/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.
Amon 155946 2007. február 16. 20:47
Válasz erre
Háztartási boltban vagy fstékboltban kapsz isopropil alchoholt azzal tudod szépen takarítani és higíthatod vizzel.
gyurmakoma 155945 2007. február 16. 20:41
Válasz erre
árthat
inkább vegyél akril pisztolymosó folyadékot.
Zag 155944 2007. február 16. 20:39
Válasz erre
Sziasztok!

Nitrohigítóval kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy mennyire bántja a műanyagot? Ugyanis úgy olvastam itt a hozzászólásokban, hogy akril festéket nitrohigítóval célszerű kimosni a pisztolyból, viszont a fúvókám műanyag, és mielőtt kipróbálnám, szeretném megtudni, hogy ártana-e a fúvókának a nitrohigító, avagy sem.

Köszi

Zag
xcraft 155943 2007. február 16. 18:56
Válasz erre
Közben megtaláltam amit kerestem, több festékgyártó kínálatában is, itt egy oldal linkje, talán hasznos
images.google.hu/imgres
xcraft 155942 2007. február 16. 17:23
Válasz erre
cant.JPG méret: 123.8 KB
Csak, hogy jobban képben legyetek. Ennek a gépnek állok neki, most keresem róla az infókat. Az Italeri M.M. 1728 Light Ghost Gray szürkét javasolt rá, ezt finoman szólva is baromságnak gondolom. Az előző hozzászólás dokumentumában látható szürkét sikerült azonosítanom, mint valószínű színt. JPS-t nem tudok rendelni, tehát alternatívát keresek Grigio Azzurro Chiaro 1 -re.
xcraft 155941 2007. február 16. 16:59
Válasz erre
sznek.doc méret: 23 KB
Hello. Szerintetek ezeknek az olasz WWII.-es színeknek mi a makettfesték megfelelője? Főleg a szürke érdekelne. A jelenlegi kódok a német JPS akrilban vannak mellette.
Zag 155940 2007. február 15. 20:44
Válasz erre
Rontott_fenyezes.jpg méret: 59.6 KB
1500-as, majd 2000-es vízpapír, és polírpaszta kezelés után így néz ki a motorháztető. Erre véleményed szerint már mehet egy vékony réteg festék, vagy teljesen csiszoljam le?

Köszi

Zag
Fodi 155939 2007. február 15. 19:48
Válasz erre
Én próbáltam desztvízzel és alkohollal is, egyik sem az igazi. Saját higító a megoldás, bár az nagyon drága. Én 1500 pénzért vettem.
Zag 155938 2007. február 15. 19:46
Válasz erre
OK, csak attól félek, ha nekiesek a vízpapírral, akkor összekarcolom a kasznit, ami meg fog látszani a fényezés után, sajnos volt már ilyen rossz tapasztalatom, és akkor nem maradt más, mint a Surfacer, és ezt szeretném most elkerülni. :)
Kalóz 155937 2007. február 15. 19:08
Válasz erre
Zag, Ha szépen le tudod csiszolni, akkor mindenképpen az első megoldás a jobb. ha csak simán átfényezed, az alatta levő felületi hibák meg fognak látszani. Csak a polírpaszta után mindenképpen zsírtalaníts:!:
Zag 155936 2007. február 15. 17:24
Válasz erre
Technikai segítséget kérnék:

Van egy kicsit rontott fényezésem, egy 1:24-es autókasznim, amin van egy alapozóréteg, két festékréteg, 2 lakkréteg és egy plusz "csúnya" festékréteg a motorháztetőn. Szeretném kijavítani a motorháztetőt, anélkül, hogy a kaszni egyéb részeit is újrafényezném. Az jó megoldás, ha 1500-2000 vízpapírral finoman lecsiszolom a motorháztetőt, majd polírpasztával lekezelem, és arra fújok egy-két réteg festéket + lakkot? Vagy próbáljak meg mindenféle csiszolás nélkül egy vékony réteg festéket ráfújni? Kinek mi a javaslata? :)

Zag
Bombraider 155933 2007. február 15. 16:32
Válasz erre
Szia!
Akrill lakkját én simán alcohollal és acetonnal higítottam. Alcohollal jobban viselkedett.

