/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.
Zag 154723 2006. szeptember 14. 16:16
Válasz erre
Ismételten köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, és igyekszem elindulni az igényes makettezés rögös útján, fogpiszkálóstul, félig lefestőstül és természetesen alapozóstul. :) Az eddigi, "barbár és amatőr" :) makettjeim a zag.fw.huoldalon megtekinthetők. Remélem, a következők sokkal, de sokkal szebbek lesznek az új technikákkal. :)

Zag
tray 154722 2006. szeptember 14. 14:32
Válasz erre
Zag!

Az utolsó bekezdésedre reagálva: igen, ez nagyon barbár :) Nem látom értelmét ennek az öntőkeretes festésnek, ha kivágás és ragasztás után még egyszer neki kell látni a festésnek.

warbirds is rávilágított a fogpiszkáló+pillragacs lényegére, ott kell rögzíteni, ahol nem látszik! A másik megszívlelendő megjegyzése, hogy csak te fogod tudni, hogy mi a jó neked. Próbálgasd, ha nem megy, akkor változtass a technikán.

A "félig lefestős" kérdésedre: nincs színárnyalatban különbség, festékrétegben meg végképp nincs, bár az igaz, hogy alapozót használok (de azt is így festem :) )
warbirds 154721 2006. szeptember 14. 13:05
Válasz erre
Zag! Az alkatrészeknek többnyire van egy olyan oldaluk, amely nem, vagy csak nagyon kissé látszik összeépítve. oda lehet ragasztani a fogpiszkálót nagyon kevés pillanatragasztóval. Ha egy másik alkatrésszel kell összeszerelni, akkor meg az amúgy is ragasztandó felületre lehet tenni a fogpiszkálót, legfeljebb lecsiszolod kicsit. Vagy az alkatrészen lévő lyukakba nyomod bele a tartót, etc. Próbálgasd, hogy milyen módszerrel tudod a leghatékonyabban megtartani festés közben az alkatrészt. Irtó kellemetlen, ha a pisztolyból kiáramló levegő lefújja...:)))
A kisebb alkatrészeket sztem is érdemesebb ecsettel festeni. A rögzítést így is meg lehet oldani. Javaslom próbálkozz és hamar rájössz, hogy mi a jó neked. :) Üdv! warbirds
Zag 154720 2006. szeptember 14. 12:52
Válasz erre
Köszi az ötleteket, ebből már el tudok indulni. :)

A pillanatragasztós módszer nem problémás kicsit? Ugyanis ha odaragasztom egy fogpiszkálóhoz az alkatrészt, majd lefújom, utána a ragasztó nyomát is el kell tüntetni pluszban. Igaz, megvan az az előnye, hogy egyben le lehet fújni az alkatrészt, nem pedig két fázisban.

A félig lefestős dolog, amit javasoltál, jónak tűnik, ott nem lesz színbeli vagy festékréteg különbség az először lefújt fél rész, majd a mondjuk 10 perccel később lefújt másik fél között? És a félig lefújt alkatrészeket hogy tárolod, csak lerakod az újságpapírra? Amúgy mi az a méret, ami alatt nem érdemes fújni (teljesen alap festékpisztollyal, ami nem alkalmas finom, preciziós munkákra)? Mert arra gondoltam, mivel én csak autókat makettezem, és alapvetően csak a kasznit, a belső teret, az alvázat és a motorblokkot fújom, hogy az összes többi kisebb alkatrészt nem biztos, hogy érdemes fújni (pl. rugók, tengelyek). Vagy ez nem igényes makettezőhöz illő megközelítés? :)

Eddig az volt az én bejáratott technikám (ami tudom, elég barbár és amatőr technika, de az enyém :) ), hogy a kereten lefestettem a kisebb alkatrészeket (így nem fogdostam össze őket, és egyben le tudtam festeni az összes oldalát egy alkatrésznek), majd amikor ragasztásra került a sor, levágtam a keretről, szikével eltávolítottam róla a felesleges műanyagot, a helyére ragasztottam, majd utána lefestettem azt a részt, ahol eredetileg a keretre volt rögzítve. Ez nagyon barbár dolog tőlem, és soha többet ne csináljam, ha valamirevaló makettező szeretnék lenni? :)

Zag
tray 154719 2006. szeptember 13. 18:18
Válasz erre
P3300244.jpg méret: 142.5 KB
Zag!

