/ Fórumok /

óceánjáró makettek (nem csak Titanic...:)

óceánjáró hajó makettek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Sennás 662831 2019. szeptember 3. 17:21
Válasz erre
Szabikám minden tiszteletem ahogy a mostanit is teljes precizitással építés:) Vajon ezen mennyi plussz munka(óra) lesz? Ezt már lassan "belső teresre" is meg lehetne építeni. Egy (nagyon)régi Rakéta újságban volt egy metszet rajz a Titanic-ról az is volt vagy 6oldal--120cm kihajtva.
SSZABI 662830 2019. szeptember 3. 16:40
Válasz erre
Fröcsöntve nem adták ki ekkorában még tudtommal, de ott az 1/144es is. Ott csomagonként lehet megvenni, külön a hajótestet, fedélzeti elemeket stb.
www.titanic-plan.com/i_start_e.html
Nem tudom ki hogy van vele de nekem ez a Trumpeter lesz a plafon összeghatár amit kiadok hajóért... 150 ezresem fogja bánni...
Sennás 662827 2019. szeptember 3. 14:01
Válasz erre
Screenshot_20190903-135205
Screenshot_20190903-...
Screenshot_20190903-135235
Screenshot_20190903-...

Ez
Sennás 662826 2019. szeptember 3. 14:00
Válasz erre
Ez mekkora:) Tényleg mire megépül több mint1,3méter hosszú lesz? Brutál. Mennyire lesz pontos? Ilyet/akkorát még senki nem gyártott?
SSZABI 662608 2019. augusztus 25. 18:35
Válasz erre
20190825_174837
20190825_174837
img2.thejournal.ie
img2.thejournal.ie
20190825_180519
20190825_180519
20190825_180616
20190825_180616
20190825_180544
20190825_180544

Halihó!

Werwolf, ne halaszd sokáig, vágj bele az építésbe :D

No, én csak picit haladtam, mivel az egymásra épülő lépések miatt nem jutottam előbbre. Először lakkoznom kellett volna, hogy matricázhassak, csak utána lehetett "beüvegezni" az ablakokat szintenként, hogy utána beépüljenek a fedélzetek sorban. De nem volt jó matricám... amíg a Revell ívét be nem szereztem a héten.
Az Academy matricája sajnos nem jó, túl nagy a felirat és a betűközök is kisebbek mint kellene + a fedő lakkréteg vastag. A Revell terméke jobb, bár a hajó tatjára kerülő Liverpool feliratnak hangyányit kisebbnek kellene lennie, de nem leszek telhetetlen.

Az ablakokat 3D lakkal egyesével "üvegeztem" be a "C" és "B" fedélzeten. A fényképek szerint a 1-1 ablak félig meddig le volt engedve, de ezt nem tudtam/akartam megoldani ezért minden ablak csukva van. Mivel az üveg erősen torzít letettem arról, hogy a beltér egyes részeit kidolgozzam. Majd 1/200-ban :D
A hajótest fekete részén más technika lesz, oda sima fényes lakk kerül majd minden egyes kis lyukba.

Folyamatban van az utasok megmunkálása is, de arról majd később.

Üdv!
b_f_m_b 662562 2019. augusztus 23. 12:20
Válasz erre
Kozben megkerdeztem a forrast (Gold Medal Modelt) - tenyleg masolat. A tulaj azt irta, hogy a Lionroar es a Tom's Modelworks is masolta a cuccait azelott. Es a Konig maratasom is masolat... (16 font, amig az eredeti 80 dollar...)

Szoval ma tanultam valamit. Koszonom a valaszt :D
Sokol 662545 2019. augusztus 22. 21:56
Válasz erre
Naná!

Az Ace és a Part a nagyobb méretarányú Verlinden és EP State maratások kisebbre fotózásával kezdte a pályályát. Sok alkatrész egyszerűen használhatatlan volt mert 1:32-ről/1:24-ről/1:48-ról 1:72 re kicsinyítették.
A Cooperativa/AER SLR készletekben hányódó lapok fele átfotózott Edu volt csak a minimális mennyiségű alkatrészeket adva és persze jó recés élekkel :D
Nekem van olyan 1:35 Hauler logós és számozott PzIII lapom is a rácsokkal, ami nem is létezett soha Haulerben viszont később Lion Roarban igen egy rövid ideig.

Ma már nem jellemző, mert elég eltérő a technológia. De miután tudjuk, hogy a kerti vödörben kapálás közben is lehet maratást másolni lásd Jean Bernard..
b_f_m_b 662536 2019. augusztus 22. 16:09
Válasz erre
Sziasztok. Szerintetek vannak maratás másolatok a piacon? Azért kérdezem, mert van egy CNDragon készlet, amit láttam nagyon olcsón az ebayen egy csatahajóhoz pár hónapja, és ma tűnt föl, hogy van egy ugyanígy kinéző Gold Medal Model készlet is- annak háromszorosáért. Kissé gyanús a dolog. (A "CNDragon" név alapján eleve kínai eredetre utal... és ugye tudjuk, honnan jönnek az olcsó másolatok.)

