<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Zag | Adatlap | 156593 | 2007. május 29. 18:27 | ||
MrChef | Adatlap | 156592 | 2007. május 29. 18:19 | ||
Srácok, látom nagy gondban vagytok a festőkabint illetően. Korábban én is építettem egy levegőkeringetéses rendszerűt, de nem igazán vált be, pedig a PC-ventillátorokat jól pozicionáltam: alul befúj fönt-felül kiszív. (1. kép) Aztán építettem egy olyat, aminek a hátulján, döntve van egy éttermekben is használt elszívóventillátor. A végére a szokásos gégecső van kötve, ami egy kifelé nyílt dobozban végződik azért, mert ezt erkélyajtóba ki szoktam rakni. (2.kép) Ez a kabin olyan, hogy láthatóan, 90%-ban szívja el a permetet. A maradék 10 % a permet erőssége miatt kering, visszacsapódik a kabin faláról, de szénszűrős maszkot viselek fújás közben. Megoldás, hogy kicsit távolabbról fújok. | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 156591 | 2007. május 29. 17:26 | ||
hi all kellene egy kis fejtágitás. a mini rudi fehérje gunze akrillal volt fújva,egy réteg MM lakkal megtolva a végén. besárgult de mocskosul,de csak ott ahol nem fedte a matrica a kasztnit. a matrica már nem volt lakkozva utánna. most csiszolás után ujra fújtuk revell enamel fehérrel. ha átlakkozom MM el,megint be fog sárgulni? tudom hogy hajlamos az MM a sárgulásra,de eddig még nem volt ilyen gondom vele soha. | |||||
Zag | Adatlap | 156590 | 2007. május 29. 17:01 | ||
Az ablakot két dolog miatt nem akarom kettévágni: 1. A felső rész zavarna engem festés közben, és most nem csak felül, alul is dől ki rajta a festékes levegő, ha kicsit nagyobb nyomással használom a kompit, szóval ez önmagában nem lenne megoldás szerintem, ha meg úgyis átépítem a ventiket, akkor nincs szükség (remélhetőleg) a felső rész meghagyására. 2. Nem csak fújásra, szárításra is használom a kabint, és fontos, hogy minél kevesebb helyen tudjon bemászni néhány kóbor porszem. :) Hétvégén átépítem, kipróbálom a hátsó ventis megoldást, és beszámolok az eredményről. | |||||
tray | Adatlap | 156589 | 2007. május 29. 16:54 | ||
Hát, az úgy biztos fogja vinni, de kipróbálhatod úgy is, hogy csak a jobboldali ventit kapcsolod le. Meg mondom, amit én a helyedben csinálnék, az az, hogy az ablakot kettévágnám, és csak a fölső felét hagynám meg, amit aztán nem kellene felnyitni sem. | |||||
Zag | Adatlap | 156588 | 2007. május 29. 16:46 | ||
Dehogynem, ez nálam is probléma, hiába van szűrő a befújó venti előtt, mégis valahogy mindig rákerül néhány apró szösz a felületre. Szóval egyrészt szerintem nálam kevesek a ventik, viszont nagyon bika ventiket sem akarok beszerelni, mert nem akarok szélvihart a kabin belsejében. :) Arra gondoltam, hogy a befújó ventit megszüntetem, és az elszívásra fektetem a hangsúlyt, vagyis oldalsó ventik le, hátsó lapra két lyukat kreálok, és berögzítem mindkét ventit, mindkettőre csatlakoztatok egy-egy flexicsövet, és azokat kivezetem az ablakon. Mivel nem az asztalomon van a festőkabin, hanem egy széken (mert ahhoz kicsi az asztalom, hogy egyszerre legyen ott a kabin, és még ragasztani, ecsettel festeni, matricázni, stb. is tudjak mellette), ezért van elég hely mögötte, alatta, felette, szóval nem gond az elvezetés. Zag | |||||
tray | Adatlap | 156587 | 2007. május 29. 16:20 | ||