Úgy csináld, hogy amit egy színűre kell festeni, azt rakd össze még festés előtt. Persze az is számít, hogy a festés után hogyan tudod összerakni, ettől is függ, hogy mit ragasztasz előtte és utána.
A mellékelt képen a féllánctalpas vontatóm van, festés előtt ennyire raktam össze.
Az még nekem is nagy dilemmákat szokott okozni, hogy hogyan válasszam szét az alkatrészeket, ehhez kell egy kis gyakorlat, és jól meg kell ismerni a makettet is, másodszor már könnyebb lesz :)
Az alkatrészek festés utáni megismerése nem szabad, hogy gondot okozzon :) A képen is látható, hogy a (lánctalpas) kerekek megismerésére én egy trükköt alkalmaztam. Hat féle kerék volt, ezeket kivágáskor szétraktam három dobozba (kupakba), a dobozra ráírtam a számukat (pl. B15, B16), így festés után is rá tudtam ismerni (egy dobozon belül a két típus megkülönböztetése már ránézésre ment).
Én egyébként ritkán használom a Bendeguz által is javasolt fogpiszkáló+pillragacs módszert. Megfogom az alkatrészt az egyik végén, a másik felén lefestem, aztán amikor az utolsó is már félig le van festve, fogom az elsőt a lefestett felén, ami addigra már nagyjából megszáradt, és lefújom a másik felét is.

A pisztollyal kapcs: lehet, hogy van benne egy kis piszok a szelepnél (a megoldás a tisztítás), de lehet, hogy csak simán "be kell járatni" :) Ha van hozzá bátorságod, szedd szét, nézd meg.
Csabee 154718 2006. szeptember 13. 16:11
Válasz erre
Sziasztok!

Aziránt érdeklődnék, hogy használta-e már valaki a Praktikerben kapható Faust márkájú szóródobozos (150 ml-es) króm, vagy aluminium, stb. színű festékeket a makettezésben és mi a tapasztalata!

Üdv: Csabee
Bendeguz 154717 2006. szeptember 13. 13:28
Válasz erre
Zag!
kissebb alkatrészeket én úgy szoktam fújni, hogy pillanatragaccsal óvatosan fogpiszkához ragasztom és kész(ha gond van azzal, hogy melyik alkatrész melyik lehet, akkor segítségedre lehet az összeállítási útmutató, mert nagyrészt szokott lenni bennük egy öntőkeretrajz számokkal, ha meg nincs akkor digitképpel fotózd le őket úgy, hogy látszódjanak majd a számok, de egy idő után ez nem szükséges, mert már csípőből fogod tudni, hogy melyik micsoda és hova kell)
nagyobb részeknél én is így szoktam fújni, majd a hurkapálcát/fogpiszkát beletűzöm egy 50 mm-es vastagságú polifoamba(munkahelyemről szoktam hulladék formályában kimenekíteni), de ha nincs polifoam, akkor jó a hungarocell is.
sok sikert:
Bende
Zag 154716 2006. szeptember 13. 10:07
Válasz erre
Tray!

Ismét köszi az ötleteket, akkor hadd legyek mohó, és néhány újabb debil kérdéssel örvendeztetnélek. :)

1. Azt olvastam, hogy célszerű festés előtt szeparálni az alkatrészeket, hogy melyik milyen színű lesz, így gyorsabbá válik a fújás. Viszont ha levagdosom a keretről mondjuk az összes feketére festendő alkatrészt, utána honnan tudom, melyik hova fog kerülni (pl. melyik volt a C24), mert sok hasonló alkatrész van. Ezért szoktam a kisebb alkatrészeket a kereten festeni, mert ott még tudom, mit hova kell majd ragasztani. Ha van erre valami ötlet, gyakorlat, amit használsz, oszd meg velem, légy szíves.

2. Hogyan célszerű fújni a nagy részeket, pl. a kasznit? Én úgy szoktam, hogy egy hurkapálcát ragasztok a motorháztető alsó részéhez, és ezt fogva fújom körbe a kasznit, probléma csak akkor van, amikor megpróbálom berakni egy dobozba, hogy lezárhassam, hogy ne szálljon rá a por, miközben szárad. Erre mi a legjobb gyakorlat?

