/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
Tami 156314 2007. április 7. 17:22
Válasz erre
Üdv!

Az volna a kérdésem, hogy a vízbázisú festékeket mivel lehet higítani?

Tami
lucky 156313 2007. április 7. 16:12
Válasz erre
Elektrolakatos 156312 2007. április 7. 15:10
Válasz erre
lucky!

Mivel Geri egész sokáig palackról fújt így mondhatom valóban PB hajtógázosak!
lucky 156311 2007. április 7. 14:58
Válasz erre
Abban szerintem sűrített levegő van. Pb-t egyes festékspray-k tartalmaznak.
A rakettát fogasd fel az aljnál ahol a fúvókák vannak, mondjuk egy gyufaszálra egy pici csepp pill ragaccsal.
Esetleg fúrj bele ugyanott, és egy szorosan illeszkedő drótot , v fogpiszkálót tegyél a lyukba.
Blue_Sky_007 156310 2007. április 7. 11:49
Válasz erre
Amennyiben igaz, hogy a kispalackban, amit a modellboltban veszel, abban is PB van, akkor nem hiszem, hogy sok különbség lenne. Bár nem egy méretbeni kategória.
salou 156308 2007. április 7. 11:44
Válasz erre
Na most mindenki kapaszkodjon meg jó erősen. A Modell-Makett index fórumon azt írja egy "kolléga", hogy ő gázpalackkal fúj. Azt mondja, hogy mindenkit el kell küldeni otthonról, közben azért nem dohányzik, és a nyomás atomstabil. Uram atyám, előttem van a fickó ahogy kinéz mint a Kengyelfutó gyalogkakukk-ban a farkas, amikor nincs szerencséje. A romok mellett meg a katasztrófavédelem szóvivője nyilatkozik a TV-ben, és közli hogy a fickó makettezett! Na erre varrjatok gombot. És még azt mondják hogy nem vagyunk normálisak.
Zag 156307 2007. április 6. 22:39
Válasz erre
OK, köszönöm az ötleteket, kipróbálom őket. Matt szürkével alapoztam, az eddig bevált, bár eddig még nem kellett ilyen kényes színt festenem, mint a fényes citromsárga. :)

Zag
Blue_Sky_007 156306 2007. április 6. 22:23
Válasz erre
Van 2 db SA-2 trumpeter rakétám, amiket le szeretnék fújni. Hogyan fogassam fel őket, hogy egyenletesen mindenhol elérjem a légecsettel?
Arra gondoltam, hogy csinálok egy állványt mint az ökörsütésnél, és forgatva le tudnám festeni. Egyébb ötlet?
Propellerfanatic 156305 2007. április 6. 14:00
Válasz erre
Zag!
Az is eleve furcsa, hogy több festéket teszel a keverékbe, mint hígítót. Ennek mindíg fordítva kellene lenni. Valószínűleg azért sikerült szürkét fújnod, mert az XF-es, azaz matt. Ez nagyon jól viselkedik saját hígítóval. Az X-es sárga meg fényes/félfényes. Alapozzál matt fehérrel, és a továbbiakban Keri (3046) ajánlása szerint járj el. (És mindíg a hígító a több!)
Keri 156304 2007. április 6. 13:09
Válasz erre
Sárgát nehéz szépen felfújni.Nem hiszem ,hogy a festék lenne hibás.Minden ilyen kényes színt(sárga,fehér,élénkpiros stb) én mindig jóval nagyobb higításban,jóval több és minél vékonyabb rétegben viszek fel.Nyugodtan fordítsd meg az arányt.1rész festék 3 rész higító.Első réteg nagyon vékony ködölés,majd 4-5 réteg vékony fújás.