A műgyanta recasterekről tudok, de ilyenről eddig nem hallottam.
ChevyG 662524 2019. augusztus 22. 09:52
Válasz erre
WerWolf 660842 2019. június 30. 20:34
Válasz erre
Szia SSZABI!
Mindég élvezettel olvasom az építérsről szóló bejegyzéseidet és már várom a következőt is. Nagy fába vágtad a fejszét, de gyönyörűen haladsz. Egyszer majd szeretném én is megépíteni, de az még nagyon messze van :-)
Csak így tovább!

Üdv!

Sanyi
SSZABI 660839 2019. június 30. 20:02
Válasz erre
feliratos
feliratos
ellenpár
ellenpár
20190630_175024
20190630_175024
20190630_174948
20190630_174948

Halloo!

Tudom már nagyon unja az óceánjárós topic dolgaimat, de ha van akit esetleg érdekel, akkor pár új kép az orrfedélzetről :D

Amit megcsináltam eddig:
-átalakított öntapadós fa fedélzet (eredetileg a makett vonalait követte, ami nem volt jó, szálanként pótolgattam ahol kellett, főleg a horgonylánc sínek alatt...)
- új kikötőbakok (a régiek lekerekített talpúak voltak, az újak szögletesek, ami persze a fa fedélzeten is okozott gondokat -.-)
- teljesen új horgonylánc sínek és csörlőrendszer
- kicsit feljavított horgonydaru
- a 3 gőzcsörlő + a hozzájuk tartozó egyéb elemek
- kábeldob és egy szellőző stb.
- a központi horgony már tavaly is kész volt..
- az 1. raktér fedele a Flyhawk kiegészítő műgyanta eleme, rendkívül szép :P
- a hullámtörő szintén Flyhawk gyártmány

Néhány apróság még lemaradt (telefon, horgonylánc rögzítő láncok, kisebb csapok, a kicsi Trotman horgony a jobb oldali sarokból stb.) de a nagyja megvan.

Nem rögzítettem még semmit, majd a festés után. Nem állítom, hogy tökéletes lett, de a gyárinál szerintem jobban sikerült.

Üdv!
SSZABI 660593 2019. június 22. 21:50
Válasz erre
1
1
2
2
4
4

Halo!

Apróság: gőzcsörlő műanyagdarabkák, ónhuzal, drótszálak és Eduard 1/350 IJN Cable Reel szettből kiollózott kerekekből. A gyári elemhez képest szerintem sokkal jobb lett. Eddig egy van csak kész, van még kettő hátra...
SSZABI 660429 2019. június 16. 18:28
Válasz erre
113_0302
113_0302
113_0307
113_0307
well deck
well deck
113_0303
113_0303
113_0305
113_0305
113_0300
113_0300
113_0299
113_0299

Üdvözletem!

Lassan, de biztosan haladok: sikerült végre lefesteni a hajótestet + rögzíteni az orr és tatfedélzetet.Még nincs minden illesztés tömítve ezen a területen, ezen fogok majd ezután dolgozni. Azért maradtak ilyen hézagok, mert egyben nem lehetett mindent festeni, és ma fejeztem be a festést (mivel vízen lesz a hajó, nézzétek el nekem, hogy a hajótest legalsó része emiatt elhanyagoltabb, úgyse látszik majd belőle semmi...)

A tatfedélzet alatti terület berendezései teljesen saját gyártmányok, a padot leszámítva + több kis oszlopot, ivókutakat is pótoltam. A kulcsok funkciójára még nem jöttem rá, de a elvileg a hajócsavarokkal vannak összefüggésben, ezek a Tom's Modelworks termékei, bár megrövidítettem őket. Az viszont elképzelhető, hogy rossz rányba áll az alsó részük, mert a képeken ez nehezen kivehető terület, az Olympic-on pedig máshogy is voltak odatéve...

A festéssel próbáltam játszani, hogy ne legyen olyan döglött a dolog... higított világos szürkével festettem az árnyékokat a fehér szellőzőkre és az ajtók vonatkozó részeire. Az oldalfalak alsó részén a világos barnás árnyalatot pedig valamelyik dark wash löttyel festettem meg. Ennek eredménye szabad szemmel jól látható, de a képek nem biztos, hogy visszaadják.
A nagyon sötét, feketés barnás befolyatást, amit több makettnél is láttam már azért nem akartam használni, mert bár frankón kiemeli a részleteket, olyan mintha koszos lenne az egész, pedig a hajó nagy része az utolsó réteg festéket pár héttel indulás előtt kapta meg.
A hajótest oldala még nem kapta meg ezt a kezelést, plusz hiányzik még a név is. Sajnos azt a pár évvel ezelőtt még elérhető matricaívet nem lehet sehol sem kapni, ami az összes feliratot adta a hajóhoz, így marad az academy nem túl bizalomgerjesztő cucca :(

Lassan majd felragasztom a fa fedélzetet is, amiket át kell szabni majd, szóval ha kész, rakok fel képet. Ezzel párhuzamosan újra kell gyártani a kikötőbakokat (is), mert a talapzatuk szögletes, nem pedig lekerített, ráadásul jóval kisebbek, mint a maketten. Ez önmagában nem lenne baj, de a fa fedélzet is a maketthez van igazítva, és nyilván erre azután jöttem rá, hogy az előfedélzeteket már beragasztottam -.-

Mára ennyi, üdv!
TAMÁS78 658826 2019. május 1. 19:58
Válasz erre
Na, már azt hittem, félbemaradt. Örülök, hogy nem, jó nézni.
SSZABI 658824 2019. május 1. 19:48
Válasz erre
113_0260
113_0260
113_0254
113_0254
113_0250
113_0250

Halihó!

