/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.
georch 155154 2006. november 2. 11:49
Válasz erre
Atesz, MrChef!
Tényleg olyan ez a W5, mint a Future??? Mert nekem is jó lenne valami olyasmi!!
sasi 155153 2006. november 2. 09:52
Válasz erre
A revell vizesbázisú festékeit milyen arányban hígítsam?
Gergõ 155152 2006. november 1. 20:41
Válasz erre
Sziasztok!Szeretném megköszönni azoknak az embereknek a segítségét akik segitettek a kérdésemben(1875)!Akkor inkább spórolok még kompira(addig meg a pisztolynak nincs értelme):(
Tibcsi 155151 2006. november 1. 20:26
Válasz erre
tsaba 155150 2006. november 1. 16:47
Válasz erre
Szerintetek a Revell 02 színtelen matt festéke (olaj) alkalmas arra, hogy pasztellkréta porral összekeverve sárréteget vigyünk fel vele? Még sosem használtam, és nem is tudom igazából mire szokták használni.

tsaba
Zag 155149 2006. november 1. 15:34
Válasz erre
Praktikus, én egy igénytelenebb változatot készítettem, 2 literes kóláspalackot a nyakán kivágtam picit, és abba fújom a cuccot. :)
MrChef 155148 2006. november 1. 14:46
Válasz erre
tiszt?t?.jpg méret: 84.3 KB
tiszt?t? (1).jpg méret: 236.9 KB
tiszt?t? (2).jpg méret: 91.3 KB
Üdv!

Készítettem egy szórópisztoly "tisztító-kifújót".
Kisméretű Curver kajásdoboz, a tetején gumilap "X"-szel bevágva, melynek a szélei 4 szöggel (csúnya de finom) és Technokollal rögzítve/szigetelve.
Raybrig_89 155147 2006. október 30. 21:28
Válasz erre
gyurmakoma 155146 2006. október 30. 21:25
Válasz erre
ray!
én a model master lakknál kétszer is belefutottam abba,hogy nem száradt meg és vissza kellett mosni.
vagy nagyon sokat várj velelegalább egy hetet,ha látod hogy nem kezd száradni pár óra alatt
Raybrig_89 155145 2006. október 30. 21:06
Válasz erre
egy hét? az nem semmi.. egyébként most még nem polírozni akarom,hanem majd az ablakkeretek felfestése jön,aztá arra megint lakk és utána majd polír! persze teljes száradás után!
Akos 155144 2006. október 30. 20:54
Válasz erre
Ezt nem hiszem... maximum kicsit melegebb lesz az árnyalata, ha sárgul a lakk.
Nekem van olyan világoskék aljú repülőm, ami 4 év után most a sárgulás miatt világoszöld.
De ha még polírozni akarod, várjál vele egy hetet, mert nem lesz elég kemény.
Raybrig_89 155143 2006. október 30. 20:21
Válasz erre
Kalóz 155142 2006. október 30. 19:55
Válasz erre
Nem csak a fehérnél, minden világosabb színnél (a kék pl. határozottan zöldesbe megy át) látható, ill. sötétíti az árnyalatot.
Raybrig_89 155141 2006. október 30. 19:26
Válasz erre
Igen a sárgulásról én is hallottam,de gondolom ez csak a fehér színnél látszik:) Köszi a választ!
MrChef 155140 2006. október 30. 18:17
Válasz erre
Köszi! Veszek egyet és kipróbálom, imádok kísérletezni. :-)
Akos 155139 2006. október 30. 18:13
Válasz erre
Az a legrégebbi típus, kell egy-két nap a teljes száradásához. Mostanában már nem használom, mert minden más lakk jobb nála. Hajlamos nagyon megsárgulni.
Atesz 155138 2006. október 30. 18:09
Válasz erre
Szia!

Future az eredeti neve, de más, akrilalapú padlóápoló jó. Nekem a W5 nevű van, a LIDL-től.

Üdv:
Atesz
MrChef 155137 2006. október 30. 18:04
Válasz erre
Üdv!