3. Hasonló a kérdés, csak a kis részek esetében, hogy hogyan célszerű őket fújni. Hogyan rögzítsem őket, hogy mindenhol le tudjam őket fújni, és utána hogy tároljam, hogy ne érintkezzen egyik felülete se semmivel?

4. A festékszórómmal kisebb probléma akadt (tök alap, valami noname cucc, 4.000 Ft volt, de eddig jól szuperált), ugyanis amint elengedem a gombját, tovább sziszeg, festéket már nem köpköd, de finoman jön belőle a levegő, de ha párszor erősen megnyomom a gombját, akkor abbahagyja. A szeleppel lehet valami, nem zár vissza rendesen? Mi a teendő ilyen esetben?

Bocs a hülye kérdésekért, csak mostanában ismerkedem a fújás technikájával, ezért vannak ilyen nagyon amatőr kérdéseim. :)

Köszi

Zag
tray 154715 2006. szeptember 12. 19:42
Válasz erre
Zag!
Bendeguznak igaza van, mármint "akkor nem a műanyag szinét, hanem az alapozóét fogod látni."
Öntőkereten festeni... hát ... én nem szoktam :)
Ha olyan az alkatrész, hogy a keretről levágva a vágás helye nem lesz szem előtt, akkor lehetne a kereten is festeni, de ez szerintem ritka. Jobb az, ha levágod, aztán amit lehet összeraksz, majd feltűzöd egy pálcikára, vagy valamire. Például a motorblokkot biztos jobb külön festeni, utólag belerakni a már lefestett kaszniba.
Az alapozással azt nyered, hogy:
- Még a festés előtt kiderülhet, hogy ha valahol nem megfelelő a felület, ha csiszolni vagy tömíteni kell, akkor ezt alapozás után még megtheted, aztán újraalapozhatod.
- A felület egyenletesen érdes lesz, főleg ha különböző anyagokat (maratást, gyantát) raksz egymás mellé, nem lesz feltűnő különbség a "simaságban".
- A leglényegesebb, hogy jobban tapad rá a festék! Ez főleg akkor jön jól, ha több alkatrészt is külön festesz, a ragasztáskor össze-vissza fogdosod, illeszted, esetleg még csiszolsz a ragasztási felületeken, stb. nem jön le róla a festék. Az első maketteimnél én sem használtam alapozót, és emiatt elég nagyokat szívtam. A legelső makettemnél meg főleg, amikor a második réteg festésekor az ecsetvonásokkal sikerült lekaparnom az első réteg festéket...

A válasz tehát mindenképpen az, hogy ha van alapozód, használd! Ha a fentebb leírt problémákkal találkozol, vegyél alapozót :)
Tibcsi 154714 2006. szeptember 12. 12:56
Válasz erre
Én épp a Revell 99 alá szoktam középszürkével (szintén Revell akárhány :)) alapozni, főleg, ha túl világos a műanyag színe. Ha nem használ, nem is árt. :))
Bendeguz 154713 2006. szeptember 12. 12:39
Válasz erre
Figy, ha nem ad egy rétegben megfelelő fedést, akkor alapozóval sem(legalábbis szerintem), csak akkor nem a műanyag szinét, hanem az alapozóét fogod látni. Aluminiumban tudom neked ajánlani a revvel 99-ét, nekem elég szokott lenni egy réteg és gyönyörűen fed
Zag 154712 2006. szeptember 12. 12:26
Válasz erre
És a többi alkatrészt érdemes esetleg alapozni? Azért kérdem, mert sok szín (pl. aluminium, ezüst, metálszürke) elsőre nem ad megfelelő fedést. Az jutott eszembe, hogy ha az alapozás megoldja ezt a gondot, akkor célszerű lenne még a kereten lefújni egyszer alapozóval minden alkatrészt, és utána elkezdeni külön ecsetelni/fújni az egyes darabokat. Vagy ez hülyeség?

Zag
Bendeguz 154711 2006. szeptember 12. 12:08
Válasz erre
Hi
szerintem elég, ha egy 2000-es vizes csiszolópapírral, nedvesen épphogy átsimogatod
Zag 154710 2006. szeptember 12. 10:40
Válasz erre
Tray!

