/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
Fodi 156368 2007. április 13. 03:36
Válasz erre
Zoltán!

www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm
Ezt az oldalt érdemes átböngészni, van benne pár érdekes dolog a témáról.
KormosP 156367 2007. április 12. 22:04
Válasz erre
Zoltán: Attól függ, hogy milyen P-51 verzióról van szó.

Az A-36 Apachenak - ami Mustangnak néz ki, de mégsem az - a pilótafülke padlólemeze a szárny felső része volt. A koria P-51 verzióknál (pontosan nem emlékszek meddig) még szintén előfordult, hogy a szárny teteje volt a kabin alja, de egy idő után már falemez borítás volt felette, és ez lett egyben a kabin alja is.

Az IL2-es fekete padlólemeze teljesen korrekt pl. D Mustangoknál, mert az a csúszásgátló réteget szimbolizálja. Ez a réteg hasonló volt a modern gépek szárnytövén látható rücskös fekete felületnek. A fekete mellett szerintem szintén teljesen korrekt az interior green (zöld) késői Mustangoknál. A cink kromát sárgára nem esküdnék meg, mint lehetséges kabinszín, de én semmi esetre sem javasolnám a natúr faszínt bár erre is van példa pl. B-17 -eseknél. A restaurált gépeknél előfordul, hogy fényesre lakkozott natúrfa padlót raknak a gépbe, de szerintem ez nem túl realisztikus. Viszont azt meg lehet csinálni, hogy csiszmával kisúrolt részeken (oldalkormány pedálok előtt) a fa színt finoman megjeleníted, de csak csínnyán.

Érdekes adalék hogy a P-51 ülését interior green mellett akár Bronze Green (sötét zöld) színre is lehet festeni, ami szintén előfordult. A széket beszállító gyárotta és a bronze green/ dark dull green -ről interior greenre való átállás után még sokáig szereltek Mustangokat ilyen színű ülésekkel.

Üdv:

kp
Szfinx 156366 2007. április 12. 20:53
Válasz erre
Ezek még nincsenek kész de nincs ötletem hogy folytassam tovább.
Megpróbálom jobb minőségben lefotózni árnyékmentesen.
Szfinx 156365 2007. április 12. 20:49
Válasz erre
Picture 31.jpg méret: 17.4 KB
Picture 30.jpg méret: 13.5 KB
Picture 26.jpg méret: 11.1 KB
Picture 28.jpg méret: 10.1 KB
Picture 29.jpg méret: 12 KB
Picture 32.jpg méret: 14.1 KB
Picture 17.jpg méret: 11.1 KB
Picture 18.jpg méret: 10.9 KB
Picture 19.jpg méret: 11.7 KB
Picture 20.jpg méret: 10.7 KB
Picture 33.jpg méret: 10.9 KB
Bocsi ezek lemaradtak
Szfinx 156364 2007. április 12. 20:45
Válasz erre
Picture 32.jpg méret: 14.1 KB
Sziasztok!

10-es skálán mennyit adnátok ezekre a makettekre?
Kicsit szar a minősége mert webkamera működött csak.
Ha valamit javíthatok rajta pls mongyátok meg és azt is ,hogy hogyan.
Előre is köszi.
Zoltán 156363 2007. április 12. 20:27
Válasz erre
Propellerfanatic 156362 2007. április 12. 20:22
Válasz erre
Szia Zoltán!

Én csak annyit tudok segíteni, hogy Antonio Morante (egy vadállat!) egyszer azt írta, hogy a B,C,D (Merlin motoros) változatoknál falemez borítású volt!
Üdv
Zoltán 156361 2007. április 12. 20:04
Válasz erre
Sziasztok.
Ma kezdem el egy 1:72-es Mustangot,a kérdés a következő:A festési útmutató szerint a padlólemez ugyanaz a zöld,mint a kabin többi része.Nemrég viszont azt olvastam (asszem pont itt),hogy a padló fából készült.Láttam pár Mustang makettről készült képet,de azokon is zöld volt. (Az IL2-ben például fekete,de nem tudom mennyire hiteles ez) Milyen színt javasoltok?
Amon 156360 2007. április 12. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a Vallejó színkódok közül melyek a 2.vh német pácélosoké.
43 utániak.

A válaszokat előre is köszönöm.
pilotka 156359 2007. április 12. 19:43
Válasz erre
Miki!
mehet csapvíz is, de a legjobb, az ioncserélt benzinkúti deszt víz, ugyanis abban nincs vízkő és lágyabb is ezért.
pilotka 156358 2007. április 12. 19:41
Válasz erre
Miki!
mehet csapvíz is, de a legjobb, az ioncserélt benzinkúti deszt víz, ugyanis abban nincs vízkő és lágyabb is ezért.
Miki 156357 2007. április 12. 17:13
Válasz erre
Sziasztok.

Egy amatőr kérdés. A revell aqua color-t desztillált vízzel kell hígítani?
Vagy jó a csapvíz is?

