos, amit írtál, csak a géptetőt hagytad ki. (Na meg a kartervédő és a gumik és érdekesek...) Szóval egyetértek, esztétikailag katasztrófa.
z
Zoli 443919 2007. július 7. 19:45
Válasz erre
Nemcsak azért kérdeztem, mert a maketthez nincs, hanem mert illene valami egyedi lámpát gyártani rá. Most épp az jutott eszembe, hogy mivel amúgy is a kaszniba illő búra tetszene nekem, hogy egyszerűen csak be kéne karcolni, fémmatricát rá és azt festeni. Lehet, hogy hülyeség, tényleg csak most futott át az agyamon, még nem csináltam ilyet. Na mindegy, a lényeg, hogy én majd olyat szeretnék, ami teljesen a kaszni ívét követi, azzal egyvonalba süllyesztve.
A hátsó ablakhoz annyit, hogy esetleg egy keskeny, laposabb változat is illene hozzá, ami nem osztott. (Osztottnál mindenképp kicsit szélesebb kéne szerintem.)
z
Zoli 443918 2007. július 7. 19:38
Válasz erre
A tető lejtése még annyira nem is vészes ezen. Nagyjából egy folyamatos ívet követ, szóval nekem még belefér, bár az ajtókeret teteje tényleg lehetett volna már vízszintes. Amúgy nagyon rühellem az olyan top chop-ot (akárhogy is hívják), amikor csak az egyik oszlopból vágnak ki, és lejt a tető.
A fabetét nem lenne rossz, de egy ilyen stílusú kaszni szerintem jobb teljesen csupaszon, borotválva. Valószínű majd én is el fogom tűntetni róla.
Egyébként megint egyetértek, szerintem jogos a kritika (nem RaPe munkájáról van szó!), elég kifinomult izlésed lehet, és ennek szívből örülök.
z
tóthgábor 443917 2007. július 7. 19:35
Válasz erre
igen láttam, de szerintem épphogy gagyi. a hátsó ablaknál az a beömlő, a két első-belső lámpa megoldása, legalább letakarta volna az eredeti fedelével. meg a spoilerek, a küszöb kifelé jön, a hátső lökhárítő meg belülről folytatódik
na jó majd akkor bírálok ha az enyém kész lesz, és szebb lesz
kbx 443916 2007. július 7. 18:50
Válasz erre
Nem tudom láttad-e, de ezt egy magyar srác csinálta, a nicknevéből kiderül...
Szép lett, nagyon jó az összhatás de a fényével én nem vagyok kibékülve...
tóthgábor 443915 2007. július 7. 18:18
Válasz erre
www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php

naettől kirázotta hideg. szó szerint.
RaPe 443914 2007. július 7. 17:44
Válasz erre
Brúnó!

A középen kettéosztott nem rossz, és némí ív valóban belefér , de azért nem olyan mértékben mint a képen :) Az oldalsó ablakokon még én is agyalok...
A hátsó ajtón lévő woody rész, nem feltétlenül marad így, valószínű hogy szélesebb lesz az ajtó. (feltéve ha erre gondoltál hátsó woody rész alatt)

Zoli!
A hátsó lámpánál még nagyon nem járok, de már feltűnt hogy a maketten nincs :)
Egyenlőre sima köralakúra gondoltam.

Kumancs!
Ha még nem csináltál hasonlót nem lesz egyszerű. Készülj fel hogy sokat kell tömíteni és csiszolni, mivel a hátsó rész íve nem egyezik meg az elsőével. Alapvetően nem vészes mert a makett anyaga it 2 mm vastag, szóval lehet miből csiszolni. A belső felét (a plafont) én főleg a proxxon fúró segítségével csináltam.
Simán csiszolópapírral elég macerás a dolog.