Elbambultam, mikor írtátok, nem jegyeztem le, szóval hogy melyik az a padlóápoló szer, ami kvázi átlátszó műgyantaként funkcionál?
Minas 155136 2006. október 30. 17:46
Válasz erre
Véleményem szerint nagyon drága a palack használata. Az űrtartalma és a csökkenő nyomás miatt néhány maketthez (méretaránytól is függ persze) árban elhasználható egy olcsóbb kompresszornyi.
Ami a pisztolyt illeti, van nekem is, ha esetleg érdekel.
airbrush.extra.hu

Üdv, Minas
tray 155135 2006. október 30. 17:42
Válasz erre
Gergő!
Gázpalackkal is mennek, de elég sok problémával kell majd szembenézned. A legfőbb gondod a nem egyenletes és nem szabályozható nyomás lesz. Amúgy egy palack talán 5-10 percig bírja, ha folyamatosan nyitva van, szóval egy egyszerűbb festést mindenképpen kibírnak, de a finom festésekhez alacsony nyomás kell, amihez meg nyomásszabályzót kell venned (talán 3-5 ezer Ft).
Még egy dolog: számold ki, egy év alatt hány palackot használhatsz el, szorozd be az árával, és vesd össze egy kompresszor árával (ami mondjuk 35000 Ft).
Raybrig_89 155134 2006. október 30. 17:26
Válasz erre
Szia!

Palack ügyben nem tudok segíteni mert én kompresszort használok,de ha nem tudod milyen pisztolyt vegyél akkor szólj,mert én tudok ajánlani valakit akitől én is vettem a stukimat,konkrétan 15e-ért:)
Gergõ 155133 2006. október 30. 17:18
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem a következő:festékszóró pisztoly vásárlása előtt állok,egy haladó pisztolyt vennék(amivel lehet precíziósan festeni)mert nem csak nagy felületeket szeretnék alapozni!Szóval ezekhez a piszolyokhoz elég a hajtógázas palack?
Nem 60000ft ért vennék pisztolyt hanem 10000-15000ft között!
Ja és ha lehet akkor egy adott palack(400-700ml)meddig elég kb?
Kérem vki(tapasztaltabb)segítségét ez ügyben!
Zag 155132 2006. október 30. 16:40
Válasz erre
Köszi Tray a tippet, én is hasonlóan gondolom, bár egyre inkább hajlok afelé, hogy inkább nem fogok panelezni, mert szerintem nem biztos, hogy egy 1/24-es sportautónál létfontosságú lenne a panelezés, de javítsatok ki, ha most nagy butaságot mondtam volna. :) Én láttam már 1/24-es autót panelezve, és igencsak ronda volt, ezért is tendálok a "NO PANEL" vélemény felé.
tray 155131 2006. október 30. 16:21
Válasz erre
Zag!

Kalóz javaslatával értek nagyon egyet, ha a panelezéshez túl sötét a fekete, akkor próbáld az eredeti szín kicsit sötétített változatával. Teljesen fekete színnel panelezve nagyon kevés makettet láttam még, az csak ritkán jó. Bár igaz, ami igaz, én még autót panelezve sosem láttam, kivéve a harcjármű stílusú verdákat.
Raybrig_89 155130 2006. október 30. 15:22
Válasz erre
Akos 155129 2006. október 30. 11:00
Válasz erre
Melyik típus? Enamel kerek vagy szögletes üveges vagy akril?
Fodi 155128 2006. október 30. 10:43
Válasz erre
A teljes száradási ideje kb. 1,5-2 nap. Ennél rövidebb idő alatt ne lakkozd újra, főleg ne ecsettel. Az idő természetesen függ a higítástól és a felvitt réteg vastagságától is.
Raybrig_89 155127 2006. október 29. 23:09
Válasz erre
Hmm... na most aztán megint nem tudom:D ki kell derítenem meddig szárad:)
MrChef 155126 2006. október 29. 22:56
Válasz erre
Ray,
nekem van MM lakkom, de valahogy nem bízom benne: ecsettel festve pár óra alatt megszáradt nekem, fújni még nem fújtam. Viszont nemrég kipróbáltam a Revell akril lakkokat fújva, nagyon jó tulajdonságaik vannak, és hamar száradnak.
Raybrig_89 155125 2006. október 29. 22:47
Válasz erre
Sziasztok!

Használ valamelyikőtök modell master lakkot? meg tudjátok nekem mondani mennyi idő alatt szárad meg TELJESEN? Előre is köszi:)
Kalóz 155123 2006. október 29. 17:58
Válasz erre
Zoli!

A fekete tényleg durva, csak egyes sötét színeknél jön be. A panelvonalakban megülő kosz a valóságban sötétszürke-barna színű, persze a használattól (a fény beesési szögétől) függően az árnyalatok változnak.
Az autóknál általában koszról nem is beszélhetünk, hiszen azokat rendszeresen mossák, inkább az árnyékhatás az, amit látni. A megoldás szerintem a kasztni színe egy kis szürkével moderálva. Mellesleg a sötét (fekete, kék, zöld) színek esetében éppenhogy világosítani kell.
Nekem mindössze két autómakettem van, és a korukból adódóan nincs gondom a panelezéssel. Ha letörlöm is őket, az évtizedes por már beleette magát a panelvonalakba. Szinte természetes hatást keltenek.

