/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Minas 154859 2006. szeptember 28. 08:40
Válasz erre
Én is "mentettem" meg magamnak egyet. Van még két másfajta és drágább pisztolyom, de szinte alig van fújásképbeli különbség közöttük. 160-asból már csak egy van, azokat elhordták:) Egyébként a 130-astól csak a tartályméretben különbözik.
Zag: ha érdekel, írj emailt.
Üdv, Minas
Zag 154858 2006. szeptember 27. 22:36
Válasz erre
Teljesen jónak tűnik, milyen márka? Kik gyártják? Vagy ne itt kérdezősködjek, hanem írjak a weblapon lévő e-mail címre? ;)
kisrozi 154857 2006. szeptember 27. 21:24
Válasz erre
Zag Minas 160-as pisztolya egy életre jó lenne neked.(meg nekem is )
kisrozi 154855 2006. szeptember 27. 20:47
Válasz erre
Hát fiúk ma kipróbáltam a BG 135-őst , simán lehet vele kb 1 mm es csíkot festeni, a pisztoly qva jó , én meg qvára nem tudok festeni.
Minas 154854 2006. szeptember 27. 17:11
Válasz erre
lucky 154853 2006. szeptember 27. 11:36
Válasz erre
Zag!
Nekem egy HP 101-es van.Kétfunkciós,oldaltartályos, a tartály viszonylag nagy.A tű hátrahúzását szabályozni lehet.Az általad leírt problémára tökéletes szetm.A Conradban vettem,de az idei katalógusukban nincs.
warbirds 154852 2006. szeptember 27. 11:06
Válasz erre
Zag! Nálam elég a 2 8 cm-es is. warbirds
Zag 154851 2006. szeptember 27. 10:16
Válasz erre
Sziasztok!

Segítségeteket kérném, ugyanis szép lassan érik bennem a gondolat, hogy ideje lenne beruháznom egy picit komolyabb szórópisztolyba:

1. Olyat szeretnék, ami nagyobb felületek fújására is alkalmas, de precízebb munkát is lehet vele végezni (itt azért nem fél mm-es vonalak fújására gondolok, de azért kisebb alkatrészeket is tudjak vele pontosan fújni)

2. Ne legyen csillagászati az ára, mert egyrészt nem a legprofibb cuccot szeretném, hiszen annyira nem fújok jól, hogy ki is tudjam használni, csupán csak eggyel előrébb szeretnék lépni a mostani alap szórópisztolyomhoz képest. :)

3. Egyáltalán, Budapesten hol tudok minőségi szórópisztolyt venni, hol van kínálat, merrefelé nézzek körül?

4. Milyen márkát, milyen típust ajánlotok?

5. Egy jobb, kétfunkciós szórópisztolyhoz gondolom ajánlatosabb (költséghatékonyabb)kompresszort használni, mint palackokkal bíbelődni. Milyet érdemes venni, kb. milyen árban érdemes beruházni (ismét kiemelném, hogy nem vagyok profi, csupán eggyel előrébb szeretnék lépni, kis lépésekkel :) ), és legfőképpen hol nézzek körül, hol lehet makettezési célra használatos kompresszorokat kapni?

Köszi előre is

Zag
Zag 154850 2006. szeptember 27. 07:56
Válasz erre
Tray!

