/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.
KeyPi 155971 2007. február 18. 15:28
Válasz erre
Szia Zag,
ugyan nem dolgoztam még Aztek pisztollyal, de gondolom itt is teflonból készítik a nagy igénybevételnek kitett alkatrészeket. Ebben az esetben moshatod bármivel, savnak, lúgnak, aromás és alifás szénhidrogéneknek egyaránt ellenáll.
Üdv. KeyPi
Bombraider 155970 2007. február 18. 14:06
Válasz erre
Szia!
Hát nemtudom,hogy bele mernék-e önteni nitrót egy aztek pisztolyba:)
Tóth Zolitól(Z63) lehet venni versenyeken ilyen pisztolytisztító löttyöt,szerintem nagyon megéri,mindent kiszed rögtön. Állítólag csak akkor marja meg a műanyagot,ha hagyod állni benne. Egyedül annyi a probléma vele,hogy erős idegrendszer károsító! Szóval maszkban érdemes dolgozni.

üdv:bomb
hellodebil 155969 2007. február 18. 13:37
Válasz erre
Nah ezt most benéztem, ez a fényes MM 2082-es nem akar megszáradni! Következő kérdés, hogy távolitsam el a festéket? A gond az, hogy nagyon apra alkatrészekről van szó, a hajó géppuskáiról - dörzsölés felejtős.
Zag 155968 2007. február 18. 12:44
Válasz erre
Xcraft, Gyurmakoma!

Valóban Aztek pisztolyom van, A430, és nagyon meg vagyok vele elégedve, úgyhogy ezért félek kicsit kisérletezni a nitrohigítóval. :)

Eddig denaturált szesszel fújtam át festés után, majd a a műanyag fúvókát még áztattam kicsit szintén denszeszben, csak annyit hallottam már a nitro jó hatásáról, hogy ki szerettem volna próbálni. Szerintem még utánaolvasok kicsit, hátha valakinek már van ilyen irányú tapasztalata, aztán meglátom, mert több, mint 20eFt volt a pisztoly, és nem szívesen vágnám haza sem a pisztolyt, sem a fúvókát...

Zag
kaloz 155967 2007. február 18. 09:37
Válasz erre
NSVT!xcraftnak igaza van a saját tapasztalataim szerint is. Világos felületre lakkozva elég hamar, akár 2-3 éven belül is látszik a változás, sötétebb felületen tarmészetesen nem lehet észrevenni. Ráadásul az én makettjeim elég sötét helyen vannak tárolva, tehát a fény sárgító hatása nem jelentkezik. Igaz, a matricáknál ellenkező a tapasztalat (Napfény hatására visszaáll az eredeti állapotuk.
Mellesleg nekem a félfényes lakkok és festékek mindennek tűnnek, csak félfényesnek nem, akármilyen sokáig kevergetem őket. Fényesnek még elmennének, de akkor minek a fénes lakk és festék.
Amúgy szeretem a Humbrolt, főleg a matt változatokat. Rcsettel is nagyon szépen és könnyen lehet velük dolgozni.
Kalóz
hellodebil 155966 2007. február 18. 08:04
Válasz erre
Akkor vegyek akril lakkot - és átfújva tuti matt lesz? Nem használtam még soha lakkot. A legjobb az lenne, ha vmi spray kiszerelésűt ajánlanátok, ami tuti nem sárgul, stb, ár nem számit, egyébként sötét szürke géppuskákra kell...
NSVT 155965 2007. február 18. 06:47
Válasz erre
Az UTI-t elnézve valahogy megrendűlt a bizalmam a Humbrol lakkokban. A helyzet az, hogy mindegyikből nem olyan rég vettem egy-egy új üveggel. Hát nem tudom, lehet, hogy soha nem fog mostmár elfogyni?
xcraft 155964 2007. február 17. 22:59
Válasz erre
A kérdés jogos, max 4 éve használom őket, tehát igazából erre sem mondhatnám, hogy soha nem sárgul be...
Inkább egy érzés, az enamel már az üvegben is sárga, kivéve Humbrol kockaüveges sohamegnemszáradó. Akrilt viszont még nem láttam az üvegben besárgulni. Vagy átlátszó, vagy fehér.
NSVT 155963 2007. február 17. 22:47
Válasz erre
Az akrilokkal kapcsolatban mennyi idős tapasztalatod van?
Akos 155962 2007. február 17. 21:29
Válasz erre
Nekem van olyan makettem, aminek világoskéknek kellene lenni az aljának, de most világoszöld. Kicsit besárgult a Humbrol lakk.
xcraft 155961 2007. február 17. 21:08
Válasz erre
Van egy 12 éves mig UTI MiG 15-öm, ezen látszik némi sárgulás, humbrol enamel fényes a matricák alatt és fölött, kívül humbrol matt. Főleg a világos színeknél jelentkezik, fehér gépet, - a kísérletiek között sok van - nem tanácsos, csak akril lakkal lakkozni.
A miget mindjárt felrakom az égbolthódítókba, még úgysem volt.
NSVT 155960 2007. február 17. 20:48
Válasz erre
Én is Humbrol lakkokat használok. Eddig mind három (gloss, matt, satin) bevált. Az én tapasztalatom, hogy alaposan fel kell keverni és legalább 1,5-2 arányban kell hígítani fújáshoz.