RaPe
sib 443913 2007. július 7. 15:54
Válasz erre
hello!
igen. egyrészt azért. (a coupén is ferde, az sem tetszik)
másrészt előre lejt a felső keret (hirtelen nem jut eszembe hogy nevezik ezt a fajta choppolást, talán rake?) amivel nagyon óvatosan kell bánni, és nem is illik minden body-hoz szerintem pl. ehhez sem + olyan mintha kiegyenesítették és kiszögletesítették volna a keretet.
és akkor még a vékonyléces, íves kezdésű fabetétről nem is beszéltem, de nem is fogok, egyelőre elég ennyi morgás :)
üdv: sib a kritikus
Zoli 443912 2007. július 7. 15:40
Válasz erre
Szia!
Én értettem félre, bocsánat!
Esetleg az oldalablakhoz olyan ötletem lenne, hogy el kéne hagyni a B oszlopot és egy folyamatos keret kellene az A-tól C-ig. Egyébként a plató része is nagyon tetszik, viszont a hátulja szerintem jobban mutatna faborítás nélkül. Amúgy tényleg nagyon jó, kíváncsian várom a fejleményeket, főleg a hátsó lámpa érdekelne majd (én is csak gondolkodok rajta egyelőre).
z
Zoli 443911 2007. július 7. 15:36
Válasz erre
Szia!
Talán azért fura, mert előrefelé dől a B oszlop, de az első szélvédő meg nem panoráma. Egyébként egyetértek.
z
Kumancs 443910 2007. július 7. 08:20
Válasz erre
Stzerintem nagyon jó az edigi munkád. Nálam még várakozik egy ilyen a polcon és kisértetiesen hasonló lesz mert én is le akarom vágni a tetőt. Egyböl adodik a kérdés? Nehéz összeileszteni a hátsórészt az első kabinal? Gratulálok Kumancs
Brúnó 443909 2007. július 7. 07:50
Válasz erre
RaPe
Ilyenre gondoltam a hátsó ablaknál.
www.carnut.com/cgi-bin/_image.pl vagy ilyenre.
www.carnut.com/cgi-bin/_image.pl
Brúnó 443908 2007. július 7. 07:32
Válasz erre
Szeva RaPe!

Hogyne érdekelne:)
Kezdem az ablakokkal. Az oldalsó nekem sem tetszik, de nagyon nem látok semmi megoldást rá. Egyenlőre. A hátsónál viszont én a felső részt sokkal ívesebbre venném, és minimum kettéosztanám.
A hátsó woody rész kicsit necces, bár jól is ki lehet jönni belőle. Utility Woody, ilyet még nem láttam, az biztos, hogy ettől egyedi.
A hűtőmaszk pazar lett, mást nem tudok rá mondani. Talán Besenyő Pista bácsit tudnám idézni: nooormális???:)
A pótlások, összeillesztések eltüntetése szintén jó lett, bár gondolom neked ez a Longline után már a "nevetséges" kategóriába tartózik:)
Összeségében szerintem jó a téma, jó az ötlet, és eddig a megvalósítás is. Remélem nem kerül be a többi mellé a "majd folytatom egyszer" dobozba.

Brúnó
RaPe 443907 2007. július 6. 23:13
Válasz erre
Remélem tisztább egy kicsit a kép, majd lesz cikk is ha megérem :)

Zoli!

Brúnó nem épít ilyet, de mint amcsi autó mániás, gondolom érdekli :)
A hátsó ablakot én vágtam ki, és kisebb lesz majd, de ott még nem tartok. (a belső keretek miatt lett nagyobb lyuk vágva). Nekem túl nagynak tűnt az ablak nélküli rész hátúl, ezért döntöttem a fúrás mellett,
sib 443906 2007. július 6. 23:11
Válasz erre
Nekem nem csak az ajtó mögötti ablakok furcsák hanem az ajtók ablakai is, de ez a kit hibája, nem RaPe-é. Az az ablakkeret nekem nagyon nem tetszik ezen a kasztnin.
RaPe 443905 2007. július 6. 23:09
Válasz erre
070625_033921

az eredeti krómcsoda, és a sztirol alap.
070625_033921
070625_035749

felpróbálva a törzsbe. A kereszt irányú és a most látható belső függőleges sztirol lapot a későbbiek folyamán kivágtam.
070625_035749
070625_053422

az első pár "borda" huzalból, sajna ez is homály, de az árnyékot érdemes megfigyeleni.
070625_053422
070706_224611

hátulról 1
070706_224611
070706_224641

a kaszni felső részét levéve, látható a hátsú futóművek közti betoldás, amire a kabin hátulja passzol.
070706_224641
070706_224740

a plafon belseje
070706_224740
070706_224826

a kabin hátulja
070706_224826
070706_224759

egy kép oldalról a kaszni teteje nélkül
070706_224759
070625_015527

a fülke a darabolás után
070625_015527
070625_021308

összeragasztva, még tömítés nélkül
070625_021308
070626_145903

a fülke hátuljának toldása sztirolból
070626_145903

no akkor nagyvonalakban:

csináltam egy sztirol keretet, amire felragasztottam a drótokat. Ezután ragasztottam fel az elöl lévő függőleges csíkot, és megvártam míg megköt. Majd szépen "elbontottam" a felesleges sztirol részeket.
Zoli 443904 2007. július 6. 23:05
Válasz erre
Szia!
Eddig tetszik, az ötletek nagyon jók. Viszont az ajtók mögötti ablakok mintha nem passzolnának hozzá, de lehet, hogy csak a szemem csal. Szerintem nem is lenne szükség rájuk. (Brúnó biztos csinál ilyet?)
z
Zoli 443903 2007. július 6. 22:58
Válasz erre
Előre is köszi szépen! (Tudod, csak a széria miatt érdekel, hátha ezekből még lehet valami hasonlót alkotni.)
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173.