Festőkabin még mindig: elég két 8 cm-es venti, vagy legyen inkább két 12 cm-es?
xcraft 154849 2006. szeptember 26. 22:25
Válasz erre
Szia Zag!
Befolyathatod, de az akrilt nehezebb eltávolítani, inkább enamel-t használj, vagy méginkább művészolajokat.
X.
kisrozi 154848 2006. szeptember 26. 19:49
Válasz erre
Eladó gyomásszabályozó szelep órával 3000 Ft-ért , nyomásszabályozó szelep lecsapó ,szürő tartállyal, órával (2 féle) 5 és 6000 Ft-ért. Csere is érdekel 1:35 ös IIVH- makett formájában.
Zag 154847 2006. szeptember 26. 15:33
Válasz erre
Ismét panelezés. :) Akril fényes lakkal kezelt felületet akril festékkel befolyathatom? Ha mellé megy, le lehet törölni simán, vagy higítós ecsettel kell megdolgozni?
MrChef 154846 2006. szeptember 26. 12:39
Válasz erre
Én minden alá szoktam alapozni. Akril alá akril vagy enamel is jó, enamel alá csak akril. Lakkozni? Passz...inkább lakkozd, mint ne.
Pisti 154845 2006. szeptember 26. 09:42
Válasz erre
Revell akril alá szoktatok alapozni, ha igen mivel? Muszáj lakkozni, vagy anélkül is bírja?
MrChef 154844 2006. szeptember 25. 21:36
Válasz erre
Csak az enyém teljesen átlátszó, viszonylag sűrű folyadék, nem ilyen tejszerű cucc, mint a tiéd.
MrChef 154843 2006. szeptember 25. 21:35
Válasz erre
Bomb,

múltkor egy totál mixtúrához öntöttem (volt már benne Tamiya, Testors akril, Lifecolor...), és persze működött. Nagyon kis mennyiség kell csak belőle! Fél csepp! Hogy Gunze-hoz megy-e? Valszeg igen.
Bombraider 154842 2006. szeptember 25. 17:49
Válasz erre
Szia!
Szerintem az egész alvázat egyszínre fesd le,majd azt maszkold le,és akkor fújd meg a mélyedést. De ahogy te egyszerűbbnek látod:)

üdV:bomb
Minas 154841 2006. szeptember 25. 17:07
Válasz erre
Én is művészellátóban vettem. A képen látható 75 ml-es, de van 250 ml-es is. Szerintem a kisebb is elég rengeteg ideig. Még nem próbáltam ki, de hamarosan. Azért vettem ezt, mert elméletileg bármilyen gyártó akriljához használható. A makettfesték-gyártók retarderei pl.Gunze inkább a sajátjukhoz. Na majd meglátom:)
Zag 154840 2006. szeptember 25. 17:06
Válasz erre
Gyakorlati tanácsot kérnék:

Egy 1:24-es karosszéria alvázat készülök fújni, és van benne egy 2-3 cm széles, 10 cm hosszú sáv, lényegében egy mélyedés, ahol a tengely fog futni, amit más színnel kell festeni, mint az alvázat. Kérdésem az, hogy előbb fújjam le a teljes alvázat, és utána maszkoljam ki az alváz mélyedést körülölelő széleit, és úgy fújjam magát a sávot, vagy pont fordítva, hogy előbb a mélyebben lévő sávot fújjam, majd ennek a széleit maszkoljam ki, és utána fújjam a teljes alvázat. Maszkolás tekintetében kb. ugyanakkora meló, csak gondolom, erre van egy bevett gyakorlat. Ja igen, és nem precíziós szórópisztolyom van, tehát max. 1-2 cm-re tudom levenni a fújás átmérőjét.

Zag
Bombraider 154839 2006. szeptember 25. 15:41
Válasz erre
Szia!
Teljesen jól működik ha Gunzéhoz,stb öntöd?:)
Gondolom olcsóbb mint a "gyári" retarder...
Köszi!

üdv:bomb
MrChef 154838 2006. szeptember 25. 15:24
Válasz erre
Minas,

én hobbiművész boltban vettem akril retardert, az üvege úgy néz ki, mint egy egyszerű gyógyszertári üveg (pl. benzin), szagtalan.
Minas 154837 2006. szeptember 25. 11:54
Válasz erre
retarder.jpg méret: 29.5 KB
akril retarder:)
Zag 154836 2006. szeptember 25. 09:41
Válasz erre
Köszi, így már megvan. Vettem W5 Floor Polish & Parquet Care-t, elvileg ez hasonló, mint a Future, mindenesetre valami teszt szélvédőn fogom ezt is kipróbálni először. :)

Viszont arra a kérdésemre még nem kaptam választ, hogy:

Amúgy ha van egy szélvédőm, ami kivételesen nem karcos, tehát nincs rajta javítandó dolog, de szeretném, ha minél fényesebben csillogna, akkor melyik a javasolt módszer:

1. Polírpasztával felpolírozni vagy
2. Future-hoz hasonló folyadékban megáztatni?

Köszi

Zag
Keri 154835 2006. szeptember 23. 19:37
Válasz erre
Zag 154834 2006. szeptember 23. 13:41
Válasz erre
Egy bosszantó érdekesség: most készítem a Revell 190E Mercedes-ének kaszniját, és sikerült egy rövid húzással kicsit megnehezítenem a saját dolgom, ugyanis próbáltam lemaszkolni az ablakkereteket festés előtt, és kicsit rosszul raktam fel a maszkoló fóliát (Tamiya márkájú), próbáltam felszedni, sikerült is, az alatta lévő 2 ncm festékréteggel együtt. Tény, hogy nem alapoztam, ami hiba volt, kétszer lefújtam a kasznit, majd két lakkréteg is került rá, és utána próbáltam a maszkolást. Úgyhogy most próbálom kijavítani a dolgot, de az tuti, hogy legközelebb fogok alapozni, hiába, buta makettező a saját kárán tanul... :)

Zag
Zag 154833 2006. szeptember 23. 13:23
Válasz erre
Keri!

Milyen link, és hol a leírás? :)

Amúgy ha van egy szélvédőm, ami kivételesen nem karcos, tehát nincs rajta javítandó dolog, de szeretném, ha minél fényesebben csillogna, akkor melyik a javasolt módszer:

1. Polírpasztával felpolírozni vagy
2. Future-hoz hasonló folyadékban megáztatni?

Zag
Keri 154832 2006. szeptember 23. 07:23
Válasz erre
Zag!

Nálunk nem kapható.Itt van leírás a használatáról,és link a Hyperscale-re,ott is van egy cikk!

Keri
Kalóz 154831 2006. szeptember 22. 20:02
Válasz erre
Zag!
Én nem csak festek, de sorjázok és tömítek is az öntőkereteken! Mi a fenének levagdosni, aztán valamire felerősíteni a cuccost, ha egyszer már fel van valahova erősítve? Természetesen nem minden esetben lehetséges, dehát ezt mindenki maga döntse el. Egyébkent ha a helyzet úgy követeli meg, akkor én is levágom és újra felerősítem valamire. Mert a festést javítgatni tényleg nem egyszerű dolog.
Üdv: Kalóz
lucky 154830 2006. szeptember 22. 19:36
Válasz erre
Sorstársak!
Tudja-e vki a magyar gépeken 1989-től alkalmazott ékek méreteit?
THX!
Zag 154829 2006. szeptember 22. 15:45
Válasz erre
Ahogy nézegettem tovább a Testors workshop videóit, eljutottam a Future-os részig. Ezt nálunk milyen néven lehet kapni? És amennyiben nekilátok csiszolgatni a karcos szélvédőm, majd a végén polírpasztával polírozom, akkor utána még küldjem meg egy kis ilyen cuccal is?

Zag
Tibcsi 154828 2006. szeptember 22. 10:52
Válasz erre
Naja, de a Tamiyánál könnyű! Ott nem nagyon szokás sorjázni... :-DD
Zag 154827 2006. szeptember 22. 10:46
Válasz erre
Egy érdekesség: elég sokat beszéltünk itt a fórumon arról, hogy mennyire nem "szép" dolog az öntökereten festeni a kis alkatrészeket, és kaptam is egy rakás hasznos tippet, hogy érdemes ezeket festeni. Ám a Tamiya oldalán a következő tippet találtam: "It is easy to paint small parts while they are still connected to the sprue. After paint has dried, cut off parts and paint over the remaining cutting area." Tény, hogy ez az abszolút kezdőknek való részben volt. :) Úgyhogy megfogadom a tanácsokat, és felhagyok az öntőkereten való festéssel.