Sajnos az itthoni történések miatt nem haladtam úgy ahogy akartam, de végre a hajótestet le tudtam alapozni. A korábbiakhoz képest még pár dolgot javítottam előtte, amiről időközben szereztem tudomást (pl.: hogy az elülső előfedélzeten a "wash port-ok" a Titanic-on már nyitva voltak, ez látszik a fényképeken is, míg az Olympicon ezt csak 1912 után alakították ki, emiatt óvatosan vagdostam az oldalfalakat, tömítettem, ragasztottam stb.), de úgy véltem itt meg kell most már állni. Ha minden jól megy az előfedélzeteket festem le először, azután megkapja a test is a színeit, és elkezdődhet a fedélzetek beépítése.

Most először használtam Humbrol primer spray-t, de szenzációs, olyan gyönyörűen fed, hogy csak lestem, igaz a kis flakont én ráfújtam mindet... még jó, hogy nem pisztollyal estem neki, mert sose végeztem volna XD

Üdv!
SSZABI 656596 2019. március 2. 20:26
Válasz erre
113_0247
113_0247

A láncos kép lemaradt...
SSZABI 656588 2019. március 2. 17:52
Válasz erre
113_0243
113_0243
113_0245
113_0245

Halihó!

Sajnos lelassult az építés sok minden miatt (a kéményekkel babráltam, mikor eltört az összes pici fúrószáram, egy este mind az 5 ami kellett így rendelni kell, az meg hetek...), de némi új eredmény: hosszas vívódás után arra jutottam, hogy a horgonyok nyílásait is javítom. Egyrészt a makett adta lyuk túl nagy, de ez nem olyan nagy baj, a baj az, hogy sokkal hátrébb van mint kellene. Olyannyira, hogy aki simán összerakja a makettet, és pl cseréli a horgonyláncot, csodálkozik, hogy az orrfedélzeten lecsúsztatott lánc, hátrafelé kanyarodik és úgy pottyan ki a lyukon...

Az új beszerezett szakirodalmak átnyálazása és hasznos fotói után (Titanic: the ship magnificent vol. I-II.) bemértem a helyet, majd ónhuzalból hajlítottam egy új peremet. Felragasztás után pedig átfúrtam a jó helyen a hajótestet. Még a láncot terelő cső nem került beépítésre, mert nem találtam jó szívószálat a feladatra hirtelen itthon.

DE! Hiába szarakodtam a számolásokkal, a rajzokkal, egy dolog simán elkerülte a figyelmem: a horgony nyílás felső szélének egy vonalban kellene lennie a D fedélzet ablakainak felső szélével. Erre természetesen azután döbbentem rá, hogy rápillantottam az épülő hajóról készült fotóra. Hiába került méreteiben jó helyre a nyílás, ha a makettnek vannak rossz arányai... Ezen túllépek, mert eszemben sincs a teljes orrészt átlemezelni és újrafúrni az ablakokat.
Ítéljetek el, de ez az amire már én is azt mondom felesleges bolygatni...

Még egy dolog, ami látszik a képen: új orrtőkét raktam a hajóra (a legelején kis fehér piszka), kicsit magasabb is mint kellene, de majd csak akkor faragom le, ha a korlátok is fenn lesznek, mert ehhez a ponthoz csatlakozik az első árboc merevítőkötélzete is. Tudjátok, azt kerülgette a szerelmespár mikor romantikáztak a naplementében XD

Mivel lassan jön a jó idő és lehet festeni még egyszer átvizslatom a hajótestet kimaradt korrekciók után. Ha valami érdemleges lesz még, majd rakok képet ;)

Üdv!
Syb 653405 2018. december 30. 12:56
Válasz erre
Szia!

Nem igazán találok megfelelő kifejezést, eszméletlen jól néz ki, az ilyen művek láttán mindig eszembe jut mennyi tanulni valóm van még a hajóépítésben :)
SSZABI 653398 2018. december 30. 11:55
Válasz erre
49103556_1159179284240663_6318324108517965824_n
49103556_11591792842...

Köszönöm uraim, majd ahogy haladok rakok fel képeket.

