/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.
Akos 155129 2006. október 30. 11:00
Válasz erre
Melyik típus? Enamel kerek vagy szögletes üveges vagy akril?
Fodi 155128 2006. október 30. 10:43
Válasz erre
A teljes száradási ideje kb. 1,5-2 nap. Ennél rövidebb idő alatt ne lakkozd újra, főleg ne ecsettel. Az idő természetesen függ a higítástól és a felvitt réteg vastagságától is.
Raybrig_89 155127 2006. október 29. 23:09
Válasz erre
Hmm... na most aztán megint nem tudom:D ki kell derítenem meddig szárad:)
MrChef 155126 2006. október 29. 22:56
Válasz erre
Ray,
nekem van MM lakkom, de valahogy nem bízom benne: ecsettel festve pár óra alatt megszáradt nekem, fújni még nem fújtam. Viszont nemrég kipróbáltam a Revell akril lakkokat fújva, nagyon jó tulajdonságaik vannak, és hamar száradnak.
Raybrig_89 155125 2006. október 29. 22:47
Válasz erre
Sziasztok!

Használ valamelyikőtök modell master lakkot? meg tudjátok nekem mondani mennyi idő alatt szárad meg TELJESEN? Előre is köszi:)
Kalóz 155123 2006. október 29. 17:58
Válasz erre
Zoli!

A fekete tényleg durva, csak egyes sötét színeknél jön be. A panelvonalakban megülő kosz a valóságban sötétszürke-barna színű, persze a használattól (a fény beesési szögétől) függően az árnyalatok változnak.
Az autóknál általában koszról nem is beszélhetünk, hiszen azokat rendszeresen mossák, inkább az árnyékhatás az, amit látni. A megoldás szerintem a kasztni színe egy kis szürkével moderálva. Mellesleg a sötét (fekete, kék, zöld) színek esetében éppenhogy világosítani kell.
Nekem mindössze két autómakettem van, és a korukból adódóan nincs gondom a panelezéssel. Ha letörlöm is őket, az évtizedes por már beleette magát a panelvonalakba. Szinte természetes hatást keltenek.

Üdv: Kalóz
Zoli 155122 2006. október 29. 16:27
Válasz erre
Ha külön darabból vannak, akkor általában még nagyobb hézagok látszanak csukott állapotban, vagy nem teljesen jól illeszkednek, és nem egy síkban vannak a kasznival. Én mélyíteni nem szeretném, mert akkor még jobban szélesíteném is a vonalakat...
z
Tibcsi 155121 2006. október 29. 16:11
Válasz erre
Szerintem autók esetében a legélethűbb, ha az ajtók és a különféle nyíló fedelek külön darabból vannak. Ezesetben nincs gond az árnyékolással. :-)

Ha nem lehetséges kivágni, akkor karctűvel még jobban kimélyíteném a vályatokat és az alapszín sötétített változatával ereszteném be.
Zoli 155120 2006. október 29. 14:52
Válasz erre
Szasz Zag!
Én is gondban vagyok ezzel, mert a fekete befolyatás tényleg túl erős, a semmi miatt viszont hiányérzetem van. Talán nagyon híg, csak sötétített színnel lehet, hogy élethűbb lenne, de még nem próbáltam. Esetleg el kéne tömíteni a vonalakat és sokkal finomabban újravésni, de ennek nem szívesen állnék neki. Szerintem a semmi befuttatás se élethű, de talán kevésbé feltűnő, mint a fekete használata, izlés kérdése.
z
Lacc 155119 2006. október 29. 14:22
Válasz erre
Szerintem ezt a kérdést most minden autómakettezésben még nem annyira jártas kolléga szívesen olvassa, főleg, ha válasz is lesz rá, mert pl. ez engem is nagyon érdekel! (szintén hasonlóan állok ezzel a kérdéssel minden téren)

Lacc
Zag 155118 2006. október 29. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Panelezés...