(Bocs a rumliért) Az lenne az elv, hogy nagyjából egyenes legyen a levegő áramlása, ebben az esetben a kifelé szívó ventik elhelyezését valóban célszerűbb a doboz hátsó oldalán megoldani. Viszont szerintem ez annyit nem számít - ha könnyen megoldható, akkor így érdemes, de ha a cső elvezetése kényelmesebb a láda oldaláról, akkor maradhat így is (ugye ez függ attól is, hogy az asztalod körül hogy férsz el). A gyári kabinoknál nem mindig az a fő szempont, hogy Neked mi a jó, úgyhogy nem is tartom feltétlenül mérvadónak ezeket a kabinokat. Az enyémen a bal oldalon a tetején van a venti, és nem hiszem, hogy bármit is megoldana, ha hátulra raknám. Inkább a szűrő szöveteket kellene kicserélnem, mert egy év alatt eléggé elszíneződtek :) Ja, a másik: szerintem a tiéddel az a bibi, hogy túl nagy az a felhajtható rész. Gondolom festésnél az egészet felbillented, ekkor egy túl nagy keresztmetszetű tér keletkezik, ezért kevés a venti teljesítménye. Nézd meg az enyémet, annak az elején egy 13-15 cm magas rés van. Ha lekapcsolom a befújó ventit, megszűnik a visszacsapó festékes levegő problémája. Persze ezt nem teszem, mert elsősorban a pormentes festés kialakítása volt a célom. Tényleg, nálad ez nem okoz problémát? | |||||
Zag | Adatlap | 156586 | 2007. május 29. 15:45 | ||
Tray! A terelőlemez elve tetszett nekem, azt ugyan nem tudom, hogy a gyakorlatban megfelelően működik-e. :) Én arra gondoltam, hogy kicsit átépíteném a kabinom, leszedném az oldalsó ventiket, és mindkettőt a kabin hátsó falára, alulra raknám, hogy mindkettő kifelé szívja a hátraáramló festékes levegőt, szerintem ez megfelelő megoldás lenne. Ha megfigyeled, a gyári, aranyárban árult Testors és Tamiya festőkabinoknál is vagy hátul-középen, vagy hátul-alul van a venti, nem pedig kétoldalt. Neked erről mi a véleményed? Zag | |||||
tray | Adatlap | 156585 | 2007. május 29. 14:45 | ||
Szerintem a terelőlemez a cikkben sz*rt sem ér, de ez csak a személyes véleményem. A festékes levegő elvezetése, amit Zag említett, néha nálam is gondot okoz. Hosszabb fújások után ki szünetet kell tartani. Sőt, ha nagy nyomáson küldöm meg, akkor visszajön a levegő a kezemnél, bele a pofámba :) Megoldást nem tudok, talán a befelé fújó ventit lehetne közelebb rakni a láda elejéhez, ne legyen annyira hátul. | |||||
Zag | Adatlap | 156584 | 2007. május 29. 09:45 | ||
Jónak tűnik ez a terelőlemezes megoldás. Az én festőkabinom így néz ki, viszont nem vagyok 100%-osan megelégedve vele, mert ha nagyobb nyomáson fújok, akkor nem vezeti el az összes festékes levegőt, lehet, hogy a ventik teljesítménye kicsi (2 db 80mm*80mm, 1700RPM), de lehet, hogy a konstrukcióban van a hiba. :) Lehet, hogy a ventik vannak túl magasan, vagy lehet, hogy célszerűbb lenne a kabin hátulján, középen kivezetni a levegőt és oda rákötni a flexibilis csövet, hiszen a kifújt cucc javarésze hátramegy és onnan csapódik vissza. Zag | |||||
Donor | Adatlap | 156583 | 2007. május 29. 00:19 | ||
Erről mi a véleményetek? www.freeweb.hu/vasutmagazin/Cikkek/festes/doboz.htm | |||||
Amon | Adatlap | 156582 | 2007. május 28. 23:51 | ||
Jogos. De valahonnan volt párásítonk és azt használom jól megköti port. Meg a szagelszívót nem 100%-on használom. Egyenlőre még annyi helyem nincs majd csak jövőre költözök a nagyobbik lakásba akkor csinálok egy korrektet. | |||||