Zag
testfeso 154826 2006. szeptember 22. 05:44
Válasz erre
Sziasztok!
Van egy eladó Airline 50 EC kompresszorom. Levegőtartályos és minden extra kütyű van rajta: olajszűrő, vízleválasztó, túlnyomás elleni lefúvató szelep, tizedes osztású nyomásmérő, nyomáskiegyenlítő szelep, tehermenntesített nyomásszabályozó, szénacél tartály, Elekrolux motor.
A tartály 6 literes, maximum üzemnyomás 3 bar, légszállítás 17 liter/ perc, zajszint 35 dB, teljesítmény 180 W.
Nincs még egy éves, teljesen jól müködik. Áfával együtt 60.000,- Ft volt az ára.
Először ajánlatokat várok az art@pr.hu e-mail címre.
Zag 154825 2006. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
Tray!

Köszi a méreteket, hallgatok rád, elvégre most még csak tervezek, még nincs levágatva semmi. :) Szóval akkor az alap 50*40, a magasság 30, rést nem tervezek az elejére, az engem zavarna, a plexit megpróbálom fent rögzíteni, úgy, hogy teljesen hátra lehessen hajtani, majd meglátjuk, hogy sikerül.

Én kizárólag 1:24 autókat építek, azok közül is csak Mercedes-eket, persze előbb utóbb el fognak fogyni a típusok és akkor majd nézhetek új téma után. :) Mindenesetre még kb. 20-25 makett még előttem van, ez az én tempómban kb. 5 év vagy több. :) A lényeg, hogy ehhez mérten szeretném a festőkabint megépíteni, vagyis 1:24 autókra, de a fenti méretek mellett nem lesz ezzel probléma.

A panelezést pedig kikisérletezem, mert akkor is az a véleményem (dafke), hogy a fekete nem életszerűtlen (most csak autókról beszélek, nem repülőkről vagy tankokról, ott természetesen sokkal másabb a helyzet), de ezt előbb meg szeretném nézni egy maketten is. :))

Zag
Zebi 154824 2006. szeptember 21. 19:54
Válasz erre
Így van, pl az amerikaiak cinkkromát sárgát kevertek feketével, ebből lett a cockpit green.
tray 154823 2006. szeptember 21. 19:52
Válasz erre
Zag!
A festődobozom méretei, kb:
mélység 35 cm,
szélesség 40 cm,
magasság 28 cm,
a rés az elején 10 cm magas.
Én 1/72-es harcjárművekkel foglalkozom, azokhoz ez tökéletes, de nagyobb maketteknél már gondot okozhat, főleg a 10 centis "ablak" magasság.
Az 50x30-as alap méret szerintem jó lesz, bár az 50x40-es jobb lenne :D
A kabin magasságát felesleges 30 cm-nél nagyobbra méretezni, nekem is túl magasnak tűnik az enyém. De ha van helyed, és anyagod, akkor nyugodtan :D
A panelezéssel kapcs. egyezik a véleményem az előttem szólóval, ne feketét használj! Harcjárműveknél a legjobb a sötétbarna szín, vagy annak az alapszínnel kevert árnyalata, egyebet nem tudok mondani :)
Kalóz 154822 2006. szeptember 21. 19:33
Válasz erre
Vadász!

"Sárga+fekete=zöld!" - Az attól is függ, milyen az a sárga! Citromsárga esetén valóban az, de kadmiumsárgánál már nem egészen. És még a feketétől is függ, ami eléggé meglepő!
Kalóz 154821 2006. szeptember 21. 19:30
Válasz erre
A régi járművek lámpái anyagukban színezettek, az újaknál sokszor csak az izzó az.
Nem tudom, a belülről festés mennyire valósághű, hiszen így kívül marad az átlátszó műanyag (megjegyzem, nem építek autókat, ezért a fenti eszmefuttatásom puszta érdeklődés, nem bírálat).
Üdv: Kalóz
MrChef 154820 2006. szeptember 21. 16:53
Válasz erre
Zag,