Köszi a válaszokat. :) Az alapozó nem oldaná meg az 1. pontban leírt problémám, nem tapadna meg rajta jobban a szín a mélyedésekben is? Azért kérdem, mert igazad van, Tamiya festékeknél valóban nagy különbség van egy ecsettel festett, és egy fújt rész között ugyanannál a színnél, pont tegnap futottam bele ebbe a jelenségbe ismét, amikor egy Mercedes alvázát először lefújtam, majd elkezdtem hozzáépíteni az alkatrészeket, és némi ügyetlenkedés miatt szükséges volt kis területen újból átfesteni, gondoltam, nem fújom (ilyen kis terület miatt), hanem ecsetelem, na, olyan is lett. :) Úgyhogy nincs mese, át kell fújni még egyszer szépen, lemaszkolva a többi cuccot. De aki ügyetlen, az így jár... :)

Egyáltalán, érdemes alapozni karosszéria fújás előtt, vagy rögtön mehet rá a kívánt szín?

Zag
tray 154709 2006. szeptember 11. 19:33
Válasz erre
Zag!

1. Ha lehet, az eldugottabb részeket összerakás előtt fesd le! Ha már összeraktad, és ecsettel el tudod érni, az is egy megoldás lehet. Kicsit más lesz a felület (főleg Tamiya festékekre jellemző, hogy más a színárnyalat és a fényesség ecsettel és pisztollyal festve), de talán annyira nem feltűnő, főleg ha az ecsettel festett részekre is jut egy kevés a fújásból.

2. Nem szükséges, de nagyon ajánlott a higítás. A lakk higításához ugyanaz a higító használható, mint a festékekhez.

3. Általában 1:1-es higítási arány a kiindulási alap. De van, aki több higítót rak bele.

4. Akril festés után akár vízzel is tisztíthatod a pisztolyt. Én fültisztító pálcikával szoktam a festék nagyját eltávolítani, aztán egy jó nagy adag vízet fújok ki a pisztollyal.
Zag 154708 2006. szeptember 11. 14:01
Válasz erre
Sziasztok!

Festéssel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

1. 1:24-es autókat építek, és gyakran előfordult, hogy a karosszériát lefújva a mélyedésekbe nem igazán jutott festék, sokkal világosabb lett ott a kasztni. Ennek kiküszöbölésére mi a megoldás? Ha előtte lefújnám alapozóval, majd utána fújnám le a kívánt színnel, az megoldaná ezt a problémát?

2. Eddig csak spray kiszerelésben vettem lakkot, és azzal fújtam le a kasztnit, most azonban kipróbálnám, hogy a saját szórópisztolyommal fújnám le lakkal. Tamiya akril lakkom van, és kérdésem az lenne, hogy szükséges-e higítani, mielőtt lefújnám vele a kasztnit?

3. Tamiya akril festékkel fújok, higítás nélkül, de több helyen olvastam, hogy érdemes kicsit felhigítani a festéket fújás előtt. Ez tényleg így van, és ha igen, milyen arányban érdemes higítani a festéket?

4. Fújás után mivel érdemes tisztítás céljából átfújni a szórópisztolyt, ha akril festéket használok? Eddig Tamiya akril higítót használtam, de kicsit költséges minden fújás után ezt használni, létezik-e valami költségkímélőbb megoldás (Pl. lakkbenzin, szintetikus higító, stb.)?