De most láttam, hogy a Trumpeter 1/200-ban kihozza a Titanic-ot... azért majd 135 centinyi hajóval már lehet valamit kezdeni. Ha tényleg kihozzák megveszem. Ha mást nem, konvertálom Olympic-ká :D Háttéranyagom van hozzá bőven :P
Rumcájsz_52 653381 2018. december 29. 23:23
Válasz erre
Ez igen, eddig is nézegettem miket alkotsz, szóval gratula és csak kitartás, előre tovább is! Üdv R.
piratvitorla 653379 2018. december 29. 21:09
Válasz erre
SSZABI 653372 2018. december 29. 19:54
Válasz erre
113_0233
113_0233
113_0222
113_0222
113_0231
113_0231
113_0225
113_0225
113_0229
113_0229

Tiszteletem!

Megosztom mit sikerült összehozni a héten: az első kéményt.Nem lett tökéletes, sajnos a korlátaim miatt ennél jobban nem megy. Pedig mindent megtettem, de tényleg.

Az Academy kéményei borzasztóak. Igazság szerint egyik gyártónak se sikerült ezeket az elemeket normálisan eltalálni, de mivel ezek a legjellegzetesebb pontjai a hajónak, feljavításért kiállt az egész. Egy nagy előnye van, az alsó 2/3-a szépen szegecselt, a fekete sipka, ami külön elem viszont nem. Emiatt nagyon óvatosan kellett eljárnom, mivel újraszegecselni nem akartam mindent.

Először levágtam és elcsiszoltam a kémény felső karimáját, és azt a vastag gyűrűt, ami a kötélzet rögzítése felett található (gyakorlatilag a fekete sipka alsó és felső szélét).Letömítettem azokat a lyukakat, amin szerintük be kellene fűzögetni a kötélzetet. Majd a Z63 féle kis szerszámmal csak a fekete sipkát újraszegecseltem. Ezután drótszálból új karimákat készítettem, amik jóval vékonyabbak és nem szögletesek, mint a makettbeliek. A kötélzet rögzítőszemeit 1/700-as Flyhawk German porthole szettből kölcsönöztem, de az ablakokról felül levágtam a vízelvezetőket.
Az felső peremen lévő szemek igazság szerint nem a kémény feszítését szolgálták, hanem a karbantartás végett kerültek rá, és a oldalanként 2-2 darabról ezeken meg is hagyták köteleket. Az alsó sor lesz majd az, amihez rá kell varázsolni a kötélzetet.

A kémények oldalán mindenféle csövek futnak U vagy P alakban, ezeket drótból hajlítottam formára, a rögzítési pontjaiknál pedig a drót mellett megfúrtam a kéményt, formára hajlítottam egy még vékonyabb drótszálat, és azt nyomtam bele a kis lyukakba. A hátsó cső egyébként nem tér vissza a kémény talapzatához az egyik szála egy kis tartályba végződik majd. Az még nincs kész.
A kémény előtt és mögött lévő vastagabb csövek injekciós tűkből lettek levágva, a kürtökhöz vezető gőzcső viszont drótszál.

A kürtöket is elkészítettem, mind a 3-at, különböző vastagságú és magasságú húzott szálból. A szálakat felülről megfúrtam, majd 1-1 kis drótszálat ragasztottam, hogy imitáljam a csavarokat a tetejükön. Bár utólag belegondolva, ha simán valaki 1 méterről nézi majd a hajót a világon semmit nem vesz ebből észre...

Amitől majdnem sírva fakadtam, az a létra, és a kis platform, ami a kürtök körül van. Az Academy ezt a részt nem is ismeri, A Flyhawk alkatrésze túl nagy + pozícionálni is nehéz, mivel a létra és a platform külön elemek. A Tom's Modelworks eleme ezzel szemben 1 darabból van, de cserébe nehéz hajlítani, és legalább a létra teteje nem elég hosszú, hogy ívesen meghajlítva elérje a kémény szélét. Külön öröm, hogy a platform vízszintes, a kémény meg hátrafele dől ugye, szóval nem csak a kis lábcskák miatt volt rohadt nehéz rögzíteni és pozícionálni az egészet.

A kéményekről készült közeli képeken látható oldalanként 2-2 kisebb rögzítési pont. (elképzelhető, hogy 3-3 ilyen pont van, de csak elölről és hátulról készült képeken láttam ezeket). Gondolkoztam azon, hogy ezeket egyáltalán rárakjam-e, mert még az 1/100-as modelleken se jelenítik ezeket meg sok esetben, de úgy voltam vele, hogy ha már ennyi apró cuccot rápakoltam, ez is elfér.

Ami nem látszik a képeken, hogy a kémény belsejében végigfutó hengert, amin igazából kiszállt a füst, műanyag csőből pótoltam úgy, hogy az eredeti gyári elemet a tetején meghagytam, de kivágtam az alját. Ezzel ha valaki belenéz felülről akkor nem egy tányért lát, hanem a nagy feketeséget mind a kb. 4 centin lefelé...

A kémény tetején keresztben van 3 szál - ezek funkciója számomra ismeretlen még - ezeket is drótra cseréltem. A maratás lett volna az igazi, de persze, mérethibás, mert az eleve rosszul pozcionált műanyagot cseréli le, és beesik a kémény belsejébe, holott az legtetején fut keresztbe.