én mindig belülről festettem, mert ha kívülről fested, akkor a szín "elnyomja" az átlátszó alkatrészt. Hogy utána még ezüst? Lehet, hogy jobb úgy. Ja, és a lámpabura keretét vékonyan feketével festem meg, akár van a valódi autón olyan, akár nincs, mert úgy sokkal határozottabb lesz a kinézete, nem olyan műanyagszerű.
Zag 154819 2006. szeptember 21. 16:45
Válasz erre
Lámpabúrák festése: eddig úgy festettem, hogy simán a lámpabúra külső oldalát megfestettem a megfelelő színnel (Clear Orange, Clear Red). Viszont a Tamiya oldalán van fent néhány tipp kezdőknek, és ott belülről festik a lámpabúrát pl. Clear Red-del (akril), majd az egészet átfestik belülről ezüsttel (olaj). Erről mi a véleményetek, ti hogyan szoktatok lámpabúrát festeni?

Zag
boriszjelszint 154818 2006. szeptember 21. 16:24
Válasz erre
tényleg! az műkszik, hogy először panelezünk, és utána fújunk?
Vadász 154817 2006. szeptember 21. 16:05
Válasz erre
Zag!
Sárga+fekete=zöld!

Sárgához némi barnát, sötétsárgát kell keverni.
egyébként a sárgára jó a nagyon híg fekete, ez csupán árnyékhatást okoz.
Probáld meg, hogy a sárga elött futtatod be a felületet, és utánna megy rá a sárga.

Vadász
Zag 154816 2006. szeptember 21. 14:03
Válasz erre
Tray!

Festőkabinnal kapcsolatban lenne kérdésem: mekkora méretekkel dolgoztál, én kb. 50 cm * 30 cm alapra gondoltam, az oldalak magassága 40 cm lehetne.

Zag
Zag 154815 2006. szeptember 21. 13:28
Válasz erre
Kalóz!

Kösz a tippet, mindenképpen kipróbálom egy próbadarabon. Az rendben van, hogy egy sötétebb színhez a fekete panelvonal megy, de mondjuk térjünk vissza a sárga autóhoz, aminek mondjuk sárga+fekete keverékkel kéne kiemelni a panelvonalait? Hmmm... Ha jól emlékszem, van még sárgám, ki is próbálom, ha hazamentem melóból. :)

Zag
Kalóz 154814 2006. szeptember 21. 11:37
Válasz erre
Zag!

Az ember szeme csal :) Ami feketének látszik az nem biztos, hogy az, ráadásul van egy lépték effekt is. Minél kisebb méretarányú egy makett, annál világosabb színre kell festeni, hogy az eredetivel megegyező árnyalatúnak tűnjön. Ez vonatkozik a panelvonalakra is, tehát minél kisebb makettet építész, annál jobban világosítani kell a feketét! Ez nem vicc, a szürke tulajdonképpen a fekete világosabb árnyalata. Mivel a valóságban a panelvonalak színét a fénytörésen (árnyék) kívül a por, kosz, olaj stb. határozzák meg, ezért a feketéhez (szürkéhez) lehet keverni némi barna ill. kék alkotót is.
A helyzetet meg tovább bonyolítja, hogy az egyes színek, ill. azok világossága/sötétsége is más érzetet kelt. Egy sötétzöld felületet nyugodtan panelezhetsz feketével, nem lesz feltűnő, de egy világoszöldön pl. a világosszürke is erőteljesen kiugorhat. És nem mindegy, hogy kék, zöld, piros vagy sárga színről beszélünk.
Szóval el kell dönteni (ehhez persze sok gyakorlat kell, de nem lehetetlen), hogy az adott színű/árnyalatú felületen milyen sötét/világos színt használunk a panelezéshez.