Miki
Szfinx 156356 2007. április 12. 16:31
Válasz erre
A panzer IV volt sötét szürkében mint a III??
Szfinx 156355 2007. április 11. 18:01
Válasz erre
Nagyon köszi.
Pisti 156353 2007. április 11. 11:18
Válasz erre
Az Alclad II színeiből melyik, ami autó motorjának festésére használható?
Szfinx 156352 2007. április 10. 19:27
Válasz erre
az megvan már hogy lefolyótrisztító és jó is van nekem csak még azt ho töményen nyomjam va vízzel higítsam és ha kell akkor milyen arányban
Kalóz 156351 2007. április 10. 19:08
Válasz erre
Szerintem, amíg nem kapsz Neked eléggé használható válaszokat. Van néhány :)
Szfinx 156350 2007. április 10. 19:03
Válasz erre
És mennyire kéne fisszolvasnom:D?
Szfinx 156349 2007. április 10. 19:03
Válasz erre
Köszi
Kalóz 156348 2007. április 10. 19:02
Válasz erre
Szfinx!
Ha kicsit visszaolvasol, rengeteg jó tanácsra lelhetsz.
Üsdv: Kalóz
Szfinx 156347 2007. április 10. 18:56
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen higító jó az ecsetek és a szórópisztoly tisztítására?A h-300 jó??
Ja és hogy lehet leszedni a festéket a makettről ha már lefestettem az egészet de nem lett jó és leszeretném szedni?Mondjuk már jól rászáradt:SLefolyótisztító jó?Ha jó akkor melyik??
Előre is köszi
Szfinx 156346 2007. április 10. 18:53
Válasz erre
m
MrChef 156345 2007. április 10. 17:49
Válasz erre
Zag,
fújáshoz én desztillált vízzel higítom az akrilokat, köztük a Tamiyát. Esetleg teszek bele csöppnyi gyógyszertári alkoholt vagy retardert, attól függően, éppen milyen a festék, mire fújom...stb.
Zag 156344 2007. április 10. 15:08
Válasz erre
Sziasztok,

kinek mi a tapasztalata, a saját higítóján (X-20A) kívül mivel "javasolt" még fújáshoz higítani a Tamiya akril festékeket?

Köszi

Zag
NSVT 156341 2007. április 8. 21:37
Válasz erre
Általában az alapszínhez közel álló színű műanyagból fröccsöntik a maketteket, de ez nem 100%-ig így van.
petermentok 156340 2007. április 8. 21:26
Válasz erre
Köszi szépen NSVT!
Nagyn klaszak a gépek föleg a 32 es mentő heli.

Lenne még kérdésem:)
http://www.modellbolt.hu/termek.php?mi=5&meddig=20&gy1=25 (Fentröl a harmadik helikopter)
Ez a gép alapba piros szinű?
Vagy minden helikopter szürke?
Eröl valaki egy kis infot meg birna osztani velem?

Elöre is köszönet.
ÜDv: petermentok
NSVT 156338 2007. április 8. 19:33
Válasz erre
Itt van hozzá egy kis kedv csináló:
http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal-Fea%20Archives/helicopters/EC-135/EC-135.htm
petermentok 156337 2007. április 8. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Még akkor gondolkodom...

ÜDv: petermentok
NSVT 156336 2007. április 8. 14:31
Válasz erre
A helyzet az, hogy én nem vagyok jómunkásember, ezért inkább fújom még az 1/72-es maketteket is.
Sonka_papa 156335 2007. április 8. 14:27
Válasz erre
Hopp valahogy az nekem kimaradt, hogy 32-es.
Azt nem egyszerű festeni, de ha jó munkás ember vagy... :)
Sonka_papa 156334 2007. április 8. 14:26
Válasz erre
De-de ezért húzodok vissza :)

Jah, hát az sem mindegy, hogy ki hogyan öregszik :)
NSVT 156333 2007. április 8. 14:16
Válasz erre
1/32-es makettet ecsettel???
Ezt én nem nagyon ajánlanám, ugyanis a nagyflületeket nem igazán lehet ecetelni jó minőségben.
NSVT 156332 2007. április 8. 14:13
Válasz erre
Sonka_papa "Persze idővel az ember egyre szebben fest."
Ugye ez attól függ. Mármint ki hogy öregszik?:)

Nem félsz ilyenkor húsvét környékén, hogy valaki egy nagyot belédharap?:)
Sonka_papa 156331 2007. április 8. 13:34
Válasz erre
Ez így igaz ahogy Borisz írja.
Sokan mondják azt, hogy majd csak azt veszed észre, hogy egyre szebb műveket készítesz :)
boriszjelszint 156330 2007. április 8. 13:26
Válasz erre
azzal is lehet szépen festeni.
gyakorlás, és tehetség kérdése a egész
petermentok 156329 2007. április 8. 10:06
Válasz erre
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a választ!
Bevallom a festéstől, félek a legjobban!
És ecsetel is szépen meg lehet festeni??
Sonka_papa 156328 2007. április 8. 09:13
Válasz erre
Hopp ezt is odaakartam biggyezteni :)