Kicsit hoszúra sikeredett a leírás, de majd jelentkezem még.

Addig is jó pihenést mindenkinek!
Üdv!
SSZABI 652096 2018. december 3. 19:57
Válasz erre
Köszi a linket! Ezt nem láttam még, de érdekes megoldásnak tűnik :D Nem biztos, hogy most fel tudnám használni, de az Airfix France néhány csónakdaruja eltűnt... mivel azok ugyanolyanok nagyrészt, ilyen módon egyszerűen lehetne pótolni őket.
Gabusch 652039 2018. december 2. 21:22
Válasz erre
Próbálkozhatsz Oyumaru+Milliput megoldással is. Az Oyu újrahasznosítható. Nagyon finom részletekre alkalmatlan, de valószínű, hogy erre megfelelő lenne. Ebayről rendelhető, de régebben volt a Warhammerben is.

www.youtube.com/watch
SSZABI 652037 2018. december 2. 21:05
Válasz erre
Lehet egyszerűbb lenne kisebb házat összemakettezni :P
sanyi 652031 2018. december 2. 19:51
Válasz erre
Szia!
Hol lehet ilyen batárnagy gyufát venni? Azért kérdem, mert fűtünk és kell a tűzrevaló!:)
SSZABI 652028 2018. december 2. 19:06
Válasz erre
113_0196
113_0196
113_0195
113_0195
vent1
vent1
vent3
vent3
vent4
vent4

Sziasztok!

Nos, a gyanta másolatok ötlete nem lenne rossz, de egyrészt én ahhoz nem értek, másrészt meg valóban csak 1-1 pici de meglévő alkatrészt lehetne sokszorosítani, és megmondom őszintén nem tudom, hogy költséghatékony lenne-e. Elég sok féle variációban épültek ezek a vackok. Azért ennyiből a Mauretania majd könnyebb lesz...

Eddig jutottam: az első kémény környékén kettő kivételével minden szellőzőt átszabtam. Az a kettő a Flyhawk kiegészítőjének gyanta eleme. Ezeket nem akartam szétvágni, mert nagyon kicsik, és bár a ventillátor motorja itt is külön elem kellene hogy legyen, szerintem nem éri meg újragyártani, csak emiatt. De ha elgurul a gyógyszerem, bármi megeshet...
Kettőt pluszban helyeztem el, mert a makett eredetileg oda nem rakna semmit. Ugyanúgy készültek, mint ahogy lentebb írtam. Annyi különbséggel, hogy azt a fajta ventillátort, amihez az a nagyobb hordószerű elem tartozik, azt szét kellett vágni, hogy csak a henger maradjon, és a többit meg átépítettem. Kis kábeleket, meg dobozokat meg ilyesmiket raktam rá. Ennél többet nem vagyok hajlandó pepecselni vele, azért mégiscsak mindennek megvan a határa.

Annyi, hogy délután csináltam a képeket, és utána vettem észre, hogy 1-2 apróság lemaradt róluk (pl. szervízpanel, meg egy bekötés) de azokat már pótoltam. nincsenek a helyükre ragasztva, majd külön festek mindent. Ha jól számolgattam, akkor ezekkel a berendezésekkel a mostani tempómban valamikor január végén végzek is :D
Elnar 651689 2018. november 26. 00:09
Válasz erre
Az a szép benne, hogy nagyon hasonlóak, de mind más. Sokszorosítani max a motort és a beömlőt lehetne. szerintem az egész hajó legmacerásabb részei, beleértve a szegecselés, és a korlátok legyártását is.

A sirocco amúgy nem egy bonyolult szerkezet. Van egy szellőző, ami kiér a fedélzetre, ennek egy kiszélesített részében egy tengelyen lapátok vannak, amit kívülről egy motor hajt. Az L alakú drótok az elektromos bekötések hozzá.
Gabusch 651656 2018. november 25. 14:19
Válasz erre
Fasza! Én biztosan műgyantából sokszorosítanám.
SSZABI 651649 2018. november 25. 12:00
Válasz erre
vent
vent
113_0167
113_0167
113_0168
113_0168
113_0170
113_0170
113_0170
113_0170
113_0172
113_0172
113_0175
113_0175

Halihó!

Köszönöm urak, próbálom legjobb tudásom szerint folytatni ;)

A hétvégén nem jutottam sokkal előrébb... szellőzők és ventillátorok terén az Academy (is) elég gyengén teljesített. Péntek óta eddig egy darabot sikerült felturbózni. Kicsit elgondolkodtató, hogy van még legalább 10 ehhez hasonló. Nem lesz túl szakmai a leírás, mert nem ismerem a pontos működését ezeknek.

