/ Fórumok /

óceánjáró makettek (nem csak Titanic...:)

óceánjáró hajó makettek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.
hajókovács 455518 2008. január 3. 22:10
Válasz erre
Huh , hát ez nehéz kérdés még a számomra is
A hosszutávú terveimben mindig is a tanker épitése volt a következő, ezután vagy közel egyidőben egy tengeri olajfuró torony , nevezetesen az Ujfunland közelében levő Hibernia neezetű . A platformot 1 : 72- ben lenne jó épiteni mert rengeteg kiegészitő megépitését megtakarithatnám , legalábbis időben. Ezért a tankert is ebben a léptékben kellene csinálni. Ezért egy relative kicsi tankert kellene választani, nem a mostani gigantok közül, hanem egy saját tervezésü hajóra gondoltam aminél nem köt az eredetihez való ragaszkodás. Ezért gondolkodok az ezelött 18. évvel korábban épitett hajókra, volt közöttük egy sok tartályos vegyszer szállitásra tervezett 35 OOO Brt - ás, erröl nincs képem , de már futom a köröket , hogy megszerezzem a rajzokat.A harmadik tervezett projekt egy kikötői boxer lenne a nagyobbak közül, ezt viszont a legkorszerübb hajtással szeretném épiteni.A kivitelezés technikája egy kicsit változna a titanichoz képest. Az anyaga mindenféleképpen föleg fém ( koracél) de használni kivánom az üvegszövet , mügyanta technikát is.Ez a három darab akár egy müködő dioráma is lehetne.
Visszatérve a titanicra a festeni vagy nem festeni kérdésre, a dolog erősen a nem festeni változat felé hajlik. Többen megfenyegettek ha egy ecsetvonást is teszek , letörik a kezem, és én még dolgozni szeretnék, mint fentebb irtam is.
Bill 455517 2008. január 3. 18:36
Válasz erre
Kedves hajókovács!

A tanker ugyanazzal a technikával és méretarányban épülne mint a Titanic? Abban az esetben elég nagy lenne, hogy komolyabb vízfelületre lehessen tenni és működő motorokkal és vezérléssel fel lehessen szerelni.
A Titanicra visszatérve, a hajó le lesz festve, vagy magmarad fémszínűnek. Csak azért kérdem mert korábban többen javasolták a festés mellőzését. Tulajdonképpen így is, úgy is lélegzetelállítóan néz ki, a Titanic kiállításon volt szerencsém megcsodálni közelebbről is...

Én is feliratkoznék a tanker fotó várólistára.:)

Üdvözlettel!
Ben Redouane Billal (Bill)
hajókovács 455516 2008. január 3. 14:13
Válasz erre
Elvben igen , de a gyakorlatban azért más, és nemcsak a méret miatt.
vpe 455515 2008. január 3. 13:52
Válasz erre
HALI

Biztos komoly lehetett ott nyomulni, figyu Te biztos tudod: ezek a több 10000 lovas hajómotorok u.olyan elven működő robbanómotorok mint az autók/kamionok/traktorok/ stb dieselmiotorjai?

köszi és üdv
hajókovács 455514 2008. január 3. 12:28
Válasz erre
Heló vpe.
Probálom felvenni a kapcsolatot a Horvátországi Pula - i Uljanik hajógyárban dolgozó régi kollegáimmal, de valamikor 1989.- 199O - ben dolgoztam ott, igy nem lessz könnyű, de nem reménytelen . Az akkor épitett tankerek , talán még szebbek is voltak , mint a mai sokkal modernebbek. Mint igértem , küldök is egy képsorozatott egy ilyen vizrebocsájtásárol, de még nem sikerült beszkennelni a papir képeket .Anak idején 18O .- an dolgoztunk vendég munkásként az Uljanikban mint hajó kovács, - hegesztő, Én mint hidraulika vezérlés szerelő ténykedtem, ami gyakorlatilag csőszerelő , az 1 mm - 1 OOO mm átmérőjű csöveket jeletett.Megjegyzem , hogy nincs is szebb mint egy régi tanker csőhidja a maga bonyolultságával és millió egyéb szerelvényeivel. Sajnálom , hogy akkor nem fotóztam , igaz nem is lehetett, tiltva volt a gyár egész területén . Ha nem is élt már J B Titó , de még minden kocsmában kint volt a fényképe .Aztán kezdödőtt a délszláv forradalom és nekünk is haza kelett jönni, sajnálom a mai napig is, jó volt ott élni és dolgozni. Szoval ne add fel lesznek rajzok, mert én is akarok egy tankert , egy olajfuró platformot épiteni.
vpe 455513 2008. január 3. 11:35
Válasz erre
elég komoly képgyűjtemény: ,( de metszeti rajz nincs)::