tray | Adatlap | 156581 | 2007. május 28. 23:46 | ||
Szagelszívó azért nem jó, mert az elég nagy huzatot csinál, és a felvázolt megoldásban a "szűretlen" levegőt húzná rá a makettre => tele lenne porszemekkel. | |||||
Amon | Adatlap | 156580 | 2007. május 28. 23:44 | ||
A világítsás kimardt: lehet kapni kb 1500ft ért asztali lámpát neont az a tetejére tépőzárral rögzíted igy a lámpa mobil. | |||||
tray | Adatlap | 156579 | 2007. május 28. 23:43 | ||
Én plexiből építettem, de 1/72-es harcjárművekhez, úgyhogy mérettel nem tudok szolgálni. Illetve, lemérhetem, de nem tudom, ez mennyit segít. Képeket kb. egy éve raktam fel :) Ha jól emlékszem, a méreteket is megadtam valamikor. A plexinek megvannak az előnyei és hátrányai. Elönyök: makettragasztóval ragasztható; mivel átlátszó, nincs szükség külön lámpára. Hátrányai: nehezen szabható méretre; könnyen törik/reped, ezért óvatosan kell vele bánni; drága az alapanyag. Ventillátor: attól függ, mi okoz neked problémát: a festékszag vagy a makettbe beleragadt szöszök, porszemek. Nálam mindkettőt kellett kezelni, ezért két ventillátort használtam, egyik be-, másik kitolja a levegőt, mindkettőnél porszűrő anyag. A ventik 9 centi átmérőjűek, elektronikai boltban lehet kapni. (Én a Conradban vettem.) Ha egyformák a ventik, és a porszűrő is minkettőnél ott van, akkor a legideálisabb. Van egy változtatható feszültségű trafóm (szintén Conrad), ezzel hajtom meg őket 12 Volton, de ezt használom a fúrómhoz is. Miért akarod összecsukni? Szerintem annyi helyet nem spórolsz vele, mint amennyivel több meló lenne az elkészítése. Nálam mindig van benne valaki :) | |||||
Amon | Adatlap | 156578 | 2007. május 28. 23:41 | ||
Szia Donor! Nekem lenne egy ötletem: Veszel egy egyszerű szagelszívót kb 8-10e ft és az oldalaira szerelsz zsanérokkal "fakalakat" ami ezek után összecsükható. A bennük lévő motor elég rős és strapa bíró. A méretei változó de kb 50cm-60cm hosszú és szélesesk. Üdv Amon | |||||
Donor | Adatlap | 156577 | 2007. május 28. 23:22 | ||
Sziasztok! Festőkabint építenék. Körülnéztem a topicban és láttam is jópár ötletet. De mérettel sehol nem találkoztam.(Vagy figyelmetlen voltam) 1:35 harcjármű és 1:48 repülő lenne a célirány. Ezekhez kérném a segítségeteket:szélesség, hosszúság, magasság. Ventillátor mérete és teljesítménye. És ha összecsukható lenne, az lenne a csúcs. Van valakinek ilyen terve? Köszi: Donor Ps: Egyéb hasznos ötleteket is szívesen veszek. | |||||
Püsi | Adatlap | 156575 | 2007. május 28. 18:48 | ||
Abból is a Lacquer Thinner-el kell higítani. (Sárga kupakos) | |||||
xcraft | Adatlap | 156574 | 2007. május 28. 17:52 | ||
Ha a surface primerről van szó, akkor észterhígítóval. (vagy a gyári, saját hígítójával) | |||||
Charger | Adatlap | 156573 | 2007. május 28. 17:38 | ||
Hali-hó mindenkinek! a következö lenne a kérdésem:a tamya alapozó festéket mivel lehet higitani? | |||||
Fimre | Adatlap | 156572 | 2007. május 28. 16:17 | ||
Zebi! Köszi a tanácsot, 20 éve makettezek így a torony alsó, nem látható részét próbáltam, ezért nem nagy a baj... Tray! Azt tudom, hogy ez elvileg lehetetlen, de mégis megtörtént.Másfél hónap száradás után NEM lett volna szabad felkapni az akrill festéket elvben semminek...A higító tuti gyári volt, lehet hogy a mennyiség volt a sok...Mindegy , újrafestem aztán megint próba:( Imi | |||||