Még egy érdekesség: a feketére festett felületek a valóságban csak a töksötétben feketék!!! Ugyanez vonatkozik a többi sötét színre is, sőt még a világosakra is. A megvilágítás u.i. erősen befolyásolja az érzékelt színeket. Ennek legjellemzőb példája az SR-71-es festése, ahol késhegyig menő viták folytak arról, melyik kék felel meg, ill. milyen adalék okozza, aztán kiderült, hogy a festék bizony fekete, csak az égbolt kékje ill. a megvilágítás tükröződése miatt látszik kékesenek. És tulajdonképpen ezért is olyan "életszerűtlenek" a tiszta feketére festett makettek, főleg a matt felületűek. A kis lépték miatt ez a tükröződés ugyanis sokkal kevésbé jelentkezik, amit a matt felület fényelnyelő képessége még tovább ront.

A makettezésben azért van egy fő szabály: ha nem vagy biztos valamiben - tessék próbadarabot készíteni! A panelezéshez pl. elég egy darab műanyag lemezre néhány vonalat mélyíteni, lefújni az adott színnel, és lehet kísérletezni, milyen színű/árnyalatú panelvonal a legjobb, legtermészetesebb. Hidd el, megéri!

Üdv: Kalóz
Tibcsi 154813 2006. szeptember 21. 11:22
Válasz erre
Próbáld ki azt, hogy a paneleket az alapszín sötétített változatával futtatod be. Hmm? :-)
Zoli 154812 2006. szeptember 21. 11:08
Válasz erre
Hello Zag!
Osztom véleményed, ami árnyékban van, az általában feketének látszik, ezért célszerű feketével festeni a paneleket. Inkább azért nem túl élethű, mert vastagok a vonalak és úgy már tényleg nagyon feltűnő.
z
Zag 154811 2006. szeptember 21. 11:01
Válasz erre
Üdv!

Panelezéssel kapcsolatban lenne észrevételem. :) Mivel még sosem paneleztem, nem is olyan régen kérdeztem itt a fórumon, hogyan érdemes, milyen színnel, és a sima feketéről szinte mindenki lebeszélt (akár tempera, akár befolyatott fekete akril festék), mert hogy az nem néz ki életszerűen. Ma, munkába menet azzal múlattam az időt :), hogy az összes parkoló autónak megnéztem a panelvonalait, és még a legvilágosabb színű autónak is feketének tűnik 2-3 méterről a panelvonala. Közelebbről persze látszik, hogy az valójában nem fekete, de szerintem egy maketten, pl. egy sárga autón a fekete panelvonal nem "életszerűtlen", de ez csak az én szubjektív véleményem, ráadásul úgy, hogy még sosem alkalmaztam ezt a technikát, de pont a most építés alatt lévő 190E Mercimen szeretném elkezdeni. (Ami természetesen nem sárga lesz, mielőtt valaki megkérdezné :) )

Zag
tray 154810 2006. szeptember 20. 20:07
Válasz erre
Zag!
"Brett papa" megszokta, hogy finom vonalakat rajzol a pisztolyával, amihez az kell, hogy nagyon kevés festéket enged át a szelep, és a légnyomás se lehet túl magas. Ha messzebbről festené, a festék megszáradna a levegőben mielőtt eléri a makettet. A legfinomabb vonalakat egyébként 4-5 milliméterről lehet festeni, ha veszel egy jobb pisztolyt, majd igen nehezen fogos megszokni az új technikát!!! (Tudom, én is olyannal kezdtem, mint te :)
Szóval, ez egyrészt szokás, egyrészt pisztoly kérdése. Egyébként a te kütyüddel is le lehet venni elég alacsonyra a festék arányát, próbálj meg minél kevesebb festékkel festeni! Az első maketteim festésénél nekem is folyt rajtuk a festék, de aztán rájöttem a titok nyitjára :D
A dobozhoz sok sikert, ha kell segítség, szólj!
Apaka 154809 2006. szeptember 20. 20:02
Válasz erre
strom!
A PC venti nem tud szikrázni! Fizikai lehetetlenség. Az nem szénkefés motor. Javaslom szedj szét egy rossz proci hűtő vagy táp ventit és meglátod.
Apaka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.