Eddig még nem próbáltam a panelezési technikát, itt pontosan a panelvonalak kiemelésére gondolok, és úgy gondoltam, ha már igényesen szeretnék makettezni, akkor muszáj lesz belevágnom. Egy tesztmaketten próbáltam ki, és mondanom sem kell, hogy az első próbálkozásom kellőképpen gusztustalan lett, nem is vártam mást, meg kell tanulni, de... Azt vettem észre, hogy a panelvonalak, bármennyire is vékonyan folyattam be, nagyon vastagok lettek, és emiatt nagyon valószínűtlenül hatnak. Ahogy korábban is írtam, megnéztem, hogy egy igazi autón hogyan néznek ki ezek a vonalak, és ott ezek első blikkre feketének tűnnek. Természetesen egy maketten nem lehet feketével kiemelni ezeket a vonalakat, mert az szintén nagyon valószínűtlenül hat, abszolút nem életszerű. Szóval lényeg a lényeg, panelvonalak kiemelésében jártas makettezők véleményét kérném ki:

1. Először is milyen szín az, ami nem hat valószínűtlenül? Pl. egy drapp autón mind a fekete, mind a barna panelvonal hülyén fest, gondolom, az lenne a cél, hogy a panelvonal első blikkre ne szúrja ki az ember szemét, de ha részletesen megnézi valaki, akkor látszódjon. Ezt gondolom, valami enyhébb árnyalattal lehet elérni? Mert ha az autó alapszínénél jóval sötétebb színt használ az ember, az valószínűtlen, ha viszont csak kevéssel sötétebbet használ, akkor meg olyan, mintha egy csomó színes vonal lenne az autón, és a kívánt hatást nem érem el vele. Mi a megfelelő metódus?

2. Azt vettem észre, hogy egy igazi autón a panelvonalak az egész autó arányaihoz képest nagyon vékonyak, viszont egy makettautón a makett arányaihoz képest viszont vastagok, tehát hiába folyatom be vékonyan, alapból vastag lesz, és amiatt lesz életszerűtlen. Tehát levontam egy olyan következtetést, hogy jobb egy panelozatlan autó, mint egy rondán panelozott. Van erre valami kompromisszumos megoldás?

3. A technikai: nagyon felhigított festéket használok, befolyatom a panelvonalakba, majd kis idő múlva a felesleget higítós fültisztító pálcikával visszamosom, de... Ezzel csak egy részét tudom eltávolítani a festéknek, hiszen alapból csak a mélyedésben kéne lennie, viszont az előző pontban leírtak miatt vastagok a panelvonalak, ezért a mélyedés két oldalát is megfogja a festék, onnan viszont nem tudom hatékonyan eltávolítani. Erre milyen megoldás van?

4. Nagy segítség lenne az is, ha tudnátok ide a fórumba csatolni néhány képet olyan makettautóról, ahol szépen van kivitelezve a panelvonalak kiemelése, hogy abból tudjak én is és a hozzám hasonlóan a panelezéssel ismerkedők is tanulni.

5. És végül egy költői kérdés a végére: panelozni vagy nem panelozni? Ugyanis egy panelozatlan autó is lehet szép, igaz, nem túl életszerű, de legalább szép, viszont egy rosszul panelozott autó kifejezetten ronda, és teljesen elcseszi az egész makettet... Erről kinek mi a véleménye?

Köszi előre is

Zag
Kalóz 155117 2006. október 28. 21:46
Válasz erre
Fodi!
Én pl.átlátszó folyékony papírragasztót kenek a felületre, és rá a matricát. A felesleget nedves zsepivel le lehet törölni, mert a ragasztó vízben oldódik. Az Aca matricáknál fényes felületen is kell használni, másképp nem ragad rá :(