Szóval a kérdéses eszközt "Sirocco" típusú 35"-ös méretű ventillátorként lehet azonosítani, ez most az első kémény jobbján helyezkedett el. A makett eredetileg csak egy szellőzőnyílással ellátot testet ad, azt is hibásan. Ennek az elemnek a tetejét kettévágtam, és betoldással kialakítottam azt a hattyúnyakat ami hiányzott. Az alsó részét szögben levágtam, lekerekítettem, és egy ovális alakú drótszálat ragasztottam, de hogy ez mi a fene lehet azt nem tudom. Képeken és nagy méretarányú maketteken egyaránt látható.
Az egész ventillátorhoz kell egy motor, meg az a dobhoz hasonló elem, amiben maguk a ventillátorlapátok lehetnek (gondolom én). Mindent kis műanyaglapocskákból farigcsáltam a képek és talált rajzok alapján.
A ventillátor motorját egy a makettben található másik szellőzőről vágtam le, mert azt a típust a Flyhawk adja szép gyanta alkatrészként.
A kis motornak kellett egy "sámlit" gyártani amin ül az egész kis cucc. Ez 1/350-es Eduard létramaratás levágott 1-1 eleméből készült, a végén egy kis fém lappal lezárva. A motor hátulját megfurtam + a dobrészt is, azért hogy kis drótszállal imitáljam azt a picurka tengelyt, amivel elvileg a motor a ventillátorlapátokat fograthatta. A kis motort oldalról is megfúrtam, mert oda is egy "L" alakú drótszálat kellett beragasztani, funkciója számomra ismeretlen...
Ezt az egészet egy alapra ragasztottam majd formára szabtam.
A dob oldalára kis fém lapot ragasztottam, a rajzok alapján ez valami ajtó lehet.
A csatlakozó elemet is külön újragyártottam, majd összeragasztás után az illesztés mentén egy drótszálat tekertem körbe, ezzel imitálva azt a peremet amivel rögzítették az eredeti elemeket.

Összesen - beleszámolva eredeti elemet + azokat a lapokat is amiket vastagításra használtam - 20 darabból áll...

Üdv!
parahybana 651624 2018. november 24. 20:18
Válasz erre
Szia! Nem sokat értek a hajóhoz, sőt semmit. Mindig csodálattal nézem ezeket a kecses monstrumokat. Minden elismerésem, fantasztikus munka. ;-)
TAMÁS78 651615 2018. november 24. 18:07
Válasz erre
Sokol 651604 2018. november 24. 14:35
Válasz erre
Minden elismerésem! Nagyon komoly munka lesz.
Elnar 651598 2018. november 24. 12:34
Válasz erre
Egy szóban: Tisztelet!

Nem semmi amit csináltál vele. A pici vitorlás pedig profi munka ebben a méretben.

Nekem a #625789-ben említett 350-es Revell újracsomagolt verziója van a 90-es évek óta összerakatlanul, mert amint belemélyedtem, hogy mit lehetne rajta feljavítani, rájöttem, hogy az csak egy imitációja a Titanicnak, de semmi sem úgy, vagy ott van rajta, mint az eredetin.
SSZABI 651597 2018. november 24. 11:44
Válasz erre
113_0091
113_0091
Cafe Parisian oldala
Cafe Parisian oldala
ablakok
ablakok
tat rész
tat rész
aft welldeck
aft welldeck
forward welldeck
forward welldeck
113_0095
113_0095
113_0118
113_0118
horgony
horgony
113_0109
113_0109
113_0103
113_0103
113_0106
113_0106
113_0162
113_0162
113_0161
113_0161
113_0160
113_0160
113_0159
113_0159
113_0126
113_0126
113_0130
113_0130
113_0138
113_0138
113_0141
113_0141

Halihó!

Mivel sajnos nem sok civil hajós építés van mostanában - vagy csak nem ide kerülnek fel - gondoltam megmutatom mivel ügyködök már egy ideje. Figyelem, ez hosszú lesz és lehet, hogy unalmas.
Miután a Revell Olympic elkészült, szereztem egy Academy Titanic makettet, meg sok tuning cuccot: Flyhawk kiegészítőt, Tomsmodelworks maratást, Eduard maratást, fém árbocokat ilyesmit.
Tudom, a Titanic sokaknak már nagyon unalmas, de nálam az Olympic-osztály abszolút favorit, és félkészen van még egy háborús Olympic kezdemény, meg egy Academy Titanicból átfaragott félkész cucc szóval...

Szóval, amit lehetett azt próbáltam a magam módján javítani, de mivel a makettnek vannak korlátai sajnos több kompromisszumot is kellett kötni.
Korrekciók a teljesség igénye nélkül:

- a hajótesten a tatrész lemezosztásait lecsiszoltam, majd húzott szálból és lemezdarabkákból próbáltam a rajzok alapján jobb eredményt elérni.

- a felső fedélzetek ablaksorait variálni kellett, van amit letömítettem, van amit újrafaragtam. Az „A” fedélzet elülső ablaksorát reszelővel megmagasítottam. A „B"fedélzet okozta a legtöbb gondot a jobb oldalon: a maketten a két oldalfal tükörképe egymásnak, de ez hibás. a hátsó részen a "Cafe Parisian" oldalán nagyméretű ablaksor van eredetileg, így ezt a részt kivágtam, majd sztirollapocskákból lett az új ablaksor.

