/ Fórumok /

óceánjáró makettek (nem csak Titanic...:)

óceánjáró hajó makettek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Bill 455267 2007. szeptember 26. 13:28
Válasz erre
Persze, hogyne emlékeznék.:)
Köszi a linket, de már nem aktuális, mert sikerült kikevernem egy hasonló színt. A most készülő Chris Craftom hajótestének a felső sötét színe az. A kép kicsit csal mert feketének látszik, valójában sötétszürkés-sötétbarnás-fekete egy csepp vörössel. Élőben szebb, majd készítek normális minőségű képeket ha kész lesz.
ChevyG 455266 2007. szeptember 26. 12:50
Válasz erre
Szia Bill!

Nagyon mutatós lesz!
Végülis melyik festést fogja kapni a bárka?

A Mauretania után tettem egy újjabb "lépést" a civil hajóuzás irányába: Goethe:) 5.én veszem majd át (ha minden jól megy).

üdv
Smoke 455265 2007. szeptember 25. 22:28
Válasz erre
Szia Bill!

Nem tudom, remélem emlékszel rám, én voltam aki elvitte Chevy hajoját Békéscsabára!
Ott mondtad h kell valami fa szinű Gunze festék, talán pilotkának van, nála nézz szét a boltban!
pilotka.myip.hu/aruhaz/index.php
Szépe stét!
Üdv.: Szabolcs
Bill 455264 2007. szeptember 25. 21:47
Válasz erre
f2d 455263 2007. szeptember 25. 21:45
Válasz erre
Kérkedő, hencegő? Legalábbis angolúl.
Bill 455262 2007. szeptember 25. 21:34
Válasz erre
Köszi, igyekszem. Ma elkészítettem az orrdíszt és tömítettem a réseket, holnap egy kis csiszolás...

Ma kitaláltam a hajó leendő nevét: Vainglorious (asszem illeni fog rá, tegye fel a kezét, aki tudja mit jelent:)

Tudod, penge agy kell a makettezéshez és nem árt ha van néha kéznél egy kis segítség.:)

Bill
f2d 455261 2007. szeptember 25. 21:13
Válasz erre
Nagyon szép lesz.
(Jó sok cavintont szedsz. Csak nem vagy feledékeny?:-))
Bill 455260 2007. szeptember 24. 17:37
Válasz erre
Catalina 1
Catalina 1
Catalina 2
Catalina 2

Sziasztok!

Lassan de biztosan alakulgat a Chris Craft.
Nincs egyszerű dolgom mert a hajótest elég girbe-gurba (asszem erre mondják, hogy "dizájnos":), ráadásul egy darabban van az apróbb alkatrészekkel (pl. mentőövek horgony, stb.) így elég nehéz festeni. Maszkolni max. folyékony maszkolóval lehetne de olyanom sajna nincs most háznál. Marad a tisztán kézi festés. Nem baj, hozzászoktam, sőt kifejezetten élvezem a problémás maketteket (eddig csak ilyet építettem, nem tehetek róla hogy a Tamiya csak olyan hajókat gyárt amiken van legalább egy lövegtorony:)...

Ha minden jól megy hamarosan kész lesz, aztán jöhet életem eddigi legnagyobb projektje. Az nem lesz semmi ha sikerül tető alá hozni...

Bill
Bill 455259 2007. szeptember 18. 21:58
Válasz erre
Nekem sincsenek hamis illúzióim, de mindíg felcsillan a szemem amikor ilyen infókat hallok.
Sajnos tény, hogy India csak a pénzt látja ebben az egészben és a korrupt kormánya mindent megtesz, hogy meg is kapja amit akar. Teljesen mindegy hány ember életébe kerül, ők csak 80.000 tonna fémet látnak amit jó pénzért el lehet adni. Esténként meg lelkiismeretfurdalás nélkül hajtják álomra a fejüket. Ez a szörnyű!
Mekett 455258 2007. szeptember 18. 21:46
Válasz erre
Félek, ezzel megmenteni nem tudnák, csak a bontást elodázni :(
Bill 455257 2007. szeptember 18. 21:44
Válasz erre
France
France

A Norway saga folytatódik. A hajó története egyre jobban kezd hasonlítani egy szappanoperához, annyi ármány, hazugság és félrevezető info van benne.
A szeptember 11-i döntés után úgy tűnt, hogy a Norway sorsa megpecsételődött, de váratlanul emberjogi aktivisták petíciót adtak be az indiai törvényhozóknak hogy újra vizsgálják felül az ügyet ugyanis információik vannak, hogy a hajót illegálisan akarják lebontani (korrupció a legfelsőbb körökben, hehh), sőt illegálisan vitték Alang-ba 2006 nyarán és ezzel az Unió figyelmét újra (mint a Clemenceau hordozó esetében) India felé fordították, azon belül is a katasztrófális hajóbontó üzemeik felé!!
Általában szkeptikusan veszek minden újabb Norway megmentő akciót de ez most igéretesnek tűnik...