Előre is köszi a válaszokat

Zag
Zoli 154707 2006. augusztus 31. 18:19
Válasz erre
Szia!
Én se sok harcjárművet építettem eddig, ezért nem akartam hülyeséget írni. Na mindegy, most válaszolok, aztán a többiek meg remélem majd kiegészítenek vagy javítanak...
A lényeg, hogy ecsettel is lehet átszóródást, koszolást festeni, gyakorolni kell, de nem lehetetlen. Először is nézz utána, hogy volt-e egyáltalán átszóródás a színek határánál! Ha volt, azt többféleképp is meg lehet oldani. Pl még a nem megszáradt festéket higítós ecsettel, fültisztítóval kicsit visszatörlöd vékonyan, óvatosan. Vagy ugyanezt csinálod, csak száradás után, szárazecsetelve, tehát alig legyen a festék az ecsetben. Ugyanígy fakíthatod a színeket is, amikor panelezed a felületet. Célszerű még koszolás előtt, de akár minden egyes szín után is átmosni különböző árnyalatokkal a járművet. Lényeg, hogy nagyon kevés festék legyen a higítóban. Én néha lakkba kevertem bele minimális festéket, hogy a higító nehogy felszedje az átkenni kívánt réteget (ez mondjuk Revell festéknél nem jellemző, legalábbis velem még nem fordult elő). A különböző festési, koszolási fázisok között többször is átmoshatod a makettet. A kopásoknál arra figyelj, hogy kis kiterjedésű foltokat fess! A szín valami barnásszürkésfeketés legyen és félfényes. Nézd meg a haszongépjárművek igénybevettebb részeit, vagy akár fémkorlátokat stb, valami olyasmit kellene elkövetni. Jobban igénybevettebb részeken fémszínnel is koszolhatsz, de azt is óvatosan, szárazecsetelve. Tehát ne ezüsttel fess apró foltokat! Ahol kevésbé érinthetik a területet, ott rozsdázhatsz is, pl kiálló elemek, kapaszkodók stb tövében. Nem vízszintes felületen, tehát ahonnan az eső le tud folyni, csíkokat is festhetsz: a kis rozsdapettyeket hígítóval vékonyan lehúzod, hogy megfolytnak tűnjön. A koszolást is lehet festékkel szárazecsetelni, de sokan pasztellkrétát használnak erre. Utóbbit lakkozni kell, hogy megmaradjon a felületen. Erősebb koszt, vastag sárt is csinálhatsz, pl homokból, földből stb, amit festékkel vagy valami ragasztóval keversz össze és úgy kened fel a felületre. Én sűrű festékbe kevertem bele műgyanta reszeléket, és azt hordtam fel a járműre. Ha 35-ös makettet építesz, legyen rücskös a felülete, 72-esnél szerintem inkább a sima megfelelőbb. A színét száradás után is megcsinálhatod. Ha száradt sarat akarsz, világosabb, matt festékkel, ha nedveset, sötétebb, fényessel csináld! Nagyjából ennyi jutott eszembe a témáról, ezeket részben próbáltam, részben olvastam, hallottam. Szerintem nézz utána a Pro Modell-ben, mert ott képeken is láthatod a különböző fázisokat! Még annyit tennék hozzá, hogy ha 72-es járműveket építesz, nagyon óvatosan használd ezeket a technikákat, hogy szinte ne is látszódjon!
Ja és utólag is lehet koszolni a járműveket, elvileg a matricákat is ugyanúgy kell kezelni. Ha meg tudod oldani, hogy ne törj le minden cuccot a makettről, akkor hajrá!
z
Vadász 154706 2006. augusztus 31. 18:11
Válasz erre
Tsba!
Makettinfo: tippek trükkök, makettek, leirások
Pro Modell: Az elmúlt tíz év.

Vadász
Farkaskoma 154705 2006. augusztus 31. 17:53
Válasz erre
Mindíg lehet... bármit is csinálhatsz vele, csak kisérletezni kell... Javaslatok: vegyél ProModell újságot, (SAS militáriában beszerezhető szinte az összes példány) és olvasgasd lekesen. Hatalmas mennyiségű tipp, és trükk van hogy mit lehet tenni a festéssel... pláne kezdőknek hasznos.

Rengeteg technika van, többet ki kell próbálni, és a végén majd kialakul, hogy neked melyik válik be.

Harcjárműben én nem tudok okosat mondani, mert nem építek járműveket. Én repülőket szoktam elrontani.. :) hogy hogyan ne csináld arra vonatkozólag kötetekre való tapasztalatot tudok megosztani veled...
hellodebil 154704 2006. augusztus 31. 17:39
Válasz erre
Dolgoztam pár hete ezzel a festékkel, van belőle vagy 5 tégely, öntögettem-ki be, tehát bőven kerülhetet bele iszok. Félre értés ne essék, ez nem oylan jelenség ami az egész felületre jellemző, hanem itt ott van benne egy szösz (nagyon apró, de pont láccik) - ezért jutottam arra a következtetésre, h egy alapos tisztitás után, új festékeket veszek, én nem vagyok az a spórolós fajta, szal ha kell felvásárolom az összeset a boltban :DD
tsaba 154703 2006. augusztus 31. 17:38
Válasz erre
A korábbi kérdésemre (1436) tud valaki választ adni? Ha valaki tud, tegye meg légyszi.

