/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
gaborka 161975 2009. szeptember 23. 09:48
Válasz erre
Igen, csak ugye a lakknak van egy száradási ideje meg egy kötési ideje, és lehet hogy a teljes kötési időt nem vártad ki. Én erre tippelnék, nem hiszem hogy a víz megtámadna egy megkötött lakkréteget.

c[ ]
Örekkengoo 161974 2009. szeptember 22. 23:17
Válasz erre
Úgy látom, mégiscsak sikerült felpiszkálnom a közvéleményt! Lehet, hogy majd írok erről a témáról kicsit bővebben. Köszönöm a hozzászólásokat, szép estét mindenkinek. ÖK
tankos_srac 161973 2009. szeptember 22. 21:32
Válasz erre
Szia Örekkengoo!

Remek ötletet adtál, kipróbáltam és nagyon bejött! Én a saját eszközeimre alkalmaztam őket. Nitrosoft tömítőt Caola körömlakklemosóval szépen el lehetett simítani. A Nitrosoft tapaszt ajánlom figyelmedbe, nagyon jó anyag, nem repedezik, nem pereg ki, gyorsan köt, hamar feldolgozható.

Üdv: ts
Püsilaci 161972 2009. szeptember 22. 18:42
Válasz erre
Lehet hogy nem volt teljessen megkeményedve. Bár tapintás száraz volt.
borisz 161971 2009. szeptember 22. 17:50
Válasz erre
Nem.
Egy egység lakhoz jött kb. három egység ioncserélt víz.
Ákos azt mondta, nagy volt a nyomás, és vastag a réteg.
gaborka 161970 2009. szeptember 22. 12:00
Válasz erre
Nem volt rendesen megkeményedve a lakk szerintem. Az is hozzájárulhatott még hogy alatta a felület nem volt teljesen zsírtalan.

c[ ]
Rizmajer_Jozsef 161969 2009. szeptember 21. 21:10
Válasz erre
borisz!
Van most Neked elég! Csak, hogy értsem: akkor a Te keverékedben most két egység lakk, és egy egység deszt. víz volt, és így lett vastag?
Rizmajer
Jakesz 161968 2009. szeptember 21. 20:39
Válasz erre
Örekkengoo!
Én neoflexet használok tömítésre,és nagyon szeretek vele dolgozni,mert van elég idő arra,hogy a résekbe beledolgozd.Nem köt olyan gyorsan.Nekem rengeteget segítettél,mert edig mindig csak csiszolással,kapírgálással,és nem kevés bosszankodással tüntettem el a felesleget száradás után.Köszönöm a segítséget,mert most sokat segítettél,legalábbis nekem.GRATULÁLOK!
Püsilaci 161967 2009. szeptember 21. 20:18
Válasz erre
Sziasztok,
Meglepő dolog történt velem. Elrontottam a Yamaha XV1600-as matricázását. Le akartam sima vízbe áztatni. Erre a lakk (Gunze Super Clear) egyszerüen felhólyagosodott. Járt már így valaki? Mi lehet az oka?
borisz 161966 2009. szeptember 21. 18:51
Válasz erre
Vadász, vlelvi: Köszönöm, bár nem nem ez volt a hiba, hanem -ahogy gyanítottam- túl vastag lett a réteg.
MrChef 161965 2009. szeptember 21. 18:36
Válasz erre
Szia, a Tamiya putty oldószere a nitróhigító.
Köszi az alapos putty-tesztet.:-)
Üdv, Tamás
vlevi 161964 2009. szeptember 21. 00:07
Válasz erre
vlevi 161963 2009. szeptember 21. 00:06
Válasz erre
A benzinnél azért azt jegyezzük meg, hogy nem célszerű sokáig dörzsölgetni a makettet, mert a műanyagot is oldja!
Örekkengoo 161962 2009. szeptember 21. 00:05
Válasz erre
Kiegészítés:

az általam használt benzin valamennyi (max. 20%) acetont is tartalmazhat!