Bill
ChevyG 455253 2007. szeptember 17. 22:04
Válasz erre
Szia!

Grat, tartlamas cikk(ek)!

off: ma átvettem a hajót, és minden okés! Köszönöm! (Smoke-nak is a lebonyolitásért)
Bill 455252 2007. szeptember 17. 19:48
Válasz erre
Norway 1
Norway 1
Norway 2
Norway 2
Norway 3
Norway 3
Norway 4
Norway 4
Norway 5
Norway 5
Alang 1
Alang 1
Alang 2
Alang 2
Alang 3
Alang 3
Alang 4
Alang 4
Alang 5
Alang 5
Alang 6
Alang 6

Szia!

A képek egy része Alang-ban készült, sajnos könnyen felismerhetők.:( Érdekes, hogy az NCL úgy dobta oda a hajót az idiaiaknak, hogy !minden! felszerelést, köztük több tucat felbecsülhetetlen értékű festményt, szobrot és egyéb dekorációs és használati tárgyat is benne hagyott. Persze a munkások már egy részüket széthordták vagy eltüzelték.

A legfrissebb hírek szerint az ugyancsak NCL tulajdonban lévő SS United States-t is eladta a cég az S.R.I.A. India-nak (indiai hajóbontó cégek szövetsége). Ezzel most már az amerikaiak "büszkeségét" is halálra ítélték.

Ezek után nem csoda, hogy 40%-al esett a Norwegian Cruise Lines bevétele tavaly óta, és a tulajdonos Star Cruises is fontolja a cég eladását. Mondhatni elég sokan rühellik az NCL-t a történelem gyalázó viselkedése miatt, megjegyzem teljesen érthető módon.
A United States és a Norway lebontása sokak számára olyan, mintha az Empire State Building-et, vagy az Eiffel tornyot darabolnák fel...

Bill
Mekett 455251 2007. szeptember 17. 18:30
Válasz erre
Ez a hajó nekem az egyik titkolt kedvencem, már csak a hossza miatt is :)
Vannak még képeid a hajóról? Érdekelnének a partravontatás állapotában készült képek.

Kösz!
Mekett
Bill 455250 2007. szeptember 17. 11:36
Válasz erre
SS Norway
SS Norway

2007. szeptember 11-én az indiai parlament elrendelete a Blue Lady lebontását. A hajó, melyet 1960-ban SS France néven bocsátottak vízre, majd 1980-ban a világ első nagy kirándulóhajója lett, az SS Norway.

Nevében hordozott egy országot, egy kultúrát és annak egész történelmét. A hajó az elegancia tetőfokát jelentette. Az 1962-es első útján maga Párizs elevenedett meg a fedélzetén, hajók százai üdvözölték, amikor befutott a New York-i kikötőbe.
A France az úszó paloták korának alkotása volt… az Egyesült Államoké volt a leggyorsabb, a briteknek volt a legnagyobb, a franciáknak volt a leghosszabb hajójuk amit valaha ember alkotott. 315 méteres hosszával 2003-ig, a Queen Mary 2 érkezéséig a nem tudtak nála hosszabb utasszállítót építeni.

A hajót túl hamar érte el a végzet. Még a fantasztikus New York-i fogadtatása alatt is ott köröztek a repülők az égbolton. Pár év múlva, a légi közlekedés kitaszította a nagy óceánjárókat.
1979-ben a Norvég-Caribi Hajótársaság (a mostani Norwegian Cruise Line) megvette és kirándulóhajóvá alakította. Eredeti nevétől megfosztva a társaság SS Norway-ra keresztelte.
Egy teljesen új hajó született, mely csak formailag emlékeztetett a franciák egykori büszkeségére. Megmentették, a világ utolsó óceánjárójából a világ legnagyobb kirándulóhajója lett, mely még két évtizedig büszkén szelte a habokat.

2003-ban bekövetkezett a legszörnyűbb. Mialatt a hajó Miamiban állt, a gépházban hatalmas robbanás következett be. A személyzet 5 tagja meghalt. A hajót Németországba, Bremerhavenbe vontatták javításra. 2004-ben a hajótársaság vezetője bejelentette, hogy a Norway soha többet nem fogja szelni a habokat.