Köszi
kisrozi 154702 2006. augusztus 31. 17:22
Válasz erre
Szerintem meg azért van mert megszárad a levegőben és nem tud terülni,ennyi az egész.Nekem akkor csinál ilyet ha nem a saját higitóját használom.Jó a pisztoly ,tiszta is, de összeáll a festék.1:35 ben nem is lenne nagy gáz,ja és kitaláltam rá valamit, kicsit hagyom még száradni és simán egy száraz nagy puha ecsettel finoman simogatva átt ecsetelem. ez semmit nem csinál csak ezeket az apró porszemszerű részecskéket letörli.Mondom 1:35 ben, és akor sem lesz tökéletes...
hellodebil 154701 2006. augusztus 31. 16:51
Válasz erre
Sztem a festékkel lehet vmi! Mert ez már sokadik tubus, és több tubusból öntöttem össze... asszem ideje pótolni a készleteket a Grauviolettből (2085), aztán meglátjuk!
Farkaskoma 154700 2006. augusztus 31. 16:18
Válasz erre
Nekem modellmaster fehér festékkel, meg egy-két színnel szintén volt ilyen gondom. Nem tudom mi a pontos megoldás... de... én atomjaira szedtem a festékszórót, NAGYON kitakarítottam, a festéket KICSIT jobban meghígítottam (ha túl híg, akkor megfolyik) meg levettem a kompresszor nyomását olyan 1-1.1 bar-ra. Ezek együttesen megoldották a problémát. (külön-külön nem próbáltam) JA a festéket úgy keverem össze a hígítóval, hogy egy mély edénykébe rakom, és 250 Hub (hungaryan buznyák) beszerzési árú, csonkolt keverőfejes IKEA-s kabucsinó habosítóval keverem kb 2x 10 percet. Ez több festéknél is segített...
hellodebil 154699 2006. augusztus 31. 12:19
Válasz erre
Jobban megnéztem vannak közte apró szöszök, por féleség lehet, mit tudok ellene tenni? :S
hellodebil 154698 2006. augusztus 31. 12:16
Válasz erre
Hello!
Az mitől van h:
1. amikor fújom (enamel MM) akkor a felületen kis apró pontok lesznek, olyan mintha vmi porszemcse lenne? Letisztitottam a felületet higitottam a festéket, sőt még a papirt is újat raktam alá, h ne legyen por a közelben, nem teccik :S
2. a festékszóró tűjén megfolyik a festék levele (csak azért nem köpköd, mert kellőképpen higitom, és törölgetem)
Lehet esetleg csak ilyen alkatrészt venni, vmi jobbat? (asszem a legolcsóbb 3600 Ft-os pisztolyt vettem - régen bevált)
kiralysannyi 154697 2006. augusztus 30. 12:50
Válasz erre
Üdv!!

Segitségeteket kérném lánctalp festéséhez.
Egy T34est készitek amit Berlinben láttak 1945ben.
Ti hogy és milyenre festenétek le a lánctalpat??
tsaba 154696 2006. augusztus 30. 12:43
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis segítséget kérnék. Én kezdő makettező vagyok. Mikor megépítettem első harckocsijaimat, nagyon tetszettek, de a tieiteket nézve már nem annyira. Sőt!
Én revell olajbázisú festékkel és ecsettel festettem le őket. Kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet ezeket -eél a típusú festéknél - koszolni, összemosni az álcafestést, stb. tehát élethűbbé tenni őket. Lehet e utólag, vagy már késő. Ha van leírásotok és tanácsotok, szívesen venném. Előre is köszönöm.
Tsaba
Ricardo 154695 2006. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Sziasztok,

Festékszóró pisztolyt vennék festésre és antikolásra. Tudnátok ajánlani egyet, amelyikkel mindkettő profi módon megoldható. Eddig az Evolution és Triplex pisztolyokat néztem.
pilotka 154694 2006. augusztus 26. 18:09
Válasz erre
kisrozi