Keri
Zag 156303 2007. április 6. 11:08
Válasz erre
Nem, a Tamiya akrilokat általában 1:3 (higító:festék), vagy max 1:2 (higító:festék)arányban szoktam higítani.
warbirds 156302 2007. április 6. 07:49
Válasz erre
Lehetséges. Mondjuk más a szemcseméret vagy döglött a festék. Majd a "szakik" megmondják, én csak tippelek.
De nem cserélted fel az arányokat? Nem 3hígító : 1festéket akartál írni?
Üdv! warbirds
Zag 156301 2007. április 5. 17:13
Válasz erre
Srácok,

rejtélyes jelenségre keresem a magyarázatot. Tamiya XF-54 (Dark Sea Grey) 1:3 (higító:festék) arányban higítva gyári Tamiya higítóval tökéletes fújási eredményt ad, semmi pöttyözés, sima felület. (Tartály nélküli kompi, 1.8 bar nyomáson) Ugyanilyen feltételek mellett, Tamiya X-8 (Lemon Yellow), ugyanaz a kompi, ugyanaz a higító, ugyanaz az arány, ugyanaz a nyomás, minden ugyanaz, és apró kis pöttyöket köpköd a pisztoly, minden rendszer nélkül. A festék lenne a hibás?

Köszi

Zag
lucky 156300 2007. április 5. 11:55
Válasz erre
Miki!
Humbrol Maskolra, Gumiám pasztából meg cak egy féle van.
Blue_Sky_007 156299 2007. április 5. 09:21
Válasz erre
Köszönöm, erre voltam kívácsi. Tehát ha jól veszem ki elég ha a torony azon részeit festem le fényessel ahova a matrica kerül, majd matrica, utána matt lakk a teljes felületre. Ezekszerint nem fognak elütni a torony részei egymástól (ha jó a matt lakk).
Akos 156298 2007. április 5. 09:15
Válasz erre
Ha jó a mattlakk, akkor nem látszik utána. Ajánlom a Model Master Custom Enamel System mattlakkját erre a célra.
Blue_Sky_007 156297 2007. április 5. 09:13
Válasz erre
A kérdés arra irányult, hogy ha van egy felület aminek a felét lefújom fényessel, a másik felét nem, majd ezután a teljes felületet mattal, akkor látszik-e különbség a két rész között a végén?
Miki 156296 2007. április 5. 09:00
Válasz erre
Hali.

Konkrétan melyikre gondolsz. Nem használtam még olyat.
boriszjelszint 156295 2007. április 5. 08:57
Válasz erre
a fényes lakkozott és a nem lakkozott, vagy matt lakkozott rszek elütnek egymástól, igen.
Blue_Sky_007 156294 2007. április 4. 23:08
Válasz erre
Kérdésem lenne:
A sorrendet ha jól vettem ki, akkor a festés után jön a fényes lakk, utána matricázás, majd panelozás, végül matt festés egy csörömpösön. Tehát, ha fényes lakkozom a matricázás miatt, akkor elég csak a matricák helyén lévő panelokat, van mondjuk az egész tornyot lakkozzam? Vagy az egész gépet fényes lakkal át kell fújni (nincs tapasztalatom, hogy el fog-e ütni a másik esetleg nem lakkozott felülettől) persze azután, hogy az egész gépet mattal lakkoztam.
lucky 156293 2007. április 4. 19:59
Válasz erre
Miki!
Kipróbálhatod a Gumiám pasztát.Ez egy gumiszerűvé összeálló folyékony anyag.
Eredetileg menet tömítésre használják.
A festés széleit felszedi , de nem színezi el a régebben felfestet részt.( A Humbrol folyékony maszkolója viszont igen.)
boriszjelszint 156292 2007. április 4. 18:19
Válasz erre
Blue_Sky_007 156291 2007. április 4. 18:18
Válasz erre
Enamel. De a harmadik réteg már megint jó lett. Humbrol egyébként. Ezt már H-100-al higítottam, mert a gyári elfogyott, és megint jó lett. Tehát az első 1:1-ben higítva jó lett gyári higíóval, a második 1:1,5 ben kifehéredett gyári higítóval, a harmadik megint 1:1 ben higítva H-100-al megint jó lett. A szín egyébként german grey akart lenni egy Pzkpw IV-en. Mivel "lusta" voltam venni, ezért kevertem 112-32- és 8 csepp 33-al sötétítettem. Ha kész majd teszek fel képet. Természetesen ez az "első" fújt nagy odafigyeléssel készített makettem, ami már most tudom, hogy az összes gyermek betegséget magán hordoz.
boriszjelszint 156290 2007. április 4. 17:13
Válasz erre
tényleg, Sky, hamár itt tartunk enamel, vagy akrill?
Bombraider 156289 2007. április 4. 17:09
Válasz erre
Szia!
Ha akrill akkor az annak a jele, hogy nagyon vastagon festetted. Bár ez inkább lakkokra jellemző. Amikor acetonnal higítottam az akrilt és nagyon meleg volt nyáron,akkor viszont volt olyan h ha távolról lefújtam egy felületet annak lett egy színe,utánna amikor közelről akartam csinálni foltot,akkor ahova a piszoly éppen fújt,annak a felületnek a közepe majdnem,hogy kifehéredett.