- a felső fedélzetek oldalfalain pótoltam az eredetileg hiányzó lemezeket. Mivel volt ahol nem adta ki a hely, 1-1 lemaradt… itt az oldalsó ajtókat lecsiszoltam – mivel túl kicsik voltak – és helyettük ragasztottam újakat.

- Az előfedélzetek(?) („welldeck”) oldalfalait kivágtam és sztirolból kaptak vékonyabbakat. Ezen a környéken is volt javítanivaló bőven, mert a maketten lemaradtak ezeknek a fedélzetrészeknek jelentős darabjai. Okozott némi bosszúságot, mikor kiderült, hogy a Flyhawk maratás alkatrészei csak részben használhatóak, ugyanis a beugró részek falai el vannak méretezve, és a kialakításuk is a fantázia szüleménye…

- Ide kapcsolódóan említem meg a teherdarukat is. Ezeket a Flyhawk maratással javítottam fel, illetve kaptak saját ajtókat, a kilincseket drótszálból pótolva, illetve 1-1 dobozkát. Elég sok darabból állnak, és lehet festés után ez senkit se érdekel majd… A nagyobbik gondot az jelenti, hogy minden daruhoz adja a maga kis talapzatát. Ez azért baj, mert az „aft welldeck”-en lévő kettőnek nem ilyen az alapja. Ezt fémlemezből és sztirolból gyártottam újra.

- Az „A” és „B” fedélzeten az összes ajtót szinte pótolni kellett, mert abszurd módon a maketten ezek jelölve vannak, a belső oldalon ahol nem látszik… Szóval a terveket és képeket nézve mindenhová elkészültek ezek, illetve ahol kellett ablakokat tüntettem el és fúrtam újakat. Az ablakoknál is ésszel kell ügyködni, mert van ahol nincs szárnya az ablaknak, csak teliüveg az egész…

- A csónakfedélzeten majdnem kész vagyok a felépítmények korrekciójával. Kaptak ablakkeretet, korlátot, és a fa fedélzet öntapadós elemeit. A szellőzők még nincsenek sehol, egy részük a Flahawk gyönyörű gyanta alkatrészei lesznek, a többit viszont újra kell építenem házilag, mert túl egyszerűek és alakhibásak…

-Fa fedélzet: az öntapadós cuccoknak – mindnek - az a nagy hibája, hogy pont paszol(na) a makett vonalaihoz. Tekintve, hogy sok a rossz helyen lévő elem gyárilag, így szét kellett vagdosnom és kis szálakból bepótolni a hézagokat az öntapadós elemeken. Nem tökéletes és festéssel majd eltüntetem a hibákat, ez még majd alakul.

Ráadás: Az egyik könyvemben találtam egy képet, ahol elhaladnak egy kisebb vitorlás mellett miután kihajóztak Southamptonból. Ehhez hasonlóan akarom a hajót is majd bemutatni. A vitorláshoz valamelyest hasonlót kreáltam én is, egy Airfix Hood csónak alapjaira. A felépítmény sztirollapocskák, húzott szál és maratás, az árboc egy tű, a vitorlák festett vékony papírdarabok. A kötélzet az Uschi féle rugalmas cumó.

Jöhetnek a kommentek – már ha nem untátok el az írásomat :D
Sennás 637089 2017. december 27. 20:12
Válasz erre
FLNG-MAX-blog
FLNG-MAX-blog

Na ezt mikor adja ki a Revell? Mondjuk 1:350ben:)
talbi 626134 2017. április 4. 21:15
Válasz erre
Szia,

Van ám alternatíva:

https://www.mantuamodel.co.uk/1_Model_Boats___Ships/Mantua_model_boats/_725__Titanic_First_part_110.html

http://titanic-model.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=123&topic_id=2270&sub_topic_id=2682&mesg_id=&page=
robbiev8 625823 2017. március 28. 22:00
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek!
Akkor nem veszem meg ezt a revellt.
Lesem továbbra is az ebayt hátha találok új minicraftot földi áron...
Elnar 625817 2017. március 28. 21:12
Válasz erre
Valóban. Rákeresve az eredeti gyártóra, pont ez a Revell is. Minden hibájával. Én már 2000 körül szereztem be, új csomagolással. Azóta is részben szétdarabolva várja hogy ítéletet mondjak felette végre.
SSZABI 625811 2017. március 28. 18:45
Válasz erre
Szia!

A Revell is átvette ezt a készletet, mert egyébként elég sok logó alatt kiadták, és elég régi a szerszám is. Itt olvashatod merre járt a készlet:
titanic-model.com/articles/article1/article1.htm

Sok melóval lehet ebből is csak szép makettet. Ráadásul itthon ehhez kiegészítőt, maratást nem fogsz találni. Azokat mind a tengerentúlról lehet csak beszerezni.

Ha minden igaz, 1/350-ben az újszerszámos Minicraft Titanic-ot kell beszerezni, mivel az már elég jó minőségű.
robbiev8 625789 2017. március 28. 13:10
Válasz erre
s-l1600 (1)
s-l1600 (1

Sziasztok!
Egy kis topik frissítés...
Kérdezem, hogy találkozott-e már valaki a revell 350-es Titanicjával.
Minőségben ugyan az, mint az academy?
Esetleg az academyhez gyártott wood deck, esélyes lehet a revell deck-re?
Vagy akkor inkább érdemesebb az academy Titanic-kal foglalkozni.