Feltettem a Zvezda teljes katalógust pdf-ben az áruházba, abban ha jól láttam nincs olyan tank.
Raybrig_89 154693 2006. augusztus 26. 17:17
Válasz erre
Sziasztok! újabb kérdés: tamiya spray-t kifújok egy edénybe majd betöltöm a pisztolyba (higítás nélkül) akkor az úgy okés? előre is köszi:)
kisrozi 154692 2006. augusztus 26. 09:55
Válasz erre
Pilotka a Zwezda gyárt Tiger I és Tiger II-őt 1:35 ben?,egy általad felrakott orosz makett oldalon láttam összerakva.Kapható(rendelhető) nálad?
pilotka 154691 2006. augusztus 26. 06:00
Válasz erre
Raybrig_89

itt találsz Revell színtáblázatot és árakat is:

pilotka.myip.hu/aruhaz/
Vadász 154690 2006. augusztus 25. 22:21
Válasz erre
Zebi!
Nekem a jugó Hurri Mk. IV-re 1000-ért csinálták meg két példányban. Ez egy A-3-as lap.
A matrica lap volt a minta. 6 mm-nél kisebb betüt nem vállalnak, de a 3 mm-es csillagot kivágta.

Vadász
Zebi 154689 2006. augusztus 25. 20:14
Válasz erre
100_2317.JPG méret: 74 KB
100_2318.JPG méret: 70.3 KB
Vadász!
Elég pontosan ki tudják vágni akárhol, vagy végig kell próbálni az üzleteket?
És ha nem vagyok indiszkrét, kb mennyiért csinálják?
Én most próbáltam először maszkolószalagból kivágni 1/72-es svéd felségjeleket (kezdhettem volna egyszerűbbel is). Nem valami jó az eredmény, de azért elfogadható.

A gép még félkész, a felségjeleken kívül a piros 12-esek is festettek. Főleg a számoknál látszódik, hogy a maszkolószalag elcsúszott, és nem egyforma vastagságúak, szóval még gyakorolni kell.
Püsi 154688 2006. augusztus 25. 20:13
Válasz erre
Szerintem nem gyárt, mert a honlapjukon rajta a paletta, és abban nincs
Raybrig_89 154687 2006. augusztus 25. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudjátok,hogy a revell gyárt-e metál fekete festéket vagy sima és metál lakkot? esetleg tudnátok nekem adni egy revell színlistát? előre is köszi:)
Vadász 154686 2006. augusztus 25. 19:38
Válasz erre
Zebi!
Üzlet az üzlet.
Vadász
Zebi 154685 2006. augusztus 25. 17:51
Válasz erre
Vadász!
És nem kergetnek el a kis mütyürjeiddel együtt a dekorboltból? :-)
Vadász 154684 2006. augusztus 25. 16:55
Válasz erre
p-47d-20-21.JPG méret: 84 KB
tégé!
A keréktárcsa maszkolásra azért használom a körzőt, mert az egyenetlen felület miatt többször kell kisérletezni az átmérővel.

Egyébként mostanában azzal szórakozok, hogy a matricalapot mintának használva a dekorboltban fújósablont vágatok. Kissé más a végeredmény mint matricában.

Vadász

Im az eredmény:
tégé 154683 2006. augusztus 25. 16:44
Válasz erre
Én speciel dekor stúdióban vágatok maszkoló köröket, gyűrűket, bármit amit kell. Ott azonnal megvárható és fillérekbe kerül, csak a méretet adom oda. Van egy speciális átlátszó világos kék maszkoló az nagyon jó mert makettező barát ragasztója van, nem bántja a festést!
tégé
Vadász 154682 2006. augusztus 25. 16:09
Válasz erre
x!
Nagyon szépek a kerekeid.
Mivel nekem soha sem sikerült ilyen szépen, kénytelen voltam kitalálni a maszkolós megoldást.

Jelenleg az Eduard és a Montex is ehhez a módszerhez gyártja a saját sablonjait.

Szerintem gyorsabb is a fújás, és még az az előnye ismegvan, hogy a keréktárcsa koszolása (befojatása), matt lakkozása után tudom megfújni a gumit.