supertankers.topcities.com/id133.htm
vpe 455512 2008. január 3. 11:33
Válasz erre
cső
és honnan szerezzek metszeti rajzokat? nem nagyon találtam a neten.amúgy szivesen csinálok kútfőből is sztem az nagyobb kihívás.
ChevyG 455511 2008. január 2. 03:09
Válasz erre
"rajza"=építési útmutatója

bots
ChevyG 455510 2008. január 2. 03:03
Válasz erre
Tudtátok, hogy a REVELL-Germany oldalán nagyon sok makettnek fent van a szkennelt rajza PDF formátumban?

QM2:

www.revell.de/manual/05223.PDF
ChevyG 455509 2008. január 2. 03:02
Válasz erre
tehát nem hüleséget beszéltem:)
Szamuráj 455508 2008. január 1. 20:01
Válasz erre
Szamuráj 455507 2008. január 1. 20:00
Válasz erre
Szeva vpe! Végre valaki szkreccselni szeretne. ;) Egy jótanács: tervrajzok, metszeti rajzok, részletrajzok nélkül nem szabad nekiállni, látom Kalóz kolléga már keres neked. :) Válassz ki egy konkrét példányt és azt valósítsad meg. Örülök, hogy a papírt hívod segítségül, azonban elsőre egy hatalmas tanker kemény dió. :) Igaz, az orr- és a tat kialakítása bonyolult a középső hosszú egyenes szakasz nem annyira. A 2 mm-es karton jó elgondolás, hosszanti, valamint keresztmerevítéseknek megfelelnek. Külső borításnak 1 mm-es sztirolt ajánlanám, az íves részeknél meg a pur habot: egyszerű, a bordák közé fújod a habot, és lefaragod, majd valamilyen tapasszal, tömítőanyaggal (neoflex, trinát mestertapasz, putty, stb)finomítod. Kiváncsian várom a kész tankert. :) Szami

egy ilyen tanker durván 300-400 m hosszú, ideális méretarány 1/500 és 1/350
Kalóz 455506 2008. január 1. 17:53
Válasz erre
Ha találok a könyvtáramban (vagy valahol másutt) tanker vonalrajzot, akkor majd bedobom a közösbe.
Kalóz
Bill 455505 2008. január 1. 17:42
Válasz erre
Szia vpe!

Nagyon jók az ötleteid, ha scratchbuildben gondolkodsz érdemes felkeresni a csatahajós topikban Szamurájt, ő igencsak jártas a témában. Ráadásul nem csak papírból építkezik, írt egy cikket itt a makettinfón is.

Bill
Bill 455504 2008. január 1. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

A Revell 2008-as újdonságai között szerepel egy kis desszert az óceánjárók kedvelőinek is. Hurrá!
Az elég apró, ám (főleg a makettezéssel ismerkedők körében) igen népszerű 1:1200-as méretarány a Queen Mary 2-vel bűvül!
A méretarány ellenére nem lesz ez a készlet annyira picúrka. Ez a hajó még 1:1200-ban is majd 30 centi hosszú! Jól fog mutatni az 1200-as Queen Elizabeth 2 mellett. További hajós újdonságok itt:

www.modellversium.de/kit/artikel.php

Örülünk Vincent?:)

További szép napot!
Bill
ChevyG 455503 2008. január 1. 16:12
Válasz erre
ólvastam, dehát nem is hajóval kapcsolatos:D