üdv:Robi
atu71 601761 2016. január 30. 18:57
Válasz erre
Hali,
Kocce,de màr elvetettem a kérdést.Majd a kovetkezo kittben (szép ladik lesz és nem revell minoségben)
Gabusch 601758 2016. január 30. 18:44
Válasz erre
A világítást megoldhatod indukciós elven, amennyiben a tartók nem túl nagyok, ahhoz nem kell drótot átvezetned, mert az, ha jól tudom, akkor két tekercs egymás fölött. Még be tudod tenni a hajótestbe.
atu71 601745 2016. január 30. 16:08
Válasz erre
DSCF4362
DSCF4362
DSCF4363
DSCF4363
DSCF4364
DSCF4364
DSCF4365
DSCF4365

Hali,
Vizjàro de nem oceàn :)-ezért teszem ide.Az alap egy Revell 1:108 Harbour Tag boat,sajnos egy fortelem-borzalom,szoktam gondolkodni rajta hogy egy ilyen cég hogyan adhat ki ilyen silàny minoséget,hàt a revell igy.
A lényeg : akik ismerik a munkàim tudjàk eléggé àtdolgozom a kitjeimet,vele sem lesz màs képpen (annyira gagyi).
A test egyben van és a fedélzeti kabinok is amiket leroviditettem mert az arànyok nagyon rosszak és muszàly volt elvenni belolle,beépitttem merevitoket is a csavarodàs elkerulése végett (igaz csak ZAP-ot hasznàlok)Felragasztottam az utkozo bordàkat de ezek szinte hajonként vàltoznak és ez ilyen lesz,a kormànylapàt még el is megy ezért azt is felhelyeztem. A propellerek szintén maradnak mert nem adok kb. 20 eu érte,ennyiért lehetne cserélni. Sajnos a kabin vilàgitàs nem jon osszem mert a tartokat màr rogzitettem és a ketto vezetéket igy nem tudom kivezetni.A fedélzeti vizkiomloket szintén kivàgtam -sajnos ezek sem voltak ben gyàrilag.
Sennás 577442 2015. január 30. 12:54
Válasz erre
wilhelm-gustloff1
wilhelm-gustloff1

Ma 70 éve annak a Balti-tengeren elsüllyedt a Wilhelm Gustloff hajó fedélzetén közel 10500 zömében civil utassal.Egy Orosz S-13 tengeralattjáró.Alexander Marinyeszko paracsnoksága alatt.1239 túlélő!6×annyi halott mint a Titanic-on!
10 nappal később ugyanez a parancsnok a General von Stauben korházhajót vette célba fedélzetén 6000 fő.Itt 600 túlélő!14000 halott a 2 hajon.Kemény számok.
Ahogy megboldogult Regős Bendegúz mondaná "ehhez képest a Titanic ellsülyedése csak közönséges kofalárma volt" R.I.P
sanyi 576410 2015. január 17. 11:04
Válasz erre
Kép1101
Kép1101

Sziasztok!
Van egy ilyen eladó makettem:
1:700 ARII/Microace Sunflower komphajó keretek érintetlenek 3000Ft Ritkaság!
Az ár nem tartalmazza az ajánlott postát. Erzsébet-utalványt is elfogadok.
Az axe8299kukacgmail.com címen lehet érdeklődni.
Atesz76 553835 2014. február 14. 11:18
Válasz erre
Oké értem, és köszi, a segítséget! Az a segédlet is biztos jó csak sajnos nem tudunk Angolul.
SSZABI 553834 2014. február 14. 11:10
Válasz erre
SSZABI 553833 2014. február 14. 11:09
Válasz erre
Szia!

Van a Minicraft maketthez egy jó kis építési segédlet a neten (egyébként a nagy része teljesen jó az Academy felújításhoz is) Részletesen le van írva, mit hol kell javítani ahhoz, hogy pöpec legyen. Az Academy előnyét én az árában látom, mert 10-12 ezer körül lehet kapni (most a csereberében volt 9500-ért) és a kiegészítőkkel is jól el van látva (padok, korlátok, csónakdaruk, fa fedélzet...)
Az itt is látható néhány kép alapján ez is tűrhető, de kis maratást el fog bírni ez is, azt meg csak külhonból lehet ismét (én már azon is meglepődtem, hogy a makettet lehet itthon kapni egyáltalán)

www.micromark.com/minicraft-models-rms-titanic-centennial-edition-1and350-scale-model-kit,10305.html
Atesz76 553830 2014. február 14. 10:34
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a válaszod! Igazából a testvérem szeretne venni, de nem tudtuk melyik lehet a jó Revell-t nem akarunk.

Van egy Minicraft 1/350 New Centennial Edition of the RMS Titanic makett az egyik hazai makett boltban 24 ezer Ft a Minicraft az milyen minőség?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.