Üdv: Kalóz
Zoli 155122 2006. október 29. 16:27
Válasz erre
Ha külön darabból vannak, akkor általában még nagyobb hézagok látszanak csukott állapotban, vagy nem teljesen jól illeszkednek, és nem egy síkban vannak a kasznival. Én mélyíteni nem szeretném, mert akkor még jobban szélesíteném is a vonalakat...
z
Tibcsi 155121 2006. október 29. 16:11
Válasz erre
Szerintem autók esetében a legélethűbb, ha az ajtók és a különféle nyíló fedelek külön darabból vannak. Ezesetben nincs gond az árnyékolással. :-)

Ha nem lehetséges kivágni, akkor karctűvel még jobban kimélyíteném a vályatokat és az alapszín sötétített változatával ereszteném be.
Zoli 155120 2006. október 29. 14:52
Válasz erre
Szasz Zag!
Én is gondban vagyok ezzel, mert a fekete befolyatás tényleg túl erős, a semmi miatt viszont hiányérzetem van. Talán nagyon híg, csak sötétített színnel lehet, hogy élethűbb lenne, de még nem próbáltam. Esetleg el kéne tömíteni a vonalakat és sokkal finomabban újravésni, de ennek nem szívesen állnék neki. Szerintem a semmi befuttatás se élethű, de talán kevésbé feltűnő, mint a fekete használata, izlés kérdése.
z
Lacc 155119 2006. október 29. 14:22
Válasz erre
Szerintem ezt a kérdést most minden autómakettezésben még nem annyira jártas kolléga szívesen olvassa, főleg, ha válasz is lesz rá, mert pl. ez engem is nagyon érdekel! (szintén hasonlóan állok ezzel a kérdéssel minden téren)

Lacc
Zag 155118 2006. október 29. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Panelezés...

Eddig még nem próbáltam a panelezési technikát, itt pontosan a panelvonalak kiemelésére gondolok, és úgy gondoltam, ha már igényesen szeretnék makettezni, akkor muszáj lesz belevágnom. Egy tesztmaketten próbáltam ki, és mondanom sem kell, hogy az első próbálkozásom kellőképpen gusztustalan lett, nem is vártam mást, meg kell tanulni, de... Azt vettem észre, hogy a panelvonalak, bármennyire is vékonyan folyattam be, nagyon vastagok lettek, és emiatt nagyon valószínűtlenül hatnak. Ahogy korábban is írtam, megnéztem, hogy egy igazi autón hogyan néznek ki ezek a vonalak, és ott ezek első blikkre feketének tűnnek. Természetesen egy maketten nem lehet feketével kiemelni ezeket a vonalakat, mert az szintén nagyon valószínűtlenül hat, abszolút nem életszerű. Szóval lényeg a lényeg, panelvonalak kiemelésében jártas makettezők véleményét kérném ki:

1. Először is milyen szín az, ami nem hat valószínűtlenül? Pl. egy drapp autón mind a fekete, mind a barna panelvonal hülyén fest, gondolom, az lenne a cél, hogy a panelvonal első blikkre ne szúrja ki az ember szemét, de ha részletesen megnézi valaki, akkor látszódjon. Ezt gondolom, valami enyhébb árnyalattal lehet elérni? Mert ha az autó alapszínénél jóval sötétebb színt használ az ember, az valószínűtlen, ha viszont csak kevéssel sötétebbet használ, akkor meg olyan, mintha egy csomó színes vonal lenne az autón, és a kívánt hatást nem érem el vele. Mi a megfelelő metódus?

2. Azt vettem észre, hogy egy igazi autón a panelvonalak az egész autó arányaihoz képest nagyon vékonyak, viszont egy makettautón a makett arányaihoz képest viszont vastagok, tehát hiába folyatom be vékonyan, alapból vastag lesz, és amiatt lesz életszerűtlen. Tehát levontam egy olyan következtetést, hogy jobb egy panelozatlan autó, mint egy rondán panelozott. Van erre valami kompromisszumos megoldás?

3. A technikai: nagyon felhigított festéket használok, befolyatom a panelvonalakba, majd kis idő múlva a felesleget higítós fültisztító pálcikával visszamosom, de... Ezzel csak egy részét tudom eltávolítani a festéknek, hiszen alapból csak a mélyedésben kéne lennie, viszont az előző pontban leírtak miatt vastagok a panelvonalak, ezért a mélyedés két oldalát is megfogja a festék, onnan viszont nem tudom hatékonyan eltávolítani. Erre milyen megoldás van?