üdv:bomb
Hickory 155932 2007. február 15. 16:09
Válasz erre
Na,szereztem ebből a cinkkromát zöldből.Még egy ilyen tróger színt...És ezt bámulta a szegény jenki bevetés alatt órákon keresztül...
barackdr 155931 2007. február 15. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!
Légyszi árulja el valaki, hogy a ModelMaster akril mivel higítható(a saját higítóján kívül).
Köszi
barackdr
G-cart 155930 2007. február 15. 08:10
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki kedveli a ModelMaster festékeket, mot egy csomó le van árazva a jatek-makett.hu-n. Enamelek is és az akrilok is. Az enamelek 190-ért vannak!
Üdv: G'
Hickory 155929 2007. február 14. 21:31
Válasz erre
Ja,és a Mustang egy C-10-NT variáns,Buddy Archer gépe,az "Ina the Macon Belle".
Hickory 155928 2007. február 14. 21:29
Válasz erre
Azért izgat annyira ez kabinbelső festés,mert a stukával rendesen belenyúltam egy idióta rlm 02 árnyalatba,a lifecolor jóvoltából.Amikor megláttam a MM és a gunze rlm02-jét,sírógörcs kerülgetett:)
Hickory 155927 2007. február 14. 21:25
Válasz erre
Csak egy cseppet vagyok megkavarodva...főleg ennyi sör után:)
Szóval:jó ez a humbrol?a képek alapján jónak tűnik...
Ha nem jó,akkor most interior green,vagy zinkkromát zöld?!
Zebi 155926 2007. február 14. 20:43
Válasz erre
Persze, azért még lehet Interior Green a belseje, ha késői gyártású (44 közepétől). Remélem jól megkavartalak :-)
Zebi 155925 2007. február 14. 20:01
Válasz erre
Szerintem:
44 júniusáig DDG volt a kabinbelső, és csak utána lett Interior Green, a festési utasítás szerint. Mivel a P-51C gyártása 43 augusztusában kezdődött, ezért az a tippem, hogy nem Interior Green-el voltak festve.

A cinkkromát zöld nem más, mint cinkkromát (ami sárgászöld színű, és nem fed túl jól önmagában), és fekete (Lamp Black) keveréke. Egy bizonyos keverési arány szerint keverve ez adja ki az ANA 611 Interior Green-t, amit 43 szeptemberében szabványosítottak (tehát már a P-51C gyártásának kezdete után).

Amit Tibcsi linkelt be, az egy P-51A, és így angol színekkel (illetve azoknak megfelelő festékekkel) van festve a kabinban is, azaz semmi köze az amerikai színekhez.
Hickory 155924 2007. február 14. 16:34
Válasz erre
Utánanéztem még a Mustang-kabinbelső-színeknek,és az a bizonyos cinkkromát zöld nem is tűnik olyan biztosnak.Ha jól tudom ehhez a bizonyos zöld alapozóhoz az egyes üzemek eltérő arányban kevertek matt feketét és alumíniumport(vagy mit),és egyes gépeken egyértelműen az olive különböző árnyalatai figyelhetőek meg...
A minap a játék-makettben a humbrol 226-ot ajánlották nekem.Szerintetek?:)
Hickory 155923 2007. február 13. 16:11
Válasz erre
Nézz be a Játék-makettbe!Tele vannak revell holmikkal.A honlapjukon ott van a címük,a Széna tértől 2 perc séta.
Hickory 155922 2007. február 13. 16:10
Válasz erre
Kösz!
Már éppen kezdtem megzavarodni:)
Zoli 155921 2007. február 13. 14:17
Válasz erre
Szia!
Replicaban voltak régebben, szerintem most is, nézz be hozzájuk!
z
Tibcsi 155917 2007. február 13. 12:46
Válasz erre
Az tévesztett meg, hogy a cinkkromát zöldet is a belső felületek ("interior") festésére használták. A Mustanghoz az MM "Zinc Chromate Green" festék kell.
Hickory 155916 2007. február 13. 12:37
Válasz erre
Tibcsi 155915 2007. február 13. 11:24
Válasz erre
Igazad van, én vettem egy kalap alá őket. :) A zinkkromát zöldre gondoltam.
and 155914 2007. február 13. 11:20
Válasz erre
Sziasztok, Budapesten mely bolt(ok) ban lehet kapni Revell makettfestékeket? (pl. sárga árnyalatok, olajbázisú).
Megrendelés nélkül, azonnal.
Köszi.
NSVT 155913 2007. február 13. 11:19
Válasz erre
Az MM-nek van külön zinkkromat zöldje és interior zöldje is, akét szín igencsak eltér egymástól.
Tibcsi 155912 2007. február 13. 11:14
Válasz erre
Tibcsi 155911 2007. február 13. 11:11
Válasz erre
Ja és még annyit, hogy a padló fából volt, az világosbarna színű. :)
Tibcsi 155910 2007. február 13. 11:10
Válasz erre
Hickory,