üdv:bomb
Blue_Sky_007 156288 2007. április 4. 17:08
Válasz erre
Az első réteg tök jó lett. Aztán a másodiknál egy kicsit jobban higítottam, erre kifehéredett. Tehát a két réteg ugyanaz a festék volt. Ja és gyári higítóval. Most egy kicsit sűrűbbel próbálkozom.
boriszjelszint 156287 2007. április 4. 17:04
Válasz erre
nem hiszem, nálam ilyet még necsinált a túlhigított festék, pedig én kissé túlhigítom néha.
lehet, hogy rosz a festék
Blue_Sky_007 156286 2007. április 4. 15:32
Válasz erre
Egy kérdés: Amennyiben a festés kifehéredik néhol fújás után, az ugye a túlhigítás jele?
warbirds 156285 2007. április 4. 08:56
Válasz erre
Miki!
Sokmindennel lehet, például Blu Tack-kal, szivaccsal, papírral, teflonszalaggal,alufóliával, etc. Üdv! warbirds
Miki 156284 2007. április 4. 07:25
Válasz erre
Sziasztok.

Mivel érdemes tömíteni a futómű aknákat festés előtt. Ha jól tudom a humbrol-nak van valamilyen folyékony pasztája de azt már úgy látom nem lehet kapni. A revell color stop megfelelő erre?

Miki
DonDon 156283 2007. április 3. 22:21
Válasz erre
Sziasztok!
Tudja valaki milyen színű volt az angol egyenruha? A sivatagi? Humbrol kódot tudtok rá?
Lamar Carter 156282 2007. április 3. 22:06
Válasz erre
Szia Gyuri !

Nagyon köszönöm a segítégedet ! További jó makettezést ! Üdvözlettel:Lamar
papgyuri 156281 2007. április 3. 21:32
Válasz erre
Lamar!
Ez a készlet ezek szerint 1/72-es! A színek nagy általánosságban: sisak 155 olive drab, kabát 121 olive drill, nadrág 118 field drab, öv, hevederek 83 khaki, bakancs 62 brown. Javaslom a méretarány miatt 10-15%-al világosítsd a színeket!
Üdvözlettel:
papgyuri
Lamar Carter 156280 2007. április 3. 21:21
Válasz erre
http://tracks-n-troops.com/shop/images/italeri/IT6046.jpg
Lamar Carter 156279 2007. április 3. 21:19
Válasz erre
A kit doboza.
Lamar Carter 156278 2007. április 3. 21:18
Válasz erre
http://www.mojehobby.pl/zdjecia/5/9/7/113_rn.jpg
Lamar Carter 156277 2007. április 3. 21:13
Válasz erre
Szia Gyuri !