Vannak olyanok akik azt mondják, hogy egy idő után besárgul. Nekem a legrégebbi amit Humbrol lakkal fújtam az kb 6-7 éves, de én nem vettem edig észre rajta semmit.
Zoli 155959 2007. február 17. 19:54
Válasz erre
Szia!
Nekem bevált a matt, körültekintően használva nincs vele gond.
z
Sodo 155958 2007. február 17. 19:50
Válasz erre
Sziasztok!
A Humbroll fényes/és/matt lakk az milyen minőségű?Úgy értem a jobbak vagy a rosszabbak listájába sorolnátok?
xcraft 155957 2007. február 17. 19:25
Válasz erre
Igen, jelenleg talán a M.M lereküveges enamel lakkja a legjobb mattlakk. Krétamatt, semmi félfényes beütése nincsen.
hellodebil 155956 2007. február 17. 19:19
Válasz erre
Hy!
Probléma: a Musashin a kis képpuskákat lefújtam, és vmiért fényesek lettek. A szin megfelelő, de mattnak kéne lennie. Ha veszek matt lakkot (akár spray kiszerelésben) és lefújom őket akkro utánna szép matt hatásuak lesznek? HELP!!!
kalóz 155955 2007. február 17. 18:06
Válasz erre
Mrchef!

A mai fékfolyadékokkal nem nagyon érdemes kísérletezni. Környezetbarát összetételűek. A régieket ha meglátta a festék, visítva menekült a felületről (autós makettezők tudják, mil yöröm, ha szivárgott valahol a fékfolyadék a fényezésre). A maiakkal mosni lehet a fényezést, mert abszolóte nem bántja. A fiam kocsiján csináltuk a móltkor a féket, és nem kellett óvatosan bánni vele, nem kezdte meg a fényezést.
Kalóz
MrChef 155954 2007. február 17. 15:45
Válasz erre
Szeva,

pl. fékfolyadékkal. De állítólag a hideg zsíroldó is jó.
szezsolt 155953 2007. február 17. 15:36
Válasz erre
Sziaszok!

Milyen anyaggal lehet műanyagról akril festéket leszedni?
xcraft 155952 2007. február 17. 14:57
Válasz erre
Szia Barackdr!
Azzal is próbáltam, csak nem írtam le. Valóban feloldja, kitisztítja, de némelyik akrilt, pld az Aeromastert betúrósítja, és muszály szétszedni a pisztolyt, hogy a dűzniből kipiszkáljam a trutyit. Szóval, az enamelekkel sokkal egyszerűbb volt a helyzet.
barackdr 155951 2007. február 17. 14:16
Válasz erre
xcraft!

Én az akrilokat körömlakklemosóval szoktam kimosni, a jó kis büdös Caolával. Ez elvileg acetonmentes, de ugyanolyan büdös mint régen, de még mindig jobban bírom a szagát mint a nitronak. Ez is kiszedi a beszáradt festéket is, mind az akrilt mind az olajat tapasztalatom szerint. Szóval esetleg ezt is ki lehet próbálni.

Üdv:
barackdr
MrChef 155950 2007. február 17. 12:29
Válasz erre
xcraft 155949 2007. február 17. 10:22
Válasz erre
Szia Zag!
Egyetlen pisztolyt ismerek műanyag dűznivel, a Testors Aztec-ot. A leírások szerint ez olyan vegyszerálló műanyag, amit nem bántanak a hígítók és a festék sem köt bele. Tehát elvileg a nitro sem bánthatja. Mondjuk ha az enyém lenne, én is nagy dilemmában lennék, hogy belerakjam -e ezt az anyagot.