2005-ben Malajziába küldték és eladták hulladéknak. Blue Lady-nek nevezték át és magára hagyták hónapokig a Malajzia partok közelében. Számos hír volt, hogy kaszinóvá, vagy hotellé alakítják át, de végül egyik sem valósult meg.
Hónapokig tartó titkolózás és félrevezető információk után a tulajdonos eladta a hajót az indiai Alang-ban lévő hajóbontó telepnek ami a világ legnagyobb és egyik legrosszabb körülmények közt működő bontó üzeme. Ráadásul a hajót az akkori kor tűzvédelmi előírásainak megfelelően azbeszttel szigetelték, ami miatt a bontása életveszélyes és megfelelő védőfelszerelés nélkül halálos lehet.

2006. augusztus 15-én 42 év szolgálat után partra vonszolják az elhanyagolt és rozsdásodó Blue Lady-t. A muzeális értékű hajóban a felbecsülhetetlen értékű berendezést is érintetlenül odadobták az idő pusztításának. A hajó, mely valaha a fényűzés a pompa és presztízs szimbóluma volt, most sokak számára csak egy mérgező hulladék.

A Norway, az utolsó igazi óceánjáró halálával végleg leáldozott a nagy óceánjárók kora.

Nyugodjék békében!

Bill
Smoke 455249 2007. szeptember 17. 09:44
Válasz erre
akkor gondolom nem bánod ha a Mauritániád nálam marad :)
Bill 455248 2007. szeptember 14. 16:55
Válasz erre
Azt azért ne, csak állíts fel új mérföldköveket. Mondjuk ez alapján.
ChevyG 455247 2007. szeptember 14. 15:01
Válasz erre
asszem abbahagyom a makettezést:D
Bill 455246 2007. szeptember 14. 12:55
Válasz erre
Bill 455245 2007. szeptember 14. 12:52
Válasz erre
1:144-es scratch-built Titanic. Kidolgozott belső térrel!!! Állam a padlón...

www.titanic-model.com/models/reed2/index.html
ChevyG 455243 2007. szeptember 14. 11:11
Válasz erre
Bill 455242 2007. szeptember 14. 10:11
Válasz erre
Sokkal részletesebb! Maratás a dobozban (korlátok, ajtók, létrák, stb.), extra részletek, a Titanic Historial Society (bocs, magyarul nem jut eszembe:) által elismert és a tervrajzaik alapján készített makett. Szóval ezt még dobozból építve is bátran ki lehetne rakni a vitrinbe!:)

a főbb részletek englisül:

Skill level 3 deluxe plastic model.
Well over 150 pieces molded to sprue trees. -The hull is one black piece.
-Decking are cream pieces.
-Railings, ladders, funnels, lifeboats (etc.) are white pieces.
-Black display stand with brass-looking nameplate and "pegs."
-Anchors and propellers are black pieces.
-Clear pieces for vents.
-Photo-Etched Brass Railings and ratines.
-Includes an anchor chain and monofilament thread.
-Detailed deck superstructure.
-Compass tower with compass.
-Electric rig cranes.
-American or White Star Lines flag.
-Detailed funnels with steam pipes and ladders.
-Detailed masts with ladders.
-Postcard included with a picture of Titanic.
-Recessed panel lines give a realistic appearance.
-Museum quality.
-Licensed by "The Titanic Historical Society,Inc." who furnished the original drawings and data.
-This is the largest, most highly detailed and accurate model kit
ChevyG 455241 2007. szeptember 13. 22:08
Válasz erre
uhhh! Beteg!:)

a 350es Deluxe miben különbözik a simától?
Bill 455240 2007. szeptember 13. 18:31
Válasz erre
Hi there!

Valakinek nagyon sok szabadideje van! Nagyon sok (kb. 6!) méter hosszú Queen Mary fogpiszkálóból!! Na ez már tényleg beteg...

www.damnfunnypictures.com/html/Queen-Mary-in-Toothpicks.html

Bill
ChevyG 455239 2007. szeptember 11. 12:27
Válasz erre
bár az olimpicot is át kellett építeni. sztem az így nézhetett ki!
Bill 455238 2007. szeptember 11. 10:25
Válasz erre
Az bizony, csak rms festéssel. Ez tulajdonképpen egy "artwork", nem tudok róla hogy akár egy napig is így felszerelve lett volna ebben a formában. Szerintem érdekes kép...
ChevyG 455237 2007. szeptember 11. 00:01
Válasz erre
sztem Britannic!
(bár nem ezzel a festéssel merült el)
Titanic nem lehet (mentőcsónakok)