Kalóz
Szebi 155116 2006. október 28. 20:43
Válasz erre
Köszi, azthiszem ezt fogom Csinálni, átnézek egy pár infot a festésekről!!
Szebi 155115 2006. október 28. 20:37
Válasz erre
Egy Hummer m-998 Troop Carrier-t szertnék megcsinálni NATO festéssel.
Zoli 155114 2006. október 28. 20:35
Válasz erre
Szia!
Nem mindegy, legalábbis a színek. Ha csak festékkódok (pl FS) vannak a papíron, akkor nézz utána átváltó táblázatokban, hogy melyik gyártó festékeinek felelnek meg! Ilyen táblázatokat találsz pl a makettezes.lap.hu-n (asszem a jobb oldalon kb középen). Aztán nem ártana átolvasni a festéssel kapcsolatos topicokat se, de régebbi Pro Modell újságokban is találsz infot a profik tapasztalatairól. (Újságot meg találsz a Sasban.)
z
Sonka_papa 155113 2006. október 28. 20:32
Válasz erre
Köszi a válaszokat!
Azthiszem majd csak akkor lakkozok ha az egész gépet festem.
Fodi 155112 2006. október 28. 20:32
Válasz erre
Azzal fested le, amivel akarod. :) Azt kell tudnod,, hogy milyen színű volt az eredeti gép, vagy milyen színt ajánl a gyártó. Egy makettboltban tudnak segíteni a megfelelő szín kiválasztásában.
Ha teljesen kezdő vagy, akkor érdemes bemenned az útmutaóval egy makettboltba és beszélgetni kicsit az eladóval, vagy írd meg, hogy miylen géprúl van szó és segítünk, ha tudunk.
Szebi 155111 2006. október 28. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
Most ismerkedem a makettezéssel és vettem egy Academy makettet, de nem tudom ,hogy az Academy melyik gyártó festékeit ajánlja? Vagy teljesen mindegy?
Bocs az amatőr kérdésért.
Fodi 155110 2006. október 28. 20:02
Válasz erre
És a matricázást hogyan oldod meg matt felületen? Kíváncsi vagyok a trükködre. :)
atlasz 155109 2006. október 28. 18:06
Válasz erre
Szia Fodi !
Én általában matt festéket használok, nagyritkán félfényeset.Egyszer lakkoztam, azóta nem...
Üdv:
atlasz
Fodi 155108 2006. október 28. 17:53
Válasz erre
Lakkozni nem árt, védi a festéket a környezettől. Egyébként is ezzel tudod beállítani a megfelelő fényességet vagy épp matt felületet.
atlasz 155107 2006. október 28. 17:50
Válasz erre
Szia !
Én semmit sem szoktam lakkozni egy gépen, scsak a műszerórák üvegjeit (fényes) meg az olajfoltokat (ezt is fényessel).
Üdv:
atlasz
Zebi 155106 2006. október 28. 17:42
Válasz erre
Én a kabint le szoktam fújni matt lakkal, főleg ha eltérő a fényessége.
Sonka_papa 155105 2006. október 28. 16:46
Válasz erre
A kisebb alkatrészeket amik pl. nem a gép külsején lesznek hanem mondjuk maga a motor(repcsi) és festeni kell akkor le is szoktátok ezeket lakkozni vagy ezeket nem szoktátok?
Ti,hogy csináljátok?
Tibcsi 155104 2006. október 28. 13:13
Válasz erre
Lacc,

Ha több granulátumot adsz hozzá, akkor csak az oldáshő miatt érhet meglepetés.

Magyarul: annyira felmelegedhet a víz, hogy szerencsétlen esetben eldeformálja a műanyagot.
Fodi 155103 2006. október 28. 12:33
Válasz erre
Én a gazdaságost próbáltam (igaz az nem granulátum, hanem gél), de egy hét alatt sem bántotta a műanyagot. Én azért hagytam benne ilyen sokáig, mert mindent lehozott, kivéve egy 13-14 éves enamel világoskék réteget. Gondoltam több idő alatt csak leszedi, de nem lazította fel... Viszont a műanyagot nem bántotta.
Lacc 155102 2006. október 28. 11:18
Válasz erre
Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de ezek a lefolyó tisztítók bánthatják a műanyagot is, vagy csak a festéket oldják? Mert már lassan 1 hete kinlódok egy alvázal, amiről még mindig nem jött le teljesen a festék, és azt lenne jó tudni, hogy csinálhatok-e bajt azzal, ha még több granulátumot adok ugyanahhoz a vízmennyiséghez(a granulátom alapból 60-70%-os, azt írja).