Én eléggé kényes vagyok a pisztolyaim tisztaságára, ezért szoktam nitroval kimosni az akrilt. Próbáltam alkohollal, mosogatószeres vízzel, különböző akril oldó és tisztítószerekkel, de ezekkel nem az igazi. Az isopropil-alkoholt még nem próbáltam. Az egyetlen akril festék, amit akril oldóval, és vízzel garantáltan ki tudsz mosni az a Vallejo.
gyurmakoma 155948 2007. február 17. 05:28
Válasz erre
nekem asszem testors van.de igazából olyan mint egy sima szappanos lé.
de tökéletesen az sem mossa ki.
ha alkoholt veszel,abba beáztatthatod bátran.
én a triplexhez most nitrot használok,eddig nem csinált semmi gondot.
amég nem szerzel fém stukkert,addig inkább olajfestékkel dolgozz inkább.
amúgy milyen stukid van,ami műanyag dűznis??
Zag 155947 2007. február 16. 20:52
Válasz erre
Amon 155946 2007. február 16. 20:47
Válasz erre
Háztartási boltban vagy fstékboltban kapsz isopropil alchoholt azzal tudod szépen takarítani és higíthatod vizzel.
gyurmakoma 155945 2007. február 16. 20:41
Válasz erre
árthat
inkább vegyél akril pisztolymosó folyadékot.
Zag 155944 2007. február 16. 20:39
Válasz erre
Sziasztok!

Nitrohigítóval kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy mennyire bántja a műanyagot? Ugyanis úgy olvastam itt a hozzászólásokban, hogy akril festéket nitrohigítóval célszerű kimosni a pisztolyból, viszont a fúvókám műanyag, és mielőtt kipróbálnám, szeretném megtudni, hogy ártana-e a fúvókának a nitrohigító, avagy sem.

Köszi

Zag
xcraft 155943 2007. február 16. 18:56
Válasz erre
Közben megtaláltam amit kerestem, több festékgyártó kínálatában is, itt egy oldal linkje, talán hasznos
images.google.hu/imgres
xcraft 155942 2007. február 16. 17:23
Válasz erre
cant.JPG méret: 123.8 KB
Csak, hogy jobban képben legyetek. Ennek a gépnek állok neki, most keresem róla az infókat. Az Italeri M.M. 1728 Light Ghost Gray szürkét javasolt rá, ezt finoman szólva is baromságnak gondolom. Az előző hozzászólás dokumentumában látható szürkét sikerült azonosítanom, mint valószínű színt. JPS-t nem tudok rendelni, tehát alternatívát keresek Grigio Azzurro Chiaro 1 -re.
xcraft 155941 2007. február 16. 16:59
Válasz erre
sznek.doc méret: 23 KB
Hello. Szerintetek ezeknek az olasz WWII.-es színeknek mi a makettfesték megfelelője? Főleg a szürke érdekelne. A jelenlegi kódok a német JPS akrilban vannak mellette.
Zag 155940 2007. február 15. 20:44
Válasz erre
Rontott_fenyezes.jpg méret: 59.6 KB
1500-as, majd 2000-es vízpapír, és polírpaszta kezelés után így néz ki a motorháztető. Erre véleményed szerint már mehet egy vékony réteg festék, vagy teljesen csiszoljam le?

Köszi

Zag
Fodi 155939 2007. február 15. 19:48
Válasz erre
Én próbáltam desztvízzel és alkohollal is, egyik sem az igazi. Saját higító a megoldás, bár az nagyon drága. Én 1500 pénzért vettem.
Zag 155938 2007. február 15. 19:46
Válasz erre
OK, csak attól félek, ha nekiesek a vízpapírral, akkor összekarcolom a kasznit, ami meg fog látszani a fényezés után, sajnos volt már ilyen rossz tapasztalatom, és akkor nem maradt más, mint a Surfacer, és ezt szeretném most elkerülni. :)
Kalóz 155937 2007. február 15. 19:08
Válasz erre
Zag, Ha szépen le tudod csiszolni, akkor mindenképpen az első megoldás a jobb. ha csak simán átfényezed, az alatta levő felületi hibák meg fognak látszani. Csak a polírpaszta után mindenképpen zsírtalaníts:!:
Zag 155936 2007. február 15. 17:24
Válasz erre
Technikai segítséget kérnék:

Van egy kicsit rontott fényezésem, egy 1:24-es autókasznim, amin van egy alapozóréteg, két festékréteg, 2 lakkréteg és egy plusz "csúnya" festékréteg a motorháztetőn. Szeretném kijavítani a motorháztetőt, anélkül, hogy a kaszni egyéb részeit is újrafényezném. Az jó megoldás, ha 1500-2000 vízpapírral finoman lecsiszolom a motorháztetőt, majd polírpasztával lekezelem, és arra fújok egy-két réteg festéket + lakkot? Vagy próbáljak meg mindenféle csiszolás nélkül egy vékony réteg festéket ráfújni? Kinek mi a javaslata? :)

Zag
Bombraider 155933 2007. február 15. 16:32
Válasz erre
Szia!
Akrill lakkját én simán alcohollal és acetonnal higítottam. Alcohollal jobban viselkedett.