ÖK
vlevi 161961 2009. szeptember 21. 00:04
Válasz erre
Én is arra gondolok, hogy a nem megfelelő hígítás miatt kicsapódott. Jobb 5letem nekem sincs, mint a saját hígítója.
Örekkengoo 161960 2009. szeptember 21. 00:03
Válasz erre
Pasztateszt

Anyagok és eredmények
Pasztateszt
Pasztateszt2

A két tesztfelület
Pasztateszt2
Pasztateszt3

Lötyik
Pasztateszt3
Pasztateszt4

Eredmény
Pasztateszt4

Szevasztok, a 8674-ben kezdtem egy témát, amit most szeretnék kiegészíteni.

A tömítőpaszták és az oldószerek viszonya azért izgalmas számomra, mert tudom, hogy valamikor ezt ésszerűen ki lehetett használni. Ha még száradás előtt oldószeres ronggyal végigtöröltük a paszta felületét, akkor az szép síma lett, le tudtuk mosni a környező panelvonalakról vagy szegecsekről a felesleget, és így nem csiszoltuk le a finom mintákat. A rendelkezésre álló anyagokkal csináltam egy tesztet, aminek az eredményét közreadom.

Négy pasztával próbálkoztam: egy vadiúj Neoflexszel, egy régi és száraz Squadron Grreen Putty-val, egy szintén régi Tamiya Putty-val és egy elég új Molak Stuccóval.

A Neoflex rendkívül könnyen oldódixinte mindenben (BKPS, terpentin és alkohol kivételek), a sorban a második a Molak Stuccója. a többi csak jóval lassabban oldható. A hamar szárazzá vált Sqn. Putty és Tamiya Putty is érzékeny, csak tovább kell símogatni. A Sqn Ződ Trutyija ráadásul méxáradás után is "hallgatott" a Mr. Color Thinner 400-ra. Csatolok pár képet és az összefoglaló táblázatot (amit Excelben bárkinexívesen elküldök, ha magánelérést ad, vagy e-mailben kéri).

Ha a tömítés/csiszolás munkáját akár csak egy kicsit is könnyebbé teszi ez a levél, már megérte. A vizsgálat nem tudományos pontosságú, de valami támpontot mégis nyújt. Ellenvéleményeket, pontosításokat, ellenpróbát, új ötleteket elfogadok. Én valszeg a Neoflexet fogom használni, mert olcsó és fogékony - szinte bármire.

Jó munkát!

ÖK

fktfrnc48{féreg}gmail.com
Vadász 161959 2009. szeptember 20. 22:29
Válasz erre
borisz 161958 2009. szeptember 19. 21:39
Válasz erre
P1010683
P1010683

Kép...
borisz 161957 2009. szeptember 19. 21:17
Válasz erre
Hirtelen lett egy nagy bajom!
Pillanatokkal a felfújás után ioncserélt vízzel kb 1:3 arányban higított hunze H20 lakk így elkezdett fehéredni. Mi a teendő?
proo0 161956 2009. szeptember 19. 20:37
Válasz erre
borisz 161955 2009. szeptember 19. 19:52
Válasz erre
P1010678
P1010678

Sziasztok!
Próbáltam leharcolttá tenni az Italeri Corsair II-met. Egy-két réteg lakk, meg pár RBF-ce3tli még hátra van.
Szerintetek?
gaborka 161954 2009. szeptember 17. 19:51
Válasz erre
Igen, ez lett volna a lényeg:)

c[ ]
proo0 161953 2009. szeptember 17. 15:00
Válasz erre
értem akkor magyarul higítsam makettragasztóval?
gaborka 161952 2009. szeptember 17. 11:14
Válasz erre
Jaja, na én is arra gondoltam, közben rájöttem hogy a dimetil-éter (nem észter) a dezodor hajtógáza igaziból:)))

c[ ]
Tibcsi 161951 2009. szeptember 16. 15:36
Válasz erre
Én triklóretilént használtam, amíg volt. :)
gaborka 161950 2009. szeptember 16. 10:51
Válasz erre
Metil-Etil-Keton, ez is egy oldószer ami az ABS-t és a polisztirolt oldja (jobban mint az aceton), a legtöbb makettragasztó ebből van. Még ezen kívül is vannak oldószerek amik oldják a PS-t pl. toluol, xilol, dimetil-észter (ha jól tudom), sőt még a kloroform is.