Lacc
Fodi 155100 2006. október 27. 19:24
Válasz erre
Ige, ez az 5:1 arány a fekete kupakos, pisztolyhoz való festékhez való. Próbáltam a "sima" festéket is, azt is szépen lehet fújni, de ahhoz nem tudok pontos arányt mondani, még próbálgatnom kell.
xcraft 155099 2006. október 27. 19:08
Válasz erre
Szia Fodi!
Ez a hígítási arány a fekete kupakos, Model Air-ra vonatkozik? A fehér kupakos, gyárilag nem annyira hígított, Model Color-ra mik a tapasztalatok?
Eddíg csak az átláttszó színt (zöld) próbáltam, de az nem volt annyira átlátszó mint szerettem volna. A tamiya olajos, gunze, model master acryl átlátszói sokkal jobbak.
Igaz, a vallejo katalógusban mintha azt írnák, keverni kell hozzá egy medium nevű segédanyagot, ilyenem pedig nincs.
X.
Fodi 155098 2006. október 27. 18:55
Válasz erre
Pilotka kérdezte, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak a Vallejo "Model Air" festékekkel.
Kezdő festékszórósként is szép felületet értem el vele, de ha nincs Batya és atyai jótanácsai, akkor biztosan nem sikerül... THX! :)
Szóval, nagyon tetszik. AB124-es stukker 1.6...1.8 bar nyomással 5-7 festék 1 gyári higító (vagy 70 %-os alkohol) arányban matt alapozásra tökéletes felületet ad és gyorsan szárad. Közvetlenül műanyagra fújva nekem nem terült szépen, érdemes egy réteg matt alapozásra időt és festéket szánni. Megéri higítót vagy retardert adni hozzá, a gyors száradási idő a pisztoly belsejében is érvényes... :)
Nagyon jól fed, bár ez színtől függ. Világosszürke elsőre is jó lett, pirosból két vékony, fehérből két-három vékony réteg kell. A lakkokat még nem próbáltam, de állítólag "kegyetlen" jók.
xcraft 155097 2006. október 27. 13:13
Válasz erre
Sziasztok!
Megvan a LOCTITE bolt címe
XV.ker. Rákos út 1. Mindenféle Loctite ragasztót tartanak, horror áron.
Térkép mellékelve, egy lakótelep aljában van ,sarki bolt.
X.
tsaba 155096 2006. október 27. 12:56
Válasz erre
Igen, köszönöm. Én is a cote-ra tippeltem, de nem volt benne a szótáramban, és a neten elvő szótárak sem ismerték.

tsaba
xcraft 155095 2006. október 27. 12:24
Válasz erre
Hello!
Mind az enamel, mind az akril lakkokat sokféleképpen jelölik.
A lakkos üvegeken a következő, lakkra utaló szavak vannak általában: Cote, Varnish, Lacquer, Sealer.
-Ha erre vonatkozott a kérdés-
X.
tsaba 155094 2006. október 26. 17:54
Válasz erre
Hello

Az angol oldalakon keresnék lakkokat, csak nem vagyok biztos benne, hogy melyik is az. Enamel festékhez kellene.

Köszi
xcraft 155091 2006. október 23. 23:44
Válasz erre
Szia újonc!
Itt van négy könyv a festésről, katt a linkre és töltsd le. Én csak repülőzök, ennyit tudok segíteni.
betah.co.il/BookDetails.aspx betah.co.il/BookDetails.aspx
betah.co.il/BookDetails.aspx betah.co.il/BookDetails.aspx
X.
újonc 155090 2006. október 23. 21:53
Válasz erre
Hello!

1 wirbelwind lesz!Nem lesz diorámába beépítve!
Egy kérdésem lenne még!A tankot szoktátok lakkozni vagy ha visszanézek találok róla vmit?(a lakkozásról)