(Esetleg az Olimpic)

a gugli kidobja ezt a képet ha ez a kereső szó: rms britannic

üdv!
Bill 455236 2007. szeptember 10. 23:31
Válasz erre
kép
kép

A nap találós kérdése: melyik hajó van a képen? Vigyázat, beugratós kérdés...:)
ChevyG 455235 2007. szeptember 10. 21:03
Válasz erre
Nagyon szuper! (video is képek is)

Megnézném pár hajó "robbantott" makettjét !
Bill 455234 2007. szeptember 10. 21:00
Válasz erre
Hosszas gondolkodás után rájöttem, hogy sajna nem állna jól neki a 36. kommentben mutatott minta. Nagyok a formai eltérések.
Bill 455233 2007. szeptember 10. 20:57
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

Múltkor valamelyik topikban szó esett a Disney Cruise Lines hajóiról, a Magic és a Wonder-ről. Találtam néhány "robbantott" képet a Wonder makettjéről, ami a Disney terminál egyik ékessége. Sajnos nem a szobámé.:)
Nem semmi, érdemes vetni rá egy pillantást. Többek közt az is kiderül, hogy a két kéményből az első nem is igazi. Csak a design kedvéért tettek a hajóra két kéményt, ezt többször eljátszották már a történelem folyamán, elég csak a Titanic-ra és a Normandie-ra gondolni. A Normandie harmadik kéményeben szállították az állatokat, a Titanic-ot pedig csak a nagyobb erő látszatáért szerelték fel négy kéménnyel...

Nézzétek meg ezt a videot is, ahol hallható a Disney Wonder-nek a hajókürtje. A kürt neve: "When you wish upon a star" és egy jellegzetes nótát "dúdol". Nem semmi szerkezet, elég egyedi. Volt szerencsém látni és hallani élőben ezt a hajócsodát és felejthetetlen élmény volt...

youtube.com/watch

Bill
ChevyG 455232 2007. szeptember 10. 19:44
Válasz erre
szvsz a 36-ban lévő sokkal szebb (festés minta)

Sztem a legjobb a Tamiya Putty
Bill 455231 2007. szeptember 10. 19:39
Válasz erre
Catalina
Catalina

A dobozon lévő elég gagyi. Amúgy sem halászbárkát tervezek készíteni hanem yacht változatot.:) Így pár dolgot kihagyok a készletből de lesznek rajta apróbb feljavítások/átalakítások is. Most a tömítéssel bajlódok, a Revell putty nem egyszerű eset.:) Majd rakok fel képeket ha érdemben haladtam vele.

A festést véglegesítettem, nagyjából olyan lesz mint a fenti képen.

Ok, majd írd meg hol és mikor tudom átvenni a "cuccost".:) Én vasárnap (16.) délelőtt tervezek menni.
ChevyG 455230 2007. szeptember 10. 18:55
Válasz erre
nem tudom milyen festési sémákat találtál még hozzá, de ez 1000x jobb mint amit a gyár ad (amit a dobozon látok)

más: a 7N odaadom a cuccost Smoke-nak!

üdv!
f2d 455228 2007. szeptember 9. 11:16
Válasz erre
Az utolsó képen lévő hajok milyen méretarányúak? A háttérben lévő tugboat nagyon tetszik, erről nincs több fotód?
Bendeguz 455227 2007. szeptember 7. 16:12
Válasz erre
mult héten az árkádos játékszigetben volt vagy 10... szerintem még mindig ott vannak
Bill 455226 2007. szeptember 7. 10:57
Válasz erre
6133302a
6133302a
6133302b
6133302b

Szép! Én még nem mertem belefogni papír készletbe, de ami késik...:)

Ajánlom figyelmedbe ezt is:
www.moduni.de/product_info.php/products_id/6133302

Na ez nem mindegy!:) 1,15 méter, majdnem 5.000!!! db.
Lehet, hogy veszek egyet és ha jól haladok, nyugdíjas koromra készen is leszek vele!:)

Bill
Bill 455225 2007. szeptember 7. 10:51
Válasz erre
Ezt konkrétan a moduni-ról vettem, most 8 euroért árulják (+pk). Már az utolsó darabokat árusítják.
Bazsi 455224 2007. szeptember 7. 08:24
Válasz erre
Titanic 1:200-ban papírból...
138,5 cm hosszú lesz, ha elkészül :)
Nekem kell egy...

www.gomixmodel.pl/produkt.php
ChevyG 455223 2007. szeptember 7. 01:29
Válasz erre
Hi!
Merre szerezted, és mi pénzt kérnek 1 ilyen készletért?