c[ ]
Szõkekapitány 161949 2009. szeptember 15. 19:26
Válasz erre
Sziasztok!

A gunze féle surfacert az acetonmentes körömlakklemosó (cien) oldja. Legutóbb, amikor ecsettel kentem fel a surfacert és félre ment, simán le lehetett törölni 30 perc elteltével. Neoflexet a H-100 hígítja, de miután teljesen megszáradt, már nem nagyon.
Örekkengoo 161948 2009. szeptember 15. 18:23
Válasz erre
Hello Chef!

Igazad lehet! Ezért legelőször csak egy kis síma sebbenzinnel próbálkozom majd. ÖK
proo0 161947 2009. szeptember 15. 17:23
Válasz erre
az mi az a MEK?a styrol oldószere az aceton nem?
MrChef 161946 2009. szeptember 15. 16:45
Válasz erre
Én kerülöm a Revell minden termékét (kivéve egy repülőt, amit most építek, és nem olyan rossz), mint k. a templomot, úgyhogy sajnos nem tudom. A Tamiya bevált, és gondolom a Gunze is baromi jó lehet.
lucky 161945 2009. szeptember 15. 16:45
Válasz erre
gaborka 161944 2009. szeptember 15. 16:41
Válasz erre
Nem hinném, a Revell Plasto hordozója a műanyag oldószere (MEK szerintem). De próbáld ki.

c[ ]
i.csab 161943 2009. szeptember 15. 16:16
Válasz erre
Üdv lucky!
köszönöm a tippet, majd lehet kipróbálom egyszer a gittes változatot is! most a puttyt szeretném megmenteni, de akkor ha úgy látom már h tényleg végleg kezd beszáradni, fecskendezek rá egy kis nitrohígítót az hátha kissé lassítja...
proo0 161942 2009. szeptember 15. 16:04
Válasz erre
revell tömítőhöz is jó a nitró?
Örekkengoo 161941 2009. szeptember 15. 15:53
Válasz erre
Köszönöm a hozzászólásokat. Ebből valszeg a Neoflex/H-100 lesz a nyerő, mert én nem a pasztát akarom használat előtt külön felhígítani, hanem a hígítós ronggyal a makettről szedném le a felesleget, a nitró ilyen direkt alkalmazásától pedig félek, nehogy a polisztirolt is szétmarja!

Cépestét: ÖK
MrChef 161940 2009. szeptember 15. 14:41
Válasz erre
Helló,
én Tamiya tömítőpasztát használok, amelyet nitróval lehet higítani.
A Neoflex is jó, az meg H-100-zal hígul.
Fogpiszkáló, vékony ecset, és hasonlók a felhordási eszközök.
Kétkomponensű műgyanta-alapú tömítő is bevethető a makacs hézagok (pl. AMT autók:-D) ellen.
sza.sa 161939 2009. szeptember 15. 14:17
Válasz erre
üdv!