üdv
vpe 455502 2008. január 1. 13:40
Válasz erre
tan
tan

Köszönöm mindenkitől az eligazítást,

Ha esetleg valakinek van affinitása és ideje építgetni:
Rajzoltam egy mórickarajzot egy tipikus tankerről, szóval egy ilyet össze kéne rakni kartonból. Csinálok majd részletes, méretarányos rajzot is. Azt találtam ki, hogy kartonból kéne csinálni a vázat, szendvics szerűen. A rajzon van a tecnikai megvalósítás. Azon gondolkodom éppen, hogy az orr és a hátulsó rész kartonlapjainak pontos formáját hogyan határozzam meg. Van valami ötletetek? mert ugyebár a rajz alapján (ha csak a kontúr van meg) a lapok magasságát lehet tudni de a pontos formáját nem. szóval ezen kéne agyalni.
Szóval kb. 50-60 cm-es lenne a modell, persze a középső lapok 1formák, ezekből többet is be lehet tenni és azzal lehet változtatni a hosszon. Amikor megvan a váz akkor arra kéne ragasztani kis kb 1x1 cm-es papírkockákat vagy rombuszokat ,az elején kb 80 kocka kell a végére 90-100 db saccra, A középső homogén formájú részt elég ha egy megfelelő méretű papírlappal bevonjuk.
Az lenne tök jó ha mindenki rakna bele valami egyénit, saját ötletet, A feliratot most találtam ki poénból :-)
Bill 455501 2008. január 1. 12:59
Válasz erre
A szakmai nevét én sem tudom, a híd része. Egy ilyen méretű hajó vezérlésének szempontjából kulcsfontosságú, hogy a személyzet átlássa az egész monstrumot. Így nyilvánvaló, hogy a hídnak kell a legszélesebbnek lennie ahonnan mindent látni. A "macska effektus". Ahol a feje átfér, ott átfér az egész teste.:)
Persze nem vagyok szakértő, ez csak privát, laikus vélemény.
Atta 455500 2008. január 1. 12:31
Válasz erre
ChevyG!

Küldtem E-mail-t!
ChevyG 455499 2008. január 1. 11:52
Válasz erre
jah, és úgy tudom, ezen a tipusú halyókon behalythatók voltak.
ChevyG 455498 2008. január 1. 11:51
Válasz erre
most nem jut eszmbe a neve:)

mind1, a lényeg, hogy minden nagyobb hajón van. hajó ellenőrzése, megfigyelése, stb-re használják.
De ezt biztosan pár szakavatott Kolléga majd megmagyarázza.

kedvencem ez, ami a Bismarck(-osztály)on van. Ezt általába a makettgyártó tévesen "tömör" korlátként adja. Itt jól lácik (link), hogy ez sima korlát, csak a víz ellen ponyva-szerü anyagal borították be.

farm1.static.flickr.com/167/375480119_dbf3f3e7a0_o.jpg
vpe 455497 2008. január 1. 11:40
Válasz erre
eSK
eSK

ez
vpe 455496 2008. január 1. 11:37
Válasz erre
azokra a valamikre amik a fedélzeti hídról kilógnak a hajó szélességéig,
Bill 455495 2008. január 1. 11:31
Válasz erre
Szia!
Egész pontosan mire gondolsz?
vpe 455494 2008. január 1. 11:28
Válasz erre
Helló és BUÉK
Lenne egy olyan kérdésem hogy a torony tetején azok a "fülecskék" mire jók? szóval az összes tankeren van egy nyúlvány a torony tetején. azok mik?
Bill 455493 2007. december 31. 14:41
Válasz erre
Sziasztok!

Akit érdekel, annak a mi készül éppen topikba raktam fel képet a jelenlegi projektről.

Bill
sszabi 455492 2007. december 31. 11:13
Válasz erre
Najó hát azért nem vetekszik pl:a Titanic-kal(az én szememben ez jelenti tökélyt...)
de a méretei akkor is lenyűgözőek.Bár télleg sablonos 1 kicsit...
ChevyG 455491 2007. december 31. 10:15
Válasz erre
ChevyG 455490 2007. december 31. 10:04
Válasz erre
szépnek -nekem-nem szép, de hatalmas!:-O
Bill 455489 2007. december 30. 21:40
Válasz erre
WOW, nem semmi! Ahogy olvasom kb. 2x akkora lesz mint a Queen Mary 2. Ámulok és bámulok, kíváncsi vagyok melyik üzem vállalja el az építést.
Köszi a linket, ebből is látszik hogy nagyon jó üzlet manapság a kirándulóhajózás.
sszabi 455488 2007. december 30. 21:29
Válasz erre
Üdv!
na itt írnak róla vmivel többet...
www.princesskaguya.com
sszabi 455487 2007. december 30. 20:23
Válasz erre
Princess Kaguya
Princess Kaguya

Üdv emberek!
Találtam vmi nagyon szépet. Nem tom h volt e már itt de nekem nagyon megtetszett. Kutatok további adatok után...
Bill 455486 2007. december 30. 20:23
Válasz erre
Emma Maersk 1
Emma Maersk 1
maersk
maersk