A kamoinosok párna-ügyben tuti tudnak segiteni!
üdv!
Bill 455222 2007. szeptember 5. 17:25
Válasz erre
revell boat
revell boat
DSC01844
DSC01844
DSC01846
DSC01846
festés minta
festés minta

Végre, több hónapnyi kihagyás után újból nekifogam építeni. Aktuális áldozatom egy 1960-as Revell Chris Craft készlet, melyet a tavalyi 50 éves évforduló alkalmából újra kiadtak. Mivel az ilyen készlet ritka mint a fehér holló, azonnal lecsaptam rá. Ráadásul egy rendkívül bájos kis hajót rejt az igényes csomagolás.

A dobozt felnyitva egy 47 éves kit fogad minket. Az alakhűsége jónak mondható, sajnos ez már nem mondható el az alkatrészek minőségéről. Tele vannak sorjával és elég sok elnagyolt van köztük. Ezen kívül két figurát (halászok) is rejt a csomag.
Munkás egy darab, de azért bevallom rosszabbra számítottam egy lassan nyugdíjas korú makettől.

Az építést a hajó oldalán lévő ablakok kifúrásával kezdtem. Az összkép kedvéért összeillesztettem a főbb darabokat, egy kis csiszolás és sorjátlanítás után jöhet a tömítés. A hajót "Riva stílusban" akarom elkészíteni, a festés az utolsó képhez hasonlóan fog kinézni...

Amúgy tudna valaki segíteni, hogy lehetne (szövetből) párnákat készíteni. Akarok kettőt az egyik ülőkére de még nincs ötletem hogyan csináljam.:)

Üdv!
Bill
ChevyG 455221 2007. szeptember 4. 10:42
Válasz erre
a hónapba megyünk fel pestre, lehet h benézünk
gyurma 455220 2007. szeptember 3. 18:04
Válasz erre
nekem is van a hűtőben legalább olyan hideg jegem,mint a titanicnál volt..
ezen bevallom kicsit röhögtem,amikor mutatták a tvben.
tényleg,volt valaki?
megéri kimenni?
Bill 455219 2007. szeptember 3. 13:35
Válasz erre
Tervbe van véve valamikor október elején.
Ökörségek mindíg is voltak és sajnos lesznek is. Kíváncsi lennék arra a "jéghegyre" amit "megérintve" átérezhetjük a kínt amit szegény utasok a bőrükön tapasztaltak akkor éjjel... no comment

Kiállítottak pár makettet is, köztük a Carpathia-ról is egyet. Na arra kíváncsi vagyok, biztos szkreccs-built.:)

Bill
ChevyG 455218 2007. szeptember 3. 10:08
Válasz erre
Volt Valaki a "Titanic" kiállításon?

A honlapot nézve kicsit cirkuszi...

titanic.origo.hu/index.html

annyi ökörséget hordanak össze:

"A hajótest súlya mintegy huszonhat tonna volt"

"A Titanicot három, egyenként 98 tonna súlyú hajócsavar hajtotta."

és a csúcs:

"A látogatók minden érzékszervére hat a kiállítás, valódi jéghegyet érinthetnek meg, így átélhetik, hogy milyen gyilkosan fagyos volt a tengervíz a tragédia éjszakáján." ááá
ChevyG 455217 2007. szeptember 3. 09:15
Válasz erre
Én a www.modelwarships.com-ról ismerem a munkáit, csak későb derült ki h máshova is küld anyagot!

üdv
Bill 455216 2007. szeptember 2. 16:15
Válasz erre
Ennek már nem sok köze van az eredeti Airfix készlethez.:)
Nagyon tetszik amit Jim Baumann művel, főleg mert eszement pontossággal dolgozza ki a legapróbb részleteket is. 1:600-ban, meg 700-ban azért ez nem semmi.

Ha fele ilyen jól tudnék építeni már elégedett lennék...
ChevyG 455215 2007. szeptember 2. 15:39
Válasz erre
Jim Baumann-nak nem ez az eggyetlen "brutális" műve:)
Bill 455214 2007. szeptember 2. 15:04
Válasz erre
Mauretania, csapatszállító bőrben. Brutális:

modellversium.de/galerie/artikel.php
Mekett 455213 2007. augusztus 31. 15:12
Válasz erre
Előbb találtam egy Hajózási szabályzat könyvet egy antikváriumban, 1800 Huf-ért. Érdekel valakit? Az első belső oldalra bele van írva, hogy "Somogyi" :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.