Humbrol festék hígításához és befolyatáshoz WhiteSpiritet vagy a Humbrol gyári Enamel hígítóját ajánljátok?
Valamint Humbrol fényes lakkja még mindig hajlamos a besárgulásra?
www.sziklafonix.hu/shop/product_info.php
Szasa
lucky 161938 2009. szeptember 15. 13:52
Válasz erre
Az Italerit oldja nitrohígító. De ettől a Neoflex is jobb.
Javaslom a 2 k-s autójavító gitteket pl Neoplaszt.
Pár gond azért van vele.Kissé büdi és csak annyit kell bekeverni amennyit fel is használsz kb 10 percen belül.
A kötés közben van egy állapota mikor gumiszerű lesz.Ekkor akár egy szikével is lehet vágni.Utána már csak csiszolni.
going 161937 2009. szeptember 15. 12:25
Válasz erre
Nekem Neoflex autójavító gittem van , annak olaj és xilol.
i.csab 161936 2009. szeptember 15. 12:20
Válasz erre
engem is érdekelne h mi az oldószere a tömítőpasztáknak, mert vettem kb.1 hete egy italeri 28 ml-s tubusos putty-t, s egyszerűen annyira rossz a kupakja h szinte leesik róla. Nincs rajta semmi menet, pegig nem szakítottam meg, v ilyesmi...s mindig beszárad a teteje, ha meg használni akarom azt mindig le kell szedni róla. Próbálkoztam h betekerem ragasztószallaggal a száját s arra tekerem a kupakját, de az sem az igazi, azért gondoltam h fecskendezek rá vmi kis oldószert, mert eldobni azért mégse szeretném...de ilyet tuti nem veszek mégegyszer...
gaborka 161935 2009. szeptember 15. 11:46
Válasz erre
Pl tudja ezt a Revell Plasto is műanyagragasztóval. Vékonyabb résekre jó a hibajavító festék egy nedves ecsettel is.

c[ ]
sys 161934 2009. szeptember 15. 11:44
Válasz erre
Szia!
A Neoflex tudta ezt szintetikus hígítóval, de a Neoflex mint tömítő hagy "némi kívánnivalót" maga után. Azaz x@r:)
Ákos 161933 2009. szeptember 15. 11:37
Válasz erre
Legjobb módszer, hogy csak Tamiya maketteket veszünk, azt nem kell tömíteni :)
Viccen kívül még nem hallottam ilyenről.
Örekkengoo 161932 2009. szeptember 15. 11:34
Válasz erre
Uraim!

Van valakinek egy jó ötlete arra, mivel lehetne a sok csiszolgatást kiváltani festés előtt? Hallottam olyan megoldásról, hogy a tömítőpasztát - teljes száradás előtt - valamilyen oldószeres ronggyal át lehetett símogatni, hogy legalább a sok felesleges csiszolást elkerülhessük. Ráadásul ilyenkor a paszta felvette az ujjunk síma formáját, szinte teljesen fleslegessé vált utána a dörzs. Milyen paszta és milyen oldószer tudja ezt így együtt?
Kérdésem megértésében, kedvező elbírálásában és a hozzáértő válaszok tömegében bízva, 10telettel: Örekkengoo
going 161931 2009. szeptember 15. 09:18
Válasz erre
Fogpiszkálóval szoktam festéket keverni a saját tégelyében...
lucky 161930 2009. szeptember 15. 09:15
Válasz erre
Ha a sűrű kulimászba beleragad akkor tökmindegy,h csavar, v golyó...
Mindkettő csak akkor müxi, ha szabadon mozoghat.
Örekkengoo 161929 2009. szeptember 15. 09:11
Válasz erre
A golyó jobban szétzúzza a festékcsomókat, mint a csavarok, de a "habverővel" egyik sem versenyezhet. Gyors és kíméletes. Remek ötlet!

Örekkengoo
Tibcsi 161928 2009. szeptember 15. 08:11
Válasz erre
Az a legtökéletesebb megoldás. :)
lucky 161927 2009. szeptember 15. 07:52
Válasz erre
Én egy kiselejtezett hajócsavart rögzítettem egy szárra.Nálam ez a festékkeverő
lucky 161926 2009. szeptember 15. 07:51
Válasz erre
Az Alclad üvegekben gyárilag van golyó.
Az egyik keverés során véletlenül eldobtam...Még jó,h az udvaron történ és így csak a beton lett festékes...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.