Ha már a nagyobb csónakoknál tartottunk, érdemes néhány szempillantást vetni Emmára is. A 397 méter hosszú hajón kb. 11.000 konténernek van hely, ezen kívül a világ második leghosszabb hajója. A kis aranyos...
hajókovács 455485 2007. december 30. 19:55
Válasz erre
szia Kalóz
Amint be tudom szkennelni a régi papir fotókat küldöm a képeket , éppen a vizrebocsájtását fotóztam le 14 képben amig lecsuszott a sólyárol. Az a hajó amiről beszélek 1989. májusában épült Nigéria - i rendelésre , Pulában.
Kalóz 455484 2007. december 30. 19:47
Válasz erre
vpe!
Ha rosszul sikerül a méretezése, alakja, elég nagy ellenállást is gerjeszhet. Kishajókon meg amúgy is nem sok értelme lenne.
Kalóz
Kalóz 455483 2007. december 30. 19:45
Válasz erre
Szia, Hajókovács!
Az a 360 m kicsit soknak tűnik egy 70 000 BRT-s hajónak.
Kalóz
vpe 455482 2007. december 30. 18:26
Válasz erre
ja , és miért nincs ilyen minden hajón pl. kis vitorlások stb... ??
vpe 455481 2007. december 30. 18:23
Válasz erre
aha köszi , azthittem valami radar cucc van benne, pl.: a zátonyok miatt, sípol ha akadályt lát , mondjuk lehet hogy van benne
Bill 455480 2007. december 30. 18:03
Válasz erre
Angolul "bulbous bow"-nak hívják. Korábban volt már szó róla ebben a topikban, röviden és tömören a hajó vízzel szembeni ellenállását csökkenti ami ezáltal többek között nagyobb sebességre lesz képes.
Atesz 455479 2007. december 30. 18:01
Válasz erre
Szia!

Nem vagyok profi, de szerintem a "bulbaorr"-ra gondolsz. Ez arra szolgál (ha jól tudom), hogy a hajó előtt mesterséges hullámot keltsen és így a hajótest már egy állandó hullámvölgybe tud jutni.

Bővebbet (Hajók hidrodinamikája) itt találsz, kép a 22. oldalon

rht.bme.hu/~gyozo/dir/J%E1rm%FB%E1raml%E1stan/haj%F3k%20hidrodinamik%E1ja%203.0%20-%20sz%EDnes.pdf

Atesz
vpe 455478 2007. december 30. 17:44
Válasz erre
Azt kérdezném a profiktól hogy a nagy hajók orrán alul az a bumszli micsoda? nemtommi de jólnézki azbiztos
Bill 455477 2007. december 30. 17:30
Válasz erre
Közben én is elkezdtem egy új makettet. Kicsit félretettem a Titanic roncsot, mert a karácsonyi ajándékomat egyszerűen muszály volt elkezdenem.:) Egyenlőre maradjon titok. Elöljáróban csak annyit, hogy teljesen más lesz mint az eddigi makettjeim, de azért maradtam a polgári hajóknál...:) Képek és infók hamarosan.

és persze BUÉK Mindenkinek!!!

Bill
Bill 455476 2007. december 30. 17:19
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Örömmel olvasom, hogy ez a tanker téma sokunk fantáziáját megmozgatta.
Én egy Knock Nevist (a jelenlegi legnagyobb hajó a világon) szívesen látnék a polcomon. Elég lenne 1:600-ban is, úgy is lenne vagy 80 centi hosszú.:)

hajókovács!
Én is tisztelettel elfogadnám a képeket és rendkívüli módon örülnék ha látnék még egy Titanichoz hasonló műalkotást elkészülni.

Chevy!
Elég pihent, de van valóságalapja. Egyszer láttam egy süllyedő Queen Mary-t. Na annak nem volt.:)

sszabi!
erre gondolsz?
youtube.com/watch
ChevyG 455475 2007. december 30. 16:30
Válasz erre
youtube.com/watch

valaki nagyon ráér:D
sszabi 455474 2007. december 30. 15:52
Válasz erre
Üdv!
Nem tudja valaki, h honnan tudnám letölteni azt a jó kis animációt amiben a Titanic sűllyedését mutatják?Tudjátok a Cameron féle filmben van az benne.
vpe 455473 2007. december 30. 13:26
Válasz erre
hopp , most látom több ezer $$
lucky 455472 2007. december 30. 13:21
Válasz erre
lucky 455471 2007. december 30. 13:20
Válasz erre
Jó kérdés...
A készlet megvan. Előzetesen ennyi derült kis számomra:
A korlátok biztos,h cserére szorulnak, a fedélzeten lévő csöveket is le fogom cserélni drótra.
A pontosság meg majd menet közben kiderül.
vpe 455470 2007. december 30. 13:18
Válasz erre
huha, 1:200 ban 360 méter -> 1,8 méteres makett, az komoly,
szívesen várom a képeket,
vpe 455469 2007. december 30. 13:16
Válasz erre
DURVÁK

ezek milyen árban lehetnek?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.