4. Nagy segítség lenne az is, ha tudnátok ide a fórumba csatolni néhány képet olyan makettautóról, ahol szépen van kivitelezve a panelvonalak kiemelése, hogy abból tudjak én is és a hozzám hasonlóan a panelezéssel ismerkedők is tanulni.

5. És végül egy költői kérdés a végére: panelozni vagy nem panelozni? Ugyanis egy panelozatlan autó is lehet szép, igaz, nem túl életszerű, de legalább szép, viszont egy rosszul panelozott autó kifejezetten ronda, és teljesen elcseszi az egész makettet... Erről kinek mi a véleménye?

Köszi előre is

Zag
Kalóz 155117 2006. október 28. 21:46
Válasz erre
Fodi!
Én pl.átlátszó folyékony papírragasztót kenek a felületre, és rá a matricát. A felesleget nedves zsepivel le lehet törölni, mert a ragasztó vízben oldódik. Az Aca matricáknál fényes felületen is kell használni, másképp nem ragad rá :(

Kalóz
Szebi 155116 2006. október 28. 20:43
Válasz erre
Köszi, azthiszem ezt fogom Csinálni, átnézek egy pár infot a festésekről!!
Szebi 155115 2006. október 28. 20:37
Válasz erre
Egy Hummer m-998 Troop Carrier-t szertnék megcsinálni NATO festéssel.
Zoli 155114 2006. október 28. 20:35
Válasz erre
Szia!
Nem mindegy, legalábbis a színek. Ha csak festékkódok (pl FS) vannak a papíron, akkor nézz utána átváltó táblázatokban, hogy melyik gyártó festékeinek felelnek meg! Ilyen táblázatokat találsz pl a makettezes.lap.hu-n (asszem a jobb oldalon kb középen). Aztán nem ártana átolvasni a festéssel kapcsolatos topicokat se, de régebbi Pro Modell újságokban is találsz infot a profik tapasztalatairól. (Újságot meg találsz a Sasban.)
z
Sonka_papa 155113 2006. október 28. 20:32
Válasz erre
Köszi a válaszokat!
Azthiszem majd csak akkor lakkozok ha az egész gépet festem.
Fodi 155112 2006. október 28. 20:32
Válasz erre
Azzal fested le, amivel akarod. :) Azt kell tudnod,, hogy milyen színű volt az eredeti gép, vagy milyen színt ajánl a gyártó. Egy makettboltban tudnak segíteni a megfelelő szín kiválasztásában.
Ha teljesen kezdő vagy, akkor érdemes bemenned az útmutaóval egy makettboltba és beszélgetni kicsit az eladóval, vagy írd meg, hogy miylen géprúl van szó és segítünk, ha tudunk.
Szebi 155111 2006. október 28. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
Most ismerkedem a makettezéssel és vettem egy Academy makettet, de nem tudom ,hogy az Academy melyik gyártó festékeit ajánlja? Vagy teljesen mindegy?
Bocs az amatőr kérdésért.
Fodi 155110 2006. október 28. 20:02
Válasz erre
És a matricázást hogyan oldod meg matt felületen? Kíváncsi vagyok a trükködre. :)
atlasz 155109 2006. október 28. 18:06
Válasz erre
Szia Fodi !
Én általában matt festéket használok, nagyritkán félfényeset.Egyszer lakkoztam, azóta nem...
Üdv:
atlasz
Fodi 155108 2006. október 28. 17:53
Válasz erre
Lakkozni nem árt, védi a festéket a környezettől. Egyébként is ezzel tudod beállítani a megfelelő fényességet vagy épp matt felületet.
atlasz 155107 2006. október 28. 17:50
Válasz erre
Szia !
Én semmit sem szoktam lakkozni egy gépen, scsak a műszerórák üvegjeit (fényes) meg az olajfoltokat (ezt is fényessel).
Üdv:
atlasz
Zebi 155106 2006. október 28. 17:42
Válasz erre
Én a kabint le szoktam fújni matt lakkal, főleg ha eltérő a fényessége.
Sonka_papa 155105 2006. október 28. 16:46
Válasz erre
A kisebb alkatrészeket amik pl. nem a gép külsején lesznek hanem mondjuk maga a motor(repcsi) és festeni kell akkor le is szoktátok ezeket lakkozni vagy ezeket nem szoktátok?
Ti,hogy csináljátok?
Tibcsi 155104 2006. október 28. 13:13
Válasz erre
Lacc,

Ha több granulátumot adsz hozzá, akkor csak az oldáshő miatt érhet meglepetés.

Magyarul: annyira felmelegedhet a víz, hogy szerencsétlen esetben eldeformálja a műanyagot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383.