Vadász
xcraft 154681 2006. augusztus 25. 14:45
Válasz erre
Hello Muzzy!
Én meg soha nem próbáltam festékszóróval, mert annyira körülményesnek gondoltam.
Mostmár kipróbálom. Egyébként valószínűleg tényleg a koszolás ront az összképen.
X.
Muzzy 154680 2006. augusztus 25. 14:40
Válasz erre
Szia XCRAFT!
Nekem nagyon tetszenek a kerekeid, nekem ecsettel sosem sikerült ilyen szépet festenem, ezért használom a festékszórót.
Muzzy
Zoli 154679 2006. augusztus 25. 14:22
Válasz erre
Én tökfehér kerekekre emlékszek, és csak néhol van a kerekeken rozsda- vagy olajfolyás. De inkább megnéztem a könyveim, hogy ne csak hülyeségeket írjak. Szóval a felnik szinte teljesen fehérek a képeken, egyedül a főfutók kerekeinek belső fele koszosabb, gondolom a fékek miatt. De azokon is csak a mélyedésekben van egybefüggő, feketés kosz. Szerintem csináld úgy, hogy kis festéket raksz a lakkba és azzal kened át a felniket, hogy csak halványan látszódjon valami kosz!
Az új gépek néha tényleg piszkosabbak, mint a régiek, ezen nem is lepődök meg. Gondolom csak a közönségnek takarítják le azokat, tesztelés közben biztos nem, meg össze-vissza vannak javítgatva, foldozgatva, szóval előfordulhat.
z
xcraft 154678 2006. augusztus 25. 14:07
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszi, nekem sem tetszik 100%-ig. Élőben valóban kisebb és nem észrevehető, lehet, hogy újracsinálom. Ha viszont teljesen fehér, akkor egyrészt nem plasztikus, másrészt az igazin nem szokott patyolattiszta lenni, kivéve pld a bemutatógépek.
Láttam az amcsik új üdvöskéjéről, az X-35 próbáiról bemutatott filmet. Olyan olajfolyások voltak rajta, mint a régi kétfedelűeken! (Az X-35 ön megemelték a hidraulikanyomást, ez sorozatos problémákhoz vezetett a tesztek elején.)
X
Zoli 154677 2006. augusztus 25. 13:52
Válasz erre
Szia Xcraft!
Már tegnap is feltűnt, hogy kicsit cakkos néhol a kerekek széle, de inkább nem akartam belekötni, mert élőben biztos nem nagyon látszik. Egyébként én is ecsettel festem és megoldható a dolog, szerintem felesleges maszkolni. Viszont ami kevésbé tetszett, a koszolás. Szerintem jobb tisztán hagyni a felnit, mert koszolva szinte az egész szürke, kicsit túlzásnak tartom. A gumik koszolása tetszett, bár a lakk után már nem sok látszott belőle sajnos.
z
Kalóz 154676 2006. augusztus 25. 13:44
Válasz erre
Én a Humbrol hígítóval használom. Van belőle kétféle, lehet az egyiket nem szereti :)
Az enyém nem tudom melyik, majd este megnézem otthon.
Üdv: Kalóz
xcraft 154675 2006. augusztus 25. 13:38
Válasz erre
P1020735.JPG méret: 16.5 KB
P1020736.JPG méret: 53.5 KB
P1020740.JPG méret: 46.7 KB
P1020741.JPG méret: 52.1 KB
P1020742.JPG méret: 47.1 KB
P1020743.JPG méret: 87 KB
P1020745.JPG méret: 69.5 KB
P1020746.JPG méret: 42.4 KB
P1020749.JPG méret: 54.1 KB
P1020752.JPG méret: 57 KB
Sziasztok!

Tegnap este a kerékagyak festéséről volt egy pár bejegyzés a "mi készül éppen" -ben.
Remek ötleteket kaptam a felnik kitakarásos festéséhez, mivel én ezeket mind a mai napig, -az ott leírt módszerrel-, ecsettel festem.
Az ide felrakott kerékagyak mindegyike kézzel festett, és nem cakkos a széle. Ráadásul a makrofotózás miatt a hibák jobban látszanak, az eredeti sokkal kisebb méretein ezek méginkább eltűnnek.
A kérdés, hogy kell-e, szükséges-e mindíg a szórópisztolyt alkalmazni, ami nagyon szép felületet ad, de ez esetben a hgyományos ecsetelés versenyképes vele?

Vadász, Muzzy!
Ha esetleg olvassátok ezt, kíváncsi vagyok a véleményetekre, (mindenki máséra is) látványosan gyengébbek-e az itt látottak a szórt felületnél? Nem a belefektetett munka mennyisége, csupán a végeredmény figyelembevételével. Őszintén, kritikus szemmel nézve!
Köszi.
X.
stug 154674 2006. augusztus 24. 22:15
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359.