Nem, nem tengerészgyalogosok. Üdv.:Lamar
papgyuri 156276 2007. április 3. 21:12
Válasz erre
(dohányoznak stb.)
papgyuri 156275 2007. április 3. 21:11
Válasz erre
Lamar Carter!
Azok nem tengerészgyalogosok?(a dobozképen sebesültet ápolnak,dohánypznak szb.)
Üdv.:
papgyuri
Lamar Carter 156274 2007. április 3. 21:07
Válasz erre
Szia Borisz !

Második világháborús amerikaiak, csak "natúr" gyalogság, nem ejtőernyősök.
boriszjelszint 156273 2007. április 3. 20:17
Válasz erre
az italeri színmegadásiat nem kell kézpénznek venni
mikori jenkik?
Lamar Carter 156272 2007. április 3. 20:10
Válasz erre
Sziasztok !

Szeretném a segítségeteket kérni: az Italeritől amerikai gyalogságot vettem, de Model Master színkódokat adtak meg hozzá, amit ugyan átváltottam Humbrol-ra, de hát nem igazán olyan, amilyennek lennie kellene. Ezért kérnélek Titeket, hogyha tudtok, akkor írjatok Humbrol vagy Revell színeket, amelyek autentikusabbak, mint amik meg vannak adva. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm és jó makettezést kívánok mindenkinek !
Pisti 156271 2007. április 3. 10:21
Válasz erre
Hát ez rossz hír :(
Szerintetek érdemes ráfújni egy réteget másfajta lakból?
pokoli14 156270 2007. április 3. 10:19
Válasz erre
Hi!

Mit tudtok a Tamiya enamel-ről?
Érdemes venni?
NSVT 156269 2007. április 3. 06:46
Válasz erre
Miután azt mondták, hogy az enamaelek pár év múlva megsárgúlnak én is próbálkoztam a Revell akriljaival (fényes és matt). Odáig nem jutottam el, hogy rá fújjam a makettre. Már eleve az állaga nagyon gyanus amikor kinyitja az ember a flakonját, de úgy voltam vele, ha felhígítom és kifújom, akkor majd jobb lesz. Szerencsére előtte végeztem próba fújást, eredmény: a szórópisztoly orrán-szályán habzott, a kifújt anyag pedig nem volt tiszta, átlátszó, pedig a fényeset teszteltem. (Ígyhát, ha sárgúl, ha nem én visszatértem a műgyanta alapú lakkokhoz, ezek legalább szépen fújhatók, és meg is száradnak, ráadásul átlátszóak mint a lakk.)
xcraft 156268 2007. április 2. 22:05
Válasz erre
Pist!
Ha ilyent tapasztalsz, akkor az a lakk egy vicc, térj át más termékre, pld model master. Kb 6 óra múlva már lehet rávinni az újabb réteget, és egy nap múlva teljesen vízoldhatatlannak kellene lennie az akriloknak, a gyártók szerint. Én általában 3 órát hagyom száradni.
Pisti 156267 2007. április 2. 16:06
Válasz erre
Sziasztok,
Revell Akril-t használok és a lakkozás elszíneződik (tejszerű) ha víz kerül rá. Egy idő után ez a fehérség eltűnik róla újra.
Ezek a lakkok ilyenek vagy kevés ideig vártam a száradással? Menyi száradási időt kell hagyni (kb. 4 napot hagytam száradni)?
Zag 156266 2007. április 2. 13:37
Válasz erre
No problem, a sok körút közül én se tudom mindig, melyik-melyik. :)
Keri 156265 2007. április 2. 13:25
Válasz erre
Ez az!Bocs,azt hittem,Ferenc körút...
Zag 156264 2007. április 2. 11:55
Válasz erre
Megválaszolom a saját kérdésem, szerintem ez lesz az:

AZÚR Vegyszer Kereskedelmi Kft.
1085 Budapest, József krt. 65.
Tel.: 06-1-338-44-61
06-1-318-53-77
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.