Én úgy tudom, hogy a Mustangok kabinbelseje zinkkromát zöld, amit az MM interior green elég jól utánoz. De vigyázat! Amit írtál, az FS 34092 az nem az interior green! Az interior green az FS34151!
Hickory 155909 2007. február 13. 10:49
Válasz erre
Az FS kód szerint ez az 34092-es számú.A MM kínálatában ez a European green...még megnézem majd a gunzét is.
Ja,és kösz!:)
Zebi 155908 2007. február 13. 10:10
Válasz erre
Nehéz ügy :-)
Valószínűleg Dull Dark Green volt a kabin, egészen 44 júniusáig.
ipmsstockholm.org/magazine/2004/02/stuff_eng_interior_colours_us_part2.htm
Hickory 155907 2007. február 13. 09:41
Válasz erre
A MM interior greenje használható Mustang kabinbelsőhöz?C Mustang 15. légihadsereg.
Akos 155906 2007. február 12. 19:08
Válasz erre
Miki 155904 2007. február 12. 14:28
Válasz erre
Apaka 155903 2007. február 12. 14:01
Válasz erre
Gagyi makett nincs, legfeljebb többet kell vele foglalkozni. :D
Kobra 155902 2007. február 12. 13:38
Válasz erre
Tudna nekem vki festési utmutatót küldeni FW-190 re. sajna ez egy gagyi Heller makett, de meg szeretném csinálni.
akit tud irjom mélt.
köszi
Akos 155901 2007. február 12. 12:32
Válasz erre
MegaModell, Győr. Én itt veszem.
Ez is ModellMaster, csak más sorozat.
Miki 155900 2007. február 12. 09:21
Válasz erre
Szia.

Hol lehet beszerezni a Custom Enamel System termékeket?

Miki.
Bani 155899 2007. február 11. 23:17
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ ,te egy Úr vagy!
xcraft 155898 2007. február 11. 23:06
Válasz erre
Szia Bani!
Szerintem a Revell enamel hígítója a legjobb a gyáriak közül, Humbrolhoz is.
Ezenkívül a művészterpentin, ami garantáltan nem teszi tönkre a festéket, sőt van olyan száz éves festékem, ami már használhatatlan, hígításnál is szemcsékben leült a keverőedényben, de a terpentinnel tökéletes lett.
Bani 155897 2007. február 11. 23:02
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Segítsetek!
A humbrol festékeket mivel tudnám még higítani "Enamel Thinners" ezen kívűl,ami a minőséghez ill. a maketthez hű marad?Próbálkoztam pár dologgal,de nem az igazi!
xcraft 155896 2007. február 11. 22:52
Válasz erre
A gunzét használtam, ez kb a 3. rétegben tökéletes.
Fodi 155895 2007. február 11. 19:33
Válasz erre
Én is a saját higítóját használtam, egy-két csepp lassítóval. Majd megpróbálom lassító nélkül is, bár az még sosem okozott hasonlót.
A kapott felület egyébként szép és jól is fedett, két leheletvékony réteg elég volt, de azért még kettőt még ráfújtam (szinte csak ködöltem).
Akos 155893 2007. február 11. 17:46
Válasz erre
Fodi!
Nem tudom, mi volt a baj, de szerintem az MM matt fehér a legjobb fehér akril. Csak saját hígítójával hígítom, lassítót sohasem használok hozzá.
Fodi 155892 2007. február 11. 17:20
Válasz erre
Model Master akril matt fehér... Ma festettem vele, mire befejeztem a festést (öt perc alatt) beleszáradt a tartályba, csak a jó öreg aceton szedte ki. Már hozzászoktam az akrilok gyors száradásához, adagolom is rendesen a lassítót, de ilyen rövid száradást még nem láttam... És ami a legfurább volt, nem úgy száradt meg, mint a többi akril, hanem egy túrós, nyálkás felületet hozott létre a tartály felületén. Szerencsére a düzniben és a pisztoly belsőbb részeiben nem száradt meg...
A Vallejo fehér azért nem jött be, mert elég sérülékeny és kényes festék, a Testors gyorsan szárad. Tamiya fehéret még nem próbáltam, lehet, hogy az lenne a megváltás? Melyik a leghasználhatóbb akril fehér festék? Vélemények?
boriszjelszint 155887 2007. február 10. 19:50
Válasz erre
meglehet.
néhány eltérés nem a világ.
olyan szinte mindíg van.
1walaky 155886 2007. február 10. 19:44
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.