köszi
kisrozi 155089 2006. október 23. 21:16
Válasz erre
Szia

Jó lenne azért tudni milyen tank is az amit le szeretnél festeni?
muzzy 155088 2006. október 23. 19:21
Válasz erre
Mindenkinek ajánlom az EMESE acetonmentes körömlakklemosót! azt a festéket, amit mással nem nagyon tudtam megmozdítani sem, tökéletesen lehozta. Egyre kell vigxázni, az átlátszó alkatrészeket megmarja! Sima akril festékhez denaturált alkoholt szoktam használni.
Muzzy
Kalóz 155087 2006. október 23. 19:11
Válasz erre
Püsi!
Az észterhígítót bármilyen festékboltban kapni lehet. A H-200 ugyanaz, de hasonló az aromás ill. H-300 is. Ezek viszont semmivel sem barátságosabbak a nitrohígítónál a sztirollal szemben, ami ugye ragasztónak is használatos, mert oldja az anyagát. Makett tisztításra semmiképpen sem ajánlanám egyiket sem, hacsak nem műgyantából készült (bar ha azt egykomponenses tömítővel kezelted, arra sem az igazi. U.i. azt is oldja).
Kalóz
újonc 155086 2006. október 23. 18:32
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!!

A tankomat akarom terepmintásra festeni!
szerintettek ez a 3 szín megfelel???
Mind a 3 revell és matt!!
Brick red 37,brown yellow 16 és a sötét zöld 65!ennek nem találtam meg a nevét!

Köszönöm a segítségeteket!!

Üdv:újonc
sasi 155085 2006. október 23. 11:25
Válasz erre
plíííz nagyon kéne
előre is kössz. (vagy ha nem akkor mig29A hoz valmi olyasmi camót ami nem a szürke-zöld párosítás)
sasi 155084 2006. október 23. 11:24
Válasz erre
Valaki tudna esetleg valamilyen festékkóddal szolgálni ehhez a mighez:wp.scn.ru/en/ww4/f/39/1/0/13
MrChef 155083 2006. október 23. 10:57
Válasz erre
Zag,
természetesen én is csak vattapamacsoltam, majd egy kicsivel több észterhigítót is rákentem a kasztnira - valszeg ez lett a veszte. Szóval nem beáztattam, de így is olyan lett a műanyag, mintha a kocsi hátulja kilógott volna egy garázsból, mikor a közelben atombomba robbant.
wmormo 155082 2006. október 23. 10:49
Válasz erre
Zoli 155081 2006. október 23. 10:29
Válasz erre
Én soha nem alapoztam, anélkül is működik. Kis gyakorlattal nagyon szépen lehet vele fújni, főleg a gyöngyház színeket. A sima színeknél (főleg régebbieknél) néhol kicsit narancsos lett a felület, de ez főleg a kezemnek köszönhető, esetleg a nem megfelelően előkészített felületnek. (Állítólag a műanyagot is tükörsimára kell polírozni festés előtt, én ezt nem tettem meg.)
z
Lacc 155080 2006. október 23. 10:29
Válasz erre
Észterhígítót én legutóbb az OBI-ban vettem.
Püsi 155079 2006. október 23. 10:26
Válasz erre
Zag,
Meddig szoktad fékfolyadékba áztatni?
Az észterhigítót álltalában hol lehet venni?

Laci
Bukebe 155078 2006. október 23. 10:23
Válasz erre
Lacc!
Én már megkaptam rá a választ!Sokan azt mondták hogy jó!
A lényege:alapozni kell alá és valami olyan helyen kell fújni ahol nincs por.
ÜDv:Bukebe
Lacc 155077 2006. október 23. 09:34
Válasz erre
Jó reggelt!

Na, kipróbáltam a lefolyótisztítót, amit tegnap vettem. Tegnap délután 5 körül áztattam be, és nemrég kiszedtem megnézni mi újság vele )nem-e eltünt már az egész alváza:)), és elég sok festéket lehozott már. Most kevertem be egy új adagot és még visszateszem délutánig. Lényeg, hogy működik a dolog, nagyon úgy néz ki:)
Más: Itt lentebb kérdezte valaki a Tamiya spray-t. Engem is érdekelne, hogy milyen, mert a mostani makettemnél készülök majd az első fújós festésemre, és ezzel szeretném megpróbálni.

Lacc
Zag 155076 2006. október 23. 01:54
Válasz erre
Nos igen, azt elfejtettem hozzátenni, hogy természetesen nem beáztatni kell észterhigítóba, és benne hagyni a cuccot. Én fékfolyadékban áztattam a kasznit, majd vízzel leöblítettem, és utána észterhigítóba mártott vattadarabbal töröltem át az egészet, amíg le nem szedte az utolsó csepp festéket is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353.