üdv:bomb
Hickory 155932 2007. február 15. 16:09
Válasz erre
Na,szereztem ebből a cinkkromát zöldből.Még egy ilyen tróger színt...És ezt bámulta a szegény jenki bevetés alatt órákon keresztül...
barackdr 155931 2007. február 15. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!
Légyszi árulja el valaki, hogy a ModelMaster akril mivel higítható(a saját higítóján kívül).
Köszi
barackdr
G-cart 155930 2007. február 15. 08:10
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki kedveli a ModelMaster festékeket, mot egy csomó le van árazva a jatek-makett.hu-n. Enamelek is és az akrilok is. Az enamelek 190-ért vannak!
Üdv: G'
Hickory 155929 2007. február 14. 21:31
Válasz erre
Ja,és a Mustang egy C-10-NT variáns,Buddy Archer gépe,az "Ina the Macon Belle".
Hickory 155928 2007. február 14. 21:29
Válasz erre
Azért izgat annyira ez kabinbelső festés,mert a stukával rendesen belenyúltam egy idióta rlm 02 árnyalatba,a lifecolor jóvoltából.Amikor megláttam a MM és a gunze rlm02-jét,sírógörcs kerülgetett:)
Hickory 155927 2007. február 14. 21:25
Válasz erre
Csak egy cseppet vagyok megkavarodva...főleg ennyi sör után:)
Szóval:jó ez a humbrol?a képek alapján jónak tűnik...
Ha nem jó,akkor most interior green,vagy zinkkromát zöld?!
Zebi 155926 2007. február 14. 20:43
Válasz erre
Persze, azért még lehet Interior Green a belseje, ha késői gyártású (44 közepétől). Remélem jól megkavartalak :-)
Zebi 155925 2007. február 14. 20:01
Válasz erre
Szerintem:
44 júniusáig DDG volt a kabinbelső, és csak utána lett Interior Green, a festési utasítás szerint. Mivel a P-51C gyártása 43 augusztusában kezdődött, ezért az a tippem, hogy nem Interior Green-el voltak festve.

A cinkkromát zöld nem más, mint cinkkromát (ami sárgászöld színű, és nem fed túl jól önmagában), és fekete (Lamp Black) keveréke. Egy bizonyos keverési arány szerint keverve ez adja ki az ANA 611 Interior Green-t, amit 43 szeptemberében szabványosítottak (tehát már a P-51C gyártásának kezdete után).

Amit Tibcsi linkelt be, az egy P-51A, és így angol színekkel (illetve azoknak megfelelő festékekkel) van festve a kabinban is, azaz semmi köze az amerikai színekhez.
Hickory 155924 2007. február 14. 16:34
Válasz erre
Utánanéztem még a Mustang-kabinbelső-színeknek,és az a bizonyos cinkkromát zöld nem is tűnik olyan biztosnak.Ha jól tudom ehhez a bizonyos zöld alapozóhoz az egyes üzemek eltérő arányban kevertek matt feketét és alumíniumport(vagy mit),és egyes gépeken egyértelműen az olive különböző árnyalatai figyelhetőek meg...
A minap a játék-makettben a humbrol 226-ot ajánlották nekem.Szerintetek?:)
Hickory 155923 2007. február 13. 16:11
Válasz erre
Nézz be a Játék-makettbe!Tele vannak revell holmikkal.A honlapjukon ott van a címük,a Széna tértől 2 perc séta.
Hickory 155922 2007. február 13. 16:10
Válasz erre
Kösz!
Már éppen kezdtem megzavarodni:)
Zoli 155921 2007. február 13. 14:17
Válasz erre
Szia!
Replicaban voltak régebben, szerintem most is, nézz be hozzájuk!
z
Tibcsi 155917 2007. február 13. 12:46
Válasz erre
Az tévesztett meg, hogy a cinkkromát zöldet is a belső felületek ("interior") festésére használták. A Mustanghoz az MM "Zinc Chromate Green" festék kell.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.