Üdv:Sonka :D
Sonka_papa 156327 2007. április 8. 09:12
Válasz erre
Különböző színü anyagok szoktak lenni, pl. szürke gyakori.De sokféle színű anyag van.
"Természetesen" le kell festeni és attól függ. az értéke, hogy mennyi különbözőszínü festék kell hozzá.A festékek árai is gyártó szerint változóak van pl. model master ami drágábbik kategóriába tartozik van revell ami viszonylag olcsóbb. (mondjuk modelmaster jobb és valamivel többet ad)A revell kb. valamivel több mint 300 ft egy tégely (javítsatok ki ha nagy hülyeségeket írok :) ).Miután beszerezted az újabb
maketteket mindig azt látod, majd, hogy huhh nincs még ilyen, ilyen, meg ilyen színem ezeket is be kell szereznem, DE idővel ez majd megoldódik és már egyre kevesebb új színt kell beszerezned.
A festéktől is függhet, hogy hogyan sikerül megfestened a gépet, de azért egy kis kézügyesség sem árt :)
Persze idővel az ember egyre szebben fest.
gpn 156326 2007. április 7. 22:57
Válasz erre
Flakonból persze...nincs festékpityum.
petermentok 156325 2007. április 7. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Mostanába sokat olvastam az Interneten és nagyon meg tetszet a modellezés.
Eddig egy kamiont raktam össze. Most bele szeretnék vágni egy helikopter be.
Életembe nem raktam még össze ilyen helikoptert. Az Interneten ki néztem az ec-135 ős helikoptert 1/32-es méretben.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha én megveszek egy helikoptert az alapba milyen színű??
Mert ugye a képen ki van festve meg matricázva stb. Mert a kamionnál úgy volt, amiien a képen van az ugyan úgy fog kinézni az 1/24 be. Mert ugye adták hozzá a matricát.

És ha saját magamnak kell lefestenie az miien árkategóriát jelent? Meg nagyon nagy kézügyesség kell hozzá??

A válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv. petermentok
Akos 156324 2007. április 7. 22:07
Válasz erre
Az akril lakkra ModellMastert és Gunzét értettem, ezekkel próbáltam, ezek tudtommal nincsenek sprayban.
A Prismacolort flakonból fújtad ki a makettre? Mert akkor kb ötször annyi került rá, mint ami szükséges.
gpn 156323 2007. április 7. 21:52
Válasz erre
Szia Akos! Köszi a választ, 2napot nem vártam vele, de nem kell durván törölgetni hogy lejöjjön. Majd 2 napig békén hagyom a mai adagot aztán majd kiderül. A lakk kapható valamiféle sprays verzióba is?
Akos 156322 2007. április 7. 21:00
Válasz erre
Gpn!
Elég durván törölhetted, nekem csak sokszori fogdosás után szokott bemattulni.

Először is hagyd teljesen megszáradni (2 nap).
Vékony rétegben kell fújni, akkor gyorsabban szárad és keményebbre köt.

Bármilyen akril lakkal lakkozhatod.
Tami 156321 2007. április 7. 20:16
Válasz erre
Köszönöm a gyors és részletes segítséget.
gpn 156320 2007. április 7. 20:13
Válasz erre
Sziasztok! Először is Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánnék! Van nekem egy doboz sprays (prisma color márkájú) chrome effekt nevű festékem. Lefújok vele egy két dolgot, és száradás után ha valamivel letörlöm, vagy esetleg végigsimítom, elveszti a chromosságát, és bemattul. Ez a lakk hiányának tudható be, vagy le kellene lakkozni utánna?
Blue_Sky_007 156319 2007. április 7. 18:13
Válasz erre
Köszi, egy fúvókája van, de sajna már beragasztottam az utólsó közdarabot. Így csak megfúrni tudom. Még gondolkodom.
Amon 156318 2007. április 7. 17:28
Válasz erre
Bocsi kimaradt a víz ha tudsz szerezz be RÓ vizett az a legjobb. Azt használják a gyártásához is. Tiszatább mint a deszt víz.
xcraft 156317 2007. április 7. 17:27
Válasz erre
Általában mindegyiket lehet vízzel, lehetőleg ioncserélt, vagy desztilláltvízzel.
Továbbá a gyári hígítójukkal, de ezek nem mindíg jók, kivéve M.M Acryl thinner, ez mindegyikhez bevált. Továbbá alkohollal, isopropyl alkohollal.
Akos 156316 2007. április 7. 17:27
Válasz erre
Vízzel:))
De mindegyik fajtának megvan a saját hígítója, némelyiket (pl: ModelMaster) csak azzal érdemes.
Amon 156315 2007. április 7. 17:26
Válasz erre
Szia Tami!

Vízzel.
Vagy a saját higítójával.
Takarítani pedig isopropil-alkohol, vagy nitro de attól össze csomósodik.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.