tray | Adatlap | 156571 | 2007. május 28. 15:03 | ||
Amit leírtál, elvileg nem lett volna szabad megtörténnie. Néhány tipp: - Nem volt aláalapozva, vagy megmosva a makett festés előtt, ezért dobta le könnyen a festéket. - Biztos, hogy a saját higítójával próbáltad? Inkább a lakkhigítókra jellemző, hogy mindent átmarnak. Nekem még sosem sikerült megmarni a műanyagot olajos higítóval, a Tamiya is mindig ellenállt neki. - Amikor le akarod szedni, nem szabad túl sok higítót használni. Éppen csak higítós legyen az ecset, hogy szinte a gőze puhítsa meg a festéket. Sok, apró, lágy mozdulattal kell dolgozni. | |||||
Zebi | Adatlap | 156570 | 2007. május 28. 14:55 | ||
Szerintem ott rontottad el, hogy a kész maketten álltál neki próbálkozni. Új technikát mindig egy darab műanyagon, leselejtezett maketten kell kipróbálni. | |||||
Fimre | Adatlap | 156569 | 2007. május 28. 14:51 | ||
Sziasztok! Lenne nekem egy kis problémám, illetve egy kérdésem, hogy hol qrtam el a dolgot...Van nekem jó sok KV1-esem, mind zöldek, bár különbözőek, mert mindig kevergettem a színeket.Gondoltam, csinálok egy diorámát, ahhoz előszedtem egyet és gondoltam feldobom a zöldet, és kipróbálom a filterezést.A tank tamiya akrillal lett lefeste, cirka másfél hónapja, így a száradással nincs probléma.Gondoltam csinálok egy próbát a torony alján, ha elrontom ott nagyon nem látszik.Kipróbáltam mind revell, mind humbroll festéket...Kis pötty , száradás, utána a saját higítójával megpróbáltam egybemosni a zölddel, illetve kifakítani.Az eredmény: lejött a sárga, leszedte az akrill zöldet és még a műanyagot is megmarta...Na most hol került kaki a palacsintába? Egy kicsit nyűgös vagyok mert a torony látható részéről is lekapta már a zöld festéket és mivel kevertem, nagyon nem tudom ecsettel kijavítani.. Valakinek esetleg van valami tanácsa, hogy hol rontottam el? Imi | |||||
Zoli | Adatlap | 156568 | 2007. május 27. 13:32 | ||
Eddig másoktól is ezt hallottam. Ha esetleg ecsettel is próbálkozol (nem feltétlen a felületen), akkor lécci arról is tájékoztass majd, köszi! z | |||||
xcraft | Adatlap | 156567 | 2007. május 27. 13:29 | ||
Mindkettőt szórom, egyformán viselkednek. Egy nedves vattával egy hét múlva is letörölhető a felületről. Valóban finom a szemcsemérete, jól fújható, de minden réteg után felviszek egy lakkréteget is rá, hogy megóvjam. Érdekes festék, szokni kell. | |||||
Zoli | Adatlap | 156566 | 2007. május 27. 13:12 | ||
Én úgy hallottam, hogy ez csak fegyveres változatra igaz, az ecsetes állítólag tökéletes. Arról is van tapasztalatod? z | |||||
xcraft | Adatlap | 156565 | 2007. május 27. 12:59 | ||
Használtam, használom a Vallejo akrilt, de a Gunze, és a M.M. is jobb nála. Rengeteg színük van, jól takar, de nem szeret a felületen maradni, és nagyon sérülékeny. | |||||
f2d | Adatlap | 156564 | 2007. május 27. 12:45 | ||
A Valejo mindent gyárt. Ott voltak/vannak most Berénybe bőséges termékpalettával. Aki használta az azt mondja, hogy akrilok közül most ők a best. hívatalos web cím: www.acrylicosvallejo.com magyar honlap: www.wargammers.hu | |||||
Donor | Adatlap | 156563 | 2007. május 26. 23:41 | ||
tray | Adatlap | 156562 | 2007. május 26. 23:38 | ||
Én Tamiya Clear-t használok, ez fényes akril lakk. Beszerzési forrásként a Mega Modell-t jelölném meg, a Bajcsy-Zsilinszky úton, az Arany János utcai metró megállónál van, de a nagyobb modellboltokban általában megtalálhatod. | |||||
Donor | Adatlap | 156561 | 2007. május 26. 23:35 | ||
Nem, vannak akrilfestékei minden stílusra (makett, figura, stb), állítólag elég jók, bár én még nem próbáltam. De ami késik, az elmúlik. Üdv: Donor | |||||
Hickory | Adatlap | 156560 | 2007. május 26. 23:02 | ||
A Valejo művészolaj,nem? | |||||
f2d | Adatlap | 156559 | 2007. május 26. 23:00 | ||
Akrilból Revellt ne vegyél. Inkább MM vagy Gunze, de szerintem a Tamiya a legjobb, valmint a Valejot istenítik mostanában, viszont ehez még nem volt szerencsém. | |||||
Donor | Adatlap | 156558 | 2007. május 26. 22:50 | ||
Ezek szerint kezdhetem elölről az egészet... Na mindegy, köszi a választ. Az a jó, hogy lakkból is csak olaj alapúm van. Tudnál ajánlani egy jó minőségű akril lakkot, és a beszerzési forrást? Szia:Donor | |||||
tray | Adatlap | 156557 | 2007. május 26. 13:41 | ||
A ModelMaster és a Revell olajfestékekre jellemző (de lehet, hogy a többire is), hogy száradás után bármikor visszaoldható marad, még évekkel később is. Vagyis, amikor a feketét próbáltad visszamosni, a higító ugyanúgy feloldotta az alatta lévő homokszínt. A megoldás lehet, hogy az alapszíneket akril festékkel fested, és csak a mosást csinálod olajjal, vagy pedig a mosások előtt egy fényes akril lakk réteget fújsz a makettre. | |||||
Donor | Adatlap | 156556 | 2007. május 26. 13:02 | ||
Sziasztok Segítséget szeretnék kérni a következő kérdésben: Revell M1A2 Abramsot építek 1:72-ben. A gyári ajánlás a színre: Rev 16 Sand (homok). Le is fújtam két rétegben. Kb 16 óra múlva átfestettem 10xes higítású feketével. Mindkét festék olaj. A feketét visszamostam (saját higítójával és vattapamaccsal)és itt jött a baj: az alsó homokszínű réteg is jön vele együtt. Ez volt az első ilyen kísérletem, idáig csak olvastam a technikáról. Kérdéseim: 1. A revell homokszínével van-e tapasztalata valakinek? 2. Mit rontottam el? 3. Hogy csináljam legközelebb? Előre is köszi a segítséget: Donor | |||||
Mauser | Adatlap | 156554 | 2007. május 22. 22:57 | ||
Kösz szépen. Akkor kipróbálom a pasztellt. Barátnőmtől nyúlok le párat. A szülei boltjából meg kuncsorgok terpentint (festék és vegyiáru bolt, csak van :D) | |||||
Hickory | Adatlap | 156553 | 2007. május 22. 22:09 | ||
Kösz! Akkor a páromnak van négy cipősdoboznyi pigmentje,ebből az egyik csupa földszín!! Örökölte a régi mesterétől. | |||||
tray | Adatlap | 156552 | 2007. május 22. 21:23 | ||
Igen. A pigment az tulajdonképpen az a finom porrá őrölt anyag, ami a festékek színét adja. Ahhoz, hogy ebből festék legyen, kell még kötőanyag és oldószer. Bővebben: www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b10102/ch05s03s07.html (Nagyon jó kis cikk...) | |||||
Hickory | Adatlap | 156551 | 2007. május 22. 20:51 | ||
Ha nem tévedek a pigment magyar neve porfesték,ugye? | |||||
xcraft | Adatlap | 156550 | 2007. május 22. 20:14 | ||
pigmentet, és pasztellkrétát is tudsz szerezni művészellátókban, grafikai boltokban, esetleg Ápisz-ban (ha még van ilyen):) A pigmentnek sokkal erősebb a színezőképessége, mint a pasztellkrétapornak. Rögzíteni terpentinnel szokták, vagy lakkal, én ez utóbbit favorizálom, a krétaporral bekent felületet átszórom lakkal, mindegy, hogy enamel, vagy akril. | |||||
Hickory | Adatlap | 156549 | 2007. május 22. 18:51 | ||
Brúnóéknál mintha láttam volna Mig cuccokat.De lehet,hogy tévedek. | |||||
sib | Adatlap | 156548 | 2007. május 22. 18:32 | ||
pasztellkréta = PIGMENT + minimális kötőanyag! | |||||
papgyuri | Adatlap | 156547 | 2007. május 22. 18:17 | ||
Mauser! A pasztell kréta NEM pigment! A pigmentek önmagukban "tapadnak" a felületre, a krétapor kevésbé! Beszerzés: Mig productions termékei külföldről,A cseh CKM Budapest, Móricz Zsigmond Kőrtér, Replika modell szaküzlet. Üdvözlettel: papgyuri | |||||
Mauser | Adatlap | 156546 | 2007. május 22. 15:32 | ||
Sziasztok. Pigmenteket szeretnék beszerezni, de sajna eddig nem jártam sikerrel. Van itt olyan, aki használ ilyesmit? Ha igen, akkor hol tudom beszerezni itthon? Illetve hallottam olyat, hogy krétát releszelve "ugyanazt" kapom, mintha pigmentem lenne. Ha van ilyen, akkor milyen típusú kréta kell hozzá és azt mivel tudom utánna a felületen rögzíteni(terpentinnel?) Bocsi a sok kérdőjelért, de hát ez van :) | |||||
tray | Adatlap | 156545 | 2007. május 22. 14:39 | ||
Zag! A lakkhigító sajnos egy elég agresszív oldószer, oldja az akril és olaj alapú festékeket, esetleg a matricákat, és a műanyagot is. Én egyszer próbálkoztam ilyen lakkal. A makettem egyik részén szárazecsetelés és bemosások voltak, meg egy halvány filterezés (ráködöltem pisztollyal). A lakkozás után ez mind eltűnt, az alapszín tért vissza - feloldott minden festéket, és mivel az alapszín volt a legnagyobb töménységben, így az maradt meg. A kérdéseidre konrétan nem tudok válaszolni, de a lakkhigítós lakkok használatát nagyon nem ajánlom. | |||||
Muzzy | Adatlap | 156544 | 2007. május 22. 12:10 | ||
Zag | Adatlap | 156543 | 2007. május 22. 09:47 | ||
Urak, ismét festéstechnikai kérdéssel örvendeztetném meg az itt egybegyűlteket: - Ha lacquer alapú (pl. TS, Zero) lakkot szeretnék akril rétegre fújni, annak lehet-e valami káros következménye az akril rétegre? - Alapból a lacquer alapú lakkok károsak a matricákra? Azt tudom, hogy pl. a TS-13 lakkot nem szabad matricákra fújni, de mi a helyzet az egyéb lacquer lakkokkal? - Ha akril rétegre lacquer lakkot fújok, és arra ismét akrilt szeretnék fújni, és hibázok, akkor az akril higítóval úgy vissza tudom mosni az utolsó réteg rontott akril réteget, hogy az alatta lévő lacquer réteg nem sérül? Nekem így lenne logikus, de gondoltam, megkérdezem. :) Köszi Zag | |||||
Akos | Adatlap | 156542 | 2007. május 21. 22:48 | ||
Azért a hűtőgépkompresszort is ki kell fogni, szerintem nem mindegyik jó. Egy lomtalanításkor 4 db-ot gyűjtöttem, vegyesen minden fajta hűtőből. Ezzel a néggyel nem tudtam lefújni egy makettet, mindegyik a makettra köpte a kompresszorolajat úgy 5-10 perc után. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
valami hasonlóra gondoltam én is, ahogy olvashatod alább, szintén hátulra tervezem átszerelni mindkét ventimet, és szerintem az már közelíteni fogj a tökéletes. :)
Zag